Бившата гара Мадара става музей

Близостта на гарата до историческата забележителност Мадарски конник и високата й архитектурна стойност я правят подходяща за събития на местния музей.

© Анна Христова

Близостта на гарата до историческата забележителност Мадарски конник и високата й архитектурна стойност я правят подходяща за събития на местния музей.



Община Шумен получи правото на управление върху бившата жп гара в село Мадара за нуждите на Регионалния исторически музей в областния град.


Двуетажната масивна сграда е с отпаднала необходимост на Държавното предприятие "Национална компания Железопътна инфраструктура", тъй като е закрита през 2002 г.


Близостта на гарата до историческата забележителност Мадарски конник и високата й архитектурна стойност я правят подходяща за реализация на инициативи на музея, който има нужда от изложбени и фондови площи. Това пише в мотивите на правителството за взетото решение.




Правителството даде и съгласието си за промяна на статута от публична в частна държавна собственост на рибарника в с. Дълги дел, област Монтана. Съоръжението за отглеждане на риба се намира в местността Шошеници край селото и се управлява от Северозападното държавно предприятие, което няма възможност да го ползва по предназначение. Промяната на статута ще позволи привличане на инвеститори с оглед възстановяване на рибарника и осигуряване на работни места за местното население.


Кабинетът разреши и продажбата на имот, собственост на "Напоителни системи" ЕАД. Бившият стопански двор с площ 0.8 дка се намира в землището на село Цалапица, област Пловдив. Продажбата на имота ще се осъществи чрез търг при начална тръжна цена, не по-ниска от пазарната стойност, определена от независим оценител.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1134 Неутрално
  2. 2 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Да умеели са да строят в Царство България....

  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    Много добре, има доста такива гари

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3247 Неутрално

    До коментар [#3] от "cinik":

    Лошото е, че няма кой да ги поддържа...! Освен тях има доста добри примери за красиво строителство, които бавно си заминават...!

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    Кабинетът разреши и продажбата на имот, собственост на "Напоителни системи" ЕАД. Бившият стопански двор с площ 0.8 дка се намира в землището на село Цалапица, област Пловдив. Продажбата на имота ще се осъществи чрез търг при начална тръжна цена, не по-ниска от пазарната стойност, определена от независим оценител.
    _____________
    Пу, ако беше стратегически инвеститор клас А, по колониалния ЗНИ щеше да го купи под пазарната стойност и без конкурс!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    И в Германия в момента има за продаване над 30 гари, с цени от 25 до 250 хиляди. Повечето са архитектурни паметници и фасадата не може да се променя и, ако не с лъжа данъци не се плащат. Бях си харесал една каменна гара в Саксония за 25 хиляди, но за ремонт трябва да се инвестират много пари. Иначе сигурно е готино да живееш в гара.

    Лигата на необикновените почтени джентълмени.
  7. 7 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 233 Разстроено

    Така се прави!
    Днес бившата гара Мадара,утре бившата държава България!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  8. 8 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7830 Неутрално

    По същата логика половината гари в България трябва да се превърнат в музеи.

  9. 9 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 238 Неутрално

    аз пък се учудвам защо гарата (като функция, не сграда) не се ползва, поне спирка трябва да има. Селото да не е закрито?

    А какво пречи да се качват туристите на (хубава или поне носталгична) мотриса Варна-Девня-Провадия-Мадара-Шумен-Преслав(?) и да разглеждат старини.

    Ама кой да измисли и развива туристически продукт.

  10. 10 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1908 Весело

    [quote#9:"drumbass"]А какво пречи да се качват туристите на (хубава или поне носталгична) мотриса Варна-Девня-Провадия-Мадара-Шумен-Преслав(?) и да разглеждат старини.

    Ама кой да измисли и развива туристически продукт. [/quote]
    Това иска яки закони и липса на мутри, щото такъв проект е винаги "на ръба", а на днешно време, местните феодали ще го "потънат" на бърза ръка с малко корупция...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  11. 11 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 238 Неутрално

    [quote#10:"gost22"]Това иска яки закони и липса на мутри, щото такъв проект е винаги "на ръба", а на днешно време, местните феодали ще го "потънат" на бърза ръка с малко корупция... [/quote]

    Възможно е да сте прав, но не виждам какъв е ръба на закона? Първо че всеки може да е жп оператор, но това е непрактично за подобна линия. Но нищо не би следвало да пречи да се кооперират общини, туроператори, хотели, музеи и БДЖ.

    За липсата на мутри и корупция сте прав, но не защото ще закопаят един такъв влак/тур, щото печалбите няма да са астрономически, просто са некадърни да предложат какъвто и да е качествен продукт.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK