Вече не говорим за редуциране, а за изграждане на армията, каза началникът на отбраната

Вече не говорим за редуциране, а за изграждане на армията, каза началникът на отбраната

© Анелия Николова



Обществото след дълги години ни даде доверие. Като цяло се промени отношението към армията – вече не говорим за редуциране, а че трябва да градим армия", каза пред БНР началникът на отбраната генерал Константин Попов. "Заплахите са сериозни и са все по-близо до нас. В една такава динамична среда с най-различни заплахи е хубаво да бъдем в съюз и обществото да разчита на нас", подчерта той.


Попов определи одобрените от парламента два стратегически проекта за модернизацията на армията като изключително важни, като "идея и разбиране на нашите отговорности, че мислим в дълбочина". "Това са само два проекта, но те са всъщност отношение към българската армия", каза началникът на отбраната.


В четвъртък Народното събрание одобри с мнозинство два стратегически проекта за превъоръжаване в Българската армия - за няколко нови многоцелеви изтребители и за строежа на нови кораби за морския флот.




Проектите наистина са скъпи, призна Константин Попов, но "колкото повече чакаме, толкова по-скъпи ще бъдат, защото технологиите се развиват и изискванията към съвременните самолети стават все по-големи". "Ние сме информационно общество, в което армията не може да работи с аналогова техника. Заложените цифри за рамка, в която можем да се движим, но не можем да я надвишаваме", заяви той и подчерта, че процедурите ще преминават под засилен контрол за всяка цифра.


Попов декларира, че през 2018-2019 година очаква да бъдат получени първите бойни самолети.


Той коментира отново заплатите в армията. "Малко над 600 лв. получава един кадрови войник, който 24 часа в денонощието е на служба. Точно това трябва да бъде оценено и ако искаме наистина да имаме хора, на които да разчитаме когато трябва да се отиде там, където другите не могат, трябва да имаме мотивирани хора", заяви началникът на армията.


Той информира, че в Националния военен университет и Военноморското училище двойно се е увеличил приемът на курсанти.

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    7-8 000 обучени и въоръжени до зъби ще излизат по-евтино и ще са много по-ефективни от 40 000, които изяждат всичко за заплати и режийни, а накрая не остават пари за акумулатори и филтри на мобилната техника, камо ли за нафта и муниции за учения.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  2. 2 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    Заплатите наистина са нищожни и тук написаното е вярно. И тези, които ще пишат , че "самолети не се ядат" не милеят за България.

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Да спрем да говорим за редуциране и да заговорим за реанимиране на армията.
    Все сме модерни, натовски и европейски, а държим съветско оръжие от 70-те.
    Крайно време е да свестим армията. Това е въпрос на самоуважение.

    Еретик
  4. 4 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Заплатите - задължително трябва да се повишат. Но бюрокрацията, т.н.бумащина, слагане на ламаринки за всяко нещо, също тормози и изнервя. Просто излишните неща трябва да се изчистят от задълженията.

  5. 5 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":

    Не знам дали си наясно, но 7 000 въоръжени до зъби, са по малко от агитката на ЦСКА която ходи на мач в Чепеларе. Споменатата бройка физически няма да може да покрие ни един род войска- ни ВВС, ни сухопътни ни ВМС...

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    Проектите наистина са скъпи, призна Константин Попов, но "колкото повече чакаме, толкова по-скъпи ще бъдат, защото технологиите се развиват и изискванията към съвременните самолети стават все по-големи".
    ___________
    Е хубаво... ама то като началник на отбраната трябва да си определиш ясните заплахи за армията а след това да искаш въоръжаване!
    Единствената реална заплаха за близките няколко години това са бежанците с нагон а това значи специализирани части за боеве в градски условия и планински местности!
    Около $50 000 на войник е пълното високо технологично оборудване! С половин милиард могат да направят чудеса!
    Докато САЩ са ни съюзници нямаме нужда от авиация а само от евтини дронове по 2-3х. долара които могат да се оперират от обикновени войни а не пилоти!

    [quote#1:"cinik"]7-8 000 обучени и въоръжени до зъби ще излизат по-евтино[/quote]
    Абсолютно съм съгласен с теб, но си трябва и военно обучение което може и да е доброволно какво в лагерите за "спортна форма" в Турция посещавани от сириици,афганци и т.н.!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#2] от "stedim":

    дай да ги видим тези заплати и да ги сравним с лекари , учители, учени.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#5] от "diegos":

    Да ни дадат по един калашник с 20 пълнителя. Ние ще се оправим с ВСИЧКИ врагове.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Очевидно са внесли лепило, и ся ще започваме да лепим нарязаните танкове и самальоти!?
    Преди 20 години се издигнахме в очите на цялото планетарно човечество!Всички ни гледаха със зле прикрито "възхищение" как фатмаци с оксижени режат техника струваща милиарди!?
    Само един гаден германец си позволи да ни нарече-"Слабоумното дете на Източна Европа",ама бързо му затвориха гадната комунистическа уста!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Гневно

    Поредният военен който словоблудства като среден политик. СРАМ МЕ Е ОТ ТАКЪВ ГЕНЕРАЛ !!!
    Искам конкретика за всяка една дума а не лаф мохабети от селски сбор.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4787 Неутрално

    Нови заеми и по-високи данъци идват в най-бедната страна в ЕС !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#4] от "paf":

    и колко трябва да е началната заплата и коя категория труд?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Армията ни трябва да е ефективна, надеждна и професионална. За да превърнем България в гробище за зелени човечета :-)

    Марсиански и съветски ботуш никога повече не трябва да стъпва тук.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#3] от "Костадин Иванов":

    Ами като искаш уважение извади парите и плати новото оръжие. Аз пари нямам за нови играчки на лешперите да си ги мерят по парадите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#13] от "полувишис":

    Говори в цифри пиле. Аман от опорки !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Весело

    До коментар [#13] от "полувишис":

    Оправи СИ лозунга. не е верен - НЯМА ни марсианци ни СССР. Ако те е зор за марсианците, АЗ поемам еднолично отбраната само за 10% от цената еднолично и отговарям с цялото си имущество !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 229 Любопитно

    До коментар [#13] от "полувишис":

    Цитирай цифри болшевико!
    Какво мисли Дьорд Шорош,всеки ден ни информират, платените отпадъци Норми и Дефи!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  18. 18 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 679 Неутрално

    [quote#2:"stedim"]тези, които ще пишат , че "самолети не се ядат" не милеят за България.[/quote]
    Патриоти-трътей на гърба на дрипавия БГ данъкоплатец, устройващи си"пир в чумаво време" от военните безумията на Вашингтон.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Весело

    [quote#5:"diegos"]Не знам дали си наясно, но 7 000 въоръжени до зъби, са по малко от агитката на ЦСКА която ходи на мач в Чепеларе.[/quote]
    Не знам дали помниш, обаче по време на войната в Ирак, едни малко на брой, но добре обучени и добре въоръжени бойни единици попиляха една огромна "агитка" (точно, агитка, щото хем бяха надъхани, хем приемаха обучението като хоби)...
    Технологиите се развиват и постоянно прецакват количеството с ефективност.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  21. 21 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Трудно ги разбирам комундетата, през СОЦА имахме 300000 армия и над 200 самолета, сега реват, че 40000 армия и 18 нови самолета са много..абе не знам дали е от малоумие, глупост ,или служене на чужди интереси...

  22. 22 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#17] от "Краде ми се мили мой":

    ето ти цифри:
    българският войник трябва да убива по 100 зелени човечета на ден

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#19] от "Без коз":

    я кажи умнико мамин колко армия ни трябва за да воюваме с Турция ?(нали това казваш) и ако НАТО не ни опази от съюзниците за чих ни е . За руската армия пък въобще не ми се мисли НО пък ние с Русия граница нямаме ако случайно знаеш. ОСВЕН ТОВА нали по тази причина СЕ ОТКАЗАХМЕ ОТ ДЪРЖАВЕН СУВЕРЕНИТЕТ за американските бази и военни и ги приехме БЕЗ ПАРИ !Не подценявай аудиторията !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#22] от "полувишис":

    За колко пари( на ден) ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    дал си дума.
    сега разпродавай имуществото, купувай снаряжение и отивай да избиваш марсианци в Крим и "Новорусия".

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#21] от "pet_1306":

    Говори в пари . Сега армията е платена. Пазарна икономика . Ти войник ходил ли си ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#25] от "полувишис":

    Дал съм само първо ми преведи парите ( САМО около 200 000 000) за първата година и застъпвам на дежурство.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    единствената отплата на българският войник, който избива зелени човечета, е усмивката на семейството му, когато се прибере вкъщи след войната.

    можеш да питаш Генерал Колев, неговата кавалерия е оставила десетки хиляди отрязани зелки на зелени човечета насред бостаните на Добруджа.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  29. 29 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Любопитно

    [quote#15:"КМЕТ В СЯНКА"]Говори в цифри пиле. Аман от опорки ! [/quote]
    Готово. Един оператор на дрон, се обучава много по-бързо от екипаж танкисти, но за разлика от тях има повече време живот по време на битка, а и броя на "животите" му е равен на броя на дроновете в склада... В тази посока, поддръжката на един самолет, с обучението на пилотите е далеч по-трудна и по-скъпа, от поддръжката на няколко ракетни системи от новите. Така де, нямаме кой-знае колко голяма територия за облитане, и при военен конфликт времето за реакция и вдигане на самолети е никакво. Високоточни и автономни оръжия му е разковничето, а не сто хиляди кашика с калашници...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  30. 30 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Вече не говорим за редуциране, а за изграждане на армията, каза началникът на отбраната............

    Крайно време е...!!!

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  31. 31 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#27] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ей сега. само да си доям ябълката...
    200 млн? теб кое те влече повече? свободата на родината, или шумата?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  32. 32 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#5:"diegos"]Споменатата бройка физически няма да може да покрие ни един род войска- ни ВВС, ни сухопътни ни ВМС...[/quote]
    Стигат за мисии на НАТО в Афганистан и Ирак, това искат господарите.

    ПУТИН АКБАР
  33. 33 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 866 Неутрално

    [quote#12:"КМЕТ В СЯНКА"]и колко трябва да е началната заплата и коя категория труд?[/quote]
    Това ще кажат професионалистите, но както и да го погледнеш, сегашните заплати са демотивиращи... Знам, ще кажете, че други професии са с по-малки. но съвремието е такова, че трябва да се поддържа боеготова армия, уви.

  34. 34 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2446 Неутрално

    Изграждането на армия и поддържането и струва много повече от БВП на България.
    Но иначе е много лесен и легален начин за източване на милиарди от бюджета.

  35. 35 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Явно сме си платили вече репарациите от загубата на Студената война.

  36. 36 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    До коментар [#5] от "diegos":

    Точно така е! 7 - 8 000 трябва да са само силите за специални операции а 30- 40 000 да са останалите родове войски за да имаме адекватни сили за самоотбрана. Ако се анализират военните конфликти от последните години в Сирия, Ирак, Украйна и анексирането ще видим, че основно трябва да се заложи на мобилността и възможността да се отговори адекватно и с превъзхождащи сили на няколко места. Трябва да се забрави за бойните действия от ВСВ.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  37. 37 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 464 Неутрално

    България трябва да влезне в боен режим за 2 години .Някой спомена ,че 85 милиарда е БВП за 2015г.Главните заплахи са от Турция и Русия .Не трябва да се изключва имигрантската вълна ,която би довела до разпад на ЕС.Имаме и 4 фактор вътре в самата страна тлее етническо напрежение между роми и българи.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#28] от "полувишис":

    и това не е точно така. не си учил явно цялата история. имало е и материални стимули но това не го пише в твоята книжка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Ако редуциране означава разграждане, защо Михов е на свобода?

  40. 40 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#20] от "gost22":

    Припомни ми точно за какво говориш човеко... какво точно визираш под малко на брой?! За войната 2003-та ли ми говориш?! Съзнаваш ли каква логистика имаше "Шок и ужас" преди въобще да започне? Малко на брой? 210 хиляди войници?! Два самолетоносача, които реално струват повече от оборудването на цялата иракска армия?!

    Съзнаваш ли какви глупости си написал... кога сме разполагали с такива ресурси? Финансови, човешки и научни?

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#33] от "paf":

    дай конкретика ако обичаш и се мотивирай с факти.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#36] от "пустиняк":

    и какво точно ОБЩО имаме ние с ирак.сирия, афганистан,крим , шри ланка и крива паланка ако можеш да ни обясниш. България няма врагове. Питая бойко да ти каже в прв текст кой ни е граг да видим какво ще отговори АЗ му вярвам ! А ТИ ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    "Малко над 600 лв. получава един кадрови войник, който 24 часа в денонощието е на служба. .." Тези пари наистина са малко- няма как която и да е майка/ съпруга да е съгласна синът й/ съпругът й да си рискува живота за тази сума. Всички , които не са съгласни, да се поставят на чуждото място. Другите професии- учен, преподавател, не налагат при извършване на професията човек нонстоп съзнателно да си рискува живота си. От друга страна, всеки "жали" за това, че сме нямали армия и тинтири минтири, обаче като стане въпрос за по-атрактивно заплащане на воените- дава назад!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  44. 44 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1393 Весело

    Аха, армия "секънд хенд", придворни лакеи. Същата картинка, както беше при комунетата - роби, без собствено мнение
    Вчера българският парламент гласува поредното си безотговорно и вредно решение.

    И управляващи и опозиция решиха да похарчат милиарди за да превъоръжат армията ни, която между другото никаква я няма.

    Аргументите на депутатите бяха буквално железни. Те заявиха, че това искало НАТО от нас.

    НАТО ни поиска военни бази – дадохме им ги.

    Поиска ни летищата – дадохме ги.

    Поиска ни акваторията в Черно море – подарихме я.

    Поиска да си прави военни учения когато му хрумне у нас – клекнахме на секундата.

    Сега ако НАТО поиска целокупното българско население да си направи едно масово харакири – едва ли ще срещне възражения! Защото народът ни е изпаднал в тотална апатия, коментира издателката Светлана Шаренкова.

    Тя с основание попита как така ще се похарчат толкова народни пари без гаранция за качество?

  45. 45 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1184 Весело

    До коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Къде съм казал, че имаме нещо общо с изброените от тебе съществителни? Но изграждането на отбранителната ни концепция трябва да отчита всеки военен конфликт. Какво общо имаше с нас Япония през 1913 година та пратиха военна комисия да проучва българският боен опит при превземането на Одринската крепост?!
    Да се опитвате да казвате на хората какво са искали да кажат е стара комунистическа практика, но на нея се ловят само първосигнални баламурници. Умният човек чете и мисли. Не чака комюникето на ТАСС за да му се изясни какво мисли по определен въпрос.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    [quote#42:"КМЕТ В СЯНКА"]България няма врагове. [/quote]
    ИМА! Путлер що впиша разширеното нато като външна военна опасност за русия? Кога България е заплашвала с анексиране КОЯТО И ДА Е ДЪРЖАВА В СВЕТА- НЕ САМО НЕПОСРЕДСТВЕНИТЕ СИ СЪСЕДИ- с военна агресия, незаконна анексия и военна окупация след 1944г.? Обаче- севернокорейските ракети, руските ракети в Крим и кой знае още чии ракети, са насочени точно срещу България, нали! ЗАЩО? Защото така- нали?Е -тогава България Е ДЛЪЖНА да си опази и малкото останало население и територията си!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  48. 48 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    [quote#47:"Логика"]впиша[/quote] вписа

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  49. 49 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Мисля, че имаше и руски ракети, насочени в Иран срещу държавите от Източна Европа... Нали за това се изгради ПРО-то в Румъния, която С КОЯТО БЪЛГАРИЯ ИМА ОБЩА ДЪРЖАВНА ГРАНИЦА, а не се намира на 20 или 50 000 км. от нас!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#45] от "пустиняк":

    прочети си сам какво си писал в 36.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#50] от "pet_1306":

    ти знаеш . но сега и аскерът е платен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    [quote#50:"pet_1306"]Абе трол розов...[/quote]

    разгледай снимката - там е твоят дето го търсиш.

    http://www.dnevnik.bg/shimg/zx450y250_2772066.jpg

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 549 Неутрално

    40000 войника друг път. Поне една трета от тях са разни книжни плъхове. 1 шапкар на поне 10 войника, а ако тия десетима са животни дето по цял ден тренират, учат тактики и как да оцеляват при всякакви условия само така ще има истинска армия. Разбира се издръжката струва пари обаче нали точно защото сме бедна държава затова сме членове на НАТО и идеята е да поддържаме малка но модерна армия.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на petko_vojvoda
    petko_vojvoda
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#2:"stedim"]Заплатите наистина са нищожни и тук написаното е вярно[/quote]Нищожни, ама нямат разходи! Ядат и спят без пари, както и дрехите им.

    ТЕ погребаха България!
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#55] от "Без коз":

    ПЪРВО прочети № 8 .
    ВТОРО малко факти и хронология

    https://anonybulgaria.wordpress.com/2014/03/24/%D1%83%D0%BD%D0%B8%D1%89%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B8%D1%8F-%D0%B8/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на Noble
    Noble
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#56] от "Без коз":

    Свободно, младжант. Колко съм ги виждал такива като тебе преди 25 години, идея си нямаш.
    Ма инак пак се обаждай, де.

  60. 60 Профил на Noble
    Noble
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#19] от "Без коз":

    ПитАх, те нещо, младжант, не се ослушвай като гущер в маркуч.

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    http://www.standartnews.com/balgariya-obshtestvo/armiyata_nayprimamliva_s_1571_leva_zaplata-141022.html

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1031 Весело

    Каквотои да си говорим, става въпрос за ПАРИ! За МНОГО пари! За пари, които или ги НЯМА, и трябва да дойдат от НОВ дълг, или от НОВИ данъци! България НЕ Е Гръция и никой не ни плаща наем за бази по 1 млрд $ на година! Нито пък ни е подарявал 40 години оръжя за много милиарди $ ежегодно, както на Гърция и Турция! И на мен ми се иска децата ми да си играят с най-новите и най-скъпите играчки, ама НЯМА! ТОя като някое дете ревнал за скъпи играчки! Най-разумното оръжие бяха възпиращите ракети СС23. Затова ни накараха да си ги нарежем. Срещу обещание за колело, ама друг път.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#59] от "Noble":

    Преди 25 години си играл в пясъка.
    Ама ти не се тревожи с този речник и френски ще научиш и турска кабелна ще ти прокарат.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на Noble
    Noble
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#64] от "Без коз":

    Ооо, сега си спомних за тебе, и миналия път пак това ти роди мозъцето ... Ха добра стига, и пак се обаждай ...

  68. 68 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 679 Неутрално

    [quote#44:"Арон"]НАТО ни поиска военни бази – дадохме им ги.[/quote]
    Та децата ни да станат ядрени мишени. Честито ни НАТО безумия.

  69. 69 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 512 Разстроено

    До коментар [#5] от "diegos":

    То това е и предназначението на армията - потушаване на вътрешни бунтове. Външните заплахи никого не интересуват - и без това се приема, че срещу Турция или Гърция не можем да направим нищо

  70. 70 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#29] от "gost22":

    По принцип към кашиците се пришива и артилерия, ПЗЗК, противотанкови установки, а непряко и авиация, бронетехника и ПВО. 100 000 кашика ама към тях вървят и горните по разчет

  71. 71 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#70] от "agl52316780":

    ...което вече сме го имали и крайният резултат винаги е бил " да се удържи барикадата на Стара планина, докато дойдат "братушките" "... Та е тъпо да се прави "още от същото", като "същото" не е вариант.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  72. 72 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 512 Весело

    До коментар [#71] от "gost22":

    Това вече са градски легенди. Турците имаха тогава повече войници но ние имахме по-голяма огнева мощ. На късата отбранителна линия познай кое е от значение

  73. 73 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Любопитно

    [quote#40:"diegos"] Съзнаваш ли каква логистика имаше "Шок и ужас" преди въобще да започне? Малко на брой? 210 хиляди войници?! Два самолетоносача, които реално струват повече от оборудването на цялата иракска армия?!

    Съзнаваш ли какви глупости си написал... кога сме разполагали с такива ресурси? Финансови, човешки и научни? [/quote]
    А ти съзнаваш ли, че малкото ресурси и хора, които имаме ще бъдат изхарчени за иракския вариант, който го имахме и през соца, когато имахме достатъчно хора и ресурси, но ефекта щеше да е точно като на иракската армия — погром. Ми няма смисъл да се прави още от същото, когато същото е неефективно и не води до някакъв приемлив резултат.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  74. 74 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#72] от "agl52316780":

    Твоите "градски легенди" ги имаше по разчети и сценарии... и по местата за позициониране на поделенията...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  75. 75 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#74] от "gost22":

    Сега ... нападение само от Турция можеше да се отблъсне. Но Конфликт НАТО - Варшавския договор вече ставаше проблем. Защото тогава в Германия, Полша, Чехия и Унгария трябваше да се воюва с ФРГ, Франция, Англия и САЩ. Което означаваше, че южния фланг трябваше да го отбраняваме сами срещу гърци, турци, италианци, французи, португалци и американци. Това нямаше начин да не ни сгъне наистина но само турската армия изобщо не е била непреодолимо препятствие за българската

  76. 76 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Любопитно

    [quote#68:"hasmokar"]Та децата ни да станат ядрени мишени. Честито ни НАТО безумия. [/quote]
    Децата на България вече бяха поразени с радиацията от Чернобил, както и родителите им на онази прословута манифестация... Та в тази посока, е по-добре да си евентуална мишена, отколкото облъчен съюзник.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  77. 77 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#69] от "agl52316780":

    Бъркаш- за вътрешни междуособици има специални части които въобще не са към армията, а към МВР. Щото примерно ако вкараш армия в Родопите срещу местните, Туркия действително може да се намеси... хипотетично говоря. За държава като нашата, с кръпки на гащите, авиация и ВМС излизат ту мъч. По удачно е да влагаме в ПВО (но не авиация), артилерия (включително РСЗО) и мобилна, добре екипирана пехота. Гледам кюрдите в южна Турция... ни авиация имат, ни флота...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK