Само един буферен паркинг ще обслужва три метростанции в "Люлин"

Буферен паркинг на метростанция Цариградско шосе.

© Николай Николов

Буферен паркинг на метростанция Цариградско шосе.



Буферен паркинг в квартал "Люлин" в София ще има само при метростанция "Сливница". В близост до другите две спирки на подземната железница - "Люлин" и "Вардар" няма пространство, което да отговаря на изискванията за подобно съоръжение, научи "Дневник".


"Подземният паркинг при метростанция "Сливница" има място за 300 автомобила. Той е изграден още при построяването на станцията като част от първото трасе на метрото, строено през 90-те години от "Метрострой". Остава да се поставят настилки и бариери" , каза пред "Дневник" районният кмет Милко Младенов. Той допълни, че паркингът ще може да се използва до една година. От 15 години той не работи, заради отчуждаването на частни терени.


Жителите на квартала не искали подземни паркинги




По думите на Младенов по време на обществени обсъждания жителите на "Люлин" заявили, че са против проектирането на буферни паркинги, особено на подземни. Опасенията им били свързани с това, че могат да "подкопаят" основите на масивните панелни блокове. "За мен подобни притеснения не са основателни. Ако хората искаха да има паркинги, несъмнено щеше да има", каза още районният кмет.


В резултат на липсата на буферни зони около метростанция "Люлин" се паркира в градинките пред блоковете и паркингите пред търговските вериги. "Струпване на коли също има в локалите на бул. "Царица Йоана" в близост до метростанцията. Там местата са около 150, но са предназначени за хората от съседните блокове", казват жителите на квартала.


Центърът за градска мобилност ще стопанисва паркингите


През март кметът Йорданка Фандъкова възложи на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) да се довършат паркингите при Националния стадион и Централна гара. Подписан е договор за стопанисването им за 10 години. "Срокове за довършването им все още няма. Те ще станат ясни в края на годината, когато правим бизнес плана на дружеството", обясни един от тримата директори на дружеството Румяна Милoва.


В момента буферните паркинги, които могат да се използват, са тези на метростанциите "Интер Експо център - Цариградско шосе", "Надежда", "Бели Дунав", "Бизнес парк" и този до Централна гара. Ползването им обаче не е безплатно. След два или четири часа се плаща по 50 ст. на час. Така на практика се губи смисълът на системата "Паркирай и пътувай", целяща да намали колите в центъра с осигуряването на безплатен престой на автомобила в рамките на работния ден.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK