ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

Кунева изтъкна, че не само двойките, но и шестиците са рекордно много

Кунева изтъкна, че не само двойките, но и шестиците са рекордно много

© Анелия Николова



"Не трябва да забравяме, че там, където има високи оценки, те са два пъти повече. Броят на 6-ците, които са и по математика и по български са повече от два пъти отколкото предишна година". Това зави министърът на образованието Меглена Кунева пред "Дарик".


За рекордния брой слаби оценки на националното външно оценяване след седми клас се разбра през последните дни.


По думите на министъра много важни са изводите от тези резултати. А те показвали "демографска промяна", защото ако се погледне "къде са най-много 2- ки, ще видите, че ние не можем повече да си затваряме очите пред това, че децата от ромски произход са неграмотни", коментира Кунева.




"Там всъщност нивото на лошото представяне е много по-високо. А това също са български деца, както всички останали", каза образователният министър. Според нея както в Европа и света, така и у нас това е плод на неравенството в обществата.


Тя каза и, че тези деца трябва да бъдат стимулирани, за да не заминат след време да се обучават в чужбина. Кунева определи като задача на министерството си да няма изхвърлени от системата деца. Тя изрази надеждата си с новия Закон за предучилищното и училищното образование, който влиза в сила от 1 август, да се даде нов тласък на реформата в сферата.


Кунева определи като шега и извадено от контекста изказването си, че четвъртокласниците на Орешарски са постигнали слабите резултати. И обясни, че сигналът за лошото представяне тази година е дошъл още през 2013 г., когато випускът на сегашните 7-класници се е представил много зле на националното оценяване след четвърти клас.


Във връзка с идеята на синдикатите за отпадане на изпитите след четвърти клас, заради факта, че са без практическо значение и само травмират децата, Кунева отговори, че много зависи как ще им се представи изпита. Даде за пример и пасаж от "Том Сойер", когато той накара всичките си приятели да му боядисат оградата, защото го представи като игра.


"Ако кажем, че изпитът е - да, няма да прекаля, ако кажа, - че изпитът е радост. Изпитът е да се състезаваш и да покажеш най-много от каквото знаеш", обясни министърът. По думите й ако така се представят нещата, няма нищо страшно децата да минат през "едно контролно, но с по-голяма тежест".


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK