Схемата за велосипеден транспорт ще е готова до 2 месеца

Схемата за велосипеден транспорт ще е готова до 2 месеца

© Юлия Лазарова



Схемата за велосипедния транспорт в София ще бъде готова до 2 месеца. За изготвянето й е съставена работна група към Общинския съвет, която работи съвместно с неправителствени организации. Най-важната задача е да се осигури обвързаност на между отделните велоалеи, за да се намали автомобилния трафик, каза главният архитект Здравко Здравков. Според него няма как успоредно на всеки булевард да има обособено велотрасе.


"Например не е нужно изграждането на велотрасе по бул. "Черни връх", когато може да се направи по протежението на река Драгалевска, която да бъде продължена до Околовръстния път и да стига до Витоша. Велотрасе може да започва от квартал "Слатина", да минава през зала "Арена Армеец", да пресича "Царигрдско шосе", квартал "Изгрев" гара "Пионер" и да стига до Симеоновско шосе", предлага главният архитект.


Той допълва, че заедно със зам.-кмета по транспорт Евгени Крусев правят проучване дали има възможност за велоалея по бул. "Владимир Вазов", но в момента се търси алтернатвно решение за създаване на условия за велосипеден транспорт по "Ботевградско шосе".


Цялото интервю на "Дневник" за първите 100 дни от встъпването в длъжност на главния архитект на София Здравко Здравков четете в понеделник.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    Идеята е много напредничава, но на фона на сегашното дередже на София ми звучи все едно къщата да няма мазилка, а ние да си говорим за рояла и бароковите мебели.

    Най-първата задача е осигуряването на "схема за пешеходно движение" със свободни тротоари поне около средищните места и спирките на градския транспорт, защото градът отдавна е заприличал на дупнишка автокъща, вместо на еврпоейска столица.

    И причината за това е изцяло идеологическа - подобно на Османската империя ГЕРБ разделя гражданите на "правоверни" автодебили и "гяури" велосипедисти и пешеходци.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  2. 2 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 654 Неутрално

    много е важно пробивът на бул. тодор каблешков да се направи с виадукт над река драгалевска,А НЕ НА ТЕРЕН-за да може по реката да стане пешеходна и велоалея до витоша!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  3. 3 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    няма да е зле цялата работна група да я качат на велосипеди един ден и да я накарат да мине по всичките трасета, за да се запознаят с рекламите, дупките, масите на заведения и всички други екстри по велоалеите

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  4. 4 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2018 Весело

    А винетки за велосипедите?

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  5. 5 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Горките колоездачи! Що вредни газове от автомобилите ще изгълтат, не е истина. Пак изпускаме най-важната част от уравнението - чистият въздух.

    /не се чете/
  6. 6 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 458 Разстроено

    Значи до момента велоалеите са правени без "схема"? Типично...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  7. 7 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1146 Любопитно

    Преложеното от коментар #3 е най-правилното. Само дето не съм сигурен, че работната група ще е способна да свърши каквото и да е, ако повърти педалите няколко километра по софийските улици. Тия хора ме кефят - седят си по бюрата, драскат си някакви схемички и стой, та гледай какви чудеса са сътворили, де'т за нищо не стават.

    Задължително е да се работи на терен, за да се видят реалните проблеми в реално време на велосипедисти и пешеходци...

  8. 8 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    Не знам дали г-н главният архитект се е пробвал да пресича бул. "Симеоновско шосе" с велосипед, за да стиге до велоалеята в парка.
    И например да го прави с деца покрай режещите се 90 км/ч автомобили.

  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Спешно трябва да се вкарат велосипедистите в ЗДвП и правилника !
    Те са реални участници в движението, а нямат елементарни познания, карат навсякъде където и както им дойде, не спазват НИКАКВИ правила, вкл. малки деца ... по коя логика за мотопед да се изискват години и книжка, а за велосипед - нищо ???!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на Ray Of Light
    Ray Of Light
    Рейтинг: 462 Весело

    Хора, които не се движат с велосипед не трябва да решават тези проблеми.

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#9] от "роджър":

    Е ти книжка за колело ли ще искаш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Наскоро ми се наложи да отида пеш от центъра до Младост 3. Минах през място, където скоро не бях минавал. Наложи ми се да прескачам парапет на надлез, за да мина препятсвие, да се вра в обрасли с храсталак стълбища, да прескачам бетонни прегради. И това вървейки покрай един от основните булеварди.
    А ако бях с велосипед не зная как бих минал, освен да се вра между колите в трафика.

    No Pain No Gain
  13. 13 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#9] от "роджър":

    Нещо за каруците няма ли да кажеш?

    Или само велосипедистите ти пречат?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  14. 14 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#13] от "galio":

    Абе за тебе нормално ли е 10-12 годишни деца да щъкат м/у колите, понякога в насрещното, без да гледат светофар, да скачат от тротоара на платното с колелото, да нямат каска и други предпазни средства ?
    Ако някой блъсне детето ти /не дай, Боже/, или ти блъснеш чуждо дете, пак ли ще ми се правиш на много отворен ?
    Що си мислиш, че в Европа и щатите тези неща не са строго регламентирани ?
    Пиша това, защото само от карането по бул. Витоша ми се изправят косите, а още не са започнали училище ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  15. 15 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#9] от "роджър":

    Чудесна идея! И задължителна гражданска и преглед в КАТ! И данък и винетка и стикер за зелена и синя зона и допълнително облагане, че разваляш комфорта на колите!


  16. 16 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#14] от "роджър":

    А за теб нормално ли е 10-12 годишни деца да влизат в трафика с ППС с животинска тяга без светлини, без гражданска, без нищо?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  17. 17 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 561 Разстроено

    А прохода за велосипеди от центъра към кв.Люлин,покрай тунела вече е забравен...Препоръчвам на главният архитект да изживее емощиите при преминаване на тунела с велосипед!!!!!!!!!!!!!!!

  18. 18 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Цитат от ФБ страницата на сдружение Велоеволюция:
    В статията главният архитект вероятно има предвид схемата на велосипедната мрежа, която е част от Общия устройствен план. Тя наистина има нужда от ревизия. По повод спомената работна група, поясняваме:
    В момента има действаща работна група със задача да изготви краткосрочна инвестиционна програма за нови велоалеи до 2019 г. В нея, както вече споделихме, Велоеволюция отказа участие. Не става ясно дали главният архитект има предвид нова работна група или добавяне на нова задача към вече сформираната. Във всеки случай му пожелаваме успех и по-малко изрази "няма как"!
    В статията се говори и за търсене на велосипедно решение за бул. Владимир Вазов и бул. Ботевградско шосе. За бул. Вл.Вазов проведохме разговор със зам.кмета по транспорт - Евгени Крусев и проектантите на общината предлагащи решение. Доброто намерение обаче, смятаме че неможе да се реализира без съществена промяна на вече почти завършените ремонтни работи. Т.е. ремонтът на бул. Вазов е приключил, в работните проекти не е имало велоалея. Добавянето й впоследствие и с компромисни габарити считаме за лоша практика в изпълнението на проекти.
    За бул. Ботевградско шосе още от предходния мандат на кмета чуваме и четем че има намерение за изграждане на велоалея. За нея, без да сме виждали проект, устно сме изказали препоръка за задължителни решения на всяко кръстовище, както и за високо качество на настилката, преходи, и достатъчна ширина позволяваща задминаване. Дестинацията се използва и от колоездачи със шосейни велосипеди, поради което велоалеята трябва да позволява движение на велосипедисти с по-голяма скорост.
    За още велоалеи от няколко години има съобщения в медиите от официални представители на общината. След години компрометирани опити, сега очакваме да няма повече компромиси с качеството, безопасността и комфорта. Отговорността за това е изцяло на общината и нейните експерти.

  19. 19 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#16] от "galio":

    Такива ППС-та отдавна са изчезнали от града, или са инцидентни, и веднага ги спират ... но ок - щом те кефи тази ситуация с велосипедистите, кой да те спре ?
    Такива обаче като тебе при първия инцидент ще ореват орталъка по форумите, че и "протест" ще спретнете ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  20. 20 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#1:"cinik"]И причината за това е изцяло идеологическа - подобно на Османската империя ГЕРБ разделя гражданите на "правоверни" автодебили и "гяури" велосипедисти и пешеходци.[/quote]

    Още като беше кмет, Бойко използваше термина "икономически активна част от населението" за автоталибаните. Явно му е трудно да осъзнае, че може да има хора, които карат велосипед/ползват ГТ/ходят пеша не по финансови причини. И по-лошото, че автоталибаните хранят предимно автоиндустрията и лукойл, а не държавата.

  21. 21 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#4] от "mitko11":

    [quote#4:"mitko11"]А винетки за велосипедите?[/quote]

    Ти плащаш ли винетка за дъртия ти гоуф като го караш из града?

  22. 22 Профил на Злото ченге
    Злото ченге
    Рейтинг: 282 Весело

    Схемите са в нас, и ние сме в схемите!

    The war has begun! - www.fightcybercrime.net [Код: „Схемите не са това което са!“]
  23. 23 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Усвоявам едни пари за велоалеи ама нещо като идея коя с коя да се свръже и защо се появи с новия архитект. Стария само с рушвети за застрояване на градинки ли се е занимавал?

  24. 24 Профил на реалист
    реалист
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":
    Точно , но с една разлика. Само ГЕРБ прави нещо по въпроса за вело-алеите. Всички останали партии нищо не направиха, нито дават отношение по въпроса.

  25. 25 Профил на реалист
    реалист
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#9] от "роджър":
    Да бе, защо не въведем и данък "дишане", тъй като издишваме парникови газове. В цял Свят няма "книжки" за велосипед, но в училището и детската градина , се учи и тренира правилника. В същия този Свят, не децата, са отговорни за злополуките, независимо дали пеша или на колело, а шофьорите, като повечето са нагли и безпардонни варвари и считат, че пътя е само за тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK