Тировете ще могат да пътуват по магистралите в горещите дни, но ще има забрани за изпреварване

Тировете ще могат да пътуват по магистралите в горещите дни, но ще има забрани за изпреварване

© Надежда Чипева, Капитал



Забраната за движение на тежкотоварни камиони по републиканските пътища в горещите летни дни ще отпадне, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). За това са се споразумели представители на Съюза на българските транспортни работници, Съюза на международните превозвачи и Сдружението на българските превозвачи, след разговори с ръководството на АПИ и на "Пътна полиция".


Досега действаше забрана за движение на камиони с маса над 20 тона по републиканските пътища между 13.00 и 21.00 часа, когато температурите са над 35 градуса. Ограничението целеше да не се натоварва допълнително движението, което е интензивно през ваканционния сезон. Друга причина за забраната бе да се намали рискът от пластични деформации и коловози по асфалтовите настилки, тъй като при горещо време температурата на асфалта достига до 70 градуса.


Сега от АПИ посочват, че в последните години при строителството на новите пътни участъци се използват специални материали и повече участъци могат да издържат на натоварването от тежкотоварните камиони, без да се деформират от високите температури.




На шофьорите на тирове обаче ще бъде забранено да предприемат изпреварвания в определени участъци от автомагистралите. Предстои до края на месеца да бъдат поставени пътни знаци за забранната на магистралите "Хемус" и "Тракия". Целта е намаляване на пътните инциденти и повишаване на безопасността на движение останалите шофьори, посочват от пресцентъра на АПИ.


Остава забраната за движение на тировете при събирането на повече от два почивни - съответно в последния работен и в последния почивен ден. Предстои с "Пътна полиция" да бъде уточнено кои са участъците, които остават забранени за тировете, както и часовете, в които те ще бъдат задължително спирани в почивните дни. От Съюза на транспортите работници са предложили от 2017 г. да влезе в сила годишен календар за дните и часовете, в които камионите ще бъдат спирани, както и пътна карта за него.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1032 Весело

    Да видим -видимите резултати на направеното от БОйко, до колко ще издържи на изпитанията на ТИР-овете! ТО е ясно че нЕма да издържи, но нема и оня дет се милси за мноо велик да види колко струва направеното "от него"! На Запад от Калотиниа има непрекъснати колкони от ТИР-ове, без обаче да са се образували коловози!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  2. 2 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1124 Любопитно

    Сега от АПИ посочват, че в последните години при строителството на новите пътни участъци се използват специални материали и повече участъци могат да издържат на натоварването от тежкотоварните камиони, без да се деформират от високите температури.



    И това дава основание забраната да се отмени за цялата страна?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  3. 3 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    [quote#1:"Крадолюб ДемоКРАДов"]но нема и оня дет се милси за мноо велик да види колко струва направеното "от него"[/quote]
    но НЕКА и оня, дет се мисли за мноо велик, да види колко струва направеното "от него"

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  4. 4 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    В смисъл,забранено за изпреварване,щото ще излязат от коловозите?!
    Как е в Европа?И там има горещини?

  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Нека да дойдат горещите дни.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4270 Неутрално

    Добро, но закъсняло решение.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  7. 7 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1027 Весело

    Мдаа...Магистралките на Баце отиват на Матура...
    Какви ще са резултатите...:
    Двойка: Ондулират се на къдрици, поради лошо валиране на каменните фракции.
    Тройка: Изравят се, поради тънък пласт асфалт.
    Четворка: На места се ондулират, на други - изравят.
    Петица: Вдигат се цените на винетките.
    Шестица: Лилето става президент...

    Форумът е в будна кома...
  8. 8 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Така ще има причина за следващото вдигане на винетките

  9. 9 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 797 Неутрално

    правилно. да се движат бавно, за да може по-сигурно да изкопаят коловози. има логика.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  10. 10 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 480 Неутрално

    За да носят пътищата полза за икономиката, те трябва да позволяват бърз и удобен превоз на стоки. От прехвалените магистрали има смисъл само ако позволяват безопасно движение не само на коли, но и на камиони - по всяко време, поне в работни дни.

    Damnant quod non intellegunt.
  11. 11 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1304 Любопитно

    Кой ще контролира? ДАИ ли ? Мави,мави,йок кармъзъ.

    8% ЗДРАВНИ ВНОСКИ ВЪРХУ ВСЕКИ ДОХОД,НА ВСИЧКИ !!!
  12. 12 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Ограниченията имат смисъл и не трябва да отпадат. Най-вече заради риска от катастрофи в натоварените дни и пътища.

  13. 13 Профил на dantscheff
    dantscheff
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#3] от "Крадолюб ДемоКРАДов":

    Нека и онзи, който иска да дава акъл, бъде толкова добър, че да бъда грамотен на ниво поне втори клас /първия срок/!

  14. 14 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 544 Неутрално

    При наетите от СИКСТ или Хертц микробуси има електронно ограничение от 120 км/час, въпреки че на скоростомера показва макс. скорост 180 км/час. Предполагам че и при ТИР-овете, регистрирани в Германия, има подобно нещо, но до 100 км/час. Виждал съм изпреварване на два ТИР-а на магистрала в Германия, колкото и да натиска педала за газта изпреварващият ТИР, не може да ускори достатъчно за бързо изпреварване.
    При горещите дни асфалта омеква и тежките ТИР-ове нанасят вреда на пътната настилка, поради масата си от 20 тона и нагоре. Виждал съм наживо, следи от широки гуми на магистралата А5 към Базел.

    Es muß Geld fließen!
  15. 15 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Много лошо решение,резултат от "отпадане" на блокадата по Великден на гръцката граница.Разбира се няма как да мине номера,това е безумие!!!

  16. 16 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Сериозно лоби имат явно.
    Стига сте сравнявали нашата действителност с други страни. Ние имаме само 1 магистрала, нека си карат там, но без да се изпреварват.
    По другите пътища само пречат и създават предпоставки за птп, особено по празници е ужас като тръгнеш ...

  17. 17 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    На тези магистралите им не издържаха една зима - те за лятото се пънат! Няма такива смешници! Само във АПИ са събрани!
    Какво ремонтирате по Струма, бе акълии от АПИ? Ровите дълбоко - да позамажете некадърната работа. Ама тя избива навсякъде - и около Дупница, и след Сандански има ровове и ями.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  18. 18 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 424 Гневно

    Сериозно ли?! И как ще ги контролират да не изпреварват - ще пуснат по една патрулка след всеки тир?!

    А новите участъци точно се правят така че за година-две и стават на коловози, дори и при сегашните ограничения!

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  19. 19 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1306 Гневно

    Е, много хубаво! Ние ще плащаме повече, за да има кой да ни разваля пътищата! Върхът на наглостта!

  20. 20 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1306 Гневно

    Е, много хубаво! Ние ще плащаме повече, за да има кой да ни разваля пътищата! Да отидат да видят прехвалените си нови настилки по беленските баири, а и това сигурно не са единствените разорани пътища! Върхът на наглостта!

  21. 21 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Съжалявам, поради технически проблем коментарът ми се е повторил.

  22. 22 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3635 Гневно

    Тея са малоумни, това е най-глупавото решение!!! На тези глупаци им даваме милиарди левове, за да управляват държавата, те ни крадат, корумпирани са, а в този случай безкрайно нагло искат да унищожат асфалт за стотици милиони левове.

    Любовта ще спаси света!!!
  23. 23 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 835 Весело

    И с 10 диоптъра да е човек може да види ,че некой от АПИ е апнал здраво.
    Как не се задавят тея ора , ей?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  24. 24 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 835 Весело

    В АПИ и сутринта показаха пълна неадекватност на северната тангента при подлез срещу Требич.Гледайте - пълна тъпотия.
    Лазаров лъже/както винаги ,без да мига/ че е почват друг по-голем подлез на 100 м встрани/да ги пита човек що не са го направили него а са направили малък/ , главния архитект жмичка и вика ,че тоя големия още не е проектиран,некакъв от СО казва ,че ще направят големо кръгово .
    А истината е ,че са забравили и едното ,и другото ,и третото.
    Калинки,мила моя майньо льо!!!!!!!!!!!!

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  25. 25 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 550 Неутрално

    И какво пречи транзитния трафик да се качва на влакове, които пътуват денонощно вместо да се товари трафика увеличавайки риска от катастрофи и по-малко замърсяване на въздуха?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK