Начинът на оценяване на изпита след 7 клас ще се промени

Диян Стаматов - заместник министър на образованието

© Юлия Лазарова

Диян Стаматов - заместник министър на образованието



Министерството на образованието ще промени намина на оценяване на изпита след седми клас. Причината е, че сегашната система не отразявала реалните знания на седмокласниците. Това съобщи пред Нова телевизия зам.-министърът на образованието Диян Стаматов.


Идеята идва след рекордния брой двойки на изпита по математика след седми клас.


"Тазгодишната скала, отразяваща от 2 до 6, явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците", коментира Стаматов."Явно е, че има проблем и то е много сериозен. От няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика", коментира той.




"Трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант. Да не са толкова елементарни и опростени. Това става с много повтаряне и усилия. Не може при еднократно решаване на задача да се очаква резултат", каза зам.-министърът.


Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. Именно затова и резултатът е негативен.

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 233 Любопитно

    Трябва да се промени!
    За да може повече тъпунгери, да продължават напред!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  2. 2 Профил на Das Territorium
    Das Territorium
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    А дали не трябва да се промени начинът на преподаването?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    Българското образование се превръща в селско училище, където всички ще имат шестици... Браво Шестаци...

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5556 Неутрално

    Не трябва ли и едновременно оценяване и на учителите?

  5. 5 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 571 Весело

    промените трябва да са в посока "Занижаване на критериите"

    така че всички да са отличници!

    на тази територия Й трябва матрЯл...качествен , здрав...
    защото мотиките стават все по-тежки

  6. 6 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Сетихте се.
    Сле като 25 % от оценките са двойки, значи системата ви куца.
    И с двата крака...

  7. 7 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 698 Неутрално

    ... мммм, дааа ... при толкова двойки ...
    Може би, най-читавата промяна би била - отменят се двойките! Всички вземат изпита с най-малко оценка „3“ ... и готово - всички са щастливи!
    Образованието - станало образУвание!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    Децата не могат да четат и да осмислят текста.Как да решат задача с условие?

  9. 9 Профил на amr47488125
    amr47488125
    Рейтинг: 419 Неутрално

    1. Добре би било съставителите на задачите да съобразяват вида им с наличните в учебниците, иначе излиза, че искат да докажат колко са глупави децата и некадърни учителите.
    2. Добре би било часовете по математика да са повече, за да има време за упражнения
    3. Децата наистина имат проблем при четенето на условията - масово не могат да четат с разбиране или бързат и не дочитат условията.
    4. Децата масово се отказват при първата срещната трудност, а тестовете само стимулират това - математика не трябва да се изпитва с тестове!

  10. 10 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    И са много задачите и е малко времето.
    За къде се бърза...

  11. 11 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    ....да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи,...

    Глупости.Като гледам логическите задачи......все пак не всички са за НМГ.....

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Не случайно в Германия в началните класове има предмет Lesen und Verstehen. Четене и разбиране. И на изпита по немски език задачите са такива - четеш три пъти условието и гледаш да разбереш кое точно те питат. За всичко, което отговориш в повече, ти се приспадат точки, защото не това са те питали.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    [quote#1:"Краде ми се мили мой"]Трябва да се промени!
    За да може повече тъпунгери, да продължават напред! [/quote]
    То и сегашната система е много успешна! Докато нормалните деца се побъркват от учене цяла година и се лишават от игри и спорт в прованса където има БХК и ДОСТ и т.н. ги оставят свободно да преписват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Вяра
    Вяра
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Изпитът беше изключително точен и като трудност, и като материал. Тези, които са учили и мислят, са се справили.
    Тези, които не са учили и чакат да препишат, не са се справили.
    Форматът на изпита също е добър. Проверява се и концентрацията, и вниманието, и знанията, и мисленото на децата. Проблемът е в постоянното занижаване на критериите, които дърпат още по-назад и ученици, и учители.

  15. 15 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 429 Любопитно

    Поредният опит да се замаскират проблемите в образованието.
    Ако за празен лист се въведат 10 точки , само защото ученикът се е явил, няма да има двойки и всичко ще е ок.
    Не може в СУ да приемат и с тройки вече на второ и трето класиране.
    Преди време за едно място са се борили 20 човека , днес за 20 места кандидатстват 10 човека.
    Да се увеличават приемите в ИТ специалности да се закриват измислените такива.
    30% от завършващите средно образование отиват да учат в чужбина и това са тези с успех над 5 , останалите остават ... това е истината

  16. 16 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Начинът на оценяване на изпита след 7 клас ще се промени!
    [quote#2:"BG Stability"]А дали не трябва да се промени начинът на преподаването? [/quote]
    Преди да оценяваме децата трябва да сме ги научили как да решават задачи, нещо много "просто" и същевременно "трудно" в зависимост от това кой как го прави!!!!

  17. 17 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2959 Неутрално

    Аха!
    Тестовете са виновни, а учениците ни всъщност са интелигентни.

  18. 18 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 589 Неутрално

    часовете са достатъчно, всеки ден децата имат математика, но и задачите са много, а пък времето е малко...

  19. 19 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 734 Неутрално

    "Тазгодишната скала, отразяваща от 2 до 6, явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците", коментира Стаматов."

    И за какво се пишат оценките до хилядни, щом скалата не отразява точно? Това не са просто оценки от 2 до 6, това са оценки, които са сметнати до третия знак след запетаята. Колко по-прецизно ще ги направите? До петия, до десетия знак? Че тя двойката пак ще си е двойка, ако няма решена нито една задача.

    No Pain No Gain
  20. 20 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Най-после, промени, които да направят така, че дори и нищо да не знаеш, да изкараш незаслужено добра оценка, което пък ще позволи на министерството и чантаджийството да отчете най-накрая някакво подобрение на успеваемостта.
    Явно с труд и упоритост вече не става!
    Естествено няма никакво значение, че образованиеуто ще произвежда тъпанари и никого не нужни и нищо не можещи младежи.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  21. 21 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Те децата много знаят, ама изкарват двойки
    Що не им пишат по една шестица направо...какво ще ги стресират с изпити. Ми те си знаят...с тази система на обучение, не може да не знаят

    "We're not gonna take it! Anymore."
  22. 22 Профил на Вяра
    Вяра
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Да не забравява, че това са оценки от изпит, а не текущи оценки от контролно или класна работа. Съвсем нормално е да има двойки, дори до 30% да са, пак е нормално. Не може всички да се отличници.
    Тази година преписването беше сведено до минимум, което е супер. Защото не е редно едни да учат цяла година, а на финала да са с оценки като на преписвачите. И не е нормално оценките да са сгъстени около 5-ицата.
    Изпитът си беше есктра. така трябва да е всяка година.

  23. 23 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 740 Весело

    Не е зле, оценките от 7 клас да важат и за докторски минимум

  24. 24 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста.

    Значи учениците са слаби по математика, защото са слаби по български. Не разбират какво четат.

    “When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin Yutang
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#24] от "gesand":

    По-скоро са демотивирани. Което поставя слаба оценка на цялото образование.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Каквото и да променят,пак децата ще останат ощетени.

    marinov1018
  27. 27 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#24:"gesand"]Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. [/quote]
    Не може цялото ти съзнание да е концентрирано 24/24ч. в това как да минеш поредното ниво на поредната малоумна игра и да се очаква да разбереш какво ти се задава като задание, че и да отделиш част от малкото останал мозъчен капацитет, който имаш, за да решиш проблема/задачата.
    Изправени сме пред невероятни проблеми с младите поколения(не искат да се трудят, но искат блага в изобилие), а чантаджиите намират най-лесното за тях си решение, само и само да отчетат някакви положителни резултати чисто статистически.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  28. 28 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Децата са глупави, родителите им са глупави и администрацията ни е глупава. Учителите не само не знаят математика самите те, но и не могат да я преподават добре. А изпитите не трябва да са много лесни, ако искаме да сме минимално конкурентоспособни в днешния пазар.

  29. 29 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1079 Любопитно

    Малко са качèствените преподаватели .A едно дете да има повече от 4 на тези изпити ,задължително е посещавало ЧАСТНИ УРОЦИ.
    Т.е. ВЪНШНО ОЦЕНЯВАМЕ частните уроци,много порочна практика ,много не заитересованиучители и директори ,постоянна война за ЕГО на учителите спрямо децата и като резултат -недолюбване м/у деца ,Родители и училище.Липсата на комуникация и на критерии кой става за учител са виновни нв ИЗПИТИТЕ.
    Докато децата ходят с неприязън или им се убива ентусиазма ПРОМЯНА не може да има.

  30. 30 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 858 Неутрално

    "Не разбират условието, не го четат..". Как да разбират, като много малко от тях четат книги. Същото се отнася и за "мекащите" по телевизията и радиото "културтрегери". За да "мекаш" (например "правиме" вместо правилното "правим" е резултат от това, че съответният човек не чете български текстове. Ако беше чел, щеше да види, че правилното е без "ме" в края на глагола.

  31. 31 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#2] от "BG Stability":
    Без дисциплина в час, не може да има усвояване на знания.

  32. 32 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2959 Неутрално

    [quote#24:"gesand"]Значи учениците са слаби по математика, защото са слаби по български. Не разбират какво четат. [/quote]

    Може и да ти се струва майтап, но има голяма доза истина.
    Лично аз бях потресен, когато пред мен едно момиче от девети клас се опитваше да чете статия от вестник сричайки.
    Не мога да си представя, как може да се учи по която и да е дисциплина, сричайки думите.
    Аз съм завършил в град с преобладаващо турско население и от опит мога да твърдя, че навремето поне 80% от турците нямаха никакви проблеми с усвояването на информацията и със свободното четене.
    Сега явно сме във времената на реформите и занижените изисквания.

  33. 33 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1458 Весело

    бухаха, намалиха точките, дадоха им формули... освен пък догодина да пробват да разиграят оценките на томбола... тва ако не е справедливо, здраве му речи

  34. 34 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    А мен едно време ме учеха да чета задачите до край и да анализирам преди да започна да решавам. Днешните явно се мятат на първата уловка. Ами то затова има много изгоряли от бързи кредити и измами. Който не мисли с главата си плаща с други части на тялото си

  35. 35 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    [quote#14:"Вяра"] Тези, които са учили и мислят, са се справили. [/quote]
    [quote#15:"001"]Поредният опит да се замаскират проблемите в образованието.[/quote]
    Съгласен.
    И да добавя всеизвестното, че с палеативен подход не се решава нито един проблем. Да го кажа направо - нивото на образованието е право пропорционално на нивото на персоните, които перманентно го подобряват.

  36. 36 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#29] от "!D !":

    За да има едно дете отлична оценка на тези изпити НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е посещавало частни уроци.

    No Pain No Gain
  37. 37 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    До коментар [#36] от "tokkay":

    Пробвайте!
    Само да не останете разочарован!
    [quote#36:"tokkay"]
    До коментар [#29] от "!D !":

    За да има едно дете отлична оценка на тези изпити НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е посещавало частни уроци.[/quote]

  38. 38 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#37] от "!D !":

    Вече два пъти минах по този път. През 2014 дъщеря ми имаше 6.00 по математика и 5.76 по БЕЛ без нито един частен урок. В прованса, както обичат да пишат тук някои колеги. Можете да проверите, ще дам и телефон на училището. Нейна съученичка от класа, също без да ходи на уроци, е с бал над 35.

    No Pain No Gain
  39. 39 Профил на Вяра
    Вяра
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не е задължително да е на частни уроци, но е задължително да учи здраво допълнително.
    Шестицата в училище ти осигурява около и малко над 4 на изпита. Нормално е. В училище за шестица се изискват по-малко знания, отколкото за шестица на изпит. Не само в седми клас. Всички знаем че, за да учиш в добро училище или университет се иска здраво учене извън това, което се изисква в училище.
    За добро образование трябва да вложиш - или време, или пари... или и двете. Няма друт начин. Не е нужно всяка година едно и също - лоши са учителите, лоши са учениците, лоши са частните уроци, изобщо всичко е лошо, лошо, лошо.
    Ако беше така, нямаше масово българските студенти в чужбина да са сред най-добрите.

  40. 40 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 635 Неутрално

    "Трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант. Да не са толкова елементарни и опростени."

    Да! Направете още по-трудни учебниците и резултата пак ще ви изненада. В българското "образование" работят пълни некадърници, идиоти и аматьори. Желанието зад сложни термини съчетано с "академична" лексика да се прикрие повсеместната тъпота царяща в МОН и "експертите" към министерството е почти трогателно.

    И в морето ми е до колене .....................
  41. 41 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#29:"!D !"]A едно дете да има повече от 4 на тези изпити ,задължително е посещавало ЧАСТНИ УРОЦИ.[/quote]
    Частните уроци не са особено важни в случая, особено след видимите резултати от 4ти клас външно оценяване, където двойките са също толкова, колкото и след 7ми.
    Докато допълнителни уроци могат да помогнат, ако ученик има конкретен проблем, в общия случай хората си мислят, че два месеца уроци ще научат тийнейджър тепърва да чете и мисли, след като са му минали пасивно, не само първите 7, но и вторите 7 години на ментално развитие.
    Неграмотността е цялостна, стабилно отглеждана с надути оценки, архаична образователна система и родители без грам идея/интерес за случващото се.

  42. 42 Профил на amr47488125
    amr47488125
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#29] от "!D !":

    Ако децата почнат да слушат и внимават в час, а не да разчитат, че "те на уроците ще ми го обяснят", може и да не им се наложи да търсят частни уроци.
    Не, че някъде не са виновни и учителите, но не е само тяхна вината...

  43. 43 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    До коментар [#38] от "tokkay":

    Поздравления за успеха!
    За съжаление, в "ЕЛИТНО" Соф.училище,госпожата по математика не успя да ме впечатли и се наложи ние като родители да обърнем внимание.Е, постигнахме резултат но не благодарени на учителката, която не бе успяла да реши 4 /четири /от по-интересните задачи .А и не намери време в рамкитена два месеца да ги реши... та това е моя опит.
    Ако МОН се интересува мога да им представя доказателства но...
    /знам ,знам -НЯМА КАДРИ/

  44. 44 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1079 Весело

    До коментар [#41] от "Fazer":

    Благодаря за препоръките ,но не считам че ние не обръщаме внимане на начина или на наученото от нашите деца.
    Да за два месеца човек може да получи само добра оценка ,не качествени познания в това съм напълно съгласен.

  45. 45 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "Министерството на образованието ще промени начина на оценяване на изпита след седми клас."
    По-скоро трябва да се промени начина на преподаване и обучение.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  46. 46 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#43] от "!D !":

    Комбинацията на ученолюбиви и трудолюбиви деца и добри и способни учители спестява много нерви и хиляди левове.

    No Pain No Gain
  47. 47 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#44:"!D !"]Благодаря за препоръките ,но не считам че ние не обръщаме внимане на начина или на наученото от нашите деца.
    Да за два месеца човек може да получи само добра оценка ,не качествени познания в това съм напълно съгласен.[/quote]

    Не бяха точно "лични" препоръки, а общо мнение.
    Цари едно контриращо мнение, че хем образователната система е за реформа, хем училището ще научи децата. Да, има родители, които обръщат внимание на децата си, надявам се повече след последните резултати, но масата гледат фейсбука и форумите, а реално въобще нямат идея от ставащото с децата им.

  48. 48 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 458 Гневно

    Разбира се, само това им трябват, още промени. ОСТАВКИ трябват!

  49. 49 Профил на dinkost
    dinkost
    Рейтинг: 458 Весело

    Каква е новата "пожарникарска" скала? - Ами като те питат защо билетчето в София е нова цена, ти отговаряш: "А вие знаете ли ние колко европейски проекта сме направили, ето и метрото е с нова линия...." и бля, бля бля....

  50. 50 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    Май не в начина на оценяване, а в начина на преподаване е проблема. Да не говорим за контрола на родителите. Тяхна грижа е възпитанието и обучението на децата им.

  51. 51 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Оправдания след масата двойки...

  52. 52 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 951 Неутрално

    "Явно е, че има проблем и то е много сериозен. От няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика"
    --------------
    И естествено, начинът за справяне с проблема е да коригираме скалата! Имам и друга идея - давайте по-лесни въпроси, най-сложното да е аритметика с едноцифрени числа, така рязко ще се повиши средния успех (може би).

  53. 53 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Аз смятам, че не в държаватае топката!
    На държавата интереса се простира до там гражданите й да могат да четат и пишат и да смятат до 1000 с две цифри след дестетичната запетая.
    Всъщност за писането не съм сигурен.
    Искам да кажа, че не държавата е тази, която ще стои до всеки Иванчо и ще го увещава "Айде бе, Иванчооо, учиии, моля ти се!"
    Проблемът всъщност си е на Иванчо!Евентуално на неговите родители!

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  54. 54 Профил на oir41385242
    oir41385242
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Резултатите от теста по математика са катастрофални - 18 хиляди или 33% слаби оценки. Помислете за последиците от този факт - за самочувствието на децата, за перспективите в тяхното образование, за родителите им. Не може с две думи ситуацията да се подмине- "трябва да се смени системата за оценяване". Трябва да се изготви задълбочен анализ за състоянието на качеството на основното и средното образование и да се потърси отговорност от виновните, довели до това състояние. Сегашната ситема за оценяване - кой екип я е предложил, кой е ръководил този екип, кой я е приел и утвърдил тази ситема? Този анализ трябва да се направи от външни експерти , а не от МОН, защото те са майстори на замазване на лошите резултати. Необходима е цялостна преоценка и цялостна реформа на образованието. А не вместо за 9-10 години основното образование да се завършва за 7 години - оказа се, че сред страните от ЕС само в България е така. И да се види опита на другите държави, явно сами не можем да се справим.

  55. 55 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Весело

    Аааааа, ето каква била причината за лошите резултати по математика - системата за оценяване!
    А ние, редовите тъпунгери, си бяхме въобразили, че лошото ниво на преподаване в училище е в основата на този пореден провал в образованието...
    Е, сега сме наясно с грешката си. И сме сигурни, че догодина ще има много по-малко двойки, промените в системата за оценяване ще се погрижат за това

  56. 56 Профил на Кака Пена от голямото село
    Кака Пена от голямото село
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#18:"it4"]часовете са достатъчно, всеки ден децата имат математика[/quote]
    И всеки ден се взима нов урок. Часове за упражнение няма.

    Истинският софиянец се отличава с това, че си затиска киселото зеле в мазето с жълто паве.
  57. 57 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Горките ни деца и внуци!
    Оставени в ръцете на тая пасмина от мутирали комуноиди и некадърници.
    Защото РИБАТА СЕ ВМИРИСВА ОТ ГЛАВАТА.
    (А в МОН от десетилетия смърди по-лошо и от градски кенеф).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK