Метростанция "Витоша" не е включена в общия устройствен план на София

ОТКРИВАНЕ НА НОВАТА МЕТРО СТАНЦИЯ ВИТОША ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ ИВАЙЛО МОСКОВСКИ

© Надежда Чипева

ОТКРИВАНЕ НА НОВАТА МЕТРО СТАНЦИЯ ВИТОША ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ ИВАЙЛО МОСКОВСКИ



Метростанция "Витоша" не е включена в общия устройствен план на София, приет през 2009 г, което я прави незаконна. Тя е проектирана доста след приемането на плана за строителство на метростанцията (2013 г.), казват от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.


"Затова можем да смятаме, че е налице съставът по чл.103 а от Закона за устройство на територията, според който проектите за подобни устройствени планове, които не са одобрени към датата на влизане в сила на общия устройствен план или на неговото изменение, са незаконни", каза пред "Дневник" координаторът на инициативата Веселин Кирев.


Според него това, изключването от общия устройствен план на подобен мащабен проект като построяването на метростация "Витоша" е пропуск на предишния главен архитект на Столичната община Петър Диков. Кирев смята за съмнително свързването на спирките на метрото с търговски обекти, какъвто е случаят с единия изход на"Витоша", която води пътниците точно в мол "Paradise".




На това мнение е и блогърът Асен Генов, който призова в социалната мрежа "Фейсбук" да бъде попитана кметът на София Йорданка Фандъкова на какво основание се осъществява реализацията на суха връзка между публична инфраструктура (метро), реализирана с обществени средства и европейски пари и частен бизнес проект – Мол "Paradise" в кв. Хладилника.


Генов обяснява, че при реализацията на подобни проекти се осъществяват тежки съгласувателни и други процедури по отчуждаване на територии от собствениците им.


"С нелепи аргументи, Софийското метро не беше вкарано със суха връзка в сградата на Втори терминал на Аерогара София, защото са отделни архитектурни проекти. Онзи ден премиерът откри метростанция "Витоша", която излиза през подлез директно в Мол "Paradise". Метрото и Молът са отделни архитектурни проекти и съгласувателните процедури са не по-леки и не по-малко", пише още Генов.


"Силната свързаност на спирките на метрото с търговските проекти е факт и в квартал "Младост", където метростанцията е отдалечена от блоковете, но пък е в непосредствена близост до мястото, където ще бъдат построени кулите "Гаранти Коза", част от голям търговски комплекс, допълва Веселин Кирев.


Той припомни, че високата сграда е част от проекта за комплекс с жилищни сгради, хотел и търговски център, който дружеството планира да изгради на мястото на бившия магазин "Нова Деница" в района. Промяната на подробния устройствен план на мястото вече е минала през направление "Архитектура и градоустройство" и предстои да бъде гласувана от Столичния общински съвет.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 790 Весело

    ''На това мнение е и блогърът Асен Генов''


    тоя има ли въпрос по който да не е компетентен ?

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Само не разбрах, каква информация носи тази статия?! Едни хора, очевидно не професионалисти, твърдят нещо. Защо чак сега се сещат?! И какво следва от това? Ще затворят и разрушат метростанцията?!

  4. 4 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Тия от ГИОРТ да са чували за Подробен устройствен план?!

  5. 5 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#3] от "zenola":

    Нищо не следва, защото това са пълни измишльотини!

  6. 6 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Дневник! Тотално се излагате, като цитирате бръщолевенията на ГИОРТ! Тези същите блокираха изграждането на трамваят по Габровски!

    Асен Генов е пич, но този път не се е запознал достатъчно с проблема и се е изложил покрай ГИОРТ.

  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    Грешна посока на критика, която само ще сложи ореол на кметицата, че я "атакуват за всякакви глупости". И имайки този ореол, ще може да прокара още няколко автобусни концесии на мутроконтингента и да гори боклука на София на Лъвов мост

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  8. 8 Профил на Мусо Гоносуке
    Мусо Гоносуке
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Това пък с метрото в Младост изби рибата просто.

    Въпросната метростанция е точно на центъра на всичките пет части на квартала, на място където се пресичат всички автобусни линии, които го обслужват и в близост до поне пет други обекта - за бързо хранене, бензиностанции, супермаркети, мол.

    Ама не - трябва да е близо до жилищен блок, ако може до блока на някой блогър. Това ли е критерият?

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5921 Неутрално

    В Торонто метрото е неделима част от инфраструктурата на града до такава степен, че има underground Toronto, така е и навсякъде другаде.
    Как е направено административно при тях не знам, но е пълна глупост да не може да стане на летището (държавно-общинско взаимодействие) и да стане с частни предприемачи (общинско-частно). Затова смятам, че има нещо много гнило в различния подход и то винаги в полза на собственика, различен от държавата и общината. Още по-лошото е раПоложението на спирките. Геометрията не се вързва с логиката на живеене (най-късо разстояние до спирка с най-много хора, живеещи околността), а с нещо друго. Не се съмнявам, че е отново интерес на собственик, различен от държавата и общината.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    До коментар [#6] от "chevyvolt":

    Двойна грешка. Асен Генов не е пич, а случайник с доста плитки разсъждения, които понякога са в добра посока, но понякога. А блокирането на трамвая по Габровски беше едно наистина добро дело, само дето не знам въпросните да имат нещо общо - общината няма как да се справи със собствените си разпоредби.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    По темата - не знам кое как е оформено документално, обаче аз лично не виждам никакъв проблем метростанцията да е в мола. Напротив, чудесно е - едно от малкото умни решения на общината.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Не знам защо са се хванали с тази метростанция - то половин София е застроена в противоречие с ОУП.
    Май някои конкуренти са леко фрустрирани, че тяхното лоби не успя да докара метрото и до техния мол, както до Парадайса.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Браво Пешо, браво Диков! Колко ли още недоразумения капани е оставил в наследство

  15. 15 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 733 Неутрално

    " . . . ореол на кметицата . . ."
    Може, но наред с раиран костюм.
    В съседни килии с разбойника Диков.

  16. 16 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#2] от "mtmvb":
    Ще му хареса и после няма да се отървеш от него

  17. 17 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    На ви закони, на ви проблеми от нищото!

    властта ражда паразити
  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    До коментар [#14] от "shileto":

    Костов е виновен...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Ами да я закрие общината метростанцията, щом протестърът Асен Генов казва. Мислих, че отдавна трябваше да се възмути, че не направиха топъл изход към "Козяк" 16, а към МОЛ-а. Да не го пече слънцето или мокри дъжда, като ходи на инструктаж или да дава отчет, кой паметник е вапцал с блажна боя или в каква полезна за политиката на Държавния департамент, провокация на общественото търпение е участвал. Нищо лошо да си кришнар или хомосексуалист, но е кофти да си гадно копеле.

  20. 20 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#2] от "mtmvb":

    Хм. И веднъж да е, това е буквално голяма саможертва от твоя страна.
    Не те ли е страх от посттравматичен стрес?

    властта ражда паразити
  21. 21 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#1] от "carmello": не е въпрос за компетентност. Като не съм компетентен задавам въпрос, а като съм изказвам мнение. В случая има смисъл въпроса и е редно да получи отговор. Ако няма такъв значи богопомазаните може да си прават каквото си искат защото са над раята.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    [quote#11:"Darth Plagueis"]А блокирането на трамвая по Габровски беше едно наистина добро дело, [/quote]

    Блокирането на трамвая по "Габровски" е победа за автодебилите и собствениците на сергии, които ползват този широк булевард като битак и безплатен паркинг едновременно.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    80% от мненията не свързани с въпроса, законно ли е това, което е направено или не, а с това , откъде накъде Асен Генов се заяжда с Фандъкова и иска законност.

  24. 24 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 876 Весело

    Как им се занимава на някои хора с казуистика по никое време?
    Сега станция Витоша е "незаконна"!!!
    Ами бърже да се коригиа ОУП на София .... в указаната отсечка!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  25. 25 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":

    Спирането на трамвай безумие, както все още се нарича този проект, е най гениалната идея на общината след метрото. Стига с тая мантра " колите са лоши, трамваите добри", това не е универсална истина.

  26. 26 Профил на sluchaynia
    sluchaynia
    Рейтинг: 277 Разстроено

    Аз предлагам като е незаконна спирката на метрото, да я взривят. В края на краищата трябва да има върховенство на закона - Общината да плати и да се взриви спирката, ето блогерът г-н Генов сам ще натисне копчето или ще подпали фитила ако трябва... ааама ха...

    Гниеща бензиностанция: https://www.entrepreneur.com/article/290503
  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":

    Самото му минаване от там не е проблем. На мен лично не ми дреме особено за автоталибаните. Проблемът беше как ще стигне до там, и решение на този проблем не съществува в момента. А идеята да минава оттам беше единствено, за да оправдае някак недомисленото кръстовище, което построиха.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1015 Весело

    ми елементарно бе, бейби... с кинти... моладжиите са дали кинти за да им направат тунел до мола... кво толкоз конспиративно и неморално има в туй...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  29. 29 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#3] от "zenola":

    Носи разбира се. Ти си плащаш данъците на общината, за да изгради тя метро и т.н. А общината решава на своя глава да свърже частна сграда т.е. да даде пари за това, с метростанцията. Дори и в случая при който общината не е дала пари нещата пак миришат, защотото общината дава предимство на собственика и търговците в мола. Изобщо връзката м/у държавна/общинска собственост/бизнес и частни такива не е хубаво нещо.

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    До коментар [#29] от "zcu00469861":

    Ае стига глупости. Връзката е удобна, от полза е за всички.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#10] от "penetrating":

    Вие пътувал ли сте с метрото до Терминал -2 и какво не му харесвате, та говорите учебникарски клишета за публично-частни партньорство и двоен стандарти? Или давате акъли отдалече? Как е на летището в Торонто ясно(33 милиона пътници годишно, до 400 полета на ден, 3 часа път и чакане, ако междувременно не се загубиш), а как е в Анкоридж или Икалуит? Щото там пътуват до сградата на летището с кучешки впрягове.
    Дали познавате ландшафта и хидрогеоложките особености на района на Враждебна и че е намерено перфектното инженерно и транспортно решение( и от гледна точка на мерките за сигурност) като метрото е на виадукт и е доведено плътно до североизточния ъгъл на сградата на нивото на салоните. До най-близкия вход-изход е 40 м. а най-отдалечения вход-изход "Вътрешни линии" - около 100 м. като придвижването е по широкия равен тротоар, изцяло под козирката на терминала. Достъпа е много добър, освен ако някой не иска направо от вагона да влезе в ръкава към самолета. Така, че първо се информирайте лично, пък тогава пишете.

  32. 32 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#30] от "Darth Plagueis":

    Напротив не е удобна за всички! Удобна е само за икономическите интереси на някои хора. Какво биха казали магазините в близост до мола ?! Аман от хора като теб, които не знаят какво е държава и какво е частна собственост.

  33. 33 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    Пълни глупости. На спирка "Западен парк" има връзка с "Мега мол" и е много удобно. Нищо лошо няма да можеш директно от спирката да влезеш в голям търговски център. Някои не могат да си избият социализма от главата, когато частното е престъпно, а общото за нищо не става.

  34. 34 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 901 Неутрално

    "Метрото и Молът са отделни архитектурни проекти и съгласувателните процедури са не по-леки и не по-малко", пише още Генов."

    Греши човекът, съгласувателната процедура е една единствена и доста елементарна.
    Нарича се "рушвет".

    Аз не зареждам в Лукойл.
  35. 35 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":

    ++++++

  36. 36 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ами щом е незаконна направо да идват багерите и да я събарят, но както от Римско време е известно бюрокращината е нещото което съсипва хубавите неща.

    Не знам, ама според мен това нещо е полезно за хората и е глупаво да се търси под вола теле.

  37. 37 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Аи този трамвай безумие дето се цитира не беше никакво безумие. Безумие е факта че хората седят по спирките и чакат един стар автобус 88, който в жегата е като в сауна, а в студа като хладилник.

    Пак добре че се намериха пари за нови автобуси, защото аз под безумие разбирам да тормозиш хората, за да изглеждаш велик.

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5921 Неутрално

    До коментар [#31] от "glaxo":

    Използвал съм го. Разстоянията са различни от цитираните, ходи се на открито, стои встрани от трафика, изглежда като кръпка, не вярвам да позволи хармонично разширение на терминала, жалко ако това е най-доброто, понеже доста съм обикалял и не съм се сблъсквал с такова решение. За мен това е незаинтересованост и мързел на екипите на летището и метрото да планират и съгласуват проекти и изработка. https://farm9.staticflickr.com/8687/17012401975_26d176e591_b.jpg
    Там където има заинтересуваност (винаги, когато има частен интерес) това се случва.
    Не е необходимо да търсите примери толкова далече, вижте Истанбул и интеграцията на метрото с летището. Когато говорих за Торонто, аз имах предвид Ситито и интеграцията му с метрото (затова и така се нарича, той си е подземен град), нямах предвид летището
    Кацал съм на летища където ходя пеш от и до самолета (не само на нискотарифните летища и самолети) . Разбирам, че това е Вашата цел, но аз бих искал да не ходя с кучешки впряг до самолета ( или с конска каруца в нашия случай).
    Е, затова пък ако имаме такова отношение към клиентите, то мога да кажа, че името на летището е прекрасно подбрано - "Враждебна"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    До коментар [#4] от "chevyvolt":

    Подробния устройствен план е базиран на общия устройствен план и не трябва да му противоречи.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  40. 40 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    Градският транспорт в София е тотална щета. Служи на кой ли не, но в това число не са жителите и гостите на София. Метрото с изключение на станция "Искърско шосе", което се случи след огромна битка на ГИОРТ, "Спаси София" и още граждански организации, няма връзка с останалия градски транспорт.
    Много жалко е, че само на Асен Генов му е направило впечатление, че няма изход на метрото директно на Терминал 2, където наистина е необходимо и логично, но има в някакъв мол.
    Архитект Диков и Фандъкова (Борисов) се присмиваха на всички (включително и световно признати урбанисти), които казваха, че строенето на големи пътища в града не намалява задръстванията, а ги увеличава. Както и че метрото е безмислено, ако не допълва градския транспорт. Сега за жалост страдат хората, които искат да ползват градски транспорт, не тъпите им поддръжници.
    А ако станция Витоша е незаконна то трабва да се премахне, а щетите да се платят от гореспоменатите лично. Както при всеки незаконен строеж. Като тези в Гърмен или Стара загора.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  41. 41 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#39] от "Gopeто":

    Напротив, ПУП отразява измененията на общия. По същата психично болна логика и 3ти метродиаметър е незаконен, защото се изпълнява по много по-добро трасе, различно от това в ОУП.

  42. 42 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    До коментар [#41] от "chevyvolt":

    ОУП е конституцията, ПУП законите. Нищо чудно 3-ти метродиаметър да е незаконен.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  43. 43 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#40] от "Gopeто":

    Гопее, Гопее, живеем в страна пълна с идиоти, а те милите си мислят, че някой друг им е виновен.
    Има тотално неразбиране на това що е общество и произтичащото от него.
    Като ходя по тротоарите и като гледам как всеки си мисли, че неговите плочки пред магазина или кафенето са по-хубави от тези на съседа, или от тези на общината ми иде да хвана едно бесило и да ги изкарвам и да ги беся на уличните стълбове. Те поне за сега са едни и същи - никой не се е сетил, че може да си сложи негов си стълб, по-хубав.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK