"Фрийлансър" не е дипломатичният синоним на безработен

Актуални предложения за професионалисти в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси...

"Фрийлансър" не е дипломатичният синоним на безработен

© Анелия Николова



Новата седмица не е като старата. Този път наистина сте решени да откриете подходящата работа и да спрете да използвате думата "фрийлансър" като алтернатива на безработен, когато някой ви попита с какво се занимавате. Ако наистина искате да превърнете мисия "нова работа" във възможна, направете първата крачка и прегледайте обявите на karieri.bg:


"Адекум проекти за развитие" търси Eксперт европейски проекти


"Брокер инс" търси Главен експерт корпоративни клиенти




Българска народна банка търси:
- Експерт в дирекция "Управление на човешките ресурси"
- Експерти в управление "Банково", дирекция "Регистри"


"Икономедиа" търси:
- Администратор дигитална реклама
- Мениджър нови проекти и развитие в "Бакхус"
- Senior Designer


"ОББ асет мМениджмънт" търси:
- Портфолио мениджър
- Регионален мениджър
- Специалист "Продажби"
- Финансов анализатор


Фондация "Промяната" търси Герой на "Промяната" (социален предприемач)


The Business Institute търси Sales Support Executive


HILL International Bulgaria търси Project Manager


Всички останали актуални обяви за работа ще намерите на www.karieri.bg.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1907 Неутрално
  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#1] от "vhv":

    Кое е смешното? Изброените вакантни позиции?

  3. 3 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Хахахахха,
    демострация на сайта Кариери, че въобще не знае какво означава фрийлансър.
    Човек, който работи на свободна практика, обикновено от вкъщи през Интернет. Може да работи по повече от един IT проект едновременно за повече от един работодател.

    Все по-трудно ще може да се наема на трудов договор ИТ специалист. Повечето вече се захващат на проектен принцип.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#3] от "ironhorse":

    Интересно. А в кои други сфери, освен IT, се развива свободната практика от работа у дома?

  5. 5 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Горните обяви се отнасят основно за хора които и сега са на работа. За такива, с цел да не се губи време както в 90% от случаите, не би било лошо да се споменава очакваната отплата. Героят на снимката ще бъде затруднен да кандидатства на посочените обяви, освен ако снимката не е правена в неделя. Времето на смешноплатените и безправни работници е на път да свърши и слава Богу!

  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#5] от "aha":

    Определено е така.

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    [quote#4:"Читател - подкрепям budd.bg"]А в кои други сфери, освен IT, се развива свободната практика от работа у дома?[/quote]

    Проституцията например.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1704 Весело

    не е, но е хубаво че са го научили все пак... кариери.беге хахаха, вица на деня

  9. 9 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    писмените преводи

  10. 10 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател - подкрепям budd.bg":


    До коментар [#7] от "EU defender":

    Адвокати, архитекти, дизайнери, интернет маркетинг....

  11. 11 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    Портфолио мениджър само как звучи!
    Иначе по темата - все повече хора в големите, пренаселени, със задръстен транспорт градове се опитват да работят от къщи, не само като фрийлансър, но и на трудов договор.
    Плюсовете са, че не губиш време в градски транспорт, не харчиш пари по заведения, не се налага да се гърчиш в работни халета с още 10-20 роба.
    Минуси - някои професии изискват работа лице в лице, други пък хора пък не са свикнали на работа от къщи, друго си е да пийнеш кафенце с готина колежка и тн. Постепенно има опасност да се превърнеш в асоциален тип

  12. 12 Профил на MP
    MP
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Думи, зад които не стои нищо.

  13. 13 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 971 Неутрално

    [quote#3:"ironhorse"]Човек, който работи на свободна практика, обикновено от вкъщи през Интернет. [/quote]
    Не си много прав
    [quote#4:"Читател - подкрепям budd.bg"]А в кои други сфери, освен IT, се развива свободната практика от работа у дома? [/quote]
    Не е задължително "от вкъщи" Фрилансерът всъщност прави услуги срещу хонорар, при договорени условия с получателя на услугите (но не и на заплата). Архитектите, инженерите и адвокатите са типични фрилансери: Архитектът/инженерът проектира нещо/извършва може би и инвеститорски контрол над изпълнението/ръководи екип, за хонорар, и почти никога на фиксирано работно време (от 9 до 17). Адвокатът прави същото за неговите клиенти (е, там появите му в съда са с фиксирано начало), но другата работа си я върши от къщи, от офиса или от кафене

    Счетоводителите (НЕ тези на заплата при чорбаджията) също по принцип са фрилансери
    До коментар [#3] от "ironhorse":


    До коментар [#4] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  14. 14 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1907 Весело

    [quote#2:"Читател - подкрепям budd.bg"]Кое е смешното? Изброените вакантни позиции?[/quote]

    Категорично НЕ!
    Преди време търсих Квалифицирани строителни работници за обект в чужбина...(Луксозно строителство , а и за да не плащам на румънци, поляци и италианци) Мъка!
    А обявите в статията са за изключително квалифицирани хора.

  15. 15 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#4] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Всичко дейности, които не изискват присъствие на специално обособено работно място. Не е задължително да си работиш постоянно от вкъщи, а при проекти - ходиш по обекти, посещаваш офиси или складове, зависи от сферата, в която си на свободна практика. Може да те наемат на срочен договор (граждански) за месец или няколко до година. Просто имаш свободата да определяш кога, къде и колко да работиш, вземайки в предвид поетите ангажименти.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  16. 16 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Има и фрилансърки дето изкарват по 10 хил за 2-3 дневен воаяж.

    Свобода и демокрация е, не можеш да сложиш ограничения на хората да си се договарят.

  17. 17 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 521 Весело

    И може да работите по няколко граждански договора стига да няма клауза в някой от тях, която да го възпрепятства

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  18. 18 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2745 Весело

    Килърите също се фриилансери

    подпис
  19. 19 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Има два вида фрийлансъри... такива, които се занимават с това като хоби - и такива които се правят че правят нещо, докато харчат парите на мама и тате.

  20. 20 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#19:"abbit"]Има два вида фрийлансъри[/quote]
    Три типа са: твоите два и такива, които си вадят хляба изцяло или донякъде на свободна практика.

  21. 21 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Може да си фрийлансер в много сфери!ИТ е само една от тях...

  22. 22 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Аз имам приятели, които работят от вкъщи:
    - продажби и бизнес дивелъпмънт, на бизнеси в интернет обаче
    - ПР
    - как се казва на бг - творческо писане
    - маркетинг - и обикновен и интернет базиран

    Бойко е зависим
  23. 23 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 778 Неутрално

    всичко може да работиш като фрийленсър.

    иначе, малко несръчно рекламиране на позиции в тая статия.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  24. 24 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#23:"abdelhaqq"]всичко може да работиш като фрийленсър.
    [/quote]

    пардон. чиновник в министерство не можеш

    בני אתה אני היום ילדתיך
  25. 25 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Много лоша статия. Фрилансър в общия случай е:

    1. Високо квалифициран човек често с умения далеч над средния наемник в екипа на клиентите си или свободните на пазара. Иначе защо да го наемат?

    1.1 като пряко следствие от т.1 често го наемат да оправя бакиите на лошо квалифицираните екипи, които са о...ли проекти.

    2. Работи свръх динамично и в различни области(е, не професия, а в професията). Таксува на час и определено му търсят да отчете всяка минута. При наемник минава план "5-6 дни за екран с логин", при фрилансър ще го изядат да даде срок над час.

    3. Фрилансърът контролира работната си среда и времето си. Посмъртно няма да издържи в модерния напоследък опън спейс.

    4. Фрилансъри много често са топ специалисти, на които им е писнало от корпоративните бля-бля и са избягали от корпорациите.

    Тази статия какво иска да каже? Че фрилансър е лошо и несериозно нещо и оправдание за липса на работа? Топ фрилансъри могат без проблем да изкарат в пъти над предлаганото в корпорация и при това да са в своята си перфектна обстановка, да нямат процедури, купища мениджъри, мийтинги. И това не значи, че не са сериозни и ефективни. Най-често 1-2 опитни фрилавсъри ще изкарат проект за 10 + тестери и т.н. за в пъти по-кратко време, защото в годините са научени, че:

    - плаща се на резултати
    - планирането е важно и, когато си сам, нямаш кого да обвиняваш
    - всеки дефект носи загуби и неплатени часове, т.е. качеството го следиш сам до откат
    - по-бързата работа значи повече пари, защото поемаш повече поръчки
    - по-качествената работа носи име и води новите клиенти. Нямаш право на грешки.

    Ако някой е виждал наемник в корпорация да мисли като фрилансър, да каже. Аз лично виждам точно обратното. И тук някой ми си пр ще се прави на интересен с идея как да провокира фрилансъри да му кандидатстват на обявите. Има един важен урок в работата с фрилансъри. Те са праволинейни, знаят си цената и търсят сериозно отношение. Закачки тип детска градина или опити да бъдат принизени до колпоративна маймунка, дето скача от радост за тийм билдинга с едно хапване, са далеч от мирогледа им и ги отвращават.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#25] от "атанас":

    Точно така.
    Аз си имам теория, защо толкова корпорациите и разните му фирмички изискват непременно присъствие на работно място:
    - мислят си, че по този начин контролират хората и работата. Дрън дрън. Не контролират нищо. Ако има самоконтрол, все тая дали работиш от кафене, къщи, офис, полето...;
    - мислят си, че се постигат по-високи резултати от офиса. Дрън дрън. По-високи резултати се постигат, ако на човека му е удобно и работи с кеф;
    - мислят си, че социализацията е всичко. Дрън дрън. Човек предпочита добро отношение и правилна оценка на работата му, отколкото безплатно кафе, мижав тиймбилдинг или "просторен офис";
    - чисто моя теория. Ако един човек ходи в офис, той се уморява, вече е непродуктивен от цялото това разкатаване по пътуване, срещички и тн. Той става роб на фирмата, един вид това е принудителна зависимост.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Преводачи, дизайнери, проектанти, и много други.

  29. 29 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1842 Любопитно

    [quote#26:"Николай Георгиев"]Аз си имам теория, защо толкова корпорациите и разните му фирмички изискват непременно присъствие на работно място:
    - мислят си, че по този начин контролират хората и работата. Дрън дрън. Не контролират нищо. [/quote]
    Тук сгреши. Хората са различни и щом има такива, които сами могат да си разчетат времето и усилията, значи ще има и такива, които не го умеят това със самоконтрола и трябва да бъдат държани изкъсо, за да свършат нещо. Именно за тях е работното време и "надзирателя с камшика"... И е добре, защото така всеки ще си намери начина да прави добавена стойност, а не едните да са прецакани за сметка на другите.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  30. 30 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 470 Любопитно

    [quote#4:"Читател - подкрепям budd.bg"]Интересно. А в кои други сфери, освен IT, се развива свободната практика от работа у дома?[/quote]

    Като добавка към всичко останало изказано за ИТ, адвокати, счетоводство и пр. може би най-стария вариант на фрийлансинг са хората на изкуството. Най-вече художници, композитори, музиканти, дизайнери (вкл. модни, интериорни, графични и донякъде архитекти), т.нар. entertainers по различни събития, всякакви майстори на изделия, гримьори/фризьори и тн.
    В медиите, все по-малко хора работят на постоянни договори. Повечето са фрийлансъри, особено ако името им се разпознава. Доста блогъри се наемат като журналисти или експерти при подходяща тема, фотографи/видеографи/асистенти/ са почти изцяло фрийлансъри, а от по-новите професии - youtuber или "създател на съдържание" е все по-популярен начин за печелене на добър доход.

    Както се каза преди:
    [quote#15:"Consumer"]Не е задължително да си работиш постоянно от вкъщи, а при проекти - ходиш по обекти, посещаваш офиси или складове, зависи от сферата, в която си на свободна практика. [/quote]

    Което дефакто е по-добре от това да кибичиш цял ден в застоял офис - психически и физически, съответно води до по-висока продуктивност и организация.

  31. 31 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#29] от "gost22":

    Не, не съм сгрешил. Ако някой трябва да бъде контролиран, това се постига, като му се следи качеството и бързина на изпълнение на задачите.
    А това се постига с модерни средства, никое от които не е следене на работното място с камера или пиу-пиу на входа на предприятието.

  32. 32 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 935 Неутрално

    За производство на конвеер физическият контрол помага. За творчески тип работа включително програмиране(колкото и масово да става за мениджърите да не го приемат за такъв тип работа) офисът убива производителността и качеството. И фрилансър ще има своя офис. Говоря за събиране на тумба хора накуп и опити да се водят за носа от мениджър, щото сами как да се справят. Ефективността на програмист фрилансър стига десетки пъти тази на корпоративните. Може и да е до това, че хората бягат към фриланса с опита. Донякъде е това. Другото е в работата за своя сметка- плащаш си всяка грешка и почваш да ги намаляш. Третото е в работната среда. Първо условията- ад. Кой иска да ти осигури хубав стол(да не си директор), пространство? Все повече не съобразяват за ефекта на нагъчкания офис(минимално хо изследвания трябват 10кв.м. на човек в помещение да са до 2-3, за да няма разсейване), прекалено много се губи в срещи и т.н. Да не говорим за пълната липса на уважение към опита в една корпорация. При наемане поставят 20г опит и огромно порфолио с 2г опит и 0 свършено цялостно. Хлапета с 0 знания почват да се качват на главата ти, щото били по-отдавна във фирмата или хора на шефовете.

    Фрилансърът работи за своя сметка със своите опит и име. Сам определеля какво го прави ефективен, кога и как да работи за максимален резултат. Това всъщност му е средата. Затворен в офис има две възможности- бута ритъма си до общия във времето или бяга. Дотолкова е несъвместим с корпоративната култура, че тя просто го изяжда.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  33. 33 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 935 Неутрално

    29, пишеш
    "Хората са различни и щом има такива, които сами могат да си разчетат времето и усилията, значи ще има и такива, които не го умеят това със самоконтрола и трябва да бъдат държани изкъсо, за да свършат нещо. Именно за тях е работното време и "надзирателя с камшика"... "

    Извън производство тип конвеер мисълта ти е тотално объркана. Потърси в google какво е flow state, пусни търсене тип "distraction effects on productivity", прочети книжки като "Peopleware" на Тони Демарко(има-няма 30г изследвания върху това какво и как води проекти в ИТ да умират и пречи на производителността, какви промени до какво водят. В извадка от хиляди фирми и фирмички и програмисти). Много неща са описани и просто типичен мениджър никога не би се опитал да мисли за тях. Най-често офис средата на днешния ден убива всяка идея за производителност и качество в зародиш.

    Други задължителни четива за ИТ са "The mythical man month" и "Joel on software" на Джоел Сполски.

    Подкрепата на идея, че в офиса имаш някакъв контрол над програмисти, дизайнери показва показва липса на идея какви хора са те.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#33] от "атанас":

    Както писах, има си хора за всичко и е нормално, работните места да са балансирани между дома и/или офиса, а не всички да са само в офиса или само в дома. Именно тук ни е проблема, на българите особено, че го караме на крайности вместо на баланс. От всички в офиса се отива към домашните офиси и пак на инат, вместо от прагматичност. И да, продължавам да подкрепям тезата, че едни хора могат сами да си налагат темпото и целите, докато други се нуждаят от външен контрол за да не се отпуснат. Психологията също подкрепя подобен поглед. Проблема е че в някои професии става, но в други не, въпреки че и там има творчество. Света е много голямо място и заради това е шарен и различен.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  35. 35 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 935 Неутрално

    34,

    Няма лошо в работата в офис. Проблемът е в това как влияе офис средата и защо хората бягат от нея. Всичко идва от криво разбрани идеи за контрол или как да се спестят примерно 1-2% от разходите. Като се замислиш, добър дев струва 40-50000 и нагоре за година в заплата. Пестиш му от място с опън спейс 100лв на месец, купуваш стол за 200лв, който се чупи след 6м, вместо ергономичен от примерно 800, нагъчкваш 10 човека накуп в едно помещение и т.н. В резултат примерно пестиш 2000лв на година или 4% от заплатата. Хората бягат и искат от вкъщи, почват да взимат отпуски, "за да свърша нещото най-накрая", намираш ги по стаите за мийтинги, седнали в коридора... В момента особено в ИТ офисите са под всяка идея за нормални условия за труд. Хората нормално почнат да сменят работа, да бягат. Пак нормално ефективността намаля бая. Спестените 4% често са минимум 30% загуба на ефективност, с всички ефекти и в пъти до "от 9 до 5 нищо никой не може да свърши", т.е. Х спрямо 0 = безкрайна разлика.

    Та мениджърите и корпоративната култура сами си развалят хората. Следенето в офиса с нищо не помага и като цяло приказките за комуникация, екипност и т.н. са за пред шашкъните. Т.е. "Ние сме сериозна фирма с 100 човека и качествен контрол, а не един несериозник.", казано да прикрие кухата изваждаща нискокачествен продукт в огромни срокове и на огромна цена. А проблемите са решими и в офис. В САЩ тенденциите отиват на бягане от опън спейс и наемане на офиси с прозорци и гледки, лаундж зони, лично работно място с прозорци, пространство поне 100 кв фута(към 10 кв.м.) на човек и т.н. Третирането на всички като равни отдавна също изчезва- опитът и уменията не се приравняват ей така, щото ни отърва да третираме и подбираме все едно всички са еднакви.

    Мениджърите правят много грешки в годините. Продължават смело да си блъскат главите в стените. После защо фриланс културата ставала все по-популярна и защо стартъп може да мине корпорация при целия й ресурс. Ами, фриланс е за творческа дейност. 100 посредствени драскачи с мениджър с умения на Стив Джобс не биха нарисували една Мона Лиза или Секстинска капела. 100 посредствени композитори не могат никога да напишат едно произведение и на още неопитното дете Моцарт. Творчеството не е подвластно на контрол, процедури, сива корпоративна среда. Успешните корпорации правят малък трик- създават гнезда на фриланс културата в себе си(екипът ти води проекта си, носи отговорността, не му се бъркат, гугъл ще наемат гурме готвач за фирмената закусвалня...), но и тези корпорации са водени от хора, които са били успешни програмисти, а не са започнали като професионални мениджъри. Познаването на работника е единственият начин да го водиш към пезултати.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  36. 36 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#35] от "атанас":

    Да, в някои области може, но не може да изрисуваш тавана на Сикстинската капела от домашния офис... Именно това обяснявам, няма как всичко да е по един и същ начин. Първо, защото творчеството се прилага в различни области, а някои области не позволяват дистанционно творчество, второ, защото някои творци могат и от вкъщи, но други се мобилизират по друг начин. Творците също са си различни.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  37. 37 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Мобилизиране не прави секстинска капела. Точно неин еквивалент в програмирането досега е правен винаги в гараж/малък стартъп офис. Говорим за Гугъл, Епъл, Майкрософт и т.н. началото им. Никой голям проект в ИТ не е почван в корпоративен офис в началото си, а създателите често са избягали от корпорации(епълци примерно от ХП). Фрилансът набира популярност все повече. Бумът му започва с дотком балона, а тогава всъщност корпорациите бягат към опън спейс офиси и кюбикъли(Хем пестиш пари от наеми, хем клиент влиза в халето и един шум, усещане колко си голям и кипи труд...). Приравняването на програмисти с нетворчески нескоквалифицирани работници на конвеер пак е от там(ти хубаво имаш продукт, ама инвесторът иска 100 работника вместо 1, как да му кажеш, че 1-2 ключови хора да напуснат и продаденият бизнес умира?). Така хората почват да излизат на пазара като фрилансъри в бягство от проблемите на корпорациите. А този пазар се развива, защото фрилансърите вършат работа, всъщност най-често са най-талантливите и организирани служители с най-много опит и нежелаещи да се оставят на течението, а борещи са за успеха на продуктите си. Тези хора само оцеляват на фриланс пазара. Те всеки ден гонят да докажат, че заслужават парите си, да печелят клиенти и т.н. Начинаещ рядко може да почне и оцелее- няма доход, няма с какво да привлича клиенти.

    Та офисът е за контрол на посредствени. Той и вади последствен резултат. Но пък не всеки продукт или бизнес е секстинска капела в областта си. Не е нужно и всеки да е Леонардо в областта си. Просто фриланс мисленето е много далечно от корпоративното. Затова и фрилансър бяга от идеята да кандидатства в корпорация. Е, има изключения- стартъпът фалирал заради лоши продажби, клиенти те завлекли с куп пари и т.н. В такива моменти може 0.5% от фрилансърите да потърсят работа на заплата, но само временна до набиране пак на скорост.

    И пак. Проблемът е на корпоративната култура и как тя се променя от 90те насам. Фирмите сами гонят хората от себе си. Кажи ми един собствен софтуер на ХП. Едва ли ще можеш. Всичко им е изкупени стартъпи и подръжка. Защо с всички процедури, подбор на кадри и т.н. не могат да изкарат нещо свое? Нямат 2 или 200 програмиста? Защо хората с натрупване на стаж и опит просто бягат, а не продължават да гонят сигурността и корпоративната кариера?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  38. 38 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2134 Неутрално

    “...сте решени да откриете подходящата работа и да спрете да използвате думата “фрийлансър” като алтернатива на безработен, когато някой ви попита с какво се занимавате.”

    Всъщност част от проблемите ни тук се коренят, именно в тази представа за “фрийлансърството”. Какво по-достойно за уважение от успешния фрийлансър - индивид, който с гаранция се занимава стова, което обича, за разлика от повечето, заложили на кариерата...

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK