
© Юлия Лазарова
Схемата за велосипедния транспорт в София ще бъде готова до 2 месеца. За изготвянето й е съставена работна група към Общинския съвет, която работи съвместно с неправителствени организации. Най-важната задача е да се осигури обвързаност на между отделните велоалеи, за да се намали автомобилния трафик, каза главният архитект Здравко Здравков. Според него няма как успоредно на всеки булевард да има обособено велотрасе.
"Например не е нужно изграждането на велотрасе по бул. "Черни връх", когато може да се направи по протежението на река Драгалевска, която да бъде продължена до Околовръстния път и да стига до Витоша. Велотрасе може да започва от квартал "Слатина", да минава през зала "Арена Армеец", да пресича "Царигрдско шосе", квартал "Изгрев" гара "Пионер" и да стига до Симеоновско шосе", предлага главният архитект.
Той допълва, че заедно със зам.-кмета по транспорт Евгени Крусев правят проучване дали има възможност за велоалея по бул. "Владимир Вазов", но в момента се търси алтернатвно решение за създаване на условия за велосипеден транспорт по "Ботевградско шосе".
Цялото интервю на "Дневник" за първите 100 дни от встъпването в длъжност на главния архитект на София Здравко Здравков четете в понеделник.
cinik
Рейтинг: 1698 НеутралноИдеята е много напредничава, но на фона на сегашното дередже на София ми звучи все едно къщата да няма мазилка, а ние да си говорим за рояла и бароковите мебели.
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПНай-първата задача е осигуряването на "схема за пешеходно движение" със свободни тротоари поне около средищните места и спирките на градския транспорт, защото градът отдавна е заприличал на дупнишка автокъща, вместо на еврпоейска столица.
И причината за това е изцяло идеологическа - подобно на Османската империя ГЕРБ разделя гражданите на "правоверни" автодебили и "гяури" велосипедисти и пешеходци.
gun
Рейтинг: 654 Неутралномного е важно пробивът на бул. тодор каблешков да се направи с виадукт над река драгалевска,А НЕ НА ТЕРЕН-за да може по реката да стане пешеходна и велоалея до витоша!
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!fpyyh
Рейтинг: 2088 Неутралноняма да е зле цялата работна група да я качат на велосипеди един ден и да я накарат да мине по всичките трасета, за да се запознаят с рекламите, дупките, масите на заведения и всички други екстри по велоалеите
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеmitko11
Рейтинг: 2018 ВеселоА винетки за велосипедите?
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Koba Stalin
Рейтинг: 1416 НеутралноГорките колоездачи! Що вредни газове от автомобилите ще изгълтат, не е истина. Пак изпускаме най-важната част от уравнението - чистият въздух.
/не се чете/Mark Twain
Рейтинг: 458 РазстроеноЗначи до момента велоалеите са правени без "схема"? Типично...
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Фордgeordgeo
Рейтинг: 1146 ЛюбопитноПреложеното от коментар #3 е най-правилното. Само дето не съм сигурен, че работната група ще е способна да свърши каквото и да е, ако повърти педалите няколко километра по софийските улици. Тия хора ме кефят - седят си по бюрата, драскат си някакви схемички и стой, та гледай какви чудеса са сътворили, де'т за нищо не стават.
Задължително е да се работи на терен, за да се видят реалните проблеми в реално време на велосипедисти и пешеходци...
Индиана
Рейтинг: 1347 НеутралноНе знам дали г-н главният архитект се е пробвал да пресича бул. "Симеоновско шосе" с велосипед, за да стиге до велоалеята в парка.
И например да го прави с деца покрай режещите се 90 км/ч автомобили.
роджър
Рейтинг: 909 НеутралноСпешно трябва да се вкарат велосипедистите в ЗДвП и правилника !
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgТе са реални участници в движението, а нямат елементарни познания, карат навсякъде където и както им дойде, не спазват НИКАКВИ правила, вкл. малки деца ... по коя логика за мотопед да се изискват години и книжка, а за велосипед - нищо ???!!!
Ray Of Light
Рейтинг: 462 ВеселоХора, които не се движат с велосипед не трябва да решават тези проблеми.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1447 НеутралноДо коментар [#9] от "роджър":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕ ти книжка за колело ли ще искаш?
tokkay
Рейтинг: 547 НеутралноНаскоро ми се наложи да отида пеш от центъра до Младост 3. Минах през място, където скоро не бях минавал. Наложи ми се да прескачам парапет на надлез, за да мина препятсвие, да се вра в обрасли с храсталак стълбища, да прескачам бетонни прегради. И това вървейки покрай един от основните булеварди.
No Pain No GainА ако бях с велосипед не зная как бих минал, освен да се вра между колите в трафика.
galio
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#9] от "роджър":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMНещо за каруците няма ли да кажеш?
Или само велосипедистите ти пречат?
роджър
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#13] от "galio":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgАбе за тебе нормално ли е 10-12 годишни деца да щъкат м/у колите, понякога в насрещното, без да гледат светофар, да скачат от тротоара на платното с колелото, да нямат каска и други предпазни средства ?
Ако някой блъсне детето ти /не дай, Боже/, или ти блъснеш чуждо дете, пак ли ще ми се правиш на много отворен ?
Що си мислиш, че в Европа и щатите тези неща не са строго регламентирани ?
Пиша това, защото само от карането по бул. Витоша ми се изправят косите, а още не са започнали училище ...
maddrum
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#9] от "роджър":
Чудесна идея! И задължителна гражданска и преглед в КАТ! И данък и винетка и стикер за зелена и синя зона и допълнително облагане, че разваляш комфорта на колите!
galio
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#14] от "роджър":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMА за теб нормално ли е 10-12 годишни деца да влизат в трафика с ППС с животинска тяга без светлини, без гражданска, без нищо?
pifi
Рейтинг: 561 РазстроеноА прохода за велосипеди от центъра към кв.Люлин,покрай тунела вече е забравен...Препоръчвам на главният архитект да изживее емощиите при преминаване на тунела с велосипед!!!!!!!!!!!!!!!
radost.petrova
Рейтинг: 287 НеутралноЦитат от ФБ страницата на сдружение Велоеволюция:
В статията главният архитект вероятно има предвид схемата на велосипедната мрежа, която е част от Общия устройствен план. Тя наистина има нужда от ревизия. По повод спомената работна група, поясняваме:
В момента има действаща работна група със задача да изготви краткосрочна инвестиционна програма за нови велоалеи до 2019 г. В нея, както вече споделихме, Велоеволюция отказа участие. Не става ясно дали главният архитект има предвид нова работна група или добавяне на нова задача към вече сформираната. Във всеки случай му пожелаваме успех и по-малко изрази "няма как"!
В статията се говори и за търсене на велосипедно решение за бул. Владимир Вазов и бул. Ботевградско шосе. За бул. Вл.Вазов проведохме разговор със зам.кмета по транспорт - Евгени Крусев и проектантите на общината предлагащи решение. Доброто намерение обаче, смятаме че неможе да се реализира без съществена промяна на вече почти завършените ремонтни работи. Т.е. ремонтът на бул. Вазов е приключил, в работните проекти не е имало велоалея. Добавянето й впоследствие и с компромисни габарити считаме за лоша практика в изпълнението на проекти.
За бул. Ботевградско шосе още от предходния мандат на кмета чуваме и четем че има намерение за изграждане на велоалея. За нея, без да сме виждали проект, устно сме изказали препоръка за задължителни решения на всяко кръстовище, както и за високо качество на настилката, преходи, и достатъчна ширина позволяваща задминаване. Дестинацията се използва и от колоездачи със шосейни велосипеди, поради което велоалеята трябва да позволява движение на велосипедисти с по-голяма скорост.
За още велоалеи от няколко години има съобщения в медиите от официални представители на общината. След години компрометирани опити, сега очакваме да няма повече компромиси с качеството, безопасността и комфорта. Отговорността за това е изцяло на общината и нейните експерти.
роджър
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#16] от "galio":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgТакива ППС-та отдавна са изчезнали от града, или са инцидентни, и веднага ги спират ... но ок - щом те кефи тази ситуация с велосипедистите, кой да те спре ?
Такива обаче като тебе при първия инцидент ще ореват орталъка по форумите, че и "протест" ще спретнете ...
madcat
Рейтинг: 233 Неутрално[quote#1:"cinik"]И причината за това е изцяло идеологическа - подобно на Османската империя ГЕРБ разделя гражданите на "правоверни" автодебили и "гяури" велосипедисти и пешеходци.[/quote]
Още като беше кмет, Бойко използваше термина "икономически активна част от населението" за автоталибаните. Явно му е трудно да осъзнае, че може да има хора, които карат велосипед/ползват ГТ/ходят пеша не по финансови причини. И по-лошото, че автоталибаните хранят предимно автоиндустрията и лукойл, а не държавата.
madcat
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#4] от "mitko11":
[quote#4:"mitko11"]А винетки за велосипедите?[/quote]
Ти плащаш ли винетка за дъртия ти гоуф като го караш из града?
Злото ченге
Рейтинг: 282 ВеселоСхемите са в нас, и ние сме в схемите!
The war has begun! - www.fightcybercrime.net [Код: „Схемите не са това което са!“]Batezuzi
Рейтинг: 684 НеутралноУсвоявам едни пари за велоалеи ама нещо като идея коя с коя да се свръже и защо се появи с новия архитект. Стария само с рушвети за застрояване на градинки ли се е занимавал?
реалист
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#1] от "cinik":
Точно , но с една разлика. Само ГЕРБ прави нещо по въпроса за вело-алеите. Всички останали партии нищо не направиха, нито дават отношение по въпроса.
реалист
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#9] от "роджър":
Да бе, защо не въведем и данък "дишане", тъй като издишваме парникови газове. В цял Свят няма "книжки" за велосипед, но в училището и детската градина , се учи и тренира правилника. В същия този Свят, не децата, са отговорни за злополуките, независимо дали пеша или на колело, а шофьорите, като повечето са нагли и безпардонни варвари и считат, че пътя е само за тях.