С откритата нова станция "Витоша" още 20 хиляди души ще ползват метрото в София

Станцията има шест входа.

© Надежда Чипева, Капитал

Станцията има шест входа.



Разширението на втория метродиаметър от станция "Джеймс Баучер" до кръстовището на бул "Черни връх" с бул. "Хенрик Ибсен" и ул. "Сребърна" вече е факт с откриването днес на новата метростанция "Витоша". Постояването на поредните 1.3 км метро продължи 2 години. Общата стойност на проекта е 42 млн. лв.


"Метрото в София вече има над 40 км подземен релсов път с 35 метростанции, а с това над 20 хил. души ще ползват на този екологичен и бърз градски транспорт. Другото голямо предимство на метрото е, че ще бъдат спестени 75 хил. т вредни емисии годишно, което е важна стъпка в работата ни за чиста околна среда". Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова по време на официалното откриване, на което присъстваха премиерът Бойко Борисов, министърът на транспорта Ивайло Московски, министърът на финансите Владислав Горанов и зам.-кметът по финанси и транспорт на София Дончо Барбалов.


"Разширението на втория метродиаметър е първият проект, който е получил финансиране от Европейската комисия през новия програмен период и получи подкрепата на всички институции", подчерта Фандъкова.




"21 млн. евро струва 1.3 км в нашето метро, като го умножим по курса са 42 млн. лева. Ако някой ми намери отсечка на метро в Европа под 80 млн. евро на километър, ще го наградим, защото обикновено струва от 100 млн. евро нагоре", пресметна премиерът Бойко Борисов. Той благодари на всички софиянци и на гостите, защото "сега пак сме разкопали града, но след 2 години ще имаме уникални съоръжения".


Премиерът подчерта, че с откриването на станцията кв. "Лозенец" затвърждава статута си на един от най-предпочитаните жилищни квартали. Той прогнозира и повишаване на цените на имотите в кварталите край Западната дъга на Околовръстния път, където по план ремонтите трябва да приключат до 14 септември.


Станцията има 7 изхода. Транспортната информация е представена по модел, разработен от неправителствената организация "Спаси София". Ново е номерирането на изходите и входовете на станцията.


Фотогалерия: Разходка из новата метростанция "Витоша" >


Целта е за пътниците да бъде по-лесно да се ориентират, запомняйки една цифра, вместо имена на улици. Въвеждат се нови за България международно разпознаваеми символи и елементи, които сочат връзките към околното пространство и значимите обекти. Цялата информация на табелите е двуезична - на български и английски език.


От днес до края на годината Центърът за градска мобилност въвежда експериментално промени в маршрутите на автобусите от станция "Витоша" до околните квартали "Кръстова вада" и "Манастирски ливади", за да може метрото да се ползва и от живеещите в тях.


Предстои да бъде удължен маршрутът на автобусите по линия № 65, която от кв. "Манастирски ливади" ще стига до Зоопарка. Рейсовете по линия № 98 пък ще се движат по стария си маршрут от кметство "Железница" до Зоопарка.

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Браво!

    И поздравления на колегите (SkyScraperCity форумци от Спаси София за прекрасните, европейски, с българска кирилица информационни табели и карти!

  2. 2 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Пък аз мога да ви кажа че веднъж и Аамбубата построи 2 километра магистрала...е вярно че наземна, ама цели 2 километра. И една ВЕЦ построи за 1.5 милиарда даа

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Браво, а Пловдив няма дори 1 км релсов трамваен път и е изцяло на замърсяващ едвам влачещ се автобусен транспорт, досущ като всеки близкоизточен град.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  5. 5 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Едно добро нещо има у Софето последно време и това си е метрото безспорно.

  6. 6 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#4] от "traveler1":

    Пловдив спря да се развива от 10-15 години минимум.

  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Честито и със здраве да я ползвате новата линия. И да си я чувате!

    До коментар [#6] от "Antonio Candreva":

    Глупости! Ама пълни!

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 633 Неутрално

    И все пак е недостатъчно. Ако живееш или работиш в Банкя, Горна Баня, Княжево, Подуене, Овча Купел,Гоце Делчев, Борово, Гео Милев, Слатина,Студенстки град Бенковски... Там няма метро. Трябва да се удвои и утрои дължината на линиите.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    м.
    що в самия проект не беше заложено
    да е до там. знаеха, че ще бъде трудно
    за хората от драгалевци.
    сигурно тея мафиоти от парадайз мол-а
    са бурнали на борисов гювеч за да направи
    спирка там. както стана и с бизнеспарка и Плевнелиев.
    също не съм съгласен да се обслужват частни интереси с
    държавни средства. там Плевнелиев не ми хареса.

  10. 10 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#8] от "vloti":

    За другата сряда може ли да изчака удвояването? Или да вземем да приемем, че тия тунели за метрото не се случват нито бързо, нито евтино?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  11. 11 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 497 Неутрално

    това е една супер новина за София. колкото и да са всички черногледи, ако някой си припомни кочината преди 10-15 години и сега.. определено има напредък

  12. 12 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1026 Любопитно

    До коментар [#7] от "dogwoman":

    Eeee, майна

  13. 13 Профил на Third World Good Looking
    Third World Good Looking
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Браво на Спаси София за наистина чудесните знаци - подобрението е в пъти и като функционалност и като естетика. Браво и на общината, че е възползвала от някой с умения и качества.

    Само, защо се казва Витоша? Креативни наименования на станции, примерно Европейски Съюз са ок, ако все пак няма улици с такова име в града?

  14. 14 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 443 Весело

    Лозенец предпочитан квартал за живеене? Не мога да спра да се смея. Мутри и грозна архитектура - чудесен е. И цени като в Испания или Италия. Не се шегувайте.

  15. 15 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 873 Неутрално

    [quote#7:"dogwoman"]Глупости! Ама пълни! [/quote]
    Понеже не сте съгласна, аз да попитам:
    След като не е вярно, колко нови улици успоредни на коматевско шосе е направила общината, та сега като почнат ремонта да има от къде да минава трафика? Отговора е 0! Целия район на юг и запад от булевард южен е кър с кални пътища стотици еднофамилни къщи и фирми, цехчета без канализация, някои от тях и без водопровод без 1м тротоар. Може ли това да е уреден град?
    Следващ въпрос: Смятате ли за нормално средната скорост на автобусите в града(единствения вид масов гр транспорт) да е 15км/ч.?
    Следващ въпрос: пътувайки из града(изключвайки велоалеите), кое е нещото дето прави този град удобен за живеене и работа?
    Следващ въпрос: мислите ли, че запуснатоста и грозотията, властващи в този град могат да му позволят с гордост да носи името Европейска столица на Културата?
    Всичко това го казвам с болка, като човек роден и живеещ в Пловдив вече 50г.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  16. 16 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#4] от "traveler1":

    цяла България изостава благодарение на това всички пари и евро проекти ,както и данъците на държавата да се харчат в София и за софианци , във Варна цели квартали над морето по посока Златните нямат дори асфалтирани улици вече години наред ,няма пари ,в другите градове няма подстъпи с нормални улици също от години ,да не говорим за Пловдив ,за по малките градове или села или между селищни пътища ,чудо и приказ

  17. 17 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#5] от "Antonio Candreva":
    Безспорно е хубаво метрото. Лошото е, че няма градски транспорт и че се унищожават трамвайните маршрути.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  18. 18 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#15] от "traveler1":

    Ех, това Филибе! Не знаех, че е толкова драматична картинката там. Апропо аз съм заралия и на мен ми направи впечатление, когато за първи път дойдох в Софето, колко бързо се движат автобусите, но тук и разстоянията са по-големи и явно и графикът е по-стриктен. За последно бях по-дълго в Пловдив през 2002 г., когато отслужих военната си служба там, и бях с много добри впечатления от града. След това съм идвал още един-два пъти, но за кратко.

    Но наистина не бива всичко като ресурс да се насочва само и единствено към столицата - това е пагубно за държавата. Хората в другите части на страната също имат право на качествени обществени услуги.

  19. 19 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#16] от "edin drug":
    Представяш ли си.Имоти и палати за по милион,ама са стиснати да дадат по една хилядарка да си оправят пътищата,които сами разрушиха с големите машини при строежите.
    Даде ли пари общината точно за уличките там,във Варна ще хвърчат глави и парцали.

  20. 20 Профил на loyola
    loyola
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "traveler1":

    Прощавайте, но и аз вече 30 години съм пловдивчанин и мога да кажа следното: Девизът на града е "Древен и вечен", но за съжаление такива са и проблемите му - ДРЕВНИ и ВЕЧНИ. Нито този кмет, нито някой друг в близките векове ще може да се справи с най-основните му проблеми, които за Ваше съжаление не се намират само на юг и запад от булевард "Южен" и не са свързани с мръсотия, градски транспорт или удобство на пътуване. Градът обаче е съвсем различен в сравнение с началото на 90-те - много по-жив, много по-подреден и красив и спокойно може 2019-та, стига да се работи по начина, по който се работеше и за самото кандидатстване, да се нарече Европейска столица на културата.

  21. 21 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 291 Неутрално

    [quote#4:"traveler1"]Пловдив няма дори 1 км релсов трамваен път[/quote]
    В същото време Пловдив е кръстосан от дузина жп-линии, които в днешно време не са прекалено натоварени с трафик.
    Т.е. има чудесна заготовка за градска железница.
    Ако се подходи интелигентно (удвояване, построяване на съответни станции, свързващи с другия градски транспорт, тук-там допълнителни трасета) - може да се сдобие с еквивалент на метро на цена много по-ниска от софийското ...
    Обаче това обикновено е най-трудната част (да се подходи интелигентно).

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3401 Неутрално

    Вместо да ме препращате към статии, които вече съм видял, да бяхте сложили една карта с точно обозначение на "разширението" по-добре щяхте да направите.
    Смисълът и целта на статията не е ли повече информираност?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3401 Неутрално

    [quote#21:"инж. Ганев"]Обаче това обикновено е най-трудната част (да се подходи интелигентно).[/quote]
    Е как ще се наядат фирмите на "батко и братко"?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  24. 24 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 662 Любопитно

    [quote#10:"Imaginary Friend"]Или да вземем да приемем, че тия тунели за метрото не се случват нито бързо, нито евтино?[/quote]
    В интерес на истината аз редовно критикувам много неща в България, но по отношение на метрото е наистина забележително колко добре, по график, и изключително евтино се строи. Направо за пример в международен план.
    Като човек, който живее в Германия мога да кажа, че там могат само да мечтаят за такива срокове на строеж, такива цени и такова финализиране на проекти почти по часовник.
    Тука подобни инфраструктурни проекти редовно се реализират не в рамките на години, а на десетилетия, редовни закъснения от много години, оскъпявания в рамките на милиарди (при суми под милиарди за инфраструктурни проекти въобще не може да се говори).
    Това може да звучи странно на някои българи, но всеки който е запознат с "вечните истории" Берлинското летище, продължението на метролиния U5 в Берлин (прави се от над 20 години и още не и се вижда финала), Сититунела в Лайпциг, а сега и Щутгарт 21 и т.н. гледа с възхищение и завист към развитието на софийското метро.

  25. 25 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1901 Весело

    Браво......!!!!!......има те ПОВОД ДА НАПРАВИТЕ БИЛЕТЧЕТО 3-ТРИ- ЛЕВА.......!!!!!!?????......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  26. 26 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#8:"vloti"]И все пак е недостатъчно. Ако живееш или работиш в Банкя, Горна Баня, Княжево, Подуене, Овча Купел,Гоце Делчев, Борово, Гео Милев, Слатина,Студенстки град Бенковски... Там няма метро. Трябва да се удвои и утрои дължината на линиите.[/quote]
    Никой не твърди, че построеното е достатъчно. Но и досегашното направи малка революция в транспорта на София. Подред за споменатите от теб квартали:
    1. Трябва да си луд да строиш метро до Банкя. Осъвременяване на съществуващата ЖП линия и скоростен влак по нея са достатъчни. И значително по-евтини.
    2. Княжево, Борово, Гоце Делчев и сега имат добър транспорт - две трамвайни трасета+автобуси и тролеи на килограм. Ако "Петицата" стане и скоростен трамвай, от Княжево до центъра ще се стига за под 20 мин / сега се стига за около 28/. Никакво метро не е нужно там.
    3. Овча купел, Подуене, Горна Баня, части от Слатина и Гео Милев ще се облажат от строящата се вече линия 3 на метрото. Специално за хората в Овча купел и ГБ ще е истинска мана небесна, сега проблемите там са наистина сериозни.
    4. Студентски град и сега ползва метрото от спирка ГМД. Проектира се и допълнително отклонение.
    5. Само пълен идиот би строил метро в посока Бенковски. Продължението на съществуващият трамвай ще струва пъти по-евтино и няма да е по-малко ефективно.

  27. 27 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#24:"antikommunist"]продължението на метролиния U5 в Берлин[/quote]
    Споко, в Рим копаят части от метрото още от времето на Мусолини, немците са сериозно изостанали

  28. 28 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#20] от "loyola":

    Кои са тези древни и вечни проблеми на Пловдив?

    До коментар [#25] от "kesh":

    Нека все пак започнем от по-ниска база - 2,00 лв. Ако има пътници, следващата година, живот и здраве, и 3 лв.

  29. 29 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1901 Весело

    [quote#28:"Читател - подкрепям budd.bg"]Нека все пак започнем от по-ниска база - 2,00 лв. Ако има пътници, следващата година, живот и здраве, и 3 лв[/quote]
    ааааа ГЕРБАДЖИИТЕ ше си ИГРАЯТ НА ДРЕБНО......?????!!!!!.....ненаситни са.......ПУСТА ЛАКОМИЯ.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  30. 30 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#24] от "antikommunist":
    Сложността специално на У5 е в пъти по-гадна от софийското метро.
    Казвам ви го като човек, който е бил на стаж 3 месеца при строежа на отсечката до Елщервердер платц. По-специално да изучавам как се строи тунел при непрекъснато водолеене и в тинесто-глинести почви Не забравяйте откъде минава-Шпрее не е малка вада като софийските. Като прибавим и Хевел и Панке, езерцата Тегел и Ванзее.....отдолу е ВОДА
    Освен това, наносната почва в Берлин, в района на У5, няма нищо общо с геоложкият строеж на линиите на софийското метро. Самото предварително укрепване на тунелните заходи е скъпо, трудоемко и времеизискващо, няма как да се излее един бетон и след 20 дена да се върви напред.
    Просто спецификата е друга. Освен това, тази последната отсечка, доколкото си спомням, в края на 90-те се водеше не в територията на Берлин, а към Франкфурт на Одер.

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  31. 31 Профил на loyola
    loyola
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#28] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Пример за такъв проблем е гъстотата на застрояване на града особено в централната част и широк център, където, за да се подобри средата за живеене, пътуване, работа или каквато и да е друга дейност като цяло, всеки един кмет би се сблъскал с изключително много административни, финансови и ред други видове пречки, които биха обрекли всяко едно начинание от среден и голям мащаб на неуспех. Това не е проблем от сега и ще бъде основен такъв и след 50-100 (че и повече) години.

  32. 32 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#6:"Antonio Candreva"]Пловдив спря да се развива от 10-15 години минимум.[/quote]
    Не знам как стоят нещата в самия град, но това, което се случва в последните години в индустриалната зона до Пловдив, е истинска експлозия. Няма как да не даде отражение и върху инфраструктурата на този прекрасен наш град, мисля!

  33. 33 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#30] от "clutch":

    Не отричам, че в този конкретен случай спецификата е по-сложна. И все пак това не е първата отсечка на метро да се строи там та да не знаят как е, и просто твърдя че за отсечка между Алекс и гарата - има няма 2.5 километра - не е нормално да са им нужни повече от четвърт век.
    Но не искам да се захапвам за отделни проекти всеки от които си има своята специфика. Работата е там, че почти всеки голям инфраструктурен проект търпи закъснения с години и оскъпявания с милиарди. Да не говориме, че дори и да беше станало чудо и някои от тези проекти да беше реализиран в планираното време и за планираната цена, пак щеше да е в пъти по скъп и бавен от метрото в София. Разликата е поразяваща.
    Според мен е огромно предимство финансирането с Европари: не само че външният контрол е много по-сериозен, но и има жесток натиск проектите да бъдат финализирани в програмният период. Това прави протакването с десетилетия невъзможно.

  34. 34 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 662 Любопитно

    [quote#31:"loyola"]Пример за такъв проблем е гъстотата на застрояване на града особено в централната част и широк център[/quote]
    Е сори, но гъстото застрояване на центъра, не е специфика само на Пловдив, а на всеки стар европейски град. И въпреки това особено тези в западната част на континента успяват да предложат доста добри условия за живот, та дори и са изключително привлекателни за живеене.

  35. 35 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#31] от "loyola":

    Мисля че проблемът със застрояването не е локален за Пловдив, а го има във всички по-големи градове в страната, вкл. в столицата. Не знам какви устройствени планове се съблюдават, ако въобще се случва, но е факт, че това явление съществува.

  36. 36 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4277 Неутрално

    Отлична придобивка за столичани и най-вече за тези хора,които живеят или работят в района на Лозенец и кв.Хладилника!Да не забравяме ,че това нямаше да е възможно без парите от ЕС.

  37. 37 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 741 Весело

    С парици от ЕС,
    всеки МОЖЕ!
    Ми ако го НЯМА лошиот ЕС,
    кво праим тогава?
    А?
    А мили ми ШОВИНИСТИ и ПОПУЛИСТИ?!?!?!?!?!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  38. 38 Профил на loyola
    loyola
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Принципно сте прав, застрояването е проблем с различни измерения масово за повечето градове, но за Пловдив според мен става един от най-основните поради факта, че града не може административно и по естествен начин да се разширява и то от десетки години. Тоест той е сложен в някакви рамки (до табелата за изход от града) и това е. Освен с присъединяването на заобикалящи го общини (нещо според мен немислимо в близко бъдеще), няма как града да расте и скоро това, което е кошмар за центъра, ще стане факт, за съжаление, и за крайните квартали. Затова и гъстотата на населението мисля на квадратен метър е най-голяма за България. То всъщност Вие сам казахте и едно от проявленията на това, което започва да се случва в крайните квартали - строи се без преди това да е направен градоустройствен план на района, без всякакъв вид инфраструктура (канализация, пътища) и това повлича след себе си мизерия, неуреденост и неудобство в огромни мащаби. Темата струва ми се е много дълга, дори аз не би могъл да я обхвана като цяло.

  39. 39 Профил на loyola
    loyola
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#34] от "antikommunist":

    Струва ми се, че градовете на Запад нямат някои от утежняващите обстоятелства в случая, което прави Пловдив една заплетена топка конци - буквално пластове история в центъра, специфичен релеф, липса на възможност за естествен растеж на града, административен блокаж от десетилетия и сигурно изпускам ред други причини. Това според мен усложнява доста ситуацията. Не ме разбирайте погрешно, не оправдавам миналите грешки или проспиване на управляващите, но възелът е прекалено голяма хапка и от прекалено много време се е наслагвал за който и да е кмет управляващ само за 4 или 8 години. Поне на мен така ми се струва.

  40. 40 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    След като тази мижава отсечка ще спести 75х. тона вредни емисии, колко ли ще спести истинска зелена вълна? Засега автоматизираната система се управлява от мизантропи и са организирали сатанинска ЧЕРВЕНА ВЪЛНА.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  41. 41 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Определено не само Пловдив, но и Варна имат нужда от метро. За сравнение, Нюрнберг с население 500 000 жители има 5 метро линии https://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_N%C3%BCrnberg

  42. 42 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1832 Неутрално

    Много плювачи под такава хубава новина.

  43. 43 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Много добра новина. Метрото определено промени София. Аз почти не ползвам друг транспорт, ако не броя ходенето пеша. Освен, че е най-бързият начин да стигнеш между точки А и Б, друг плюс е, че няма римляни вътре, защото няма как да влязат без билет. Това значи и много по-малък шанс да те ограбят. Е, може да се желае повече за вечно счупените ескалатори. Дано няма забавяне за третата линия.

  44. 44 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#39] от "loyola":

    В Пловдив трябва да се копае поне на 100 метра надолу, за да се избегнат пластовете история.

  45. 45 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    [quote#21:"инж. Ганев"]Ако се подходи интелигентно (удвояване, построяване на съответни станции, свързващи с другия градски транспорт, тук-там допълнителни трасета) - може да се сдобие с еквивалент на метро на цена много по-ниска от софийското ...
    Обаче това обикновено е най-трудната част (да се подходи интелигентно).[/quote]

    Ганев, има в момента идеен проект за S-bahn или градска железница. Мисля че го разглеждаха наскоро в общината. Такава е нужна и заради икономическите зони покрай града, където градския транспрот не е достатъчен, и всеки трябва да кара личен автомобил или от всяко фабрика да осигуряват транспорт.

    Иначе влаковете до Карлово и Асеновград вече имат такава функция, но трябва да спират и на още няколко места в града и околностите.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  46. 46 Профил на zumz
    zumz
    Рейтинг: 435 Неутрално

    "21 млн. евро струва 1.3 км в нашето метро, като го умножим по курса са 42 млн. лева. Ако някой ми намери отсечка на метро в Европа под 80 млн. евро на километър, ще го наградим, защото обикновено струва от 100 млн. евро нагоре", пресметна премиерът Бойко Борисов."

    В Европа не знам как е, но в Ню Йорк, примерно, новото удължение на линия L от 42-ра до 34 улица - около 1,5 км. излезе на данъкоплатците 2,5 милиарда долара. Ако целият тунел беше плътно покрит с чисто злато фолио от 1 мм - по-евтино излиза.

  47. 47 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    В друга статия пише,че се доставяли и нови автобуси за градският транспорт на София.Ами честито на софиянци с такъв премиер.Следва примера на идола си-правешкият овчар, да дава за София най-много средства от бюджета плюс еврофондовете.А пък другите градове и села се оправят кой както може.В града,в който живея се движат някакви миниатюрни автобуси за по 15 човека.Които са препълнени сутрин и вечер и на практика са неизползваеми от майки с детски колички или пък инвалиди.Основни улици са пълни с дупки и с изкривен асфалт.

  48. 48 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#21] от "инж. Ганев":

    Съгласно информация от НКЖИ, капацитета от преминаващи влакове на час на въпросните жп линии е почти запълнен, колкото и учудваща да е тази информация. Може би е верно, пред вид постоянните задръствания около прелезите заради преминаващи влакове. Освен това, така съществуващите линии са подходящи за S-bahn, който основно ще обслужва прилежащите на града територии, но не толкова добре самия град. няма нито една линия която да минава около центъра на града.
    Правиха опит преди около 15г с подобна идея и се провали точно поради тази причина.
    В момента града има спешна нужда от изграждане на съвсем нов тип градски транспорт - трамваи, които да покрият целия гъстонаселен град и да осигурят бърз, комфортен и чист транспорт, така щото да спре непрекъснатото увеличение на автомобили, които вече няма къде да се паркират дори.
    В комбинация със S-bahn и автобуси в покрайнините ще се реши проблема на града и околността за следващите 30-50г.
    Но за съжаление в България никой не мисли дори за 5г напред, камо ли за 10-20-30.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  49. 49 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 873 Неутрално

    [quote#39:"loyola"]Струва ми се, че градовете на Запад нямат някои от утежняващите обстоятелства в случая, което прави Пловдив една заплетена топка конци - буквално пластове история в центъра, специфичен релеф, липса на възможност за естествен растеж на града, административен блокаж от десетилетия и сигурно изпускам ред други причини.[/quote]

    Рим, Атина, че даже и Истанбул...?


    [quote#38:"loyola"]Принципно сте прав, застрояването е проблем с различни измерения масово за повечето градове, но за Пловдив според мен става един от най-основните поради факта, че града не може административно и по естествен начин да се разширява и то от десетки години. Тоест той е сложен в някакви рамки (до табелата за изход от града) и това е. Освен с присъединяването на заобикалящи го общини (нещо според мен немислимо в близко бъдеще), няма как града да расте и скоро това, което е кошмар за центъра, ще стане факт, за съжаление, и за крайните квартали. Затова и гъстотата на населението мисля на квадратен метър е най-голяма за България. То всъщност Вие сам казахте и едно от проявленията на това, което започва да се случва в крайните квартали - строи се без преди това да е направен градоустройствен план на района, без всякакъв вид инфраструктура (канализация, пътища) и това повлича след себе си мизерия, неуреденост и неудобство в огромни мащаби. Темата струва ми се е много дълга, дори аз не би могъл да я обхвана като цяло. [/quote]

    Всъщност сте изредили на практика същите проблеми за които писах и аз, като аз също смятам че проблемите растат с прогресия и решаването им един по един води до увеличаване на камарилата от проблеми. Рано или късно града ще се зарине под тази камарила.
    Да, града се развива благодарените на частната инициатива и въпреки общинска администрация.
    Ето това е типичен пример за тъпотията в община Пловдив:
    http://prikachi.com/images/802/8738802o.jpg
    Затова и има вече големи райони застроени с хубави къщички, цех-чета и прочие без грам инфраструктура. Това и ме кара да смятам, че града изостава, а с времето възможностите на общината да подреди тези части от града става все по невъзможно. От друга страна града страда от огромно замърсяване с ФПЧ, продукт на автотранспорта и използването му върху улици без асфалт(увеличаващи се с всяка година!).
    Изобщо нещата стават все по-зле и по-зле. Подобно беше положението в началото на 80-те на ХХв. по времето на Дража Вълчева. Трябваше да дойде Иван Панев и да сложи 48ч ултиматуми на археолозите да приключат с разкоптките, и в рамките на няколко години да направи коматевския възел, подлеза на пощата, 6-ти септември, асевноградско, карловско и ред други неща, които дават глътка въздух на града и до момента. Тези неща не ги знаете и не ги помните, но аз ги помня много добре.
    Така, че спор между нас няма! За Вас чашата е наполовина пълна, а за мен е наполовина празна, но като цяло развитието на града е мъчително бавно, особенно на фона на други градове в Европа, които посещавам
    Добре че индустрията се развива добре около града, но вече и от космоса е видно че не можем да им осигурим дори един транспорт на инвеститорите, и те хората се чудят как със наети автобуси да се оправят кой как може.
    Заедно трябва да изискваме от общинарите да вършат повече работа за парите които получават от нас.
    Друго решение няма!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK