Учителите - с ниска самооценка, без практическа подготовка и с непривлекателно заплащане

Младите хора избират учителската професия заради работата с деца, но не и заради заплащането.

© Анелия Николова

Младите хора избират учителската професия заради работата с деца, но не и заради заплащането.



Само един от всеки пет учители може категорично да оцени подготовката на педагогическите кадри у нас като удовлетворяваща. Единствено един от 240 университетски преподаватели смята, че практическата подготовка на бъдещите учители е достатъчна.


Двама от трима студенти в педагогическите специалности обясняват, че заплащането в сферата прави професията непривлекателна за младите хора. Това сочат данните от национално изследване на системата за подготовка на педагогическите кадри във висшите училища у нас, което е направено сред учители, директори, университетски преподаватели, студенти и общественост. Автори са преподаватели в Софийския университет "Св. Климент Охридски", начело с проф. д-р Бончо Господинов.


Неизбежната промяна в подготовката на учителите




Учители (868 от 1168 запитани), директори (97 от 116 запитани), експерти от регионалните инспекторати по образованието (219 от 240 запитани), университетски преподаватели (165 от 194 запитани) и общественост (280 от 311 запитани) са категорични, че е необходима промяна в подготовката на учителите, като в голяма степен трябва да се наблегне на практическите знания. Причината - към момента подготовката на бъдещите преподаватели във висшите училища у нас не съответства на равнището на аналогичните системи в развитите страни, както и на все по-динамично променящите се изисквания на обществото, което и сега има ниска оценка за учителите.


Според 10.82 % от запитаните учители са нужни умения за осъвременяване на знанията в предметната област, в която те преподават. Други 14.26 % смятат, че е необходимо придобиването на повече умения за управление на дисциплината в класа. Нужни са и компетенции за работа в екип, както и в мултиетническа среда.


Изводите от изследването сочат още, че подготовката на бъдещите учители от 5 до 12 клас не е достатъчна като обем и не отговаря в съдържателно отношение на изисквания за осигуряване на качествено образование на подрастващите. Нужно е да се търси оптималното решение за висока професионална квалификация на бъдещите педагогически специалисти.


И не на последно място - време е да се осъзнае, че не всеки може да бъде учител, сочат още изводите. И петте групи от респонденти в изследването смятат, че въвеждането на процедура за оценяване на пригодността за упражняване на учителската професия на входа на първоначалната подготовка не подлежи на коментар. Дискусията може да бъде само около това каква точно да е процедурата. Тези изводи идват на фона на информациите, че обучаващите се в педагогически специалности студенти често са приети там не по първо желание.


Възможна ли е мисията "млад учител"


На фона на данните, че в следващите три години у нас ще се пенсионират повече от половината учители, въвличането на млади хора в професията не изглежда лесно. Всеки втори от студентите в педагогическите специалности смята, че работното време и работата с деца е привлекателна, но една 4.58% от запитаните категорично твърдят, че заплащането е задоволително. Лоша материална база и трудно влизане в системата на образованието също отблъскват младите хора от професията, смятат някои от респондентите.


Повече от половината от запитаните - 58.33%, обаче споделят, че са избрали това образование заради вътрешна убеденост, че учителската професия е тяхното призвание. Само един е отговорил, че не са го приели нищо друго в университета.


Изводите от изследването сочат, че освен заплащането е нужно да се повиши и социалният престиж на учителската професия, за да я избират по-често младите хора.


Ще увеличат ли заплатите


Просветният министър Меглена Кунева, която откри Националната конференция на педагозите в Софийския университет "Св. Климент Охридски" днес, обясни пред журналисти, че е обещала да работи за увеличаване на учителските заплати с 10 на сто (или с около 50 лева, което значи 660 лева стартова заплата - бел. авт.) от догодина, но не и че това със сигурност това ще стане. От думите й се разбра, че образованието ще е приоритет и на това, и на следващото правителство.


Основното послание на учителския събор в "Арена Армеец" преди седмица бе, че възнагражденията на преподавателите ще бъдат повишени с 10 % от 1 януари, но ден по-късно премиерът Бойко Борисов обяви, че научава от медиите за това.


Днес Кунева не говори за заплати, но обясни, че образователното ведомство готви план за привличане на млади кадри в професията, в който ще влязат мерки за квалификация и учене през целия живот. "Образованието е индустрия, която захранва всички останали индустрии", категорична бе тя.


От изследването обаче става известно, че има необходимост не само за увеличаване на заплатите в сектора, но и за промяна на методиката на формирането им. Девет от десет учители смятат, че системата за диференцирано заплащане трябва да се обвърже с професионалното и кариерно развитие и квалификация на преподавателите.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Оставете заплатите, как един млад човек ще иска да е учител, когато разбере каква, е образователната система?!

  2. 2 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Вълчевия ги разбира най много учителските работи. Сал той може да ги опрай

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    Трябва да благодарим на тези млади хора които искат да се занимават с тази професия.Благодаря ви млади хора.

  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8305 Неутрално

    " заплащането е нужно да се повиши и социалният престиж "
    Първо да повишат квалификацията си и да не създават неграмотни ученици. След това, всичко останало.

  5. 5 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 493 Неутрално

    [quote#1:"dobrich"] как един млад човек ще иска да е учител, когато разбере каква, е образователната система?![/quote]
    Добрич, стягай се да поемеш министерството да оправиш образованието! Ако искаш Вълчев за заместник?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  6. 6 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 493 Неутрално

    [quote#3:"chicago514"]Благодаря ви млади хора.[/quote]
    Чикаго, щете извадя от тролския списък! Такива думички като "благодаря" да ги нямаме!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  7. 7 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Проблемът е извън 5-те по -големи градове в страната. Там учителите са добре.
    На другите места, те са по-тъпи , бедни и ограничени дори и от учениците им - най-вече цигани.....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    Двама от трима студенти в педагогическите специалности обясняват, че заплащането в сферата прави професията непривлекателна за младите хора.

    Не непривлекателна, потискащо е да те сложат на дъното на социалната стълбица.
    Има да чакаме каствените млади да поемат тежкия кръст на педагогиката!

  9. 9 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    липса на заинтересованост , липса на подготовка и образованост и не на последно място на култура ,съчетано с ниско заплащане ,което пък корелира с това ,че нищо не се работи практически в клас , на фона на оскотялото и изпростяло население ,ето ти резултати от външно оценяване ,в които 1/3 получават 2 ,тоест 7 години не е било необходимо да ходят на училище и да харчят пари на държавата и семейството си ,щяха пак толкова да изкарат ,ако не са ходили да си губят времето и парите там ,същото важи и за даскалите ,ако не бяха учили нищо децата ,пак оценките им толкова щяха да бъдат поне в 1/3 ,.

  10. 10 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Тъжно.
    Поради тъпо общество.
    Религиозно.
    Безперспективно.

  11. 11 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    До коментар [#7] от "mtmvb":

    не е точно така ,проблема е в младите кадри и че не им се работи нищо ,работя в малка община извън големия град ,децата ми са в елитни гимназии ,а в малкото селце извън града едно училище с наполовина цигани ,на външно оценяване класа е по добре подготвен от старите даскали там ,отколкото в елитната гимназия с много частни уроци ,как си го обяснявате .

  12. 12 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 573 Неутрално

    задунайски бугаристан во веки веков амин !!

    veni vidi fugi
  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Напред, науката е слънце, което във душите грей!

    Видими резултати. Стабилност. Продължаваме напред!

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  14. 14 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Прави впечатление, че тези млади хора са с ниска самооценка - значи имат критерии и разбират "къде" са по отношение на професионализма.

    Да сте чули някой от "управляващите", които са и пряко отговорни за това мазало в образованието, да е с ниска самооценка?!? Ми те са все гении и върховни мислители! (настроение - саркастично)

  15. 15 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#7] от "mtmvb":

    Не съм съгласна. Дъщеря ми учи до 7ми клас във вездесъщото 73то СОУ в София. Учителите, в голямата си част, бяха пълна скръб - неспособни, незаинтересовани, без нужната квалификация и подготовка, част от тях бяха в абсолютна невъзможност да работят с деца. Всички деца ходеха на частни уроци. Всичко, което постигнаха децата на изпитите, се дължеше да частните уроци.

  16. 16 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 596 Неутрално

    70% от учителите са над 45 годишна възраст... г-жата с кривата, малка устичка има дет се вика около 10 години, да направи нещо по въпроса, преди системата да е рухнала тотално

    I shave with Occam's razor
  17. 17 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    [quote#5:"oporna_to4ka"] Вълчев [/quote]
    Вълчев, вашия най добър египтолог между боксьорите Серж Игнатов, син на прецедател на активните борци и оная калинка Милена Дамянова са най виновни от всички чиновници оглавявали Мон, за незавидното положение на нашето образование.

  18. 18 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#15] от "zenola":

    за да ги определите като "пълна скръб" трябва да ги сравните все пак с някого...
    Препоръчвам ви да отидетете в произволно селско училище във Врачанско, Разградско, Смолянско, може в Самоков, примерно или Бобошево, Добричко, Силистренско, малки градчета - над 170 са в България... Тогава тези от 73то ще ви се сторят гении.....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  19. 19 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    От матряла се разбира, че който нищо не знае и не може, става даскал да учи другите.

  20. 20 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    До коментар [#16] от "Сахаров":

    Госпожата, естествено, няма да направи нищо. Нея, в типичен за родните политикани стил, я бива само в приказките, да омайва плебса как мисли за него, а де факто го оставя да агонизира.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  21. 21 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#15] от "zenola":

    а ходят на части уроци защото родитерлите имат пари да плащат, ако взимаха по 400 лева и дояха по две крави да не умрат от град, колкото и ниско да беше нивото на преподаване, частни уроци нямаше да има...
    В България има два свята, две паралелни реалности, животът в София е едната... За другата явно дори не сте и чувала....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1250 Весело

    [quote#18:"mtmvb"] тези от 73то ще ви се сторят гении.....[/quote]
    Мдааа, сега гениите трудно се справят с таблицата за умножение.

  23. 23 Профил на nvarvarin
    nvarvarin
    Рейтинг: 225 Неутрално

    - Ало, Бойко, твоята класна ти се обажда.
    - О, радвам се да те чуя!
    - Какво стана сега? Думите на Кунева за 10-процентово увеличение на учителските заплати са били празни приказки? И целият тоя събор беше просто, за да сме посмеем на вицовете на Рачков? Така ли?
    - (Пеейки). Учителко любима, добър ден!
    http://clubz.bg/41586-i_bez_es_shte_se_jivee_kazal_shotlandskiqt_boec_dynkan_maklaud

  24. 24 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Напротив, има много млади хора, които искат да са учители, но няма работни места и стават магазинерки. А ако има свободно място, то кандидатите са много и подборът е напълно непрозрачен - каквото директорът си реши.
    Една позната от Пловдив пътува 30 км. за да е учителка в селско училище, а друга от Бургас пътува пак 30 км до ромско училище в Поморие. Години наред са се опитвали безуспешно да си намерятг работа в Пловдив и Бургас.

  25. 25 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Една трудна,непривлекателна професия...

  26. 26 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#24] от "alextan":
    Властта не дава никаква информация колко са пенсионерите на работа в образованието?

  27. 27 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Докато се очаква от учителите да бъдат възпитатели - няма да имаме образование. Да не говорим за натиска, който им се оказва, за да пишат високи оценки.
    Системата е сбъркана в самата си същност.
    Да си учител в момента - значи да си мазохист.

    Някога, когато учителите имаха права - имахме и образование.

  28. 28 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2684 Любопитно

    Образованието е бомба със закъснител = това което залагаме сега ще определи бъдещето за 70 години напред. От маймуна - маймунки, от кратуна - кратунки. Каквото посеем - това ще жънем. Пайнерчета и чалгарчета. Найс, А ?

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  29. 29 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 844 Весело

    [quote#19:"dosetliv"]От матряла се разбира, че който нищо не знае и не може, става даскал да учи другите. [/quote]
    По-зле е. Посоката на държавното образование е зададена отдавна — "Наш Пондьо"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  30. 30 Профил на ХАСАН
    ХАСАН
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Докато един полицай със средно взема по-голяма заплата от един учител с висше образование, нещата ще са такива в системата. Отделен въпрос е, че има много учители, които са учили само за да имат "виШо". Имаше един период, когато за слабите оценки на ученик се търсеше отговорност от учителя, зощото не го е научил без да се вземе в предвид входното ниво на ученика, особено тези, които идваха от селата в градските средни у-ща. Също така голяма простотия е, че директорите не могат да изключват ученик преди да му подсигурят прием в друго у-ще. Но това са само малка част от проблемите. В моето у-ще бях свидетел как премахнаха един зам.директор защото е със полувисше образование и назначиха друг с "виШо", който разказа играта на материалната база и не само. Не случайно стана хит вица:КАТО ЗНАМ КАК СТАНАХ ИНЖЕНЕР, СТРАХ МЕ Е ДА ОТИДА НА ЛЕКАР.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Истината има много врагове, а лъжата-много приятели.
  31. 31 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 546 Любопитно

    [quote#1:"dobrich"]как един млад човек ще иска да е учител, когато разбере каква, е образователната система?![/quote]
    Почти 100% от директорите на училища са проверени, верни комунета, които колят и бесят по заръка отгоре...какво развитие, какви перспективи, какво образование очаквате?!

  32. 32 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#18] от "mtmvb":


    До коментар [#21] от "mtmvb":

    Не разбирам, какво искате да кажете?! Да съм доволна от това което има в София, понеже, видиш ли, имало и по-зле?!
    Много пъти тук по теми, свързани с образованието съм писала, че в България то вече не е общодостъпно и доброто образование струва много пари, дори и в държавните училища. Далеч не мисля, че това е правилно и добро, но е така. Никое дете с нормално, средностатистическо ниво на интелект не може да се подготви само и да успее да влезе в някое от добрите училища след 7ми клас, не само в София. Това е така, защото част от материала, включен в изпитите, не се преподава в училище. Според мен тази ножица между училищна подготовка и изисквания на изпита се поддържа съвсем целенасочено. Както, между другото, важи и по отношение на поддържането на определени райони в крайно мизерно състояние.

  33. 33 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4064 Неутрално

    Нашите учители са искрени и си признават истината!И причините за това не са при тях ,а в недъгавата система и символичното заплащане на тази изключително важна за обществото професия.

  34. 34 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#1] от "dobrich":

    Много точно казано.Образователната система отблъсква младите кадри поради липсата на капка логика в нея.

    marinov1018
  35. 35 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 222 Неутрално

    [quote#21:"mtmvb"]а ходят на части уроци защото родителите имат пари да плащат, ако взимаха по 400 лева и дояха по две крави да не умрат от град, колкото и ниско да беше нивото на преподаване, частни уроци нямаше да има...!
    В България има два свята, две паралелни реалности, животът в София е едната..а.. За другата явно дори и не сте и чувала....? [/quote]
    Ми какво да кажат тез' родители дет' плащат по няколко хилки в евро и се налага да пращат децата си и на допълнителни уроци, за да "закърпят положението"???? Реалностите са много повече, но всеки "народ" си заслужава държавата и министъра на образованието?!!!!

  36. 36 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    До коментар [#35] от "Emil Dimov":
    Проблемът с ниското заплащане на учителите не е само български. В цяла Европа е така.
    Учителите са в най-долните нива на средната класа.
    И понеже някога в миналото изхранването е било проблем. Тогава когато селата са се обезлюдявали и пролетариата се е изнасял към градовете където е печелил повече от реализирайки труда си във високотехнологичното (по-високо отколкото в аграрния бранш) машинно производство.
    Сега когато високите технологии са и селското стопанство и интензифицират земеделския труд в Европа продължават да субсидират аграрния сектор с десетки милиарди всяка година и неглижира образованието.
    Това рано или късно ще ни излезе през носа.

  37. 37 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 222 Неутрално

    [quote#36:"k_"]Сега когато високите технологии са и в селското стопанство и интензифицират земеделския труд в Европа продължават да субсидират аграрния сектор с десетки милиарди всяка година и неглижира образованието.
    Това рано или късно ще ни излезе през носа! [/quote]
    И за разлика от това което виждаме сега "бъдещето" ще бъде за тези, които успеят да опазят земята си, водата и въздуха си от "високите технологии" защото те са нож с "две остриета" и колкото и да печелиш, онова което губиш може да е необратимо?!!!!

  38. 38 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#16] от "Сахаров":

    Г-жата с кривата устичка не е там, за да прави нещо. Тя там, за да си пише в СВто 'министер бех макло ас', и да открадне едни пари дето ЕС ги дава за научни програми.

  39. 39 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#19] от "dosetliv":

    Помисли пак - който нищо не знае, не разбира и не може да прави нищо, отива в управлението да "управлява" образованието....

  40. 40 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 552 Разстроено

    До коментар [#3] от "chicago514":

    Положението е безнадеждно щом на този ви пост са се намерили 4 идиота да натиснат минус...

    Умен и красив жълтопаветник.
  41. 41 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    До коментар [#40] от "WALL-E":


    [quote#40:"WALL-E"]Положението е безнадеждно щом на този ви пост са се намерили 4 идиота да натиснат минус...[/quote]

    По принцип никое положение не е безнадеждно, а в случая 4:16, т.е. 25% не може да го направят такова.
    Но ако се върнем към темата, би трябвало да забележим, че че да, от една страна заплатите и социалния статус на учителите са много ниски и това няма ка да не влияе на хората, които имат възможности да направят избора да бъдат учители или да си търсят друго място под слънцето.
    В същото време, на всички ни е ясно, че зад добрите резултати на част от децата се крият, освен добрата работа на някои от учителите ( например в СМГ, но и други училища) и не малко допълнителни средства, похарчени от техните родители. Или с други думи, хората, които държат на образованието на своите деца, дофинансират системата, при това в общия случай именно на принципа на индивидуалните качества на учителите.
    Така че, въвеждането на индивидуалнен подход пруи заплащане на учителите, може да се окаже и добър мотив за младите, започващи работа в тази професия, да влагат повече и по-качествени усилия, с очакване тези резултати да им се отразят и на възнаграждението.
    Проинципа не е чак толкова труден за прилагене - ако децата които обучаваш постигат успехи в разните матури, приемни изпити и особено национални и/или международни конкурси, това да ти се отразява на заплатата.
    това важи и за ВЪЗ-ете, като принципа може да бъде разширен и с броя на реализиращите се завършили, интереса към тях на пазара на труда или техните научни успехи - това което за сега се опитват да направят с класацията на университите и следващата стъпка да се намери израз и в държавната субсидия да е обвързана с това.
    Така че, поне до материалната и финансова част нещата не са чак толкова нерешими, а и административни мерки също може да поразчистят терена, като например неприемане в държавните структури на хора с дипломи от световно неизвестни ВУЗ-ове, каквито се нароиха у нас и някаква редукция на училища, където липсват едновременно достатъчен брой деца за различните възрасти и редовни от образователна гледна точка учители, като тези училища изпълняват само като някакви социални функции - по-евтино за всички нас е да се дават помощи, а не да се поддържат цели структури.

  42. 42 Профил на magi Lipeva
    magi Lipeva
    Рейтинг: 8 Гневно

    Искам да споделя по темета "образование" някои много важни неща ,относно "педагогическият персонал" в столично СОУ!
    Имах възможността да работя на отговорна длъжност в поверено СОУ в продължение на 3 години 2008-2011!
    Огромното разочарование и "потрес" беше от поведението на тези "педагози" ,за които на първо място беше заплати, ДМС, 13 заплата1работно облекло, като Гл.счетоводител аз спазвах правилата на изразходването на бюджета на училището,!
    Потресе ме безотговорното отношение на персонала "педагогически" към учебните занятия, дисциплината, отвратителното комуникиране учител-ученик, безхаберие към присъствието в час на ученика,/всички даваха частни уроци/ и когато се провялят часове поради неприсъствие на учениците /те просто не желаеха да влизат в час/ ПЕДАГОГА си вземаше чантата и си тръгваше най спокойно ,тъй като имаше часове"ЧАСТНИ УРОЦИ У ДОМА"
    д
    А НЕ ГОВОРЯ ЗА АРУГАНТНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ СЛЕД 7 КЛАС , във всяко едно отношение,
    събиране на места на етаж ,който не се обитаваше, наркотици, алкохол и цигари! Не вярах на очите си ,след като и на една моя забележка отговора на един седмокласник беше "имате ли презервативи" след което удари шалтера на ел.захранването и тока ми беше спрян, при което системата се сриваше и започвах отначало да подготвям "ЗАПЛАТИТЕ" НА ТЕЗИ "ПЕДАГОЗИ" оТВРАЩАВАХ СЕ ОТ ПОВЕДЕНИЕТО ПОВЕЧЕ НА УЧИТЕЛИ ОТКОЛКОТО НА УЧЕНИКА, "безхаберие,безотговорност и нехание какво се случва по етажите на повереното им СОУ"
    До полиция не се стигаше!
    Всичко беше в кръга на нормалното.Никой от персонала не вземаше отношение , момчета и момичета бяха или навън с цигарите и музиката , по време на час , или въпросния етаж!!!!
    Как да говорим за пари и заплати ...по високи след като НЯМА КАЧЕСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО!
    Престанете да правите сравнение с заплатите на педагози в другите страни ,защото там нивото е на светлинни години от нашите безотговорни педагози!!
    Темата в канцеларията за тях беше
    заплата, ДМС , 13 заплата, работно облекло в" лева",икономии от ФРЗ!!!!!!
    Жалко ,че това е във всички училища СОУ ,ОУ дори и детски заведениия ДГ и ОДЗ ,където също бях гл.счетоводител!
    САМИ СИ НАПРАВЕТЕ ИЗВОД ,ЗАСЛУЖЕНИ ЛИ СА ЗАПЛАТИ УМНОЖЕНИ ПО ДВЕ ,КАТО ИМАТЕ ПРЕДВИД ЧЕ ПЕДАГОЗИТЕ повече от тях са с доста години тр.стаж и получават чисто възнаграждение около 900 лева!
    Недоумявам какви са тези ПРЕТЕНЦИИ ,СЛЕД КАТО НЕ ДАВАШ КАЧЕСТВО НА РАБОТА!
    МОИТЕ УВАЖЕНИЯ НО ТОВА Е ГРОЗНА БИХ КАЗАЛА "ИСТИНА"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK