Протест срещу Петър Москов заради пръстовите отпечатъци се организира във "Фейсбук"

<strong>Източник: </strong>"Фейсбук" страницата на <a href="https://www.facebook.com/events/1041343409275519/" target="_blank">протеста за оставка на Москов</a><strong> </strong>

Източник: "Фейсбук" страницата на протеста за оставка на Москов



Над 3000 души са поканени (и 170 са приели) да отидат на протест пред Министерството на здравеопазването в понеделник на обяд. Призивът е за "Незабавна оставка на министър Москов", а поводът - стартът на проекта за нова идентификационна система с пръстови отпечатъци в болниците. В сряда здравната каса обяви, че системата ще се тества първо в пет болници в страната, от следващата седмица - и в още 20, а на 1 октомври вече ще е задъжителна за всички лечебни заведения.


"Искаме незабавната оставка на министър Москов заради това, че принуждава потърпевшите от системата хора, които я финансират, да могат да я ползват само срещу пръстови отпечатъци, като престъпници! Заради това, че подлага на риск националната ни сигурност, предоставяйки достъп до отпечатъците на българите на Турция и Ердоган, през продадените Токуда, Сити Клиник и през турския софтуер", пише в призива на организаторите. Посочват се също скандалът с ваксините, проблемите във Фонда за лечение на деца, дискриминирането на децата с увреждания.


"Протестът е граждански и надпартиен, всякакви партийни лозуги и опити за политизиране няма да бъдат толерирани", настояват на страницата на събитието. "Фейсбук" групата, искаща оставката на Москов, беше създадена покрай бартера на ваксини с Турция, който предизвика проверки и указания от прокуратурата.


Идеята за идентифициране чрез пръстови отпечатаци на входовете на болниците също предизвика широко неодобрение заради опасенията, че ще се използват лични данни без необходимата защита. В защита министърът многократно обясни, че става въпрос за биометрични данни и няма да се ползва и пази образът на отпечатъка, а чрез него ще се генерира код за системата на здравната каса.

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Не че на някой му дреме за отпечатъците на тия хора или пък къде и кога ходят...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    Подкрепям! Всякакви опити за тоталитаризъм трябва да бъдат пресечени овреме!

  3. 3 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1063 Любопитно

    Уж ревете за реформи, а сега ревете срещу реформите... с една дума "ревете" каквото и да стане...
    Дали не сте едни огладнели камуняки, дето мечтаят да бутнат правителството? И Масква ще е довольна...

    Няма шики-мики.
  4. 4 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Весело

    На нЕкои дЕректори на болници не им се харесва.
    А Дневник служи за рупор на ФБ инициативи с очевидно некадърен графичен дизайн.
    Не са пръстови отпечатъци, не бойте се, никой няма да иде да ви вземе ценната лична информация, нито ще я свърже с картата за пазаруване в Била
    Споко.

    Доброто е заразно
  5. 5 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1063 Весело

    [quote#2:"Читател - подкрепям budd.bg"]Подкрепям! Всякакви опити за тоталитаризъм трябва да бъдат пресечени овреме! [/quote]
    Всяка камуняка подкрепя всеки протест... и най-обича да говори за заплаха от тоталитаризъм, на принципа "нагъл съм мамо, щото съм комунист"

    Няма шики-мики.
  6. 6 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    Кои са организаторите? Прилича ми на триото "Атака", БСП, АБВ. Колажът на снимката е от съветски плакат от ВСВ.

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4457 Неутрално

    Като секне кранчето - протести!? Преди няколко месеца един мой приятел доктор сподели, че шефа на болницата в която работи ги е събрал на 20-то число на месеца , и казал: до края на месеца ни остава да усвоим 120 000 лв. от Касата, вадете лични карти на приятели и роднини...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  8. 8 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#4] от "dogwoman":


    [quote#4:"dogwoman"]На нЕкои дЕректори на болници не им се харесва. [/quote]
    Ами не им се харесва.Няма да могат да отчитат фиктивни прегледи и хоспитализации и операции.

  9. 9 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Ако спре кражбите добре , но да не отидат парите за църкви и стадиони на село.Нека да отидат за здраве.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  10. 10 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#5] от "Олд Шетърхенд":

    Не знам какво е камуняка, ама явно ти си десен с лев уклон.

  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":

    Колажът от снимката е от плакат, призоваващ доброволци да се запишат в американската армия, от 1917 г., осноаващ се на по-ранен британски образец

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":
    Ей го ей на
    https://en.wikipedia.org/wiki/Uncle_Sam

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#8] от "yanne":

    На никой крадец не му харесва да го пляскат през кунките.

    Доброто е заразно
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7904 Неутрално

    Мисля, че по този начин ще се намалят фалшивите болни и прегледи, и ще е един вид контрол, как се харчат парите на Здравната каса, т. е. нашите пари. Естествено е тези, които разчитат на фалшиви прегледи и болни да се бунтуват, защото ще секнат парите , които получават и които не са изработили.

  15. 15 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#8] от "yanne":

    Какво е посланието междувременно на лидера на партията, чийто член (замразен?) Москов все още е? Ето го, личи си, че е изцяло в защита на министъра:
    "Българският главен прокурор и неговите съмишленици отказват да осъдят погрома срещу независимостта на съда в Турция.
    Изненада? Надали. Същите хора се борят срещу независимостта на съдиите в България.
    В крайна сметка, Ердоган руши една от основните републикански институции. А у нас тя все още не е утвърдена..."

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Точно така - с едната ръка сме против репресиите срещу демокрацията някъде около нас, но с другата щедро я грабим от самите себе си!

    Защо по обед е протеста, трябва да е след работа според мен! Да дойдат повече хора.

  17. 17 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 915 Неутрално

    мафията не е доволна. така скачаха преди години и за касовите апарати.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Отдела, яко натискате в социалните мрежи. Е ово е гибридна вайна

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  20. 20 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1448 Любопитно

    По какъв начин Ердоган (да приемем че има достъп до тях) ще използва отпечатъците?

  21. 21 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#18] от "pipon":

    За процедурите не знам ,но знам ,че болниците вкарват фиктивно пациенти.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  22. 22 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yard":

    Това не са отпечатъци, а цифров код, генериран от тях.

    Доброто е заразно
  23. 23 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#22] от "dogwoman":

    Значи още по-безумен рев.

  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yard":

    Тоест никой, за когото този цифров код няма смисъл и значение, не може да го използва. От години "влизам" в лаптопа си с такъв "отпечатък" и досега отказват от ЦРУ и Звездата Майка да се свържат с мен.

    Доброто е заразно
  25. 25 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#23] от "Yard":

    Безумен е, да. Но пък като включиш кеймтрейлс, покемоните и юдеомасоните - всичко си лега на местото отваднъж, както казваше баба ми, лека й пръст.

    Доброто е заразно
  26. 26 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Ха-ха-ха. Онзи ден сървърите на НЗОК бяха блокирали за няколко часа от заявки за подаване на XML-отчети и фактури и така наречения ПИС (английскoто значение е много точно piss ) беше извън строя. А при 4000 ОПЛ практики и 20 прегледа на ден ще има 80 000 заявки за идентификация на работен ден, от изънболничните специалисти още 20 000 за 6-8 часа , А от аптеките, а от болниците ? Ще трябва да инсталират мощностите на NASA и естествено милиони лева на година подръжка. Защо ли на запад не са го въвели ? Другарки и другари очаквайте тълпите разярени пациенти под прозорците на МЗ. Ще ви трябват яки задници ,то твърди кратуни си имате....

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  27. 27 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Типично комунистически подход. Преди ни плашеха, че ще останем без аптеки и фурни за хляб, ако станат частни. После, че чужденците ще ни изкупят земята, ако им се разреши да купуват. Сега пък – заплаха за националната ни сигурност.

  28. 28 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#21] от "Tru Soulja":

    Това с фиктивните пациенти беше на мода 2003-2005 г ,сега не се прави ,защото е лесно проследимо . Сега на мода са фиктивните процедури ! Помните есента на миналата година лъжите на москов : ''до три месеца ( разбирай януари 2016) ЩЕ ИМА ЕЛЕКТРОННА ЗДРАВНА КАРТА'' !!!
    ОСТАВКА НА ЛЪЖЕЦА И ДАЛАВЕРДЖИЯТА !
    http://a-specto.bg/moskov-se-predstavya-kato-borets-za-pravda/

  29. 29 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yard":

    На Ердоган в момента му е само да нашите отпечатъци.

  30. 30 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Любопитно

    До коментар [#2] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Това не пръстови отпечатъци, а биометрични данни. Личните карти трябваше да се направят по този начин още през 2012 година и така щеше да отпадне носенето на шофьорски книжки и създаването на здравни карти.
    В момента всеки неосигурен може да отиде в спешното отделение на всяка поликлиника извън работното и време, да каже името на някой домашен лекар, който работи в нея, и да бъде прегледан и диагностициран само срещу 2,90, вместо за 35 лева.

  31. 31 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#26] от "Dr_Doolittle":

    Ааааа, не е така. Вчера зам.министърът Ваньо Шарков уверено ни убеждаваше по "Нова", че тази система била масово явление на Запад. Явно разчита, че местните аборигени не са запознати със ситуацията в другите държави и ще му се вържат, въпреки че над 2 млн. сънародници са зад граница и поне 1 млн. циркулират ежегодно между други държави и България. Поредното фиаско, въведено с апломб.

  32. 32 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Единственото хубаво на идентификатора е, че скапаната НЗОК не може вече да лъже,че били я крали. Има ли пациент -има. И ще трябва да плаща за всеки идентифициран надлежно пациент. Само че, гаранция ,че тази правителствена дупка ще продължи да не плаща и да се оправдава с 'извънлимитна дейност'.
    Комунистическото бюджетно финансиране не се оправя с подобни апаратчета, само добавя ОЩЕ ПО-ГОЛЯМА БЮРОКРАЦИЯ от съветски тип. в опита си да ограничи потреблението на тълпата ,ама без да обиди електората. Е, не става.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  33. 33 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Хайде кучката и другите герберасти на антипротест.
    Те и ДНК ще дадат ако се наложи...щом партията пожелае!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  34. 34 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Весело

    комунета! типично за тях.

    и все пак трябва да избесим тази смрадлива и престъпна комунистическа измет, за да ни е спокойна и кротка държавата

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ще върнем България в Европа":

    Какво ще рече "домашен лекар"? Тези биометрични данни имаш ли яснота как и къде ще бъдат съхранявани? Що не въведат пръстов идентификатор на вход и изход и в супермаркетите - там редовно има кражби? Колкото до плащането - дори да си осигурен, ако състоянието ти не е спешно, а само неотложно, пак ще си плащаш по ценоразписа на съответната болница. Се ла ви по Московски.

  37. 37 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#28] от "pipon":

    Помня го това обещание и затова не бързам с оценките.Ако не стане номера ще пробваме нова реформа

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  38. 38 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#31:"Читател - подкрепям budd.bg"] че тази система била масово явление на Запад[/quote]

    Не е ли уточнил какво е "на Запад",че в запада дето прибивавам няма такова нещо.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  39. 39 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 906 Неутрално

    "Тъй като много се дава за пример чуждият опит, искам да кажа, че идеята за цялата тази система е заимствана от Турция. Сега обаче страната, която има толкова много проблеми с демокрацията, отменя подобен начин на идентификация, защото смята, че това нарушава Конституцията. Значи ние копираме от Турция нещо, което не е устояло и се премахва.

    Аналогията с отпечатъци и сканиране на пръсти в мобилните телефони е абсолютно неуместна. В единия случай Вие имате своя личен избор. Но когато говорим за проблем на държавно ниво, за нещо, което е толкова важно и касае всеки български гражданин, мисля, че е недопустимо това да бъде въвеждано чрез наредби. За мен това е изключително голям, фундаментален въпрос. Чух, че вече има заведено дело за законността на тази процедура и искрено се надявам съдът много сериозно да се занимае с този казус, защото се поставят под въпрос основни права на българските граждани."

    http://a-specto.bg/moskov-se-predstavya-kato-borets-za-pravda/

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  40. 40 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Весело

    До коментар [#35] от "pipon":

    Пипоне, много ми е драго да те чета, обаче като не разбираш нищо от технологии, недей се обажда, досадно е. Иди някъде се обучи по темата с дактилоскопския отпечатък и цифровия код, виж дали има разлика и тогава ми приказвай за Ердоганя и МИТ. Молим ти се!

    Доброто е заразно
  41. 41 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 256 Неутрално

    От това с отпечатъците по голяма глупост няма и защо не е с карти? Имам чувството, че тия депутати и министри издевателстват с хората и самата процедура е унизителна!

  42. 42 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#35] от "pipon":

    Точно!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  43. 43 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#8] от "yanne":

    "Ами не им се харесва.Няма да могат да отчитат фиктивни прегледи и хоспитализации и операции. "

    Следващият път, когато ти издадат епикриза, прочети какво пише отдолу - "Има право на два безпалтни прегледа в рамките не един месец"

    Кандърдисвам те да дойдеш на преглед, вземам ти отпечатъка и калкулирам скъпа процедура НЕвслизаща в прегледа.
    Влизаш да ти правят неинвазивни изследвания, вземам ти отпечатък и калкулирам инвазивни.
    Викам си едно хакерче и срещу едни пари се сдобивам с въпросните кодове на МОИТЕ пациент, след което си калкулирам каквото си искам.

    Ако Москов искаше да направи реформа, най-напред трябваше да тръгне от това да премахне базумното писане на редовите лекари.
    Един път в компютъра, един път на ръка. Един път чекиране с лична карта, един шпът записване на ръка в един халваджийски тефтер. Задължително.
    От юли - и в листа на чакащите. Един пъте вкомпютъра, един път на ръка.
    За другите неща шисах до откат, посиняване и безсъзнание.
    Не се прави реформа с рестрикции и със стари к...и.
    Прави се със стимулиране на квалифицираните, повишаване на общата квалификация и рационализиране на труда.
    Останалото е цинизъм и безочие.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  44. 44 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#32] от "Dr_Doolittle":

    Така е. А като се въведе и системата с пакетите, е-рецептата, е-досието ептен ще се редуцира здравната и фармакологична дейност у назе. Плебсът нека да мре. И без това родните политикани гледат с презрение на него, както е видно от тези подходи.

  45. 45 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Аз имам чичо от Денвър, преди 6г го пребиха и обраха,
    като в резултат на побоя той незнаеше кой е, а в резултат на обира полицаите не намерили никакви документи, а и инцедента се случва в Лас Вегас. В Лас Вегас имат много такива случаи, все пак е град за екстремни приживявания и имат специална болница която няма да им фалира бюджета, е моя чичо го пращат там с кръвоизлив в мозъка и никой който да му го отвори, там една монахиня дочула акцента и се обадила на полицията, че този пациент е имигрант и може би има отпечатъци. Те проверяват и се обаждат на леля ми, и тя успява да го премести в нормална болница, там хирурга и е казал: още 2-3ч и е щяло да си замине,

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#38] от "Без коз":

    Нищо не уточни. Просто го вметна, за да си придаде важност. Мисля, че спомена за някаква болница някъде и това беше. Важното е да прокара внушение в публиката, че ние последни в света въвеждаме тази система.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    До коментар [#31] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Аз и друг път съм го писал ,че в Германия ще искат на българина да си представи електронната здравна смарт-карта в която има данни за алергии, минали заболявания, текуща терапия, кръвна група и какво ли още не освен паспортните данни и изрядността на здравните осигуровки. А нашенецът ще си представи ....пръста, а германците ще са потресени. Никаква западна страна не е подготвена за глупостите на Пешко Левото Десно. Защо пак някакъв политически въжеиграч измисля поредната пълна несъвместимост със западните практики и прави България странна дупка от задния двор на Европа?
    Което го няма в Германия като явление няма право на съшествуване и тук. Просто тиквите не са по-умни от германците и това вече е аксиома, тоест твърдение което е самосамоподразбиращо се и не е необходимо доказане.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  50. 50 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    [quote#36:"Читател - подкрепям budd.bg"]Тези биометрични данни имаш ли яснота как и къде ще бъдат съхранявани? Колкото до плащането - дори да си осигурен, ако състоянието ти не е спешно, а само неотложно, пак ще си плащаш по ценоразписа на съответната болница. [/quote]
    Тези данни не знам къде ще се съхраняват. Данните от личната карта се съхраняват в АИС, там трябва да се съхраняват и биометричните данни, затова трябва да са в личните карти.
    В спешните към поликлиниките масово се преглеждат хора който не са спешни, без да им се искат лични карти.

  51. 51 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    не харесвам Москов, не съм и убеден че тая мярка е добра, но в момента не се сещам какво друго мога да предложа за да намалее поне малко източването на нашите пари от здравната каса, би следвало по запознатите от мен да дадат алтернативни предложения и другото лаишко е да се пише какво предложил министъра - министъра осъществява политиката на правителството в сектора и няма начин да предложи нищо , което да не е прието от целия кабинет, щото така обърквате и без това не много ориентирания електорат

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  52. 52 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#51] от "stg":

    Пак от същото интервю:

    "Решението е много просто. Там, където се отчете извършена медицинска дейност, а пациентът никога не е постъпвал в лечебното заведение, автоматично трябва да бъде прекъсван договорът на болницата. Нещо, което е много просто и ще бъде изключително ефикасно. Здравната система няма да пострада, ако някое лечебно заведение си позволи подобно нещо и остане без договор. Ние имаме достатъчен брой болници в страната. Такова нещо обаче аз до момента не виждам да се е случило."

    ... Ако такъв случай наистина е имало, а не е отново просто пиар на здравното министерство, би следвало тази болница да бъде назована и да й бъде прекратен договорът с НЗОК. Лечебното заведение ще фалира и нещата ще приключат. Това ще бъде показателен пример за всички останали, злоупотребите няма да се повтарят. Тоест, пътят към решаване на проблема е въвеждане на контрол. Винаги касата може да прави проверки на произволен принцип. Когато има съмнения, да се обади на даден пациент и да го пита дали е лекуван в еди-коя си болница. Ако пациентът отговори, че не е бил лекуван там, да се направи проверка, да се установи каква е истината и нещата да приключат. На практика ние не виждаме такива случаи в България, освен в много малки изключения, и то чак след намесата на съда. Което говори, че не системата е проблем. Проблем е контролът.

    Искам да вметна, че е изключително погрешно да се мисли, че проблемите на здравната система в основаната си част се дължат на измами. Разбира се, това много настойчиво беше пропагандирано от министерството. И една немалка част от хората мислят, че това е основният проблем на системата. Не, това не е така. Вероятно има подобни случаи, които обаче са единични.

    През болницата наистина минават много хора, но ключът не е в удостоверяване на физическото присъствие на пациентите. Реално те се хоспитализират. Въпросът е дали тези хоспитализации са били необходими. Отговор обаче няма да получите нито със сканирането на лични карти, нито с вземането на пръстови отпечатъци, нито с ирисова диагностика, нито с ДНК проби. Като ви кажат, че трябва да постъпите в болница, за да ви се направят изследвания и лечение, вие ще отидете, ще си дадете пръстовия отпечатък и болницата ще си получи парите. Никой обаче няма да зададе въпроса дали наистина ви е било нужно да минете през тази болница. Системата няма да даде такъв отговор, а това е основният проблем в нашето здравеопазване. Истинското предизвикателство в здравната реформа е да се направи така, че по-малко хора да имат нужда да преминават през скъпото болнично лечение. Не е в това да се чудим с какви машинки ще броим постъпващите пациенти."

    http://a-specto.bg/moskov-se-predstavya-kato-borets-za-pravda/

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  53. 53 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    [quote#51:"stg"]министъра осъществява политиката на правителството в сектора и няма начин да предложи нищо [/quote]
    Политиката на правителството беше до края на 2015 година да има здравни карти. Москов е много далеч от първоначалния вариант.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на gotin74
    gotin74
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Рано е за такива изпълнения с отпечатъците. Работя с такава техника и от опит знам че софтуера е много скъп и пълен с бъгове.

  56. 56 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    [quote#53:"Ще върнем България в Европа"]Политиката на правителството беше до края на 2015 година да има здравни карти. Москов е много далеч от първоначалния вариант. [/quote]
    може би, не го смятам за особено подходящ, нещо повече убеден съм че не бива лекар да бъде здравен министър, но пак казвам министъра просто изпълнява решенията на правителството в сектора, той няма как да свърши кой знае какво сам, това се отнася за всички министерства разбира се

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  57. 57 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#43] от "rapidfire":


    [quote#43:"rapidfire"]Следващият път, когато ти издадат епикриза, прочети какво пише отдолу - "Има право на два безпалтни прегледа в рамките не един месец"

    Кандърдисвам те да дойдеш на преглед, вземам ти отпечатъка и калкулирам скъпа процедура НЕвслизаща в прегледа. [/quote]
    Винаги ще намерите начин да крадете,викаш...После се чудиш защо имате такова "име" сред хората....

  58. 58 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4457 Неутрално

    До коментар [#19] от "oporna_to4ka":

    "Драмата" е след малко по "Панорама", с учестието на Р. Кън.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  59. 59 Профил на denim58
    denim58
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Хубаво е да се прави разлика между индентификатор и пръстов отпечатък...Едното удостоверява личността в болницата/за да не лъжат, например че си бил опериран, а не си стъпвал в болница/, другото е регистрация в МВР, ако си извършил престъпление.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    [quote#52:"baba_zozolana"]Решението е много просто.[/quote]
    решенията никога не са чак толкова прости, интересно какво се случва като вземем лиценза на държавна болница в Кърджали например или пък като вземем лиценза на частна клиника и тя осъди здравната каса щото нещо не е доказано

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  62. 62 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#61] от "stg":

    За мен по-важният въпрос е: как се контролират (смях в залата) хоспитализациите, след като толкова лекари се изредиха да обясняват, че фиктивните хоспитализации не са толкова много. Имам и лични примери на фалшиви епикризи, писани процедури, които никога не са правени, а ако човекът изобщо не е толкова медицински грамотен и няма как да знае дали изобщо е необходимо хоспитализирането му? Това как се контролира и кой го контролира? Очевадно е, че ще продължи да не се контролира и никакви отпечатъци, кодове, стикери, чипове и т.н. измишльотини няма да помогнат.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  63. 63 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#62] от "baba_zozolana":

    всичко това е точно така, очевидно не е намерено решение а тая мярка е от типа ограничаване на щетите

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  64. 64 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Подкрепям напълно, оставка и на другия калпазанин Шарков

  65. 65 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ще върнем България в Европа":
    Ами защото е реформатор - десебар, ако някой е некадърен и лъже няма как да не е реформатор

  66. 66 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    “...да могат да я ползват само срещу пръстови отпечатъци, като престъпници!”

    Изрично обясниха, че ако откажеш да “сложиш палец” също ще можеш, но при определени условия!
    Нямам против ползването на пръстов отпечатък.
    Отдавна се прилага и в телефоните, и при компютрите.
    При положение, че ежедневно в интернет се вкарват лични данни, да се вайкаме, че с отпечатъци се влиза в болница е нелепо. В някои страни е интегриран в личните карти...

    I Want To Believe
  67. 67 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Извинете за въпроса, в САЩ, Франция, Германия или Англия има ли я тази практика? В болница или аптека да се влиза с пръстов отпечатък, както човек си отключва АйФона? Някак не ми се струва удачен този модел. Не може ли да се направи със ирис скенер, че да е по-майкрософтско? Тези епълски и андроидски мурафети ме дразнят нещо

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  68. 68 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3673 Весело

    днес при елементарна рентгенова снимка (резултата заминава за чужбина ) естествено " ми аз ся как да я направя " се получи все пак . отваряйки диска в къщи всичко е наред с изключение на .... името на пациента . вярвам че калинката не го е направил умишлено и за щастие след 30 минутно обяснение лекарите в чужбина приеха всичко за шега . та сега се чудя дали да не потърся човека с името от диска , все пак човека има право на телк според така направеното и документирано образно изследване .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  69. 69 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#4] от "dogwoman":

    Откъде знаеш?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  70. 70 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#22] от "dogwoman":

    Да, да програмистка ли си и разбираш от писане на софтуер?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  71. 71 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3673 Весело

    предоставяйки достъп до отпечатъците на българите на Турция и Ердоган, през продадените Токуда, Сити Клиник и през турския софтуер""
    разбира се че е така , само че скъпо ще излезе на турция всеки четец да и бъде изпращан след всеки пациент . това е единствения начин да получат отпечатъци ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  73. 73 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#57] от "yanne":

    "Винаги ще намерите начин да крадете,викаш."

    Крадецът винаги ще намери начин да краде. Независимо каква му е професията.
    Това, което "викам" е, че от криворазбраната рИформа на Пешко, чеп за зеле не става.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  74. 74 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#51] от "stg":

    "не се сещам какво друго мога да предложа за да намалее поне малко източването на нашите пари от здравната каса, "

    Например да се върнат обратно едни милиард и половина дето се преляха в общия бюджет обратно?
    Да се гласува закон парите за здраве да се използват САМО за здраве?
    И да се спре ежемесечното източване с по няколко десетки милиона?
    Държавата да започне да внася осигуровките на "освободените" от тях?
    Едно паразитиращо население да бъде принудено да отработва поне тях за да си получи помощите?
    Да бъдат принудени и всички останали тарикати да си ги плащат?
    Едни ей такива неща?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  75. 75 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#67] от "Разпознаваем Президент (реформатор)":

    "Извинете за въпроса, в САЩ, Франция, Германия или Англия има ли я тази практика? "

    Не.
    Във Франция, пациентът отива в болницата, една секретарка му записва данните от личната карта и му дава един лист налепен със стикерчета с баркодове.
    С тоя лист той обикаля по указаните му кабинети, там сестрите си отлепват каквото им трябва от стикерите и си ги залепват по техните документи.
    На пациента, ако бъде приет за болнично лечение му се слага една гривна с личните данни на ръката, която не се сваля докато не напусне болницата.
    Лекарите се занимават само и единствено с това да лекуват.
    Не пишат, не се притесняват дали са сбъркали някоя запетайка, за което ще ги глобят, не си чукат главите с някакви идиотски кодове.
    Всичко се прави на компютър и от едната болница може да се влезе при нужда в предишно досие на болния в друга болница.
    Няма чекиране, няма кодиране, няма отпечатъци от пръсти.
    Заплащането медицинския персонал няма да го коментирам, излишно е.
    Сано ще кажа, че много момичета и МОМЧЕТА, зарязват следването си в други университети и вместо биолози стават медицински сестри и братя, заради по-добртото заплащане.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  76. 76 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    [quote#74:"rapidfire"]Например да се върнат обратно едни милиард и половина дето се преляха в общия бюджет обратно? [/quote]
    парите които предишното правителство на ГЕРБ открадна нагло от здравната каса отдавна са изхарчени

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  77. 77 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3893 Неутрално

    Щом реакцията е толкова бурна, значи контрола с пръстовите отпечатъци ще е ефикасен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK