Президентът призова образованието да постави в центъра детето

Президентът Росен Плевнелиев призова за равен достъп до образование на всички деца и благодари на учителите за това, че са се посветили на най-благородната мисия - да възпитават амбициозно младо поколение.

© Юлия Лазарова

Президентът Росен Плевнелиев призова за равен достъп до образование на всички деца и благодари на учителите за това, че са се посветили на най-благородната мисия - да възпитават амбициозно младо поколение.



Доброто образование е първата основна стъпка в развитието на едно зряло общество. Това заяви президентът по време на петата годишната конференция "Образование за успех на всяко дете" на "Заедно в час" и "Америка за България" в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". В Пловдивския университет Росен Плевнелиев се срещна с ученици от различни класове и възрасти, техните учители, родители и училищни директори от цялата страна.


Държавният глава призова за равен достъп до образование на всички деца и благодари на учителите за това, че са се посветили на най-благородната мисия - да възпитават амбициозно младо поколение. Президентът изрази признателността си към учителите и заяви, че професията на преподавателя трябва да бъде издигната на пиедестал заради високата отговорност и посветеност, които изисква. "Трябва да се стремим към образование, което поставя в центъра детето, ученика. Доброто образование продължава през целия живот", заяви Росен Плевнелиев.


Президентът заяви, че държавата трябва на всяка цена да подкрепи каузата за качествено и достъпно образование. "Децата трябва да видят, че всички - държавата, учителите и родителите са на тяхна страна", каза Росен Плевнелиев.




Президентът призова още към образование, което освен знания, дава на учениците умения. "Вие сте тези, които водят и направляват. Ще успеят само тези, които дръзват да си поставят най-високи цели, а пътят към успеха започва с амбицията", това послание отправи към децата президентът и заяви желанието си все повече политици да се вслушват в гласа на най-младите.


Над 400 деца, педагози и университетски преподаватели от цялата страна се включиха във форума, съобщи БНР.

Бяха представени успешни примери от училищата-партньори на "Заедно в час" за това как по-пълноценно може да се усвоява учебния материал, за помощта, която е важна при работа в екип и за доверието между учители и ученици

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1059 Любопитно

    "Президентът призова образованието да постави в центъра детето"

    Неко уточним, кое дете...будното, буйното, маргиналното, или НАЩО...???

    Форумът е в будна кома...
  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1114 Неутрално



    Мисля,че идеята на образованието е точно това - детето да е център.
    Не МОН,програмите,учителите,учебниците.
    Те са следващото,надграждащо звено.

  3. 3 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    Хм?!
    О кой друг би могъл да е в центъра на образованието?
    Чисто теоретично питам.

  4. 4 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3005 Любопитно

    A какво е направил като президент по темата ?

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  5. 5 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#3] от "atmanpg":

    Парите.

    No Pain No Gain
  6. 6 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1612 Любопитно
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    До коментар [#3] от "atmanpg":

    Учителската мафия която прави от образованието бизнес.Частни уроци !
    В Гърция последната година в училище ти тябват минимум 3000 евро за частни уроци ако изкаш детето ти да има шанс да следва !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  10. 10 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1612 Любопитно

    До коментар [#1] от "Ghost":
    До коментар [#2] от "xmm":

    Не разбира се. Тезата е фалшива.
    В центърът може да е обучаемият - ученик или студент, или курсист....
    Обучаемите не винаги са деца. Дори в повечето случаи не са!
    Бъдещите ученици във бъдещите вечерни училища да не би да бъдат деца. При толкова много възрастни неграмотни...
    Фалшива теза. Налагана от тарикатите, дето употребяват парите на американците от АзБ.
    !

  11. 11 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Хе хе, че МОН, ако не са в центъра, не правят интриги и не разбъркват пасианса както им изнася, що ще правят по цял ден?!Те нямат представа от образование. Не че им пука.

    Кога ще бъде изринат боклука в МОН?

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8236 Неутрално

    Сега в центъра е министърът.

  13. 13 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1059 Любопитно

    [quote#9:"'ΕΡΕΒΟΣ"]В Гърция последната година в училище ти тябват минимум 3000 евро за частни уроци ако изкаш детето ти да има шанс да следва ![/quote]

    На мен в България ми струваше две заплати, само да науча гръцката азбука...ама па, как красиво мога да я пиша...
    После дадох още няколко заплати за да науча числата и граматиката.
    Смятам, че повече от това мога да науча само с ежедневна практика, иначе си е чиста загуба на средства.

    Форумът е в будна кома...
  14. 14 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    До коментар [#12] от "Роси":

    Сега в центъра са грантаджиите!

    !

  15. 15 Профил на mwc42381142
    mwc42381142
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#7] от "bad_owl":

    Първо, нека разграничим "Заедно в час" от "Америка за България" и посочи кое в мисията на заедно в час ти се струва манипулативно.
    Второ, това че "Америка за България" е дефинирала политическите си възгледи, не значи че инициативите в образованието не са съобразени с аудиторията. Още по-малко значи, че ги учи на политическа коректност.

  16. 16 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1612 Весело

    До коментар [#15] от "mwc42381142":

    Веселяк.

    Образованието има И идеологическа функция. Това е бойно поле за завладяване на умове. На първо място е националното самосъзнание и идентитет. Премахнеш ли го и можеш да правиш с получената "универсална" човекое3диница каеквото си искаш. Примерно "глобален гражданин". В комунизма му викаха "интернационален гражданин", за по-кратко - съветски човек. Въпрос на социоинженерство.
    Това правят тези.
    Но те не са виновни. Българската държава и обеществото ни ИМ го позволява.
    !

  17. 17 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    Президентът призова образованието да постави в центъра детето"
    заглавието обикновено стига . та докато в центъра не се постави учителя , истинския , добър и грамотен педагог , ще има нужда само от нпо . и ще са напълно заслужени такива политици

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  18. 18 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Откога "първата основна стъпка в развитието на едно зряло общество е доброто образование"? Мислех, че първите стъпки са: електронното правителство, магистралите, НПО-та, евросубсидиите. А ко стана с риформите, които включваха: закриване на училища, уволнение на учители, пращането им на борсата през лятото, орязването на учителските заплати и мирното съжителство по време на турското робство? Чуствам се предаден, че плезиднета ги забравя.

  19. 19 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    "Президентът Росен Плевнелиев прочете приказката на Ран Босилекс "Дядо вади ряпа" пред пловдивчани, които се бяха събрали в Цар-Симеоновата градина.

    Проявата бе част от инициативата „Чети с мен“, която се провежда под патронажа на държавния глава."
    и къде ли са разликите
    " Семейство Обама традиционно събират деца по случай Възкресение, четат им приказки .
    или пък приликите ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  20. 20 Профил на bad_owl
    bad_owl
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#15] от "mwc42381142":

    Първо, нека разграничим "Заедно в час" от "Америка за България"


    Цитата който съм дал е от мисията на "Заедно в час". Аре да четем първо пък после да пишем. И ако не виждаш защо е манипулативен май на теб ти е време да влезеш в час.

    Атлантистите са фашисти маскирани като социалисти, действащи като комунисти и веят байрака на демокрацията. А тия дето им верват....
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Асен хаджи Асенов
    Асен хаджи Асенов
    Рейтинг: 284 Весело

    [quote#1:"Ghost"]Неко уточним, кое дете...будното, буйното, маргиналното, или НАЩО...??? [/quote]

    Естествено президентът, дето танцува само един мандат, пак извади торбата с комсомолско-партийни лозунги!

    "Детето в центъра на образованието", това е кух лозунг без всякакво съдържание, защото Плевнялиев няма какво друго да каже!

    Еднакъв достъп, ама как да стане, като той е новобогаташ от стар комуняшки род, а ние обикновените българи как да имаме достъпа на рода Плевнялиеви?

    В Гуантанамо беше Саддам Хюсейн и други международни престъпници от световен мащаб . - цитат на коментар #177 от “niksan1
  23. 23 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Президентът призова образованието да постави в центъра детето
    _________________________________________

    Това добре, ама кога държавата ще постави в центъра образованието?

  24. 24 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#15:"mwc42381142"] посочи кое в мисията на заедно в час ти се струва манипулативно. [/quote]

    Ето ти едно разгърнато мнение по въпроса:

    http://transmedia.bg/1044

  25. 25 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    когато за една държава / президент е върхът на ценностите , успеха и морала е "дарение " от 5млн лева за образУвание , то действително субсидиите за партии трябва да са около 40 млн годишно , за нов парламент (бивш партиен дом ) 25 млн , то бюджета за лечение на деца от 12млн е непосилен .... и реформиран . пфу

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    Тоя се сети на финала на седем годишното си пребиваване във властта.
    Сламен човек.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5918 Неутрално

    Мнението ми е, че президентът се държи адекватно за позицията си и задава визията. Лошото е, че няма отбор, а човекът с парите, който трябва да следва стратегията играе в екип с Кой?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#19:"дерибеев"]"Президентът Росен Плевнелиев прочете приказката на Ран Босилекс "Дядо вади ряпа" пред пловдивчани, които се бяха събрали в Цар-Симеоновата градина. ....
    [/quote] .. "
    Президентът чете "Дядо вади ряпа" на децата в Пловдив .. "Изборът ми на приказка не е случаен .." пише News.bg.

    Верно ли бе?
    ..."«Репка» — русская народная сказка, опубликованная в 1863 году исследователем фольклора А. Н. Афанасьевым в его сборнике «Народные русские сказки». Была записана в Архангельской губернии.

    « Пришла друга нога; друга нога за ногу, нога за сучку, сучка за внучку, внучка за бабку, бабка за дедку, дедка за репку, тянут-потянут, вытянуть не можут!"
    ....

    Не е случайно, че е избрал тази приказка, щото си е останал комсомолец!

  30. 30 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#24] от "nenad":

    В цитираното от Вас разгърнато мнение, авторът е изразил съмнение в искреността на мисията и ни разказва, че се е почувствал жертва на дискриминация на основа на своята възраст, защото така е изтълкувал обяснението за разминаващ се профил. Никъде не е критикувал мисията на "Заедно в час" във вида, в който е написана. Точно обратното - в този си вид, мисията очевидно му е импонирала и той е пожелал да се присъедини към екипа. На основата на своето съмнение, че е бил дискриминиран, авторът е изградил предположение за скрита мисия, която противоречи на написаната, но не е развил това предположение, защото му липсва информация в подкрепа на това. С други думи, Вашата препратка по никакъв начин не представлява "разгърнато мнение по въпроса", кое в написаната мисия на "Заедно в час" е манипулативно, какъвто е бил въпросът на човека, на когото уж отговаряте.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  31. 31 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#30:"russian78"]. С други думи, Вашата препратка по никакъв начин не представлява "разгърнато мнение по въпроса", кое в написаната мисия на "Заедно в час" е манипулативно, какъвто е бил въпросът на човека, на когото уж отговаряте.[/quote]
    Много симпатично е старанието, с което сте си наложили да не прочетете коментарите под тази статия!
    Колко жалко, че не можете да ги изтриете. Както не можете да изтриете и това:
    http://a-specto.bg/kam-golyamata-tsel-s-golemiya-brat/
    Съчувствам Ви!

  32. 32 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#31] от "nenad":

    Прочетох ги, но те са още по-малко релевантни към зададения въпрос. Вторият линк поне е малко по-изчерпателен, въпреки че някои от аргументите в него са напълно невалидни, докато други са по-смислени. Видно е, че по някаква причина за Вас е важно да наситите форума с негативни мнения за фондацията, дори за тази цел вместо да пишете коментари, само да заливате с препратки. Аз нямам никакво отношение към "Заедно в час", но имам лично негативно отношение към запълването на форума вместо с лични мнения, с препратка към чужди такива. Резултатът от това "препраткаджийство" е незъзможността да се отговори на прост въпрос: "Какво в мисията на "Заедно в час" е манипулативно?"
    И друг път съм призовавал модераторите да не толерират препратки към други сайтове, за които "препращащият" не е положил поне усилията да опише кратко и да изясни, как въпросната препратка се отнася към разглеждания въпрос. Във Вашия случай, човекът, на когото сте отговорили, може да се е подлъгал да последва препратката в търсене на отговор на въпроса си и не откривайки такъв отговор да е станал жертва на най-обикновено тролене.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  33. 33 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Любопитно

    [quote#32:"russian78"]някои от аргументите в него са напълно невалидни[/quote]
    Примери някакви за "някоите"?

  34. 34 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 660 Неутрално

    ""Децата от бедните семейства постигат все по-ниски резултати спрямо тези, чиито родители нямат финансови затруднения”, казват от фондацията (това съвсем не им попречи да подкрепят новия закон за средното образование, предвиждащ финансиране на частните училища от държавния бюджет)."

    Това е цитат от втория линк. Фактът, че държавата вече поема част от таксата, съответстваща на издръжката на един ученик в държавно училище означава, че деца на родители с финансови възможности, които не са позволявали на тези деца да учат в частни училища до момента, вече имат тази възможност. Това означава, че достъпът до тези училища се разширява, което е в интерес на децата. Напълно нормално е за фондация, която си е поставила за цел намаляването на образователното неравенство, да подкрепи подобна законодателна инициатива. Забележете манипулативния израз "финансиране на частните училища от държавния бюджет", който абсолютно не отговаря на действитерността, защото държавният бюджет не финансира училища - нито частни, нито държавни. Държавният бюджет, формиран от данъците на всички граждани, финансира образованието на децата и е поело този ангажимент към всички деца на България.

    Не мога да се съглася, че въвеждането на конкретни измерители за качеството и количеството на извършената работа от страна на преподавателите е лошо нещо, но съм съгласен, че въвеждането на неподходящи измерители би довело до изкривяване на информацията и до натрупване на излишен стрес у учителите.

    Критиката, че "Заедно в час" вкарват преподавателите от програмата си в калъп е основателна, но пропуска да отрази факта, че класическото държавно образование също вкарва преподавателите в калъп. Доброто в случая е, че поне вече съществуват различни калъпи, което повишава разнообразието и конкуренцията. Доброто образование е функция не на саздаването на някакъв имагинерен перфектен калъп, а на възможността на родителите да избират между различни модели на преподаване този, който най-добре отговаря на разбиранията им, какво образование трябва да получат децата им.

    Има и друго добро. Това е, че "Заедно в час" осигуряват учители за незаети преподавателски позиции. Трябва много повече от няколко линка, за да ме убедите, че един учител от лош калъп е по-лошо нещо от липсата на учител изобщо. Критикувате модела на "Заедно в час", че отразява нуждите на бизнеса, но пропускате очевидния факт, че без бизнеса образованието не може да съществува изобщо.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  35. 35 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#34:"russian78"]Това е цитат от втория линк. Фактът, че държавата вече поема част от таксата, съответстваща на издръжката на един ученик в държавно училище означава, че деца на родители с финансови възможности, които не са позволявали на тези деца да учат в частни училища до момента, вече имат тази възможност. Това означава, че достъпът до тези училища се разширява, което е в интерес на децата. Напълно нормално е за фондация, която си е поставила за цел намаляването на образователното неравенство, да подкрепи подобна законодателна инициатива. [/quote]

    Горният цитат напълно доказва нежеланието Ви да вникнете в смисъла на онова, което са казали опонентите на въпросната инициатива. Твърдите, че включването на частните училища в системата на държавно финансиране на образованието ще намали образователното неравенство, защото тази мярка ще даде възможност на семейства, които до този момент не са можели да си позволят обучение на децата си в частни институции вече да го сторят? Това е много спорно твърдение:
    1. Предположението, че наличието на държавна субсидия непременно ще доведе до съответно намаляване на таксите в частните училища, е ентусиазирана хипотеза. Не е хипотеза, обаче, фактът, че голяма част от тези заведения са чиста проба балони с въздух под налягане и обучението там е всичко друго, но не и достатъчно качествено. Да приемем идеалната халюцинация - частните школа свалят осезаемо таксите, а обучението в тях е на нивото на добрите държавни. Това дава възможност на още доста българи да вкарат децата си в тези образователни оазиси. Това по никакъв начин няма да промени ситуацията с образователната "ножица", защото:
    2. Основната група от проблемни деца на въпросната "ножица" не са тези от добри, но леко затруднени материално семейства, неспособни да ги изпратят в ЧУ, те и сега имат добър шанс в приличните държавни школа / да напомня - добрите ДУ са толкова добри, че много малка част от ЧУ успяват да се приближат, камо ли да надминат постиженията на учениците им!/. Голямата трагедия е в социалното дъно. Каквито и държавни субсидии да получат частните училища, хората от социалното дъно никога няма да изпратят децата си в тези институции. Нещо повече - въвеждането на държавно субсидиране на ЧУ ще намали шансовете на тези деца да попаднат в свястно учебно заведение, което ще доведе до разтваряне на прословутата "ножица", защото:
    3. Дори да предположим, че коментираната мярка доведе до минимален отлив на деца от системата на държавното образование към тази на ЧУ, да кажем в размер на около 1%, то това означава, че не по-малко от 7 000 български семейства ще се възползват от този шанс. Във Вашата схема на мислене това е чудесно, но един внимателен анализ на последиците говорят нещо съвсем различно, защото:
    4. Финансирането на българското образование е изпилено до абсолютния възможен минимум. И в абсолютни стойности, и като относителен дял от БВП България харчи най-малко за образование в ЕС. Сега трябва да съобразим, че тези 7 000 деца от добри семейства, които ще се възползват от шанса да учат в частни институции, са приблизително 14-15 български училища с около 400-500 ученици. Тези условни училища ще се "отлеят" от системата на държавното, в системата на частното образование. Една добра новина за собствениците там. Как това ще се отрази на системата на държавното образование? Негативно. В настоящия момент единственият шанс за децата от социалното дъно е да успеят да се преборят за място в прилично държавно училище. Шансът и досега не е особено висок, но когато ученици за 14-15 прилични училища изчезнат от територията на държавното образование, това еднозначно и задължително ще намали единствената възможност на децата от дъното! И това е напълно сигурна последица от предвиждания акт!
    ------------------------------------------

    Както виждате, ентусиазмът Ви е доста необоснован. Така стоят нещата и останалите Ви твърдения. Особено смехотворни за халюцинациите Ви за "калъпите", но това е Ваш проблем.
    С едно нещо, обаче, ще се съглася: тези 200-300 преподаватели, които влизат в училищата по програмата "Заедно в час", са по-добре от нищо. Лошото е, че моделът на тази програма е напълно неприложим в българското образование, защото за прилагането му е необходимо като минимум удвояването на учителските заплати, а както вече казах, никой в България не възнамерява да харчи пари за "глупости" / т.е - за образование/. В момента, в който спонсорите на програмата / корпорациите, които провеждат този образователен експеримент, ползвайки български ученици и учители за опитен материал/ прекратят финансирането след натрупването на прицелните статистически данни, всичко ще бъде архивирано и свободното падане на българското образование ще продължи необезпокоявано от никого.
    Така стоят нещата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK