С питане и до "Сердика" се стига в столичното метро

С питане и до "Сердика" се стига в столичното метро

© Надежда Чипева, Капитал



Да намериш верния път в метрото в София е задача с повишена трудност, особено за чужденците и хората от провинцията. Повечето табели и обозначения се оказват излишни, защото не изпълняват основната си функция - да упътват. Дори и тези, които имат опит с железницата, ако попаднат за първи път на дадена метростанция, не могат лесно да се ориентират.


Липсва единен стандарт и всеки следващ участък е обозначен по различен начин. Информацията за направленията на двете метролинии се обновява бавно. Въпрос на късмет е да се уцели правилния изход. Посочените връзки с градския транспорт на много места не отговарят на действителността. Няма данни за значимите обекти в близост до станциите.


На повечето информационни табла в метрото е поставена тази карта.

© Спаси София

На повечето информационни табла в метрото е поставена тази карта.




За да се покаже схемата на маршрутите по възможно най-разбираемия начин, трябва да има


карти, от които да се виждат метролиниите, а не метродиаметрите


Това е и основната грешка в досегашната система за визуализация, смятат от организация "Спаси София", затова обозначаването на линиите на метрото е изходната точка в идеята да наложат нов разбираем стандарт, като на схемите ясно се показват самите линии.


"Спаси София" предлагат картите на информационните табла да обозначават линиите на метрото по този начин. В тази са включени и тези, които предстои да бъдат построени.

© Спаси София

"Спаси София" предлагат картите на информационните табла да обозначават линиите на метрото по този начин. В тази са включени и тези, които предстои да бъдат построени.


Пътуваш за летището, но "кацаш" на Бизнес парка


В картите на информационните табла първият метродиаметър е отбелязан в червено на картите. Той е от Обеля до Бизнес парка и Летище София, докато вторият метродиаметър – в синьо, свързва квартал Обеля с "Джеймс Баучер". Те обаче показват инфраструктурата, по която преминават влаковете, а не целият им маршрут и съответните станции.


Ако не внимавате, може да се окажете не там, където искате. Същото е като с трамвайните линии 1 и 7. Двете се движат по едни и същи релси, както М1 и М2 на столичното метро, но трамвай 1 води до квартал "Иван Вазов", а трамвай 7 се отклонява в квартал "Борово". Така първата линия отива до Бизнес Парка, а втората до Летище София, но това не е уточнено другаде, освен на самите влакове. В резултат на това много от пътниците попадат на едната вместо на другата станция.


С питане и до "Сердика" се стига в столичното метро


Прекачването на метростанция "Сердика"


Метростанция "Сердика" е първата трансферна станция, връзка между станциите от двете линии. Там пътниците се прекачват от Метростанция Сердика I към Метростанция Сердика II и обратно, като връзката става през два свързващи тунела към двете нива. Връзките са обозначени само с червени табели над самите тунели.


С питане и до "Сердика" се стига в столичното метро


Какво ни показват табелите на пероните


На тях са написани кварталите без да бъдат изброени спирките на тяхна територия. Само в квартал "Младост" станциите са четири -" Младост 1", "Александър Малинов", "Акад. Ал. Тодоров - Балан" и "Бизнес парк".


Табелата на перона на метростанция "Западен Парк" .

© Спаси София

Табелата на перона на метростанция "Западен Парк" .


Табелите на пероните са съпътствани от други, които показват къде се намира съответната метростанция в цялата схема на метрото. Снимката по-долу поражда въпроса колко квартала в София са с името "Обеля". Според табелата единият се намира в средата на линията, а другият - в края й.


Надпис над перона на станция "Младост 1"

© Христо Николов

Надпис над перона на станция "Младост 1"


С питане и до "Сердика" се стига в столичното метро


Разбираш къде си, едва след като излезеш от метрото


Друга причина за объркването идва от обозначенията на изходите на метростанциите с повече от два изхода. На един от изходите на Метростанция Сердика II, който отвежда точно пред храма "Св. Петка Самраджийска" и Музея за история на София е обозначен единствено булевардът, на който се излиза. Тук е основната грешка, защото хората обичайно запомнят и се ориентират по обектите, а не по булевардите.


С питане и до "Сердика" се стига в столичното метро


На това мнение и Гергин Борисов от "Спаси София". Според него пътниците могат да се ориентират, запомняйки една цифра, вместо имена на улици. Номерацията, комбинирана с имената на улиците значително улеснява дори и чужденците.


Организацията въведе нов визуален стандарт за транспортна информация на метростанция "Витоша". В него са използвани нови, международно разпознаваеми символи и елементи, които указват връзките на метростанцията с околното пространство и близките значими обекти.


Новите табели в метростанция "Витоша", разработени от "Спаси София".

Новите табели в метростанция "Витоша", разработени от "Спаси София".


Проектът на "Спаси София" е експеримент, който цели да намери най-добрия начин за информиране в подземния транспорт. Според направената от тях анкета над 90% от участвалите в запитването посочват, че въвеждането на този стандарт за всички станции на метрото би намалило объркването до минимум.


"Дневник" потърси мнението на директора на "Метрополитен София" Стоян Братоев. Според него разработеният модел от "Спаси София" също не е решение:


"Всички станции от следващия метродиаметър ще бъдат изработени по единен стандарт, но точно какви ще бъдат те, ще се мисли когато му дойде времето. Оказа се, че табелите на метростанция "Витоша" изглеждат по-добре, но и при тях има объркване", смята Братоев. За коригиране на табелите на досегашните 34 станции не може и да става дума, освен ако не е наложително, защото става въпрос за още допълнителни средства, които няма кой да даде, завърши директорът.

Ключови думи към статията:

Коментари (127)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2400 Весело

    Табела която не упътва.Не е като преди-Културният човек,навред поддържа чистота и ред или пък -Бакшиша е причина за влошаване на качеството на теляшките услуги.Граждани не давайте бакшиш.-Забранено е тупането на дюшеци,килими и пътеки през балкона.За целта използвайте лоста в двора.Туй сегашните указателни табели,не са никакви табели.

  2. 2 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Е, стига де, не е чак толкова сложно. Има къде-къде по-сложни подземни железници в Европа...

  3. 3 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 896 Весело

    Трябва да си много застрелян за да не се ориентираш в метрото на София днес!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3856 Неутрално

    Според думите на Братоев плебсът ще продължава да се обърква. Пари нема - действайте! Голяма обърквация е и в подлеза пред Централна авто- и ж.п. гари. Те така е у назе. Обърквация има и по пътищата и магистралите, ама какво от това? Тука е така.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  5. 5 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 412 Неутрално

    "ще бъдат изработени по единен стандарт, но точно какви ще бъдат те, ще се мисли когато му дойде времето"? А кога ще дойде това време? Не е ли "времето", когато станцията се пуска в експлоатация? Софийското метро от гледна точка на пътника винаги навява мисълта, че е направено от селяни, които никога не се използвали и няма да използват метрото. Може и да не е такъв, но така си го представям този Братоев. Всеки път, когато се лутам из станцията и се чудя на акъла на хората, които го правили това метро. Но това важи не само за метрото. Не си спомням на картите в големите ни търговски центрове да има точка "you are here", което по принцип ги прави неизползваеми. Чудя се, защо въобще ги слагат? Както и липсващите табели в метрото, тези карти са чиста имитация, нещо като - а бе видяхме, че така се прави по света, но така и не разбрахме, защо.

  6. 6 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Нормалното е по един и същи начин да се обозначават изходите във всички станции. В момента е доста объркано и човек, който за първи път слиза на дадена станция е изключено да се ориентира

  7. 7 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Като човек от провинцията мога да кажа, че не е чак толкова сложно. А и ако объркаш спирката, винаги можеш да смениш посоката на следващата.
    Далеч повече проблеми имам на централната ЖП гара.

  8. 8 Профил на парци
    парци
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Всички станции от следващия метродиаметър ще бъдат изработени по единен стандарт, но точно какви ще бъдат те, ще се мисли когато му дойде времето"...

    Малоумно стадо.

  9. 9 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    Абе само като видиме кметицата-учительница си представяме стадо луди мравки. От там нататък нема нищо за чудене...

  10. 10 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    От "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. Кой ще дава сега пари да подменя табели защото някакви ентусиасти са се сетили че може другояче. След време пък други ще поискат друго и така наред.

    Трябвало е да излязат с инициатива още когато е почнало да се строи или поне в самото начало на разширяването. Хората предлагат услугите си по фирмите не по медиите. Да кажем че при социализма не можеше но истинското разширяване почна преди десетина години, било е възможно тогава да се сетят.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  11. 11 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    [quote#7:"kazushi"]Далеч повече проблеми имам на централната ЖП гара. [/quote]
    Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    И да добавим отказа да се сложат табелите с времето на пристигане горе на изходите. В неделя ми се случи да изпусна М2 под носа ми и пред алтернативата да чакам 14 минути, си излезнахме пак с детето и се разходихме още 2 метростанции.

  13. 13 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 388 Неутрално

    да беше минал през някое и друго метро този директор, да види хората какво за измислили и тествали за стотина години с този транспорт, да почерпи опит...

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  14. 14 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    За какво беше тоя рев не разбрах. Действително както отбеляза някой трябва да си много застрелян за да не се ориентираш. Съвсем отделно че има сигурно десетки примери по света, които са си истински лабиринт. Айде малко и пътуващите да се напънат да мислят, не може до всеки да назначим социален асистент да го води за ръчичка...

    Няма шики-мики.
  15. 15 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#2] от "volrath":

    Дай пример. Аз не съм виждал по-сложна. Не мисля, че и наща е сложна. Все пак трябва да си пълен тупан и неграмотник, за да се загубиш и объркаш в метро с 2 линии.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  16. 16 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#14] от "Олд Шетърхенд":

    Нито веднъж не ми се случи да се объркам в нито едно метро в чужбина. Но в София - ми се случва всеки път, ако не да се объркам, то да се затрудня до степен, че се налага да питам. Ако добавим и факта, че чужденците в нашето метро бая зор ще видят да се ориентират в табелите, камо ли да бъдат словестно упътени, просто си едно приключение да ползват софийското метро.

  17. 17 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "За коригиране на табелите на досегашните 34 станции не може и да става дума, освен ако не е наложително, защото става въпрос за още допълнителни средства, които няма кой да даде, завърши директорът."

    Отказът от стандартизация на табелите и мотивите за това са изключително дразнещи. Може да се спори, кой вариант е най-удачен, но да се отрича, че всички спирки трябва да отговарят на единни стандарти е малоумие. На този фон, как ли би се случила една подмяна на табелите по останалите спирки от градския транспорт, където би следвало да има карти и схеми на линиите?

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  18. 18 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    Цялата мара втасала, метрото става обект на критика. То е едно от най-красивите в света, влакчетата се движат по разписание, а който не намира достатъчна информация, може да попита. Софиянци (поне повечето) са отзивчиви хора, ще го упътят, ще му обяснят. И чужденец да е, проблем няма - ние говорим езици. Та на фона на луксозни квартали без канализация, презастрояване, разбити улици и тротоари, задръстени от паркирали коли, метрото е най-малката болка. Всъщност никаква болка не е, а е една чудесна придобивка. Аз много му се радвам.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  19. 19 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Братоев, жалко за ордена...особено за летището е много зле наистина...бил съм в 6-7евро метра, ами няма проблем само тук...

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  20. 20 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Дааа, ползвала съм метро на три континента в поне 10 държави. Никъде не съм се губила, нито съм питала някой да ме упъти. С изключение на софийското метро. Тая простотия с диаметрите вместо линиите на картата никъде другаде я няма! Явно е оригинално българско изобретение.

    Поне в самото метро има карта и на линиите, докато в интернет се мъдри само карта с диаметрите. Представете си човек, който не е ползвал метрото. Иска да си направи маршрут и отваря картата http://www.metrosofia.com/images/sofia-metro-lines-map-july-2016.pdf. Гледа, от летището до гарата - непрекъсната синя линия, значи няма да прекачва никъде (защото така е в целия нормален свят!!!). Да, ама не! Това не е линия, а някви диаметри! Къде личи това? Никъде! Защо му е да пита в метрото, като си мисли, че е интелигентен човек и се е ориентирал правилно? Естествено, че няма да пита. Резултат - поредният изгубил се гражданин. И, разбира се, тежко на чуждите туристи, които вече никак не са малко...

    And all that jazz!
  21. 21 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#2] от "volrath":

    Не е сложно, а тъпо.

  22. 22 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1596 Любопитно

    [quote#18:"султана глаушева"]То е едно от най-красивите в света, [/quote]
    Скъпа, какво ни дреме колко е красиво, като табелките по станциите не дават смислена информация? Ние не сме тръгнали да разглеждаме красотата на метрото, а да стигнем от точка А до точка Б. Аз съм от София и пак съм се мотала като муха без глава по разните станции, докато си намеря правилния изход. Но, виж, из други европейски метра не ми се е случвало. Нищо, че не са толкоз красиви.
    А Братоев е един тотален тупАн прост.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  23. 23 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Табелите не само в метрото, ми като цяло в милата ни родина са голяма карикатура. По принцип. Обаче, като прочетох, разбрах, че авторът с табели и без табели, все ще му е тегаво. Или просто се е престарал на няколко места в опита си да е трагичен.

  24. 24 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#20] от "gesand":

    +++++++++++

  25. 25 Профил на Княз Мишкин
    Княз Мишкин
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Целта на статията: от "Спаси София" искат да вземат финансиране, за да сложат техните табели.

  26. 26 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    Роден съм в София, от родители софиянци и живях в София до 40-та си година. Оттогава не живея вече в София. Когато за първи път взех метрото по линия 2, излязох в центъра на града през неправилния изход. Защото правилният беше обозначен като площад "България", площад, напълно неизвестен за мен. Както и за всички останали, които попитах след това.

    ПП. Колко от вас знаят къде в центъра на града се намира площад "България"?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  27. 27 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    "хората обичайно запомнят и се ориентират по обектите, а не по булевардите."
    Това е и моята забележка към табелите в метрото.
    Добре би било, при наличие на повече от един изход, да се добавят указания за обектите в близост до спирките - болници, административни сгради, исторически забележителности.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  28. 28 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 494 Неутрално

    [quote#10:"Fred"]От "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. Кой ще дава сега пари да подменя табели защото някакви ентусиасти са се сетили че може другояче. След време пък други ще поискат друго и така наред.
    [/quote]

    Спаси София е цивилна организация, която не е участвала в строежа и проектиране на метрото и е нормално да критикува в последствие! Въпросът е, резеноо ли е критиката им или не е. Ако е резонна, а аз смятам че е такава, табелите трябва да се променят! Има доста добри примери как се правят упътващите табели в градския транспорт и не трябва да откриваме топлата вода. Вероятно този, който е проектирал българските табели не е ходил никъде в чужбина.

  29. 29 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1596 Весело

    [quote#26:"simval"]Колко от вас знаят къде в центъра на града се намира площад "България"? [/quote]
    Аз знам, ама чак след като излязох през съответния изход и се озовах пред ... НДК.
    Колко по-лесно щеше да е да бяха написали "НДК" вместо площад "България"...

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  30. 30 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Добре е и спирките да напомням архитетурно емблематични сгради и обекти на повърхността. Добър пример за това е метро станцията Лъвов мост, където има изображение на лъвове по стената.

  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    [quote#25:"Княз Мишкин"]Целта на статията: от "Спаси София" искат да вземат финансиране, за да сложат техните табели. [/quote]

    Мда, те Спаси София са производители на табелки. Ей богу, колко си умен!



    [quote#10:"Fred"]От "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. [/quote]

    Разбира се, виновни са от Спаси София, с общината всичко си е наред. Абе, мозък, когато метрото започва да се строи тия от Спаси София не са били родени бре!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Метрото е голям та*ак.
    Когато дойдох в София, първите няколко пъти слизах на грешни станции или излизах от различни изходи - толкова са информативни табелите. След няколко месеца свикнах, но продължава практиката табелите с време да НЕ показват коректно понякога и ако мотрисата е на перона, да се качиш на грешната, мислейки, че си на правилната. А когато това се случва в час пик, установяваш чак на грешната станция какво става. Имам го дори снимано - на СУ ми показва две нули табелата, а на перона има влакче - кое ли е?
    Дано и системите им за безопасност не са на такова ниво, на каквото са табелите, че иначе случването на инцидент е въпрос на време, а не на вероятност.
    ПП АйКю-то ми е доста над средното, мерено в МЕНСА и не се съмнявам, че проблема с ориентацията е в мен.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  33. 33 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Изключително скандална е цялата концепция на табелите. Ако има изобщо концепция. Има табели, които повече пречат, отколкото помагат. Доста нашенска е и позицията на Братоев. Да направиш едно от най красивите метра в света, на прилична цена и най-накрая, когато с микроскопични усилия трябва да направиш нещо умно по експлоатацията, "не ме занимавай сега с глупости".
    А коментарите, които отричат проблема, ме шашкат. Та затова е и позицията на Братоев. Няма умен натиск, а всичко умно бива набързо оплюто. С питане до Цариград се стига, заключават мъдри форумци. Госпожи и господа, годината е 2016!
    Мърлявостта ще ни погуби!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  34. 34 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Мда, трудно е! Хората, които мислят указанията просто мислят трудно

  35. 35 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До коментар [#11] от "Fred":


    [quote#11:"Fred"]Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам. [/quote]
    Стига ,бе?!Че Ц ЖП Гара и автогарата са една до друга?!

  36. 36 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    До коментар [#20] от "gesand":

    Е не, тази карта е втрещяваща! "ИЕЦ", "Lavov most" и "Zapaden park"... И доста бих се замислил какво се случва на станция "Сердика" с пресичащи се маршрути по една и съща линия, вероятно на влакчетата пише за къде са... А и защо ли да е подробна картата, като може кръгчето със станцията да покрива 3-4 улични пресечки и да не знаеш къде точно ще те отведе...

  37. 37 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До коментар [#14] от "Олд Шетърхенд":


    [quote#14:"Олд Шетърхенд"]За какво беше тоя рев не разбрах. Действително както отбеляза някой трябва да си много застрелян за да не се ориентираш. [/quote]
    Два метродиаметъра са.Има карти навсякъде и във всяка метростанция си пише с доста ясно в коя си,а във мотрисата казват коя метростанция си стигнал,и то и на английски.Не знам защо е толкова сложно.То ,ако тук се затрудниш,не знам как ще се оправиш в Париж или Лондон.

  38. 38 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#14] от "Олд Шетърхенд":
    До коментар [#15] от "оstavime":

    Ами аз явно съм от тези големите тупани, щото се обърках няколко пъти на няколко спирки.

  39. 39 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 567 Весело

    До коментар [#10] от "Fred":

    Наистина съжалявам, че през 1998г. когато бяха открити първите станции, членовете на Спаси София сме били на 9-10 годинки и все още не сме имали необходимите компетенции по графичен дизайн, за да направим още от самото начало нови табели...

  40. 40 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    За хората от други градове,за чужденци,та дори за софиянци има доста объркващи схеми,а като го съчетаеш и с ЦГМ,за да видиш маршрутите на трамваи,тролеи,автобуси,се получава неразгадаем ребус!

  41. 41 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    [quote#37:"yanne"]То ,ако тук се затрудниш,не знам как ще се оправиш в Париж или Лондон. [/quote]

    До коментар [#37] от "yanne":

    Чудно, ама в Париж се оправям. Как ли наистина?

  42. 42 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Тук стана нещо като място за надпревара - кой , колко е пътувал и кого света е видял повече .
    Посочете нещо по-добре направено в София през последните години !

  43. 43 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 388 Неутрално

    има интернет, за който не е ходил, проверете как изглежда метрото в Стокхолм, Москва или Киев и след това говорете за красотата на нашите плочки за баня. вижте и метрата в Лондон и Париж като пример как се строи нещо за милиони пътници на ден, което ще издържи 30-40 години, а не евтина еднодневка. проверете и за колко време минават 10 спирки метрата във Виена и Ню Йорк и сравнете със София, пък след това говорете за софийското.
    уж като се строи сега, трябва да е най-доброто, но то е просто работещо, което явно пак е невероятно постижение за тази държава.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  44. 44 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#33] от "UJC4040":

    Точно! Метрото е прекрасно, чисто, прохладно, само един мърляв малък детайл трябва да се дооправи.

  45. 45 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#43] от "fpyyh":

    Аааа не ми говори за Стокхолмското метро! Вярно много удобно е, но повечето станции са супер грозни и мръсни. А като прибавим и циганите на входа... отврат. Но в статията става дума за указателните табели. В Стокхолмското метро наистина са много ясни, оправяш се прекрасно.

  46. 46 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    До коментар [#29] от "Хриси":

    То-о ... по тоя начин и аз знам вече.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  47. 47 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#37] от "yanne":

    В Париж и Лондон се оправих без никакви проблеми, миличко. В София обаче от лещитето до гарата срещнах следните трудности:
    1. Влачех много голям куфар, но отказаха да ми отворят пропуска за инвалидни колички (никъде другаде по света не са ми отказвали). Оправданието беше, че нямат право, а освен това ширината била предвидена и за големи куфари да минават. Куфарът мина на милиметри от преградите, като трябваше да се позиционирам много добре, за да не заседне по пътя.
    2. Подът на мотрисата беше около 8 см по-висок от нивото на платформата (отново никъде не съм виждала подобно нещо) и трябваше да си вдигна тежкия куфар, за да го кача вътре.
    3. Мислех, че не се налага да се прекачвам, защото линията е нарисувана в един и същи цвят. Добре, че нещо ми просветна и попитах. Оказа се, че трябва да сменя линията на Сердика.
    4. На Сердика се лутах по някакви коридори, опитвайки се да намеря асансьор. Една чистачка ми показа къде е.
    5. Успешно намерих изхода за автогарата. Асансьор няма. Посрещнаха ме 40 мокри стъпала (беше зима), по които трябваше да си кача 30 килограмовия куфар. Добре, че един човек ми помогна с носенето.

    Welcome to Bulgaria, дет' се вика!

    P.S. Още веднъж благодаря на всички мили хора, които ми помогнаха тогава! На метрото не благодаря. За него имам думи, заради които биха ми изтрили коментара...

    And all that jazz!
  48. 48 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#37] от "yanne":
    В Лондон е добър пример как се правят табели. В Мюнхен също. Хората имат огромен опит, защо не го ползваме, а правим самоделки?
    А г-н Братоев дали е достатъчно добър в експлоатацията?Сигурно в строителството се справя добре, но това са много различни неща.
    Дали някой е обърнал внимание на паркинга на Цариградско шосе? След като търсих онлайн за условията за ползване, попитах женицата на гишето. Подаде ми измачкан лист, гледайки ме с подозрение да не и го отмъкна. Условията за ползване са толкова умно направени, колкото и табелите. Това скъпо съоръжение стои полупразно.
    Та управлението на огромната инвестиция Софийско метро изисква доста повече интелигентност.
    Не може един Братоев да е един за всичко, както ББ.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  49. 49 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1261 Любопитно

    Да попитам, знае ли накой, какво представлява виолетовото трасе на втората скица?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  50. 50 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#7] от "kazushi":

    Не си единствен. И аз се обърквам на ЖП гарата. Всъщност на доста ЖП гари съм се обърквала. Особено на Стокхолмската, там са на едно място центр. станция на метрото, жп гара, гара за крайградските влакове, молове, подлези, надлези + строежи. Кошмар. Като научиш кое за къде е, установяваш, че има много удобни връзки, но ако си за пръв път... майко мила.

  51. 51 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Традиция е у нас всеки път да се открива топлата вода наново, вместо да се види как е в страни които имат метро от 100 години... И с автобусите е същата работа, на таблата на автобусите се сменя целия маршрут!!! Мен какво ме интвресува откъде идва автобуса, след като искам да стигна някъде? Или другата гениална простотия, написали на спирката някакви часове - оказва се това са времената на тръгване от начална спирка. Откъде и защо пътниците трябва да знаят колко време му отнема на автобуса да дойде до всяка една спирка която може да им се наложи да ползват?!?!?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#42] от "aboto":

    Трудно. В София в последните години няма нищо добро направено, а градът вече изглежда като селска махала на фона на останалите столици около нас. Радвам се, че и ти си забелязал.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#47] от "gesand":
    Трагичното, е че има хора, които приемат всичко комплект. Или харесваш метрото, или си против. Не можеш да критикуваш табелите, щом критикуваш си враг на метрото, враг на София, враг на България.
    Или си с нас, или си против нас. Тоталитарното ни минало ще ни мъчи докрай.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  54. 54 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#51] от "DareDebil":
    Един огромен спам се носи от информацията по спирките. Трябва да изчакам да си извърти безполезната информация, откъде е тръгнал тролея. А след като се извърти два пъти и половина, се случва да изгасне с объркващата последно съобщение, откъде идва. Сигурно доста по-впечатляващо за шефовете, минаващи отстрани, е да се върти един надпис с начална и крайна спирка, вместо само един статичен само с крайната. А ако има няколко линии, стоиш и чакаш да дойде реда на твоята.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  55. 55 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    Има проблеми с логистиката, но не са чак толкова трагични, както ги описват момчетата от "Спаси София" и повечето хейтъри под статията. Ако си толкова прост и не можеш да се оправиш в софийското метро, върни се в село и си пътувай с каруцата.

  56. 56 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#53] от "UJC4040":

    Така е. Тук понятието "конструктивна критика" не съществува.

    А в действителност всички са доволни, че има метро. Огромната работа е свършена. Просто трябва да се изпипат някои малки детайли, за да стане още по-хубаво и удобно. Както и да не се излагаме пред чужденците. :Р

    And all that jazz!
  57. 57 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    [quote#11:"Fred"]Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам. [/quote]

    Чак пък толкова!!!!Има 13 коловоза и се объркваш, тъй ли?С челните - до към 17-18 да са, най-много.И си пише - изток и запад, коловози 6 и 7, примерно, един до друг, с един ескалатор, стълби или асансьор.А автогарата е на 50м, буквално!!!

  58. 58 Профил на julia_says
    julia_says
    Рейтинг: 279 Весело

    На подлеза на Орлов мост дълго време се мъдреше табелка "Вход" и нямаше указание за какво е вход и накъде води. Доста дълго преседя.

  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#57] от "chinaski":

    Е той говори за подлеза отдолу, който не беше предвиден за такава връзка, а използваха стария магазин Деница. Но резултатът наистина е един хаос, а с асансьорите е невероятна драма.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#12] от "cinik":

    Това е много добра идея, с таблата извън метростанциите. Съмнявам се обаче някой да се загрижи толкова за пътниците.

    Любопитно е, че има и по-объркващи от софийското метро - в Букурещ например, информацията за влаковете не показва колко време остава до минаването на следващия влак, а колко е минало от преминаването на предишния. И ... вади калкулатора да смяташ, ако знаеш интервала.

  61. 61 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#54] от "UJC4040":

    Задача: в Перник съм на ЖП гарата. Трябва да стигна до София. Има два влака - "новите" сименски мотриси (каквото отпред, такова и отзад). И на двата пише от всяка страна София, съответно от другата - Кюстендил. Кой влак хващам?

  62. 62 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#55] от "stedim":
    Браво Матросов, така се громи врага!
    Хейтърчета разни, да се смачкат като хлебарки! Никаква критика, вся власт советам!
    Не лошо да има един Комитет, който да одобрява коментаторите. Жълт картон, червен, арест, затвор, куршум, и след куршума червей.
    А коментарите да изчакват един-два часа, докато Комитетът ги одобри.
    Трябва да има РЕД!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  63. 63 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1596 Любопитно

    [quote#37:"yanne"]То ,ако тук се затрудниш,не знам как ще се оправиш в Париж или Лондон.[/quote]
    Па не знам. В Лондон се оправих идеално - сама, с една карта. И даже забелязах, че влаковете им са някак синхронизирани и не ти се налага да чакаш по 10 минути, когато сменяш линии, освен когато няма някакво забавяне, за което съобщават надлежно.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  64. 64 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 677 Неутрално

    До коментар [#52] от "Darth Plagueis":

    Най-лошото е , че дори и новите частни МЕГАстроежи винаги оставят по нещо недовършено с което обезсмислят напъна им за съвършенство и показност и придават онзи мърляшки вид на града за който говорите , но за тях никой не говори , а за табелите на метрото - проблем (не , че не е) . Защо ли ? И Вие и аз знаем причината !

  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#61] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Имаш два варианта:
    1. Разчиташ на късмет и се надяваш да не мине през Хераково.
    2. Гледаш кой от двата е пълне и кой празен, и се качваш на пълния.

    Има и трети - качваш се на празния, минаваш през Хераково и се наслаждаваш на спокойствието и гледките. Кво толкова, 2 часа Перник - София...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#64] от "aboto":

    Не, не е това проблемът на града. Проблем е цялостното му проектиране на парче и липсата на визия. Проблем е превземането на града от коли. Проблем е липсата на пешеходни пространства.

    В конкретика - метрото, колкото и прекрасно да изглежда, реално е тотално за..бано от общината и му се обръща внимание единствено там, където се строи. Точно щото общината е предала града в царството на автомобила, и не им дреме за обществения транспорт. Затова той е неефективен, с тъпи табелки, неприятен за използване и като цяло неизползван.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Б*хти некАдърниците. Така е като хората дисижън мейкъри са прости и посредствени връзкари и "наши" хора. То за това всичко е нагоре с главата...
    Щот не се прави с... глава.

    Дневник, откакто сте с лайняния нов дизайн, влизам 10 ПЪТИ по-рядко. Върнете стария!!!
  68. 68 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#66] от "Darth Plagueis":

    +++++++

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  69. 69 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    [quote#2:"volrath"]Е, стига де, не е чак толкова сложно. Има къде-къде по-сложни подземни железници в Европа...[/quote]Просто активистите от "Спаси София" обикалят като луди в фото апаратчета в ръка и се чудат какво да снимат за да си изкарат надницата от партийната централа или от фондацията, която ги финансира! И понеже сега няма дъждове и няма локви, ремонтите из София не не са приключили, за да ни покажат някоя накриво залепена плочка, а е и горещо и не им се обикаля много много по улиците, та затова са слезли на по-хладно в метрото. И там, в метрото, какво какво - ааа табелките някъде били различни... Някоя баба от Павликени (примерно) не могла да се ориентира...
    А тя, София, всъщност няма нужда от спасение - Борисов я спаси от онези, които я съсипваха преди него!

  70. 70 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#69] от "cristo_n":


    [quote#69:"cristo_n"]А тя, София, всъщност няма нужда от спасение - Борисов я спаси от онези, които я съсипваха преди него! [/quote]

    Рабира се ! Еднолично я спаси, с пари от джоба си! После се юрна по същия начин да спасява цялата държава.

    And all that jazz!
  71. 71 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 677 Неутрално

    [quote#66:"Darth Plagueis"]Проблем е превземането на града от коли. [/quote]
    Абсолютно съм съгласен , но какво да правиш - продаваш земя - купуваш кола ... 1-2-3 - идваш в София и се возиш .
    До колкото съм чувал София е проектирана на времето за 300-400 000 души , а тя все Расте и Расте и вече остаря (не може да се самовъзстанови) .

  72. 72 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    До коментар [#54] от "UJC4040":

    Ето това е една полезна критика! И ако от опозицията в Столична община, вместо само да критикуват измислени несъществуващи неща и да създават интриги, вземат и го кажат това, сигурен съм, че ще има кой да ги чуе и коригира.
    Ама не - те само се джанкат, като че във всеки момент са в предизборна кампания!

  73. 73 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Какво е това мрънкане бе дневник, метрото е чудесно за държава като нашата!! Аз във Англия примерно съм пътувал с много неща, но давам пример с автобус, щях да си изтърва ПОЛЕТА! Става дума за автобус от южна Англия, със смяна в Лондон и към летището.ЛЕЛЕ! Още се сещам все едно е вчера, слизам аз на една голяма гара и си търся gate, пък те много, но моя просто го НЯМА. Смяната е 30 минути, аз вече срам не срам отивам да 'спийквам' на информация като първия абориген ,а билета ми е на СМС, не на хартия. Жената ми вика 'ей там излизаш от ГАРАТА и след завоя', и то на такъв английски дето нищо не може да разбереш. Какъв завой, какви гари... излизам от гарата и хващам по някакви улици на 500 метра от нея и няма нищо, просто вече си в града, връщам се аз и казвам на една англичанка че ще й дам 10 паунда да ме заведе до моя гейт. Жената супер любезна, започна да тича наляво-надясно и не може да ми намери гейта, след почти 30 минути и почти изтъвал автомобуса, жената ми каза, че моя превозвач Натионал Ехпрес е прехвърлил билета ми към друг превозвач и ГЕЙТА ми е на спира от градския транспорт близо до гарата! ПАДНАХ! Благодарих на жената, тегнех една дълга на цялата английска система. Нямаше никакви визуално упътване, това можеш да го разбереш само на бюрото за информация.

  74. 74 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    До коментар [#70] от "gesand":

    На мен ми е достатъчно, че я спаси с нашите пари, че не знам някой кмет някъде по света да харчи своите собствени пари за управлявания от него град!

  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    [quote#71:"aboto"]До колкото съм чувал София е проектирана на времето за 300-400 000 души [/quote]

    Верно ли? Лондон преди 2 000 години вероятно са го проектирали за 10 млн?


    [quote#69:"cristo_n"]за да си изкарат надницата от партийната централа или от фондацията, която ги финансира![/quote]
    Бухахахахахах, не знаем нищо за финансиране, ма нема къ да е иначе, некой трябва да ги финансира... милиционерска работа.

    Колкото до табелките в метрото, поне от година повдигат темата и предлагат решенията на общината. Безплатно. Като общината вече прие някои от тях.

    Бегай за нови опорки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    До коментар [#73] от "deutschland":

    Лелеее, това ако се случи тук, като завалят едни "оставка! оставка!", сутрешни блокове по телевизиите, фейсбук страници с петиции, блокиране на крастовища от 20-30 вечно протестиращи... Ужас ти казвам!

  77. 77 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#76] от "cristo_n":

    Само като прочетох как е написал "Натионал Ехпрес" и ми стана ясна цялата история...
    Не стана ясно обаче каква точно е историята, ма нейсе.


    [quote#74:"cristo_n"]На мен ми е достатъчно, че я спаси с нашите пари, [/quote]
    Спаси я от пешеходни зони, спаси я от здраве, от тишина... яко спасение падна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  78. 78 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    [quote#73:"deutschland"]Какво е това мрънкане бе дневник, метрото е чудесно за държава като нашата![/quote]

    Темата е указателните табели и тяхната състоятелност, а не метрото като цяло! Защо смесваш нещата? Ами не са в ред тия табели! Аз съм софиянец и много харесвам метрото, но стъпя ли някъде където за пръв път го вземам винаги се дзверя и се чудя къде точно ще изляза - например винаги бъркам изходите на Лъвов мост. Там посмъртно не мога да се ориентирам къде искам да изляза. Излизам винаги другаде

    https://www.youtube.com/watch?v=tkzLu0ZNV6g&feature=youtu.be
  79. 79 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    [quote#35:"yanne"]Стига ,бе?!Че Ц ЖП Гара и автогарата са една до друга?! [/quote]
    Да ама факт, такава плетеница от подлези и тунели че много лесно се обърква човек кой да хване.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  80. 80 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 499 Весело

    е сеа, преди малко една жена ме попита на станция "витоша" кой е изходът за мола! lol посочих й тоя, дето е с директния изход вътре в мола. не ми се обясняваше, че откъдето и да излезе, все ще е покрай него.
    но за объркването си е вярно. не ми пречи - бъркам веднъж, следващия път знам. ама не всички са търпеливи и разбиращи като мен!

  81. 81 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    тея от спаси София пак
    търсят 15 минути слава.
    абе ако искате да ставате политици,
    регистрирайте си партия спаси София
    и действайте. ама с тея изсмукани забележки
    само за смех на децата ставате.

  82. 82 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    До коментар [#77] от "Darth Plagueis":

    Пешеходни зони и тишина в София имаше до началото на 90-те години, преди цялата провинция да се пресели в София!
    После започна реституция плюс задължителни разрешителни за строеж (получавана "по право" от собствениците на реституирани имоти), несъобразени с възможностите на града, и вместо София да се разраства по периметъра си, тя почна да се "сгъстява", щото така е по-лесно и евтино. Друго си е да вдигнеш блок до построена улица и изградена подземна инфраструктура!
    Това обаче, когато Борисов пое общината, вече беше факт.
    Ама ДСБ това не го признават, така че не очаквам ти да се съгласиш.

  83. 83 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    [quote#78:"Antonio Candreva"]Темата е указателните табели и тяхната състоятелност, а не метрото като цяло! Защо смесваш нещата? Ами не са в ред тия табели! Аз съм софиянец и много харесвам метрото, но стъпя ли някъде където за пръв път го вземам винаги се дзверя и се чудя къде точно ще изляза - например винаги бъркам изходите на Лъвов мост.[/quote]
    Така е, от СУ аз няколко пъти съм вземал в посока стадиона вместо в посока Илинден. Ами вътрешният компас ми казва че натам е центъра пък то се оказва обратното Но не е болка за умиране, на следващата спирка се усещаш и хващаш обратният влак.

    Същото и с изходите, на непозната спирка е голяма загадка накъде да тръгна, доста често тези надписи не ми казват много. Обикновено в такива случаи тръгвам натам където са повечето хора

    Малко като лабиринт си е но както казах не е болка за умиране. Цялостна смяна едва ли но повечко табели и надписи няма да са излишни. Иначе метрото като изпълнение си е прекрасно, дори хора които идват от чужбина и могат да правят сравнения ми го казват учудени.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  84. 84 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#82] от "cristo_n":

    Нещо се бъркаш. Първо, правото на собственост (реституцията), и правото на строеж са твърде различни неща.
    Второ, голямото съсипване на града започна в края на Софиянски и продължено с пълна пара от Баце и Фандъкова. При Фандъкова достигна висоти - най-мръсна столица в Европа, най-шумен град в света, най-голям ръст на белодробни заболявания.

    Да, ДСБ е виновника, знаем..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  85. 85 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Абе аз да питам някой успя ли да разбере защо автоматите за билетчетата в метрото са от лявата страна, нещо за ляворъки ли ни взеха? Аз обикновено с дясната тръгвам да посягам...

  86. 86 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Каквито и табели да се сложат, Ганьо все ще се оплаква.

  87. 87 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 677 Неутрално

    [quote#82:"cristo_n"]Пешеходни зони и тишина в София имаше до началото на 90-те години[/quote]
    Тогава по улиците нямаше храчки , но сега има .Така , че и табелите не знам кой ги "измисля", дано двете неща не са свързани .

  88. 88 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Предложението на картите да се виждат метролиниите, а не само метродиаметрите, е абсолютно правилно. Това е обичайната практика по света. Просто е чудновато, че у нас е възприет друг подход.

  89. 89 Профил на cveketo
    cveketo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Въобще не е сложно, какви са тези глупости! Ей, много обичаме да критикуваме ние.

  90. 90 Профил на ned_red
    ned_red
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ето карти, които показват именно линните, а не инфратруктурата:

    http://www.metrosofia.com/bg/maps

  91. 91 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2538 Весело

    [quote#39:"Софиянец"]Наистина съжалявам, че през 1998г. когато бяха открити първите станции, членовете на Спаси София сме били на 9-10 годинки[/quote]
    Ами след 30-40г други пък ще съжаляват, че по ваше време са били на 8-10 годинки и ще предлагат да се махне вашето за да стане тяхното Панта рей както казвали едно време.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  92. 92 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    [quote#84:"Darth Plagueis"] Първо, правото на собственост (реституцията), и правото на строеж[/quote]Да, греша. Имах в предвид правото на промяна на плана за регулацията и застрояване! А като се промени това, общината вече не може да откаже разрешителното за строеж, понеже няма как да го мотивира.

    [quote#84:"Darth Plagueis"]голямото съсипване на града започна в края на Софиянски и продължено с пълна пара от Баце и Фандъкова[/quote]Е това вече е опорна точка, но при мен не минава - роден съм в този град, родителите ми са родени в този град, единият ми дядо и едната баба също са родени тук, и перфектно знам кое кога се застрои и кое кога се съсипа! Това си го раздумвайте с някой твой "съотборник" от провинцията.

  93. 93 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#51] от "DareDebil":

    това с началното време на първа спирка го видях и в Дубровник. Бях ужасен!

  94. 94 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#92] от "cristo_n":

    Има статистика бе, мозък! Седи и гледай сайта на евростат по-внимателно, виж на кои места се класираме по различни показатели и си бий шута некъде!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  95. 95 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    [quote#84:"Darth Plagueis"]Да, ДСБ е виновника, знаем..[/quote]Не е
    ДСБ - тогава нямаше ДСБ. Имаше СДС, и Софиянски, и хората около тях!

  96. 96 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#60] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    в София до преди години също имаше таймер, който броеше времето откакто е тръгнало предишното влакче (това беше във времената на една линия по един диаметър). Та, трябва да потърсиш информация на колко минути върви метрото в този часови диапазон (трябва ти часовник) и да извадиш от интервала изминатото време.
    Не знам как не могат да намерят пари в Столична Община да купят едни по-хубави табла за метрото, електронни да са. Така че ако има някакви съобщения към пътуващите да си пише, понеже не всички чуват.
    Тия табла, както и табелите на "Спаси София" могат да се купят с европари, само че от столична община трябва да си мръднат дупетата за да кандидатстват за пари с проект. Пари има, ама желание няма (пък и мозък липсва).

  97. 97 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    До коментар [#94] от "Darth Plagueis":

    Статистика на какво? На разрешителните за строеж? По квартали ли или как? И на променените регулации? Верно ли?
    Дай линк, много ти се моля!

  98. 98 Профил на Преслав Недев
    Преслав Недев
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Най-важното, колеги, е ча най бързият начин да стигнеш като клет бежанец от Лайън бридж до Ийгъл бридж е да ползваш метро, стига да не се заблудиш.
    За Ийгъл бридж например е по удобно да се слезе на Сайрил енд Методиус Юнивърсити Стейшън, отколкото на следващата - Нешънъл Стейдиъм Стейшън. Не че разстоянието не е едно и също пеша, но друго си е да видиш как скейтърчетата се пързалят до Совиет арми мемориал ;)

  99. 99 Профил на borko83
    borko83
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#20] от "gesand":

    Причината да се объркате е схемата наложена от Спаси София, към която сте дали линк. Метрополитен използваше схеми, на които две линии, синя и червена, се пресичат в центъра. Това са именно диаметрите - Люлин-Младост и Надежда-Лозенец. Но тъй като влаковете се движат от летището през Обеля без да прекъсват там и после се връщат към центъра, получава се една фльонга, която се пресича сама със себе си на Сердика. Това е показано на схемата от линка, затова пресичането е в един и същи цвят, не е ясно какво се случва на Сердика и може да си помислите че от летището влака завива към гарата. Спаси София много държаха фльонгата да е в един и същи цвят, защото това била истината за движението на влаковете и това всъщност била линията. Така в тяхната схема отпадна условното разделяне на Обеля на две линии пресичащи се в центъра и остана една фльонга и абсурда на Сердика да се прекачваш на същата линия.

  100. 100 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#97] от "cristo_n":

    Статистика на мръсния въздух, на шумовото замърсяване, на ръста на белодробните заболявания. Сметам, бех достатъчно ясен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK