Табела която не упътва.Не е като преди-Културният човек,навред поддържа чистота и ред или пък -Бакшиша е причина за влошаване на качеството на теляшките услуги.Граждани не давайте бакшиш.-Забранено е тупането на дюшеци,килими и пътеки през балкона.За целта използвайте лоста в двора.Туй сегашните указателни табели,не са никакви табели.
Според думите на Братоев плебсът ще продължава да се обърква. Пари нема - действайте! Голяма обърквация е и в подлеза пред Централна авто- и ж.п. гари. Те така е у назе. Обърквация има и по пътищата и магистралите, ама какво от това? Тука е така.
"ще бъдат изработени по единен стандарт, но точно какви ще бъдат те, ще се мисли когато му дойде времето"? А кога ще дойде това време? Не е ли "времето", когато станцията се пуска в експлоатация? Софийското метро от гледна точка на пътника винаги навява мисълта, че е направено от селяни, които никога не се използвали и няма да използват метрото. Може и да не е такъв, но така си го представям този Братоев. Всеки път, когато се лутам из станцията и се чудя на акъла на хората, които го правили това метро. Но това важи не само за метрото. Не си спомням на картите в големите ни търговски центрове да има точка "you are here", което по принцип ги прави неизползваеми. Чудя се, защо въобще ги слагат? Както и липсващите табели в метрото, тези карти са чиста имитация, нещо като - а бе видяхме, че така се прави по света, но така и не разбрахме, защо.
Нормалното е по един и същи начин да се обозначават изходите във всички станции. В момента е доста объркано и човек, който за първи път слиза на дадена станция е изключено да се ориентира
Като човек от провинцията мога да кажа, че не е чак толкова сложно. А и ако объркаш спирката, винаги можеш да смениш посоката на следващата.
Далеч повече проблеми имам на централната ЖП гара.
От "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. Кой ще дава сега пари да подменя табели защото някакви ентусиасти са се сетили че може другояче. След време пък други ще поискат друго и така наред.
Трябвало е да излязат с инициатива още когато е почнало да се строи или поне в самото начало на разширяването. Хората предлагат услугите си по фирмите не по медиите. Да кажем че при социализма не можеше но истинското разширяване почна преди десетина години, било е възможно тогава да се сетят.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#7:"kazushi"]Далеч повече проблеми имам на централната ЖП гара. [/quote]
Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
И да добавим отказа да се сложат табелите с времето на пристигане горе на изходите. В неделя ми се случи да изпусна М2 под носа ми и пред алтернативата да чакам 14 минути, си излезнахме пак с детето и се разходихме още 2 метростанции.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
да беше минал през някое и друго метро този директор, да види хората какво за измислили и тествали за стотина години с този транспорт, да почерпи опит...
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
За какво беше тоя рев не разбрах. Действително както отбеляза някой трябва да си много застрелян за да не се ориентираш. Съвсем отделно че има сигурно десетки примери по света, които са си истински лабиринт. Айде малко и пътуващите да се напънат да мислят, не може до всеки да назначим социален асистент да го води за ръчичка...
Дай пример. Аз не съм виждал по-сложна. Не мисля, че и наща е сложна. Все пак трябва да си пълен тупан и неграмотник, за да се загубиш и объркаш в метро с 2 линии.
Нито веднъж не ми се случи да се объркам в нито едно метро в чужбина. Но в София - ми се случва всеки път, ако не да се объркам, то да се затрудня до степен, че се налага да питам. Ако добавим и факта, че чужденците в нашето метро бая зор ще видят да се ориентират в табелите, камо ли да бъдат словестно упътени, просто си едно приключение да ползват софийското метро.
"За коригиране на табелите на досегашните 34 станции не може и да става дума, освен ако не е наложително, защото става въпрос за още допълнителни средства, които няма кой да даде, завърши директорът."
Отказът от стандартизация на табелите и мотивите за това са изключително дразнещи. Може да се спори, кой вариант е най-удачен, но да се отрича, че всички спирки трябва да отговарят на единни стандарти е малоумие. На този фон, как ли би се случила една подмяна на табелите по останалите спирки от градския транспорт, където би следвало да има карти и схеми на линиите?
"Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
Цялата мара втасала, метрото става обект на критика. То е едно от най-красивите в света, влакчетата се движат по разписание, а който не намира достатъчна информация, може да попита. Софиянци (поне повечето) са отзивчиви хора, ще го упътят, ще му обяснят. И чужденец да е, проблем няма - ние говорим езици. Та на фона на луксозни квартали без канализация, презастрояване, разбити улици и тротоари, задръстени от паркирали коли, метрото е най-малката болка. Всъщност никаква болка не е, а е една чудесна придобивка. Аз много му се радвам.
Дааа, ползвала съм метро на три континента в поне 10 държави. Никъде не съм се губила, нито съм питала някой да ме упъти. С изключение на софийското метро. Тая простотия с диаметрите вместо линиите на картата никъде другаде я няма! Явно е оригинално българско изобретение.
Поне в самото метро има карта и на линиите, докато в интернет се мъдри само карта с диаметрите. Представете си човек, който не е ползвал метрото. Иска да си направи маршрут и отваря картата http://www.metrosofia.com/images/sofia-metro-lines-map-july-2016.pdf. Гледа, от летището до гарата - непрекъсната синя линия, значи няма да прекачва никъде (защото така е в целия нормален свят!!!). Да, ама не! Това не е линия, а някви диаметри! Къде личи това? Никъде! Защо му е да пита в метрото, като си мисли, че е интелигентен човек и се е ориентирал правилно? Естествено, че няма да пита. Резултат - поредният изгубил се гражданин. И, разбира се, тежко на чуждите туристи, които вече никак не са малко...
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin Yutang
[quote#18:"султана глаушева"]То е едно от най-красивите в света, [/quote]
Скъпа, какво ни дреме колко е красиво, като табелките по станциите не дават смислена информация? Ние не сме тръгнали да разглеждаме красотата на метрото, а да стигнем от точка А до точка Б. Аз съм от София и пак съм се мотала като муха без глава по разните станции, докато си намеря правилния изход. Но, виж, из други европейски метра не ми се е случвало. Нищо, че не са толкоз красиви.
А Братоев е един тотален тупАн прост.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Табелите не само в метрото, ми като цяло в милата ни родина са голяма карикатура. По принцип. Обаче, като прочетох, разбрах, че авторът с табели и без табели, все ще му е тегаво. Или просто се е престарал на няколко места в опита си да е трагичен.
Роден съм в София, от родители софиянци и живях в София до 40-та си година. Оттогава не живея вече в София. Когато за първи път взех метрото по линия 2, излязох в центъра на града през неправилния изход. Защото правилният беше обозначен като площад "България", площад, напълно неизвестен за мен. Както и за всички останали, които попитах след това.
ПП. Колко от вас знаят къде в центъра на града се намира площад "България"?
"хората обичайно запомнят и се ориентират по обектите, а не по булевардите."
Това е и моята забележка към табелите в метрото.
Добре би било, при наличие на повече от един изход, да се добавят указания за обектите в близост до спирките - болници, административни сгради, исторически забележителности.
[quote#10:"Fred"]От "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. Кой ще дава сега пари да подменя табели защото някакви ентусиасти са се сетили че може другояче. След време пък други ще поискат друго и така наред.
[/quote]
Спаси София е цивилна организация, която не е участвала в строежа и проектиране на метрото и е нормално да критикува в последствие! Въпросът е, резеноо ли е критиката им или не е. Ако е резонна, а аз смятам че е такава, табелите трябва да се променят! Има доста добри примери как се правят упътващите табели в градския транспорт и не трябва да откриваме топлата вода. Вероятно този, който е проектирал българските табели не е ходил никъде в чужбина.
[quote#26:"simval"]Колко от вас знаят къде в центъра на града се намира площад "България"? [/quote]
Аз знам, ама чак след като излязох през съответния изход и се озовах пред ... НДК.
Колко по-лесно щеше да е да бяха написали "НДК" вместо площад "България"...
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Добре е и спирките да напомням архитетурно емблематични сгради и обекти на повърхността. Добър пример за това е метро станцията Лъвов мост, където има изображение на лъвове по стената.
[quote#25:"Княз Мишкин"]Целта на статията: от "Спаси София" искат да вземат финансиране, за да сложат техните табели. [/quote]
Мда, те Спаси София са производители на табелки. Ей богу, колко си умен!
[quote#10:"Fred"]От "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. [/quote]
Разбира се, виновни са от Спаси София, с общината всичко си е наред. Абе, мозък, когато метрото започва да се строи тия от Спаси София не са били родени бре!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Метрото е голям та*ак.
Когато дойдох в София, първите няколко пъти слизах на грешни станции или излизах от различни изходи - толкова са информативни табелите. След няколко месеца свикнах, но продължава практиката табелите с време да НЕ показват коректно понякога и ако мотрисата е на перона, да се качиш на грешната, мислейки, че си на правилната. А когато това се случва в час пик, установяваш чак на грешната станция какво става. Имам го дори снимано - на СУ ми показва две нули табелата, а на перона има влакче - кое ли е?
Дано и системите им за безопасност не са на такова ниво, на каквото са табелите, че иначе случването на инцидент е въпрос на време, а не на вероятност.
ПП АйКю-то ми е доста над средното, мерено в МЕНСА и не се съмнявам, че проблема с ориентацията е в мен.
Изключително скандална е цялата концепция на табелите. Ако има изобщо концепция. Има табели, които повече пречат, отколкото помагат. Доста нашенска е и позицията на Братоев. Да направиш едно от най красивите метра в света, на прилична цена и най-накрая, когато с микроскопични усилия трябва да направиш нещо умно по експлоатацията, "не ме занимавай сега с глупости".
А коментарите, които отричат проблема, ме шашкат. Та затова е и позицията на Братоев. Няма умен натиск, а всичко умно бива набързо оплюто. С питане до Цариград се стига, заключават мъдри форумци. Госпожи и господа, годината е 2016!
Мърлявостта ще ни погуби!
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
[quote#11:"Fred"]Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам. [/quote]
Стига ,бе?!Че Ц ЖП Гара и автогарата са една до друга?!
Е не, тази карта е втрещяваща! "ИЕЦ", "Lavov most" и "Zapaden park"... И доста бих се замислил какво се случва на станция "Сердика" с пресичащи се маршрути по една и съща линия, вероятно на влакчетата пише за къде са... А и защо ли да е подробна картата, като може кръгчето със станцията да покрива 3-4 улични пресечки и да не знаеш къде точно ще те отведе...
[quote#14:"Олд Шетърхенд"]За какво беше тоя рев не разбрах. Действително както отбеляза някой трябва да си много застрелян за да не се ориентираш. [/quote]
Два метродиаметъра са.Има карти навсякъде и във всяка метростанция си пише с доста ясно в коя си,а във мотрисата казват коя метростанция си стигнал,и то и на английски.Не знам защо е толкова сложно.То ,ако тук се затрудниш,не знам как ще се оправиш в Париж или Лондон.
Наистина съжалявам, че през 1998г. когато бяха открити първите станции, членовете на Спаси София сме били на 9-10 годинки и все още не сме имали необходимите компетенции по графичен дизайн, за да направим още от самото начало нови табели...
За хората от други градове,за чужденци,та дори за софиянци има доста объркващи схеми,а като го съчетаеш и с ЦГМ,за да видиш маршрутите на трамваи,тролеи,автобуси,се получава неразгадаем ребус!
Тук стана нещо като място за надпревара - кой , колко е пътувал и кого света е видял повече .
Посочете нещо по-добре направено в София през последните години !
има интернет, за който не е ходил, проверете как изглежда метрото в Стокхолм, Москва или Киев и след това говорете за красотата на нашите плочки за баня. вижте и метрата в Лондон и Париж като пример как се строи нещо за милиони пътници на ден, което ще издържи 30-40 години, а не евтина еднодневка. проверете и за колко време минават 10 спирки метрата във Виена и Ню Йорк и сравнете със София, пък след това говорете за софийското.
уж като се строи сега, трябва да е най-доброто, но то е просто работещо, което явно пак е невероятно постижение за тази държава.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Аааа не ми говори за Стокхолмското метро! Вярно много удобно е, но повечето станции са супер грозни и мръсни. А като прибавим и циганите на входа... отврат. Но в статията става дума за указателните табели. В Стокхолмското метро наистина са много ясни, оправяш се прекрасно.
В Париж и Лондон се оправих без никакви проблеми, миличко. В София обаче от лещитето до гарата срещнах следните трудности:
1. Влачех много голям куфар, но отказаха да ми отворят пропуска за инвалидни колички (никъде другаде по света не са ми отказвали). Оправданието беше, че нямат право, а освен това ширината била предвидена и за големи куфари да минават. Куфарът мина на милиметри от преградите, като трябваше да се позиционирам много добре, за да не заседне по пътя.
2. Подът на мотрисата беше около 8 см по-висок от нивото на платформата (отново никъде не съм виждала подобно нещо) и трябваше да си вдигна тежкия куфар, за да го кача вътре.
3. Мислех, че не се налага да се прекачвам, защото линията е нарисувана в един и същи цвят. Добре, че нещо ми просветна и попитах. Оказа се, че трябва да сменя линията на Сердика.
4. На Сердика се лутах по някакви коридори, опитвайки се да намеря асансьор. Една чистачка ми показа къде е.
5. Успешно намерих изхода за автогарата. Асансьор няма. Посрещнаха ме 40 мокри стъпала (беше зима), по които трябваше да си кача 30 килограмовия куфар. Добре, че един човек ми помогна с носенето.
Welcome to Bulgaria, дет' се вика!
P.S. Още веднъж благодаря на всички мили хора, които ми помогнаха тогава! На метрото не благодаря. За него имам думи, заради които биха ми изтрили коментара...
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin Yutang
До коментар [#37] от "yanne":
В Лондон е добър пример как се правят табели. В Мюнхен също. Хората имат огромен опит, защо не го ползваме, а правим самоделки?
А г-н Братоев дали е достатъчно добър в експлоатацията?Сигурно в строителството се справя добре, но това са много различни неща.
Дали някой е обърнал внимание на паркинга на Цариградско шосе? След като търсих онлайн за условията за ползване, попитах женицата на гишето. Подаде ми измачкан лист, гледайки ме с подозрение да не и го отмъкна. Условията за ползване са толкова умно направени, колкото и табелите. Това скъпо съоръжение стои полупразно.
Та управлението на огромната инвестиция Софийско метро изисква доста повече интелигентност.
Не може един Братоев да е един за всичко, както ББ.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Не си единствен. И аз се обърквам на ЖП гарата. Всъщност на доста ЖП гари съм се обърквала. Особено на Стокхолмската, там са на едно място центр. станция на метрото, жп гара, гара за крайградските влакове, молове, подлези, надлези + строежи. Кошмар. Като научиш кое за къде е, установяваш, че има много удобни връзки, но ако си за пръв път... майко мила.
Традиция е у нас всеки път да се открива топлата вода наново, вместо да се види как е в страни които имат метро от 100 години... И с автобусите е същата работа, на таблата на автобусите се сменя целия маршрут!!! Мен какво ме интвресува откъде идва автобуса, след като искам да стигна някъде? Или другата гениална простотия, написали на спирката някакви часове - оказва се това са времената на тръгване от начална спирка. Откъде и защо пътниците трябва да знаят колко време му отнема на автобуса да дойде до всяка една спирка която може да им се наложи да ползват?!?!?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Трудно. В София в последните години няма нищо добро направено, а градът вече изглежда като селска махала на фона на останалите столици около нас. Радвам се, че и ти си забелязал.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
До коментар [#47] от "gesand":
Трагичното, е че има хора, които приемат всичко комплект. Или харесваш метрото, или си против. Не можеш да критикуваш табелите, щом критикуваш си враг на метрото, враг на София, враг на България.
Или си с нас, или си против нас. Тоталитарното ни минало ще ни мъчи докрай.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
До коментар [#51] от "DareDebil":
Един огромен спам се носи от информацията по спирките. Трябва да изчакам да си извърти безполезната информация, откъде е тръгнал тролея. А след като се извърти два пъти и половина, се случва да изгасне с объркващата последно съобщение, откъде идва. Сигурно доста по-впечатляващо за шефовете, минаващи отстрани, е да се върти един надпис с начална и крайна спирка, вместо само един статичен само с крайната. А ако има няколко линии, стоиш и чакаш да дойде реда на твоята.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Има проблеми с логистиката, но не са чак толкова трагични, както ги описват момчетата от "Спаси София" и повечето хейтъри под статията. Ако си толкова прост и не можеш да се оправиш в софийското метро, върни се в село и си пътувай с каруцата.
Така е. Тук понятието "конструктивна критика" не съществува.
А в действителност всички са доволни, че има метро. Огромната работа е свършена. Просто трябва да се изпипат някои малки детайли, за да стане още по-хубаво и удобно. Както и да не се излагаме пред чужденците. :Р
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin Yutang
[quote#11:"Fred"]Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам. [/quote]
Чак пък толкова!!!!Има 13 коловоза и се объркваш, тъй ли?С челните - до към 17-18 да са, най-много.И си пише - изток и запад, коловози 6 и 7, примерно, един до друг, с един ескалатор, стълби или асансьор.А автогарата е на 50м, буквално!!!
Е той говори за подлеза отдолу, който не беше предвиден за такава връзка, а използваха стария магазин Деница. Но резултатът наистина е един хаос, а с асансьорите е невероятна драма.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Това е много добра идея, с таблата извън метростанциите. Съмнявам се обаче някой да се загрижи толкова за пътниците.
Любопитно е, че има и по-объркващи от софийското метро - в Букурещ например, информацията за влаковете не показва колко време остава до минаването на следващия влак, а колко е минало от преминаването на предишния. И ... вади калкулатора да смяташ, ако знаеш интервала.
Задача: в Перник съм на ЖП гарата. Трябва да стигна до София. Има два влака - "новите" сименски мотриси (каквото отпред, такова и отзад). И на двата пише от всяка страна София, съответно от другата - Кюстендил. Кой влак хващам?
До коментар [#55] от "stedim":
Браво Матросов, така се громи врага!
Хейтърчета разни, да се смачкат като хлебарки! Никаква критика, вся власт советам!
Не лошо да има един Комитет, който да одобрява коментаторите. Жълт картон, червен, арест, затвор, куршум, и след куршума червей.
А коментарите да изчакват един-два часа, докато Комитетът ги одобри.
Трябва да има РЕД!
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
[quote#37:"yanne"]То ,ако тук се затрудниш,не знам как ще се оправиш в Париж или Лондон.[/quote]
Па не знам. В Лондон се оправих идеално - сама, с една карта. И даже забелязах, че влаковете им са някак синхронизирани и не ти се налага да чакаш по 10 минути, когато сменяш линии, освен когато няма някакво забавяне, за което съобщават надлежно.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Най-лошото е , че дори и новите частни МЕГАстроежи винаги оставят по нещо недовършено с което обезсмислят напъна им за съвършенство и показност и придават онзи мърляшки вид на града за който говорите , но за тях никой не говори , а за табелите на метрото - проблем (не , че не е) . Защо ли ? И Вие и аз знаем причината !
Не, не е това проблемът на града. Проблем е цялостното му проектиране на парче и липсата на визия. Проблем е превземането на града от коли. Проблем е липсата на пешеходни пространства.
В конкретика - метрото, колкото и прекрасно да изглежда, реално е тотално за..бано от общината и му се обръща внимание единствено там, където се строи. Точно щото общината е предала града в царството на автомобила, и не им дреме за обществения транспорт. Затова той е неефективен, с тъпи табелки, неприятен за използване и като цяло неизползван.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Б*хти некАдърниците. Така е като хората дисижън мейкъри са прости и посредствени връзкари и "наши" хора. То за това всичко е нагоре с главата...
Щот не се прави с... глава.
[quote#2:"volrath"]Е, стига де, не е чак толкова сложно. Има къде-къде по-сложни подземни железници в Европа...[/quote]Просто активистите от "Спаси София" обикалят като луди в фото апаратчета в ръка и се чудат какво да снимат за да си изкарат надницата от партийната централа или от фондацията, която ги финансира! И понеже сега няма дъждове и няма локви, ремонтите из София не не са приключили, за да ни покажат някоя накриво залепена плочка, а е и горещо и не им се обикаля много много по улиците, та затова са слезли на по-хладно в метрото. И там, в метрото, какво какво - ааа табелките някъде били различни... Някоя баба от Павликени (примерно) не могла да се ориентира...
А тя, София, всъщност няма нужда от спасение - Борисов я спаси от онези, които я съсипваха преди него!
[quote#66:"Darth Plagueis"]Проблем е превземането на града от коли. [/quote]
Абсолютно съм съгласен , но какво да правиш - продаваш земя - купуваш кола ... 1-2-3 - идваш в София и се возиш .
До колкото съм чувал София е проектирана на времето за 300-400 000 души , а тя все Расте и Расте и вече остаря (не може да се самовъзстанови) .
Ето това е една полезна критика! И ако от опозицията в Столична община, вместо само да критикуват измислени несъществуващи неща и да създават интриги, вземат и го кажат това, сигурен съм, че ще има кой да ги чуе и коригира.
Ама не - те само се джанкат, като че във всеки момент са в предизборна кампания!
Какво е това мрънкане бе дневник, метрото е чудесно за държава като нашата!! Аз във Англия примерно съм пътувал с много неща, но давам пример с автобус, щях да си изтърва ПОЛЕТА! Става дума за автобус от южна Англия, със смяна в Лондон и към летището.ЛЕЛЕ! Още се сещам все едно е вчера, слизам аз на една голяма гара и си търся gate, пък те много, но моя просто го НЯМА. Смяната е 30 минути, аз вече срам не срам отивам да 'спийквам' на информация като първия абориген ,а билета ми е на СМС, не на хартия. Жената ми вика 'ей там излизаш от ГАРАТА и след завоя', и то на такъв английски дето нищо не може да разбереш. Какъв завой, какви гари... излизам от гарата и хващам по някакви улици на 500 метра от нея и няма нищо, просто вече си в града, връщам се аз и казвам на една англичанка че ще й дам 10 паунда да ме заведе до моя гейт. Жената супер любезна, започна да тича наляво-надясно и не може да ми намери гейта, след почти 30 минути и почти изтъвал автомобуса, жената ми каза, че моя превозвач Натионал Ехпрес е прехвърлил билета ми към друг превозвач и ГЕЙТА ми е на спира от градския транспорт близо до гарата! ПАДНАХ! Благодарих на жената, тегнех една дълга на цялата английска система. Нямаше никакви визуално упътване, това можеш да го разбереш само на бюрото за информация.
[quote#71:"aboto"]До колкото съм чувал София е проектирана на времето за 300-400 000 души [/quote]
Верно ли? Лондон преди 2 000 години вероятно са го проектирали за 10 млн?
[quote#69:"cristo_n"]за да си изкарат надницата от партийната централа или от фондацията, която ги финансира![/quote]
Бухахахахахах, не знаем нищо за финансиране, ма нема къ да е иначе, некой трябва да ги финансира... милиционерска работа.
Колкото до табелките в метрото, поне от година повдигат темата и предлагат решенията на общината. Безплатно. Като общината вече прие някои от тях.
Бегай за нови опорки.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Лелеее, това ако се случи тук, като завалят едни "оставка! оставка!", сутрешни блокове по телевизиите, фейсбук страници с петиции, блокиране на крастовища от 20-30 вечно протестиращи... Ужас ти казвам!
Само като прочетох как е написал "Натионал Ехпрес" и ми стана ясна цялата история...
Не стана ясно обаче каква точно е историята, ма нейсе.
[quote#74:"cristo_n"]На мен ми е достатъчно, че я спаси с нашите пари, [/quote]
Спаси я от пешеходни зони, спаси я от здраве, от тишина... яко спасение падна.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
[quote#73:"deutschland"]Какво е това мрънкане бе дневник, метрото е чудесно за държава като нашата![/quote]
Темата е указателните табели и тяхната състоятелност, а не метрото като цяло! Защо смесваш нещата? Ами не са в ред тия табели! Аз съм софиянец и много харесвам метрото, но стъпя ли някъде където за пръв път го вземам винаги се дзверя и се чудя къде точно ще изляза - например винаги бъркам изходите на Лъвов мост. Там посмъртно не мога да се ориентирам къде искам да изляза. Излизам винаги другаде
[quote#35:"yanne"]Стига ,бе?!Че Ц ЖП Гара и автогарата са една до друга?! [/quote]
Да ама факт, такава плетеница от подлези и тунели че много лесно се обърква човек кой да хване.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
е сеа, преди малко една жена ме попита на станция "витоша" кой е изходът за мола! lol посочих й тоя, дето е с директния изход вътре в мола. не ми се обясняваше, че откъдето и да излезе, все ще е покрай него.
но за объркването си е вярно. не ми пречи - бъркам веднъж, следващия път знам. ама не всички са търпеливи и разбиращи като мен!
тея от спаси София пак
търсят 15 минути слава.
абе ако искате да ставате политици,
регистрирайте си партия спаси София
и действайте. ама с тея изсмукани забележки
само за смех на децата ставате.
Пешеходни зони и тишина в София имаше до началото на 90-те години, преди цялата провинция да се пресели в София!
После започна реституция плюс задължителни разрешителни за строеж (получавана "по право" от собствениците на реституирани имоти), несъобразени с възможностите на града, и вместо София да се разраства по периметъра си, тя почна да се "сгъстява", щото така е по-лесно и евтино. Друго си е да вдигнеш блок до построена улица и изградена подземна инфраструктура!
Това обаче, когато Борисов пое общината, вече беше факт.
Ама ДСБ това не го признават, така че не очаквам ти да се съгласиш.
[quote#78:"Antonio Candreva"]Темата е указателните табели и тяхната състоятелност, а не метрото като цяло! Защо смесваш нещата? Ами не са в ред тия табели! Аз съм софиянец и много харесвам метрото, но стъпя ли някъде където за пръв път го вземам винаги се дзверя и се чудя къде точно ще изляза - например винаги бъркам изходите на Лъвов мост.[/quote]
Така е, от СУ аз няколко пъти съм вземал в посока стадиона вместо в посока Илинден. Ами вътрешният компас ми казва че натам е центъра пък то се оказва обратното Но не е болка за умиране, на следващата спирка се усещаш и хващаш обратният влак.
Същото и с изходите, на непозната спирка е голяма загадка накъде да тръгна, доста често тези надписи не ми казват много. Обикновено в такива случаи тръгвам натам където са повечето хора
Малко като лабиринт си е но както казах не е болка за умиране. Цялостна смяна едва ли но повечко табели и надписи няма да са излишни. Иначе метрото като изпълнение си е прекрасно, дори хора които идват от чужбина и могат да правят сравнения ми го казват учудени.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Нещо се бъркаш. Първо, правото на собственост (реституцията), и правото на строеж са твърде различни неща.
Второ, голямото съсипване на града започна в края на Софиянски и продължено с пълна пара от Баце и Фандъкова. При Фандъкова достигна висоти - най-мръсна столица в Европа, най-шумен град в света, най-голям ръст на белодробни заболявания.
Да, ДСБ е виновника, знаем..
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Абе аз да питам някой успя ли да разбере защо автоматите за билетчетата в метрото са от лявата страна, нещо за ляворъки ли ни взеха? Аз обикновено с дясната тръгвам да посягам...
[quote#82:"cristo_n"]Пешеходни зони и тишина в София имаше до началото на 90-те години[/quote]
Тогава по улиците нямаше храчки , но сега има .Така , че и табелите не знам кой ги "измисля", дано двете неща не са свързани .
Предложението на картите да се виждат метролиниите, а не само метродиаметрите, е абсолютно правилно. Това е обичайната практика по света. Просто е чудновато, че у нас е възприет друг подход.
[quote#39:"Софиянец"]Наистина съжалявам, че през 1998г. когато бяха открити първите станции, членовете на Спаси София сме били на 9-10 годинки[/quote]
Ами след 30-40г други пък ще съжаляват, че по ваше време са били на 8-10 годинки и ще предлагат да се махне вашето за да стане тяхното Панта рей както казвали едно време.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#84:"Darth Plagueis"] Първо, правото на собственост (реституцията), и правото на строеж[/quote]Да, греша. Имах в предвид правото на промяна на плана за регулацията и застрояване! А като се промени това, общината вече не може да откаже разрешителното за строеж, понеже няма как да го мотивира.
[quote#84:"Darth Plagueis"]голямото съсипване на града започна в края на Софиянски и продължено с пълна пара от Баце и Фандъкова[/quote]Е това вече е опорна точка, но при мен не минава - роден съм в този град, родителите ми са родени в този град, единият ми дядо и едната баба също са родени тук, и перфектно знам кое кога се застрои и кое кога се съсипа! Това си го раздумвайте с някой твой "съотборник" от провинцията.
в София до преди години също имаше таймер, който броеше времето откакто е тръгнало предишното влакче (това беше във времената на една линия по един диаметър). Та, трябва да потърсиш информация на колко минути върви метрото в този часови диапазон (трябва ти часовник) и да извадиш от интервала изминатото време.
Не знам как не могат да намерят пари в Столична Община да купят едни по-хубави табла за метрото, електронни да са. Така че ако има някакви съобщения към пътуващите да си пише, понеже не всички чуват.
Тия табла, както и табелите на "Спаси София" могат да се купят с европари, само че от столична община трябва да си мръднат дупетата за да кандидатстват за пари с проект. Пари има, ама желание няма (пък и мозък липсва).
Най-важното, колеги, е ча най бързият начин да стигнеш като клет бежанец от Лайън бридж до Ийгъл бридж е да ползваш метро, стига да не се заблудиш. За Ийгъл бридж например е по удобно да се слезе на Сайрил енд Методиус Юнивърсити Стейшън, отколкото на следващата - Нешънъл Стейдиъм Стейшън. Не че разстоянието не е едно и също пеша, но друго си е да видиш как скейтърчетата се пързалят до Совиет арми мемориал ;)
Причината да се объркате е схемата наложена от Спаси София, към която сте дали линк. Метрополитен използваше схеми, на които две линии, синя и червена, се пресичат в центъра. Това са именно диаметрите - Люлин-Младост и Надежда-Лозенец. Но тъй като влаковете се движат от летището през Обеля без да прекъсват там и после се връщат към центъра, получава се една фльонга, която се пресича сама със себе си на Сердика. Това е показано на схемата от линка, затова пресичането е в един и същи цвят, не е ясно какво се случва на Сердика и може да си помислите че от летището влака завива към гарата. Спаси София много държаха фльонгата да е в един и същи цвят, защото това била истината за движението на влаковете и това всъщност била линията. Така в тяхната схема отпадна условното разделяне на Обеля на две линии пресичащи се в центъра и остана една фльонга и абсурда на Сердика да се прекачваш на същата линия.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
chicago514
Рейтинг: 1254 ВеселоТабела която не упътва.Не е като преди-Културният човек,навред поддържа чистота и ред или пък -Бакшиша е причина за влошаване на качеството на теляшките услуги.Граждани не давайте бакшиш.-Забранено е тупането на дюшеци,килими и пътеки през балкона.За целта използвайте лоста в двора.Туй сегашните указателни табели,не са никакви табели.
volrath
Рейтинг: 497 НеутралноЕ, стига де, не е чак толкова сложно. Има къде-къде по-сложни подземни железници в Европа...
boby1945
Рейтинг: 870 ВеселоТрябва да си много застрелян за да не се ориентираш в метрото на София днес!!!
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Читател
Рейтинг: 1425 НеутралноСпоред думите на Братоев плебсът ще продължава да се обърква. Пари нема - действайте! Голяма обърквация е и в подлеза пред Централна авто- и ж.п. гари. Те така е у назе. Обърквация има и по пътищата и магистралите, ама какво от това? Тука е така.
alg57373608
Рейтинг: 1544 Неутрално"ще бъдат изработени по единен стандарт, но точно какви ще бъдат те, ще се мисли когато му дойде времето"? А кога ще дойде това време? Не е ли "времето", когато станцията се пуска в експлоатация? Софийското метро от гледна точка на пътника винаги навява мисълта, че е направено от селяни, които никога не се използвали и няма да използват метрото. Може и да не е такъв, но така си го представям този Братоев. Всеки път, когато се лутам из станцията и се чудя на акъла на хората, които го правили това метро. Но това важи не само за метрото. Не си спомням на картите в големите ни търговски центрове да има точка "you are here", което по принцип ги прави неизползваеми. Чудя се, защо въобще ги слагат? Както и липсващите табели в метрото, тези карти са чиста имитация, нещо като - а бе видяхме, че така се прави по света, но така и не разбрахме, защо.
daam
Рейтинг: 1256 НеутралноНормалното е по един и същи начин да се обозначават изходите във всички станции. В момента е доста объркано и човек, който за първи път слиза на дадена станция е изключено да се ориентира
kazushi
Рейтинг: 964 НеутралноКато човек от провинцията мога да кажа, че не е чак толкова сложно. А и ако объркаш спирката, винаги можеш да смениш посоката на следващата.
Далеч повече проблеми имам на централната ЖП гара.
парци
Рейтинг: 225 Неутрално"Всички станции от следващия метродиаметър ще бъдат изработени по единен стандарт, но точно какви ще бъдат те, ще се мисли когато му дойде времето"...
Малоумно стадо.
Хи-хи
Рейтинг: 1506 НеутралноАбе само като видиме кметицата-учительница си представяме стадо луди мравки. От там нататък нема нищо за чудене...
Fred
Рейтинг: 1125 НеутралноОт "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. Кой ще дава сега пари да подменя табели защото някакви ентусиасти са се сетили че може другояче. След време пък други ще поискат друго и така наред.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Трябвало е да излязат с инициатива още когато е почнало да се строи или поне в самото начало на разширяването. Хората предлагат услугите си по фирмите не по медиите. Да кажем че при социализма не можеше но истинското разширяване почна преди десетина години, било е възможно тогава да се сетят.
Fred
Рейтинг: 1125 Неутрално[quote#7:"kazushi"]Далеч повече проблеми имам на централната ЖП гара. [/quote]
А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт
cinik
Рейтинг: 2209 НеутралноИ да добавим отказа да се сложат табелите с времето на пристигане горе на изходите. В неделя ми се случи да изпусна М2 под носа ми и пред алтернативата да чакам 14 минути, си излезнахме пак с детето и се разходихме още 2 метростанции.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияfpyyh
Рейтинг: 675 Неутралнода беше минал през някое и друго метро този директор, да види хората какво за измислили и тествали за стотина години с този транспорт, да почерпи опит...
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеНатътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 1055 НеутралноЗа какво беше тоя рев не разбрах. Действително както отбеляза някой трябва да си много застрелян за да не се ориентираш. Съвсем отделно че има сигурно десетки примери по света, които са си истински лабиринт. Айде малко и пътуващите да се напънат да мислят, не може до всеки да назначим социален асистент да го води за ръчичка...
Няма шики-мики.оstavime
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#2] от "volrath":
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!Дай пример. Аз не съм виждал по-сложна. Не мисля, че и наща е сложна. Все пак трябва да си пълен тупан и неграмотник, за да се загубиш и объркаш в метро с 2 линии.
alg57373608
Рейтинг: 1544 НеутралноДо коментар [#14] от "Олд Шетърхенд":
Нито веднъж не ми се случи да се объркам в нито едно метро в чужбина. Но в София - ми се случва всеки път, ако не да се объркам, то да се затрудня до степен, че се налага да питам. Ако добавим и факта, че чужденците в нашето метро бая зор ще видят да се ориентират в табелите, камо ли да бъдат словестно упътени, просто си едно приключение да ползват софийското метро.
russian78
Рейтинг: 488 Неутрално"За коригиране на табелите на досегашните 34 станции не може и да става дума, освен ако не е наложително, защото става въпрос за още допълнителни средства, които няма кой да даде, завърши директорът."
"Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)Отказът от стандартизация на табелите и мотивите за това са изключително дразнещи. Може да се спори, кой вариант е най-удачен, но да се отрича, че всички спирки трябва да отговарят на единни стандарти е малоумие. На този фон, как ли би се случила една подмяна на табелите по останалите спирки от градския транспорт, където би следвало да има карти и схеми на линиите?
султана глаушева
Рейтинг: 334 НеутралноЦялата мара втасала, метрото става обект на критика. То е едно от най-красивите в света, влакчетата се движат по разписание, а който не намира достатъчна информация, може да попита. Софиянци (поне повечето) са отзивчиви хора, ще го упътят, ще му обяснят. И чужденец да е, проблем няма - ние говорим езици. Та на фона на луксозни квартали без канализация, презастрояване, разбити улици и тротоари, задръстени от паркирали коли, метрото е най-малката болка. Всъщност никаква болка не е, а е една чудесна придобивка. Аз много му се радвам.
Мърфи е оптимист!alehandro77
Рейтинг: 471 НеутралноБратоев, жалко за ордена...особено за летището е много зле наистина...бил съм в 6-7евро метра, ами няма проблем само тук...
Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.gesand
Рейтинг: 304 НеутралноДааа, ползвала съм метро на три континента в поне 10 държави. Никъде не съм се губила, нито съм питала някой да ме упъти. С изключение на софийското метро. Тая простотия с диаметрите вместо линиите на картата никъде другаде я няма! Явно е оригинално българско изобретение.
-map-july-2016.pdf. Гледа, от летището до гарата - непрекъсната синя линия, значи няма да прекачва никъде (защото така е в целия нормален свят!!!). Да, ама не! Това не е линия, а някви диаметри! Къде личи това? Никъде! Защо му е да пита в метрото, като си мисли, че е интелигентен човек и се е ориентирал правилно? Естествено, че няма да пита. Резултат - поредният изгубил се гражданин. И, разбира се, тежко на чуждите туристи, които вече никак не са малко...
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin YutangПоне в самото метро има карта и на линиите, докато в интернет се мъдри само карта с диаметрите. Представете си човек, който не е ползвал метрото. Иска да си направи маршрут и отваря картата http://www.metrosofia.com/images/sofia-metro-lines
tily_lily
Рейтинг: 564 НеутралноДо коментар [#2] от "volrath":
Не е сложно, а тъпо.
Хриси
Рейтинг: 1475 Любопитно[quote#18:"султана глаушева"]То е едно от най-красивите в света, [/quote]
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Скъпа, какво ни дреме колко е красиво, като табелките по станциите не дават смислена информация? Ние не сме тръгнали да разглеждаме красотата на метрото, а да стигнем от точка А до точка Б. Аз съм от София и пак съм се мотала като муха без глава по разните станции, докато си намеря правилния изход. Но, виж, из други европейски метра не ми се е случвало. Нищо, че не са толкоз красиви.
А Братоев е един тотален тупАн прост.
buchermucher
Рейтинг: 394 НеутралноТабелите не само в метрото, ми като цяло в милата ни родина са голяма карикатура. По принцип. Обаче, като прочетох, разбрах, че авторът с табели и без табели, все ще му е тегаво. Или просто се е престарал на няколко места в опита си да е трагичен.
tily_lily
Рейтинг: 564 НеутралноДо коментар [#20] от "gesand":
+++++++++++
Княз Мишкин
Рейтинг: 388 НеутралноЦелта на статията: от "Спаси София" искат да вземат финансиране, за да сложат техните табели.
simval
Рейтинг: 740 НеутралноРоден съм в София, от родители софиянци и живях в София до 40-та си година. Оттогава не живея вече в София. Когато за първи път взех метрото по линия 2, излязох в центъра на града през неправилния изход. Защото правилният беше обозначен като площад "България", площад, напълно неизвестен за мен. Както и за всички останали, които попитах след това.
Аз не зареждам в Лукойл.ПП. Колко от вас знаят къде в центъра на града се намира площад "България"?
Lady Zeppelin
Рейтинг: 1366 Неутрално"хората обичайно запомнят и се ориентират по обектите, а не по булевардите."
Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.Това е и моята забележка към табелите в метрото.
Добре би било, при наличие на повече от един изход, да се добавят указания за обектите в близост до спирките - болници, административни сгради, исторически забележителности.
Ал Бънди
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#10:"Fred"]От "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. Кой ще дава сега пари да подменя табели защото някакви ентусиасти са се сетили че може другояче. След време пък други ще поискат друго и така наред.
[/quote]
Спаси София е цивилна организация, която не е участвала в строежа и проектиране на метрото и е нормално да критикува в последствие! Въпросът е, резеноо ли е критиката им или не е. Ако е резонна, а аз смятам че е такава, табелите трябва да се променят! Има доста добри примери как се правят упътващите табели в градския транспорт и не трябва да откриваме топлата вода. Вероятно този, който е проектирал българските табели не е ходил никъде в чужбина.
Хриси
Рейтинг: 1475 Весело[quote#26:"simval"]Колко от вас знаят къде в центъра на града се намира площад "България"? [/quote]
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Аз знам, ама чак след като излязох през съответния изход и се озовах пред ... НДК.
Колко по-лесно щеше да е да бяха написали "НДК" вместо площад "България"...
Ал Бънди
Рейтинг: 497 НеутралноДобре е и спирките да напомням архитетурно емблематични сгради и обекти на повърхността. Добър пример за това е метро станцията Лъвов мост, където има изображение на лъвове по стената.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 Неутрално[quote#25:"Княз Мишкин"]Целта на статията: от "Спаси София" искат да вземат финансиране, за да сложат техните табели. [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМда, те Спаси София са производители на табелки. Ей богу, колко си умен!
[quote#10:"Fred"]От "Спаси София" типично по български са се сетили когато вече е късно. [/quote]
Разбира се, виновни са от Спаси София, с общината всичко си е наред. Абе, мозък, когато метрото започва да се строи тия от Спаси София не са били родени бре!
The_Curious
Рейтинг: 768 НеутралноМетрото е голям та*ак.
Nothing else, but more or less the bitter truth!Когато дойдох в София, първите няколко пъти слизах на грешни станции или излизах от различни изходи - толкова са информативни табелите. След няколко месеца свикнах, но продължава практиката табелите с време да НЕ показват коректно понякога и ако мотрисата е на перона, да се качиш на грешната, мислейки, че си на правилната. А когато това се случва в час пик, установяваш чак на грешната станция какво става. Имам го дори снимано - на СУ ми показва две нули табелата, а на перона има влакче - кое ли е?
Дано и системите им за безопасност не са на такова ниво, на каквото са табелите, че иначе случването на инцидент е въпрос на време, а не на вероятност.
ПП АйКю-то ми е доста над средното, мерено в МЕНСА и не се съмнявам, че проблема с ориентацията е в мен.
UJC4040
Рейтинг: 597 НеутралноИзключително скандална е цялата концепция на табелите. Ако има изобщо концепция. Има табели, които повече пречат, отколкото помагат. Доста нашенска е и позицията на Братоев. Да направиш едно от най красивите метра в света, на прилична цена и най-накрая, когато с микроскопични усилия трябва да направиш нещо умно по експлоатацията, "не ме занимавай сега с глупости".
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.А коментарите, които отричат проблема, ме шашкат. Та затова е и позицията на Братоев. Няма умен натиск, а всичко умно бива набързо оплюто. С питане до Цариград се стига, заключават мъдри форумци. Госпожи и господа, годината е 2016!
Мърлявостта ще ни погуби!
mitkokitkata
Рейтинг: 279 НеутралноМда, трудно е! Хората, които мислят указанията просто мислят трудно
wre501051215
Рейтинг: 2521 НеутралноДо коментар [#11] от "Fred":
[quote#11:"Fred"]Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам. [/quote]
Стига ,бе?!Че Ц ЖП Гара и автогарата са една до друга?!
Лео
Рейтинг: 1469 НеутралноДо коментар [#20] от "gesand":
Е не, тази карта е втрещяваща! "ИЕЦ", "Lavov most" и "Zapaden park"... И доста бих се замислил какво се случва на станция "Сердика" с пресичащи се маршрути по една и съща линия, вероятно на влакчетата пише за къде са... А и защо ли да е подробна картата, като може кръгчето със станцията да покрива 3-4 улични пресечки и да не знаеш къде точно ще те отведе...
wre501051215
Рейтинг: 2521 НеутралноДо коментар [#14] от "Олд Шетърхенд":
[quote#14:"Олд Шетърхенд"]За какво беше тоя рев не разбрах. Действително както отбеляза някой трябва да си много застрелян за да не се ориентираш. [/quote]
Два метродиаметъра са.Има карти навсякъде и във всяка метростанция си пише с доста ясно в коя си,а във мотрисата казват коя метростанция си стигнал,и то и на английски.Не знам защо е толкова сложно.То ,ако тук се затрудниш,не знам как ще се оправиш в Париж или Лондон.
areta
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#14] от "Олд Шетърхенд":
До коментар [#15] от "оstavime":
Ами аз явно съм от тези големите тупани, щото се обърках няколко пъти на няколко спирки.
Софиянец
Рейтинг: 605 ВеселоДо коментар [#10] от "Fred":
Наистина съжалявам, че през 1998г. когато бяха открити първите станции, членовете на Спаси София сме били на 9-10 годинки и все още не сме имали необходимите компетенции по графичен дизайн, за да направим още от самото начало нови табели...
Cara Mia
Рейтинг: 334 НеутралноЗа хората от други градове,за чужденци,та дори за софиянци има доста объркващи схеми,а като го съчетаеш и с ЦГМ,за да видиш маршрутите на трамваи,тролеи,автобуси,се получава неразгадаем ребус!
areta
Рейтинг: 1474 Неутрално[quote#37:"yanne"]То ,ако тук се затрудниш,не знам как ще се оправиш в Париж или Лондон. [/quote]
До коментар [#37] от "yanne":
Чудно, ама в Париж се оправям. Как ли наистина?
aboto
Рейтинг: 497 НеутралноТук стана нещо като място за надпревара - кой , колко е пътувал и кого света е видял повече .
Посочете нещо по-добре направено в София през последните години !
fpyyh
Рейтинг: 675 Неутралноима интернет, за който не е ходил, проверете как изглежда метрото в Стокхолм, Москва или Киев и след това говорете за красотата на нашите плочки за баня. вижте и метрата в Лондон и Париж като пример как се строи нещо за милиони пътници на ден, което ще издържи 30-40 години, а не евтина еднодневка. проверете и за колко време минават 10 спирки метрата във Виена и Ню Йорк и сравнете със София, пък след това говорете за софийското.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеуж като се строи сега, трябва да е най-доброто, но то е просто работещо, което явно пак е невероятно постижение за тази държава.
areta
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#33] от "UJC4040":
Точно! Метрото е прекрасно, чисто, прохладно, само един мърляв малък детайл трябва да се дооправи.
areta
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#43] от "fpyyh":
Аааа не ми говори за Стокхолмското метро! Вярно много удобно е, но повечето станции са супер грозни и мръсни. А като прибавим и циганите на входа... отврат. Но в статията става дума за указателните табели. В Стокхолмското метро наистина са много ясни, оправяш се прекрасно.
simval
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#29] от "Хриси":
Аз не зареждам в Лукойл.То-о ... по тоя начин и аз знам вече.
gesand
Рейтинг: 304 НеутралноДо коментар [#37] от "yanne":
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin YutangВ Париж и Лондон се оправих без никакви проблеми, миличко. В София обаче от лещитето до гарата срещнах следните трудности:
1. Влачех много голям куфар, но отказаха да ми отворят пропуска за инвалидни колички (никъде другаде по света не са ми отказвали). Оправданието беше, че нямат право, а освен това ширината била предвидена и за големи куфари да минават. Куфарът мина на милиметри от преградите, като трябваше да се позиционирам много добре, за да не заседне по пътя.
2. Подът на мотрисата беше около 8 см по-висок от нивото на платформата (отново никъде не съм виждала подобно нещо) и трябваше да си вдигна тежкия куфар, за да го кача вътре.
3. Мислех, че не се налага да се прекачвам, защото линията е нарисувана в един и същи цвят. Добре, че нещо ми просветна и попитах. Оказа се, че трябва да сменя линията на Сердика.
4. На Сердика се лутах по някакви коридори, опитвайки се да намеря асансьор. Една чистачка ми показа къде е.
5. Успешно намерих изхода за автогарата. Асансьор няма. Посрещнаха ме 40 мокри стъпала (беше зима), по които трябваше да си кача 30 килограмовия куфар. Добре, че един човек ми помогна с носенето.
Welcome to Bulgaria, дет' се вика!
P.S. Още веднъж благодаря на всички мили хора, които ми помогнаха тогава! На метрото не благодаря. За него имам думи, заради които биха ми изтрили коментара...
UJC4040
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#37] от "yanne":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.В Лондон е добър пример как се правят табели. В Мюнхен също. Хората имат огромен опит, защо не го ползваме, а правим самоделки?
А г-н Братоев дали е достатъчно добър в експлоатацията?Сигурно в строителството се справя добре, но това са много различни неща.
Дали някой е обърнал внимание на паркинга на Цариградско шосе? След като търсих онлайн за условията за ползване, попитах женицата на гишето. Подаде ми измачкан лист, гледайки ме с подозрение да не и го отмъкна. Условията за ползване са толкова умно направени, колкото и табелите. Това скъпо съоръжение стои полупразно.
Та управлението на огромната инвестиция Софийско метро изисква доста повече интелигентност.
Не може един Братоев да е един за всичко, както ББ.
simval
Рейтинг: 740 ЛюбопитноДа попитам, знае ли накой, какво представлява виолетовото трасе на втората скица?
Аз не зареждам в Лукойл.areta
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#7] от "kazushi":
Не си единствен. И аз се обърквам на ЖП гарата. Всъщност на доста ЖП гари съм се обърквала. Особено на Стокхолмската, там са на едно място центр. станция на метрото, жп гара, гара за крайградските влакове, молове, подлези, надлези + строежи. Кошмар. Като научиш кое за къде е, установяваш, че има много удобни връзки, но ако си за пръв път... майко мила.
DareDebil
Рейтинг: 788 НеутралноТрадиция е у нас всеки път да се открива топлата вода наново, вместо да се види как е в страни които имат метро от 100 години... И с автобусите е същата работа, на таблата на автобусите се сменя целия маршрут!!! Мен какво ме интвресува откъде идва автобуса, след като искам да стигна някъде? Или другата гениална простотия, написали на спирката някакви часове - оказва се това са времената на тръгване от начална спирка. Откъде и защо пътниците трябва да знаят колко време му отнема на автобуса да дойде до всяка една спирка която може да им се наложи да ползват?!?!?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 НеутралноДо коментар [#42] от "aboto":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТрудно. В София в последните години няма нищо добро направено, а градът вече изглежда като селска махала на фона на останалите столици около нас. Радвам се, че и ти си забелязал.
UJC4040
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#47] от "gesand":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Трагичното, е че има хора, които приемат всичко комплект. Или харесваш метрото, или си против. Не можеш да критикуваш табелите, щом критикуваш си враг на метрото, враг на София, враг на България.
Или си с нас, или си против нас. Тоталитарното ни минало ще ни мъчи докрай.
UJC4040
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#51] от "DareDebil":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Един огромен спам се носи от информацията по спирките. Трябва да изчакам да си извърти безполезната информация, откъде е тръгнал тролея. А след като се извърти два пъти и половина, се случва да изгасне с объркващата последно съобщение, откъде идва. Сигурно доста по-впечатляващо за шефовете, минаващи отстрани, е да се върти един надпис с начална и крайна спирка, вместо само един статичен само с крайната. А ако има няколко линии, стоиш и чакаш да дойде реда на твоята.
stedim
Рейтинг: 1888 НеутралноИма проблеми с логистиката, но не са чак толкова трагични, както ги описват момчетата от "Спаси София" и повечето хейтъри под статията. Ако си толкова прост и не можеш да се оправиш в софийското метро, върни се в село и си пътувай с каруцата.
gesand
Рейтинг: 304 НеутралноДо коментар [#53] от "UJC4040":
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin YutangТака е. Тук понятието "конструктивна критика" не съществува.
А в действителност всички са доволни, че има метро. Огромната работа е свършена. Просто трябва да се изпипат някои малки детайли, за да стане още по-хубаво и удобно. Както и да не се излагаме пред чужденците. :Р
chinaski
Рейтинг: 381 Неутрално[quote#11:"Fred"]Там е истинска лудница, карам като птиците, на инстинкт А от нея да стигнеш до Автогарата е почти невъзможна задача, редовна се налага да питам. [/quote]
Чак пък толкова!!!!Има 13 коловоза и се объркваш, тъй ли?С челните - до към 17-18 да са, най-много.И си пише - изток и запад, коловози 6 и 7, примерно, един до друг, с един ескалатор, стълби или асансьор.А автогарата е на 50м, буквално!!!
julia_says
Рейтинг: 226 ВеселоНа подлеза на Орлов мост дълго време се мъдреше табелка "Вход" и нямаше указание за какво е вход и накъде води. Доста дълго преседя.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 НеутралноДо коментар [#57] от "chinaski":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕ той говори за подлеза отдолу, който не беше предвиден за такава връзка, а използваха стария магазин Деница. Но резултатът наистина е един хаос, а с асансьорите е невероятна драма.
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 621 ВеселоДо коментар [#12] от "cinik":
Това е много добра идея, с таблата извън метростанциите. Съмнявам се обаче някой да се загрижи толкова за пътниците.
Любопитно е, че има и по-объркващи от софийското метро - в Букурещ например, информацията за влаковете не показва колко време остава до минаването на следващия влак, а колко е минало от преминаването на предишния. И ... вади калкулатора да смяташ, ако знаеш интервала.
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 621 ВеселоДо коментар [#54] от "UJC4040":
Задача: в Перник съм на ЖП гарата. Трябва да стигна до София. Има два влака - "новите" сименски мотриси (каквото отпред, такова и отзад). И на двата пише от всяка страна София, съответно от другата - Кюстендил. Кой влак хващам?
UJC4040
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#55] от "stedim":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Браво Матросов, така се громи врага!
Хейтърчета разни, да се смачкат като хлебарки! Никаква критика, вся власт советам!
Не лошо да има един Комитет, който да одобрява коментаторите. Жълт картон, червен, арест, затвор, куршум, и след куршума червей.
А коментарите да изчакват един-два часа, докато Комитетът ги одобри.
Трябва да има РЕД!
Хриси
Рейтинг: 1475 Любопитно[quote#37:"yanne"]То ,ако тук се затрудниш,не знам как ще се оправиш в Париж или Лондон.[/quote]
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Па не знам. В Лондон се оправих идеално - сама, с една карта. И даже забелязах, че влаковете им са някак синхронизирани и не ти се налага да чакаш по 10 минути, когато сменяш линии, освен когато няма някакво забавяне, за което съобщават надлежно.
aboto
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#52] от "Darth Plagueis":
Най-лошото е , че дори и новите частни МЕГАстроежи винаги оставят по нещо недовършено с което обезсмислят напъна им за съвършенство и показност и придават онзи мърляшки вид на града за който говорите , но за тях никой не говори , а за табелите на метрото - проблем (не , че не е) . Защо ли ? И Вие и аз знаем причината !
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 НеутралноДо коментар [#61] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИмаш два варианта:
1. Разчиташ на късмет и се надяваш да не мине през Хераково.
2. Гледаш кой от двата е пълне и кой празен, и се качваш на пълния.
Има и трети - качваш се на празния, минаваш през Хераково и се наслаждаваш на спокойствието и гледките. Кво толкова, 2 часа Перник - София...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 НеутралноДо коментар [#64] от "aboto":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе, не е това проблемът на града. Проблем е цялостното му проектиране на парче и липсата на визия. Проблем е превземането на града от коли. Проблем е липсата на пешеходни пространства.
В конкретика - метрото, колкото и прекрасно да изглежда, реално е тотално за..бано от общината и му се обръща внимание единствено там, където се строи. Точно щото общината е предала града в царството на автомобила, и не им дреме за обществения транспорт. Затова той е неефективен, с тъпи табелки, неприятен за използване и като цяло неизползван.
blurred
Рейтинг: 448 НеутралноБ*хти некАдърниците. Така е като хората дисижън мейкъри са прости и посредствени връзкари и "наши" хора. То за това всичко е нагоре с главата...
Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!Щот не се прави с... глава.
UJC4040
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#66] от "Darth Plagueis":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.+++++++
cristo_n
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#2:"volrath"]Е, стига де, не е чак толкова сложно. Има къде-къде по-сложни подземни железници в Европа...[/quote]Просто активистите от "Спаси София" обикалят като луди в фото апаратчета в ръка и се чудат какво да снимат за да си изкарат надницата от партийната централа или от фондацията, която ги финансира! И понеже сега няма дъждове и няма локви, ремонтите из София не не са приключили, за да ни покажат някоя накриво залепена плочка, а е и горещо и не им се обикаля много много по улиците, та затова са слезли на по-хладно в метрото. И там, в метрото, какво какво - ааа табелките някъде били различни... Някоя баба от Павликени (примерно) не могла да се ориентира...
А тя, София, всъщност няма нужда от спасение - Борисов я спаси от онези, които я съсипваха преди него!
gesand
Рейтинг: 304 НеутралноДо коментар [#69] от "cristo_n":
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin Yutang[quote#69:"cristo_n"]А тя, София, всъщност няма нужда от спасение - Борисов я спаси от онези, които я съсипваха преди него! [/quote]
Рабира се ! Еднолично я спаси, с пари от джоба си! После се юрна по същия начин да спасява цялата държава.
aboto
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#66:"Darth Plagueis"]Проблем е превземането на града от коли. [/quote]
Абсолютно съм съгласен , но какво да правиш - продаваш земя - купуваш кола ... 1-2-3 - идваш в София и се возиш .
До колкото съм чувал София е проектирана на времето за 300-400 000 души , а тя все Расте и Расте и вече остаря (не може да се самовъзстанови) .
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#54] от "UJC4040":
Ето това е една полезна критика! И ако от опозицията в Столична община, вместо само да критикуват измислени несъществуващи неща и да създават интриги, вземат и го кажат това, сигурен съм, че ще има кой да ги чуе и коригира.
Ама не - те само се джанкат, като че във всеки момент са в предизборна кампания!
deutschland
Рейтинг: 605 НеутралноКакво е това мрънкане бе дневник, метрото е чудесно за държава като нашата!! Аз във Англия примерно съм пътувал с много неща, но давам пример с автобус, щях да си изтърва ПОЛЕТА! Става дума за автобус от южна Англия, със смяна в Лондон и към летището.ЛЕЛЕ! Още се сещам все едно е вчера, слизам аз на една голяма гара и си търся gate, пък те много, но моя просто го НЯМА. Смяната е 30 минути, аз вече срам не срам отивам да 'спийквам' на информация като първия абориген ,а билета ми е на СМС, не на хартия. Жената ми вика 'ей там излизаш от ГАРАТА и след завоя', и то на такъв английски дето нищо не може да разбереш. Какъв завой, какви гари... излизам от гарата и хващам по някакви улици на 500 метра от нея и няма нищо, просто вече си в града, връщам се аз и казвам на една англичанка че ще й дам 10 паунда да ме заведе до моя гейт. Жената супер любезна, започна да тича наляво-надясно и не може да ми намери гейта, след почти 30 минути и почти изтъвал автомобуса, жената ми каза, че моя превозвач Натионал Ехпрес е прехвърлил билета ми към друг превозвач и ГЕЙТА ми е на спира от градския транспорт близо до гарата! ПАДНАХ! Благодарих на жената, тегнех една дълга на цялата английска система. Нямаше никакви визуално упътване, това можеш да го разбереш само на бюрото за информация.
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#70] от "gesand":
На мен ми е достатъчно, че я спаси с нашите пари, че не знам някой кмет някъде по света да харчи своите собствени пари за управлявания от него град!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 Неутрално[quote#71:"aboto"]До колкото съм чувал София е проектирана на времето за 300-400 000 души [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли? Лондон преди 2 000 години вероятно са го проектирали за 10 млн?
[quote#69:"cristo_n"]за да си изкарат надницата от партийната централа или от фондацията, която ги финансира![/quote]
Бухахахахахах, не знаем нищо за финансиране, ма нема къ да е иначе, некой трябва да ги финансира... милиционерска работа.
Колкото до табелките в метрото, поне от година повдигат темата и предлагат решенията на общината. Безплатно. Като общината вече прие някои от тях.
Бегай за нови опорки.
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#73] от "deutschland":
Лелеее, това ако се случи тук, като завалят едни "оставка! оставка!", сутрешни блокове по телевизиите, фейсбук страници с петиции, блокиране на крастовища от 20-30 вечно протестиращи... Ужас ти казвам!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 НеутралноДо коментар [#76] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСамо като прочетох как е написал "Натионал Ехпрес" и ми стана ясна цялата история...
Не стана ясно обаче каква точно е историята, ма нейсе.
[quote#74:"cristo_n"]На мен ми е достатъчно, че я спаси с нашите пари, [/quote]
Спаси я от пешеходни зони, спаси я от здраве, от тишина... яко спасение падна.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1519 Неутрално[quote#73:"deutschland"]Какво е това мрънкане бе дневник, метрото е чудесно за държава като нашата![/quote]
Темата е указателните табели и тяхната състоятелност, а не метрото като цяло! Защо смесваш нещата? Ами не са в ред тия табели! Аз съм софиянец и много харесвам метрото, но стъпя ли някъде където за пръв път го вземам винаги се дзверя и се чудя къде точно ще изляза - например винаги бъркам изходите на Лъвов мост. Там посмъртно не мога да се ориентирам къде искам да изляза. Излизам винаги другаде
Fred
Рейтинг: 1125 Неутрално[quote#35:"yanne"]Стига ,бе?!Че Ц ЖП Гара и автогарата са една до друга?! [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Да ама факт, такава плетеница от подлези и тунели че много лесно се обърква човек кой да хване.
graham
Рейтинг: 551 Веселое сеа, преди малко една жена ме попита на станция "витоша" кой е изходът за мола! lol посочих й тоя, дето е с директния изход вътре в мола. не ми се обясняваше, че откъдето и да излезе, все ще е покрай него.
но за объркването си е вярно. не ми пречи - бъркам веднъж, следващия път знам. ама не всички са търпеливи и разбиращи като мен!
mihail_p
Рейтинг: 1226 Неутралнотея от спаси София пак
търсят 15 минути слава.
абе ако искате да ставате политици,
регистрирайте си партия спаси София
и действайте. ама с тея изсмукани забележки
само за смех на децата ставате.
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#77] от "Darth Plagueis":
Пешеходни зони и тишина в София имаше до началото на 90-те години, преди цялата провинция да се пресели в София!
После започна реституция плюс задължителни разрешителни за строеж (получавана "по право" от собствениците на реституирани имоти), несъобразени с възможностите на града, и вместо София да се разраства по периметъра си, тя почна да се "сгъстява", щото така е по-лесно и евтино. Друго си е да вдигнеш блок до построена улица и изградена подземна инфраструктура!
Това обаче, когато Борисов пое общината, вече беше факт.
Ама ДСБ това не го признават, така че не очаквам ти да се съгласиш.
Fred
Рейтинг: 1125 Неутрално[quote#78:"Antonio Candreva"]Темата е указателните табели и тяхната състоятелност, а не метрото като цяло! Защо смесваш нещата? Ами не са в ред тия табели! Аз съм софиянец и много харесвам метрото, но стъпя ли някъде където за пръв път го вземам винаги се дзверя и се чудя къде точно ще изляза - например винаги бъркам изходите на Лъвов мост.[/quote]
Но не е болка за умиране, на следващата спирка се усещаш и хващаш обратният влак.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Така е, от СУ аз няколко пъти съм вземал в посока стадиона вместо в посока Илинден. Ами вътрешният компас ми казва че натам е центъра пък то се оказва обратното
Същото и с изходите, на непозната спирка е голяма загадка накъде да тръгна, доста често тези надписи не ми казват много. Обикновено в такива случаи тръгвам натам където са повечето хора
Малко като лабиринт си е но както казах не е болка за умиране. Цялостна смяна едва ли но повечко табели и надписи няма да са излишни. Иначе метрото като изпълнение си е прекрасно, дори хора които идват от чужбина и могат да правят сравнения ми го казват учудени.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 НеутралноДо коментар [#82] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНещо се бъркаш. Първо, правото на собственост (реституцията), и правото на строеж са твърде различни неща.
Второ, голямото съсипване на града започна в края на Софиянски и продължено с пълна пара от Баце и Фандъкова. При Фандъкова достигна висоти - най-мръсна столица в Европа, най-шумен град в света, най-голям ръст на белодробни заболявания.
Да, ДСБ е виновника, знаем..
nage
Рейтинг: 558 НеутралноАбе аз да питам някой успя ли да разбере защо автоматите за билетчетата в метрото са от лявата страна, нещо за ляворъки ли ни взеха? Аз обикновено с дясната тръгвам да посягам...
4ort
Рейтинг: 2824 НеутралноКаквито и табели да се сложат, Ганьо все ще се оплаква.
aboto
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#82:"cristo_n"]Пешеходни зони и тишина в София имаше до началото на 90-те години[/quote]
Тогава по улиците нямаше храчки , но сега има .Така , че и табелите не знам кой ги "измисля", дано двете неща не са свързани .
ijj
Рейтинг: 1040 НеутралноПредложението на картите да се виждат метролиниите, а не само метродиаметрите, е абсолютно правилно. Това е обичайната практика по света. Просто е чудновато, че у нас е възприет друг подход.
cveketo
Рейтинг: 225 НеутралноВъобще не е сложно, какви са тези глупости! Ей, много обичаме да критикуваме ние.
ned_red
Рейтинг: 8 НеутралноЕто карти, които показват именно линните, а не инфратруктурата:
http://www.metrosofia.com/bg/maps
Fred
Рейтинг: 1125 Весело[quote#39:"Софиянец"]Наистина съжалявам, че през 1998г. когато бяха открити първите станции, членовете на Спаси София сме били на 9-10 годинки[/quote]
Панта рей както казвали едно време.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Ами след 30-40г други пък ще съжаляват, че по ваше време са били на 8-10 годинки и ще предлагат да се махне вашето за да стане тяхното
cristo_n
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#84:"Darth Plagueis"] Първо, правото на собственост (реституцията), и правото на строеж[/quote]Да, греша. Имах в предвид правото на промяна на плана за регулацията и застрояване! А като се промени това, общината вече не може да откаже разрешителното за строеж, понеже няма как да го мотивира.
[quote#84:"Darth Plagueis"]голямото съсипване на града започна в края на Софиянски и продължено с пълна пара от Баце и Фандъкова[/quote]Е това вече е опорна точка, но при мен не минава - роден съм в този град, родителите ми са родени в този град, единият ми дядо и едната баба също са родени тук, и перфектно знам кое кога се застрои и кое кога се съсипа! Това си го раздумвайте с някой твой "съотборник" от провинцията.
alabalko
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#51] от "DareDebil":
това с началното време на първа спирка го видях и в Дубровник. Бях ужасен!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 НеутралноДо коментар [#92] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИма статистика бе, мозък! Седи и гледай сайта на евростат по-внимателно, виж на кои места се класираме по различни показатели и си бий шута некъде!
cristo_n
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#84:"Darth Plagueis"]Да, ДСБ е виновника, знаем..[/quote]Не е
ДСБ - тогава нямаше ДСБ. Имаше СДС, и Софиянски, и хората около тях!
alabalko
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#60] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
в София до преди години също имаше таймер, който броеше времето откакто е тръгнало предишното влакче (това беше във времената на една линия по един диаметър). Та, трябва да потърсиш информация на колко минути върви метрото в този часови диапазон (трябва ти часовник) и да извадиш от интервала изминатото време.
Не знам как не могат да намерят пари в Столична Община да купят едни по-хубави табла за метрото, електронни да са. Така че ако има някакви съобщения към пътуващите да си пише, понеже не всички чуват.
Тия табла, както и табелите на "Спаси София" могат да се купят с европари, само че от столична община трябва да си мръднат дупетата за да кандидатстват за пари с проект. Пари има, ама желание няма (пък и мозък липсва).
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#94] от "Darth Plagueis":
Статистика на какво? На разрешителните за строеж? По квартали ли или как? И на променените регулации? Верно ли?
Дай линк, много ти се моля!
Федор Езерский
Рейтинг: 909 НеутралноНай-важното, колеги, е ча най бързият начин да стигнеш като клет бежанец от Лайън бридж до Ийгъл бридж е да ползваш метро, стига да не се заблудиш.
За Ийгъл бридж например е по удобно да се слезе на Сайрил енд Методиус Юнивърсити Стейшън, отколкото на следващата - Нешънъл Стейдиъм Стейшън. Не че разстоянието не е едно и също пеша, но друго си е да видиш как скейтърчетата се пързалят до Совиет арми мемориал ;)
borko83
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#20] от "gesand":
Причината да се объркате е схемата наложена от Спаси София, към която сте дали линк. Метрополитен използваше схеми, на които две линии, синя и червена, се пресичат в центъра. Това са именно диаметрите - Люлин-Младост и Надежда-Лозенец. Но тъй като влаковете се движат от летището през Обеля без да прекъсват там и после се връщат към центъра, получава се една фльонга, която се пресича сама със себе си на Сердика. Това е показано на схемата от линка, затова пресичането е в един и същи цвят, не е ясно какво се случва на Сердика и може да си помислите че от летището влака завива към гарата. Спаси София много държаха фльонгата да е в един и същи цвят, защото това била истината за движението на влаковете и това всъщност била линията. Така в тяхната схема отпадна условното разделяне на Обеля на две линии пресичащи се в центъра и остана една фльонга и абсурда на Сердика да се прекачваш на същата линия.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1732 НеутралноДо коментар [#97] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСтатистика на мръсния въздух, на шумовото замърсяване, на ръста на белодробните заболявания. Сметам, бех достатъчно ясен.