Изходите на метрото към търговски центрове не се плащат с публични средства

Откриване на метро участъка до Бизнес парка, Росен Плевнелиев, Стоян Братоев

© Юлия Лазарова

Откриване на метро участъка до Бизнес парка, Росен Плевнелиев, Стоян Братоев



Строителството на изходите на метрото, които водят към търговски центрове, не се плащат с публични средства. Финансирането им е законна търговска инициатива и се поема от собствениците на обектите. Това каза пред "Дневник" директорът на "Метрополитен" - София, Стоян Братоев. Той допълни, че извеждането на такива изходи има при метростанциите "Люлин" и "Александър Малинов" в квартал "Младост", но там все още няма заявено искане на собственици на търговски обекти.


"Общият устройствен план не разглежда детайли, а направлението на линиите. Разположението на метростанциите се определя от подробните устройствени планове. В подробния устройствен план, който е разработен и е преминал през всички процедури, обществени обсъждания, решения на общински съвет, доклади за ОВОС-и и т.н., метростанцията е разположена тук, където е", каза Братоев по повод излязлата информация, че "Обединението на гражданите за обществен и релсов транспорт" е дало на прокуратурата "Метрополитен" заради строителството на метростанция "Витоша".


Той посочи, че за да се реши местоположението на метростанция "Витоша", са отчетени много фактори именно на етап проектиране, а именно разстояние между станциите съгласно решение на Министерския съвет, с което е приет технико-икономическият доклад на метрото.


Вчера блогърът Асен Генов припомни в социалната мрежа "Фейсбук", че софийското метро с "нелепи" аргументи" не е било свързано със суха връзка със сградата на Втори терминал на аерогара София, защото са отделни архитектурни проекти.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK