Нови автобуси и велосипеди под наем ще облекчат трафика в София

Нови автобуси и велосипеди под наем ще облекчат трафика в София

© Георги Кожухаров



Основната ни цел за справяне с автомобилния трафик е да се даде подходяща алтернатива на придвижването с автомобил. Моята цел е да се намали автомобилният трафик с подобряването на услугите на градския транспорт, каза зам.-кметът по транспорт на София Евгени Крусев.


Той допълни, че се работи в няколко посоки - обновяване на автопарка, включване на нови системи и приложения за улеснение на пътниците.


"В момента се строи третата линия на метрото, едновременно с това се изграждат буферни паркинги, които ще са разположени в крайните станции. Всичките те бяха прехвърлени към Центъра за градска мобилност. Вече всеки гражданин, който има карта за градския транспорт ще може да паркира безплатно автомобила си на буферните паркинги", казва още Евгени Крусев.




Зам.-кметът посочи, че скоро предстои да бъдат въведени две системи - за велосипеди под наем и интегрирана билетна система. С тях всеки пътник ще може да планира своя маршрут с различни видове транспорт по най-бързия начин.


Цялото интервю на "Дневник" за предстоящите промени в градският транспорт на София четете утре.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 577 Весело

    Лацни!
    Българинът си ОБИЧА да си кара колата.
    Да е голема, моШТна, но да гори малко!
    Забравете тая работа

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  2. 2 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 346 Весело

    Направо им прави билетчето 2.40

  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1190 Любопитно

    Не съм виждал контрольор поне от два месеца ...

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 577 Любопитно

    [quote#3:"Beyond"]Не съм виждал контрольор поне от два месеца ...[/quote]

    Страх ги е.
    Чекат да ни се уталожи гневъ...

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  5. 5 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Хм - поредния, който за последно се е качвал в автобус някъде в гимназията дава акъл на останалите колко било хубаво и удобно да чакаш рейс по 20мин...

  6. 6 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2877 Весело

    Цитат на заглавието :
    " " " . . . Нови автобуси и велосипеди под наем ще облекчат трафика в София . . . " " "
    Автобуси . . . ПОД НАЕМ ? ? ?

    в е с е л о ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    На южната дъга на Околовръстното, а навярно и на други места из столицата има редица автокъщи за продажба на луксозни МПС-та. Явно има добър пазар за тях, щом са толкова много. Личи си и по автопарка по улиците в София и по пътищата в страната. Така че, както казва колегата Вонин, има хора, които си предпочитат комфорта на личното возило, а други, поради липса на средства, се принуждават да ползват обществения транспорт, колкото и добри условия да предлага той. Според мен разковничето на тази драма е цената за достъп (билети, карти) да е конкурентна на цената на бензина и придвижването да става приоритетно, сиреч по-бързо. В момента нито едно от тези две условия не е налично, въпреки че за второто има някъде бус ленти.

  8. 8 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 458 Разстроено

    Какви колела за придвижване в София!?
    Велоалеи, обучение още от деца по правилата за движение, санкции за неспазване... И след 2 поколения - колела за придвижване. Дотогава - колелата в София само за любители на тръпката да оцелееш.

  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2300 Неутрално

    Най_големият проблем е манталитетът на задкормилните устройства.

  10. 10 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Поредният, който не се е пробвал да измине 5 км с колело в една посока в София.

  11. 11 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#1] от "Вонин":

    Да, но като му изпраскаш 5 лв на час в центъра и ще му дойде акъла.

  12. 12 Профил на radetzky
    radetzky
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#3:"Beyond"]Не съм виждал контрольор поне от два месеца[/quote]

    По-важното е те да не те видят.

    Завършил с пълно отличие специалната супер-свръх секретна школа по тролене към КГБ, черен пояс 19и дан по ММА специалност супер-ре-контра-квази-дез-информация
  13. 13 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 579 Неутрално

    "Моята цел е да се намали автомобилният трафик с подобряването на услугите на градския транспорт, каза зам.-кметът по транспорт на София Евгени Крусев."

    На първо време е достатъчно да се подобри разсписанието на градския транспорт и то да се спазва (прави ми много неприятно впечатление, че разсписанието на метрото изобщо не се спазва, а там няма много обстоятелства, който да налагат закъснения). После няма да е лошо да се помисли за по-добра мрежа на транспорта.
    Иначе допълнителни екстри като безплатен интернет и т.н. не биха накарали никой да предпочете градския транспорт, ако трябва да виси на спирката по 20 мин или трябва да смени три автобуса, за да стигне от т.А до т.Б (особено ако с кола това разстояние се взима за 10 мин.).

  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    Единствения познат възможен начин, за намаляване на градския трафик е зверска цена за паркиране и никаква аванта за никого! Центъра си плаче за 5 лева на час, в кварталите може и по 1-2 лева. В рамките на целия град платено, след околовръстното може и безплатно!
    Отделно високи и събираеми на 100%-та данъци, за собствениците на МПС! За втора и трета кола в семейството, данъка по две и по три!
    София се напълни със селски тарикати, които си помислиха, че правото за паркиране е вечно и безплатно! Крайно време е да разберат, че такъв филм няма!

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#14] от "tww09306483":

    Е, без читава алтернатива няма да стане. Иначе аз личн обих предпочел центърът да е пешеходна зона.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Весело

    Това, да качиш шоп на колело и да го накараш да си плати за това искам да го видя!!!

    Няма да стане, пич... Ама НИКАК!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  17. 17 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2604 Неутрално

    Не можеш да забраниш на хората да си ползват колите, освен ако ги убедиш, че има и по-изгодни възможности. Но в София има толкова много простаци, че не виждам това как ще стане само с убеждения.

  18. 18 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 467 Любопитно

    И цената, Крусев, и цената.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  19. 19 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1157 Весело

    единствения начин е да се затвори целия, ама целия център за коли за лични нужди... и за тея дето живеят там също... да напускат електрически шатъли за по 10-15 човека да сноват напреде-назаде и да изпонастроят закрити многоетажни паркинги по периферията...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  20. 20 Профил на spacemarine
    spacemarine
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не изгарям от желание да си троша колата по софийските улици, нито пък искам да си троша нервите във вечерния трафик, но за съжаление градският транспорт не ми е алтернатива.
    С кола стигам за 20мин до работа.С градския вариантите са ми следните:
    1.Една линия - минимум 1 час с чакането по спирките и още 20 мин ходене пеша.
    2.Ползване на две линии - 40мин. и 10 мин. ходене пеша.
    Цената е почти идентична с разходите за гориво, но градския има предимство като добавим амортизацията на личния автомобил.
    Склонен съм обаче да отделя малко повече средства, за да спестя повече от час на ден.
    Много хора с в подобна ситуация - нямат нищо против да ползват градския транспорт стига да предлага премлива алтернатива.

  21. 21 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#14] от "tww09306483":

    Високите данъци за МПС, за паркиране и дори за втора или трета кола в семейството, ще се преглътне от собствениците. Но мислиш ли, че тези които ще плащат ще се задоволят със сегашното състояние на пътната мрежа, с дупките по кварталнити улици. Да не забравяме и снегопочистването, кога за последно са чистени кварталите през зимата?
    Високите такси не са решение на проблема, и сега общината събира адски много пари, ефект не се забелязва.

  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#21] от "osuald":

    Ами, софиянци си избраха Данчето, понеже нямала алтернатива...! Каквото си избраха, това получават...!

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 949 Неутрално

    ако искате да облекчите трафика в София трябва да бръкнете в джоба на шофьорите, не на пътниците в градския транспорт. например:
    1. драстично повишаване на данъка за кола в София - поне 500 лв
    2. истински екотестове и глоби за таратайките бълващи вредни газове
    3. 90% от паркоместата се предлагат на търг за ползване за 1 година, останалите 10% се заплащат на час
    4. затваряне на центъра за автомобили освен за таксита и градски транспорт
    5. закриване на недоразумението маршрутки което съществува само в третия свят

    Истината ни прави свободни.
  24. 24 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    "Нови автобуси и велосипеди под наем ще облекчат трафика в София"

    Само дето практически нямаш право да качиш велосипед на метрото.
    Много умно, нали???

    В Русия съм! В Русия съм!
  25. 25 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#10:"Индиана"]Поредният, който не се е пробвал да измине 5 км с колело в една посока в София. [/quote]
    Аз пробвах един път от Централна жп гара до Студентски град и един път от гара Подуене. Едвам стигнах жив до тв кула.
    Повече не планирам да повторя този ужас.

    В Русия съм! В Русия съм!
  26. 26 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#11:"Компетентен"]Да, но като му изпраскаш 5 лв на час в центъра и ще му дойде акъла. [/quote]
    Направо арестудайте и пращайте в Белене всеки дето иска да кара кола,а?

    В Русия съм! В Русия съм!
  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#14:"tww09306483"]Единствения познат възможен начин, за намаляване на градския трафик е зверска цена за паркиране и никаква аванта за никого! Центъра си плаче за 5 лева на час, в кварталите може и по 1-2 лева. В рамките на целия град платено, след околовръстното може и безплатно! [/quote]
    Аз пък си мислех, че единствения начин е строеж на повече и по-широки булеварди и повече паркинги. Пък то в насилието било решението!

    В Русия съм! В Русия съм!
  28. 28 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#17:"stedim"]Не можеш да забраниш на хората да си ползват колите, освен ако ги убедиш, че има и по-изгодни възможности. [/quote]
    Не е до изгода, а до удобство.
    В София за разлика от Варна например спирките не са на по 300 метра. За други градове не мога да кажа как е. Но в София за да стигнеш от жилищен блок до спирка много много често се върви 10+ минути.

    В Русия съм! В Русия съм!
  29. 29 Профил на Johannes Cabal
    Johannes Cabal
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#24] от "Веселин Дечев (десидент)":

    Всъщност, имаш:
    http://velocafe.bg/s-velosiped-v-sofijskoto-metro/

    Ама ти сега с метро ли ще се возиш или на велосипед?

    Друг въпрос е, че на тоя мръсен въздух сме само за велосипеди и че колоездачите карат по тротоарите като камикадзета и изпреварват пешеходците от всички посоки. Нямаме условия още за масов велотранспорт, уви.

    SAVE EUROPE!!!
  30. 30 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#23] от "Forrest Gump":
    Не винаги трябва да се търси вината в шофьорите, когато общината не си е свършила задълженията, тогава страдаме всички.

    1 Като вдигнеш данъка за колите е добре и да си оправиш и улиците. Иначе ще спукат от дела общината. Кога искаш да вземеш-трябва и дадеш.
    2. За екотестовете съм 100% за
    3. Незаконните гаражни клеткиппо кварталите, които заемат доста от паркоместата, те част ли са от тези 90% паркоместа за продан?
    4. Няма как да забраниш достъп с автомобил на живущите.в цнтъра.
    5. Наличието на маршрутките е поради липса на уреден общстествен транспорт, и то най-вече за крайните квартали.

  31. 31 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#29:"Johannes Cabal"]Всъщност, имаш:
    http://velocafe.bg/s-velosiped-v-sofijskoto-metro/[/quote]
    "Пътник с редовен превозен документ има право да превозва по линиите на метрото велосипед, при следните условия:

    – в делнични дни – след 21 часа;"

    МЕРСИ!
    Точно в 21 щях да тръгвам да си върша работата!

    В Русия съм! В Русия съм!
  32. 32 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#29:"Johannes Cabal"]Ама ти сега с метро ли ще се возиш или на велосипед?[/quote]
    На дълго нагорнище - с метро.
    Примерно Жп гара-Студентски.
    После по надолнището само с колелото.
    Вероятно като бързам за някаква работа ще ида с метрото, а после като я свърша с колелото ще се прибера в по-спокоен ритъм?

    В Русия съм! В Русия съм!
  33. 33 Профил на Johannes Cabal
    Johannes Cabal
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#31] от "Веселин Дечев (десидент)":
    До коментар [#32] от "Веселин Дечев (десидент)":

    Е ти какво искаш? С мръсния и обемен велосипед да се буташ сред хората в метрото?!

    Моето предложение е да се направи един вагон само за велосипеди, ама пита ли ме някой...

    SAVE EUROPE!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK