Общината пита софиянци дали да останат паветата на бул. "Дондуков"

Поглед отвисоко към бул "Дондуков"

© Цветелина Николаева, Капитал

Поглед отвисоко към бул "Дондуков"



Столичната община обсъжда три възможни варианта за ремонт на бул. "Княз Ал. Дондуков" в участъка от ул. "Бачо Киро" до ул. "Кракра". Те се различават основно по вида на предложената настилка на пътните платна - павета, както е досега, павета и асфалт или цялостно асфалтиране.


Това каза пред "Дневник" главният архитект на София Здравко Здравков след обществено обсъждане, на което зам.-кметът Евгени Крусев е представил различните възможности.


Последната дума е на гражданите, които ще могат да гласуват в специална анкета, публикувана на сайта на Столичната община. Те могат да изберат кой вариант предпочитат:




- павираната настилка да остане както на пътните платна, така и при трамвайните трасета;


- активните пътни платна да бъдат асфалтирани, а при трамвайните трасета и в зоната за паркиране да бъде запазен паважът;


- цялата настилка да бъде подменена с асфалтова.


Реконструкцията на булеварда е предвидена за 2017 г. и включва ремонт на пътните платна, релсовия път и трамвайните спирки, тротоарните настилки, уличното осветление, подобряване на отводняването, подмяна на водопровод, както и обновяване на контактно-кабелната мрежа в участъка от ул. "Кракра" до Младежкия театър, съобщава БНТ.


Предвижда се изграждането на перони в района на трамвайните спирки. Проектирани са по два перона на всяко от кръстовищата бул. "Княз Ал. Дондуков" – ул. "Георги Раковски" и бул. "Княз Ал. Дондуков" - бул. "Васил Левски". Оставащата лента за движение на моторни превозни средства е 3,50 м.


Пероните са обособени до пешеходните пътеки на кръстовищата, за да могат пешеходците да използват за пресичане фазата на светофарите. Габаритът на пътното платно от 18 м с 2 тротоара по 5 м се запазва.


Предишната реконструкция на релсовия път по бул. "Княз Ал. Дондуков" е от 1992 г.

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Ако правилно разбирам, искат да направят Дондуков още по-непроходим за автомобили!

  2. 2 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Паважа е добро решение за ограничаване на скоростта!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  3. 3 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3595 Неутрално

    За разлика от асфалта, гранитните павета без проблем издържат повече от век. Но щом общинарите са решили, че има далавера не виждам кой може да ги спре.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10406 Неутрално

    Паветата, разбира се, но с качествено нареждане

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Павето е най-добрия вариант за пътна настилка за проектна скорост до 30 км/ч, при по-висока скорост по-добре асфалт или бетон. В случая най-малкото, което трябва да се направи е да се пренареди, което няма как да стане в перфектно поради неправилната форма на павето, но пък гранита е на практика вечен.

    I shave with Occam's razor
  6. 6 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Да ни попитат дали искаме да продължи презастрояването на жилищните квартали!
    Дали искаме да продължи строителството в парковете!
    Дали и други улици в центъра да добият провинциално-еснафския вид на "Витоша"!
    Дали все пак не смятаме че е крайно време да се построят многоетажни паркинги.
    И т.н. и т.н.
    А това за паветата по "Дондуков" е за отвличане на вниманието и отчитане на дейност.

  7. 7 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    Общината пита софиянци дали да останат паветата на бул. "Дондуков"

    Едните ще кажат "да", а останалите - "не". Така че каквото и решение да вземе Общината, то ще е в унисон с мнението на софиянци.

    /не се чете/
  8. 8 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 450 Гневно

    Общината пита автоталибаните, които ако можеха щяха и до тоалетна да отидат с трошката. И без това завалиите си трошат ламарините да ги качват по тротоарите, дайте поне да им махнем паветата.
    АПРОПО ОБЩИНАТА ПИТА ГРАЖДАНИТЕ КАКВО ДА НАПРАВИ С БИДЕТО НА ВИТОШКА И ТЕ КАЗАХА ДА СЕ МАХНЕ..... ПРЕДИ 2 ГОДИНИ. Е седи си.... Та дреме й на общината за гражданите.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  9. 9 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#2:"Без коз"]Паважа е добро решение за ограничаване на скоростта! [/quote]

    Дупките - също.

    /не се чете/
  10. 10 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2847 Неутрално

    Каква била болката на общинарЕте?!?!?!

  11. 11 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#6:"Virgin"]Дали и други улици в центъра да добият провинциално-еснафския вид на "Витоша"[/quote]

    По Витошка преди едно красиво нещо нямаше, беше като улица в африканско гето в Лондон, въпреки че пращахме по нея туристите. Сега поне се вижда тук-там красива лампа, цветенца и пейки. За качеството не споря, но със сигурност изглежда по-спретната от преди.

  12. 12 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#2] от "Без коз":

    За сметка на много по-високия шум. Все пак и за живеещите в района трябва да се помисли. А ако целта е само ограничаване на скоростта, има и други начини да се постигне същият ефект.

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    Oтговор 90 %: по околовръстното да се направи борд-кофраж и отвътре да се излее една обща за цяла София бетонна плоча, за да можем да ходим с кола навсякъде

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  14. 14 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3595 Неутрално

    Дано не им хрумне да разкопат и жълтите павета. Ма знае ли човек...

  15. 15 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Весело

    [quote#7:"Тони Шнайдера"]Едните ще кажат "да", а останалите - "не". Така че каквото и решение да вземе Общината, то ще е в унисон с мнението на софиянци.[/quote]

    [quote#8:"Silence"]Общината пита автоталибаните, които ако можеха щяха и до тоалетна да отидат с трошката[/quote]

    Общината като не пита, защо не била питала. Като реши да пита, ама защо питала. Това българско търсене на повод за мърморене няма край...

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    Разбира се,че паветата трябва да останат! На нашата улица е паваж. Пренаредиха го и си е готино. Докато асфалтът всяка година го кърпят!

  17. 17 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3595 Неутрално

    Въпросът е безкрайно тъп, от сорта:
    Искате ли да ви съборим къщата и да живеете в барака...

  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    До коментар [#15] от "aunt_agatha":

    Кога софийската община е питала за нещо софиянци? В Перник паркирането е безплатно,а в Софето...?
    И кога ще махнете оня изтръшляк и така наречен паметник на съветската армия?

  19. 19 Профил на coxo
    coxo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Паветата са причина за шум и запрашеност, както и ограничават велотранспорта, но на цървулите и на новостоличаните калта и калдъръмищата са им толкова мили и родни.

  20. 20 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 479 Весело

    Паветата съдържат символика в себе си.Защо им е да ги махат?

    marinov1018
  21. 21 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#15] от "aunt_agatha":

    Лелче, дочете ли? Общината пита предизборно и нещата потъват в нищото.
    Справка за това което споменах в долната част на коментара:
    https://m.offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Mahat-fontana-na-Vitoshka_345832.html?pagewhich=10
    Това не е мърморене, а констатация как се замазват предизборно проблемите и нищичко не се променя.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  22. 22 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#18:"deaf"]Кога софийската община е питала за нещо софиянци?[/quote]

    Е нали сега го прави?! Изчакай следващя път да не пита за нещо важно и тогава мрънкай.

    Паркирането естествено, че в милионен град е платено - така е на много места, да не казвам навсякъде. По-скоро ми е интересно кога ще измислят някакви нормални паркинги, защото сега е грозна работа.

  23. 23 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#15:"aunt_agatha"]Това българско търсене на повод за мърморене няма край... [/quote]

    Ти къде видя мърморене бе, мойто зайче? Просто изложих фактите. Иначе честно казано дали Общината ще пита или не - няма особена разлика. По-добре е да се вслуша в гласа на специалистите, защото мненията на бай Иван и буля Петровица може да са всякакви, но не и компетентни.

    /не се чете/
  24. 24 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#18:"deaf"]И кога ще махнете оня изтръшляк и така наречен паметник на съветската армия?[/quote]

    Ако можеше да остане с кръвта по ръцете на войнците, май по-добре да си остане там - хем да не рушим, хем да помнят хората как се е появил

  25. 25 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#23:"Тони Шнайдера"]По-добре е да се вслуша в гласа на специалистите, защото мненията на бай Иван и буля Петровица може да са всякакви, но не и компетентни.[/quote]

    Факт.

  26. 26 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#6] от "Virgin":

    "провинциално-еснафския вид на "Витоша"! "

    Звучи много пролетарски, някъде от ранните години на ТКЗС. Какво ú е на Витошка? Няма го например показното кафене на ъгъла със Солунска, където пишеше "Турското кафе е бразилско", няма и корекоми.

  27. 27 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#5] от "Сахаров":

    '' ... гранита е на практика вечен.''

    Софийският паваж май е от монцонит, но и той не е по-крехък от гранита.

  28. 28 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 322 Неутрално

    ДА!!!

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    По-добре павета, отколкото некачествен асфалт и ремонт на дупки всяка година.

  30. 30 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 466 Весело

    Допитването до гражданите е много добра инициатива и се надявам да се утвърди като стандартна практика не само в София, а и в други населени места. Браво за инициативата. Много положителна новина.

  31. 31 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Искам паветата да си останат!

  32. 32 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#20:"Михаил Маринов"]Паветата съдържат символика в себе си.Защо им е да ги махат?[/quote]Защото някой ще спечели и от паветата, които ще отидат в някои частни дворове или в някоя друга европейска столица.

  33. 33 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Мисля, че две платна по 3,5 метра асфалт и всичко останало / зоната за паркиране и трамвайните линии/ в павета е добро компромисно решение, ще намали шума в пъти, ще повиши комфорта на пътуване с кола, ще повиши сигурността / излизането с една гума на зона в павета веднага сигнализира звуково шофьора/. За мен - това е вариантът! Разбира се, другият основен проблем е качеството - зле наредени павета, зле позиционирани релси са истинско наказание...

  34. 34 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3152 Неутрално


    " Общината пита софиянци, дали да останат паветата на бул. " Дондуков " "


    А кога общината ще попита софиянци, дали да бъде премахнат МОЧА ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  35. 35 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4360 Весело

    [quote#20:"Михаил Маринов"]Паветата съдържат символика в себе си.[/quote]
    Освен това вършат добра работа, когато властта се самозабрави!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  36. 36 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    До коментар [#34] от "niksan1":
    Не смеят да попитат!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  37. 37 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 781 Неутрално

    [quote#2:"Без коз"]Паважа е добро решение за ограничаване на скоростта! [/quote]

    Освен това за ограничаване на спирането, както и за развитието на автомайсторите специалициращи окачване. Също така е прекрасно за хората обичащи шума.

  38. 38 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    До коментар [#23] от "Тони Шнайдера":

    " По-добре да се вслуша в гласа на специалистите ... "


    Колко години поред, общината се вслушваше в гласът на арх. Диков ? А, какво правим, ако гушките на специалистите са добре напълнени ?
    Бай Иван и буля Петровица не са специалисти, но свързват тези павета с първата среща, с първото гадже и от тази позиция, чисто по народному, ще решат много по-добре от корумпетата в общината !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  39. 39 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    [quote#22:"aunt_agatha"]кога ще измислят някакви нормални паркинги[/quote]

    До коментар [#22] от "aunt_agatha":

    Тоест,с цена по двадесет (20) стотинки за час?! Не се шегувам.

  40. 40 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    Q&A

    1. Оправете адресната регистрация на Президенството:

    пл. Независимост № 1.

    2. МОЧА моча деноночно в Евростолица.
    Позор! Суверенна ли държава тази е?
    Заден двор?

    "Общината пита софиянци..."

  41. 41 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#3] от "palav_nik":

    Жълти павета - жълтите блокчета са излети в Будапеща, направени от стрит и изпечен варовик, наречен мергел.
    Т.е. гранит - йок!

  42. 42 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    По-добре: Качествен Асфалт.
    С изключение на "артистични" зони.

    Асфалт е стандартен, познат и сравнително прост метод.
    За улици, булеварди и тротоари.

    По-тихо решение.
    По павирания бул. Цар Борис от Руски Паметник към Княжево и Владая е непрестанен грохот от нормален трафик.

    За повечето тротоари асфалт също е добро стандартно решение.

    Иначе става, каквото става: една зона с плочки разбити скоропостижно, до нея друга зона, в друг стил, редени от друга фирма... също... трета зона...

    До коментар [#29] от "Роси":

    По-добре павета, отколкото некачествен асфалт и ремонт на дупки всяка година

  43. 43 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2265 Гневно

    "Общината пита софиянци"

    Общината попита и за деветоъгълния пето..й. Отговорихме й. Сега ние питаме: докога?

  44. 44 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Весело

    [quote#38:"niksan1"]Бай Иван и буля Петровица не са специалисти, но свързват тези павета с първата среща, с първото гадже[/quote]

    Това гадже обаче ако е било на токчета, няма хубави спомени от паветата. Възможно е пешеходките масово да гласуват за асфалт

    Иначе и аз съм за павета. София няма кой знае колко красоти, поне това да се запази.

  45. 45 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#39] от "deaf":

    Имах предвид многоетажни паркинги, за да не са пълни тротоарите с коли. Или нещо подобно в тая посока.

  46. 46 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#11] от "aunt_agatha":

    "По Витошка преди едно красиво нещо нямаше, беше като улица в африканско гето в Лондон, въпреки че пращахме по нея туристите. Сега поне се вижда тук-там красива лампа, цветенца и пейки. За качеството не споря, но със сигурност изглежда по-спретната от преди."

    МОЛЯ?
    Това мнение, споделяно от мнозинството от природонаселението, показва, че си заслужава свинщината!

  47. 47 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 479 Гневно

    Според мен, всичко да се асфалтира и да се върнат панелките - така и така постоянно мнозинството избира просташкият, грозен и чалгарски вид, който да замести скромните остатъци от култура на тази нация.

    А между другото паважът е един от белезите на цивилизацията.
    Обвинението, че паветата развалят коли и предизвиквал "грохот" е на същите тези умствено изостанали, технически абсолютно неграмотни, които никога не са в час със нищо и затова постоянно, в качеството си на мнозинство правят най-посредствените избори.

    Унищожете паважите и старите сгради, да живее простотията!

  48. 48 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#46] от "Бегемот":

    Преди ти харесваше повече? Особено като си минаваха колите по нея?

  49. 49 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#47] от "Бегемот":

    Нещо много гневно за такъв спокоен час. Удари едно винце и лягай - утре е нов ден

  50. 50 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#19:"coxo"] но на цървулите[/quote]
    Събуй си ги!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  51. 51 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#19] от "coxo":

    И аз се чудя на аграрите и псевдо аристократите за тя любов към винаги кривия бг паваж. На зле отива това селско поселище Булгаристан.

    1.618
  52. 52 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Оставете паветата, че не се знае кога пак ще решим да идем да видим Волен под масата.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    С това общината ни показва, че идеята ѝ за градоустройство се свежда до три комбинации между асфалт и павета и абсолютно никаква идея за реално преустройство. Къде останаха разширенията на пешеходните зони, велоалеите, акцентите около знаковите сгради и спирките.. нищо. Само смяна на настилката.

    Със селска кметица толкова.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 752 Неутрално

    В България няма кой да нареди павета свястно, така че по-добре асфалт. По-малко шум и мръсотия. Но по-важното е релсите да се изнесат до тротоарите, а автомобилите да се движат по средата... какви са тия перони и защо трябва пешеходци и автомобили да се прескачат по тоя идиотски начин?

  55. 55 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 752 Неутрално

    И никъде отново не се предвиждат велоалеи!?... Ако е така, нека е асфалт, по тия павета да се кара велосипед си е приключенско много.

  56. 56 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#48] от "aunt_agatha":

    улицата е проектирана като булевард и на това отговарят пропорциите на пространствата и фасадите - отговарят на функционирането на улица с тротоари.
    Това че не го разбирате и, че този изпразнен и безформен битак го намирате за хубав е част от оценката, мотивирала по-горния ми коментар. За мен въобще не разбирате от хубавото, че да се изкажете така (тъпо).

  57. 57 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 658 Неутрално

    [quote#30:"dggm"]Допитването до гражданите е много добра инициатива и се надявам да се утвърди като стандартна практика не само в София,[/quote]да ама да питат за принципни неща - като напр. - ''да се премести ли МОЧА?''; ''да има ли конна база в началото на Борисовата?''; да се махне ли от там маймунарника, капитолия; ''какво да стане мястото на бившия стад. ''дружба''?''
    Но не и въпроси за експерти - инженери, лесовъди или архитекти !
    а като питат ''от къде да мине трамвая'' - всеки казва - "да ми е близо, ама не под прозореца, че ми вдига шум!"

  58. 58 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Паветата трябва да се махнат от страничните ленти и да се сложат около релсите за да не карат по тях. Булевардът е широк и трудно се пресича без да спреш между релсите. Сега точно там карат най-големите идиоти защото е гладко. Пред очите ми убиха възрастна жена преди години върху релсата.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  59. 59 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    глупости...

    На бул. Цар Борис (преди с друго име) винаги е "грохот".
    Защото е шосе с интензивен трафик и защото настилката е с павета.

    В отделни стари или нови добре уредени градчета или квартали павета са ок. В България и в странство.

    Но там можеш да видиш и чисти добре уредени градчета с едноетажни или двуетажни къщи и асфалтирани улици.

    Не можеш ли?

    До коментар [#47] от "Бегемот":

    Според мен, всичко да се асфалтира и да се върнат панелките - така и така постоянно мнозинството избира просташкият, грозен и чалгарски вид, който да замести скромните остатъци от култура на тази нация.

    А между другото паважът е един от белезите на цивилизацията.
    Обвинението, че паветата развалят коли и предизвиквал "грохот" е на същите тези умствено изостанали, технически абсолютно неграмотни, които никога не са в час със нищо

  60. 60 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    Паветата много друсат и трудно се мият. Може да има някаква романтична нотка в тях, но в съвременните условия не са особено удобни. Хубаво е да бъдат запазени в определени участъци.

  61. 61 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    В Чехия, Унгария, Полша... навсякъде запазиха павираните улици и за мен това е част от европейския стил.
    Колкото за нареждането на паветата явно не успяваме да създадем културата за качествено строителство. Подреждането на паветата, изравняването на шахтите ... все високотехнологични дейности, за които май пак чакаме някой да ни ги подари.

    подпис
  62. 62 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    Автомобилите не трябва да се пускат в центровете на градовете. И сега част от хората могат без автомобил в центъра, значи и другите ще могат.

    подпис
  63. 63 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#57:"bgpatriot"]да ама да питат за принципни неща[/quote]

    Съгласен съм, съгласен съм.

    Но както казват евреите - всяко начало е трудно. Все от някъде трябва да се започне.

    Никога до сега не сме имали истинска държава и демокрация, та това са първите, бебешки, криви стъпки с чести падания. Ако се утвърди тази практика бързо ще добием рутина като граждани, ще изгладим треските и ще потръгне. И на Запад не е перфектно, нищо перфектно няма на този свят.
    Със здраве.

  64. 64 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 543 Неутрално

    А за ул. "Поп Грую" и ул."Лютиче" - кога ще има обществено обсъждане, анкета и т.н.
    Това ли са проблемите на този архитект и този зам.кмет. София да не е Ловеч или някое село?

  65. 65 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Стига с тия първобитни павета, паветата са добра и красива настилка за пешеходни зони, всичко останало е малоумие.

  66. 66 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#56] от "Бегемот":

    Добре е човек да умее да вижда по-далече от носа си. Когато някой коментира, че другите не споделят неговото мнение и заради това са:
    [quote#47:"Бегемот"]умствено изостанали[/quote]
    тогава и аз мога да кажа, че който харесва старата западнала Витошка, е свикнал да живее в мизерна грозотия и не е виждал красиви и подредени градове. Идеята обаче е не да плюеш всеки, който не е съгласен, а да го убедиш аргументирано и елегантно в правотата си. Или той теб да убеди. Или поне да ви е било интересно да спорите, вместо да пръскате злоба, изживявайки се като по-умни и по-прави от останалите.

    Аз също съм за запазване на жълтите павета и съм коментирала защо, но явно всеки, който предпочита удобство пред красота, е против паветата. Така че каквото и да се реши, ще го преживея без да се нервя излишно.

  67. 67 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Бих предпочел паветата да се преместят от големите улици и булеварди в малките квартални улици.
    Така фирмите няма да могат да ги превръщат в кръпка на кръпката. Колкото и некъдърно да нареждат паветата, няма да могат да твърдят, че са свършили работата, защото поне външно много си личи...

  68. 68 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Нямам кола но като пътник в такси ще кажа, че пътуването по паветата е неприятно. Сега разбирам че и шумът за живеещите наоколо е неприятен. Смятам и че занаята "редене на павета" вече е изчезнал така че изпитвам големи съмнения за качеството на ремонта и резултата от него.

    Паветата на Дондуков нямат някаква художествена ценност както "жълтите павета" за да се държи на тях, това си е една доста транспортно натоварена улица и се нуждае от съответната настилка. Така че съм за асфалт, естествено качествено положен.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  69. 69 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Силно намирисва на далаверите на бандата на Софиянски. Замисли ли се някой, къде отидоха скъпите сиенитни павета от софийските улици? Ръчна изработка.

  70. 70 Профил на Филателист
    Филателист
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#6] от "Virgin":

    Поздравления! Много точно казано! Самият казус, говори за липса на цялостна визия на управниците във София за града, и най-вече за работа на парче. Отдавна трябваше да се направи ЦЯЛОСТЕН проект за София, естествено със обществено обсъждане, но по този начин се изчерпват възможностите за "изгодни сделки" като тази за "Царските конюшни". В момента живеем може би в най-мрачния период от историята на България. Дори по време на турското робство не е бил смачкан толкова много духа на българина.

  71. 71 Профил на Babimu
    Babimu
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Стига мрънкали че всичко е далавера. Става въпрос за анкета. Участвайте! Резултатите се виждат веднага. Аман от безплоден негативизъм.

  72. 72 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Ще го направят с асфалт за да станат софиянци абонати на пътностроителните фирми и на всеки 10 години ремонт

  73. 73 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 583 Любопитно

    До коментар [#68] от "Fred":

    Паветата са вечна настилка,могат да се обръщат шест пъти.Когато дойде демокрацията в България пристанището в Лом беше задръстено с павета които се товареха за Германия,хиляди тонове за жълти стотинки.Изводите си правете сами.

  74. 74 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 583 Разстроено

    [quote#64:"Софианец2"] София да не е Ловеч или някое село? [/quote]
    София е още по зле.Бежанци увеличаващи се всеки час,престъпност висока,крадци и мошенници на всяка крачка.Много е лошо когато човек не вижда по далеч от носа си.

  75. 75 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    [quote#73:"mentra65"]Паветата са вечна настилка,могат да се обръщат шест пъти.[/quote]
    Но не правят магистралите с павета.

    Ясно го казах, Дондуков е транспортно натоварена улица и съвременните коли са направени за асфалт, не за павета. А че нашите го правят некачествено не е виновен асфалта а фирмите. При нас Симеон я ремонтираха преди 3 години и не е мръднала, една кръпка няма. Ако искат могат да го направят както трябва.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  76. 76 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Тази анкета е един виц. Всеки може да гласува неограничен брой пъти. С други думи ще асфалтираме нали толкова ни е акъла а и има едни фирми на едни хора.

  77. 77 Профил на Минчо Минчев
    Минчо Минчев
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не, бе, оставете си паветата, може и с калдъръм да ги замените. Или макадам. Да се забранят автомобилите и да се върнат каруците и файтоните.

  78. 78 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Предпочитам третия вариант - цялата настилка да бъде подменена с асфалтова. Много по-комфортно и безшумно е за велосипеди, мотори и автомобили. Няма такова гнусно нещо като българското паве - грубо, недодялано и лошо наредено. От по-тежките мпс-та улиците стават на вълни. Като караш е некомфортно и имаш усещането, че ще ти изпаднат зъбите. Павета и то австрийските са подходящи за малки, тесни улици и за паркинги.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  79. 79 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Паветата са ниско енергийна настилка само трябва чук конец и пясък както е било преди 100 години паветата могат да се махат от малка площ пред всеки блок и отново да се слагат
    Асфалта е високо енергийна настилка трябва нефтохим валяци подгряващи машини асфалтополагащи машини това е ефективно за магистрали където се полага асфалт на дълги участъци автомятизирано и където настилката трябва да е еднаква на дълги участъци

  80. 80 Профил на tak40309320
    tak40309320
    Рейтинг: 233 Весело

    [quote#78:"б_еко"]Като караш е некомфортно и имаш усещането, че ще ти изпаднат зъбите.[/quote]

    Ми ти що караш със 120 в града?

    Иначе ще ми бъде тъжно ако след петдесет години децата не знаят какво е това "паве" и питат бащите си: "Тате, какво е това да замеряш с павета? Хубаво ли е?".

    има хора с много профили, има и профили които се ползват от много хора
  81. 81 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#78] от "б_еко":

    Именно, единствените читави павета са жълтите павета, всичко останало е тотал щета, обаче разни пенсионери, които не са се качвали в кола, за колело да не говорим си искат първобитните павета от 19-ти век. Всеки ден минавам по Иван Асен с колело и заради скапаните павета съм принуден да карам по тротоара, където настилката е в пъти по-добра, и не съм само аз, всички колоездачи правят същото. Хората с коли избягват да минават по тая улица пак по същата причина и карат по Цариградско. Ама ходи го обясни на ретардите...

  82. 82 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1955 Любопитно

    [quote#62:"Иван К"] И сега част от хората могат без автомобил в центъра, значи и другите ще могат. [/quote]
    А аз знам едни хора дето могат и без доктори, та да попитам, искаш ли да махнем лекарите, щото нали можело и без тях... или казваш, ще махаме само онова, дето на теб ти пречи.
    Между другото, павето не става нито за коли, нито за велосипеди, нито за пешеходци. Да, ползвали са го още от римско време, ама щото такива са им били възможностите, технологиите и изискванията, а не щото са удобни като настилка. Виж, аз лично искам по-качествени улици с по-качествени и дълготрайни настилки, щото освен комфорта, настилката влияе и на инцидентите.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  83. 83 Профил на Dessislava
    Dessislava
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Колеги от Дневник, обърнете внимание, при възможност от Ваша страна, на Столична община, че Анкетата е некоректна и дава възможност за манипулиране на резултатите. 1. Можеш да гласуваш неограничен брой пъти. Това е недопустимо при проучване, което цели да определи какво е общественото мнение по дадена тема. Така, ако някой си няма друга работа, може и 1000 гласа за един ден да даде 2. Зад гласа по никакъв начин не стои лице, няма никакви изисквания за данни, дори един е-mail... 3. Абсолятно некоректно е да се предлага различен дизайн при трите варианта на околните пространства. Дизайнерът очевидно харесва варианта 3 и е решил да "посади" дървета само там.

    Dessislavapr
  84. 84 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Ахахах дебилите паветаджии 2-3-ма цъкат като откачени в анкетата по цял ден и цяла нощ)) Пак ще загубят, защото повечето хора живеят в новия век и не искат първобитните павета от миналото

  85. 85 Профил на pom38505641
    pom38505641
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А защо не се споменават велоалеи? Нима реконструкция на булевард се прави толкова често, че да се оставят те на заден план? Или визията за европейската столица София не е такава?

  86. 86 Профил на pom38505641
    pom38505641
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А защо не се споменават велоалеи? Нима реконструкция на булевард се прави толкова често, че да се оставят те на заден план? Или визията за европейската столица София не е такава?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK