Пешеходни маршрути в София са най-важни за новия столичен архитект

Новият главен архитект на София арх. Здравко Здравков

© Цветелина Белутова

Новият главен архитект на София арх. Здравко Здравков



Новият главен архитект на София Здравко Здравков вижда столицата като град на хората, а не на автомобилите. Качествени пешеходни маршрути ще свържат парковете и площадните пространства, обеща той в първото си интервю пред БНТ.


Здравков формулира дългосрочна визия, която постепенно да превърне историческия център в територия за спокойни разходки.


Той даде пример с бул. "Витоша", който се изпълни с народ, откакто е пешеходна зона. Трябва да се промени отношението към пешеходците и да бъде създадена по-добра среда за тях, убеден е новият главен архитект.




"Най-тежкият проблем за мен като гражданин на София е отношението към пешеходците, тъй като средата, която сме създали ние, архитектите, е изцяло обърната към автомобилите", призна Здравков. "Имаме прекрасни улици, които осигуряват пропускливост на автомобилите, но придвижването на пешеходците от една точка до градския парк, от вкъщи до някоя станция на метрото не сме го обследвали като качествени и обстойни маршрути".


Туристите трябва да разглеждат необезпокоявани историческото наследство от най-ранната християнска история през римско и османско време, посочи архитектът. В същото време трябва да се поддържат и експонират фасадите в историческия център, включително на сградите от комунистическата архитектура.


Общината ще има грижата да изготви цялостни планове, за да могат собствениците на сгради, носещи белезите на културноисторическото наследство, да бъдат наясно с визията и начина, по който ще изглеждат улиците в историческия център, каза Здравков.


"Възнамерявам да изготвим цялостни планове, за да регламентираме цветовите решения, начина на осветление, да дефинираме настилките, елементите на градското обзавеждане, за да можем да постигнем една по-хармонична среда. Иска ми се да създадем една последователност от паркове, площадни пространства, които са навързани в обща група и обвързани с качествени пешеходни маршрути", обясни той.


Центърът ще бъде разтоварен от автомобили. Но това няма да стане с еднократен акт - най-напред ще се изградят градските рингове и буферните паркинги в периферията, подчерта Здравко Здравков.


Друга съществена част от програмата на новия столичен архитект е облагородяването на презастроените квартали. Една от идеите му е да се обособят имоти около сградите. Като собственици на терена обитателите ще имат друго отношение и ще полагат грижи.


Занапред строителството на сгради ще започва едва след като вече е изградена подземната инфраструктура, подчерта Здравков. Няма да има години наред кални улици около кооперациите.


За себе си главният архитект каза, че е успешен мениджър и ръководител на проекти и с тези си качества ще даде на града най-важното, което е добил в досегашния си опит. Той смята, че един добър главен архитект трябва да бъде и добър мениджър, да осъществява комуникация с гражданите и колективите и добре да балансира всички мнения.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 598 Неутрално

    То добре, но къде ще бъдат. Като знам този по Витошка колко е качествен... Всеки запознат с римско градоустройство е наясно, че няма как Кардо-то да се затвори и направи пешвходна зона, защото това създава повече проблеми, отколкото решения.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Дава за пример Витошка??? Сакън!

  3. 3 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Като казва А да каже и Б - кога ще се вземат мерки за разкарването на автоталибаните от тротоарите в целият град!

    Veritas odium parit obsequim amicos
  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    Би било достатъчно просто да се направт теотоарите с ония павенца, да се разтоварят от неправилно паркирали идиоти и да се следи тъмните сили да не отмъкват решетките на шахтите, за да не си чупят пешеходците краката. А ако има и някоя друга зелена тревица да порадва окото, какво повече му трябва на пешеходеца?😇

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    До коментар [#3] от "anihilator_jack":

    Когато матриала узрее. В момента матриала е съставен от автоталибани, как да ги разкара?

  6. 6 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ето му една идея - да свърже двете части на Южния парк покрай реката при плажа "Спартак" с пешеходен мост или подлез. Сега двата хубави парка са отделени, а свързването им ще направи пешеходно пространство от бул. "Витоша" чак до Мол "Парадайз" при Хладилника.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Ха Ха, сладур, София е прекалено голяма за да се обхожда пеша. Вече с кола се ходи до магазина за храна. Явно това, че е напуснал селото си не означава, че селото му е останало на село.

  8. 8 Профил на парци
    парци
    Рейтинг: 221 Неутрално

    ПЕШЕХОДНИТЕ маршрути. Витошка!?

    Е може ли така от раз да стъпиш на чорчик?

    И като казах Витошка, искам да попитам със знака "забранено за колелета", който се мъдри там отскоро, когато се смъкна след 60 пресичания на зиг-заг и 40 минути чакане по светофари от "Надежда" до "Лъвов мост" (където, ако мога да отбележа, вело-лентата абруптно прекъсва в нищото), как да стигна до НДК? Да заобиколя през "Ботев" или по трамвайната линия на "Граф Игнатиев"? А няма ли да е по-удобно да мина през Пловдив?

  9. 9 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Звучи добре, но вероятно ще срещне съпротива от алчните хайдуци в ЦГМ.

    Успех!

    https://goo.gl/8NG90J
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Разгеле, каква музика в ушите ми. Дано не му звъннат сега и не му кажат "тука едни наши момчета треъ ъ гуорат со тее" и на 4 очи да му обяснят, че авточобаните са електоралният стълб, на който управляващата партия смята да разчита, за да бъде и пребъде в управлението на града. Без оглед на това, че градът ще прилича цялото време на селище от горна Сахара.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  11. 11 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 488 Любопитно

    Искат да развиват градския обществен транспорт! А как ще стане това с билет 1,60 лв. Вместо да намаляват цената на билета и да правят градския обществен транспорт по-привлекателен управляващите общинари правят така, че хората да не го използват. И при тази цена от 1,60 лв. за билет никога няма да сляза от колата си.

  12. 12 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#6] от "gun":
    Тази идея е още от времето на Людмила Живкова , само че след това пршестващите гл/архитекти и кметове прдадоха терените и сега имам презастоен лозенец дето хората си плюят по балконите един на друг и можеш да опрашиш комшийката от балкона си

  13. 13 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Желаем успех на човека. Проблем е, че не е роден и израстнал в София, не знае каква е била някога преди нахлуването на провинциалистите. Няма да я има емоционалната връзка като към родно място.

    По-малко да се занимава с изявления, а повече да работи. Работата му сама ще говори.

    И по-рядко да говори глупости като тази - "историческото наследство от най-ранната християнска история през римско и османско време." Османското време е типично за ранното християнство.

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    София е град с 40 км метро, още 14 км метро в строеж и 250 км трамвайни линии. Това който и специалист да го прочете, на когото цифрите му говорят нещо, казва едно голям евала.

    За съжаление, над повечето трамвайни спирки и метростанции е наложено пешеходно ембарго. До тях не може да се стигне по безопасен начин по свободен тротоар или алея.

    И така легендите, как построили на циганите социални жилища и те изгорили паркета в камината, се повтаря с опорната мрежа на софийския градски транспорт, където белите цигани и тяхното мешере (СОС) я е компроментирало напълно, за да си спечели електоралното благоразположение на няколко хиляди автоталибани, които паркират по подстъпите към спирките.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  15. 15 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#8] от "парци":

    ще слезеш и ще си тикаш велосипеда 300-400 метра не е толкова страшно даже е полезно

  16. 16 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 488 Неутрално

    да, а лентите за каруци как са по важност...

  17. 17 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#3:"anihilator_jack"]Като казва А да каже и Б - кога ще се вземат мерки за разкарването на автоталибаните от тротоарите в целият град! [/quote]
    Това не влиза в компетенцията на главния архитект И както някои са обяснили преди мен-автоталибаните са електорат който не бива да се дразни с подобни заплахи (да си разкара колата от тротоара). Явно на тези автоталибани не им пречи че съпругите им/родителите им с детски колички ( пеша) се затрудняват от колите по тротоарите. И че тротоарите са препъвалки за пешеходците от това диво паркиране.
    До коментар [#3] от "anihilator_jack":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  18. 18 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    Добри намерения, но софиянецът какво ли не е чувал, пък резултатът го знаем.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  19. 19 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#5] от "niakoi_si":

    "Не може да си лидер и да си част от тълпата."
    Маргарет Тачър

    С други думи, отговорност на общинарите и на главния архитект да еволюират и да наложат добрите нрави в града, който управляват.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    До коментар [#6] от "gun":

    Първо да направи настилката в парка до Хилтън. Сега като завали става мазало. А като не вали пък е прашно. Още повече, че там се провежда джаз фестивал. И ако останат пари, тогава мостове, виадикти и прочие.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  21. 21 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 442 Любопитно

    А за велосипедистите някой няма ли да помисли? Свържете изграденото дотук?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  22. 22 Профил на wtz53314030
    wtz53314030
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Само да питам а тези, които по една или друга причина трябва да си вършат работата в центъра? Или по една или друга причина не могат да карат колело и да вървят пеша - не говоря за инвалиди? или за тях... ще мислим после?

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Т.е., нищо. Още от същото. Празни приказки, а още в самото им съдържание виждаме как няма дори идея да се подобри нещо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    Хората няма къде да си паркират колите, той за пешеходци ни говори!
    Това не ти е Червен бряг, бе! Ние, софиянците караме коли, Баце магистрали ни направи, а Фандъкова - кръстовища на две нива, за да можем да си караме колите, бе! Я, бързо махай тротоарите и прави нови паркоместа, че загинахме!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#15] от "naskom44":

    Ако нещо трябва да се тика някъде - това е въпросния знак - ясно къде и ясно на кого...

    Stef
  26. 26 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 607 Неутрално

    "Пешеходни маршрути в София са най-важни за новия столичен архитект"

    Ако е така - поздравления. София е много удобен град за пешеходни маршрути заради големите паркове, които лесно се свързват с пешеходните зони в центъра. Могат да се изминат над 10 км при минимален досег с натоварени улици и булеварди. Добре че по Витошка най-сетне се сетиха да сложат забранителни знаци за велоджигити, макар формално да не е необходимо, защото в Правилника го пише.

  27. 27 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Констатации, бъдеще време и неопределени благопожелания. Аз това прочетох. А трябват спешни и незабавни мерки. Това е анти-пешеходен град, всичко е в името на автомобилите.

  28. 28 Профил на парци
    парци
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#15] от "naskom44":

    А не може ли да се организира движението така, че да е удобно за всички (ключовата дума тук е ОРГАНИЗАЦИЯ)? Примерно заведенията по "Витошка" да не заемат 50 и отгоре процента от площта на улицата? Защото не беше отдавна, когато там имаше велоалеи, които не знам да пречеха на някого. В този смисъл - велоалеите (въобще) велоалеи ли са или са вело-пешеходни алеи?

  29. 29 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 566 Неутрално
  30. 30 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 715 Разстроено

    По-неориентиран тип от този не съм виждал. Всичките му изявления бяха от типа това трябва да се направи. Ама как точно? Човекът си няма идея. Поне се беше постарал да понаучи туй-онуй от справките, които са му дали, но е очеизвадно, че не познава този град. Как ще решава проблемите му при това положение е напълно непонятно. Честно казано прилича на поредната калинка.

  31. 31 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    [quote#27:"Индиана"]Това е анти-пешеходен град, всичко е в името на автомобилите.[/quote]

    Защото автоталибаните за ГЕРБ отдавна са това, което са тутунджиите за ДПС. Изглежда ще я карат така, докато градът не се затапи до степен хората да почнат да се бият по светофарите като на опашка за тоалетна хартия във Венецуела.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  32. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 554 Неутрално

    За да има пешеходни зони, първо трябва да има обиколни пътища за автомобилите, а в София място за такива трасета повече няма.
    В някои градове се правят тунели под целия град, за да могат от там да преминават автомобилите, но в София това е невъзможно (едва успяха да прокопаят тунелите за метрото), да не говорим колко е скъпо. Няма и място за разширение на сегашните булеварди поради безобразните разрешения за строеж, раздавани от Софиянски и "синята мъгла" на всички реститути! Така че, много е лесно да направиш в центъра на Червен бряг (от където е главния архитект) пешеходни зони, но в милионна и презастроена София, НЯМА НАЧИН!

  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    [quote#30:"znayko84"]Всичките му изявления бяха от типа това трябва да се направи. Ама как точно? [/quote]

    Да погледнем нещата от положителната им страна. Този поне казва, ще иска да направи нещо и то е смислено. Другите или не го казват, или казват неща, които по-добре да не правят никога, защото ще ни докразкажат играта.

    Пешеходните оси не струват много и се правят бързо, това не е рискова инвестиция. От тях градската среда може само да спечели.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  34. 34 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#27:"Индиана"]Това е анти-пешеходен град, всичко е в името на автомобилите.[/quote]Не е в името на автомобилите, а в името на хората в тези автомобили. Мислиш ли че ми е кеф да карам всеки ден колата си по 30 км. по софийските булеварди! Не ми е, ама нямам начин! Няма как без кола да заведа детето си в съседен квартал на детска градина (където имаше свободно място), а после от там да бия път над 10 км. до работата си!

  35. 35 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2029 Весело

    [quote#3:"anihilator_jack"]Като казва А да каже и Б - кога ще се вземат мерки за разкарването на автоталибаните от тротоарите в целият град! [/quote]
    Когато общината започне да плаща по стотачка отгоре за двойно по-висок бордюр (с три пъти по-дълбока основа за вкопаване, та да издържа на "пробите" на автоталибаните). Така, заради далаверата със скъпите бордюри (през един да ги редят, пак са си половината от общия брой бордюри), едни тарикати ще прецакат тротоарното праркоправо на 90% от дребните тарикати, а и да имаш само ниски бордюри пред офиса ще стане белег за висок статут — баламите виждат че си от "специалните" и за теб не важат "високите бордюри"...
    Аз като ходя за риба слагам червейче на куката, а не луканка, та и тук нещата ще се оправят с "една далавера", а не с протести и закони.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  36. 36 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#4:"Bulgarische Motoren Werke"]какво повече му трябва на пешеходеца?[/quote]ВРЕМЕ! Време му трябва на пешеходеца. Защото с ограниченото време сутрин да закарам детето на градина, да ида на работа, на прибиране от работа да взема детето, да напазарувам и да се прибера на време, за да заведа излезем с жената и другото дете на разходка, не виждам как имам време да го направя всичко това, ако трябва да се придвижвам пеша, вместо с колата...

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    [quote#34:"cristo_n"] Няма как без кола да заведа детето си в съседен квартал на детска градина (където имаше свободно място), а после от там да бия път над 10 км. до работата си[/quote]

    ХАХАХАХАХАХАХАХ, олеле....


    [quote#33:"cinik"]Този поне казва, ще иска да направи нещо и то е смислено. [/quote]
    Факт. Но и казва, че няма да го направи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Идеите на този човек са като музика за ушите ми, както и за доста хора също. Сега обаче предстои и цивилизационния му сблъсък с истинските хора, тези от улиците, от автомобилите и разпадащите се блокове, които смятат, че след 45 години живот в рамка, вече всичко им е позволено и го удариха на свобоДия

  39. 39 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Харесва ми концепцията за пешеходни маршрути. Аз бих направил нещо, което да използва природните дадености при това с малка инвестиция, но с потенциал да се превърне в символ и туристическа атракция - маркиран и облагороден пешеходен и вело маршрут от сърцето на града - например древната Сердика до вр. Черни връх. Не коства кой знае какво, а инфраструктурата така или иначе я има - ларгото - Витошка - НДК - Земята и хората - Южния парк - ул. Никола Крушкин - околвръстното - Драгалевци - Ч. връх. Трябват няколко пешеходни пасарелки, туристичеески табели и няколко километра прочистен и преасфалтиран път след южния парк.

  40. 40 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Добри намерения, дано да доживеем реализацията им...

  41. 41 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#34] от "cristo_n":

    Карай си я колата, просто трябва да се разберем, да плащаш малко повече за тази работа и парите да ти се върнат от спестеното време, а ние да дишаме по-малко сажди и да се возим на удобен градски транспорт.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  42. 42 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#38] от "bj_int":

    Живущите в разпадащите се блокове не са фактор. Те ако бяха фактор, блоковете им нямаше да се разпадат. Факторът са тези, които паразитират върху тяхното невежество, за да си набавят електорат

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2029 Любопитно

    [quote#30:"znayko84"]Всичките му изявления бяха от типа това трябва да се направи. Ама как точно? Човекът си няма идея. [/quote]
    Първата крачка е да кажеш (да си признаеш, да спреш да прикриваш) проблема и мерака да се реши проблема. После идва уточняването на пътя към целта. За справка Кенеди, който каза проблем и посока, и целта се достигна въпреки, че самия той не доживя да види достигането на целта:
    " Ние избираме да отидем на Луната в това десетилетие и да направим другите неща, не защото те са лесни, а защото те са трудни, защото тази цел ще послужи за организиране и измерване на най-доброто от нашите енергии и умения, защото сме склонни да приемем това предизвикателство, предизвикателство, което неохотно бихме отложили и предизвикателство, което възнамеряваме да спечелим, а също и другите."

    Малко странно звучи да се сравнява стъпването на луната с едното паркиране на тротоара, обаче всеки с проблемите си.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 44 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Като цяло чувам точно каквото ми се иска да чуя от новия Главен архитект. Дано не се окаже само Диков 2.0 ...

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  45. 45 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    [quote#39:"tko42434569"]Аз бих направил нещо, което да използва природните дадености[/quote]

    Това са маршрутите за отдих. По-важни са тези за ежедневна употреба. Радиусът на привличане на една метростанция теоретично е 500 метра и ако има условия да се изминат нормално пеша, ако може за по-активните да увеличим този радиус на 600-700 метра, това ще е голямата победа срещу нищо инвестиция. Трябва на първо време по една хубава и осветена улица навътре в квартала, за да стигат пешеходците през циганийката до нея и поне оттам насетне да е привлекателно за ходене

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  46. 46 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#28] от "парци":

    Вероятно е трудно , да не кажа невъзможно защото едни агресивни участници в уличното движение (велосипедистите ) изместват други ( автомобилистите ) Не е осбено голяма разликата дали ще те удари велосипед движещ се със 40-50 км или лека кола

  47. 47 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#7] от "442":

    Май ти си останал в селото си, където ако не си покажеш каруцата /колата/ по разбитата улица, ще се чувстваш зле!!!Сигурно не можеш да стигнеш от точка А, до точка Б, пеша, защото без автомобил не знаеш как.
    Краката са ти дадени да ходиш, а главата, а не задника - да мислиш!!

  48. 48 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#34] от "cristo_n":

    Детето ти скоро ще порасне и ще трябва да ходи само до училище. Ти ли ще го шофираш до 12 клас ? Защо не помислиш, че ще трябва да върви само по разбити и залети от таралясници тротоари ? Колко време ще му трябва да се придвижи с градския транспорт ? В какво състояние е градския транспорт ? Спира ли се на пешеходните пътеки и има ли въобще ???

    Точно за детето си трябва да помислиш !

  49. 49 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#36] от "cristo_n":

    Моля не прехвърляйте вашите проблеми върху хората, които се придвижваме без автомобили. Ние сме мнозинството и трябва нещата да се съобразвят с нас.

  50. 50 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 910 Неутрално

    "Възнамерявам да изготвим цялостни планове, за да регламентираме цветовите решения, начина на осветление, да дефинираме настилките, елементите на градското обзавеждане, за да можем да постигнем една по-хармонична среда. Иска ми се да създадем една последователност от паркове, площадни пространства, които са навързани в обща група и обвързани с качествени пешеходни маршрути", обясни той."

    Прекалено добре звучи! Може би бъдещ кмет?!
    Допада ми!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  51. 51 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#37:"Darth Plagueis"]ХАХАХАХАХАХАХАХ, олеле.... [/quote]
    А в детайли: 2,7 км е до детската градина, а от там до работата ми е 13,7 км - значи по 33 км на ден, при това без да ми се налага да пазарувам и отбивам някъде по пътя.
    Ама няма как - някои имаме нормална работа, а не като теб само да спускаме от компютъра опорните точки на лаборанта!

  52. 52 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Лошо начало.
    Щом започва с такива приказки: автомобили VS пешеходци VS велосипедисти.
    Дай им да противопоставят хората, а не да оправят проблемите, които самата община е забъркала - презастрояване, хаос в паркирането и организацията на движението, унищожаване на градини и паркове, светофари през два'йсе метра, тесни улици и задръстени от бакшиши кръстовища..
    Добра организация и ред трябва, а не празни приказки.
    Особено ме 'впечатли' следното празнословие:
    [quote#0:"статията"]Друга съществена част от програмата на новия столичен архитект е облагородяването на презастроените квартали. [/quote]
    Да се чудиш, как точно ще 'облагороди', нещо което е тотално о*рано?!
    или следващата глупост:
    [quote#0:"jedimaster"]Имаме прекрасни улици, които осигуряват пропускливост на автомобилите [/quote] ?!
    Тоя в София ли живее или пътува с хеликоптер?!

  53. 53 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#41:"cinik"]ние да дишаме по-малко сажди и да се возим на удобен градски транспорт[/quote]От мен сажди няма да видиш! А удобен транспорт и аз искам. И ако имах възможност, изобщо не бих карал кола в града!!! Преди да ми се родят децата, въпреки огромното разстояние от дома ми до офиса, ходех на работа с велосипед, но сега вече няма как!
    п.п. И аз съм готов да плащам повече за повече удобство - всяко нещо си има цена.

  54. 54 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Кога ще върнете и трамваите?
    Г-жа кметицата най-безсрамно излъга живущите на бул. Скобелев, че махането на трамвая по Витошка и прокарването му на три метра под прозорците им ЩЕ Е ВРЕМЕННО.
    Защо махнахте трамвая по баира на бул. Черни връх, та карате старите хора да слизат и да качват десетки стъпала, ако решат да ползват метрото?
    Защо махнахте трамвая от Семинарията през гората до хотел Москва?
    И още много защо без отговор.
    От алчните, некадърни и корумпирани общинаре

  55. 55 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#48:"Индиана"]Детето ти скоро ще порасне и ще трябва да ходи само до училище. Ти ли ще го шофираш до 12 клас ? [/quote]Пеша до училище...? Това съм го правил аз като дете, когато кварталните училища ставаха за нещо! Съмнявам се обаче след 10 години "прехода" ни да е приключил, кварталните училища да не са инкубатори на престъпност, поради което родителите да търсят по-елитните училища в центъра, по улиците вече да няма престъпност, а педофилите да са в затворите, а не да обарват момичетата в претъпкания градски транспорт, циганите да са се научили да се къпят, а не да разнасят болести в автобусите и т.н. и т.н. Когато стане на 12 клас, дъщеря ми ще я пусна да ходи сама на училище, разбира се, но поне до 9-ти клас ще я "шофирам".

  56. 56 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#53] от "cristo_n":

    Именно, иска се пестелива употреба. На всекиго се налага да ползва за даден период от живота си по-често автомобила. Затова е пълна разсипия студенти да ходят на лекция с кола или да батьовците да ходят до съседния квартал с черупката си, защото там кафето било с 30 стотинки по-евтино.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  57. 57 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#7:"442"]Вече с кола се ходи до магазина за храна. [/quote]
    Няма страшно - замисъла е да се ограничи автомобилния трафик в центъра, така че гладен няма да останеш...Предполагам, че не минаваш по Царя или Московска, докато пренасяш провизиите до Люлин или Младост...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  58. 58 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    "Новият главен архитект на София Здравко Здравков вижда столицата като град на хората, а не на автомобилите."
    Като идея е добре.
    Но за да се изведат колите от града, е необходим и редовен и удобен градски транспорт, обезопасени велоалеи.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  59. 59 Профил на kwakson
    kwakson
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Супер! Много искам да се махнат колите от центъра...града е идеален да се обикаля пеша

  60. 60 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1055 Весело

    земята около блоковете да стане частна на блока и да може да се огражда, ще е наистина гейм чейнджър...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  61. 61 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2029 Любопитно

    [quote#41:"cinik"]да плащаш малко повече за тази работа и парите да ти се върнат от спестеното време, а ние да дишаме по-малко сажди и да се возим на удобен градски транспорт. [/quote]
    Тц, опрегна коня няопаки. Ако първо му вдигнат данъка, то това ще се отрази на цената на стоките и услугите дето ги има в града, защото той е принуден да ползва колата, и единствения вариант е да пати повече, което ще го накара да иска по-висока заплата, на която "по-високото" ще се включи в цената на стоката/услугата дето му плаща заплатата. Виж, ако има по-удобен и практичен ГТ, то и без да му вдигат данъка, сам ще зае...зареже колата, защото всички шофьори виждат най-често цифрата на бензиноколонката, а не бележката за данъка от общината. Второто нещо, което може да се направи е да се прецака схемата с локвите и плюещите плочки. Те са второто основно нещо, което отказва част от шофьорите да станат пешеходци. ОТлично се вижда, когато сутрин е облачно като за дъжд или дори леко пръска — изведнъж се появява една яка група допълнителни шофьори, което се вижда ясно по по-дългите задръствания и неадекватни маневри (липса на редовни навици за шофиране и слабо познаване на маршрута). Аз също държа кола заради локвите и кофти маршрути (и график) на ГТ, а от там до "така и така И плащам масрафа, що да не я ползвам..." е по-малко от една крачка.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK