Надявам се електронното таксуване да е факт до края на 2017 г., каза Фандъкова

Надявам се електронното таксуване да е факт до края на 2017 г., каза Фандъкова

© Красимир Юскеселиев



Работи се активно по подготовката на електронна система за таксуване в градския транспорт на София. До края на юли ще се разгледат критериите за поръчката, през есента се надявам да има избран изпълнител и до края на следващата година тя да заработи", каза днес по БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова.


Тя допълни, че са заложени всички варианта за таксуване - на време, на изминато разстояние и т.н., като при всички случаи системата ще е много по-справедлива. Кметът изрази надежда, че интересът към градския транспорт ще се засили и с въвеждането на интелигентната система за управление на трафика, която ще дава предимство на трамваите, тролеите и автобусите.


Фандъкова повтори вече съобщените данни, че след поскъпване на билета за градския транспорт се засилва интересът към картите. От 1 юни досега са издадени над 30 хиляди такива превозни документи, което е колкото обикновено се купуват за пет месеца. Според кмета не се наблюдава увеличаване на броя на гратисчиите




Климатизацията на градския транспорт е приоритет


"Климатизацията на превозните средства на градския транспорт ни е приоритет", каза Фандъкова. Тя обяви, че от 52 метровлака само четири са без климатици. Климатизирани са 90% от тролеите и 30 на сто от автобусите, като с доставката на вече поръчаните 110 нови, които ще дойдат до края на август, процента ще се увеличи.


"Със спестените пари от поръчката ще купим още 30 нови рейса, включително и на ток. Тогава средната възраст на автобусите ще стане пет-седем години", уточни Йорданка Фандъкова. Тя каза още, че върви подновяване и на трамваите.


По повод метрото кметът на София обяви, че днес ще стане ясен изпълнителят на новите станции в посоката "Овча купел" - Горна баня. "През 2019 г. ще имаме поне 12 км ново метро, 12 нови станции и нови метровлакове, като метрото ще стигне от Горна баня до квартал "Левски", каза Фандъкова в отговор на въпрос.


Ремонтите за следващата година


По повод ремонтите на инфраструктурата в града Йорданка Фандъкова каза, че от днес започва продължението на улица "Обиколна" в Дружба. Предстои и рехабилитация на улица "Козлодуй". С това новите обекти за тази година приключват.


"Изискала съм от фирмите да се работи с удължено работно време. Метрото се строи между 8 и 14 месеца, така че следващата година градът ще започне да се отпушва. Най-тежките обекти в момента са улица "Бугатица" и бул. "Черни връх", защото там се сменят канализацията и водопроводът", допълни кметът.


В отговор на въпрос Йорданка Фандъкова каза, че вече има яснота за обектите през следващата година. Предстои цялостна реконструкция на бул. "Дондуков" и връзките със Северната скоростна тангента. Ще се работи усилено и в малките улички в кварталите.


Паветата и уютът на града


"Въпросът с подмяната на паветата е спорен и се решава обект по обект. Те създават уюта на града и сме внимателни при смяната им в центъра", каза Фандъкова в отговор на въпрос.


Тя уточни, че на бул. "Прага" те ще бъдат заменени с асфалт, но на "Цар Борис III" скоро не се предвижда цялостен ремонт.


Има 1300 свободни места в детските градини


"Над 80 нови детски градини са построени в София в последните години и към края на юни имаше 1300 свободни места. В 15 от 24 района няма недостиг за тригодишните", посочи кметът на София.


Не стигат местата в районите "Подуене", "Овча купел", "Триадица" и "Витоша", като там върви процес на строеж на нови градини или проектиране на такива.


Йорданка Фаднъкова допълни, че яслените групи остават проблемни и затова сега ще се строят с предимство такива детски заведения. В "Люлин" ще се направи и самостоятелна ясла.

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 636 Неутрално
  2. 2 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Надяваш си? Ти си кмет, просто го направи! Не може да си кмет и да чакаш някой друг да ти свърши работата докато хвърляш боб и се надяваш.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  3. 3 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 688 Весело

    Улицата е Богатица, а не Бугати-ца

    седеньето го зголемува задникот
  4. 4 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 984 Неутрално

    "Климатизацията на превозните средства на градския транспорт ни е приоритет", каза Фандъкова. Тя обяви, че от 52 метровлака, само четири са без климатици.
    ============================================
    Значи аз повече от половината от времето се возя в тия 4 влака. които са под 10% от общя брой ....

  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 533 Весело

    Данче, какво стана с онези спирки, хората върнаха ли парите? А рушветите?

  6. 6 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 426 Неутрално

    А аз вече нито се надявам, нито вярвам на надеждите на кметицата.

  7. 7 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Миналата седмица колата беше на ремонт и се наложи да ползвам автобуси.
    Вярно, нови, удобни, чисти,климатизирани (макар че това не пречеше на разни индивиди да миришат ..) , само че 12 км ги вземам за двойно повече време...... Няма как да сляза от колата при това положение, за съжаление.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  8. 8 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#1] от "potrebitel1":

    Я бе я се дръж малко по-адекватно

  9. 9 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#8] от "паралепипед":

    Имаш предвид, че трябваше да й тегля една по-солена ли?

  10. 10 Профил на ХАРИ
    ХАРИ
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Фандъкова, тази тема не ти е работа. Виж София на какво прилича!

    Човек - това е една особена болест по маймуните.
  11. 11 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 653 Весело

    "..поръчаните 110 нови, които ще дойдат до края на август.."
    "..До края на юли ще се разгледат критериите за поръчката.."
    "... интелигентната система за управление на трафика, която ще дава предимство на трамваите, тролеите и автобусите...."
    "...като метрото ще стигне от Горна баня до квартал "Левски.."
    "...ще купим още 30 нови рейса, включително и на ток."
    "..следващата година градът ще започне да се отпушва..."
    ".. сега ще се строят с предимство такива детски заведения. В "Люлин" ще се направи и самостоятелна ясла."

    А Баце по едно време беше забранил думичката "ще". Кака Данка или не го слуша от глупост или му прави сечено.

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    Абе както и да се усуква Данчето не може да обясни защо билетчето се качи ударно със 60% а постъпленията в Градска Мобилност стават все по-смехотворни!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Заявените промени звучат много добре. Ще видим дали ще се случат.

    На мен ми се иска малко повече да се благоустрои "Манастирски ливади - Изток", макар че се води за частен квартал и всякакви промени по инфраструктурата са свързани с много процедури и скъпи отчуждявания. Все пак има наченки на позитивни промени.

  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    До коментар [#7] от "qwertqwert":

    Е, важното е, че има алтернатива. Същото важи и за междуградските автобуси. На който каквото му е удобно и достъпно.

    До коментар [#12] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Вероятно е така. Аз ползвам талони (и те бяха увеличени с 4 лв.) и съответно инцидентно обществения транспорт. Те си знаят защо го направиха. Може би пък след време ще ревизират решението си.

  15. 15 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 786 Весело

    [quote#4:"Nick F"]Значи аз повече от половината от времето се возя в тия 4 влака. които са под 10% от общя брой .... [/quote]
    Явно масово се возим на 4 влака.
    Ей това е малшанс!

  16. 16 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1532 Гневно

    [quote#4:"Nick F"]Значи аз повече от половината от времето се возя в тия 4 влака. които са под 10% от общя брой ....[/quote]

    Интересно как и аз редовно тези 4 влака уцелвам. Май всички се возим в тях, а другите, с климатика, пътуват празни.
    А останалата част от градския транспорт, с малки изключения, става все по-нередовна и отвратителна. Като за левишейсе.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  17. 17 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3010 Весело

    Стига в системата да няма бъг и да пропуска учтиво мангалите от факултето - всичко е О'кей !

    Иначе ще е дискриминация спрямо бялото , плащащо данъци население ...

  18. 18 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 643 Весело

    До коментар [#15] от "deymus":

    Те метровлаковете са климатизирани, но дали са обслужени климатиците? Фреон има ли? Основните ремонтни инструменти и материали в градския транспорт са съотвенто чук и тел, а до момента не съм видял климатик да работи след прилагането на тези две достижения на модерните технологии.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Неутрално

    трябва да си голям наивник да вярваш на фандъкова и гр=ерб.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 474 Гневно

    До коментар [#18] от "russian78":

    Пропуснал си друго високотехнологично решение - черна изолираща лента, залепена върху таблото, така че да не се дразни шофьорът от разните святкащи аларми...
    Така всички системи никога няма да се повредят...

  21. 21 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#18] от "russian78":

    Което е още по-парадоксално е, че основно съм попадал на включен климтик сутрин, при по-слаб човекопоток. А вечер, когато има повече хора се разчита на естествена вентилация, от отворени прозорци.

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5364 Неутрално

    Не се казва нищо дали ще обединят метрото и другия градски транспорт в една гъвкава система и за еднократните билети.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 878 Неутрално

    тези явно строят детски градини в райони където няма деца. ние сме 154 след последният класиран. пълни лъжи. да не споменавам и от колко годи ни не лъже че ще разширяват каблешков.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  24. 24 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 479 Любопитно

    някой забелязал ли е да има тоалетни по станциите на метрото?

  25. 25 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#20] от "tie_interceptor":

    Доста неща съм пропуснал, защото ми трябваше само пример, който да илюстрира начина на стопанисване в градския транспорт, а нямах за цел да съставя подробна антология на човешката глупост. Сега се подменят много от транспортните средства, но с безотговорния подход към поддръжката им, след ро-малко от 5 години ще сме в изходна позиция. Пак ли ще чакаме на ЕС да ни подмени и оправи транспорта?

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  26. 26 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Колко струват новите автобуси, тролейбуси, трамваи и метрото? Може би над 1 млрд.? С колко се увеличиха пътуващите с градския транспорт, че последната статистика май беше за намаляване. С колко се увеличиха приходите от превоз на компаниите, че май и там имаше намаляване. Това е важно, за да се знае колко е ефективна политиката в тази област, данните с които аз се сблъсквам, говороят за огромен провал, ако не съм прав, ще се радвам да видя успеха.

    П.п. Всеки иска да се вози на Ролс ройс, но ако не можеш да го поддържаш се возиш на жигулката.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  27. 27 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "Климатизацията на превозните средства на градския транспорт ни е приоритет" - комично е дори да говорим за това през 2016, разбирате ли г-жо Фандъкова?
    Кога ще може да се плаща билет с СМС? Елементарно е.

  28. 28 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Аз като се кача в метрото има климатроник - отворени прозорци - не климатик .

    Също така се питам кога ще оправите тротоарите по софийските улици половината са в ужасно състояние.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  29. 29 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#4] от "Nick F":

    Да, това за метрото е откровена лъжа. Явно госпожа Фандъкова не се вози в метрото, а на показните курсове, на които се качва я возят в най-новите климатизирани мотриси. Някой я е подвел и дрънка глупости. Доста от влаковете, може би над половината са без климатик - старите съветски мотриси поне имат добра вентилация (зимата е малко студеничко), но има едни руски влакчета от 2006 г. - без вентилационни отвори на тавана и с малко прозорци, които са ад лятото. Новите руски влакчета са с добри климатици, макар и доста шумни.
    Срамно е, че още има движещи се тролеи Икарус, макар че са единици, а повечето са хубавите нови Шкоди. Има и много стари автобуси, макар че има подобрение.

  30. 30 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#12] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Щото тябва да се КРАДЕ

  31. 31 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    “Според кмета не се наблюдава увеличаване на броя на гратисчиите...”

    Това предполага, че ромската популация ев застой?
    Колкото до останалите, лично познавам един, който започна да пътува гратис!

    I Want To Believe
  32. 32 Профил на kki
    kki
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#24] от "селянин":

    не съм забелязал да има, но жена ми забеляза, че няма... такова търчене от метрото до къщо не си виждал

  33. 33 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 508 Весело

    Брей като заприказват, ще речеш, че София е най-уреденият град в Света, братче... То не са справедливи системи за таксуване по хиляда признака, климатизирани превозни средства, интелигентна система за регулиране на движението... Все едно чета братя Стругацки!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  34. 34 Профил на eternity_43
    eternity_43
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#4] от "Nick F":

    Ахаххахаха И аз! Точно това щях да напиша. Хващам си метрото и явно всеки ден на такава мотриса попадам. Ще опитам пак

    Щом така не може, обратното ще става.
  35. 35 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Абе то и аз се надявам да приключим с такива кукли на конци като Данчето, ама надали....

  36. 36 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Такситата са на километър значи и градския транспорт трябва да е на километър. Не за друго ами защото ако искат да са максимално прецизни себестойността на 30 минути сутрин след 8 заради задръстванията ще излезе по-висока от 30 минути вечер след 20 часа заради повечето гориво, а идеята е да вкараме повече плащащи в градския транспорт

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK