Нова система ще мери нивото на училищата според резултатите на изпитите

Нова система ще мери нивото на училищата според резултатите на изпитите

© Анелия Николова



Министерството на образованието и науката (МОН) ще получи съдействие от Международната банка за възстановяване и развитие (МБВР) за разработване на инструментариум за измерване на представянето на българското образование. Днес правителството одобри проект на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между министерството и банката.


Предвижда се да бъдат проведени до три технически семинара, свързани с използването на мерки с добавена стойност в училищата (МДСУ) - инструмент за измерване на представянето на учебните заведения въз основа на резултатите от тестовете на учениците. Очаква се да бъдат представени софтуерни решения и платформи за мерките, разработени във водеща европейска страна, и използването им от различни нива на управление, съобщиха от правителствената информационна служба.


Предвижда се да бъде направен преглед на световния опит и добрите практики при разработването и прилагането на системи за измерване на ефективността на училищата. Ще бъде предложена и система от показатели за представяне на училищата, съдържаща методология за измерване и препоръки относно събирането на данни.


Финансирането на дейностите е в размер на 250 000 евро, като средствата се осигуряват по оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж".

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Ще трябва да се прегледат и самите тестове.
    И авторите им.

  2. 2 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 352 Весело

    Първо да ги преименуват да не стане някоя обърквация.

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  3. 3 Профил на fifi_5
    fifi_5
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Ще мерят в кое училище децата са ходили повече на частни уроци, не е тайна за никого, че високите резултати са благодарение на тях. Образователната ни система е трагична. учители няма и няма да има за тези заплати, затова и корупцията с уроците се развихря.

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5506 Неутрално

    Сега ще разрешат "неофициално" приписването. Самите училища ще са заинтересовани.

  5. 5 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Най доброто за образованието би било ликвидиране на министерството.
    Възрожденска България как се е справяла без чиновници с "ценни" и "нови" идеи?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  6. 6 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2149 Любопитно

    [quote#5:"Николай Теллалов"]Възрожденска България как се е справяла без чиновници с "ценни" и "нови" идеи? [/quote]
    Ми родителите са плащали от джоба на учителите, а на края на годината изпита е бил пред всички. Отделно, че и родителите и децата са виждали пряката файда да си образован. Също така, да учиш не е било нито безплатно, нито е било задължително, та който не го влече, не е тормозел учители и съученици.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  7. 7 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    Повечето родители и сега са наясно с нивото на училището в което искат да запишат детето си.

    I Want To Believe
  8. 8 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    [quote#0:"Статия"]Предвижда се да бъдат проведени до три технически семинара, свързани с използването на мерки с добавена стойност в училищата (МДСУ) - инструмент за измерване на представянето на учебните заведения въз основа на резултатите от тестовете на учениците.[/quote]
    Това не го разбрах съвмем. За семинарите е ясно - "ядене и пиене на корем" от банкери (контрольори) и чиновници (организатори). Обаче тия "мерки с добавена стойност" дали не означават едновремешните "пищови"?
    И не разбрах каква е целта на занятието. Освен "усвояването" на консултантски хонорари, за повишаване на знанията и подготовката на учениците не видях нищо. Ако се измерва "ефективността на училищата", то ще имаме казуса "Кърджали", където миналата година учители и квестори директно се включиха (кат транслатори на верните отговори) във въпросната ефективност по време на тестовете.

  9. 9 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Резултатите от изпитите са показателни за нивото на школите за подготовка и / или учителите, при които децата са ходили на частни уроци.

  10. 10 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    "да бъдат представени софтуерни решения и платформи за мерките, разработени във водеща европейска страна"

    Звучи като маркетинг-семинар за съществуващ софтуер от "водеща европейска страна"?!

  11. 11 Профил на nsa17624486
    nsa17624486
    Рейтинг: 4627 Любопитно

    Отново ще се харчат едни пари...

  12. 12 Профил на nsa17624486
    nsa17624486
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    До коментар [#5] от "Николай Теллалов": "Някога на това бюро стоеше Вазов, а сега се мъдри някакъв Папазов...", Радой Ралин към един соцминистър...

  13. 13 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 294 Неутрално

    [quote#3:"fifi_5"]учители няма и няма да има за тези заплати, затова и корупцията с уроците се развихря. [/quote]

    Проблемите не са само със заплатите. Отношението на ... "учениците" към учителите след 9-ти кл. е меко казано гнусно - замерзане с хартишки и тебешир, поливане с вода, ругатни, псувни, побоища ... изобщо в поне половината от средните у - ща вместо учебен процес върви някаква ... пародия, да не кажа по-тежка дума пак с "п".

    Държавата очевидно или не иска, или не е способна да въдвори ред в средните у - ща. Затова средното образование трябва да е само платено и в частни у - ща. На способните, даровитите и наистина учещи тинейджъри, които нямат средства за да учат, държавата може да отпуска стипендии, за останалите - заеми.

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  14. 14 Профил на парци
    парци
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Имам чувството, че "нова система" за оценяване на училища и ученици, се появява минимум два пъти годишно.

  15. 15 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [#6] имало е различни начини. Понякога наскоро замогнал се давал пари за едногодишна заплата на даскал, останалите без много пари с работа давали дял - построявали училището.
    Винаги се е заделяло за ученици на бедни родители.

    В крайна сметка възрожденските училища дават поколение революционери.
    А какво произвеждат сетнешните училища под ръководството на министерства? Цареподаници, доносници, футболни хулигани, мутри и емигранти.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  16. 16 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Ха - а това ниво досега на база на какво е измервано!?

  17. 17 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    "Нова система ще мери нивото на училищата според резултатите на изпитите"

    Не им трябва нова . Да вземат старата за мерене нивото на Р. Дунав. Ще върши същата , та и по- добра работа. Освен ако не е зор за усвояване на едни комисионни . Както при всяка " иновация".

  18. 18 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    [quote#5:"Николай Теллалов"]Възрожденска България как се е справяла без чиновници с "ценни" и "нови" идеи? [/quote]

    Ами най- добре го знае Рада Госпожина и дядо Вазов.

  19. 19 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    Първата работа на всеки новоовластен некадърник е да седне в креслото и с дълбокумудрена физиономия да почне да прави две неща - да прави списъци - два броя. Първо - на уволнените и второ - на новоназначените. И второто нещо - - да направи план график за предложения от новоназначените за "генерални промени " в безотговорното досегашно управление . Във всички
    сфери , отрасли и подотрасли. Даже и в посоката на движението на парцала от чистачката. Като целта на всичко това е - пара за "реформи". Ако може - безотчетни.

  20. 20 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    Кунева - Париба - МОН - МБВР. А някой , някога , някъде е казал - Не всичко е пари , братя и сестри / дами и господа. Айде бе.


  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Нова система ще мери нивото на училищата според резултатите от изпитите?!

    Предвижда се да бъде направен преглед на световния опит и добрите практики при разработването и прилагането на системи за измерване на ефективността на училищата. Ще бъде предложена и система от показатели за представяне на училищата, съдържаща методология за измерване и препоръки относно събирането на данни. Финансирането на дейностите е в размер на 250 000 евро.

    Май се готвят от МОН да "усвоят" едни пари! Лошо няма да се направи такава система, но тя трябва да "премери" най-напред ефективността на работа на хората в това министерство и да помислят какво да правят с многото "нищоправци" там. И да насочат парите към училищата, в които се работи за да се прекрати порочното финансиране по модела "парите следват ученика" щото по този модел бая "пароци" отидоха при едни "мишоци", а децата от година на година стават все по-неграмотни!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK