Четири тютюневи склада са унищожени в пожара в Пловдив, общината свиква комисия (обновена)

Четири тютюневи склада са унищожени в пожара в Пловдив, общината свиква комисия (обновена)

© Лина Кривошиева



Пожарът в Тютюневия град в Пловдив е напълно овладян, но в него изгоряха четири сгради паметници на културата, а пета е била засегната от огъня, съобщи БНР. Първоначалната версия за случилото се е умишлен палеж, съобщи Би Ти Ви.


След пожара общината свика кризисен щаб, за да излезе с решение за затваряне на улици в района. В първия работен ден от седмицата пък се очаква да заседава комисия, която да прецени щетите и вземе решение за обезопасяване.


Вчера пожарникарите се бориха със стихията над 5 часа, а след това през цялата нощ е осигурено наблюдение на мястото в центъра на града. Районът около четирите изгорели сгради е ограден и се охранява от полицията. Останали са само фасадите на унищожените складове има опасност от срутвания.




При пожара няма пострадали хора, но през вчерашния ден се наложи живеещите и работещите близо до мястото на пожара да бъдат евакуирани. Директорът на главната дирекция "Пожарна безопасност" гл. комисар Николай Николов благодари лично на пожарникарите за всеотдайността. Той разказа, цитиран от държавното радио, че те са работили с риск за живота си, тъй като в единия от тютюневите складове е рухнала стена близо до тях, докато са я гасили.


Четири тютюневи склада са унищожени в пожара в Пловдив, общината свиква комисия (обновена)

© Лина Кривошиева


Същевременно жители на Пловдив изразиха съмнения, че става дума за умишлен палеж. Хората припомнят и случая със съборения през пролетта с позволението на общината тютюнев склад, част от ансамбъла. "Сградата пламна много бързо. На всички ни миришеше силно на нафта", разказва пред "Нова тв" свидетел на пожара. По думите му и реакцията на първите пожарникари, пристигнали на мястото, е била такава – казали, че мирише на нафта. Причините за пожара тепърва ще се установяват в рамките на започналото разследване.


Тази сутрин в Община Пловдив е заседавал кризисен щаб, съобщиха от пресцентъра й. На заседанието при кмета Иван Тотев е взето решение за затваряне на улици в района на опожареното каре. За срок от три дни ще бъде забранено движението на хора и автомобили по ул. "Иван Вазов" - от ул. "Кап. Андреев" до ул. "Екзарх Йосиф". Северният тротоар ще бъде разрешен за преминаване на пешеходци. Изцяло затворени за движение са ул. "Кап Андреев" - от "Иван Вазов" до ул. "Д-р Г. М. Димитров", ул "Д-р Г. М. Димитров" - от ул "Екзарх Йосиф" до ул. "Капитан Андреев", и ул. Екзарх Йосиф" в участъка от "пасарелката" до ул. "Иван Вазов". Входът към "Тотал спорт" и мебелния салон ще бъде откъм ул. "Екзарх Йосиф".


В понеделник (22 август) в Община Пловдив ще се събере комисия, която да прецени какви мерки ще бъдат предприети за обезопасяване на района. В нея ще участват експерти от Института за недвижимо културно наследство, каза кметът на пловдивския район "Централен" Георги Стаменов. "Изключително неприятен инцидент. За съжаление във всички тези години, в които не се стопанисват тези сгради, може да се каже, че е едно очаквано развитие. Необитаемите сгради или се саморазрушават, или се подпалват. Това са фактите", заяви Стаменов, цитиран от БНР.


Междувременно Министерството на културата съобщи, че започва спешна проверка на мястото и след нея ще преценява какви са възможностите за възстановяване на архитектурния ансамбъл от паметници на културата.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (170)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2083 Любопитно

    След време МОЛ Тютюн ли ще изникне там ?

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  2. 2 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Е,успяхте!Унищожихте ги!Радвайте се,Нерони съвременни!

  3. 3 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3921 Разстроено

    Изгорели там някакви си
    четири сгради паметници на културата......голяма работа !
    Ще се забрави.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  4. 4 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Сега ще се установи, че е по-"целесъобразно", "рентабилно" да се сринат, защото възстановяването ще "натовари бюджета и ще принуди общинската администрация да повиши местните данъци и такси". Стар метод - практикуваха го и в началото на 90-те в Пловдив. Хората си мълчаха, защото им се каза - "Решите ли да протестирате, вдигаме тройно данък сгради". Само че онова бяха мутренските години, а сега по идея нямало мутри ?!

    Изобщо, не очаквам да се възстановят. Но това ще е краят на Тотев и подбраната шайка в общинския съвет. На хората взе да им писва.

  5. 5
    dma12587967
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  6. 6 Профил на america1332002
    america1332002
    Рейтинг: 442 Неутрално

    какви паметници на културата могат да бъдат тези складове? толкова са грозни, тъпи. добре че са изгорели.

  7. 7 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    Пловдив - Европейска столица на културата 2019.
    За пореден път се прочухме с културата си.

  8. 8 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Собственикът или собствениците на сградите трябва да са много необразовани, елементарно прости хора, щом са оставили сградите да се рушат. Както и повечето инвеститори у нас, които все не могат да проумеят, че историята струва много повече от, каквото и да изградят на нейно място. И неизменно, с течение на времето ще става по-скъпа. Ако това е елементарна истина за целия свят, за нашите бизнес хора това не е така. Станалото със складовете в Пловдив, може всеки момент да се случи и с други подобни паметници на архитектурата навсякъде из страната, защото властта нищо не предпиема да накара тези собственици да пазят сградите, напротив, тя мълчаливо и с пристъпното си бездействие покрива престъпленията. Колко още трябва да се пише за къщата на арх. Фингов, за "къщата с ягодите"? Когато паднат или изгорят, вече ще е съвсем късно. И от сега да си го запишат на съвестта "софийските началници". Те са съучастници.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#4] от "sam_vimes":

    Въпросният Мамин Ваньо трябва да оправдае милионите, които е прибрал от собствениците

  11. 11 Профил на b52strato
    b52strato
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Склад - па бил той и тютюнев - паметник на културата?!
    И не само един склад, а всички?!

    Би ми било интересно да чуя аргументите на тези, които са обявили складовете за паметници.
    И понеже паметникът е място за поклонение и незабрава - колко пъти обявилите складовете за паметници са ходили там, за да възрадват човешката си памет, да се поклонят?

  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    На коя култура е паметник един тютюнев склад, на културата на пушене ли?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  13. 13 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Кмета на Пловдив е приятел със собственика - предполагаем извършител. Години наред уж го преследва, но реално са близки. Повтарям снимката от тази година, като над 5 години уж кмета се бори с иналианския "предприемач". На снимката е до него, на негов семинар и са си добре- усмивки, пари, храна, коктейли. А обществеността чака уж реална борба.
    http://confindustriabulgaria.bg/wp-content/uploads/2016/05/SSP_7073.jpg

  14. 14 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 660 Неутрално

    дедите им палеха складове и мандри, нищо не се е променило за един век

    Birds of a feather flock together.
  15. 15 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    Предполагам, че са запалени умишлено, което е престъпление и трябва да има разследване и съд. Но по-голямо е притеснението ми за културата ни, след като съборетината от снимката и е паметник! Ако е надгробен паметник на културата ни, всичко си отива на мястото.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  16. 16 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Основният виновник за това е напълно ясен - министърът на културата Вежди Рашидов, който вместо да се бори за всяка ценна сграда в нещастните ни мърляви градове със съсипани центрове ясно демонстрира, че единственото, което го интересува е усвояване на пари за строително-ремонтни-реставраторски работи. Рашидов е виновен, и за Ларгото в София, и за Японския хотел, и за Тютюневите складове.

    4itatel
  17. 17 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    [quote#11:"b52strato"]Би ми било интересно да чуя аргументите на тези, които са обявили складовете за паметници. [/quote]

    За ограничените интелектуално и духом, няма аргументи.

  18. 18 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1242 Весело

    хотелче,молче,каква е целта?

  19. 19 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#17] от "gmbh":

    Като ти е толкова интересно - вземи и се ограмоти, като почетеш малко за историята на архитектурата по света и у нас, за историята на строителството по света и у нас, за съвременната практика на запазването на историческите сгради в градовете. Тогава може би ще ти просветне малко.

  20. 20 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    [quote#18:"миглен локумев"]хотелче,молче,каква е целта[/quote]
    Каквато и да е, ще изглежда по-добре от сега.

  21. 21 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    горим история ,градим бутафория !

  22. 22
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1393 Любопитно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  23. 23 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#2] от "Cara Mia":

    Ако не беше Нерон, Рим щеше да е дървен (какъвто е бил преди него) и до сега нямаше да е останало нищо! В центъра на Пловдив, в най-хубавата за живеене част, стоят тези изчерпани от функция сгради, с псевдо-барокова стилност, спорни архитектурно-художествени качества, т.е. очаквайте нови, скъпи жилищни сгради.

  24. 24 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#6] от "america1332002":

    Ти от Пловдив ли си?
    Ако си отиди и го кажи лично...

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#11] от "b52strato":

    В стремежа си да покажат колко са културни (разбирай колко богати), тютюневите босове декорирали богато фасадите на складовете си. Да, ама декорацията силно напомня съвременния "мутро-барок" ("инвеститорите" са същите, но и министрите са същите!

  27. 27 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#20] от "napitbratmu":

    Дай пример бе трол. Кажи едно нещо което да е направено "по-добре" през последните 20 години.

  28. 28 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    До коментар [#22] от "Майндърбайндър":

    Кой да събере 200 - 300 лева и за какво?

  29. 29 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#24] от "simon40":

    Аз съм от Пловдив и ги гледам вече 55 години, гледам ги и реставрирани (по времето на соца), гледам ги и запуснати - е, все са си КИЧ , нелепи опити за имитация на класицизъм и барок! Само архитект с провинциално образование, може да нарече тези сгради "паметник на културата".

  30. 30 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    [quote#17:"gmbh"]За ограничените интелектуално и духом, няма аргументи. [/quote]

    Извини му се! Въпросът му е много правилен! На времето Институтът по паметниците на културата, за да оправдае съществуването си, обяви за паметници и сгради без никаква архитектурна стойност. Ако имаш стара къща и се вредиш да я обявят за паметник на културата, това си беше далавера. Отделно имаме много малко сради (стари) с висока архитектурна стойност. Стари сгради, на над 150 г почти нямаме! Кирпичените сгради са нетрайни и без качества за паметници на културата. Ето защо имаме паметници на културата, които нямат нищо общо с културата! По някакви силно занижени български норми може и да са такива.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  31. 31 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не е лесно да си идиот! За цял живот е!
    До коментар [#6] от "america1332002":

  32. 32 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Кметчето на Пловдив , казало вчера ,
    че не били ясни собствениците :)) !!???
    Мафия ...герберска ...)
    Толкова години саморушащи
    се сгради и ТОЙ не знаел КОЙ са собствениците !!??
    Кмет бил - на Пловдив !!
    :)

    BIG AL
  33. 33 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Пълна забрана за 20-25 години да се строи нещо друго там. Да дойде следващото поколение и да прецени какво трябва да има. Явно ние сме по-близо до Нерон или малоумниците -комунисти които изрязоха дърветата по центъра, за да може да има "правилни" манифестации. Нещо правено само от нацистите в Италия.
    Жалко, че италианец е един от собствениците, страна правеща милиарди от история и култура. Може би прекалено дълго е живял извън собствената си страна......

  34. 34 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ти да не си Мамин Ваньо, бе ахмак?
    До коментар [#20] от "napitbratmu":

  35. 35 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    [quote#27:"simon40"]Дай пример бе трол. Кажи едно нещо което да е направено "по-добре" през последните 20 години.[/quote]
    Коментар №29 го е казал много добре:
    [quote#29:"emilm13"]Аз съм от Пловдив и ги гледам вече 55 години, гледам ги и реставрирани (по времето на соца), гледам ги и запуснати - е, все са си КИЧ , нелепи опити за имитация на класицизъм и барок! Само архитект с провинциално образование, може да нарече тези сгради "паметник на културата"[/quote]

  36. 36 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    [quote#21:"Stewie"]горим история ,градим бутафория ![/quote]

    Каква история има в един полусъборен тютюнев склад на възраст няма и 100 години!?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  37. 37 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1393 Весело

    До коментар [#28] от "stenli1":

    Всички искат някой да харчи пари за реставрация и поддръжка,но някой друг.Собствениците не искат,държавата не иска,общината не иска-тогава кой? Можеше Лилето да им лепне един фибран,ама и тя не ще.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  38. 38 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    [quote#4:"sam_vimes"]

    Сега ще се установи, че е по-"целесъобразно", "рентабилно" да се сринат, защото възстановяването ще "натовари бюджета и ще принуди общинската администрация да повиши местните данъци и такси". [/quote]
    Ами то пък си е хубаво за унищожение на паметници на културата поръчителя на подпалването да бъде разкрит и осъден на 10г. ама в страната на Баце такива неща не се случват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  39. 39 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    [quote#36:"quatro_4x3"]Каква история има в един полусъборен тютюнев склад на възраст няма и 100 години!?[/quote]
    Някой е казал, че е паметник и стадото повтаря до припадък.

  40. 40 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#32] от "BIG AL":

    Не си сигурен , че мафията е герберска , ама само и само да напишеш нещо май . И за да не съм голословен , провери кое АД се занимава с недвижимости в Пловдив и Региона ? Кои общински съветници приеха наредбата за отчуждаването на терени на общината , коЙ и какъв е Гочито гергов ? Е като си отговориш на тез въпроси , ще ти стане ясно чия е мафията в общината !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  41. 41 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#37] от "Майндърбайндър":
    С т.н. "пари за реставрация" също смърди яко.
    В България "реставратор" се става с мноого дебели връзки и задължително трябва да се научиш да отчисляваш където трябва. Поради липса на конкуренция сред реставраторите се наслаждаваме на безумно скъпите бутафории натворени от нашенските набедени "реставратори" имитатори.
    Скандално е, че дори да имаш сграда паметник на културата ти не можеш да я раставрираш, не можеш да си извикаш и реставратор от чужбина. Цените за тая услуга вече надвишават европейските дори и в най-развитите държави.
    Това би трябвало да ви говори за какво иде реч.

  42. 42 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#39] от "napitbratmu":

    Всъщност каква полза от дърветата, садиш ги и те са красиви след като си пътник. Не стават за храна, сянката пречи за тен, не може да се паркира върху тях. Стават само за горене и не случайно у нас сега се ползват основно за горене. Същото е и с тези складове, само че едни хора го усещат, други се греят на огъня. Два свята, нищо лично. Между другото и книгите стават за греене, нали вече има Киндал така че започвайте, какво да кажи човек. После се чудите, защо децата стават цинични, материалисти и нихилисти......

  43. 43 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    [quote#39:"napitbratmu"]Някой е казал, че е паметник и стадото повтаря до припадък.[/quote]

    И за някой селски нужник да им кажат, че е паметник на културата, пак ще блеят като овце! Такива са им представите за паметник на културата!
    Имаше един виц на времето: "Владко Живков отишъл при Тодор Живков и му казал:
    - Тате, искам да ме направиш министър на океана!
    - Как да те направя министър на океана като нямаме океан?!
    - Ние и култура нямаме, но кака(Людмила Живкова) я направи министър на културата!"
    Точно под ръководството на тая министърка на ТАЯ култура тия складове са станали паметници на културата. А ревящите тук, че складовете са история, не знаят дори тая история от преди 30-40 години, за преди векове е излишно да уточнявам.
    Но пък демонстрират(въобръзяват си) интелект и духовност.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  44. 44 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    Че какво е имало за горене в тези сгради освен една фасада от тухла и хоросан?
    Намирисва на палеж.

    В Русия съм! В Русия съм!
  45. 45 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#39:"napitbratmu"]Каква история има в един полусъборен тютюнев склад на възраст няма и 100 години!?- цитат на коментар #36 от “quatro_4x3”

    Някой е казал, че е паметник и стадото повтаря до припадък. [/quote]

    и това е начина за разправа, а господа? Нарушавайки закона. А сега си представете че колата на някой от вас ме дразни на праркинга, или просто някой от вас....

    Евроатлантида
  46. 46 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Весело

    До коментар [#37] от "Майндърбайндър":

    Разбирам, че си се усетил.

    Сградата си има собственик и само той може да се разпореждя с нея и поддържа, при силни ограничения
    Той не прави нито едно от 2те с любезното съдействие на ГЕРБерите

  47. 47 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#40] от "Радко":

    Още
    от началото на 90- те ЗАПОЧНА в София -регистрацията , досиетата на ВСЕКИ имот на територията на града - особено в центъра ..Пишеш номер и улица - и на компа- ИЗЛИЗАТ досиетата на СОБСВЕНИЦИТЕ - иван, петкан, държавно, общинско и т.н..
    Когато едно кметче КАЖЕ , за едни сгради в ЦЕНТЪРА - може би 2- 3 декара !!??, :)-
    че НЕ знае кои са им собствениците !!??- за мене е ясно ТОВА кметче ...Въпрос на 10 секунди пред компа ..>)
    А има и данъчен регистър , освен този в Общината ..)
    За мен е ясно какво кметче е това:)
    Кметче, което с едно натиксане на клавишите - и излиза ЕКРАНА - на собствениците ..:)
    А ако новите , поредните , НЕ са се регистрирали в Общината- се викат старите- и се ПИТАТ - на КОГО и КОГА го продадохте : А сега и част. нотариуси - могат да го правят и т.н...
    Кметче- долно, гербаджийско, а ако не знае - какво прави там ??/
    Завеждащ балета на общината ли е ??

    BIG AL
  48. 48 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1125 Весело

    До коментар [#47] от "BIG AL":

    Съгласен . Изчакай до понеделник , ако нищо не предприеме , значи са го заковали мнооо яко с нещо си ! Те путиноробите , така работят , преполагам знаеш ?

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  49. 49 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 453 Любопитно

    Е какво има да му мислят... Паметниците са заснети. Разрешение за строеж се издава само ако новия строеж е същия по обем и външно не се различава от оригиналните сгради.

    Как във Варна е възможно Гергов 20 години да не може да застрои дупката? Значи и в Пловдив може общината да се запъне и да не даде разрешение за строеж.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  50. 50 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Весело

    Има и Агенция по вписванията - със сайт и т.н..
    Кметчето на Пловдив - първо ще пита - като кой да бъде обявен за собственик , че нещо да не сгреши .. :))))))
    Кметче , когото хванаха със записите за ромските гласове ...Тарикатче, ..ВЕЧЕ с хубави имоти в Пловдив ..
    От червените другари се учи ..)

    BIG AL
  51. 51 Профил на smehurka
    smehurka
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пожар по време на Олимпиада, подпалвачите - неизвестни. Да, ама местните хора казват друго...... Ако някой от вас се е разхождал скоро по уличките в квартала и е усетил атмосферата, няма да оправдава "пожара". Пловдив е очарователен с атмосферата си, с улици като "Иван Вазов", с квартала на тютюневите складове, с реставрираните и нереставрирани къщи в Стария град.
    Представете си само как тези "съборетини" се реставрират, запазват се фасадите, които са наистина красиви, и се превръщат в място, където хората се събират, гледат филми, изложби, творчески групи се напяват, надсвирват .... и подобни "културни глупости".
    И вместо да си говорим, трябва да искаме отговори. Кой е отговорен, кой би имал интерес от унищожаването по този вандалски начин, кой е подпалвачът и кой - поръчителят.... каква е ролята на Общината, къде отиват парите за Пловдив 2019 - европейска столица на културата.
    Ще има ли обаче кой да пита? Или всички сме залегнали през телевизорите.............. Олимпийско време, но и то приключва днес.
    И както някой беше казал - "Правото е за зрящите, не за спящите".
    Хора, бдете!

  52. 52 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    [quote#45:"sa6"]и това е начина за разправа, а господа? Нарушавайки закона. А сега си представете че колата на някой от вас ме дразни на праркинга, или просто някой от вас....[/quote]

    Ти къде прочете дори една дума в двата коментара относно запалването? Изобщо не става дума за това в тия коментари, но нали ти е нужен повод да си напишеш глупостите!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  53. 53 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1125 Весело

    До коментар [#50] от "BIG AL":

    ''...От червените другари се учи ..)...'' +++++ Еееее , стигна до истината за общината ..... путиноробията !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  54. 54 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    [quote#48:"Радко"] Те путиноробите , така работят , преполагам знаеш ?[/quote]

    Какви путинороби те гонят из тия складове!? Добре ли си? Човекът ти обяснява, че кметът е съучастник в далаверата и се прави на улав, ти му пишеш за путонороби!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  55. 55 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Всички пътуваме из стара Европа, цъкаме с език и се радваме на древната атмосфера, проклинайки комунизма и турското робство, заради които сме лишени от старинни забележителности. Когато обаче получим шанс и ние да си "наредим къщичката" яростно защитаваме вандалите дето ни "спасили" от "порутените съборетини".

  56. 56 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Чета коментарите и не вярвам на очите си. Наистина ли има хора, които не са посетили нито една европейска столица или ако са послетили не са вдигнали нито веднъж поглед за да видят колко великолепни индустриални сгради не само са запазени ами са преустроени в скъпи имоти?
    Тотална липса на култура е да се опитваш да зачеркнеш знаков архитектурен паметник с богата история и уникален за стила и времето си със собствената си надута оценка за естетическата му стойност. Наследството затова е наследство, за да се даде възможност на следващите поколения да си изградят собствено мнение за съответния исторически период. По времето на класицизма, барока се е смятал за грозен и пошъл. Ако хората тогава са имали манталитета на идиота-инвеститор, да не е останала нито една барокова църква.
    Ето кратка подборка http://www.erih.net/de/laender.html на индустриални паметници в Европа. Казвам кратка защото дори само в Берлин индустриалните сгради под защита за над 200.
    Географски може и да сме в Европа, но светогледът ни е напълно азиатски. В Египет си строят колибите с блокове, откъртени от гробници на хиляди години. Ако ги питаш защо, и там отгорът ще е същия " За какво са ни някакви камъняци.
    [quote#6:"america1332002"]толкова са грозни, тъпи. [/quote]

  57. 57 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1125 Весело

    До коментар [#54] от "quatro_4x3":

    ''....и се прави на улав,...'' Това , че се прави на улав е функция на това , че путиноробите от общината са го заковали с компромати или пари . Така че сме на едно мнение , но ти не зацепваш , явно .... тежка вечер А ? Поздрави .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  59. 59 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    [quote#57:"Радко"]' Това , че се прави на улав е функция на това , че путиноробите от общината са го заковали с компромати или пари . Така че сме на едно мнение , но ти не зацепваш , явно .... тежка вечер А ? Поздрави .[/quote]

    Като гледам как си зацепил на "путинороби", за теб вечерта май още не е свършила.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  60. 60 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    До коментар [#19] от "alg57373608":

    Нещо грешиш. Виж хубаво на кого му е интересно и какво съм му писал.

  61. 61 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1125 Весело

    До коментар [#59] от "quatro_4x3":

    Може да се каже .... афтер... нещо беше .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  62. 62 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#60] от "gmbh":

    да, извинявай, моята реплика се отнася до коментар #11, на който и ти си му отговорил

  63. 63 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1730 Любопитно

    До коментар [#8] от "alg57373608":



    "..Собственикът или собствениците на сградите" са пак някакви фалшиви личности, които сигурно с 2-3 платени свидетели са реституирали неправомерно собствеността и сега гледат да изкарат бързи пари с построяване на хотел или казино.....
    Тютюневите складове са построени от гръцкия род Ксанти, там няма собственик италианец.....
    И наследниците на истинските собственици си реставрират склада:

    http://podtepeto.com/ailiak/tyutyunevite-skladove-ne-sa-mrtvi/

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  65. 65 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Моето мнение се различава от това на масата хора. За мен това не са паметници на културата, а сгради, които са част от историята на града. За съжаление в последните години те единствено грозят града, ясно е, че така или иначе никой нямаше да отдели и грам лев за да ги възстанови и модернизира. И малко не разбирам тия твърдения на нормалните хора, че били паметници... някой ще си признае ли дали случайно се е спирал пред тия сгради да им се любува? Не, ако има някаква привързаност към тях то не е щото са нещо красиви, а защото са си там от години и имат голяма връзка с нашия си град. Ако са толкова ценни, колкото се изкарва защо никой нищо не е направил за тях досега?

    Не казвам, че е правилно да се палят и по този начин да се бутнат, но в крайна сметка това щеше да се случи по един естествен път с времето тъй като това бе неизбежно.

    Честно казано ако така и така се бутнат аз си представям да се обособи нещо като парк и място за разходка (не, че наблизо няма друг парк), но тъй като вероятно са частна собственост това няма как да стане. НО ако реално се изгради нещо модерно и красиво (не МОЛ) след 20 години никой няма да жали за грозните и изоставени рушащи се складове.

  66. 66 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    Това не трябваше да се случва,но беше ясно,че ще се случи.
    БГ е страната на неограничените възможности.
    "Sancta Simplicitas!"
    Защитниците на палежа,или поне тези,които не го осъждат,са като бабето хвърлило съчки на клдата на Ян Хус.
    Вероятно не е било зло бабе,но пък просто/тъпо/.
    За простия човек няма ограничения.
    За БГ "елита" също.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  67. 67 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Сега може ли държавата да наложи наказание?

    1. Опитаха се да срутят незаконно сградите.
    2. Престъпно нехайство към паметник на културата.

    Или няма да е достатъчно?

  68. 68 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#49:"kokoto2"]Как във Варна е възможно Гергов 20 години да не може да застрои дупката?[/quote]

    Гергов е от друга групировка, враждебна на ТИМ-аджиите.

  69. 69 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1904 Неутрално

    [quote#28:"stenli1"]Кой да събере 200 - 300 лева и за какво? [/quote]
    за почерпка на гладния мултак, как

  70. 70 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Реституцията не спомогна за запазване на културното ни наследство, а тъкмо обратното. Реститутките веднага продадоха сградите на новобогатгашите, които имат само една цел - да ги съборят и да построят на тяхно място или молове,или офис сгради. Много елементарни се оказаха новите собственици, идеите им не стигат по-далеч от мола. Изобщо нашата т.нар;бизнес класа е примитивна, елементарна и много, ама много алчна. От такива хора не можеш да чакаш никакъв напредък, нищо прогресивно. След повече от век България се оказа пак на първото стъпало на развитие на капитализма, а именно първоначалното натрупване на капитала. Въртим се в един омагъосан кръг, от който излизане няма.

  71. 71 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#12] от "Bulgarische Motoren Werke":
    [quote#12:"Bulgarische Motoren Werke"]На коя култура е паметник един тютюнев склад, на културата на пушене ли? [/quote]
    Нека не смесваме утилитарното или не, формално предназначение с архитектурата и историята на индустриалния дизайн на 20-те години в България.А и с историята на стопанския възход на страната ни от края на 19 и началото на 20 век, свързан със индустриализацията и обработката до краен продукт на нововъведените за отглеждането на техническите култури като тютюн, захарно цвекло, памук, слънчоглед, рапица, лен, коноп и т.н.

  72. 72 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1904 Весело

    [quote#70:"proza"]Много елементарни се оказаха новите собственици, идеите им не стигат по-далеч от мола. [/quote]
    каква бизнес класа бе... същия смрадлив криминалитет като дедовците си шумкари

  73. 73 Профил на b52strato
    b52strato
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Убеден съм, че пламенните защитници на складовете нямат дори елементарна представа как изглеждаха тези "паметници"!
    И какво съдържаха!

    Ако поназнайваха нещичко, щяха да се погнусят от глупостите, които са изписали.

    Но, както е типично за всеки чат, най-активни са некомпетентните.

  74. 74 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1904 Неутрално

    [quote#73:"b52strato"]Ако поназнайваха нещичко, щяха да се погнусят от глупостите, които са изписали. [/quote]
    това е което ще се знае от тук нататък... пък останалото, да си го научил

    "Складовете на Димитър Кудоглу
    ◾Тютюнев склад на ул."Капитан Андреев" №2
    ◾№ на квартал: 304
    ◾Кадастрални данни: пл. № 671
    ◾Статус: деклариран, писмо №395 / 13.02.85 г. на Националния институт за паметници на културата.

    На 20 август 2016 г. избухна голям пожар, който обхвана и трите склада, разположени на парцела, нанасяки непоправими щети."

    http://podtepeto.com/besedka-za-grada/domt-na-blagotvoritelnostta-i-narodnoto-zdrave-dimitr-kudoglu-spasil-hilyadi-plovdivchani/

  75. 75 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#72:"extraCACA"]каква бизнес класа бе... същия смрадлив криминалитет като дедовците си[/quote]

    българския бизнесмен, довчера селски тарикат или синковец от комунистическата върхуша може да роди само 2 гениални бизнес идеи:

    1. паркинг тип "бариера на поляна" - чичка събира по 5 лева за вход
    2. тенекиена барака със сергии (гоУемите я строят от бетон и я наричат "мол"

    Евроатлантида
  76. 76 Профил на b52strato
    b52strato
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#74] от "extraCACA":

    Е аз това питам - защо, с какви аргументи на 13 февруари 1985 година някои складове са обявени за паметници?
    Пък други не са?

    Щото един от горелите снощи не е от културните!

    Ти смяташ ли, че аргументите за културност в НРБ от 1985 година и РБ от 2016 са (или трябва да са) еквивалентни?

    И ако за комунишка България мястото, дето се е трудил видния комуняга и премиер Антон Югов е имало историческа стойност, що да е същото и в божем некомунистическа България?

  77. 77 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1904 Неутрално

    [quote#71:"glaxo"]А и с историята на стопанския възход на страната ни[/quote]
    идва и историята на другаря Пръмов и удавената в кръв тютюнева стачка от 53-та, историята на самия "Дом на благотворителността и народното здраве" и пр.... останалото е следствие

  78. 78 Профил на b52strato
    b52strato
    Рейтинг: 225 Любопитно

    До коментар [#74] от "extraCACA":

    Прочее, ти минавал ли си някога покрай някой от горялите?

    А вътре надниквал ли си?
    И ако си надниквал, кое предизвика у теб по-голяма погнуса - вонята или гледката.
    Къде повръща - директно на земята или в пликче?

  79. 79 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1904 Весело

    [quote#76:"b52strato"]Е аз това питам[/quote]
    нали плачкаше че нищо не знаеш бе пиуенце... трудничко ще да е четенето щом пак до питане опряхме

  80. 80 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 366 Неутрално

    Междувременно Министерството на културата съобщи, че започва спешна проверка на мястото и след нея ще преценява какви са възможностите за възстановяване на архитектурния ансамбъл от паметници на културата.

    Сега ли се сетиха?Като изгоряха и са пред срутване?Толкова години тези сгради стоят на саморазруха, нищо не правиха, ама сега ще ги възстановяват!?Абсолютна наглост и подогравка е това!
    И този палеж си е напълно умишлен и е тежко престъпление, но нали полиция и съд са професионалисти и експерти - нито ще заловят някого, нито пък ще го осъдят, ако обвинят!!!

  81. 81 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1904 Весело

    [quote#78:"b52strato"]И ако си надниквал, кое предизвика у теб по-голяма погнуса [/quote]
    безмозъчния тръст ака червените теляци

  82. 82 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    [quote#70:"proza"]Реституцията не спомогна за запазване на културното ни наследство, а тъкмо обратното. [/quote]
    Интересното е, че собствеността на складовете не е минала в частни ръце по силата на някаква реституция, а е обикновена продажба на активи извършена от държавното предприятие "Булгартабак" през 2004-2005 г. И то не на открит търг, а пряко договаряне с някои купувачи. После собствеността е сменена по поне два-три пъти.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  83. 83 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    [quote#80:"chinaski"]И този палеж си е напълно умишлен и е тежко престъпление[/quote]
    Не бързай с изводитете. Налице имаме стогодишна дървна конструкция (само фасадите са тухлени). Вътре всичко е дърво. Направо е чудо, че досега складовете не са станали жертва на огъня. Ами ако бяха преоборудвани в гигантска дискотека и в момента вътре да имаше 1000 човека?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  84. 84 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#73] от "b52strato":

    Погледни следната снимка
    http://www.kesselhaus.net/_mobile/images/history/kesselhaus-history-06.jpg
    Какво виждаш на нея? Паметник? Руина? Коптор?
    Сега ето тази сграда изглежда така
    http://2015.flink-forward.org/wp-content/uploads/2015/03/kulturbrauerei.jpg
    В момента този индустриален комплекс е в десетте най-посещавани забележителности в Берлин.
    Какви са аргументите ти срещу статута на паметник на сградата, та да обориш "разбирачите"? България има много такива, подобни по стил, абсолютно запазени индустрилани комплекси за паметници? Сградата няма историческо значение,? Сградата няма архитектуарна стойност, въпреки че е първата от вида си в Пловдив, въпреки че Камен Петков е архитект, въпреки че е една от първите сгради с такива мащаби, въпреки изящното орнаментиране и иновативната за времето си конструкция, въпреки изчистените пропорции? Изобщо, хайде, разясни на разбирачите, но с аргументи ако може. Подсказка, "грозно е" не е аргумент, защото е твоя абсолютно субективна естетическа оценка.

  85. 85 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Англичаните защо не запазиха оригиналния стадион "Уембли" като паметник на спортната слава, а го разрушиха и построиха нов на негово място.
    Никой ли не е гледал филми за контролирано взиряване на големи сгради? Някои от тях са били паметници и живи свидетели на епохата.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  86. 86 Профил на shtavesht
    shtavesht
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#85] от "Je suis Durex":

    тоест, това вчера беше контролирано разрушаване на сграда??? ти със сигурност си симпатизант на ГЕРБ..

  87. 87 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#73] от "b52strato":
    От Пловдив съм и не само, че знам как изглеждат, но знам и как може да изглежда града, ако имахме повече култура.
    Човек трябва да вижда в перспектива, защото и златото на пръв поглед е буца кал!

  88. 88 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#85] от "Je suis Durex":

    Защото е бил строен набързо и некачествено и е било планирано да остане само за едно изложение и после да бъде разрушен може би?

  89. 89 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    [quote#88:"antistatik"]Защото е бил строен набързо и некачествено и е било планирано да остане само за едно изложение и после да бъде разрушен може би?[/quote]
    Едва ли! Уембли е строен през 1923 г. (на възрастта на пловдивските складове) и е използван до началото на XXI век. И хич не е бил грозен:
    http://i.actualno.com/club.bg/files/2013/05/25/57f63ea53d.jpg

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  90. 90 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#89] от "Je suis Durex":

    Построен е за някакво имперско изложение през 23 и анекдотът за него че след като собственикът на околните обслужващи сгради ги разглобил след изложението и ги предал за жИлезУ, почти си върнал разходите.
    На твое място не бих ги мислила англичаните. Те имат прекрасни закони за наследството и техния National Trust съществува още от края на 19 век. Като прегледаш това списъче, виждаш че имат достатъчно индустриални паметници от всякакви стилове и периоди http://www.erih.net/countries.html В списъка за България има 6. И нито един в Пловдив.

  91. 91 Профил на kukuband
    kukuband
    Рейтинг: 225 Гневно

    Ако си спомняте, пролетта запалиха старата еврейска баня (беше мебелен магазин) в центъра на Пловдив, също едно много апетитно място, последствия никакви...и сега ще бъде така, десетки строежи и стари сгради в Пловдив са оставени в окаяно състояние и незавършени като строежи, без да се носи никаква отговорност, без задължения към обществото. КОЙ ще спре това безумие, кой ще понесе отговорност! Политическите партии си редят пасианси и не им пука за обществения интерес, тях ги интересуват само окупиране на държавни институции и осребряване на това статукво. Такава безотговорна алчност и беззаконие не си спомням да е имало в България, наистина достигнахме дъното!

  92. 92 Профил на qdk12501326
    qdk12501326
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Мила моя клета България...

    Емиграцията е единственото решение за интелигентния българин
  93. 93 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#29] от "emilm13":

    Паметник на културата не е единствено автентичната барокова сграда, но и онази, която има историческо значение. Култура не е тъждествено с естетика. А автентични барокови сгради у нас няма по разбираеми причини, но нео-барокови, нео-готически, нео-класически и нео-ренесансови има навсякъде из Европа и едва ли биха били наречени ''кич''. Виж, КИч са точно новопостроените извращеиня на новобогаташите ни. КИч ще бъде единственото, което ще завещаем от днес за следващите поколения.

  94. 94 Профил на Абсент
    Абсент
    Рейтинг: 349 Весело

    Най-смешно в заглавието е: "общината свиква комисия".

    По-добре здрав и богат отколкото беден и болен
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  97. 97 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    [quote#6:"america1332002"]какви паметници на културата могат да бъдат тези складове? толкова са грозни, тъпи. добре че са изгорели. [/quote]
    Може и да са грозни, но не това е начина за разчистване на терени.
    Ако така ще стват работите в тая държава дай тогава да "пазаруваме" с калашници?

    В Русия съм! В Русия съм!
  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  99. 99 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1265 Любопитно

    До коментар [#82] от "Je suis Durex":


    [quote#82:"Je suis Durex"]а е обикновена продажба на активи извършена от държавното предприятие "Булгартабак" през 2004-2005 г. И то не на открит търг, а пряко договаряне с някои купувачи. После собствеността е сменена по поне два-три пъти. [/quote]
    Аз вчера ви писах точно за тази схема.
    А нима БТК не премина няколко пъти в различни ръце?
    А "Кремиковци", "Балкан" и още хиляди?
    Цялата работа е, че складовете са "закупени" за смешни пари срещу бъдещи "инвестиции"!
    Тези инвестиции не са изпълнени и затова е трябвало да бъдат отнети от новите им собственици, обаче те са уж препродадени през кухи фирми и сега са пак в ръцете на тези отрепки, които ги продаваха за без пари.
    Имотите са изпрани и ненужни. Нужна е земята под тях защото е в центъра на града.
    А вие предлагахте да се направи зелен парк.
    Нима си представяте, че тези боклуци, които десетки години въртят тази далавера, ще оставят тези скъпоценни имоти да станат място за свободна разходка?
    "Прехода" свърши със преминаването на "държавната собственост" в частни ръце.
    Въпросната мръсна " червена пяна" закупи всичко за без пари и сега, като "червени капиталисти" си правят каквото си искат.
    Назначават (избират) си кметове, общински съвети, архитекти, и цялата администрация за да им съдействат в далаверите.
    Всичките тези 27 години "преход" ни показаха, че обикновените хора са само неми свидетели на разсипията настъпила през тези времена. За съжаление аз нямам никаква надежда за каквото и да е развитие на колония България. Няма да се учудя ако някой ден продадат античния стадион на някой "чуждестранен инвеститор" да си направи модерен клозет там, защото е обещал отваряне на работни места!
    А може да го вземе и на концесия де!

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK