Как кой, определената от ръководството комисия. Никакви обективни тестове или конкурси без имена, че така може и да се объркаме кое дете беше от нашите. Остава вярата в грешките, та да мине и някое от "външните" с истински талант.
Много грешите, има си Наредба за условията и реда за осъществяване на закрила на деца с изявени дарби и тя се спазва. Дори ВАС има практика по нея. Класираш ли се на първо, второ или трето място на национално или международно състезание и автоматично получаваш 12 месеца по 135 лева.
Това което знам е че в 8-12 клас се провеждат ученически олимпиади по почти всички учебни предмети. Те са три кръга: общински, областен, национален. Строго регламентирани са, като включените тестове или задачи са върху съответния учебен материал, но с увеличаваща се трудност съответстваща на кръга. Националния кръг е най-труден, като самото класиране до него изисква специална подготовка на детето. Националния кръг се оценява от съответната национална комисия която обикновенно е съставена от унивеситетски преподаватели. Децата които се класират на първо второ или трето място на национален кръг, попадат в групата на децата които получават тези 135 лева на месец в продължение на една година. Стипендия получават и деца които са се класирали на 1-3 място на национална спортна олимпиада. Така е и при децата които се класират на различни хореографски състезания. Точния състав на състезанията на чийто първенци се изплаща стипендия, се указва с програма която досега се приемаше всяка година от министерски съвет.
Първите 3 или 4 деца които са се класирали на национален кръг от 4 група (10-12 клас) се подготвят от националната комисия и изпращат на световна олимпиада по съответната дисциплина. На тях също се изплаща такава стипендия.
МОН има вътрешни проекти които могат да спечелят учители които имат класирани деца на национален кръг. Така се дава стимул на добри учители за допълнителни доходи. От това се възползват главно учители от елитни училища не само от София. Те си избират по-даровити деца и ги подготвят специално за олимпиади. Някои от тях стават толкова добри, че успяват да вземат медали дори от световни олимпиади.
Елитните университети по света (например в топ 100) пък имат навика да канят гимназисти класирали се на първите места от световните първенства на пълна стипендия. Което пък е сериозен стимул за даровити българчета. Така че в цялата система има някакъв смисъл и трябва да се развива и допълва.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
dissident
Рейтинг: 782 НеутралноМного хубаво, но кой ще определя кое дете е даровито?
daskal1
Рейтинг: 3639 НеутралноДо коментар [#1] от "dissident":
Как кой, определената от ръководството комисия. Никакви обективни тестове или конкурси без имена, че така може и да се объркаме кое дете беше от нашите. Остава вярата в грешките, та да мине и някое от "външните" с истински талант.
dissident
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#2] от "daskal1":
И сега съществува т.н. държавна поръчка. Всеки знае кои се ползват от тази система.
daskal1
Рейтинг: 3639 НеутралноДо коментар [#3] от "dissident":
Именно, без изненади, както си знаем за да запазим статус кво-то, или "дереджето" на което сме като страна.
tmax500
Рейтинг: 462 Неутралномного повече можеше, ако не се точеха пари отвсякъде
ivo951
Рейтинг: 8 НеутралноМного грешите, има си Наредба за условията и реда за осъществяване на закрила на деца с изявени дарби и тя се спазва. Дори ВАС има практика по нея. Класираш ли се на първо, второ или трето място на национално или международно състезание и автоматично получаваш 12 месеца по 135 лева.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Димитър Димитров
Рейтинг: 624 НеутралноТова което знам е че в 8-12 клас се провеждат ученически олимпиади по почти всички учебни предмети. Те са три кръга: общински, областен, национален. Строго регламентирани са, като включените тестове или задачи са върху съответния учебен материал, но с увеличаваща се трудност съответстваща на кръга. Националния кръг е най-труден, като самото класиране до него изисква специална подготовка на детето. Националния кръг се оценява от съответната национална комисия която обикновенно е съставена от унивеситетски преподаватели. Децата които се класират на първо второ или трето място на национален кръг, попадат в групата на децата които получават тези 135 лева на месец в продължение на една година. Стипендия получават и деца които са се класирали на 1-3 място на национална спортна олимпиада. Така е и при децата които се класират на различни хореографски състезания. Точния състав на състезанията на чийто първенци се изплаща стипендия, се указва с програма която досега се приемаше всяка година от министерски съвет.
Първите 3 или 4 деца които са се класирали на национален кръг от 4 група (10-12 клас) се подготвят от националната комисия и изпращат на световна олимпиада по съответната дисциплина. На тях също се изплаща такава стипендия.
МОН има вътрешни проекти които могат да спечелят учители които имат класирани деца на национален кръг. Така се дава стимул на добри учители за допълнителни доходи. От това се възползват главно учители от елитни училища не само от София. Те си избират по-даровити деца и ги подготвят специално за олимпиади. Някои от тях стават толкова добри, че успяват да вземат медали дори от световни олимпиади.
Елитните университети по света (например в топ 100) пък имат навика да канят гимназисти класирали се на първите места от световните първенства на пълна стипендия. Което пък е сериозен стимул за даровити българчета. Така че в цялата система има някакъв смисъл и трябва да се развива и допълва.