
© Николай Николов
Буферен паркинг на метростанция Цариградско шосе.
Буферен паркинг в квартал "Люлин" в София ще има само при метростанция "Сливница". В близост до другите две спирки на подземната железница - "Люлин" и "Вардар" няма пространство, което да отговаря на изискванията за подобно съоръжение, научи "Дневник".
"Подземният паркинг при метростанция "Сливница" има място за 300 автомобила. Той е изграден още при построяването на станцията като част от първото трасе на метрото, строено през 90-те години от "Метрострой". Остава да се поставят настилки и бариери" , каза пред "Дневник" районният кмет Милко Младенов. Той допълни, че паркингът ще може да се използва до една година. От 15 години той не работи, заради отчуждаването на частни терени.
Жителите на квартала не искали подземни паркинги
По думите на Младенов по време на обществени обсъждания жителите на "Люлин" заявили, че са против проектирането на буферни паркинги, особено на подземни. Опасенията им били свързани с това, че могат да "подкопаят" основите на масивните панелни блокове. "За мен подобни притеснения не са основателни. Ако хората искаха да има паркинги, несъмнено щеше да има", каза още районният кмет.
В резултат на липсата на буферни зони около метростанция "Люлин" се паркира в градинките пред блоковете и паркингите пред търговските вериги. "Струпване на коли също има в локалите на бул. "Царица Йоана" в близост до метростанцията. Там местата са около 150, но са предназначени за хората от съседните блокове", казват жителите на квартала.
Центърът за градска мобилност ще стопанисва паркингите
През март кметът Йорданка Фандъкова възложи на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) да се довършат паркингите при Националния стадион и Централна гара. Подписан е договор за стопанисването им за 10 години. "Срокове за довършването им все още няма. Те ще станат ясни в края на годината, когато правим бизнес плана на дружеството", обясни един от тримата директори на дружеството Румяна Милoва.
В момента буферните паркинги, които могат да се използват, са тези на метростанциите "Интер Експо център - Цариградско шосе", "Надежда", "Бели Дунав", "Бизнес парк" и този до Централна гара. Ползването им обаче не е безплатно. След два или четири часа се плаща по 50 ст. на час. Така на практика се губи смисълът на системата "Паркирай и пътувай", целяща да намали колите в центъра с осигуряването на безплатен престой на автомобила в рамките на работния ден.
edin drugii
Рейтинг: 2315 Неутралнонепремислени идеи или липса на такива , то и милиарди да хвърлиш ,като не знаеш къде и няма ефект ,не си струва
nik_77.
Рейтинг: 1470 НеутралноКакво почели общината от 50-те стотинки на час, заради което се обезмисля системата "Паркирай и пътувай"? Кой би си оставил колата срещу 2-3 лв., за да пътува после с метрото? И какво ще спечели ако се напълнят буферните паркинги безплатно. И колите не задръстват центъра и около метростанциите? Повече ще спечели.
chichka
Рейтинг: 2261 НеутралноНай-важното е да има "шок и ужас" за населението, дръж го стресирано и то ще е послушно! Валяка на властта трябва да мачка хората, синя зона до Казанлък, винетки за междукварталните улици, данък въздух за бебетата, такса за ползване на пешеходен тротоар....има толкова много нови идеи....чакайте ги до година-две!
Русия- проказата на планетата Земя.cinik
Рейтинг: 100 НеутралноЩо за заглавие е това? Това са вътрешноквартални спирки на метрото, от какъв зор очакваме там да има буферни паркинги? Буферни паркинги се правят на пресечката с входните артерии на града. На радиото - това не е никакъв "буферен паркинг". Комбинирано пътуване от вида паркинг в центъра заедно с билетче за метрото - това ми звучи като виц.
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Колкото до "колите, спрели по градинките около изходите", желаещите да си спестят 3 минути пеша от блока до метростанцията няма да се свършат никога. Това е част от културата, която гербаджийските простаци насадиха в София с годините. Сини зони на тези места трябват, и паркинги - за велосипеди обаче!
Натътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 1097 НеутралноАуууу... пак ще поплачем по случая...
Няма шики-мики.Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1001 Любопитно[quote#4:"cinik"]Колкото до "колите, спрели по градинките около изходите", желаещите да си спестят 3 минути пеша от блока до метростанцията няма да се свършат никога. Това е част от културата, която гербаджийските простаци насадиха в София с годините.[/quote]
?!?
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Искаш да кажеш че преди ГЕРБ никой не е спирал по градинките и тротоарите, и е нямало "желаещи да си спестят 3 минути пеша от блока до метростанцията"
До коментар [#4] от "cinik":
Филателист
Рейтинг: 237 Неутрално"Жителите на квартала не искали подземни паркинги"
За какво са им на жителите подземни паркинги при положение че има толкова тротоари наоколо на които може да се паркира.
Защо жителите не се сърдиха когато се строеше метрото. То няма ли да " да "подкопае" основите на масивните панелни блокове."
chasovnik
Рейтинг: 495 Веселокой ще си остави колата в закрит паркинг и то в люлин? до другата метростанция "мария луиза" паркирането е ужасно и постоянно разбиват автомобили банишорските тарикати, предполагам, че и в люлин ще е така?
за зоните сте прави, но с едно наум-да се зонират определен брой паркоместа само за живеещите в квартала и да си сигурен, че може да се паркира, а не както в центъра плащаш без да има къде да паркираш и търсиш паркомясто "до 4 пресечки от адреса си".
Филателист
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
Господине, може би в София има най-малко на брой подземни паркинги в цяла Европа. Колкото повече толкова по-добре. Те са изключително удобни. Пък и в София скоро ще се пренесе половин България и ще има нужда от паркинги поради липса на достатъчно тротоари и градинки за паркиране.
Жоро Г
Рейтинг: 237 НеутралноСамо не разбирам как така няма пространство около станция Люлин. Та там има място за цял стадион, а и няма нито една панелка в радиус от 250 метра. Някой от общината май ни баламосва.
antropos
Рейтинг: 551 ВеселоДо коментар [#10] от "Жоро Г":
Sic transit..Взе ми думите от клавиатурата!
skomina
Рейтинг: 678 Весело[quote#4:"cinik"]Колкото до "колите, спрели по градинките около изходите", желаещите да си спестят 3 минути пеша от блока до метростанцията няма да се свършат никога. Това е част от културата, която гербаджийските простаци насадиха в София с годините. Сини зони на тези места трябват, и паркинги - за велосипеди обаче! [/quote]
Абе негербаджииски простако, добре че кметицата е гербаджийка, та продължи това което започна Боко.
София само дето не се спомина при предишните кметове.
Най-безмилостно беше ограбвана при Софиянски, ама някак си умно и красиво с чаровна усмивка.
UJC4040
Рейтинг: 660 ВеселоДо коментар [#4] от "cinik":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.До коментар [#6] от "Мойше! Толкоз!!!":
Колегата е бил оптимистично настроен. Този процес не е спирал, но ако трябва да правим класация, бурната урбанизация под ръководството на мъдрата Партия печели първо място. Такива процеси има във всички страни, но ако са бавни и премерени, градската култура успява да надделее.
Имам притеснения, че подобно нещо ще постигне и Меркел.
UJC4040
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#10] от "Жоро Г":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Общината не иска да строи паркинги. Защо, не знам. За паркингите в центъра се появили 3-4 души, казали нье, и дотам. Къде по-лесно е с нула инвестиции да правиш нови и нови сини и зелени зони. Добра печалба, добри пари за харчене по добрия начин.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
anihilator_jack
Рейтинг: 625 НеутралноНе че нещо, но това се знае още от както откриха тази отсечка от метрото през 98ма.
Veritas odium parit obsequim amicos****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
mitkokitkata
Рейтинг: 332 НеутралноТе толкова можем...
stedim
Рейтинг: 2306 НеутралноПопитали радио Ереван може ли да се прави секс на площад. Радиото отговаря,че може, но всеки ще ти дава акъл. Понякога и общественото мнение дава акъл на специалистите и след като те са длъжни да се съобразяват с него, положението ще бъде такова.
cinik
Рейтинг: 100 Неутрално[quote#6:"Мойше! Толкоз!!!"]Искаш да кажеш че преди ГЕРБ никой не е спирал по градинките и тротоарите, и е нямало "желаещи да си спестят 3 минути пеша от блока до метростанцията[/quote]
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Тогава е нямало такива феномени като МС "Баучер", където имаш паркинг за 500 коли и въпреки това сокаците наоколо да изглеждат като в Бангладеш
cinik
Рейтинг: 100 Неутрално[quote#12:"skomina"]Най-безмилостно беше ограбвана при Софиянски, ама някак си умно и красиво с чаровна усмивка. [/quote]
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Софиянски им завеща същите апапи от негово време със заръката да не не им правят сечено. Кой строи зад Софияленд? Какво става сега с басейна Мария-Луиза? Разбирам, че няма окончателен подпис нейният статут да стане на парк? Значи някой чака нещо...Понякога трябва и търпение. Тези с автобусната концесия чакаха 8 години, затова пък им я гласуваха със 100% единодушие, ако не броим 3-4 познати лица от площадните протести, които успяхме да вкараме.
komutator
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
Ненависта ви към автомобилите съм я забелязал отдавна. Има основание за това, като знам колко автоталибани срещам всеки ден.
Ролята на буферните паркинги, включително и във вътрешните метростанции обаче е голяма. Познавам доста хора, които идват от Бистрица, дори от Железница с кола, и паркират някъде около метростанция Мусагеница. Там няма такъв паркинг. В резултат градинките, около метрото са като терени на офроуд и сблъсъците на собственици на коли от съседните блокове и "приходящите" са ежедневие. Същото е положението и на "Г.М.Димитров". Подобни неща могат да се видят и на Младост1, като няколко пъти съм виждал и кратка юмручна разправия, за паркомясто. На всички тези места подземните паркове с разумна цена на престой са си направо задължителни, тъй като има много хора които нямат удобен транспорт до метростанция и нямат алтернатива освен кола. Велосипедът е много хубаво нещо. Обаче само за момент си предствете че живеете някъде из Малинова долина или Камбаните или Бункера. Имате деца които ходят на училище и трябва да пазарувате нещо. Как точно това ще стане на колело?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1512 НеутралноДо коментар [#12] от "skomina":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСофия никога не е изглеждала по-зле, при все милиардите, които се изсипват всяка година.
По темата - гербавото планиране винаги е пълен провал, а в случая има и откровени лъжи.
Няма как живущите в Люлин да са против подземни паркинги, имайки предвид, че в немалко части от града до панелките има подземни паркинги.
А да твърдиш, че няма къде да направиш паркинги около станциите Вардар и Люлин е символ на пълната тъпота, която ни управлява.
chevyvolt
Рейтинг: 1252 НеутралноС месечна карта се паркира безплатно!
И не, локалните на МС Люлин не са за околните нови блокове! Те се строят с подземни паркинги, така че който живее в тях и желае да има автомобил, да си купи място в тях!
Масово подземните паркинги на новите блокове пустеят, понеже гараж/паркомясто в тях е около 5 хил. евро, които новодомците се опитват да спестят!
sadparrot
Рейтинг: 524 НеутралноМного съм си мислил, защо не се направят маршрутки/малки автобуси, които да въртят из квартала, и да возят хората до най-близката метро станция. Да бъдат безплатни/да си купуваш билетче за метрото в тях. По този начин повече хора могат да ползват метрото, а и ще се реши проблема с паркирането по градинките около метро станциите.
Цецо
Рейтинг: 1534 НеутралноДо коментар [#2] от "nik_77.":
Covid live matter. Stop the genocide.Ако платиш зоната ще разбереш какво печелиш.
Цецо
Рейтинг: 1534 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
Covid live matter. Stop the genocide.А са пропуснали паркинга в Лозенец. Който така и систоеше неизползван. До миналогодишния шок и ужас в квартала. Който поне научи доста хора да го ползват.
Цецо
Рейтинг: 1534 НеутралноДо коментар [#23] от "komutator":
Covid live matter. Stop the genocide.Отдавна повтарям, че основна причина за трафика в София е возенето на учениците. Поради елементарна липса на училища в един куп квартали. Но някак си общината хич не се сеща.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1512 НеутралноДо коментар [#26] от "sadparrot":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНяма нужда от още маршрутки. Има (имаше) трамваи, които са с тази цел. За съжаление, милиционерите ги закриват поголовно.
Жоро Г
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#29] от "Цецо":
Прав си! Как да пусна децата си сами в метрото? Но има и друг проблем - кварталните училища (където ги има), са пълни бардаци.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1512 НеутралноДо коментар [#31] от "Жоро Г":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТе понеже централните не са...
cinik
Рейтинг: 100 Неутрално[quote#23:"komutator"]Малинова долина или Камбаните или Бункера. Имате деца които ходят на училище и трябва да пазарувате нещо. Как точно това ще стане на колело?[/quote]
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Довеждащ транспорт е отговорът на въпроса.
cinik
Рейтинг: 100 Неутрално[quote#23:"komutator"]Ненависта ви към автомобилите съм я забелязал отдавна. Има основание за това, като знам колко автоталибани срещам всеки ден. [/quote]
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Не съм само аз, то си е цяла култура. Синът гледа бащата и брат - брата. Изчети от край до край това мнение:
https://www.24chasa.bg/mnenia/article/5696125
Филателист
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#23] от "komutator":
"В резултат градинките, около метрото са като терени на офроуд и сблъсъците на собственици на коли от съседните блокове и "приходящите" са ежедневие."
Ето в това изречение според мен се крият някой от честите проблеми свързани с автомобили.
Произволното паркиране е резултат от тоталното притъпяване на сетивата на българина който поради оскотяването си е готов на всякакви компромиси. Но това се регулира и превъзпитава лесно. С огромни глоби.
Извън България нашите шофьори се държат доста примерно.
Паркоместата пред блоковете са общински, респективно за всички, и никой няма предимство да паркира там независимо че живее в блока с изключение на случаите в които терена пред блока е собственост на живущите. Но тъй като обикновено поведението на живущите в блока е много примитивно и често се стига до щети по чужди автомобили, решението е само едно, да се направят платени. Много евтини, 50 или дори 20 ст. на ден но платени. По този начин ще изчезнат колите спрени от движение и ще се въведе регулация.
Batezuzi
Рейтинг: 658 НеутралноНяма проблем да е безплатно, но трябва да се чекираме и на влизане и на излизане. Невлязла карта за градския транспорт да не може да излезе и безплатното паркиране с карта за градския транспорт да е ако сме влезли в паркинга между 08:00 и 10:00 и сме стояли в паркинга поне 7 часа иначе 1 лев на час.