Кабинетът одобри по-ниски глоби за производство и продажба на ГМО храни

Кабинетът одобри по-ниски глоби за производство и продажба на ГМО храни

© Reuters



В пъти по-леки глоби за производство и продажба на генномодифицирани (ГМО) храни предвижда проект на Закон за храните, който правителството одобри днес. Предстои законопроектът да бъде гласуван от Народното събрание.


Наказва се с глоба или имуществена санкция в размер от 2000 до 4000 лв., ако не подлежи на по-тежко наказание, който произвежда и продава нова храна или нова хранителна съставка, генетично модифицирана храна, ГМО за използване във или като храна или храна, съдържаща съставки, произведени от ГМО, в нарушение на закона, гласи текст от проекта на Министерството на земеделието и храните. Предвижда се глобата да е в размер от 4 хил. до 6 хил. лв., когато нарушенията са извършени от бизнес оператор. В сегашния закон за същото нарушение предвидената глоба е от 25 000 до 35 000 лв., а при повторно нарушение - от 35 000 до 70 000 лв.


Също глоба от 2000 до 4000 лева се предвижда за пускане на пазара или за използване на неразрешени първични пушилни кондензати и първични катранови фракции в храни или при производството на извлечени пушилни ароматизанти. Сега законът предвижда санкция от 15 000 до 35 000 лв. при първо такова нарушение и от 35 000 до 70 000 лева при повторно.




Завишават се някои от глобите за търговците на храни, нарушили разпоредбите за безопасността им. Така например се предвижда глоба от 2000 до 4000 лева, ако не подлежи на по-тежко наказание, за търговец, който използва добавки, ароматизанти и разтворители, които не са разрешени, при производството на храни или те са в по-високи от позволените количества. Досега предвидената санкция за това бе от 250 лв. до 500 лв. при първо нарушение, а при повторно - от 500 лв. до 1000 лв. "Практиката на контролиращия орган в момента показва, че размерът на налаганите санкции върху производителите и търговците на храни не е достатъчен поради степента на опасност, която се създава при извършване на съответното нарушение", се посочва в мотивите за промяната.


Друга основна промяна е създаване на Национален съвет по храните, който да координира държавната политика в сектора. Предвижда се Националният съвет да е постоянен консултативен орган, в който са включени представители на всички заинтересовани страни.


Със закона се въвеждат и процедури за регистрация или одобрение на обекти за производство, преработка и дистрибуция на храни. Определят се условията за въвеждане в Европейския съюз и износ на храни. Регламентират се общите и специфични изисквания към храните, които се пускат на пазара, и изискванията към бизнес операторите от хранителния сектор. Определят се условията и редът за извършване на дейности по хранително банкиране и дарения с храни, регистрацията на транспортните средства за превоз на храни от неживотински произход.


Посочват се процедури за регистрация/одобрение на обекти за производство и търговия с храни, условията и редът за пускане на пазара в България за първи път на храни със специално предназначение и хранителни добавки, както и изискванията при търговията с храни от разстояние.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Подготвят ни за СЕТА и ТТИП?

  2. 2 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Лека- полека и ще отпаднат. Подготвят ни за разрешение на ГМО на паьара. Жалки продажници.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Ами що не вземете направо да ги разрешите?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на luliak
    luliak
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Е чудно просто! Това могат да свършат тия .......Отвратително!

  5. 5 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Пак се одупих@ - този път на запад.

  6. 6 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Животът не ни е скъп, в България сме, да отпадат всякакви здравословни изисквания..

  7. 7 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1738 Весело

    [quote#3:"qwertqwert"]Ами що не вземете направо да ги разрешите?[/quote]

    И аз това се чудя. Няма данни да са вредни. (освен в главите на някои хора дето и в кемтрейлс вярват)

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  8. 8 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#3] от "qwertqwert":

    и аз това се чудя, нищо лошо му няма на ГМО-то само някакви хипарски измишльотини

    Birds of a feather flock together.
  9. 9 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 959 Разстроено

    Днес по-ниски глоби, утре без глоби въобще, а вдруги ден - закон за отглеждане на ГМО продукция.
    Така де,, да живеят лобитата, да живей корупцията!

  10. 10 Профил на Филателист
    Филателист
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#1] от "pentuer":
    "Подготвят ни за СЕТА и ТТИП? "

    Много точно казано!

  11. 11 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Има нещо гнило в цялата работа...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  12. 12 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 827 Любопитно

    Никъде нищо за причината да бъдат наказвани заради ГМО с глоба или имуществена санкция в размер от 2000 до 4000 лв. вместо предвидената в сегашния закон глоба е от 25 000 до 35 000 лв., а при повторно нарушение - от 35 000 до 70 000 лв.
    Да се опитваме ли да познаем от 3 пъти ?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  13. 13 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 348 Неутрално

    На практика са разрешили ГМО търговията.

    По типичния за Борисов лицемерен и подъл начин.

    .
  14. 14 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Кабинетът одобри закона да не се спазва!
    Браво на кабинета!
    Така ви искам!

    Да попитам!
    На кабинета, кой му го предложи, че той да го одобрява?
    На кабинета работата му не е ли да изпълнява?

    То на България какво ли е в ред, та кабинета!
    Ама то рибата се вмирисва от главата!

    pastor
  15. 15 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Ще ни правят тлъсти зомби потребители като американците.

    мурзилка
  16. 16 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално
  17. 17 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Стика с тия конспирации за вредите от ГМО. Интересувайте се повече от достоверни източници и след това бълвайте глупости.

    stoimenov
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7970 Неутрално

    Нямам нищо против ГМО, ядем много по -опасни неща, но трябва да го пише на етикета. Всеки има право на избор.

  19. 19 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    До коментар [#17] от "Martin Stoimenov":

    Има доста противоречива информация в нета , би ли посочил някои конкретен линк.Не се заяждам , любопитно ми , а и за повече гледни точки.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  20. 20 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#7] от "Тюфлекчия":

    Ти можеш да не вярваш в кемтрейлс, но от4-5 години откакто разшириха летището в Истанбул и въздушния трафик се увеличи читави домати на село в югоизточна България освен ако не са оранжерийни не сме изкарали а преди това винаги е имало добри слънчеви домати. Имам скромни наблюдения от над 70 години. Никой не мож да ме убеди че турските самолети са невинни. Така ли никой в цяло село за последни4-5 години не е успял да нацели с какво да пръска-а преди вадехме по12-15 тона хубавии домати от декар слънчеви домати.

    Пока я ходить умею, пока глядеть я умею, Пока я дышать умею я буду идти вперед.
  21. 21 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 697 Неутрално

    [quote#17:"Martin Stoimenov"]Стика с тия конспирации за вредите от ГМО. Интересувайте се повече от достоверни източници [/quote]

    а вие се интересувайте по-малко от печалбите си и повече от здравето на хората. Аз съм съгласен глобите да не са за продажба, а за ЛИПСА НА ОБОЗНАЧАВАНЕ че даден продукт е ГМО. От там нататък който ще да се храни с боклуци.

    Евроатлантида
  22. 22 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 827 Любопитно

    До коментар [#17] от "Martin Stoimenov":

    Викаш полезни са , а ?
    Монсанто ли да приемем за достоверен източник ?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  23. 23 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#17] от "Martin Stoimenov":

    Те и хидрогенираните мазнини са били панацея, но напоследък доста странични ефекти се обясняват с тяхната консумация.

  24. 24 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 697 Неутрално

    [quote#13:"Сделка между Борисов и Гриша Ганчев - убиха ЦСКА"]На практика са разрешили ГМО търговията.

    По типичния за Борисов лицемерен и подъл начин.[/quote]

    Цветанов нали се върна от щатите. Карали са му се че не купуваме демократично ГМО.

    Евроатлантида
  25. 25 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#21] от "sa6":

    Аз пък не съм съгласен изобщо да има производство (съответно тровене на плодородната българска земя) и продажба под никаква форма, дори и с етикети с главни букви.

    1) Етикет какво значи? Има възрастни/болни хора, които няма да могат да направят информиран избор

    2) Първостепенно задължение на държавата е да се грижи за здравето на гражданите си, дори и когато те нехаят за него

    3) Подбиването на цените на естествените продукти може да съсипе пазара и последните да станат още по-дефицитни.

    Един Българин
  26. 26 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Браво на тия тъпанари! Направо да ги разрешават ! Какво си играят!?

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  27. 27 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 866 Неутрално

    ЕК завчера, одобри вносът и употребата на ГМО соята в държавите - членки. С единственото условие това да бъде изписано на етикета. На етикета на месото, обаче няма да пише, че животното се е хранило с фураж, в който е имало и ГМО соя...... Това е самоубийство. За поколения напред. Европейските граждани не трябва да го допускаме.

  28. 28 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "rwe33471675":

    http://theplate.nationalgeographic.com/2016/05/17/scientists-say-gmo-foods-are-safe-public-skepticism-remains/

    http://toxsci.oxfordjournals.org/content/71/1/2.full

    Има още много изследвания и никакви доказателства за вредата от ГМО.

    Не задължавам никого да ги яде по същия начин, както и не искам някой да ми забранява на мен. Нали така?

    stoimenov
  29. 29 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#17] от "Martin Stoimenov":

    Всъщност вредите са значително по-големи от засаждането на ГМО култури, защото изгубим ли си традиционните сортова, след като се кръстосат с ГОМ боклуците. Всяка година задължително ще кихаме страхотни суми на Монсанто и други мошеници за семена. Щото няма как от ГМО култури да си оставиш да узреят и да се получат годни за засяване семена. Всяка година ще трябва да се кихат яки суми на ония робовладелци и те най-вероятно са лобирали тлъсти суми на нашите дупедати.

    мурзилка
  30. 30 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    https://psmag.com/the-scientific-debate-about-gm-foods-is-over-they-re-safe-84697ee0b9a1#.9qwjisqfj

    "The scientific literature backs this up. In February, the Journal of Agricultural and Food Chemistry published a literature review covering 20 years of safety studies. The authors found “overwhelming evidence” that using biotechnology to genetically modify crops “is less disruptive of crop composition compared with traditional breeding, which itself has a tremendous history of safety.”

    stoimenov
  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#28] от "Martin Stoimenov":


    [quote#28:"Martin Stoimenov"]Не задължавам никого да ги яде по същия начин, както и не искам някой да ми забранява на мен. Нали така? [/quote]
    Аре, с тия мижави глоби ще пълнят саламите с ГМО-то, даже нормална суровина вътре може въобще да няма и няма да го обявяват. Щото ако евентуално ги хванат ХЕИ-то, ще извадят пари колкото им е печалбата за цял един...час. Боли ги фара.

    мурзилка
  32. 32 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 700 Неутрално

    По всичко изглежда , че КОЙТО трябва е платил КОЛКОТО трябва

  33. 33 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Долу ГЕРБ!!! Да ги инпийчмънтваме, преди да са затрили народа!

    мурзилка
  34. 34 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Народоубийци=ГЕРБ!

    мурзилка
  35. 35 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 827 Любопитно

    До коментар [#28] от "Martin Stoimenov":
    Аз по-вярвам на този филм.
    https://www.youtube.com/watch?v=S5bDvjpxbbM
    Има още 2 части -може да ги погледнеш и тях.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  36. 36 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    [quote#25:"Един Българин"]2) Първостепенно задължение на държавата е да се грижи за здравето на гражданите си, дори и когато те нехаят за него [/quote]
    Няма държава! Горе е бостан с "тикви", опрашващи "калинки"

    мурзилка
  37. 37 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "navy":

    Аз не вярвам на нищо, още по-малко на мейнстрийм конспирации.

    stoimenov
  38. 38 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1961 Гневно

    Продажници гадни, дано Парламента да не приеме промените.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  39. 39 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#31] от "Маршалов":

    ГМО-то е доста по-чисто и сто пъти по-полезно от саламите, които ядеш.

    stoimenov
  40. 40 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Абе, с това нашествие на боклуци по магазините подозирам как до няколко години селата в Северозапада ще станат на мода - къща с два декара (почти) чернозем - за 5000 лв.

  41. 41 Профил на парци
    парци
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ехаа - идваме по-евтини от лабораторни мишки - бравос на замесените!

  42. 42 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 685 Неутрално

    [quote#36:"Маршалов"]Горе е бостан с "тикви", опрашващи "калинки"[/quote]
    Дясна евроатлантическа коалиция.

    Никога повече мутри начело на България.
  43. 43 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    [quote#27:"subaru"]ЕК завчера, одобри вносът и употребата на ГМО соята в държавите - членки. [/quote]Над 80% от соята по света е ГМО. [quote#29:"Маршалов"]Щото няма как от ГМО култури да си оставиш да узреят и да се получат годни за засяване семена. [/quote]Семената не стават или трябва да се плаща тодишна такса на този, който държи правата върху съответния хибрид?

  44. 44 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "subaru":

    Защо да е самоубийство след като вече е доказано и има дори консенсус сред повечето учени, че ГМО храните са напълно безвредни и доста по-полезни от боклуците, които ядем?

    stoimenov
  45. 45 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#30] от "Martin Stoimenov":

    Това, че в едно много реномирано списание ( Journal of Agricultural and Food Chemistry ) се е промъкнала статия написана от фираджия от Илинойс и чиновник FDA нищо не значи. За съжаление има и поръчкви публикации. Всичко е въпрос на научна съвест.

  46. 46 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#45] от "prirodata":

    Мога да посоча още десетки изследвания промъкнали се..., но както казва един мой любим учен по темата:

    "As a scientist with a Ph.D. in plant genetics and more than twenty years of experience in academic research in the field, I find this discussion deeply depressing. Frankly, most of the people that argue against GMOs are scientifically illiterate. Yes, they can ape a real discussion of the science, but they aren't really competent to actually have one. And the vast majority of actual academic scientists know it. Because if you've spend years studying the field, it bloody obvious. But for the casual reader, they seem to know about what they are taking about when they peddle trash science as real. I think much of the leadership of the anti-gmo movement are a deeply cynical group of lying scum bags."

    Самата истина. Повечето хора, които говорят по тази тема си нямат ни най-малка представа какво говорят.

    stoimenov
  47. 47 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално
  48. 48 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#46] от "Martin Stoimenov":

    Нормално мислени за един генетик. Той си гледа от неговата камбанария.
    Въпрос: Защо маргарина предразполага към образуването на плаки, а кравето масло не? И двете мазнини имат сходен химичен състав.

  49. 49 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    До коментар [#28] от "Martin Stoimenov":

    мерси

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  50. 50 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#39] от "Martin Stoimenov":

    Дай доказателства. Ако ти си едно от тях, позволи ми да не ти вярвам.

    мурзилка
  51. 51 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 778 Гневно

    Народе, ако сега не севдигнеш на протести, значи си заслужаваш да те тровят както си искат - и да плащат глоби по 4000 лева! Това е кабинет -убиец! Просто нямам думи, такова нагло безочие. Тия просто искат да ни изтрият физически от лицето на земята, след като съсипаха морално и финансово страната. Ще го преглътнем ли?

  52. 52 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#44] от "Martin Stoimenov":

    НПО основана и състояща се от един човек, лобираща за ГМО! Колко ти плащат? уреди ме на пълен работен ден и ще видиш как ще лафя за ГМО-то, не просто че е безвредно, ами че лекува хиляди болести.!

    мурзилка
  53. 53 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#48] от "prirodata":

    Защото маргарина съдържа трансмазнини, както и вафлите, чипса, бисквитите, пържените картофи и още много много храни, които нямат нищо общо със здравословни и полезни ГМО такива. Именно.

    Камбанарията на ГМО-то, както казваш очевидно е доста по-сладка от ужаса на храните, които се ядат от десетилетия станали причина за безброй инфаркти. Особено в БГ.

    stoimenov
  54. 54 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#50] от "Маршалов":

    Дадох по-горе. Може да поразгледаш различни мнения, статии и изследвания. Просто напиши ГМО в гугъл и прочети различни неща. След това, ако си интелигентен човек ще отсееш конспирациите от научните факти.

    stoimenov
  55. 55 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#47:"Martin Stoimenov"]

    10 studies proving GMOs are harmful? Not if science matters [/quote]

    Мартинчо, Мартинчо, от нивото на прохождащо бебенце са ти аргументите. За да разберем, дали ГМО-тата са вредни, трябват десетилетия проучвания. Ако имаш поне малко познания по правене на добра наука, трябва да си наясно с това. Но явно познанията ти са на нулево ниво, та ще ти го обясня като за това ниво. Представи си 10 проучвания върху вредата от цигарите, всяко с период на проучване от няколко месеца до максимум 5 г. Какво мислиш, че щяха да открият? Ами че цигарите изобщо не са вредни или са съвсем слабо вредни. Просто за толкова кратък период не може да се прояви отровното им въздействие върху организма. Хайде сега ми покажи едно ГМО проучване с няколко десетилетни наблюдения и анализи и тогава ще ми обясняваш вредно или не е ГМО-то.

  56. 56 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#53] от "Martin Stoimenov":
    Транс-мазнини има и в кравето масло, като съдържанието им е високо. Подсказах, че по химичен състав дата продукта са близки.
    И ако може без защо вие биете индианците.

  57. 57 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#52] от "Маршалов":

    Лекуват повече от чипса и вафлите. Само с хейтене не става.

    stoimenov
  58. 58 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#43] от "volarok":

    Бисер? Имам предвид не името, а коментара. Я малко да ни обясниш какво е хибрид, и какво е генно модифициран организъм. Примерно домат с присадени гени от плъх...хибрид ли се води?

    мурзилка
  59. 59 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#56] от "prirodata":

    В маргарина е по-високо, но не разбирам какво общо има това с генно модифицирани организми, които са сто пъти по-полезни от маргарина, естествено.

    stoimenov
  60. 60 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#52:"Маршалов"]уреди ме на пълен работен ден и ще видиш как ще лафя за ГМО-то, не просто че е безвредно, ами че лекува хиляди болести.! [/quote]
    Би ли продал бъдещето на децата си за една заплата?!

  61. 61 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#40:"Булаир"]Абе, с това нашествие на боклуци по магазините подозирам как до няколко години селата в Северозапада ще станат на мода - къща с два декара (почти) чернозем - за 5000 лв. [/quote]
    И на мен ми се струва, че все повече народ ще се налага сам да си произвежда храната или ще правят кооперативи и ще купуват земя, която да им обработват биологично. Ако позволим да прокарат този идиотски и убийствен закон.

  62. 62 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#59] от "Martin Stoimenov":
    Отново празни приказки без сигурно потвърждение. Преди 50 - 60 години така се е говорило за маргарина.
    Съдържанието на транс-мастни киселини в двата продукта е близко, дори има и маргарини с 0% транс-киселини.

  63. 63 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#40] от "Булаир":

    с тия комшии там и под 5000 ще паднат

    Birds of a feather flock together.
  64. 64 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4813 Гневно

    Прокарва се пътя за ГМО продукти !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  65. 65 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#54] от "Martin Stoimenov":

    Оф, а да ми покажеш списък със изследвания, които не са спонсорирани от печелещи ГМО организации?

    мурзилка
  66. 66 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#60] от "Хелиана":

    Ся колежке, аз го вземам на мезе него. Не ми се връзвай.

    мурзилка
  67. 67 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#66:"Маршалов"]Ся колежке, аз го вземам на мезе него. Не ми се връзвай. [/quote]
    Знам. Постингът ми беше всъщност за него.

  68. 68 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 778 Разстроено

    Дневник, сложете тази новина най-отгоре. Това е една от най-важните новини за българите, и то не само за днес. Нека повече хора разберат, че правителството ще наказва тези, които им сервират отрови, с патетичните 4 хиляди лева. На толкова се оценява важността на запазване на здравето на народа. Като следваща крачка да оценяваме да им дават по 4 хиляди, ако го тровят. А по-нататък може и повече. Явно територията трябва да се освободи за други цели.

  69. 69 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3985 Гневно

    СКАНДАЛНО РЕШЕНИЕ!!!!!!!!!!!!

  70. 70 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    Ей ся вече официално, срещу скромна глобо-такса, ГМО-тата са разрешени.
    ОСТАВКА НА ЗЕМЕДЕЛСКАТА ПРОСТАКЕСА, ВОЖДА И НА ЦЯЛАТА ГЕРБЕРСКА СГАН

  71. 71 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Относно "Монсанто"

    https://nookofselene.wordpress.com/2010/03/04/monsanto/

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  72. 72 Профил на bokalcho11
    bokalcho11
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#1] от "pentuer":

    Американците ще ни отровят ! Ако искат да си ядат ГМО, да си го ядат, ама не и на нас да ни го натрапват ! ! После защо сме с рак и т.н...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK