Върховният съд позволи регистрацията на ДОСТ

Лидерът на ДОСТ Лютви Местан

© Георги Кожухаров

Лидерът на ДОСТ Лютви Местан



Върховният касационен съд позволи регистрацията на партията на Лютви Местан - ДОСТ, научи "Дневник". Решението е качено и на сайта на съда.


Делото стигна до ВКС, след като съдия Лилия Илиева от Софийския градски съд (СГС) отказа да регистрира партията с мотив, че е етническа и че няма гаранции, че заложените цели в устава ѝ ще се осъществят.


Според върховните съдии тезата на СГС за "най-вероятни действия на етническа или верска основа" е само хипотетична. "Представените по делото програмни документи и устав на ПП ДОСТ не дават основание да се приеме, че партията е образувана в ограничените рамки на етническа или верска група, затворена за хора, ценности и идеи извън нея", пише още в решението с докладчик Светла Чорбаджиева и състав Евгени Стайков и Ваня Алексиева.




"Напълно произволен е и изводът на регистърния съд за възможно наличие на цели, различни от официално декларираните от учредителите и записани в устава на партията. Публикуваната във в-к "Сега" декларация за учредяване на ПП ДОСТ съдържа основните принципи и цели на партията. Същите са залегнали и в устава, приет на учредителната и́ конференция на 10 април 2016 год", пишат още ВКС.


На заседанието пред върховните съдии стана известно, че прокуратурата не може да представи категорично становище за това дали ДОСТ трябва да се регистрира или не. Пред първоинстанционния съд от държавното обвинение не видяха пречки, но впоследствие върховните прокурори Станева и Николова видяха че има непълноти в декларациите за членство в партията. Според тях не за всички учредители има данни, че са български граждани с избирателни права, имало и сгрешени ЕГН-та.


"Първоинстанционният съд е следвало да извърши проверка на основателността на искането за вписване, която предполага определяне на подлежащите на вписване обстоятелства и преценка относно валидното им възникване с оглед постановяването на обоснован правен акт. Той правилно е определил фактите, подлежащи на установяване, но не ги е изследвал и не е анализирал събраните доказателства", пишат върховните касационни съдии.


Според решението "представените по делото писмени доказателства удостоверяват валидното осъществяване на фактите и обстоятелствата, заявени за вписване, и съдържат реквизитите, предвидени в разпоредбите на Закона за политическите партии".

Ключови думи към статията:

Коментари (135)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Айде, честито! Добра реклама им направихте.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на don_123
    don_123
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Поредно позорно решение на българският съд.

  3. 3 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 637 Неутрално
  4. 4 Профил на dundee
    dundee
    Рейтинг: 488 Неутрално

    А честито, станАха 400 и коя си.

  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3365 Неутрално
  6. 6 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Бе нека.тъкмо ислямистите да размият на сопола гласовете,така че двете турски фракции да не влязат в парламента ще е супер

    харпун
  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3776 Весело

    ха , шах с пешката . отново .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    И върховния съд обича баклава и шербет

  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    Честито на ДПС

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на novi
    novi
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Личи си, че се затоплят отношенията между Путин и Ердоган.

  11. 11 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Гневно

    Няма такава държава.

    А и скоро няма да я има и тази

  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4476 Неутрално

    Аферим! Машалла! Ашколсун! Пътят към директното вмешателство на Ердоган в българската политика е открит. Доган пък лобира за Путин. Чудничко!

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  13. 13 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Логично. Решението е добре аргументирано и издържано. Макар да е формалистично, но то спазва законът. Ясно е, че и дпс и дост са етнически партии, но не и на хартия, а законът е категоричен. Онова с "духа на закона" е добър опит, но ако се допусне такава практика и решения да се основават на "духа на закона" ще се развържат ръцете на съдилищата за доста произволни и изсмукани от пръстите решения (не че и сега няма такива, но това ще пусне духа от бутилката).

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10353 Неутрално

    Очаквано решение след смехотворните мотиви на предходната съдийка, сякаш писани нарочно за да паднат.
    Сега е времето закона да се спазва и от партията ДОСТ - да видим дали ще е така...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 905 Неутрално

    След падението с мотивите на съдията при отказа, вече отиваме в другата крайност.

    generator
  16. 16 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 553 Неутрално

    От сарая ще дърпат ушите на съдията!

  17. 17 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Лоша новина след лоша новина.
    Това е съвременна България.
    Едни самозабравили се се подиграват над един полузаспал народ.

  18. 18 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#2] от "don_123":

    Напротив .
    Сега има три ДПС-та
    1. Доган
    2. Местан
    3. Касим ДАЛ

    А и след като е регистрирана ДПС, ДРОМ, Евророма!!! и подобни, няма правно основание да се откаже регистрация.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  19. 19 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2443 Весело

    "....няма гаранции, че заложените цели в устава й, ще се осъществят."

    Искрено ме разсмяхте, съдия Илиева. А коя друга партия предостави такива гаранции?


  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Всичко върви по план!

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    [quote#6:"bitaka"]Бе нека.тъкмо ислямистите да размият на сопола гласовете,така че двете турски фракции да не влязат в парламента ще е супер [/quote]
    Това мюре, на което кълвете, е разбира се нагла манипулация!

    ДПС си има достатъчно крепостни, та да е в парламента и без половината, дори 2/3 да са, от Лудогорието. Поне двайсетина дупетата са им в кърпа вързани.
    Тия на Местан са вътре с изселническите гласове. И тези гласове дават някъде 15-тина поне дупетата.
    А Корман с двама-трима авери ги вкарват "умните и красивите" покрай РБ.

    Направихте ли вече сметката?
    Точно така!

    А ако се вгледате кой как гласува - по "техните си" въпроси в Парламента ... гласуват като един!
    Няма доганци, няма местанци, няма корманци, няма евроатлантици - всичките са като стена!

  22. 22 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#8] от "shileto":

    И върховният съ обича пари и повечко пари.
    Върховен??? на какво е върховен, по корупция или ?

  23. 23 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Още една турска едническа партия учредена от турски политици защитаващи турския интерес!!! Тежко й на майка България!!!

  24. 24 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Ашколсун, машалла, евала на БГ съдиите... То бива полит зависимости, но чак пък толкова!?!

    Коментиране на анализираното, вече...
  25. 25 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Поредна етническа партия, с ислямо- фашистки привкус

  26. 26 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 402 Неутрално

    естествено, че ще позволи, понеже мотивите за отказа бяха идиотски и оная съдийка просто е срам за правосъдието ни, защото дост с нищо не е по-вредна от дпс, и защото трябва да има алтернатива на путинското дпс - ако не сте наясно, наскоро, един от щаба на путлер гордо заяви, че дпс е сред най-важните русофилски партии у нас.

  27. 27 Профил на Nina Kercheva
    Nina Kercheva
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Моята прогноза - ДПС - 1.2% , ДОСТ - 1.9% , за всякакви избори....

  28. 28 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    Решението на съда означава, че съдия Лилия Илиева е некомпетентна, субективна и преднамерена. Това не означава ли, че тази съдийка няма място в съдебната система?

  29. 29 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 605 Неутрално

    ВАС си е свършил работата, както и КС вчера.
    Законът си е закон и трябва да важи за всички.
    Другото ще се види на изборите, .....ако се проведат по закон.

  30. 30 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    До коментар [#21] от "xm...":
    именно . и в следващия парламент ще имат повече отколкото дпс сега .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  31. 31 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#2] от "don_123":

    позорно беше да откажат на дост, след като са допуснали дпс

  32. 32 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    [quote#25:"daam"]с ислямо- фашистки привкус [/quote]

    Фашистки привкус имат доста партии в парламента: Атака, МВРО (грешката е вярна!), ПФ. Комунистически привкус пък имат БСП, АБВ и пак Атака. Ако Дост не трябва да я има, не трябва и горните да ги има.

  33. 33 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#28] от "galapagas":

    точно това означава

  34. 34 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Това се и очакваше. Защо изобщо ги ядоха жабетата?! Само му вдигнаха рейтинга на "Павел".

    chavo64
  35. 35 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Патреотете се събраа,турчолята се разделия,от лево се карат като цигани,от десно не знаят какво искат.

  36. 36 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#27] от "florencia":

    точно обратното - и дпс, и дост ще влязат в парламента, защото дост лесно ше си осигиури 4 те процента

  37. 37 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10316 Неутрално

    Ха дано се разцепят и нито една от етническите партии да не доближи до властта БЪЛГАРСКА.

  38. 38 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    [quote#27:"florencia"]Моята прогноза - ДПС - 1.2% , ДОСТ - 1.9% , за всякакви избори....[/quote]
    и общо 12-15% . реалността .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  39. 39 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    До коментар [#3] от "еко":

    " срам и позор "


    НИЩО ПОДОБНО !!!
    ДОСТ е единствената партия, която не само ще се противопостави на ченгесарското ДПС, а нищо чудно и ДПС да не влезне в следващия парламент .
    За 26 години, ДПС и лично Доган ни набутаха в ситуацията в която сме днес !
    Виж ми подписа !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  40. 40 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Добри Чинтулов

    За нашето отечество и слава,
    за нашата свобода и държава
    да си пролеем вси кръвта,
    да си добием волността
    от нашите тирани,
    неверни мюсюлмани!

    ......
    Кога в български предели настъпим,
    кога вразите си от нас изгоним.
    Да се възвишат знамена
    на българските рамена
    от върха на Дуная
    в Тесалия до края.

    Кога свободата си ний доставим,
    кога си имената ний прославим,
    да видим всички мир тогас,
    и ний да викнем всички с глас,
    живейте православно,
    в България държавно.

  41. 41 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Поредната излагация на българския съд.

    marinov1018
  42. 42 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 451 Любопитно

    С една дума, нямам думи . Ибрици !

  43. 43 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Филип Димитров как е гласувал?

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  44. 44 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Заглавието е - Ердоган вече си има партия в България !

  45. 45 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#43] от "vinetu" - Филип Димитров е в Конституционния съд....

  46. 46 Профил на followed
    followed
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#10] от "novi":

    Както Путя и Ердоган, сега и агент Павел и агент Сава пак ще си правят "69".

  47. 47 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#44] от "Norie":Глупости, агент Павел и агент Сава са вече врагове и това е добре дошло за Бг....

  48. 48 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#41:"Михаил Маринов"]Поредната излагация на българския съд.[/quote]
    Грешиш, най-доброто противодействие на ДПС е новото ДПС, това разцепва вота на етническите партии и е добре дошло за Бг.

  49. 49 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Не знам какво точно реформираха, ама е крайно време някои съдии да почнат да получават наказания, след като горни инстанции им отменят решенията с подобни унищожителни мотиви. Накратко им казват, че са идиоти.

  50. 50 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    [quote#39:"niksan1"]Виж ми подписа ! [/quote]
    подписа ти е актуален колкото тапет на 10.11 в стил кой не скача ... другото е елементарна лесно оборима пропагандичка . дори да приемем че дпс е руска ( безсмислица предвид под чий натиск е регистрирана ) то как кореспондира с другата ви безсмислица че ердоган и путин са съюзници . значи партиите на съюзниците щели да се унищожат ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  51. 51 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2072 Весело

    "За пари ли? За мнооого ли"....

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  52. 52 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 820 Неутрално

    [quote#23:"due07477623"]
    Още една турска едническа партия учредена от турски политици защитаващи турския интерес!!! [/quote]

    Турска, турска, ама евроатлантическа.

    Той и сикаджията е мутра, но е евроатлантик, а мутромилиционерската му партия - даже член на ЕНП.

    Никога повече мутри начело на България.
  53. 53 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    Местан го имаше 10 пъти в изтеклите мейли от Турция в Укилийкс

  54. 54 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Аллах акбар, върховните съдии са наши хора. Те ли освободиха едноръкия терорист организирал атентата в Истанбул? Ако да, айде още един подвиг и ще им подарим стадо камили и няколко фабрики от Алепо в насипно състояние, дето демонтирахме в иметона свалянето на Асад.

  55. 55 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#48] от "Nikolai Tsekov":

    Бъркаш няма никакво разцепване .Това между ДПС и ДОСТ ,Корман е само игра .Целите и на 3 етнически партий са еднакви. Втори официален език турски,халал,бурки.Другото е автономия на Кърджали и региона.Погледнете Русия преди 4-5г и ще видите как Турция добива същия облик.С тази разлика ,че случката със Крим ще се случи на нас .

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски
  56. 56 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    „Маринела Шаронова:

    Та, така, братя и сестри българи – Тази нощ в Нови пазар цигани са влезли в къщата на 50 и нещо годишна жена – българка, кръстница на колежката ми Роси, тарашили са и…..са я убили с брадва…..“

  57. 57 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Очаквано. Поне стана ясно кои съдии за кого работят.

  58. 58 Профил на holemden
    holemden
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Лъсна "дослука " на ...Бойко ,честито, помияри !

  59. 59 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1044 Любопитно

    [quote#21:"xm..."]ДПС си има достатъчно крепостни, та да е в парламента и без половината, дори 2/3 да са, от Лудогорието. Поне двайсетина дупетата са им в кърпа вързани.
    Тия на Местан са вътре с изселническите гласове. И тези гласове дават някъде 15-тина поне дупетата. [/quote]
    Ти как ги предпочиташ? Една Д(п)С с 38 дупетата (както почнаха в 43тото НС)? Или пооръфаната Д(п)С с 20 и ДОСТ с 15? Това в "добрия" вариант, нищо чудно да бъдат 15+10!
    До коментар [#21] от "xm...":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  60. 60 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    Добро решение. По-добре явно на политическата сцена, отколкото тайно по седенки и хладни механи.

    Доброто е заразно
  61. 61 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#48] от "Nikolai Tsekov":

    Това е единственото ползотворно. Но все пак - това е етническа партия, която ще е под диктовката на Ердоган. Независимост? Пф, едва ли..

  62. 62 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8716 Неутрално

    Ако това ще разбие монопола на ДПС и ще ги направи по-слаби, аз съм за.

  63. 63 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    До коментар [#50] от "дерибеев":

    " подписа ти е актуален, колкото тапет на 10.11 ... "


    Не можеш да не драснеш някоя глупост, нали ? И ДА много си ми е актуален подписа за лустрация на ДС-ченгетата . Ако не си съгласен с това, не се опитвай да градиш някакви бъдещи взаимоотношения Путин - Ердоган, защото никой не знае какво е в главите на двама окървавени диктатора, а простичко с ФАКТИ И АРГУМЕНТИ ми обясни, защо подписа ми е " актуален колкото тапет на 10.11. " ...
    И отново : Прочети подписа ми !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  64. 64 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    Съдийката,с некомпетентното и вероятно поръчково решение,ще получи ли коледни бонуси?

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  65. 65 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Как да прокараш една абсурдна идея:
    1. Отхвърляш идеята с безумни мотиви.
    2. Оборваш безумните мотиви.
    3. Вече нищо не пречи на идеята да бъде реализирана.
    4. Обявяваш хората, които я смятат за абсурдна в безумие.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  66. 66 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    [quote#63:"niksan1"]лустрация на ДС-ченгетата .[/quote]
    ами посочи кои са . след 27 години . и се замисли що ли и.к не я направи тази лустрация . намери ли връзка с подписа си .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  67. 67 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    До коментар [#59] от "Мойше! Толкоз!!!":

    " Ти как ги предпочиташ ? "


    Този към когото се обръщаш е мурзилка и предпочита ДПС да е цяло и неделимо и заедно с БСП да са на власт 100 години, а не както до сега " само " двадесетина ...
    Ченгетата на ДПС нямаха думата, само при управлението на ОДС с премиер Иван Костов . Днешният хал на България е БЛАГОДАРЕНИЕ на съвместното управление на БСП И ДПС, ето защо не питай мурзилажа какви са предпочитанията му !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  68. 68 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2879 Неутрално

    Така трябваше и да стане.Мотивите на съда бяха изсмукани от пръстите.

  69. 69 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Напрактика, Москва току що уволни Доган и назначи Местан. Което в някакъв смисъл е по добре. За разцепване на ДПС не може да се мечтае за съжаление, просто електората ще се влее при приятелите.

  70. 70 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Абсолютно адекватно решение на съда, предното бе подигравка със закона, браво на върховните съдии, взели са решенението си на базата правните норми, а не на базата на мнения на разни анализатори....

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  71. 71 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    До коментар [#66] от "дерибеев":

    " ами посочи кои са ... "


    Абе, ти малоумен ли си съвсем или само се преструваш ? Нима мога да цитирам имената на всичките ДС-ченгета - 550 000 бройки, някои от тях вече отишли на гости при дядо ми и баща ми ... ?! С такава статистика - не разполагам, но понеже се правиш на гламав ( или не се правиш ... ) ще ти цитирам само онези ДС-ченгета, които НАЙ-УСПЕШНО ОГРАБИХА И ОГРАБВАТ БЪЛГАРИЯ - Гоце, Доган и " четата " му, а нататък се информирай, аз не съм вдигал високо сърцето на Данко и не разпръсквам светлина ... За това има сведения за който се интересува и не иска да праска опорни точки ... !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  73. 73 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    [quote#64:"Майндърбайндър"]Съдийката,с некомпетентното и вероятно поръчково решение,ще получи ли коледни бонуси?[/quote]
    Само накрая да не стане като със съдиите в Турция.

  74. 74 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Гневно

    съдия Лилия Илиева е знаела, че мотивите и нямат стойност, но въпреки това си направи гаргара с правосъдието.

    подпис
  75. 75 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Видимият проблем е в името. То не е избрано случайно. Звученето на абревиатурата е търсен ефект. Нагъл и провокативен. Със стратегически и геополитически последствия. Ако подобно нещо се бе случило в Република Турция, само че, с обратен знак а основателят на формацията бе посетил българското посолство и бе декларирал публично, по този повод, че "изконното право на всеки турски политик е да осигури собствената си сигурност", след което да сподели с турските медии: "Имах нужда от няколко часа да организирам сигурността си. Рано е да отговоря защо", със сигурност турският съд щеше да постъпи като българския.

  76. 76 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 652 Неутрално

    . В партията ДПС има лица с юридическо образование . От дебати в които те участват особено силно се набива на очи тезите им които са също така ХИПОТЕТИЧНИ както на съдийката Илиева .Това ме навежда на мисълта че госпожата е по скоро политическите протекции ,не успял кандидат за народен представител от ДПС.Такова заключение може да се направи от лишено от юридически смисъл първоинстационно решение,на съдийката за сметка на това политически издържано.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  77. 77 Профил на Грозде
    Грозде
    Рейтинг: 2001 Любопитно

    "Напълно произволен е и изводът на регистърния съд за възможно наличие на цели, различни от официално декларираните от учредителите и записани в устава на партията..."
    Напълно произволен и направо скандален може да се каже. Лилия Илиева се измъква суха от водата... Пак?! Докога ще я търпите да си разиграва куцото магаре, което ще я доведе до незаслужени 20 заплати?
    След такъв скандал (можеше да се случи с всяка друга партия или ЮЛНЦ, за техен ужас попаднали при същия съдия) тая заслужава дисциплинарно наказание, защото уронва престижа на съда, предизвиквайки с произволните си хахави актове скандали в обществото. КОЙ стои зад гърба на Илиева, другари магистрати и правосъдни инспектори?

    Кисело.
  78. 78 Профил на marobo
    marobo
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Защо нищо не пише за Евгений Михайлов и компромата му?

    Демокрацията е за тълпата. По-нагоре имат значение само парите.
  79. 79 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3365 Весело

    До коментар [#59] от "Мойше! Толкоз!!!":
    Въобще не ги предпочитам, да ти кажа!

    Има си "нормални" по всякаквито идеологически разслоения партии - да си се наместват там ...

  80. 80 Профил на Грозде
    Грозде
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    [quote#74:"Иван К"]съдия Лилия Илиева е знаела, че мотивите и нямат стойност, но въпреки това си направи гаргара с правосъдието.[/quote]
    Точно! Дали е знаела или не разбира свойството и значението на постъпките си (което е по-вероятното) за крайният резултат е все едно. Такива съдии и незабелязването от началниците им уронват престижа на българското правосъдие. На друго място никога не биха били допуснати до съдебната зала, а след подобен скандал - незабавно щяха да бъдат разследвани и изхвърлени като мръсни продажни котета на улицата, от която някой някога е издърпал и наместил върху властническата трибуна.

    Кисело.
  81. 81 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    До коментар [#28] от "galapagas":

    това означава, че при атестацията и това ще се отрази. Трябва да има дисциплинарно нарушение, което да е достатъчно тежко, за да се наложи най-тежкото дисциплинарно наказание - освобождаване. Затова имаме три (понякога дву)инстанционна система и контролни инстанции.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  82. 82 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Решено в посолството в Южния парк, и спуснато за изпълнение до "независимия" български съд!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  83. 83 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    До коментар [#17] от "sega_007":

    Бе не знам дали е полузаспал ама полуизбягал е.

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  84. 84 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Ей оревахте орталъка, бе мрънкалници! Това е едно от най-хубавите събития на политическата ни сцена - дпс се цепи. Вече има кой да се кара с Доган. А съдебното решение на 1. инстанция, че беше смехотворно, беше ясно поначало. Как дпс ще е ок, а дост няма да е?

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  85. 85 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    [quote#62:"Роси"]Ако това ще разбие монопола на ДПС и ще ги направи по-слаби, аз съм за. [/quote]

    Съдът не може да решава по целесъобразност, както предлагаш. Съдът трябва да прилага закона какъвто е.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  87. 87 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#13] от "bludniq_sin":

    Т.е. българския съд е за буквализма. Би трябвало да има значение само и единствено как реално стоят нещата, а не какво е "на хартия". Важно е какви са фактите, а не кой как ги описва.

  88. 88 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 917 Неутрално
  89. 89 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#2] от "don_123":

    Глупости! Това беше единственото правилно за България решение - разцепи се ДПС на ДС (про-руско) и ДОСТ (про-турско). Ако не беше станало, както се договориха Путин и Ердоган - пак щеше да има парламент с предатели (не, че Атака и БСП не стигат, ама...)

  90. 90 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    До коментар [#87] от "kazushi":

    българският съд не може да напуска пределите на закона, които го ограничават. Законът е поставил формални изисквания и критерии за това дали една партия е етническа или не. След като самият закон поставя формални изисквания то съдът е ограничен да се води по тях. (по хартията) и да не импровизира в решението си или както е направила съдията от СГС да мисли какво "хипотетично" щяло да стане. Съдът (не само в българия) разсъждава върху конкретни факти и обстоятелства, не върху бъдещи несигурни събития. Факт е, че съгласно устава и правилата на партията кандидат за регистрация тя/партията/ не може да бъде определена за етническа.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  91. 91 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#86] от "voltaire":

    Защо браво на Бацето?! Дясното (СДС) го разпиля Костов (затова беше учил край Москва в школа на ГРУ), а другите никога не са съществували!

  92. 92 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 577 Гневно

    Единственото хубаво нещо в тази новина е, че са ясни още три имена на продажни чужди подлоги...

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  93. 93 Профил на holemden
    holemden
    Рейтинг: 226 Неутрално

    "Достлука" е направен между Ердоган, Борисов и Местан .Условието е Регистрираш ДОСТ Кандидатираш се за президент и 100 хилади гласа от Турция за Борисов и Борисов президент.Сега при този случай всички партии да оставят на страни партийните си боричкания и да работят срещу ББ и ГЕРБ.Това е спасението за България иначе радикалния ислям ще залее страната ,както е почнало .

  94. 94 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4192 Неутрално

    [quote#0:"ВКС"]"Представените по делото програмни документи и устав на ПП ДОСТ не дават основание да се приеме, че партията е образувана в ограничените рамки на етническа или верска група, затворена за хора, ценности и идеи извън нея" [/quote]

    Имах си хас да пишат в документите за регистрация, че ще се борят за турска намеса в България.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  95. 95 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    [quote#84:"motochristo"]Това е едно от най-хубавите събития на политическата ни сцена - дпс се цепи. [/quote]
    Не се цепи, а се размножава! Сега мръсните пари за пропаганда ще влизат по две линии, ще има два пъти повече агитационни материали, два пъти повече центрове за агитация и два пъти повече митинги. И ако си мислиш, че това ще намали броя на избирателите и избраните от тях депутати в парламента - силно си се объркал!

  96. 96 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4192 Неутрално

    [quote#93:"holemden"]Сега при този случай всички партии да оставят на страни партийните си боричкания и да работят срещу ББ и ГЕРБ.Това е спасението за България иначе радикалния ислям ще залее страната ,както е почнало .[/quote]
    Егати червената партенка!
    Толкова си прозрачен!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  97. 97 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Съдът на Панов,се наведе и се намаза със възелин.Честито на новата партия на Ердоган в България.
    Дано всички са доволни със взелина,иначе може да е и без!

    sdg
  98. 98 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#93] от "holemden":

    Това ли е новата опорка.И за това Борисов е виновен?!?!?!?!

    sdg
  99. 99 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Някой очаквал ли е нещо друго или трябваше да заприличаме на Турция и Русия с произволни откази на регистрации и забрани за всеки, който не ни е много симпатичен!?
    Ако някой иска да забранява партии, да започне от русофилските продажници БСП, АБВ и Атака.

  100. 100 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1755 Гневно

    Аверите ще се прегърнат и в българския парламент. След днешното поредно,смешно решение на "българския" съд,освен Путин, партия в парламента ще си има и Ердоган. Браво на съдиите в България, онези преди Х години,позволили регистрацията на политически уроди, като АБВ,Атака и ДПС, и тези от днес,позволили регистрацията на ДОСТ. Ей това е независимост, с четири откровено работещи срещу интересите на България партии представени в парламента.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK