България чества 131-та годишнина от Съединението

България чества 131-та годишнина от Съединението

© Дневник



Днес България чества 131-та годишнина от Съединението на Княжество България и Източна Румелия. На 6 септември 1885 г. хиляди българи, живеещи на разделената от Берлинския конгрес територия, се обединяват и заживяват заедно вече не само духом, но и без политически граници помежду им.


На 6 септември 1885 г. Източна Румелия отхвърля върховенството на султана и обявява, че се присъединява към Княжество България. Това става след като Чардафон Велики (Продан Тишков) и майор Данаил Николаев влизат с отрядите си в Пловдив, арестуват областния управител на Източна Румелия Гаврил Кръстевич и се създава временно правителство. Два дни по-късно княз Александър Първи Батенберг с манифест утвърждава присъединяването на областта и приема да бъде титулуван занапред като княз на Северна и Южна България.


След продължителна дипломатическа борба Съединението получава международно признание с подписването през 1886 г. на Българо-турска спогодба.




На това събитие България дължи и девиза, изписан над входа на Народното събрание: "Съединението прави силата".


6 септември е обявен за официален празник с решение на Народното събрание от 18 февруари 1998 г.


Пловдив ще бъде център на честванията


По традиция Пловдив - столицата на Съединението, ще бъде център на тържествата. Тържествен молебен ще бъде обслужен от 10 часа в храма "Успение Богородично" от Пловдивския митрополит Николай. В 17.30 часа на площад "Стефан Стамболов" ще се състои празничен концерт по случай празника на града. Комитет "Родолюбие" ще пресъздаде възстановката на събитията от преди 131 години, началото е в 19.00 часа. В тържествената заря проверка, която е кулминацията на тържествата, ще участва председателят на Народното събрание Цецка Цачева.


Сутринта в град Съединение ще се състои 41-вия Международен мемориален маратон.

Коментари (108)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3418 Неутрално

    Честит празник, хора! Ако има в историята ни важно събитие, което самички сме си измислили и осъществили, с голяма доза български инат, театралност и опиянение, това е Съединението.
    Не е лошо, че Пловдив не е столица. И в много други държави най-хубавият град не е столица.
    Да сме живи и здрави да си заслужим съединението!

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Честит празник на всички.
    Нека всеки получи Божията благодат!

  3. 3 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Честит празник на всички българи.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#1] от "dogwoman":

    Така е.

    Много хубав град е Филибето.

    Честит празник и от мен!

    Жалко за единствената свидна жертва - кап. Райчо Николов. Има скромна музейна сбирка, посветена на него в родното му село Райковци, област Велико Търново.

  5. 5 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3418 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Капитан с генералски пагони е той в очите на историята.
    Между другото ужасно нелепо е загинал, но това не променя горното.
    А името на убиеца никой не помни, макар да е известно в архивите.

    Доброто е заразно
  6. 6 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    Съединението е най-голямото териториално разширение на България в новата и история и това че става толкова лесно създава илюзията че по същия начин могат да се обединят всички земи населени с българи което се оказва заблуда. Ако не беше се извършило навреме Източна Румелия я чакаше съдбата на Македония с тази разлика че щяха да я населяват тракийци нямащи нищо общо с бугарите-татари.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    Честит празник на всички!
    И нека да ни напомня ,че сами сме се отказали от властта на султана.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Честит празник,българи.

  9. 9 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Празник, с който можем наистина да се гордеем, който е светъл и красив! Дано все още сме способни на подобни дела!

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    Честит празник на всички Българи!
    Съединението е най-хубавия празник и ново Възраждане на българската нация, водена от идеята си за национално обединение и независимост, изправена срещу всички Велики сили и най-вече Русия.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    Честит празник и от мен !

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  12. 12 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Честит празник на всички българи!

    Честит празник и на всички, които се чуватсват български граждани по света! Не забравяйте Родината!

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  13. 13 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Съединението е истинската крачка към независимоста на България.
    Хубав празник за България. Честит да е

  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    [quote#10:"penetrating"]изправена срещу всички Велики сили и най-вече Русия. [/quote]
    Абе то добре че едни други сили ги нямаше - турският башибузук който беше прогонен по време на Руско-турската война и не посмя да се върне повече в Източна Румелия, само един бабаит се върна - Ахмед ага Тъмръшлията - палачът на Перущица и си направи република която никой не посмя да закачи и след признаването стана част от Турция!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на stephanco
    stephanco
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ЧЕСТИТ ПРАЗНИК, БЪЛГАРИ!
    За мен това е денят,в който сме показали, че когато има сговор и съгласие помежду ни - нищо не може да ни се опре!
    И още - националният празник на Отечеството ни трябва да е през септември, а не през март!
    Да живее и пребъде България!

    Честността е най-добрата политика! Българите ставаме все по-прости, все по-бедни, все по-болни и все по-малко ...
  16. 16 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Честит празник и от мен

    П.С. Що за идиоти са тези цвъкнали по 1-2 минуса на коментари в ТАЗИ статия?!?

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  17. 17 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    [quote#4:"Читател - подкрепям budd.bg"]Много хубав град е Филибето. [/quote]Честит празник


    Чуден град е Филибето!
    Плосък, с щръкнали тепета.
    С дръзки погледи момински
    и забързани момчета.

    Хубав град е Филибето!
    Марица шава като вада.
    . И крив сукак и магистрала,
    и стари сенки , и наслада.

    Дивен град е Филибето!
    Чудна хубост ! Вечен път.
    Панаира , моста и хотела.
    И вехти спомени стоят.

    Вечен град е Филибето!
    Византийски форми и осанка.
    Със кеф си пия тук кафето
    и спомен тук-таме се мярка.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ВСИЧКИ БЪЛГАРИ.

    Няма да е зле по този повод да припомним един текст.

    Автор - Стефан Стамболов:

    Мнозина у нас живяха дoскоро време с твърдо убеждение, че наший народ трябваше да очаква доб­ро от Русия; но от 6 септемврий миналата година всеки разбра, доколко тя е била искрено (разположена) в благопожеланията си спрямо нашата страна.

    От този знаменит ден 6 септемврий се забелязва постоянно, че политиката на руското правителс­тво е устремена против нашата независимост и самостоятелност.

    Всеки здравомислещ человек разсъждава, че ако Русия е желаела една силна, съединена и независи­ма България, тя трябваше освен да се възползва от извършеното на 6 септемврий и да поддържа Съеди­нението. Нейните доброжелателства за наший на­род щяха да се покажат пред целий свят, че са искрени, несвързани с никаква задня мисъл. Обаче Русия какво направи? Тя употреби всички средства само и само да попречи на народний идеал – Съедине­нието. Не искаме да упоменаваме тука за всички интриги и подлости, които се вършеха против интересите на нашето Отечество.

    Делото на Съединението беше общонародно, а не частно на княз Александра, както претендираше руското правителство и поради което най-много го обвиняваше, като тръбеше чрез своите органи, че княз Александър щял бил да продаде България ту на англичаните, ту на турците и пр.

    Интригите на руското правителство имаха своето зловредно влияние над наша­та интелигенция, която, заслепена от страстта на властолюбието, мереше народните интереси и нужди според своите лични. По този начин кликата на цанковистите проповядваше чрез печата, че зло­то на България бе княз Александър, а министрите Каравелов, Цанов и Никифоров приготовляваха поч­ва измежду войската за свалянието на Негово Ви­сочество, чрез което тези господа искаха да се нап­равят приятни и услужливи на руското правителс­тво, което в замяна на това да ги закрепи на власт­та, тъй като почвата им в народа беше почнала да се изплъзва изпод краката им.

    Гнусните замисли на властолюбците се осъ­ществиха посредством легкомислието и клетвопрестъпничеството на някои военни. После сваля­нието на княз Александра от българский престол руската политика захвана все повече и повече да си разкрива картата.

    Всеки, който по-напред предполагаше, че мо­же би с отиванието на княз Александра из България ще се премахнат причините за едно сдобрявание с руското правителство, остана смаян, като видя как царский пратеник г. Каулбарса работеше не за едно сближаванье и споразумение, а приготовлява­ше бунтове и смущения в страната с цел да предиз­вика една окупация на България с руски войски и за окончателно завоевание (на) Отечеството ни. За всекиго вече стана ясна тая цел на руските дипло­мати и на царя.

    Грубите отношения на руския пратеник спря­мо нашето правителство, неговото незачитанье на законите в страната, приготовлението на бунто­ве посредством подкупничества и още други гнусни работи на този господин, накара всеки един чес­тен и съвестен человек да изгуби всяка симпатия към "покровителката" и да са позамисли върху ней­ните благопожелания за наший народ. Настана ве­че решителний час за нашите ръководящи елемен­ти, нашата интелигенция да покаже пред света до­колко наший народ е достоен за свободен индивиду­ален живот.

    И действително, трудно беше да се произнесе човек отстрана като как ще се покаже наший на­род. Борбата беше неравна: от една страна, една велика империя, която разполага с грамадни мате­риални средства, а от друга, млад един беден, малочислен и неопитен народ, току-що излязъл из пелените на политический живот и който нямаше на своята страна друго, освен правдата.

    При такава една неравна борба, при такива критически времена, каквито преживя и преживя­ва нашето Отечество, когато нашата независи­мост и самостоятелност са изложени на опаснос­ти да бъдат закопани завинаги, поражда се неволно въпроса: как е възможно да се намерват българи, които под булото на патриотизма да стават още оръдия на чуждите замисли против самостоятелността на своето Отечество, които с четири очи гледaт да дойдат неприятелите по-скоро у нас!

    На този въпрос може лесно да се отговори, щом направим една повърхностна анализа върху нравствената самостоятелност на нашата интелигенция. При тази борба за съхранението (на) самостоятелността на Отечеството нашата интелигенция се е поделила тъй: първий ред се състои от хора, снабдени с инициатива и твърда решимост, които се въодушевляват и ръководят от идеята за съхранението на истинската народна независи­мост и самостоятелност, като са в същото време твърдо убедени във високонравствеността и ползотворността на тази идея. Към тази интелиген­ция принадлежи болшинството от нашата инте­лигенция начело с днешното правителство.

    Подир това следват личности, които не при­тежават твърди политически убеждения и на кои­то е се едно каквото и да бъде управлението в Отечеството им, стига само техните лични интереси да не бъдат докачени. Тези хора, без всякакво по-­нататъшно разсъждение, са обаяни от блясъка на грубата сила на руското правителство и очакват от него всичко добро за България. Към този ред не принадлежат мнозина.

    Последний ред обхваща ония хора, които се явя­ват много пo-активно в полето на политический жи­вот, отколкото тези във вторий ред, които не се ръководят от никакви високонравствени принципи, а мерят народните интереси според своите лични. Те не се спират пред никакви средства, за да мо­гат да си постигнат целта, държението (на) власт­та. Те се обявяват и коленичат пред величието на грубата сила и се стремят да й се представляват угодни и приятни, за да може тази груба сила да ги умилостивява, те са готови да вършат всякакви бе­зобразия, да направят престъпления, да предадат Отечеството си, само да имат милостта на по-силний. От този род са напр. Каравелов, водителите на бившата Источна Румелия — лъжесъединистите.

    От характеристиката, която дадохми за на­шите хора, се вижда кой какво върши и кой какво е. Работата е много ясна. Но какъв е в действителност успеха на тази наша борба, ще възразят може би някои. "Ето и досега не се е решило още кой и какъв ще бъде бъдъщий български княз?"

    В отговор на това ний ще кажем, че един успе­шен резултат от нашата национална досегашна борба съществува. Той се състои в разкриванието на истинский исторический ход по нашите работи от страна на общественото мнение в образований мир. Да се обясним: в началото на преврата от 9-й август хората в Европа мислеха, че ний българите сми един нищожен народ, който не се ръководи в своя обществен живот от никакви високонравствени по­литически принципи, а инстинктивно и без всякак­ви по-нататъшни разсъждения се покланя пред бля­съка на грубата сила и е в състояние да се откаже от всичко свято и мило като самостоятелна на­ция. Днес общественото мнение за нашите работи не е вече така. То високо признава, че българский народ крие в себе си такива жизнени сили, които му гарантират пълно самостоятелно развитие в политический му живот. Това обществено мнение, в убеждението на тази истина, заставя своите пра­вителства през печата и своите народни предста­вители да помогнат на нашия народ в борбата му за неговата независимост поне чрез морална под­дръжка.

    Като видя, че нашия народ не желае да бъде сляпо оръдие на завоевателните стремления на рус­кото правителство, издигна знамето на възражданието и уягчаванието на българите, като прогла­си, че на мястото на болна Турция трябва да се ос­нове силна самостоятелна държава. То казва, (че) европейските интереси не могат да не бъдат ед­накви с тези на нашия народ.

    Мислим, прочее, че днешният резултат от на­шата национална борба не е маловажен, и твърдо сме убедени, че българският народ е повикан да играе немаловажна роля в политическия живот на Балкан­ския полуостров.

    В. "Свобода", бр. 7, 19.XI.1886 г.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на Котаракът в чизми
    Котаракът в чизми
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Честит празник драги сънародници!
    И нека не забравяме, че обединени сме по силни.

  20. 20 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    Честито СЪЕДИНЕНИЕ на всички българи!
    Това трябва да бъде националният ни празник!
    Осъществено е без чужда помощ!
    Желано от всички!

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на stephanco
    stephanco
    Рейтинг: 442 Гневно

    [quote#16:"Мойше! Толкоз!!!"] Що за идиоти са тези цвъкнали по 1-2 минуса на коментари в ТАЗИ статия?!? [/quote]
    Ми то може ли стадо (каквото все още сме)
    без мърша?!
    Що за идиоти? Ами пълни са!
    И абсолютно безполезни!!!

    Честността е най-добрата политика! Българите ставаме все по-прости, все по-бедни, все по-болни и все по-малко ...
  23. 23 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Съединението е моят Национален празник. Слава на героите извършили това дело!

    На автора на тази статия, обаче, искам да напомня, че е пропуснал важни факти, като натиска на Австро-Унгария и Русия, това да не се случи. Пропуснал е и факта, че Русия натиска Турция, а след това и крал Милан да попречат на това велико дело. Турция отказва, но Сърбия напада България на 2 ноември, същата година. Побеждаваме я и с това се слага край на опитите на нашата "освободителка" да попречи на Съединението.
    Редакцията на Икономедия, може ли да обясни на какво се дължат тези пропуски?

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Днес е истинския национален празник на България.

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    Честито на всички българи!

    Gunter glieben glauchen globen
  27. 27 Профил на Великият и Почитан
    Великият и Почитан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#23] от "трафоПОСТ":

    А ти си пропуснал този ФАКТ:



    България получава независимостта си срещу заем, който не погасява

    Русия плаща на Турция вместо българското правителство 80 млн. френски франка и не си ги потърсва

  28. 28 Профил на White Hawk
    White Hawk
    Рейтинг: 213 Неутрално
  29. 29 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#27] от "Великият и Почитан":

    Ние българите знаем как сме получили независимостта си. За вас, руските потурнаци не знам как сте си я получили, защото май, още сте си зависими. Виж си аватара, там българското знаме е пришито към разни други.
    Поне на този ден, може ли служителите на вражески държави да си мълчите. А, е и почивен ден. Отдъхнете си.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  30. 30 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 564 Разстроено

    Любимата ми личност от онова време и може би единствения умен политик по българските земи, е Тодор Икономов. За разлика от останалите политици тогава, той не е учил нито в Русия, нито в Западна Европа, така че не е нито русофил, нито русофоб и това го прави може би единствения 100%-тов патриот в политиката.
    Та по повод Съединението, Икономов казва:
    "С този ПРИБЪРЗАН преврат изгубихме Македония! Върху нея ще се нахвърлят и сърби, и гърци, а турците ще свият юздите й и нейното освобождение ще се затруднявай и отдалечава извънредно много. Един Бог знае колко още жертви и опасности ще ни коства то!"

    Пък вие си празнувайте... опиянението... или пиянството на един народ.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#27:"Великият и Почитан"]България получава независимостта си срещу заем, който не погасява.

    Русия плаща на Турция вместо българското правителство 80 млн. френски франка и не си ги потърсва[/quote]
    Източници на тази информация ще посочиш ли?

  33. 33 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Гневно

    [quote#27:"Великият и Почитан"]Русия плаща на Турция вместо българското правителство 80 млн. френски франка и не си ги потърсва [/quote]
    Русия не плаща на Турция нищо! Това са пари, останали дължими още за Руско-турската война; пари, едностранно обявени от Русия като остатъчен разход от войната (за сметка на останалите "разходи" е отнета от Турция Северна Добруджа); пари, с които Русия умишлено е държала под натиск Турция и които не е очаквала никога да не бъдат върнати; най-сетне, пари, които тя е опростила, защото я е било страх да не я прегазят отново след Руско-японската война.
    В кратце: Русия е опростила измислен несъбираем дълг, защото я е било страх, че ще яде бой!

    И последно, защо, аджеба, намесваш Независмостта в темата за Съединението? Представям си отсега какви велики благодетели на България ще изкараш руснаците след 2 седмици!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на Великият и Почитан
    Великият и Почитан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#33] от "Amot":

    Прочети нещо за Александър Стамболийски, да видиш, дали това е било виртуален дълг.. не си знаете историята!

  36. 36 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Хилядолетна епопея с грандиозни мащаби, описана с една от трите официални писмености в Европа...


    Round 3! Fight!!

  37. 37 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Гневно

    [quote#35:"Великият и Почитан"]Прочети нещо за Александър Стамболийски, да видиш, дали това е било виртуален дълг.. не си знаете историята! [/quote]
    Прочел съм повече от достатъчно, въпреки усилията на авторите на учебници по 'българска' история от времето на социализма!
    А ми е интересно ако това е 'наша' история, не е ли и твоя? Ти какъв си - може би идваш от червената планета и се имаш за нещо повече!
    Беж оттук, сволочь!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  38. 38 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Честит празник на всички българи! Шести септември трябва да стане националния ни празник.


    До коментар [#27] от "Великият и Почитан":

    "България получава независимостта си срещу заем, който не погасява" - нещо си се объркал. България не е получила заем от Русия, била е задължена с Берлинския договор да плати на руснаците 10 млн. рубли за компенсиране разходите им за издръжката на окупационните войски. Тези пари са платени до стотинка на Русия до 1902 г. Същата сума е била дължима и от Източна Румелия, но не е платена, защото след революцията Ленин обявява, че няма да плаща дълговете на царска Русия, но няма да търси и дълговете на други държави към Русия. Стамболийски формално сключва споразумение с болшевиките за опрощаване на този измислен дълг.

  39. 39 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Съединението е силата,с която можем да се противопоставим на всички гадове,които са се впили в нашия организъм!!!Честит Празник!

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Великият и Почитан
    Великият и Почитан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#38] от "aralambi":

    Само да ти кажа, че по тези времена, плащанията са ставали във франкове. Какви рубли?

  42. 42 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    Ако не беше съединението,голяма част от българите днес нямаше да са българи,а румелийци,така както стана с българите в Македония.

  43. 43 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    честито на всички истинския национален празник на България

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  44. 44 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 521 Неутрално

    За какво чества след като сегашните предатели и продажници са се втурнали да ни правят турски вилает? Страната е срината от продажните които са се продали за милиарди да ни направят турска провинция като прогонят населението чрез икономически геноцид.

  45. 45 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    [quote#31:"Julian Mall"]САЩ или ЕС които не си мръднаха малкото пръстче за Освобождението ни?[/quote]
    пич ти от сутринта ли пиеш, какви са САЩ тогава че да си мърдат пръстчето че те дори регионална сила още не са станали, а ЕС през 19 век е наистина много странен прочит на историята

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  46. 46 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    [quote#16:"Мойше! Толкоз!!!"]П.С. Що за идиоти са тези цвъкнали по 1-2 минуса на коментари в ТАЗИ статия[/quote]
    предполагам болни русофили за които Съединението си остава враждебен за Русия акт

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  47. 47 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#41] от "Великият и Почитан":

    По онези времена валутите в Европа са били конвертируеми, включително и руската рубла. Не е била хартийка без стойност, каквато е станала след болшевишкия преврат. Но и във франкове да е бил окупационният дълг, това не променя лъжата ти, че Русия е дала заем на България.

  48. 48 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#41] от "Великият и Почитан":

    И в сегашни времена не се плаща с тоалетна хартия (рубли), ако не си разбрал

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  49. 49 Профил на Великият и Почитан
    Великият и Почитан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#47] от "aralambi":

    Министърът на външните работи на Русия Александър Изволски обявява изненадващо предложение за финансова комбинация между неговата страна, Турция и България, връчено на 17 януари 1909 г. Русия опрощава на Турция военната контрибуция по Берлинския договор в размер на исканото от нея обезщетение, а на България дава заем, равен на нейното предложение. Руската инициатива хармонира напълно на стратегическото противопоставяне на Антантата срещу Германия и Австро-Унгария и предотвратява военната опасност. Англия пък прави незабавен завой към пълна подкрепа на руското предложение. Телеграма на министъра на външните и работи Едуард Грей до посланика й в Петербург гласи, че: "Изволски следва да разчита на нашата пълна подкрепа да посъветваме турското и българското правителства да приемат такова решение"

  50. 50 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Честит празник,българи!

    marinov1018
  51. 51 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8450 Неутрално

    Съединението е подготвено от всички правителства след Освобождението, разбира се, най-вече от това на Петко Каравелов и държавния глава княз Александър I. Не трябва да забравяме неговите заслуги, тъй като той е първият български монарх след Освобождението. Става дума за един много заслужил владетел, който си отива рано от този свят.

    karabastun1@abv.bg
  52. 52 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Честит празник народе.Да сме живи и здрави!

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!!!
  53. 53 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#47:"aralambi"]това не променя лъжата ти, че Русия е дала заем на България[/quote]
    Тук не си прав. Това, което е написал мурзилът няколко коментара след твоя, е вярно - руснаците са опростили дълга на Турция, който е бил остатък от Руско-турската война, за да запазят мира. Но вместо този несъбираем дълг, който Турция 30 години не е била обслужвала, карат българите да подпишат договор за заем от Русия за 82 милиона златни франка при кожодерски условия - 4,5% годишна лихва. А както сам си писал по-горе - по това време България си плаща дълговете към Русия, дори тези, за които няма нито вина, нито глас при определянето им!
    Пак вкратце - направили са суап между необслужван безлихвен дълг и нов такъв с високи шансове да бъде обслужен и колосална за онова време лихва! 'Безкористна' помощ, както и да го погледнеш!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  54. 54 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8450 Неутрално

    Възвръщането на Източна Румелия, присъединяването към Княжество България се дължи на съчетаване на много български фактори - не само на дипломация, но и на добра армия. Ако войската се беше обърнала против този акт, то нямаше да се случи.
    А СЕГА НЯМАМЕ ВОЙСКА !!!
    Няма достатъчно войници и на заплата. Няма и политическа воля у мнозинството за връщане, дори под определена форма, на доброволното носене на военната служба. А войници трябват особено на границата. Днешният мобилен способ за опазване на браздата е бил пробван след Ньойския договор и отхвърлен. След задълбочен анализ тогавашните държавници са дръпнали чертата и казали: Може двама войници да имаме, но да са на границата!

    karabastun1@abv.bg
  55. 55 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 733 Неутрално

    [quote#49:"Великият и Почитан"]Министърът на външните работи на Русия Александър Изволски обявява изненадващо предложение за финансова комбинация между неговата страна, Турция и България, връчено на 17 януари 1909 г.[/quote]

    Къде отиде сега на 1909 и разни идеи на Изволски, които така и не са били осъществени.
    Първоначално писа, че Русия била дала заем на България след Освобождението, което си е чиста лъжа.

  56. 56 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 733 Неутрално

    [quote#53:"Amot"]карат българите да подпишат договор за заем от Русия за 82 милиона златни франка при кожодерски условия[/quote]

    Мурзилката писа, че Русия била дала на България заем след Освобождението. Тези финансови договорености, за които пишете, са станали доста по-късно - 1909, когато отношенията между Русия и България се подобряват. И на практика нито стотинка от този заем не е дошла в България, но сме били задължени да го плащаме.

  57. 57 Профил на Великият и Почитан
    Великият и Почитан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Какво освобождение?? Говорим за Независимоста!

    И какво не се осъществява:


    Сделка
    България получава независимостта си срещу заем, който не погасява

    Русия плаща на Турция вместо българското правителство 80 млн. френски франка и не си ги потърсва
    Проф. Никола Цонев

    Снимка: Борислав Николов
    Манифестът за независимоста на България, огласен от цар Фердинанд на 22 септември 1908 г. .
    Обявeната на 22 септември 1908 г. независимост на България е посрещната враждебно от Великите сили, а Турция започва да се готви за война, която е нежелана от тях, и те заставят двете страни да седнат на масата за преговори.

    Меморандум на Dett publique ottomane (Управление на турския държавен дълг), написан по инциатива на представителя на Англия в тази служба, внушава, че е настъпил моментът Турция да си вземе всичко, което България й дължи по Берлинския договор от 1878 г. То е



    оценeно на 18 657 654 лири или 429 млн. френски франка



    В него са включени по 100 000 турски лири годишно данък, пресметнати и капитализирани за 30 години (1878-1908 г.); по 265 000 дан за Източна Румелия; повече от 10 000 000 турски лири, част от турския държавен дълг по чл. 9 от Берлинския договор.

    Турското правителство представя тези искания в разгърнат план пред министъра на търговията и земеделието Андрей Ляпчев в започнатите на 18 октомври 1908 г. преговори. Естествено, в делото се включва главният заемодател на България - Франция и нейната служба за финансово управление у нас начело с Жорж Буске, който разполага с най-голяма реална власт във вътрешните дела на България сред цялото чуждестранно представителство в София, получава два пъти по-голяма заплата от френския пълномощен министър у нас и почти 7 пъти по-висока, отколкото български министър.

    Банк дьо Пари решава да отпусне екстрено преди края на октомври 1908 г. краткосрочен заем на България от 7 млн. франка за три месеца за покриване текущите нужди на държавния й дълг. Срещу него Франция изисква нашата държава да заложи митническите си приходи и да приеме генерална конверсия (изменение на условията на бивши заеми) и унификация (свеждане до единна норма) на дълга, след което той да мине на международно обслужване и контрол. Интерес към заем за България проявяват и други страни. Франция се стреми да се възползва от това, за да въдвори международен банков контрол над нея под свое ръководство и в свой интерес.

    В името на независимостта правителството на Александър Малинов нарежда на дипломатическия си представител в Париж Димитър Станчов



    да прекрати преговорите с Ке д'Орсе (френското външно министерство) и с Банк дьо Пари



    Отхвърля исканията и на Турция за заплащане на васални задължения. Съгласно е да я обезщети само за загуби, свързани пряко с обявяването на независимостта, които според наши експерти възлизат на 57 ? млн. франка, включително и изкупната цена за Източните железници на българска територия.

    В Париж е сформирана специална комисия под егидата на Банк дьо Пари, която определя сумата на 150 млн. франка. Поощрена, Високата порта не отстъпва от исканията си, разгръща все повече военни приготовления, а преговорите между двете страни са прекъснати.

    Българското правителство с вербална нота до Великите сили от 9 (22) декември 1908 г. предлага



    да заплати 82 млн. франка, при условие че те съдействат за признаване независимостта ни.



    Те пък не приемат предложената сума и се обединяват за общи контрадействия. Турските управници вече искат и българска територия на юг от Харманли. Тя е по-примамлива за тях от паричната компенсация, която намаляват на 125 млн. франка. В отговор българското правителство изпраща нота до Великите сили да разрешат конфликта. В противен случай то ще се счита за свободно да използва сила за защита от Турция. От Лондон отговарят раздразнено: България да спазва мира и да изплати паричната компенсация или да отстъпи територия.

    В този критичен момент министърът на външните работи на Русия Александър Изволски обявява изненадващо предложение за финансова комбинация между неговата страна, Турция и България, връчено на 17 януари 1909 г. Русия опрощава на Турция военната контрибуция по Берлинския договор в размер на исканото от нея обезщетение, а на България дава заем, равен на нейното предложение. Руската инициатива хармонира напълно на стратегическото противопоставяне на Антантата срещу Германия и Австро-Унгария и предотвратява военната опасност. Англия пък прави незабавен завой към пълна подкрепа на руското предложение. Телеграма на министъра на външните и работи Едуард Грей до посланика й в Петербург гласи, че: "Изволски следва да разчита на нашата пълна подкрепа да посъветваме турското и българското правителства да приемат такова решение". Същевременно Форин офис и Ке д'Орсе налагат сдържано поведение на финансовите си кръгове и ги



    убеждават в изгодността на руската комбинация за тях





    Руското предложение приемат и двете заинтересовани страни България и Турция. Австро-Унгария и Германия се опитват да ги отклонят. Инициативата на Виена за тайни преговори в София е отхвърлена от правителството на Малинов. То следва линията за сътрудничество с Русия и така респектира Фердинанд, когато австрийският дипломатически представител Торн се опитва да преговаря с него чрез първия му личен секретар С. Добрович.

    Руското правителство предоставя заема на България при условие той да се сключи чрез конвенция непосредствено с него и заедно с това да се подпише и друга - за изплащане на източнорумелийския окупационен дълг, наложен от Берлинския конгрес. За преговори в Петербург пристигат министрите на външните работи Ст. Паприков и на финансите Ив. Салабашев, а в Цариград отива министърът на търговията и земеделието Ан. Ляпчев. Паприков и Салабашев приемат конвенцията, макар първоначално да са за заем по банков ред. Така преговорите протичат делово и спокойно. Но представителите на Банк дьо Пари и лондонските им партньори се опитват да придобият отстъпки и поискват заемът да мине в службата на Жорж Буске за упражняване на финансов контрол, след като руските представители предлагат да се контролира от трите сили на Антантата. В знак на протест българските заявяват, че се връщат в София, но Изволски ги успокоява, като съобщава, че руското правителство отхвърля всякакъв контрол и политически гаранции. На 28 март 1909 г. той представя проект на договора за заема, който се приема.

    Подписването на конвенцията за източнорумелийския дълг се отлага

    по искане на българските делегати и със съгласието на Изволски. Тя предвижда възлизащият на 10 618 250 рубли (28 178 205 лв.) дълг да се изплаща за 13 ? години по 400 000 рубли на полугодие, като първото плащане да бъде на 1 юли 1909 г. То не става, поради отлагане на преговорите, които трябва да се проведат в София между българския кабинет и руския дипломатически представител Сементовски-Курило. Конвенцията за заема е подписана едва през 1912 г.

    В действителност обаче са изплатени само анюитетите на заема за 1909 и 1910 г., като главницата към 31 декември е 81 509 010 франка, а в края на Първата световна война - 78 783 945. От окупационен дълг България изплаща до 1915 г. само 3 375 000 лв. Остатъкът е повече от 24 млн. лв. Но и

    Русия не е настоявала за редовно изплащане

    По време на управлението на Александър Стамболийски съветската власт се отказва от погасяването на заема и дълга. От непогасения заем на България Русия загубва "не по-малко от кръглата сума 59 300 000 франка", както е записано в проспекта на заема, публикуван от клона на лондонската банкова къща "Шрьодер" в Хамбург. А в дирекцията на Дойче банк стигат до извода, че това са приблизително 80 млн. франка.

    Средствата България използва за стопанско развитие и държавно-политически цели. С тях тя изкупува за 40 млн. лв. 309.614 км линии на Източните железници, за 2.667 млн. пощите и телеграфите и за 4.007 млн. всички пристанищни и брегови фарове на територията на бившата Източна Румелия.

  58. 58 Профил на Великият и Почитан
    Великият и Почитан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#55] от "aralambi":

    Виж пост 57

  59. 59 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 482 Любопитно

    Честит празник !

    Но защо 131 години след Съединението, икономически отново сме разделени на Източна Румелия, Княжество България и София ...

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  60. 60 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#57:"Великият и Почитан"]Русия плаща на Турция вместо българското правителство 80 млн. френски франка и не си ги потърсва [/quote]
    Хайде да сме коректни:
    1. Русия не плаща нищо на Турция, а опростява несъбираем дълг
    2. България обслужва дълга си към Русия в годините преди войните, а след войните СССР едностранно денонсира всички руски кредити и дългове!
    Въпрос с повишена трудност за теб, Велики и Почитани мурзиле:
    Колко милиарда златни франка СССР е отказала да плати на своите длъжници, отмятайки се от руските царски кредити и дългове?
    *Подсказка: българските опростени задължения са капка в морето от това, което СССР си е самоопростила!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  61. 61 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    Честит празник, българи! Поздравявам българите, а не задунайците с българско гражданство, защото те ще празнуват нещо след друго след няколко дни. Днес е единственият акт на политически възход от съвременната история, постигнат само е единствено с българско участие и въпреки Великите сили. Истински подвиг за младата 7-годишна все още васална държава, наречена Княжество България. И именно в този подвиг нашите "братя" руснаци ни обърнаха гръб, оставяйки ни без висши военни и пращайки срещу нас армия агресор. Хвала за тази "братска" постъпка и "во веки със СССР"! Днес е хубаво да споменем главния герой, поел отговорност за това свята дело - цар Александър Батенберг, човекът, който обикна държавата ни като родина, и който беше най-безцеремонно свален от трона си заради този негов акт. Той заложи царската си титла, за да помогне на българите, и я загуби. И макар официално да беше просто княз, ние българите трябва да го наричаме цар, защото той напълно заслужава това с делата си. Естествено, за днешния празник заслуги имат и Захари Стоянов, Гавраил Кръстевич, Чардафон Велики. И нито един руснак! Честит най-български празник, българи!

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  62. 62 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#59:"Европеец"]Но защо 131 години след Съединението, икономически отново сме разделени на Източна Румелия, Княжество България и София[/quote]
    Това икономическо разделение никога не се е променяло! Един финансов анализ на Княжество България преди Съединението беше показал, че то ще фалира най-много до десетилетие, ако не се обедини с икономически мощната Източна Румелия. Макар и пренебрегван, икономическият мотив за Съединението е изключително важен. Именно след Съединението българската икономика рязко дръпва нагоре, затова и руснаците никога не са искали то да се случи!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  63. 63 Профил на stalker
    stalker
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Честит Празник сънародници !
    Бог да пази България!

    Common sense !
  64. 64 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    ГЛЕДАМ КОМЕНТАРИТЕ и виждам, че и днес на този консолидиращ Нацията ни светъл ден на надежда и развитие , има 5-6 руски служители в България, целящи на всяка цена да се маскират като българи, за да сеят отрова и разединение, злъч и злоба против един естествен акт на усилие България да се докаже, че я има.

    Последвалите войни за да се завърши тази консолидация не са национални катастрофи, според тези умствени кастрати, а имено те полагат гранитните устои на днешната Дуржава, въпреки загубите на части, желани за консолидиране.
    Това което имаме обаче, днес, никой не оспорва, освен вътрешните болни плоскомозъчни комуно кастрати, решили да бъдем 16-та република от СССР преди време.

    ТЕХНИТЕ ИЗВЕРЖЕНИЯ слагат минусите днес тук, а не истинските българи.

  65. 65 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#58] от "Великият и Почитан":

    Няма ли да престанете с анормалиите си, точно днес?

  66. 66 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#62] от "Amot":

    Интересно, не се бях замислял за този аспект на Съединението. Като цяло в Източна Румелия не е имало много големи градове, а център и двигател на икономиката на тази неутрална територия е бил Пловдив. Бургас е бил пристанището на Румелия, но тогава градът не е бил нещо особено. Освен това голяма част от икономиката на предосвобожденска България е в северната част - Сливен, Русе, Ловеч, Варна. Все активни напреднали градове, някои дори в европейски стил, с отлично развито занаятчийство, фабрично производство и търговия. Дори градове като Русе и Варна са били десетилетия напред в развитието си от самата столица София. Аз не смятам, че Княжеството щеше да фалира без Румелия. Самата Румелия е в огромната си част планинска слабо развита част и няколко града - Горна Джумая (тютюнопроизводство), Пловдив, Бургас с пристанищата си. Останалото е тракийски ниска местност, основно занимаваща се със земеделие, от което големи обороти не се вадят.
    Има и друго - както знаем, при управлението на Стефан Стамболов България бележи видим напредък в развитието си. Дори британците нарекли това "Miracle". Възходът на България не е започнал след съединението, а още преди него. Просто е било въпрос на време двете Българии да се съединят в една. И това е бил геният на Батенберг и на останалите дейци - те са напипали най-точния момент, в който Великите сили са променили позициите си от 1878 г. съществено и се отваря възможност за действие. Но чак пък Румелия да е дала тласъкът на българската икономика, доста силно казано.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  67. 67 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#62] от "Amot":

    [quote#62:"Amot"]икономически мощната Източна Румелия[/quote]

    Тогава водещо е било селското стопанство, но днес считаш ли че все още това е причината за разединението ни ?!?!

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  68. 68 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Сега има сили които искат да разделят България на две икономики на северна и южна и така да отцепят южна България като създадът виртуална източна румелия

  69. 69 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Честит празник на всички Българи!

  70. 70 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#66] от "Lou":
    Сливен трудно го виждам в Северна България, но щом казваш...
    Истина е, че София е мижав град, както и Бургас малко и с локално значение пристанище. Румелия обаче е имала повече ресурси, отлично развито земеделие, в това число технически кутури, много добри фабрики, плюс прилични митнически приходи, а и бързо е вървяла нагоре поради железницата.
    Разбирам, че инстинкът ти показва, че би трябвало Княжеството да е водещо икономически, но потърси из историческите данни справка, ако може детайлизирана, и ще разбереш, че не си измислям.
    България може и да е имала потенциал, но не забравяй, че е трябвало да плащаме:
    - окупационен дълг към Русия
    - военен дълг, наследен от Османската империя, пак към Русия
    - компенсации на чуждестранни компании (например на английските компании за жп линията Варна-Русе)
    Повечето от тези задължения са определени едностранно от Великите сили и имат за цел да осакатят икономически младата българска държава или най-малкото да я вкарат в задължения към банките на същите Велики сили, за да бъде тя зависима от тях.
    Така например, компенсацията за въпросната железница Варна-Русе, която е провален икономически проект, е в размер на 50 милиона златни лева, което е повече от годишния бюджет на Княжество България по онова време. Плащането става след като държавата тегли кредит от английска банка...
    И кредитът е отпуснат едва след подписването и признаването на Съединението (10.08.1888 г.) Това е първият български държавен заем - дотогава никой не е бил склонен да ни отпусне пари поради високата вероятност държавата да изпадне във фалит!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  71. 71 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#67:"Европеец"]Тогава водещо е било селското стопанство, но днес считаш ли че все още това е причината за разединението ни ?!?![/quote]
    Аболютно си прав, но дали си чувал за достойния кръг на Джоунс? Когато имаш печеливш и добре развит икономически сектор, той избутва нагоре други иконоически сектори и взаимно се водят към растеж. Това е станало в Южна България, поне според мен. Северна България е имала големи градове и по-образовани и европеизирани хора, но е нямало силно изразен сектор, който да я изтегли нагоре.

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  72. 72 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 470 Весело

    [quote#16:"Мойше! Толкоз!!!"]П.С. Що за идиоти са тези цвъкнали по 1-2 минуса на коментари в ТАЗИ статия?!? [/quote]

    Понякога, когато чета от таблет или телефон, неволно, натискам неправилното копче. Та, мисля, че няколкото минуса са технически грешки.

    Иначе, честит празник на всички, с пожелание за по-добро бъдеще за родината!

  73. 73 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Съединението е противоречив акт.
    От една страна - народно дело. От друга - разтваряне в княжеството, което пък е подигравка с идеалите на националноосвободителното движение, което е републиканско.

    властта ражда паразити
  74. 74 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#72] от "destino":

    Мобилната версия наистина е много небрежно направена

    властта ражда паразити
  75. 75 Профил на manfred
    manfred
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Кой е автор на паметника в Пловдив ?

  76. 76 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Честит празник на всички истински българи ! Този ден е тъжен за де-що има мазен русофилски каскет - Съединението става против волята на родината на мурзилките - Рассия. После пък наритваме другите любимци на нашенските безродници - шумадийците.

  77. 77 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Историческият факт, който се премълчава е , че в международния правен мир съединение няма. Източна Румелия продължава да съществува, но формално за неин управител се избира българския княз, който изпълнява тази длъжност до 1908 година , когато официално се обявява независимостта на България и тя става от княжество на царство. Съединението е само дефакто. В къщи имам политически географски атласи издадени в Германия от началото на ХХ век в които Източна Румелия съществува като турска провинция. От същото време имам и френска енциклопедия , в която пише , че Източна Румелия била анексирана от България и засега се намирала в пределите на българското княжество, като се подразбира , че това е временно. Причината това да е така е категоричната руска позиция на мирната конференция в Букурещ , да не се признава съединението, въпреки българската победа в сръбско българската война. Стигнало се е до този компромис съединението да се признае дефакто , но не и официално. Сърбия като агресор не е наказана с нищо отново с категоричната подкрепа за нея от страна на Русия.

  78. 78 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    [quote#14:"Julian Mall"]Абе то добре че едни други сили ги нямаше - турският башибузук който беше прогонен по време на Руско-турската война и не посмя да се върне повече в Източна Румелия[/quote]

    Известно ли ти е, Русия, която е била категорично против съединението, подканва турците да нападнат България с цел военно да защитят своята турската провинция Източна Румелия. Имало е благоразумни политици в Турция , които не се хващат на тази руска въдица. Те са били достатъчно прозорливи да разберат , че това е руска провокация с цел да се даде повод Русия да се намеси военно на Балканите и да си остане там. Турците са предпочитали да имат за съсед Българската държава отколкото Руската империя. Пред агресивна Русия България и Турция са има ли еднакви екзистенциални интереси.

  79. 79 Профил на Hutya Puylo
    Hutya Puylo
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Честито Съединение на България! Това трябва да е националният ни празник, защото е най-българският и най-обединяващият.

  80. 80 Профил на НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Честит празник на всички българи!!!

    Настане вечер – месец изгрее, звезди обсипят сводът небесен; гора зашуми, вятър повее, – Балканът пее хайдушка песен!
  81. 81 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    [quote#31:"Julian Mall"]Или без Трети март щеше да има Шести септември?! [/quote]

    Без трети март нямаше да има шести септември. Щеше да има целокупна Екзархийска България, обхващаща всички земи на Балканите , населени с българи.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на Сърбят ме мъдете особено едното
    Сърбят ме мъдете особено едното
    Рейтинг: 213 Неутрално

    СЪЕДИНЕНИЕТО ПРАВИ СИЛАТА!!!
    Честит празник на всички българи!!!

  84. 84 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#77:"tacheaux"] Историческият факт, който се премълчава е , че в международния правен мир съединение няма[/quote]
    Колега, вие ако сте руски държавник, няма ли да направите всичко възможно в България да не се знаят изложените от вас факти? Колко процента русофили по-малко щеше да има, ако всички руски мизерии от последните 140 години ни бяха известни? Изобщо, някой в България щеше ли да харесва Русия, ако масово се знаеше колко пъти и чрез какви долни и мерзки способи се е противопоставяла на българските интереси?
    Фактите не се знаят, защото руската хибридна война срещу България не датира от миналото лято - тя е започнала преди 140 години, ако не и по-рано!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  85. 85 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#72:"destino"]Понякога, когато чета от таблет или телефон, неволно, натискам неправилното копче. Та, мисля, че няколкото минуса са технически грешки. [/quote]
    По принцип си прав, и аз понякога цъкам погрешка минус или плюс. Но в случая за първи път влязох в тази статия, когато имаше 20-на коментара. Всички имаха точно по един минус и по няколко плюса. Няма как това да е случайно - статистиката показва, че вероятността е нищожно малка точно по веднъж неволно да се сгреши на всеки коментар!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  86. 86 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8121 Неутрално

    Един наистина само български акт.
    Честит празник на всички българи, където и да се намират.

  87. 87 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Честит празник на всички българи! Някак си липсва тържественост в днешния ден, но така се следва европейската линия за по-малко национализъм в държавните дела, пък и управляващите не искат да ядосат султан Реджеб I с прекалено пищни тържества послучай днешния празник.

  88. 88 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3864 Неутрално

    Честит празник на всички сънародници!6 септември 1885 година е една от най-светлите дати в новата история на България.

  89. 89 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3864 Весело

    До коментар [#87] от "volarok":

    +++++++++++++++++++++++
    Това за султан Реджеб I ми хареса много-

  90. 90 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3864 Неутрално

    До коментар [#86] от "Роси":

    ++++++++++++++++++
    Много добре формулирано.

  91. 91 Профил на franklin
    franklin
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Честит празник!

    "На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Оз
  92. 92 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Честит празник на всички българи! "Съединението прави силата" е чудесен девиз, който много често забравяме.

  93. 93 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#75] от "manfred":

    Величко Минеков

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  94. 94 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#62] от "Amot":

    Прав сте, нещо повече, доста от влиятелните деятели на Източна Румения, макар и българи, се противопоставят на "лудите глави", които искат Съединение, защото "при едно обединение, щели да плащат дълговете на княжество България". Тези неща са документирани.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  95. 95 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4232 Неутрално

    Ген.л-т Иван Колев
    "..Верен на дадената клетва, той заявява: „Заклел съм се да обичам и да милея за своето отечество – България. Аз съм неин син и като такъв на мен лежи святата длъжност да си пожертвам живота за нейното добро и за запазването й от враговете. Преди битката за Добрич той се обръща към войниците с думите: „Кавалеристи, Бог ми е свидетел, че съм признателен на Русия, задето ни освободи. Но какво търсят сега казаците в нашата Добруджа? Ще ги бием и прогоним, както всеки враг, който пречи за обединението на България”. Думите му се превръщат в дела в решаващите за изхода на войната боеве в навечерието на 1 срещу 2 септември 1916 г..."
    http://www.ndt1.com/article.php/20110816114922524

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  96. 96 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4232 Разстроено

    [quote#95:"Храбър"]„Заклел съм се да обичам и да милея за своето отечество – България. Аз съм неин син и като такъв на мен лежи святата длъжност да си пожертвам живота за нейното добро и за запазването й от враговете....[/quote]

    Каква огромна разлика в сравнение с...(май е срамно да ги сравняваме даже) интересчията и политическа марионетка Радев!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  97. 97 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4232 Неутрално

    До коментар [#31] от "Julian Mall":
    Колко си жалък!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  98. 98 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Това е началото на реки от кръв !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  99. 99 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2368 Любопитно

    [quote#97:"Храбър"]Колко си жалък!
    [/quote]
    Е, всички не можем да бъдем храбреци като тебе! Все пак ще ми отговориш ли на въпроса с изключение на Захари Стоянов колко от участниците в Съединението са участвали и в Априлското въстание? Чудно ми тези храбреци какво са вършили по това време? Ами гледали са коне за турската армия високо отговорна и патриотична дейност достойна не за роби а за слуги на империята!
    До коментар [#97] от "Храбър":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  100. 100 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    [quote#45:"stg"]пич ти от сутринта ли пиеш, какви са САЩ тогава че да си мърдат пръстчето че те дори регионална сила още не са станали, а ЕС през 19 век е наистина много странен прочит на историята [/quote]
    Историята винаги си е една и съща с малки смени на ролите тогава ролята на САЩ е играла Английската империя, а на ЕС - Франция, Германия и Австро - Унгария!
    До коментар [#45] от "stg":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK