Новите инвалидни пенсии намаляват през 2016 г.

През първото полугодие на 2016 г. броят на всички пенсионирали се е 56 488, с 903 (1.6%) по-висок спрямо същия период на 2015 г.

© Надежда Чипева

През първото полугодие на 2016 г. броят на всички пенсионирали се е 56 488, с 903 (1.6%) по-висок спрямо същия период на 2015 г.



Отпуснатите от Националния осигурителен институт от началото на годината до края на юни инвалидни пенсии намаляват. Броят им е с 9.2% по-малък, отколкото през същия период на миналата година, а делът на инвалидите сред всички нови пенсионери вече е под 30 на сто. Това се вижда от данните на НОИ за новоотпуснатите пенсии за първите шест месеца на 2016 г.


През първите шест месеца на 2016 г. 13 954 души са получили лични пенсии за инвалидност поради общо

заболяване. Броят им е с 1 416 души или 9.2 % по-малък в сравнение със същия период на 2015 г. Спада и относителният дял на инвалидите сред новите пенсионери - от 30.7% в края на юни 2015 г. на 29.3% сега.
Друга нова тенденция е нарастването в пъти на новите пенсионери от силовите ведомства. Най-вероятно причината е в промяната в закона, която от 1 януари въведе за тях изискването за възраст - 52 навършени години при пенсиониране. Отговарящите на условието за стаж обаче (27 г., от които две трети в системата) имат тригодишен гратисен да се пенсионират и преди да са навършили възрастта. Новите пенсионери от силовите ведомства се увеличават драстично - 3.2 пъти. Те са общо 5684, или 12% от всички нови пенсионери.
През първото полугодие на 2016 г. броят на всички пенсионирали се е 56 488, с 903 (1.6%) по-висок спрямо същия период на 2015 г. Увеличението е за сметка на наследствените пенсии докато личните пенсии са 47 563, с 5.1% по-малко спрямо същия период на 2015 г.
Лични пенсии за осигурителен стаж и възраст са отпуснати на 25 665 души. Спрямо същия период на 2015 г. има
намаление на този брой с 5 292 (17.1%). Останалите са

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2566 Весело

    Значително подобряване на здравето на нацията.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 1998 Неутрално

    навите пенсионери от силовите ведомства са около 20 % от всички пенсионери , при все ,че те се пенсионират поне20 години по рано ,не е редно да вземат в пъти по високи пенсии от нормално пенсионираните ,защото е явно ,че големия дефицит на НОИ се формира по това перо ,ако не се лъжа за миналите години е по 280 милиона месечно ,ако ще се пенсионират ,няма лошо да вземат реални пенсии сходни на кризисните пенсии за останалите дето са работили по близо 38 години и вземат по 170-200 лв ,а тези другари по 600-700 лв ,няма такава разлика и не може

  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3586 Весело

    От далеч си личи, че правителството на ГЕРБ полага големи грижи за инвалидите в България!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6920 Неутрално

    Намаляването на инвалидните пенсии е по две причини. Или че здравето на нацията се подобрява, или че преди това са давали пенсия и на когото не трябва.

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4202 Неутрално

    [quote#5:"Роси"]Или че здравето на нацията се подобрява, или че преди това са давали пенсия и на когото не трябва. [/quote]

    По-скоро е второто! Но има още какво да се желае!

  7. 7 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Гневно

    Системата на ТЕЛК е пробита от всякъде. Не е възможно 1/3 от нацията да са инвалиди.
    Или е възможно?

  8. 8 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    През първите шест месеца на 2016 г. 13 954 души са получили лични пенсии за инвалидност поради общо
    заболяване. Броят им е с 1 416 души или 9.2 % по-малък в сравнение със същия период на 2015 г. Спада и относителният дял на инвалидите сред новите пенсионери - от 30.7% в края на юни 2015 г. на 29.3% сега.

    Ами така трябва да бъде. Стига с тия мними инвалиди, заболял го малко нещо и оп ТЕЛК. То бива дебелокожие, но човек работещ на две- три работи - телкиран. И за полицаите са прави, или ако ги оставят на работа да преминават всяка година тестове.

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  9. 9 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#5] от "Роси":


    [quote#5:"Роси"]Намаляването на инвалидните пенсии е по две причини. Или че здравето на нацията се подобрява, или че преди това са давали пенсия и на когото не трябва.[/quote]

    Има и трета : Ако се отпуснат пенсии на всички на които трябва да се отпуснат - то ще трябва да се намалят пенсиите на всички и за това ТЕЛКовете са извадили голямата брадва , вместо да се увеличи събираемостта на приходи в хазната .
    Не може да съществуват две реалности - 1500000 души са официално признати за бедни (по Коледа и Великден) и в същото време да има километрични опашки на Кулата по същите тези дни , в лъжата е ключа .

  10. 10 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#2] от "Господин Дьорд и неговият слуга Ганьо":

    ++++++

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6920 Неутрално

    До коментар [#9] от "aboto":
    Не съм съгласна, че на 2,2 млн. пенсионери в България 800 хиляди са инвалиди. При това, много от тях, които не са навършили пенсионна възраст, продължават да работят. Мисля, че на такива е редно да се дава някаква надбавка , но не и пенсия.

  12. 12 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Аз съм пенсионер по болест. На всеки три години ходя на ТЕЛК. На всеки преглед болестите се увеличават а пенсията намалява. Било изискване от НОИ за ради циганските злоупотреби. Е, питам аз, не може ли да се направи така, че злоупотребите да намаляват а не пансиите?!
    Добре, че работя и вземам заплата. Ако не работя ще ни е много по-трудно.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  13. 13 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 558 Неутрално

    [quote#8:"Hafen der Wahrheit"]Стига с тия мними инвалиди, заболял го малко нещо и оп ТЕЛК. [/quote]
    Ти имаш ли въобще идея как се минава на ТЕЛК?! Не ти го пожелавам ! Това е толкова трудоемка, изнервяща и в крайна сметка унизителна процедура, че не е за разказване.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  14. 14 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "Отговарящите на условието за стаж обаче (27 г., от които две трети в системата) имат тригодишен гратисен да се пенсионират и преди да са навършили възрастта. Новите пенсионери от силовите ведомства се увеличават драстично - 3.2 пъти. Те са общо 5684, или 12% от всички нови пенсионери."
    Нова бодра смяна охранители, сменят профила - от покровители на охранители. Да му мислим ние охраняваните, че не можем ги изхрани!

  15. 15 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    [quote#5:"Роси"]или че преди това са давали пенсия и на когото не трябва.[/quote]

    Срещу 1500 лв взимаш инвалидна пенсия без проблем. Но наистина ако си болен, ходенето по мъките е огромно.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  16. 16 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3586 Любопитно

    [quote#8:"Hafen der Wahrheit"]Ами така трябва да бъде. Стига с тия мними инвалиди....[/quote]
    Как успя от намаляването на общия брой инвалидни пенсии да стигнеш до заключението, че са мними?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  17. 17 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#11] от "Роси":

    Разбираемо е да не сте съгласна , когато не сте диабетичка прекарала инсулт и по заветите на новата директива с тази диагноза получавате от ТЕЛК решение за 42% неработоспособност - което е равно на 0 пенция и издръжка за собствена сметка (пазбирате , че никой няма да ВИ НАЕМЕ НА РАБОТА В ТАКОВА СЪСТОЯНИЕ)!
    Разбира се права сте за фалшивите ТЕЛКове , но в директивата няма диференциация !
    Пак повтарям - лошото е , че живеем във фалшива държава !

  18. 18 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    До коментар [#11] от "Роси":
    "на 2,2 млн. пенсионери в България 800 хиляди са инвалиди" - Ние война ли сме преживели?

  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    [quote#11:"Роси"]Не съм съгласна, че на 2,2 млн. пенсионери в България 800 хиляди са инвалиди.[/quote]
    На каква база правиш разсъжденията си?
    При този изтормозен живот хората доста по-бързо се изхабяват.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Системата на ТЕЛК е тотално сбъркана.
    Критериите са сбъркани и е корумпирана до дъно.
    На човек с един бял дроб (другият изваден заради тумор и със същия в черния дроб, с който тепърва започва да се сражава) му дават група за 1 (една) година, с предположението, че за следващата щял "да се оправи".
    Очаква се да му порастне нов, може би.
    На друг, зает в селското стопанство и с квадрипареза поради заболяване на мозъка, му дават 56% инвалидност.
    На въпроса му дали смятат, че в тоя вид може да кара трактор и комбайн, отговорът е свиване на рамена.
    В същото време на тези, които са си кихнали, им се дават пожизнени групи за някакви паешки заболявания.
    И се отчита намаление, което се реализира основно за сметка на неможещите да дадат рушвет.
    Тая система трябва да бъде прочистена с напалм.
    От министъра до портиера, както се изразяваше един колега.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  21. 21 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#3] от "edin drug":

    Това е неудобната истина. Военните поне ги реформираха в някаква степен, а МВР - най-тлъстия бюджет и най-големия работодател в България.
    Днес един дядо - да е жив и здрав човекът - става на 102г., пенсионирал се като военен на 45г.Скоро стават 60 години откакто взима пенсия, а наш съсед миньор се пенсионира рано и човекът почина след 2 месеца.

  22. 22 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Отношението към възрастните хора и инвалидите е показател за хуманността или умствената и морална деградация в обществото. Злорадството и ехидните подмятания под статията говорят красноречиво що за човеци сме.
    Ай ся пляскайте минуси, щото това ви носи душевен оргазъм!

  23. 23 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#11] от "Роси":

    "Не съм съгласна, че на 2,2 млн. пенсионери в България 800 хиляди са инвалиди."
    Идея си нямаш, колко болен е народът. И колко хора с тежки хронични заболявания изобщо не се опитват да минат ТЕЛК, защото "от циганите не могат ред да хванат" (цитирам пациент).

    И защо реши, че някой, който има огромни месечни разходи за лекарства и изследвания може да живее с 300 лв. колкото е максималната инвалидна пенсия, та да не му се налага и да работи?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  24. 24 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    [quote#22:"el__paco"]Отношението към възрастните хора и инвалидите е показател за хуманността или умствената и морална деградация в обществото. [/quote]
    "Лични пенсии за осигурителен стаж и възраст са отпуснати на 25 665 души." - само 25 хиляди от големите набори 1953/55-та покриват критериите за изпълнен стаж и доживяна възраст.
    Това е трагедия, явно измирането върви по план.

  25. 25 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3791 Весело

    До коментар [#7] от "V.Iliev":Е щом една трета от нацията не може да изкара 16 точки на матурата от 100 възможни, защо да не може една трета да са инвалиди?

  26. 26 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#21:"alextan"] дядо - да е жив и здрав човекът - става на 102г., пенсионирал се като военен на 45г[/quote]
    Мюлюцюнерти ги пенсионират рано, щото уж много изтормозени от службата!? Пък след това поне 90% заемат работни места и работят още десетина години...

  27. 27 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#9] от "aboto":Не може да съществуват две реалности - 1500000 души са официално признати за бедни (по Коледа и Великден) и в същото време да има километрични опашки на Кулата по същите тези дни , в лъжата е ключа .

    Че къде виждате две реалности? Реалността е една и се нарича “класова поляризация”.

  28. 28 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#23:"rapidfire"]Идея си нямаш, колко болен е народът[/quote]
    Вие правите ли разлика между инвалид и тежко болен човек?.......За мене инвалид е човек, който е загубил крайник има някаква парализа....

  29. 29 Профил на Penio Penev
    Penio Penev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "Hafen der Wahrheit":

    Пич днес минах през ТЕЛК. Имам гадна болест на кръвта от която мога всеки един момент да пукна. Хронична еретримия. Иначе изглеждам нормално и мога да си работя работата. Така че не се впрягай, а се моли да не дойде до тебе!

  30. 30 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#8:"Hafen der Wahrheit"]Ами така трябва да бъде. Стига с тия мними инвалиди, заболял го малко нещо и оп ТЕЛК. [/quote]

    Само внимавай какво си пожелаваш !!!

  31. 31 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1637 Неутрално




    [quote#2:"Господин Дьорд и неговият слуга Ганьо"]Напрао да почват с евтаназията!
    Тя е част от новите Евроатлантически ценности![/quote]

    Евтаназията беше и е специалитет на комунистите!
    Като започнеш от СССР та завършиш до С.Корея проблемите са решавани с евтаназия.

  32. 32 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#28] от "dobrich":
    "Вие правите ли разлика между инвалид и тежко болен човек?.......За мене инвалид е човек, който е загубил крайник има някаква парализа.... "

    "Инвалидност (Disability) е всяко ограничаване или липса (като резултат от увреждане) на способността да се извършва дейност по начин или до степен, приета за нормална за всяко човешко същество"

    "Инвалид е всяко лице независимо от възрастта му с физическо, сетивно или умствено увреждане, което затруднява социалното му интегриране и участие в обществения живот, възможностите му за общуване и обучение или трудовата му реализация (Закон за защита, рехабилитация и социална интеграция на инвалидите)."

    Не е лошо да си обогатиш общата култура. В крайна сметка никой не го интересува какво е за тебе инвалидът.
    Има си законово приети определения.


    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  33. 33 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1034 Весело

    Заслугата е на реформатора Москов и здравните му реформи

  34. 34 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#28:"dobrich"]За мене инвалид е човек, който е загубил крайник има някаква парализа....[/quote]

    Индивида може да бъде инвалид макар , че си има ръце и крака (дали ме разбираш) !
    А ТЕЛКовети не се "дават" за инвалидност , а за намалена работоспособност!
    Все пак , ти пожелавам никога да не ти потрябва да откриваш разликата !

  35. 35 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#27] от "patsis":


    [quote#27:"patsis"]Че къде виждате две реалности? Реалността е една и се нарича “класова поляризация”.

    И в Швеция има “класова поляризация” , но не може и дума да става , шведите да мислят ,че само по-класните трябва да живеят и си плащат данъците като попове .

  36. 36 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#5] от "Роси":


    [quote#5:"Роси"]Или че здравето на нацията се подобрява, или че преди това са давали пенсия и на когото не трябва.[/quote]

    Има ли човек който да не познава някой, с измислена инвалидна пенсия, така че дори и този процент е скромен.
    А здравето си е такова, каквото беше и едва ли ще се изменя не със дни, а с часове, който и да е министър.

  37. 37 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    "Новите пенсионери от силовите ведомства се увеличават драстично - 3.2 пъти. Те са общо 5684, или 12% от всички нови пенсионери."

    Интересно как ще се движат тези цифри в гратисния период...

    I Want To Believe
  38. 38 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 316 Разстроено

    До коментар [#36] от "tsvetko_51":

    Не познавам хора с фалшива инвалидност, но познавам болни хора, с увреждане, на които им е отказан ТЕЛК. Става въпрос за полуслепи хора и хора с увреден слух. Увреждания, които не подлежат на лечение, напротив- прогресират.

  39. 39 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#38] от "el__paco":

    Аз пък познавам и като казвате за полуслепи, преди годината показаха един ( вярно мургав събародник) със 100% инвалидност поради слепота, който си караше Мерцедеса, вярно че беше с тъмни очила.
    Но дори самия факт, на големия бум на инвалидности показваше и показва, че много неща не са ред и се оказва, че точно заради такива "инвалиди", истински болните хора, които не могат и не действат по "утвърдения" начин, не могат да се доредят до решение на т.н. ТЕЛК.

  40. 40 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    Интересна статистика. Излиза, че досега повече от 1/3 от пенсионираните са инвалиди. Всъщност тези данни не бива да учудват никого. От една страна работещите по времето на социализма миньори, фабрични работници и т.н. бяха поставени при робски условия, в никакъв случай по-добри от тези на робите в Римската империя. Нараняванията, заболяванията, да не говорим за смъртните случаи бяха повсеместни и се приемаха за нещо нормално. От друга страна, корупцията в здравната, съдебната и системата на социалното обслужване доведоха и до появата на много съвсем здрави "инвалиди", нещо като експлозията на активните борци. И двете тенденции не говорят добре за България.

    Пазете се от доносника vesolr
  41. 41 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#39] от "tsvetko_51":

    Затова трябва да се направи една хубава цедилка на членовете на ТЕЛК, които са едни и същи повече от 20 год., а не да се орязват пенсии, да се занижават процентите с цел, инвалидите да не ползват услугите и помощите, които им се полагат.
    Москов трябваше да започне реформата по съвсем друг начин, с друг вид орязване.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK