Тихата болка на "Изток"

От четвъртък в Пазарджик има забрана за носене на облекло, покриващо изцяло или отчасти лицето.

© Анелия Николова

От четвъртък в Пазарджик има забрана за носене на облекло, покриващо изцяло или отчасти лицето.



Защо не ги оставят да си ходят, както искат? Нали го правят от вяра. И ние, християнките си слагаме кърпи на главите заради Исус. Те са добри хора. Отиват си в джамията. За Аллаха всичко правят". Евгения е зад сергия с чехли на улица "Луда Яна" в квартал "Изток" в Пазарджик.


По улицата в петък (13 май) около 11.30 ч. няма много хора. Ден по-рано в града е влязла в сила забраната за носене на облекло, покриващо лицето изцяло или отчасти. Пазарджик стана първият град в България, който въведе такава рестрикция. Преди време именно там главният прокурор Сотир Цацаров се обяви против бурките на публични места. След което беше подкрепен от образователния министър Меглена Кунева и Патриотичния фронт. Идеята ескалира дотам, че от националистическата формация внесоха проект на закон за въвеждане на такава забрана на национално ниво, който миналата седмица беше приет на първо четене в комисията по регионална политика в парламента. А междувременно един след друг много градове в страната - такива, в които дори няма присъствие на мюсюлмани започнаха да приемат или олсъждат такава забрана.


Квартал "Изток" е популярен в медиите заради действията на ДАНС отпреди две години, когато агенти щурмуваха къщи и влязоха в джамията в акция срещу ‘спяща клетка" на Ислямска ддържава. Оттогава в ареста са 12 души, повечето от квартала, но и от други градове. Сред тях е и Ахмед Муса - подсъдим и по делото срещу имамите, което чака своето решение на последна инстанция. Муса е единственият, който получи осъдителна присъда на две инстанции.




В петък преди обяд джамията Абу Бекир се подготвя за петъчната молитва. До нея се минава по "бул. Витошка" - както се шегуват местните - тесен коридор между сградите. След него улиците приличат на бойно поле - големи кратери с локви и кал. Едно малко момченце си играе в локвата. От време на време като сенки между сградите притичват жени с никаби (облекло, което покрива лице, но остава очите видими - повечето жени носят никаби, но това не пречи да се говори за забрана за бурки и да се въвежда за покриване на лицето).


Видели са човек с камера.


Или просто някой непознат за квартала. И не искат да го виждат. Или да си говорят с него


Или да бъдат снимани.


Те, както и другите хора от квартала са настръхнали. Омръзнало им е и това е слаба дума - омерзени са не само от интереса на медиите. Но и от тяхната некоректност - "казваме едно, а после излиза друго".


От неразбирането, което институциите и останалите хора проявяват спрямо тях. От клетката, в която квартал "Изток" се е превърнал.


Джамията Абу Бекир

© Анелия Николова

Джамията Абу Бекир


Клетка, от която ако излезеш не е ясно какво ще ти се случи. Както и ако допуснеш някой външен човек


А и медиите са виновни - за недоверието, което тези хора изпитват - към институциите, правилата и справедливостта. Разминаването с непознатите става тихо, като на пръсти. И сякаш с поемането на дъх. Хората са ядосани и много огорчени.


На входа на двора на джамията ни посреща мъж, който казва, че няма да говори. "Има хора, които са упълномощени да казват позицията ни". При обяснението, че искаме да разберем как се чувстват заради забраната, мъжът деликатно тръгва към вратата и казва; "Не искаме да говорим". Малко по-късно друг мъж ни приканва да си ходим.


"Разберете, много си изпатихме. Много ни омръзна. Каквото и да кажем, не излиза така, както сме го казали", ни обяснява малко по-късно първият мъж. "Посрещали сме тук журналистите с кафе, чай, нормално... но вече просто ни омръзна" и със спокоен тон намеква, че е по-добре да не стоим до джамията. Казва, че сутринта е имало деца, които са спрени от училище заради забрадките.


Общински съветник Райко Живков (третият отляво надясно) в Пазарджик от Евророма. Той е гласувал срещу забраната.

© Анелия Николова

Общински съветник Райко Живков (третият отляво надясно) в Пазарджик от Евророма. Той е гласувал срещу забраната.


"Хората посрещнаха забраната с разочарование.


За тях това е агресия, навлизане в личното пространство", казва Райко Живков, общински съветник в Пазарджик от Евророма. Той е гласувал срещу забраната.


Срещаме го в квартал "Изток", откъдето е и където живее.


"Няма признаци, че това е общество е радикализирано. Или че по някакъв начин се опитва да се наложи над останалите. В един разговор с ваша колежка, тя призна, че е очаквала, как всички ще креснат в един глас: "няма да ги сваляме, умираме, но няма да го направим". Което не се случи. След като псевдопатриотите искат превенция защо не си зададем въпроса: защо са създадени такива общества в България?", пита Живков.


Според него първопричината е изключването на една огромна маса от хора от културния, икономическия, социалния живот на страната. "Когато си гонен от заведение, когато не си допуснат на плаж, не си желан за събеседник, като колега в някоя институция, всеки търси начин да се социализира, да говори, да общува, да споделя. Последните 25 години, разделителната линия и сегрегирани училища са всъщност генезисът на проблема. Защото необразоваността на всички нас, води до това да си лесно манипулируем", обяснява още Живков.


Квартал "Изток"

© Анелия Николова

Квартал "Изток"


По думите му


няма значение дали той ще е с брада или жена му ще е с бурка, те няма да бъдат приети


"Има толкова неща, по които могат да се приемат наредби. Например за това нечовешко поведение към малцинствата. Необразоваността в гетата е бомбата със закъснител за България. Това пречи не само на българкото общество, а и на нас".


Пита какво се е променило в България, след приемането на забраната. Разказва как след приемането й в общинския съвет са ръкопляскали "сякаш сме се справили с всички проблеми в държавата".


"Навремето, когато при римляните народът е недоволствал, какво са правели? Римските императори са давали хляб и зрелища.


В момента в България няма хляб, има само зрелища


И зрелищата са с перманентният жокер - циганите, защото това е най-котираното нещо", отговаря Живков на въпроса защо точно сега се въвежда подобна забрана. И пита: а какво са им разрешили. И дава пример с лошата инфраструктура.


"На 90 и кусур процента се определяме като мюсюлмани. Парадоксът е че повечето не знаят цигански. Но за нашият брат журналиста, ултраса - те са мангали. Конституцията ни позволява да се самоопределяме", казва общинският съветник.


"Една жена, която не е приета никъде и когато в един момент се отдава на религията си и личното и убеждение е такова, няма нищо насилствено и идват и й казват: не вие ще ходите по този начин. И те болшинството казват: ами няма да излизаме по улиците. Това е една болка... тиха болка", казва Живков.


Улица "Луда Яна" вече е по-оживена... а малко след 13 ч. от джамията се чува и петъчната молитва.


"Пишете там, че са добри хора. Сега много се страхуват. И в други държави носят такива, казва Евгения. До нея по-възрастна жена, която също преди малко е споделила мнението й, казва, че всяка седмица "ходи на Турция", но не е виждала жени, чиито лица са забулени. "Има бе, има в Германия ходят така и никой нищо не им казва. Чак с мрежи. Нашите не са злобни, може да има такива, но тук няма. Никой нищ не казва. Кой иска си турва, кой иска не си турва, няма зор в това", казва Евгения.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    Лора Фолева можеше просто за сложи заглавие:
    Джамията Абу Бекир - символ на болката от изток!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Защото необразоваността на всички нас, води до това да си лесно манипулируем", обяснява още Живков.
    ---------------------------------------------------
    Е като как хем да родиш на 12, хем да си образован?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Логистичният център на Идил протестирва.
    А Дневник услужливо заема тяхната позиция.
    Евала, разделяй и владей, както казва чичко Сорос...

  4. 4 Профил на zico2
    zico2
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Доста слаба статия открито подкрепяща религиозния фанатизъм. Няма какво повече да кажа.

  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    И пита: а какво са им разрешили. И дава пример с лошата инфраструктура.
    ------------------------------------
    Т.е. всеки да има правото да вдигне един коптор без разрешение НА ЧУЖДА ЗЕМЯ и после собственикът на земята виновен, че не му изградил инфраструктура?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Гневно

    ....Например за това нечовешко поведение към малцинствата. Необразоваността в гетата е бомбата със закъснител за България. .....
    -------------
    Глупости.
    Кое е "нечовешкото"?Че крадат,пък не ги наказват?
    А образованието е безплатно,за сведение.

  7. 7 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 613 Неутрално

    "Навремето, когато при римляните народът е недоволствал, какво са правели? Римските императори са давали хляб и зрелища.
    В момента в България няма хляб, има само зрелища
    И зрелищата са с перманентният жокер - циганите, защото това е най-котираното нещо"
    В конкретния случай е прав.

  8. 8 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#3] от "theanalyser":
    Логистичният център на Идил протестирва.
    А Дневник услужливо заема тяхната позиция.
    ----------------------------
    Не е услужливо.
    Требе се усвоят едни паре.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  9. 9 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#4] от "zico2":

    Доста слаба статия открито подкрепяща религиозния фанатизъм
    ---------------------------------
    За толкоз пари-толкоз.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  10. 10 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    И днес ще има рев за никабите. И така всеки ден.

    Няма шики-мики.
  11. 11 Профил на zico2
    zico2
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "Според него първопричината е изключването на една огромна маса от хора от културния, икономическия, социалния живот на страната."

    Това е вярно. Но нима решението и да сложиш бурка и да станеш религиозен фанатик ? Според авторката няма нищо лошо в това

  12. 12 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Напоследък репортажите на Лора Филева ми идват малко в повече...

  13. 13 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1816 Любопитно

    Аз имам два въпроса, които клетата авторка очевАдно е пропуснала да зададе на сърцераздирателния си събеседник:
    1. Кой им е забранил да ходят на училище и да се образоват?
    2. Как криенето на лицето подпомага социализирането?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  14. 14 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Тихата болка на Изтока, явното страдание на Запада, лицемерните действия на “управленците“, “патриотите“ и пр. тайните но зловещи манипулации и действия на “мирната религия“, ....
    Отвсякъде си е: „Криворазбрана цивилизация“!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  15. 15 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Какво ли не прави човек за малко пари, едни се забулват, други пишат статии.
    Настроение- снизходителна погнуса.

  16. 16 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Какви сме варвари така да тормозим различните. Трябва да се поучим от западноевропейците как да бъдем толерантни. Там хората живеят в мир, любов и разбирателство и съвсем рядко някоя бомба и съвсем рядко някое изнасилване.

  17. 17 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 456 Неутрално

    "Защо не ги оставят да си ходят, както искат? Нали го правят от вяра. И ние, християнките си слагаме кърпи на главите заради Исус. Те са добри хора. Отиват си в джамията. За Аллаха всичко правят". Евгения е зад сергия с чехли на улица "Луда Яна" в квартал "Изток" в Пазарджик.
    ---------------------------------------------
    Оф, стига глупости. Разликата е, че в днешно време християнин не казва на мюсюлманин да приеме неговата религия, нито да иска в мюсюлманска държава да се възприемат християнски обичаи. Да не говорим за двойнствения стандарт - християни в мюсюлманска държава биват репресирани, а ако някой повдига въпрос за това, бива заклеймяван; а кагото мюсюлмани биват "репресирани" в християнска държава само защото не могат да носят неприемливи дрехи и обичаи, се вдига вой до небесата за правата им, но не и за задълженията им.

  18. 18 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#2] от "qwertqwert":

    Има и българки,които раждат на 12 год.,но за това никой не пише.

    Tony
  19. 19 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 762 Любопитно

    Добре, че е била услужливата леля Евгения от сергията на ул. "Луда Яна" да направи статията и то в правилната посока!

    Че иначе с единия общински съветник от Евророма малко така... неловко щеше да се получи споделянето на тихата болка...

  20. 20 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#18] от "Free person":

    Има и българки,които раждат на 12 год.,но за това никой не пише.
    ------------------------------------------------------
    Ако беше единичен случай, и за циганките нямаше да пише никой.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  21. 21 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#18] от "Free person": Дайте статистически данни. Ако българки раждат масово на 12 години, бихте ли обяснили защо тогава се топим като народност и имаме отрицателен демографски прираст?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  22. 22 Профил на За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    Рейтинг: 537 Неутрално

    България е все още светска държава.
    С хеистиянски корени.
    Бурки - мурки, аман от средновековни простотии.

    Прост охранител в СИК не било мутра,а професия? От такова КОЙ направи премиер,а пък от БКП - ГЕРБ/БСП/ДпС! Борисов:Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се.
  23. 23 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Не мога да разбера какво точно иска този общински съветник.

  24. 24 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#20] от "qwertqwert":

    Казвам само,че има такива,а колко са на брой,само болничните статистики могат да кажат.

    Tony
  25. 25 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    Другарката въобще не се интересува от тихата болка на българите, че се мъчат да ислямизират България и дори Европа! Това с бурките не е болка а открита провокация! Кога в цялата история са се носили бурки у нас?! Айде стига смешни плачове! Защото си е провокация, затова се забраняват! Не се мъчете да изопачавате нещата!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  26. 26 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#24] от "Free person":
    само болничните статистики могат да кажат.
    -----------------------------
    Точно болничните статистики го казват.
    Както и тези от социалното осигуряване.
    А освен това имаме и очи.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  27. 27 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 404 Неутрално

    [quote#17:"shilliew"]Да не говорим за двойнствения стандарт - християни в мюсюлманска държава биват репресирани[/quote]

    Та казваш щом мюсюлманите се отансят по този начин с християните там, и ние трябва да третираме мюсюлманите тук по същия начин, да ?

  28. 28 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#18] от "Free person":

    Има със сигурност. 10-20 за година. Също така вероятно има и японки, които раждат на 12. Но това са изключения. При тези е масово явление. Това е разликата.

    Panta rhei....
  29. 29 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3519 Неутрално

    тихата болка на "изток" е добре платена от още по на изток , лицемерно подкрепена от запад и медийно обезпечена/платен от още по на запад

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  30. 30 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Не трябва да се дупим като белгийците, за да няма после Абдеслам...
    И да ни пращат и изтребителите в Сирия за награда.
    И без това са ни малко и на ремонт.
    Тук има ясни светски правила.
    Бурките не са част от нашия бит.
    И няма и да станат!

  31. 31 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#27] от "xhi13317223":

    и ние трябва да третираме мюсюлманите тук по същия начин, да?
    ---------------------------------
    Не.
    Никой не е казал, че трябва да правим подсъдно преминаването от една религия в друга (дори и в една (все още) светска Турция е така).

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  32. 32 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    "
    Има толкова неща, по които могат да се приемат наредби. Например за това нечовешко поведение към малцинствата. Необразоваността в гетата е бомбата със закъснител за България. Това пречи не само на българкото общество, а и на нас"
    Нечовешко отношение към малцинствата? Това го казват ТЕЗИ за нас?
    Впечатляващо скудоумна статия, впечатляваща липса на морал от страна на аФторката.

    Panta rhei....
  33. 33 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Съветника от Евророма се позовава и търси правата си в Конституцията.
    Няма лошо, но именно същата Конституция казва, че сме светска, че има свобода на вероизповеданият, но не и свободия, че конституцията защитава традиционните вероизповедания , а не деноминации чужди по тези земи и привнесени с пропагандно-манипулативна цел чрез обикновено купуване на необразовани и непросветени души, че в Конституцията освен права се вменяват и задължения на всеки член на това общество.
    И тук се губи ролята на властта, която остави на тези хора правото да четата и се позовават на Конституцията както дяволът чете евангелието, че им позволи да си търсят правата , вкл. и до Страсбург, без да изисква от тях да спазват основните си задължения, едното и най-важното (според мен) от тях е да си образоват децата, и т.н и т.н.....-

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  34. 34 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    А те очевидно НЕ искат да се впишат в "българското общество". Насила можеш да вземеш, насила не може да дадеш. Това за съжаление е истината. Докато има хора само с права и такива, които плащат и техните задължения, няма как да стават нещата.

    Panta rhei....
  35. 35 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До сега все се чудех, защо ислямските нашественици ни заобикалят. Но сега вече загрях. Ясно е, че докато имаме такива медии и такъв политически елит, ние и без ислямски нашественици ще успеем сами да се ислямизираме далеч преди Меркел да успее поне наполовина да ислямизира Германия.

  36. 36 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Лора Филева има право на мнение и да го изразява.

    Но... аз друго се питам. Наскоро Боко въздъхна с облекчение, че АБВ напуснали коалицията и ни убеждаваше, колко леви били и как трудно било за десните ГЕРБ да работят с левия Първанов.

    Ако по дъщерята съдим за майката, то вицепремиерката и министър на МВР Р.Бъчварова е направо ляволибералка- по- лява от Гоце и Калфин заедно.

    Точно този ляв либерализъм е причина Европа да бъде залята от пришълци от арабски и африкански произход.

    Очевидно Л.Филева е била възпитавана в лявотолерастки дух в семейството си.

    И кво- Боо въздъхва с облекчение , че Гоце напуска, а до себе си има по- върли толерасти. Гоце може да е комуне, но не е толераст. Толерастията разяжда Европа днес!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  37. 37 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 404 Неутрално

    [quote#31:"qwertqwert"]Никой не е казал, че трябва да правим подсъдно преминаването от една религия в друга (дори и в една (все още) светска Турция е така). [/quote]

    Ставаше дума, че в горния пост човекът оправдава забраната да се носи бурка у нас с това как били третирани християните в ислямските страни.

    А иначе относно самата забрана - това беше абсолютно безумие - и вместо да се предприемат такива популистки мерки, държавата би трябвало да се заеме истински с образование и интеграция на тези хора.

    Защото забраните ще доведат до още по-силно капсулиране на тези хора, радикализиране и съпротива.

  38. 38 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Стига сте ни занимавали с тези ... "роми". Да се оправят! Никой не му пука за техните чувства.

  39. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8473 Неутрално

    Откога циганите станаха толкова набожни, да им се чуди човек. Ако имаше , кой да им плаща, щяха и голи да тръгнат. Каква вяра, какви пет лева, всичко е за пари.

  40. 40 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#28] от "Molossian":

    Съгласна съм с Вас.

    Tony
  41. 41 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#37:"xhi13317223"]държавата би трябвало да се заеме истински с образование и интеграция на тези хора.[/quote]
    ????????? Това малцинство се самокапсулира- то НЕ ЖЕЛАЕ масово да се образова, та се налага държавата да предприеме като наказателна мярка спиране на майчинските, за да пускат децата си на училище поне до 5 ти клас...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  42. 42 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 404 Неутрално

    [quote#41:"Логика"]????????? Това малцинство се самокапсулира- то НЕ ЖЕЛАЕ масово да се образова, та се налага държавата да предприеме като наказателна мярка спиране на майчинските, за да пускат децата си на училище поне до 5 ти клас... [/quote]

    И какво бихте предложили да се направи с това малцинство - което, харесва ли ви или не, се е родило тук и живее тук ?

  43. 43 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 742 Неутрално

    [quote#42:"xhi13317223"]И какво бихте предложили да се направи с това малцинство[/quote]
    Ако ти отговоря честно : ще подлежа на наказателно преследване и второ, ще ми изтрият поста.
    Питам се има ли смисъл от глупости като интеграция, която се окаЗА едно празнословие и лицемерие. Само се харчат пари за същества, които не ги заслужават.

  44. 44 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 566 Любопитно

    "Райко Живков, общински съветник в Пазарджик от Евророма."
    "На 90 и кусур процента се определяме като мюсюлмани. Парадоксът е че повечето не знаят цигански. Но за нашият брат журналиста, ултраса - те са мангали. Конституцията ни позволява да се самоопределяме", казва общинският съветник."
    Лорчето не би ли могла, вместо сълзливи ридания , като истински журналист да беше изследвала тези твърдения. 90 и кусур процента , мюсюлмани - вярно? Имената май не съответстват. Обичаи при раждане , погребение , сюнети?
    Това как да е? Ами другото? Повечето не знаят цигански. На какъв език говорят и се разбират тогава - български, турски, арабски, английски? Интересно щеше да е за читателя.

  45. 45 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#42:"xhi13317223"]И какво бихте предложили да се направи с това малцинство [/quote] Да му бъде ясно показано от страна на държавата, че е ДЛЪЖНО да спазва българските закони. Който не иска да ги спазва, е свободен да живее извън България там, където ще се чувства най- добре- Индия, Саудитска арабия, Иран и т.н.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  46. 46 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#42] от "xhi13317223":

    На първо време да спрат само да искат ами да започнат и да дават.
    2-ро, да се опитат да бъдат част от това общество
    3,4,5,6,... са следствия от първото.

    Panta rhei....
  47. 47 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#43] от "mizo":

    До коментар [#46] от "Molossian":

    До коментар [#45] от "Логика":

    Това са само общи приказки и добри пожелания - въпросът е какви конкретни решения да намери държавата за постигането на тези пожелания. А това с половинчати и популистки мерки като тези с бурките няма да стане, нито пък ще бъде кратък процес.



  48. 48 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#47:"xhi13317223"]Това са само общи приказки и добри пожелания - въпросът е какви конкретни решения да намери държавата за постигането на тези пожелания. [/quote] Има държавни и общински служители, на които се ПЛАЩА ежемесечна ЗАПЛАТА, която излиза от българският държавен бюджет- т.е. от нашите ВНЕСЕНИ ДАНЪЦИ. Тези пари им се дават , за да МИСЛЯТ как точно да решат проблема. Тези пари не ги получавам аз, за да Ви давам готови решения. Ако политиците не могат да създават решения на проблемите, тогава е по-добре да премахнем властта им и действително чрез референдуми обикновените граждани да решаваме тези проблеми.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  49. 49 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#47] от "xhi13317223":

    То каквито и мерки да бъдат предприети от дуржавата, като закони, норми, разпоредби е все тази. Ако горепосочените(в статията), бяха хора като хората, досега щяха да са научили, че е подсъдно да си правят деца на 13-15 години. Уви, въпреки наказанията заложени в закона (НК)- чл. 190 и следващите, тях това не ги спира. Това, най-малкото говори, че това общество, тази част от обществото и е през дедовия за общоприетите норми и закони в РБългария. Нормален човек щеше да се усети навреме, тенденцията обаче е, че всички като онези от кв."Изток" гр. Пазарджик продължават. Тенденция е и да се дават помощи на малолетни и непълнолетни майки, а те са не по-малко виновни и от ..."осеменителят"(баща). Държавата опитва да контролира посещението на учебни заведения, като спира помощите за родители, чиито деца не посещават учебни занятия, уви, това помага до 4-ти клас. После става неконтролируемо. Основно малцинствените елементи, ходят на училище, защото има безплатна храна, а и до 4-ти клас всички ги пускат да преминат в по-горен клас, независимо знаят или не знаят да четат, да пишат, да сричат.
    Почва ли да ти се изяснява картинката. Всички примери, които съм дал са от мой опит(адвокатска кантора) и преки наблюдения на учител в начално училище(мой близък роднина).
    Решението е едно : The only solution is the FINAL solution!

  50. 50 Профил на Дайте, Да Дадем, България - Таковски
    Дайте, Да Дадем, България - Таковски
    Рейтинг: 442 Неутрално

    "омерзени са не само от интереса на медиите"

    Е, как няма да са омерзени от интересеа, като са чудо невиждано по тези земи, от векове. Трябва ли да си напомняме азбучни истини, че с освобождаването от турско робство идва и свободата на жената от мъжа ѝ, независомо дали е християнка или мюсюлманка. Сега тези няколко циганки, забулени насила от мъжете си, вместо да ги попитат, кой, как и откога ги принуждава, дали ако имат свободата биха го правили, дали така са си предтавяли изобщо живота, живота на техните деца, сега в Дневник излизат поредна поредна либерастка статийка, че видиш ли медиите/обществото им било виновно на циганските барони, че са готови да продадат свободата на жените си за пари.

    nègre littéraire
  51. 51 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 404 Неутрално

    [quote#48:"Логика"]Ако политиците не могат да създават решения на проблемите, тогава е по-добре да премахнем властта им и действително чрез референдуми обикновените граждани да решаваме тези проблеми. [/quote]

    Ами очевидно е, че политиците ни не вземат правилните решения за разрешаване на проблемите - и това казва статията горе.

    Що се отнася до решаването на тези проблеми от обикновените граждани - съдейки по мненията под статията - бог да ни е на помощ ако опрем до там!

  52. 52 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#51:"xhi13317223"]Ами очевидно е, че политиците ни не вземат правилните решения за разрешаване на проблемите -[/quote] Да- но Вие искате АЗ да Ви дам решение. Е- мога, разбира се да го направя, но искам да получа като хонорар ВСИЧКИ заплати на държавните чиновници, които умишлено не желаят да решат проблема. Когато тези пари постъпят в банковата ми сметка, до 1 седмица ще предоставя работещо решение на проблема. Що се отнася до бурките- подкрепям забраната им, още повече , че има решение на ЕСПЧ, че тази забрана НЕ НАРУШАВА човешките им права.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  53. 53 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 551 Неутрално

    "Защо не ги оставят да си ходят, както искат? Нали го правят от вяра." - цитат от статията.

    Разбирам, че в опит да пробуди съчувствие, филева използва като авторитет думите на една проста жена, за която вяра=облекло, а понятия като национална сигурност са просто неразбираеми думи. Но ме дразни това, че авторката явно си въобразява, че аудиторията на дневник е на нивото на въпросната жена.
    Макар че "тихата й тъга" не би следвало да ме учудва, защото защитниците на исляма като лорчето на мама останаха съвсем без никакви аргументи, след като им доказахме, че не се хващаме на номера на просяците "съжалете ни, колко сме нещастни". На либерастите винаги са им липсвали ЛОГИЧЕСКИ аргументи, но наглост и безочие - никога.

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  54. 54 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 735 Неутрално

    "Например за това нечовешко поведение към малцинствата. Необразоваността в гетата е бомбата със закъснител за България. Това пречи не само на българкото общество, а и на нас"."
    Нечовешко?! Аз плащам данъци, вие - не! Аз си плащам билет във влак, автобус, трамвай, вие - не?! Аз си плащам тока, водата, нета, вие - не! В тази държава има нечовешко отношение към редовния платец на данъци от които ви се плащат помощите и детските за децата от които се издържате.
    Вие не искате да си пускате децата на училище защото през това време ни ви изкарват пари с просия и кражби!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  55. 55 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#51] от "xhi13317223":

    Гражданите, това е държавата. Така че хубави- лоши, мненията са отражение на мисленето в държавата. Не е реално малцинството да налага поведение на мнозинството, а то(последното) само да търпи и да се съгласява.

  56. 56 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 742 Неутрално

    [quote#53:"els_g"] На либерастите винаги са им липсвали ЛОГИЧЕСКИ аргументи, но наглост и безочие - никога. [/quote]
    Слагам ти 100 + за това изказване.
    До коментар [#54] от "пустиняк":

    ++++++...

  57. 57 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 404 Неутрално

    [quote#55:"mizo"]Гражданите, това е държавата. Така че хубави- лоши, мненията са отражение на мисленето в държавата. Не е реално малцинството да налага поведение на мнозинството, а то(последното) само да търпи и да се съгласява. [/quote]

    Така де, само че човечеството не се учи от опита си - защото това с крайното решение вече е пробвано - и тогава масово подкрепено от мнозинството. Резултатът е виден и днес - стига да се разходите до Дахау, Заксенхаузен или Бухенвалд.

  58. 58 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 742 Неутрално

    [quote#57:"xhi13317223"]вече е пробвано[/quote]
    Пробвано, но недоведено до край. Там е разликата. Трябвало е само един кокретен етнос.

  59. 59 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#57] от "xhi13317223": Именно защото германия носи историческата вина за концлагерите е време, тя да приеме всички цигани от всички други ЕС държави и да им даде същите права, които имат германските граждани.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  60. 60 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 404 Весело

    [quote#59:"Логика"]Именно защото германия носи историческата вина за концлагерите е време, тя да приеме всички цигани от всички други ЕС държави и да им даде същите права, които имат германските граждани. [/quote]

    Истинско държавническо решение, браво

  61. 61 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#60] от "xhi13317223": До сега не искахте да приемете такова разрешение на проблема, нали? България не е допускала депортация на цигани- не случайно, след 1944 г. България е имала солидно циганско малцинство, за разлика от всички останали европейски държави. Сега сме наказани от поведението на това малцинство за факта, че не сме допуснали ешелоните с цигани да заминат за газовите камери на хитлер - това ли ми казвате?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  62. 62 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Нещата в този квартал са противоположни.Там живеят поне 15 хиляди цигани,от които тези с бузките и брадите са не повече от 300-400.Останалите цигани ги наричат талисмани и редовно има сблъсъци с другите цигани били те християни или мюсюлмани.Нещата са далеч от идилията, описана в статията.

  63. 63 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#60] от "xhi13317223":"...Ако на референдума през юни британците решат за напуснат Европейския съюз, от острова ще бъдат депортирани 3 милиона европейци. Това е официалната позиция на британското министерство на вътрешните работи, съобщи в. „Телеграф”.www.bgnes.com/sviat/evropa/4430902/
    Щом британците не нарушават човешките права с тази депортация, защо България да не депортира 500 000 цигани в германия? Сред тези 3 милиона ЕС граждани има и бг. граждани- цигани, но за това решение на Ю.К. упорито мълчите- защо ли?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  64. 64 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Защо не ги оставят да си ходят, както искат? Нали го правят от вяра....
    Забраната за носенето на бурки не се отнася за религиозни мероприятия и джамиите!
    Защо питат хора по улиците,които не знаят нищо по въпроса?
    Какво значение има личното мнение на някой за изпълнението на закона?Утре могат да намерят някой който да не смята ,че убийството е престъпление!Ще променят ли Наказателния кодекс заради него?
    Смешен плач и елементарни внушения!

  65. 65 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#59] от "Логика":

    Българските цигани са национално богатство на България!
    Най-младата етническа група,най-висока раждаемост-ако бъдат образовани и правилно възпитани-това е бъдещето на най-бързо измиращия етнос в света-българите!

  66. 66 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    Материалът е пълен с откровени манипулации.
    Кой журналист нарича циганите мангали? Нали веднага ще го накарат да измие краката на всички пред социалната хранилка?
    Кой пречи на циганите да се образоват и не знаете ли, че за образованието са необходими две страни? Училището е осигурено от държавата, но кой учи?
    Ако един християнин /няма да съм аз/,повлече огромен кръст на шията си, няма ли това да се приеме като провокация? Може ли да го направи в арабския свят?
    Какъв е смисълът на личните документи, ако човек е омотан в чаршафи и гледа през перископ?
    Право ли е на човека да се самонастани на чужда земя и да не плаща нищо?
    .............................................................................................

    Еретик
  67. 67 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#65] от "rurade": Българският и циганският етнос са две коренно различни етнически групи, а българският етнос е държавобразуващият етнос. Щом поставяте въпроса така- защо да не се стимулира раждаемостта на етническите българки, м? Нека обърнем нещата- етническите българи НЯМА да плащаме данъци, ток, вода, а циганите да ги плащат и те да издържат с данъците си всяка родилка- етническа българка- какво ще кажете?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  68. 68 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4559 Неутрално

    До коментар [#53] от "els_g":

    В забраната няма никакви реални съображения за национална сигурност, ни грам. Органите на националната сигурност не можаха да разкрият атентаторите от Бургас с години, а когато чужди служби услужливо им ги поднесоха на тепсия са бояха да произнесат на глас "Хизбула" за да не ядосат някой. Национална сигурност - вятър.

    klimentm
  69. 69 Профил на peron
    peron
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Фундаменталната грешка с интеграцията на циганите е да се смята, че държавата трябва да полага неистови усилия да им създаде възможно най-благоприятни условия, че и най-трънливите плевели да родят нещо плодородно.
    Докато за етническите българи (та дори и турци) се намираме на диаметралнопротивоположна концепция - оставени на произвола на съдбата и мачкани пак успяват да родят нещо значимо.

  70. 70 Профил на netolerast
    netolerast
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Дневник опротивявате с такива статии. Големи сте и вие "европейци". Не минава и ден без облъчвате с такива статии.

  71. 71 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#27] от "xhi13317223":

    Златното правило за отношенията между хората-описано е и в Свещеното писание!
    "31. И както искате да постъпват с вас човеците, тъй и вие постъпвайте с тях."Евангелие от Лука ,гл.6

  72. 72 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#67] от "Логика":

    Всеки българин трябва да иска да ражда деца-никакви стимули не могат да "купят" това да искаш да имаш продължение на рода!
    Затова и писах,че при правилно възпитание и образование,а също и прилагане на закона за всички без оглед на етноса и снизхождение към циганската престъпност ще имаме нормални български граждани и от не български етнически произход.

  73. 73 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#37] от "xhi13317223":

    В Саудитска Арабия ЗАБРАНЯВАТ кръста и други християнски символи! Там забраняват ходенето с къси варианти на ризи, пуловери, панталони, фланелки и за мъже и за жени, иначе строго наказание, дори смъртно изпълнение. Обаче носенето на тези дрехи не носи религиозен символ (без надписите), за разлика от бурките, това е светски избор. Щом като С. Арабия така е решила, техен си проблем. Но у нас и у други европейски държави не искаме бурки и фереджета, точно както те не искат къси дрехи у тях. Ние не вдигаме вой за тази забрана в Арабия, но те вдигат вой за това в Европа.Така че не ми припявайте, че е популистко. Иначе тия в скоро време ще ви задължат и децата ви да носят ислямски дрехи, ако им изпълняваме щенията.

  74. 74 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    [quote#53:"els_g"]Но ме дразни това, че авторката явно си въобразява, че аудиторията на дневник е на нивото на въпросната жена. [/quote]

    До коментар [#53] от "els_g":

    +++++++++++++++++++++++++++++++

  75. 75 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 742 Неутрално

    [quote#71:"rurade"]"31. И както искате да постъпват с вас човеците, тъй и вие постъпвайте с тях."Евангелие от Лука ,гл.6 [/quote]
    Кво правим с НЕчовеците, които не спазват това правило?

  76. 76 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#72:"rurade"]Всеки българин трябва да иска да ражда деца-[/quote] И да живее в 21 век в колиби не течаща топла и студена вода, да си струпа колибата от отпадъци върху чужд имот- така ли да отглежда децата си? Не мислите ли, че това е абсолютна омраза към собственото дете- да го принуждаваш да живее в такива условия в 21 век в Европа?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  77. 77 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#76:"Логика"]не течаща топл[/quote] т.е. БЕЗ течаща топла и студена вода

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  78. 78 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    За тази статия са дадени доста кесии с жълтици, но ефекта сред аудиторията клони към нула. Авторката да вземе да се замисли защо е така.
    Аз пък като се замисля, е по-добре горното "нещо" да е писано срещу пари, щото ака е по убеждения, мале, мале...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  79. 79 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#72] от "rurade":
    Какво правилно възпитание и образование?Ти кога за последно си има работа с циганин?Майка е учителка от 40 години в прогимназия в едно село.Сред бившите й ученици има лекари,инжинери,юристи,икономисти и така нататък.Само дето всички са българи.А е преподавала и на стотици цигани.Само че на пръсти се броят тези със средно образование.И ми казва,че просто не желаят да учат и не можеш по никакъв начин не може да ги накараш.Освен това затворниците на 70 процента са цигани,въпреки че са не повече от 12 процента от населението.Щом са осъдени значи се прилагат законите спрямо тях.Ама като ги пуснат и пак почват да вършат престъпления.Оправия с тях няма.Навсякъде където има компактно циганско население има и проблеми.Унгария,Румъния,Чехия,Словакия,Албания-навсякъде.Не само тук.Виж че и във Франция ги гонят.А и в Германия също са вдигнали ръце от тях в градове като Дуисбург и Дортмунд.

  80. 80 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1426 Любопитно

    [quote#47:"xhi13317223"]Това са само общи приказки и добри пожелания - въпросът е какви конкретни решения да намери държавата за постигането на тези пожелания.[/quote]

    Не е необходимо да се предприема нищо специално, просто законите трябва да се спазват. Не пращаш децата на училище - спират се детските и майчинските. Дъщеря ти е забременяла на 12 години - това според закона се води изнасилване, затова - осеменителя - в затвора, родителите - също, за склоняване към проституция и недостатъчни родителски грижи. Децата - в дом или приемни семейства. Нямаш подходящи условия за гледане на деца, а имаш 5 - отнемат ти ги. И така, като видят, че бизнеса с правене на деца и живеене от помощи и детски вече не е рентабилен, бързо ще се ориентират да работят, а не да се размножават като хлебарки.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  81. 81 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#79] от "mushashi": По една тв програма имаше предаване за живота на романичарите- цигани в сащ. Странна работа- едната жена казва, че те са си такива- не дават на децата си да учат, за да не се смесят с останалите деца и да продължават циганските традиции, според които на 16 години момичето задължително трябвало да се омъжи; живеят , като "отвреме- навреме" се сбиват помежду си или с местното население на селището в сащ, където живеят; доста от тях се занимават с кражби; а друга жена пък мрънкаше защо местните странели от тях...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  82. 82 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#79] от "mushashi":

    Прав си,но нямаме избор!Ако искаме поне някаква част от тях да станат хора трябва образование,възпитание и тн-всички екстри на цивилизацията!
    Сегашните деца са утрешните български граждани ,които ще трябва да работят!Ако ги оставим сами на себе си ,даже и единиците завършили средно няма да ги има!Как може да се оправи една държава с ограничени ресурси,ако има огромно малцинство ,което краде и върши други престъпления ежедневно?!
    Жалко,че държавата ни е толкова слаба и нехае по този въпрос!Управляващите са добре охранявани зад дебели стени и не ги интересуват нито циганите ,нито българите!

  83. 83 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Та- щом и в сащ циганите не могат да възприемат да живеят според нормалният местен начин на живот, смятайте колко може да бъдат интегрирани...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  84. 84 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    Лора Филева, а аз съм омерзена от Вас. И отегчена. Но няма да спра да коментирам, защото считам Вас и подобните Ви, които пропагандират подобни идеи, за заплаха за обществото. За ГОЛЯМА заплаха. Заплаха, която трябва непрекъснато да се разобличава, защото после е късно, вредите са непоправими. А най-лошото е, че си въобразявате, че сте добрички, мили, състрадателни... пфу! Гнус!

  85. 85 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#82:"rurade"]Прав си,но нямаме избор![/quote] Напротив- ИМА избор и той е да им се покаже пряко какво е държавна санкция/ държавна принуда, за да разберат, че живеят в държава, в която на всяко право съответства поето насрещно задължение. Както се казва- не може само с с моркова...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  86. 86 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#82] от "rurade":
    Всъщност циганите,които са на средна възраст повечето могат да четат и пишат.А при тези под 30 години малцина са грамотни.Т.е нещата стават все по-зле.Те никога няма да се интеграрат.Тези които искат са го направили-познавам и такива.Като никой не им прави проблем,че са цигани.Само че такива напускат циганската махала,живеят сред българи и по нищо не се различават от българите.Но са сигурно 0,01 процента от всички цигани.
    Единственият шанс да се реши този въпрос е масовата им емиграция в богатите европейски държави.

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#87] от "rurade":

    Казвам ти-няма оправия.Ако ще от 2 годишна възраст да тръгне по градини,след часовете пак отива в циганската махала.Искам да те вкарам само един час в училище с 10 годишни цигани да видиш за какво става въпрос.Не ги интересува нищо от учебните предмети.Те не си знаят имената на бащите и майките,ти говориш за интеграция.Знаят единствено прякорите на родителите си.

  89. 89 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#88] от "mushashi":

    Това е много песимистична прогноза за България,защото циганското малцинство расте с големи темпове и ще става все по-голям проблем!

  90. 90 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#86] от "mushashi":
    Понеже ми изтриха коментара...
    Проблема е ,че тук ще остане пак най-необразованата и най-капсулираната част- това ще е все по-голям проблем!
    Държавата трябва да си влезе в ролята на възпитател и от най-малка възраст след 4 годинки, както е на всякъде по света в най-развитите и най-демократични държави ,да ги задължава да ходят на детска градина и предучилищна за да се социализират и да станат хора!

  91. 91 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#90] от "rurade": Вие не разбирате, че възпитанието на едно дете не се оформя само и единствено в детската градина/ училище, а и от семейната среда. Ако има противоречие между възгледите на семейната среда и тези в детската градина, детето попива тези от семейната среда, а от детската градина се научава как да прикрива наученото в семейната среда...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  92. 92 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Впрочем, в същото предаване за романичарите в сащ показаха как баща на 16 годишна дъщеря се видя в чудо, защото и момичето, и бащата искаха тя да продължи да учи- детето беше отлична ученичка- и да постъпи в колеж. Събраха се цялата рода и пред камерите обвиниха бащата, че бил предател и изменник на рода си, защото предавал циганските традиции- направо го унищожиха човека, само убиец не го бяха нарекли...Човека се разплака пред камерите, защото беше ПРИНУДЕН от родата си да не запише дъщеря си в колеж, а детето му е отлична ученичка - и това се случва в 21 век, в Ню Йорк, в семейство на съвсем небедни хора! За какво говорим изобщо...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  93. 93 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    А- да- накрая заплашиха бащата, че никое романичарско семейство няма да приеме дъщеря му за снаха, ако тя постъпи в колеж и ще бъде против синът им да се ожени за нея....

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  94. 94 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#92] от "Логика":

    Как се казва това предаване, ще ми е много интересно да го изгледам?

  95. 95 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#92] от "Логика":

    Тук е същата работа.Братовчедка ми преподава в езикова гимназия и в цялото училище над 1000 ученика имало една циганка.И училището й давало привилегии само и само да учи-например и плащало карта за пътуване.Не можело да се каже,че е била добра ученичка,но все пак учила.И в един момент дошъл баща й и казал,че тя спира да ходи на училище.И дотам приключило обучението й.После се омъжила,фактически,а не че е сключила брак.Кой разбрал разбрал.Който не ще си продължи да си говори,че трябвало образование за циганите.Как се образова човек,който не го желае?Четох една статия за учителки в Германия,които напускали работа заради това,че преподавали на цигани от България и Румъния.Просто не им издържали незнанието,незаинтересоваността и поведението.

  96. 96 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#94] от "pupil24": По TLC - там вървят и други предавания- за амишите, за романичарите...Сериите са дублирани на български език.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  97. 97 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#80] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности":

    [quote#80:"Умерена джихадистка с канибалски наклонности"]Не е необходимо да се предприема нищо специално, просто законите трябва да се спазват.[/quote]

    Да, но освен това трябва веднъж завинаги да се приключи с криворазбраната политкоректност и да се нарекат нещата с истинските им имена. Какво представлява купуването и продаването на циганските булки? Ами, нищо друго освен остатък от РОБСТВОТО. Веднага попада под ударите на четири-пет закона. Просещи и крадящи деца по улиците? Родителите могат да бъдат обвинени и децата - отнети. Само трябва да има и стабилна система на приемни семейства...
    Основното, според мен, е да се смачка безмилостно главата на хидрата - циганските барони, които са организатори на престъпност, нарко- и човешки трафик, склоняване към проституция и престъпления и т.н. Да ги вкарат в затвора БЕЗ право на комуникации с външния свят, така че циганските банди да останат без главатар. Тяхното си е чиста проба МАФИЯ и трябва да бъде третирана като такава с цялата суровост на закона.
    И тук идва едно НО. Но, докато корумпираните ни политици продължават да извличат дивиденти при избори от това малцинство, всякакви ефикасни мерки ще си останат само пожелание.
    Така че, може би трябва да започнем от ограничаване на правото на глас, т.е. разграничаване на понятията гласоподавател и пълнолетен гражданин на страната, колкото и "недемократично" да звучи. Иначе, все повече ще стават все по-простите гласоподаватели, а невежеството е основният враг на свободните хора, според мен...

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  98. 98 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#13] от "Хриси":
    +++++

  99. 99 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 551 Любопитно

    [quote#97:"els_g"]може би трябва да започнем от ограничаване на правото на глас, т.е. разграничаване на понятията гласоподавател и пълнолетен гражданин на страната, колкото и "недемократично" да звучи.[/quote]

    Уф, сега се усетих, че не съм пояснила какво имам предвид под "ограничаване" на правото на глас. Смятам, че е крайно време да се прибавят КОЕФИЦИЕНТИ към гласа, отразяващи например нивото на образование, естеството на експертност или липсата й, на първо време по отношение на референдумите (които би трябвало да са много повече - да се преминава постепенно от представителна към пряка демокрация). Т.е., всички гласоподаватели би следвало на даден период от време да попълват тестове, които да ги класират в определени групи, които примерно са -1, 0,1,2. С машинно гласуване би се получило по-лесно, но и иначе става. Не мислите ли, че не би трябвало гласът на един незавършил 8 клас човек да е равносилен на гласа на един инжинер или лекар, когато се задава въпросът "за" или "против" атомните централи, например?!

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  100. 100 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 551 Неутрално



    [quote#99:"els_g"]инжинер[/quote]
    Поправка: инжЕнер, разбира се

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK