В София за 21 дни са продадени карти за градския транспорт колкото за 4 месеца

Засиленият интерес към картите доведе и до образуване на опашки пред местата за тяхната продажба.

© Георги Кожухаров

Засиленият интерес към картите доведе и до образуване на опашки пред местата за тяхната продажба.



Само за 21 дни, откакто са в сила новите цени на превозните документи в Столичния градски транспорт, са продадени почти 23 хиляди карти, което е обичайното количество за четири месеца, каза днес общинският съветник Зафир Зарков, който пряко наблюдава работата на транспортните дружества, цитиран от агенция "Фокус".


На пресконференция, на която бяха съобщени резултатите на общинските фирми, той допълни, че само от картите са събрани над 5 млн. лв. Най-сериозно е скочило търсеното на превозните документи, които дават право на ползване на градския транспорт за година - от началото на юни до вчера са купени 4230 бройки, срещу 258 от януари до май. Интересът не е изненада, тъй като при цена от 365 лева разходите за пътуване на ден са само левче.


"Не можем да очакваме, че този процес ще е безкраен. От друга страна, това показва колко добро решение е била промяната в тарифната политика", уточни Зарков.




Като положителен ефект освен повишения интерес към картите общинският съветник посочи и намаляването на гратисчиите. От началото на юни контрольорите в градския транспорт са наложили 2491 глоби на нередовни пътници на място и са написали 1084 акта.


На пресконференцията обаче не са били дадени данни за общия брой продадени билети и как се движи тяхното търсене. Не е посочено и дали гратисчиите този месец са повече или по-малко от същия месец на миналата година.

Коментари (123)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Отдела, много ялова кампания направихте и не успяхте да саботирате общината и кмета! Апят неудача! Ай стегете се вече едно активно мероприятие да изпълните както трябва! С тези калпави "спонтанно протестиращи граждани"....Петното Пе-тно-то!!!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  2. 2 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 655 Неутрално

    изобщо не ме интересува.
    това което ме интересува е
    защо Трайчо Трайков не присъства
    на съдбоносното гласуване и как
    прошко прошков предаде дебеге и гласува
    като бойкова подлога, какъвто е всъщност.

  3. 3 Профил на Georgi
    Georgi
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Положително е че гражданите си правят сметката, ще наблюдавам и как ще се повиши качеството на услугата.

  4. 4 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 829 Любопитно

    Месечни, годишни, дневни карти... Което какво означава, че ще продължава с лошия мениджмънт?

  5. 5 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Сега остава като теглят чертата в края на годината, да споделят и с колко са намалели общо приходите в сравнение с миналата година.

  6. 6 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 772 Неутрално

    А по детайлна информация не може ли. Или не става тъй като ще се разбере каква е печалбата за година ....И да не забравите да си увеличите заплатките.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  7. 7 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Добре това са парите от карти. Я кажете за тези 21 дни колко пари са приходите от новите билети. За тези 21 дни колко са общо приходите за карти и билети, да не се окаже, че са по-малко от обичайно. Най-добре след една година да се правят анализи. Това с увеличението на приходите от карти за тези 21 дни ми изглежда някакъв кризисен пиар.

  8. 8 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1971 Весело

    Българинът купува на по-ниска цена днес защото знае, че няма да се мине утре.

    Коментиране на анализираното, вече...
  9. 9 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 489 Любопитно

    С удоволствие си плащах едното левче за две-три спирки с трамвая в рядките случаи, когато го ползвам, но за 1.60 ще имат да взимат...

    Stef
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1075 Любопитно

    Пууу... още една неуспешна революция... камуняките са отчаяни... ще трябва пак да се надписват сметките за ток...

    Няма шики-мики.
  12. 12 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Но това не пречи да икономисват от климатик в метрото. Преди ги пускаха, но напоследък (може и да нямам късмет де) вътре не може да се диша.

  13. 13 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 489 Гневно

    Не разбирам с какво се хвалят - че измислиха как да гепят от стинките за обяд на хората ли? И трябва да им пляскаме за това?
    Във времена, в които в Талин и вероятно скоро в Букурещ ще имат безплатен градски транспорт?

    Stef
  14. 14 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    [quote#12:"hill875"]Но това не пречи да икономисват от климатик в метрото. Преди ги пускаха, но напоследък (може и да нямам късмет де) вътре не може да се диша.[/quote]
    Странно защо и аз нямам късмет и редовно пътувам в кошмарни душегубки. Сутрин как да е, горе-долу се понася, но привечер след работа е тотален ад.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  15. 15 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    Закръглете билета на 2,00 лв., а талоните на 15,00 лв., за да върви още повече търговията с карти. 23 000 са нищо на фона на стотици хиляди, които ползват ежедневно обществения транспорт. Ние сме баровци, ще плащаме.

  16. 16 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#10] от "madcat":

    Тояга за теб....

  17. 17 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1023 Любопитно

    За 21 дни са продадени 23 хиляди карти...

    "Метрополитен" пък отчита над 300 хиляди пътувания дневно...

    Сметките нещо...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  18. 18 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    До коментар [#12] от "hill875":
    До коментар [#14] от "Хриси":

    Причината може да е в навалицата. Аз установих, че когато трамваят - линия #7 - е полупразен, по един начин се усеща климатикът, а когато е доста по-пълен, вече започва да става горещо, въпреки че климатикът си работи.

  19. 19 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    До коментар [#13] от "stef":

    Ние сме новатори, и най-вече баровци - не ти ли прави впечатление луксозният автопарк по улиците на столицата? Явно населението се замогва, що да не му вземат още някой и друг милион от джоба?

  20. 20 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Това показва единствено, че:
    - Хората, които имат карта явно са шокиращо малко.
    - Не може да се каже дали цената на билета или глобата са източник на увеличението.
    - Дори и два пъти по толкова хора да си изкарат карти, пак много хора ще са без такава. Дано да са с билет.
    - Ще видим какво ще стане като мине истерията покрай цените на билетите, понеже само идиот си вади изводи от данни за 3 седмици.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    "Не можем да очакваме, че този процес ще е безкраен. От друга страна, това показва колко добро решение е била промяната в тарифната политика"


    Ако се вземат предвид загубените гласоподаватели на ГЕРБ, надали ще им е толкова изгодно

  23. 23 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#12] от "hill875":

    това сигурно е лична заслуга на ватманите - пазят си кръста, мама им е казала да не стоят на течение или на това адско изобретение - климатик. Оня ден един дебил се скара на протдавачка, в едно квартално магазинче, че била пуснала климатик а на вън не било чак толкова жега...

    Birds of a feather flock together.
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    Защо не се казва нищо за приходите от билетчетата? Да не би да ги е хванала липсата? Тази сутрин ми беше поредният случай, в който 3 човека ходихме до центъра с такси "за по-евтино и по-бързо", въпреки че от "Тинтява" до Попа пеш-метро-пеш не е чак толкова неудобно.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  25. 25 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1202 Весело

    До коментар [#17] от "ТНТ":

    явно са изброили и римляните дето пътуват гратис

  26. 26 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Когато пътувам, е 2 с метро и 2 с автобус. ДОкато билетите бяха по лев, извървявах едно от 4-те пътувания пеша, за да спестя 1лв и да си направя разходка. Сега си купувам карта за 4 лв, и я ползвам и за 4-те пътувания.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  27. 27 Профил на Омерзена оптимистка
    Омерзена оптимистка
    Рейтинг: 269 Неутрално

    А нали се сещ, че от тия 4230 човека една година и една стотинка няма да влезе в бюджета )))
    и тия 4230 най-вероятно досега са си купували месечни карти за 50 лв.(общо 600 лв. на година), защото не вярвам някой, който е карал на билетчета и талони, да реши да си купи годишна карта. Това прави минус 994 050 лв. само от тия 4230 човека. Ама що не казахте, че искате да даряваме стинки за бедните хора на годишни карти, щото ми се струва, че печалбата от 60 стинки на билет ще компенсира баш тоя почти милион и най-накрая "погледнал се Илия, пак в тия..."

    Чужденец в собствената си държава.
  28. 28 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1900 Гневно

    А гратисът си е както обикновено, тоест взеха от редовните платци, каква новина!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  29. 29 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 527 Неутрално

    изключително овчедушие от страна на гражданите, които вместо да се противопоставят купуват карти и изключителна наглост на общината, която ползва европейски пари за финансиране на градския транспорт, който има и социална функция

    Чудни сме!

  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    [quote#21:"madcat"]Мрънкачите срещу "скъпото" билетче не усещат ли, че са същите като циганите, които се возят гратис защото "един лев бил много" и "никой не им давал работа и затова нямали пари".[/quote]

    Тези, които джиткат със саждоразпръсквачките ще почнат ли да плащат нещо повече от 25 лева годишен данък МПС и малко повече за паркиране в кварталите с дефицит на паркоместа? Когато те почнат, тогава да си говорим за цената на билетчето.

    ГЕРБ+ резервите им гуми ДБГ е разделил населението на правоверни (автодебилите) и гяури (екологично мислещите, желаещите да живеят като европейци - жители на голям град) и издевателства над едните за сметка на другите.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  31. 31 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    “каза днес общинският съветник Зафир Зарков, който пряко наблюдава работата на транспортните дружества, цитиран от агенция “Фокус"."

    Демек тулуп от управляващите натоварен с PR на ЦГМ усвоява бюджет през агенция Фокус!
    Особено нагла манипулация е ръстът в годишните карти, които са и най-безмислената инвестиция!

    I Want To Believe
  32. 32 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Столичната община постигна целта си.

    marinov1018
  33. 33 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 731 Неутрално

    [quote#0:"ГЕРБЕРУНГЕЛ"]От друга страна, това показва колко добро решение е била промяната в тарифната политика", уточни Зарков.[/quote]
    Същото, но с други думи разправя Лилето на по-скъпите винетки.

    Ей богу, тея са такива гнусни нагли гьонсурати по нищо не отстъпващи на Орешарски.

    За какво въобще протестираха хората?!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  34. 34 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 731 Неутрално

    [quote#30:"cinik"]нещо повече от 25 лева годишен данък МПС[/quote]
    Моят е 113лв.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  35. 35 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#9:"stef"]но за 1.60 ще имат да взимат...[/quote]

    Ако няма патрулка на място абсолютно нищо не могат да направят. А като има се вижда отдалеч и си дупчите билетчето преди да стигне до спирката.

    Иска ми се повече хора да знаят, че плащането ако няма патрулка / лице от МВР е изцяло ДОБРОВОЛНО. Контрольор НЕ можа да ви изиска л.к. или да прилага сила, което е наказуемо. Обръщате се и си тръгвате спокойно без да се обяснявате. Това е.

    Хора, образовайте се малко.

  36. 36 Профил на victorionl.bg
    victorionl.bg
    Рейтинг: 217 Неутрално

    ХАХАХАХА виждате ли сега? За всички дето скаàха като тъпаци за тея билети. Още повече, толкова скачахте, че все 1 са ви ограбили... а то всичко било ето за това нещо!!!!! Това нещо е, че всички, които са били гратис преди, сега се страхуват и си купуват карта. Резултатът говори сам за себе си! за 21 дена, карти колкото за 4 месеца. Аз не искам да ви го обяснвам ,защото няма да станете по-умни и даже няма да разберете тази статия както трябва.

  37. 37 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 723 Весело

    До коментар [#12] от "hill875":

    Климатик в руски влакчета? Те са сибирски вариант - имат само отопление.

  38. 38 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    [quote#18:"Читател - подкрепям budd.bg"]Причината може да е в навалицата.[/quote]
    Това донякъде е така. Но все пак дори когато има повече хора, ако климатикът работи, се усеща някакъв хладен повей.
    Не само, че няма повей, ами и прозорците в много случаи са плътно затворени и във вагона е неописуемо.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  39. 39 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 489 Гневно

    До коментар [#19] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    да по-лесно е от 1 млн човека да вземат по 60 стотинки, отколкото 600 хил. от 1 човек - колко нелогично наистина...

    Stef
  40. 40 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Ами това беше целта! С правилните средства се постигат поставените задачи!

  41. 41 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1353 Гневно

    Защото сме овце. Стрижи баце, по две руна стрижи...

  42. 42 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#36] от "victorionl.bg":

    Аз бях на билетчета. Всеки работен ден пътувам с метро в двете посоки. По-евтино ми излизаше, отколкото с карта. Сега съм с карта- месечна. Като изтече тя, ще си взема годишна карта. Можеш да сметнеш колко повече пари е прибрал от мен ГТ. Преди взимаха по 32 -35 лв. всеки месец от мен. Сега ще взимат 365 лв. годишно.
    Аз затова казвам, че подобни данни са безсмислени само след 3 седмици. Ще видим с колко са намалели общо приходите в края на годината.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 544 Гневно

    [quote#35:"dggm"]Обръщате се и си тръгвате спокойно без да се обяснявате. Това е. [/quote]Ахаааа... селски тарикатчета да се правим викаш...
    Ех що махнаха софийскто граждансто!

  45. 45 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#10] от "madcat":
    Да благодари 'сичкото гербер в общината, че в София има достатъчно паплач. А подлогите им от типа на Прошко няма и да сънуват общински места повече.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  46. 46 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1353 Весело

    [quote#26:"Крадолюб ДемоКРАДов"]Когато пътувам, е 2 с метро и 2 с автобус. ДОкато билетите бяха по лев, извървявах едно от 4-те пътувания пеша, за да спестя 1лв и да си направя разходка. Сега си купувам карта за 4 лв, и я ползвам и за 4-те пътувания[/quote]
    4 х 22 дни е 88 лв. Умнико, купи си карта за метро+една линия - "само" 43 лв. според общинския фандък.

  47. 47 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3292 Неутрално

    "В София за 21 дни са продадени карти за градския транспорт колкото за 4 месеца"

    После за 21 дни ще се продадът толкова карти , колкото преди са продавани за един ден.

  48. 48 Профил на weinlock
    weinlock
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#7] от "myspam":

    Идеята с тия гадни цени на билета беше просто хората да го избягват максимално и да си купуват карти. С които винаги е било по-евтино, така че сметката няма как да бъде голямо завишаване на приходите. Целта с поскъпването беше повишаване на събираемостта.

  49. 49 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Дай му на гербер да борави със статистика и му гледай сеира. Коректните данни ще са през юни следващата година. Но искам да се наблюдава и трафика и вредните емисии във въздуха. Плюс разбира се публичен отчет за постъпилите средства и харчовете.

  50. 50 Профил на weinlock
    weinlock
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#42:"Smile"]Аз бях на билетчета. Всеки работен ден пътувам с метро в двете посоки. По-евтино ми излизаше, отколкото с карта. [/quote]

    Ами ти си тъп и не можеш да смяташ, значи. Всеки работен ден с метрото ти е 44 лв. за билетчета. Докато с карта ти е 35 лв. Егати по-евтиното. Освен ако не си се мушкал под бариерите и си размахвал стари билетчета.

  51. 51 Профил на Georgisim
    Georgisim
    Рейтинг: 531 Неутрално

    ... и предполагам за последно

    от другия месец тръгвам с кола

    поне по моята линия след поскупванто автобусите намаляха и вече за пореден път чакам над 20 минути.

    Ами ДГД ... не може за по-висока цена да предлагаш по-лоши качество

    ---------------✂ ---------------------&013 ваучер за еднократен хейт&013
  52. 52 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 731 Неутрално

    [quote#21:"madcat"]да престанат да крадът и да далаверстват като европейците и да почнат да си плащат релната цена за всичко като европейците , навдигат вой до небето.[/quote]
    Първо, пише се „крадат“.
    Второ, далавераджиите са най-големите стабилизатори и усвоители на €-средства.
    Трето, общественият транспорт се субсидира във всички държави, никъде не се плаща „реалната цена“.
    Четвърто, Фандък-нещата така и не показаха на гражданите как са изчислили, че 1,60лв. е „реалната цена“.
    Пето, каквото [#43] каза.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  53. 53 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 610 Неутрално

    я чакайте малко - какви са тия простотии! Как така обичайното е да се продават 23 хил карти за 4 месеца? Че това е нищо.

    Или имате предвид нови карти на хора, които никога досега не са ималли такава. В този случай обаче числото е твърде голямо и би означавало, че отдавна вече всеки гражданин на столицата има карта.

    Какво всъщност се опитвате да кажете или по-скоро да излъжете ЦГМ?

    А 3500 хванати гратисчии малко ли е?

  54. 54 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    До коментар [#36] от "victorionl.bg":

    Глупости, не пътувам всеки ден с обществен транспорт и използвах талони, но заради увеличението от 50% и при тях, минавам на алтернативите, не на карти.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  55. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    23 000 карти. 2% от столичани са си купили карти и неграмотниците в СО го отбелязват като успех, а дежурните милиционери отдолу примират от кеф, че даже обявяват хората за сган, щото били накарани да си купуват карти.

    А всъщност, реалният и единствен важен измерител е колко хора слизат от колите си, за да се качат в ГТ. Нищо друго. Там картинката обаче е потресаваща.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  56. 56 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1900 Любопитно

    До коментар [#10] от "madcat":

    Тази тояга само да не смени ръката се молете!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  57. 57 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#21] от "madcat":

    ""Българските селяндури искар да живеят като европей. Но като им кажеш, че ще трябва да почнат да работят като европейци, да престанат да крадът и да далаверстват като европейците и да почнат да си плащат релната цена за всичко като европейците , навдигат вой до небето.""

    А може ли като за начало да започнат да ни плащат като на европейци и да се въведе почасов билет, както е навсякъде по Юропата, м?
    Не можеш да плащаш като за в Африка, а да имаш изисквания като за в Брюксел.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  58. 58 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#50] от "weinlock":


    [quote#50:"weinlock"]Ами ти си тъп и не можеш да смяташ, значи. Всеки работен ден с метрото ти е 44 лв. за билетчета. Докато с карта ти е 35 лв. Егати по-евтиното. Освен ако не си се мушкал под бариерите и си размахвал стари билетчета. [/quote]

    Като си купя 10 или 20 билета на куп, ми излизаха по 80ст. едното. Понеже виждам, че ти си много "остър", те оставям ти да смяташ, колко прави това месечно.

  59. 59 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    До коментар [#38] от "Хриси":

    Разбирам. Вероятно трябва да се подаде оплакване до "Метрополитен", че тези условия не са добри за пътуващите. Както се казва - у нас са скъпи на триците, евтини на брашното.

  60. 60 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#2] от "mihail_p":

    Правилно. Разбрахме, че не те интересува!Това което те интересува, не ни интересува!Усмихвай се и да не ти пука.

  61. 61 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#7] от "myspam":

    То си е... Като обявеното тържествено увеличение на учителските заплати (а после случайно отменено от Боко)... Важното е да се гръмне нещо по медиите, пък вярно или не... Няма значение... Хората помнят до утре...

  62. 62 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1986 Весело

    а към края на годината софиянци ще се окажат четири пъти повече нали

  63. 63 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Стана ли по-приятно пътуването.

  64. 64 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 620 Неутрално

    В летните месеци мисля, че трябва на мен да ми плащат за да пътувам в градския в София.

  65. 65 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тоест, увеличение на приходите има при превозните документи, при които цените на падат. Обратно, при превозните документи, при които има увеличение на цените, приходите падат. Чудя се, някой анализира ли ги тези факти изобщо?

    Pivoley
  66. 66 Профил на vencivat
    vencivat
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз ползвах насила ГТ с билети по 10, уж по разумно решение да не вися в колата по задръствания. От както приеха увеличението, не съм приближавал автобусна спирка. Алтернатива на колата ми са краката или колелото.

  67. 67 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Дано се повишат приходите, но и да се харчат по-целесъобразно и да има подобряване на услугата.
    Но опашките не бяха заради наплива от купуващи карти, а заради смяната на стари с нови билети и заради по-бавната работа на новата система след смяната на цените.

  68. 68 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Комедианти ...:))))
    Онзи ден половината трамвай се опразни на спирката , защото се качиха контрольори :)
    Палячовциии, ЗАГУБИ реализирате..
    Хората си остават билетите по седалки , прозорци...който си е купил :)
    4000 карти за милион и половина град :)
    А АКТОВЕТЕ ви ЩЕ падат в Съда , защото противоречат на "Закона за пътническия превоз" ..Пари- от тях - нъц :)
    И НЯМАТ Правото да те СВАЛЯТ от превозното средство:)
    КАЖЕТЕ с КОЛКО ви се намалиха постъпленията от НЕзакупени билети ...))Дневно :)

    BIG AL
  69. 69 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#42] от "Smile":
    Не ги смятайте така нещата. При продажбата на билетите има и поне едни 6%-7% за дистрибуция. Т.е., тези 32-35 лв. падат на 30-32 лв.

    Pivoley
  70. 70 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Весело

    [quote#7:"myspam"]Добре това са парите от карти. Я кажете за тези 21 дни колко пари са приходите от новите билети. [/quote]
    Ами приходите всъщност са безлихвен заем на стойност 344лв Х броя на продадените карти... По-интересно е, какво ще направят с този безлихвен заем. Щото може да го завъртят през дейността няколко пъти с печалба, а може и да го опапкат през някоя схема...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  71. 71 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Гербаджийте и фандъчка, живеят в някакъв виртуален свят:)
    Какво стана с милионерчето на Градския транспорт , крими банда ???
    5 години ли ще го 'разследва" прокуратурата??
    Мошенициии...)
    Една комшийка- чиновник - пътува всеки ден по два пъти с едно билетче - от 1 -ви юни ...
    Как ли ???
    Няма да ви кажа :))
    Само от нея сте на загуба - вече около 40 лева , до сега :))
    Жената си е намерила начин да ..протестира ...))

    BIG AL
  72. 72 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#44] от "cristo_n":
    Не, просто влизането в превозните средства трябва да става с показване на карта или закупуването на билет. Това ще донесе поне 10% ръст на приходите.

    Pivoley
  73. 73 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Лошото е,
    че ВЕЧЕ не само ромите са гратисчии..
    а и нормалните граждани :
    До там се докарахте :)

    BIG AL
  74. 74 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#30] от "cinik":

    Не си хванал идеята, разделението наистина е такова, но е само и защото автоталибаните са мнозинство. ГЕРБ, ДБГ и който е да е управник просто следва електоралната маса. Така си гарантира оставане на власт.

    Да заложи на екология - добре. Ама това единствено му гарантира, че следващия кметски мандат няма да е негов.

  75. 75 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#73] от "BIG AL":

    Е то циганизирането е заразно.

  76. 76 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#68] от "BIG AL":
    Затова решението е никакви глоби, а влизането в автобус или трамвай да става само с показване или закупуване на превозен документ. Това вече работи в редица държави.

    Pivoley
  77. 77 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    [quote#48:"weinlock"] Целта с поскъпването беше повишаване на събираемостта. [/quote]
    Тц. Ако гониш събираемост, назначаваш кондукор/ка редом до всеки шофьор или ватман. Така гратисчиите отпадат и събираемостта скача до 100%, като се таксуват и големите багажи. При това, не се налага да вдигаш билета, че да правиш отстъпка с картите. Друга е целта на вдигнатото билетче.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  78. 78 Профил на victorionl.bg
    victorionl.bg
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#42] от "Smile":

    Ма ти можеш ли да смяташ????? 365 лв на година е по 1 лв на ден, а преди плащаше 2 лв.

  79. 79 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    [quote#72:"pivoley"]Не, просто влизането в превозните средства трябва да става с показване на карта или закупуването на билет. Това ще донесе поне 10% ръст на приходите.[/quote]
    Ще донесе също и удвояване на времето за пътуване, щото вместо през 3-4 врати, същия човекопоток ще се натиска през една врата, а това забавя всички. Давай нещо по-прагматично и ефективно, което да не наказва редовните пъници заради гратисчиите и некадърниците в ГТ.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  80. 80 Профил на victorionl.bg
    victorionl.bg
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#54] от "etty1":
    като напиша един коментар тука всички почнаха да ми обясняват как пътуват! да ви кажа честно не ме интересува въобще дали билетче или талонче, опитай се да сметнеш. годишна карта е 365 лв това е по 1 лев на ден. тоест за 1 лв на ден можеш да пътуваш цял ден!!!!!!!!

  81. 81 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    [quote#74:"niakoi_si"]Ама това единствено му гарантира, че следващия кметски мандат няма да е негов. [/quote]

    Е, и? Властта е некаква самоцел, смисълът на живота?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  82. 82 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1900 Любопитно

    До коментар [#80] от "victorionl.bg":

    Няма как да обобщите всички отделни случаи. Тази "сметка" за един лев я преподавайте на евентуалните си деца. Ако пътувам с обществен транспорт не по-често от 1-2 пъти в седмицата, ще излезе между 52 и 104 дни за една година и тогава колко ще ми струва на ден, не ми отговоряйте. Не подценявайте хората, тук не пишат малоумници. Просто ще заменя досегашните стотина пътувания годишно с ходене пеша, каране на колело и такси и никой от съветниците в СОС, защитил малоумното увеличение никога няма да получи достатъчно гласове за влизане отново.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  83. 83 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    [quote#0:"Зафир Зарков"] от началото на юни до вчера са купени 4230 бройки, срещу 258 от януари до май. ...................
    "Не можем да очакваме, че този процес ще е безкраен. От друга страна, това показва колко добро решение е била промяната в тарифната политика"[/quote]
    Много добро решение, няма що. Направо е идиотско. Изглежда не само в ЦГМ на ръководен пост се избират неграмотни и прости хора.
    Това 15 кратно увеличение най-вероятно е за сметка на едномесечните карти за всички линии. Сега са прибрали пари за няколко автобуса (по критериите на ЦГМ може да се окажат 2-3, докато нахранят всички ГЕРБ -джии по веригата) и после ще си смучат пари от пръстите за една година. Друга част купили годишни карти са наивници, които се хващат на всеки маркетингов капан и вечно ходят при бързите кредити защото са "на далавера". Някои от тях, които не пътуват по два пъти всеки ден просто ще се набутат. Други като се усетят, че са се прецакали ще почнат да се качват без повод в автобусите, просто за да си "избият" картата. В резултат превозните средства на ГТ ще са претъпкани, както и пътищата. Защото тези, които са ползвали билет за да отидат веднъж в месеца на купон, ще предпочетат автомобила, защото сега е по-евтино дори да си сам.
    А 3600 гратисчии за по-малко от месец говори красноречиво за тъпотата на промяната в тарифната политика. Нехванатите гратисчии вероятно са 15 000 хил. Халал да им са.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  84. 84 Профил на Ivan Minev
    Ivan Minev
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#58] от "Smile":

    Ами 22 работни дни по 1.60 е 35.20... без да ти смятам пътувания в почивни дни ако има, карта за метро е 35 лева.... пак е било по-евтино! Та толкова за смятането...

  85. 85 Профил на Je suis une femme
    Je suis une femme
    Рейтинг: 531 Весело

    [quote#0:"статия"]Като положителен ефект освен повишения интерес към картите общинският съветник посочи и намаляването на гратисчиите.[/quote]

    АХАХАХАХАХАХАХА

    Every one of us is, in the cosmic perspective, precious. If a human disagrees with you, let him live. In a hundred billion galaxies, you will not find another.
  86. 86 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 510 Неутрално

    [quote#80:"victorionl.bg"]тоест за 1 лв на ден можеш да пътуваш цял ден[/quote]

    раздели реално на дните в годината които ползваш транспорта.Извади 2 седмици отпуска, събота,неделя ит.н .

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  87. 87 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Хм, значи трябва да се повишат цените и на картите Айде чоджум, това с билетчето беше само първата стъпка

  88. 88 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    До коментар [#3] от "Georgi":
    Гражданите изобщо не си правят сметката. 370 лева за транспорт мога да дам само, когато пътувам със самолет, или много далеч в чужбина. А за повишаване качеството на услугата няма смисъл да гледаш. Само ще си загубиш времето. Две седмици нямаше нови билети почти никъде (само в техните пунктове, евентуално), забраниха да се ползват досегашните, а срещу билети от два различни стари талона, трябва да вземеш два нови.
    Как очакваш такива хора да въведат някаква по различна схема на таксуване.
    Другата част от услугата - возенето там няма грам промяна (и едва ли ще има). След 7 вечерта се чака 40-50 мин, а в пиков час рядко се чака под 10 мин. Шофьорите продължават да затварят пред теб, когато са те видели, че тичаш.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  89. 89 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Аз си купих кола по тоя повод. Грубата сметка показва, че ходенето на работа ми струва по 0,80-1,00 лв. на ден (още не съм събрал достатъчно пътувания за статистиката), вместо 2 возения с 1 транспорт. Амортизации и други разходи за колата ги приравнявам като стойност на намаленото с 1/3 време за пътуване, тъй като поне на мен времето ми е ценно. Имам и климатик, който ми е бонус, за разлика от колите на общината, които точно по тази линия са обикновени парници. Така сравнявам билет към гориво директно. А ако пътуваме двама-трима, просто няма смисъл да говорим, но още не съм намерил хора за кар-пуул.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  90. 90 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ефекта е много спорен, поне от гледна точка приходи за общината - да не бързат да се хвалят.
    И до сега си плащах месечна карта за метро, т.е. 12х35 = 420 лева. Отделно билети (единични или с 10 талона).
    Сега си купих годишна карта за 365 лева. т.е. само от мен приходите за следващите 12 месеца ще са минимум 55 лева по-малко. Но по-скоро над 150 лв. по-малко като добавим и примерно едни 9-10 билета с по 10 талона за следващите 12 месеца, които няма да си купя.
    Иначе аз съм доволен от новата цена на годишната карта

  91. 91 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#27:"Омерзена оптимистка"]и тия 4230 най-вероятно досега са си купували месечни карти за 50 лв.(общо 600 лв. на година)[/quote]

    Най-вероятно са купували тримесечни карти - те бяха най-изгодни до скоро. Изгодни, в смисъл, че даваш една разумна и неголяма сума и получаваш прилично намаление. Не всеки може да се изръси наведнъж ~400 лева за годишна карта. Шестмесечната е абсолютно неизгодна - само с 5 лева по-евтина от 2 тримесечни.

    В духа на твоя коментар - за всяка годишна карта са на минус със 155 левчета (разликата между 4х3 месеца=520 и годишната), т.е. приходите им са намалели с 655,650.00 левчета на годишна база САМО ЗА 21 ДЕНА!

    Е, голяма далавера, няма що!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  92. 92 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 479 Неутрално

    И преди, и сега карам на талони, но вече дупча само, ако пътувам за повече от 2 спирки. Когато не бързам просто ходя пеша, независимо от разстоянието. Надявам се, тези "приходи" на общинарите, да им приседнат....

  93. 93 Профил на Омерзена оптимистка
    Омерзена оптимистка
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#91] от "Музар":

    Забележката се приема )
    Пилците се броят наесен...в случая идния юни. Ама ми се чини, че тогава от ЦГМ няма така да гърмят колко карти са продали и колко са на плюс, просто защото... няма да са плюс

    Чужденец в собствената си държава.
  94. 94 Профил на victorionl.bg
    victorionl.bg
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#86] от "Идеологически диверсант":

    Бройте си стотинките и билетчетата и дните и ако искате колко секунди в седмицата ще го използвате! Айде èстито

  95. 95 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 389 Неутрално

    браво на общината добро пиарче са пуснали

  96. 96 Профил на victorionl.bg
    victorionl.bg
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#82] от "etty1":

    Добре, извинете госпожо, не исках да ви засегна, но много ме дразни тази просташка идея. Най-вече ме дразни бедното съзнание на повечето българи. Смятате дните, месеци, секунди минути. По-добре смятайте как ще изкарате повече пари, по законен начин разбира се

  97. 97 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#50:"weinlock"]Ами ти си тъп и не можеш да смяташ, значи. Всеки работен ден с метрото ти е 44 лв. за билетчета. Докато с карта ти е 35 лв. [/quote]

    Имаше карта САМО за метро, която струва 8 лева за 10 пътувания + еднократно 2 лева за самата пластика. На ден му се връзва точно 35 лева (22*1,60=35,20). Месецът може да е с по-малко от 22 работни дни, може и да се случи да не ходи на работа, да пътува с друг транспорт/пеша... и изобщо - варианти много. Човекът добре си е направил сметката според своя начин на живот.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  98. 98 Профил на gdvalkov
    gdvalkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нямам думи. Кой е написал тази поръчкова статия. Кои са тези долни безсрамници, които зад измислена статистика ще си прикрият поредния управленчески гаф. За 21 дни 4230 годишни карти по 365 лв. или 1543950 лв. Абе хора вие откачихте ли. Дори фирмите, които раздават безплатни карти на служителите си и са основните потребители на дългосрочните превозни документи, ги купуват най-много за 3 месеца. Били наложени 2491 глоби. Боже опази. Всеки ден пътувам от Центъра до Дружба и ползвам общо 4 превозни средства. За 21 дни видях само веднъж контрольори, които СЕ ВОЗЕХА НА КЛИМАТИК В ТРОЛЕЙ 11 БЕЗ ДА ПРОВЕРЯВАТ НИКОГО.
    Вие ама наистина взехте хората за малоумни овце.

  99. 99 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#78:"victorionl.bg"]Ма ти можеш ли да смяташ????? 365 лв на година е по 1 лв на ден, а преди плащаше 2 лв[/quote]

    Виж, смяташ като гербер! Вече писах - може НЕ ВСЕКИ ПЪТ да ползваш грАдски транспорт. Ако имаш такива ситуации около 1/4 от пътуванията си - вече цената на билет при годишна карта се вдига доста и ползването на талони/карта с 10 пътувания е по-изгодно от годишна карта.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  100. 100 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1723 Весело

    големи анализи , голямо нещо и накрая на година като се тегли чертата , приходите ще се окажат с 5%-10% по малко , въпреки увеличението от 60% ...
    Тези дето са си накупили годишни карти преди това основно са пътували с месечни . Тези които са пътували с единични билети или талони , вече са минали на автомобили ..
    Искам да ми дадат само едно инфо , колко е спада на продажбата на единичните билети .. Там съм сигурен , че приходите ще са много малки , а преди доста хора съм виждал да дават по левче или от автомат или от шофьора





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK