Софиянци излизат на протест в защита на Борисовата градина

Борисовата градина

© Юлия Лазарова

Борисовата градина



За 11. 30 ч. днес в центъра на София е насрочен протест в защита на Борисовата градина.


Гражданската акция е обявена в социалната мрежа "Фейсбук" от групата "Да спасим Борисовата градина" и ще се състои край езерото "Ариана".


Протестът идва няколко дни след обществено обсъждане на план за развитието на най-големия столичен парк, след което жители на квартал "Изгрев" сигнализираха, че под предлог за необходима санитарна сеч, се готви премахване на 30 на сто от дърветата в парка и застрояването на пространството с площадки, асфалтирани алеи и други съоръжения.




От Столичната община отрекоха да имат намерение за строежи. Опровержение, че се готви сеч на дървета направиха и от Лесотехническия университет, който има договор с общината за инвентаризация и ландшафтна оценка на лесопарковата част на градината.


От гражданската инициатива обаче възразяват остро срещу идеята горската част на градината да се разреди и да се превърне в парк с площадки, поляни и асфалтови алеи.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8763 Неутрално

    Не знам колко хора ще се съберат, но идеята просто да се съберат в неделен ден край езерото "Ариана", не е най-умната.

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    Да пожелаем на Гражданската инициатива да се разхожда внимателно и да е готова за нов протест!
    Този път от падане на дърво ,"защитено" от санитарна сеч!
    Дано да се размине с малко!

  3. 3 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Типично за България!И градини,и конюшни,и тютюневи складове-всичко под ножа!
    Единствено остава утехата,че ножът е демократичен!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  4. 4 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3999 Весело

    Гези парк ли ще правите и вие ? До коментар [#1] от "karabastun":

    Bukalemun
  5. 5 Профил на чочу
    чочу
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Идвайте всички в София, че сме малко. По възможност си купете и автомобил.

  6. 6 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Сега на мода е магнолията, може и малко теменужки да засадят на мястото на дърветата.

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8763 Весело

    До коментар [#4] от "eti":

    Едва ли - това са пак някакви предизборни мероприятия на софиянци!

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 727 Неутрално

    и някой може ли да ми даде смислено обяснение, защо са против ДЕТСКИ ПЛОЩАДКИ, АЛЕИ и СПОРТНИ СЪОРЪЖЕНИЯ?

    Или просто защото трябва да се протестира, ей така скандали да има, плюене, каквото най-обичат безделниците ?

  9. 9 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Ако ше ми строят блокове или пивници - то и аз съм против, но ако се раздеди гората и заприлича на парк , а не запустял пущинак, в който не може да се влезе.... ЗАЩО НЕ ???!!

  10. 10 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#8] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":
    [quote#0:"статията"] под предлог за необходима санитарна сеч, се готви премахване на 30 на сто от дърветата в парка и застрояването на пространството с площадки, асфалтирани алеи и други съоръжения.[/quote]Защото веднъж допуснато, познай колко и какви "други съоръжения" ще се появят. Защото със "санитарна сеч" обезлесиха много места из България.
    Бой по милиционерската шайка, лакома за пари.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  11. 11 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#9] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Какво имаш против гъстият и запустял пущинак!?
    Това улеснява много голяма част от електората, да се прикрива и да мастурбира!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    До коментар [#5] от "чочу":

    Като няма нормални доходи и възможности за развитие в провинцията, естествено е да има голяма миграция към столицата. В Атина живее близо половината от населението на Гърция. Вероятно и тук ще стане така, дори още повече. В държавата на мафията всеки гледа да се спасява и оцелява, както може. Някои дори се евакуират.

    Колкото до Борисовата - плебсът трябва да свикне с мисълта, че идеята е страната да бъде плътно бетонирана - от Калотина до Черно море, и от Дунав до Родопите. Без нито едно дръвце, нито една тревичка. Първи ще построим Рая на земята и ще постигнем нирваната.

  13. 13 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Гледах призивите на тези хора във Фейсбук - показват някакви листове с картинки и истерично пищят, че общината щяла да изсече дърветата в Борисовата градина. Паркът според мен има нужда от обновяване - настилката на алеите е разбита и неравна, езерото с лилиите е неподдържано, има някакви бараки, продаващи бира, които трябва да се махнат. И най-важното - да се махне така наречената Братска могила - паметник на измислени партизани, два пъти по-висок от паметника на Левски.

  14. 14 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    парка там е ужасен, само някакви дървета и храсти, няам къде да си купи човек биричка да изяде някое кюфте слушайки чалга

    Birds of a feather flock together.
  15. 15 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    и най лошото, няма от кого една комисионна да вземат

    Birds of a feather flock together.
  16. 16 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#12] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    "плебсът трябва да свикне с мисълта, че идеята е страната да бъде плътно бетонирана" - уважаеми "патриции" (или май беше "партийци", най-бетонираното място в Борисовата градина е около братската могила - някакви каменни плочи и стъпала, грозни и разместени. Чат-пат там се правят митинги на БСП, на които милионери и милионерки от ръководството обясняват как се борят за благото на народа.

  17. 17 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    [quote#8:"ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!"]и някой може ли да ми даде смислено обяснение, защо са против ДЕТСКИ ПЛОЩАДКИ, АЛЕИ и СПОРТНИ СЪОРЪЖЕНИЯ? [/quote]
    Защото и сега има достатъчно, но не са поддържани и са в лошо състояние.
    Защото софиянци свикнаха че под подобен предлог се усвояват площи. Пример - Борисовата градина, езерото Ариана, където Борисов разреши насред езерото да се построи бирария на негови приятели.
    https://medmarbg.files.wordpress.com/2013/07/p7112854.jpg
    Или как пак Борисовата градина, за децата уж се изгради София Ленд, но сега на това място се строят високи жилищни блокове.
    В същото време детските площадки в жилищните квартали се унищожават за "уплътняването" с още нови строежи и за паркиране на автомобилите.

  18. 18 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#17] от "Virgin":

    Личи си,че си "столичанин в повече" или просто живееш в провинцията/няма лошо/,но за твое сведение край Ариана винаги е имало бирария!Или поне откакто аз помня - от около 70 години!

  19. 19 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    [quote#18:"doroteus"]Личи си,че си "столичанин в повече" ...[/quote]
    Ами столичанинът в повече явно си ти.
    Опитай да си спомниш дали преди 12 години тази бирария я имаше там!
    https://medmarbg.files.wordpress.com/2013/07/p7112854.jpg

  20. 20 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3915 Неутрално

    Аз понеже ще отида, да ви обясня защо! Фандъкова са я избрали, защото има безкрайно наивна и добродушна физиономия, а всъщност върши всякакви безобразия. Постоянно се оправдава, я районните кметове, я със СОС. Така в София никой не носи отговорност за нищо. Един кмет на Младост дето си замина заради безумното застрояване.
    Въздуха е безкрайно мръсен и не искам да се правят никакви алеи. Борисовата градина я разпродадоха.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  21. 21 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#8] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Само човек, който никога не е стъпвал в Борисова може да зададе такъв въпрос. И аз ще ти отговоря - Борисовата е уникално място. Уникално, защото е в сърцето на София, но на места прилича на гора. Изключително важна за що-годе някакъв въздух в София, за животните, които живеят в нея, за всички нас, които я посещаваме ежедневно. Детски площадки, алеи и др. има достатъчно в София. За гостите на столицата - повече питайте софиянци защо и какво правим, вместо да си носите вашите "разбирания".

  22. 22 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Това смърди на поредното предизборно мероприятие.Ще се съберат 10-15 човека плюс до болка познатите муцуни и двойно повече журналисти.

  23. 23 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3915 Неутрално

    Организаторите са искали ПУП на Борисовата градина, който е трябвало да е готов от юни, не са им го предали. Санитарната СЕМ се прави след инвентаризация, протокол също не са им дали. На събранието в Район Изгрев по поводизсичането на дърветата хората са поискали протокол, от който да е ясно, че са против, не са им дали.
    Така работи Фандъкова.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  24. 24 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#8:"ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!"] ДЕТСКИ ПЛОЩАДКИ, АЛЕИ и СПОРТНИ СЪОРЪЖЕНИЯ? [/quote]

    Никой не е против детски площадки, алеи или спортни съоръжения. Но за всичко си има правилното място. Практиката е показала, че детските площадки се строят изключително некадърно и опасно "за да се усвоят едни пари" и мястото на детските площадки е при децата - т.е. в населените места, междублокови пространства, близо до училища и детски градини. Парковете са място за отдих и разходка. Така стига до втора точка - алеите. Практиката показва, че се използват колкото от пешеходци, толкова и от автомобили ( разходи се някой път по "алеите" в Яворов, или в морската градина - Варна ). На спортните съоръжения също не им е точно там мястото - има достатъчно стадиони, кортове ( и кафенета/пицарии покрай тях, нали тей ), но не достатъчно дървета.
    Логиката ти е доста повърхностна и ако я продължим - ти имаш нещо против ски пистите, или против това Цеко Минев да вземе на безценица един терен, да се почне едно публично-частно партньорство, в което държавата да налее масата пари ( от данъци ) и после за нея само негативите, а прекалено подозрително всички приходи да се събират от "частната" част на партньорството?

    Всеки по-голям град има нужда от паркове В НЕГО, достъпни за хората с градски транспорт или пеша.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  25. 25 Профил на чочу
    чочу
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#13] от "aralambi":

    Подкрепям махането на паметника Братска могила. Трябва да си замине с приоритет, преди Моча и Петоъгълния.

  26. 26 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 934 Неутрално

    [quote#7:"karabastun"]това са пак някакви предизборни мероприятия на софиянци![/quote]

    Прословутата герберастка интелигентност в настъпление.
    Хайде пак с познатите "платени протестъри" с антипротест от ваша страна.
    Съучастник си ти,бастуне на разграбването.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  27. 27 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Мильовците в МВР отдавна са забравили една от задачите да осигуряват спокойствие и ред за хората, включително и за тези които искат малко тишина и да подишат чист въздух в Борисовата градина, най- важната и засега функционираща част от зелената система в София, този толкова замърсен и шумен град. Вместо това сега искат да изсекат половината дървета и с дузина камери и 1 патрулка с две дебели ченгета вътре да създават илюзия за сигурност.

  28. 28 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#25] от "чочу":

    Трудно ми е да дам приоритет, отдавна трябваше всички пропагандни истукани да ги няма...
    Сега погледнах - това там си е истинска гробница пълна с комунисти. Мислех, че само символично се казва "могила".
    Никога не съм го "посещавал", макар че съм минавал от там хиляди пъти ...

    Birds of a feather flock together.
  29. 29 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Дано протестът да има ефект.

    marinov1018
  30. 30 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    може би е добре да се махнат комунистите от там и да се направи символичен ритуал за прогонване на зли духове и да се преправи на паметник на жертвите на комунистическия терор. понеже и комунистите са един вид фашисти, ще се реализира идеята на авторите

    Birds of a feather flock together.
  31. 31 Профил на чочу
    чочу
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#28] от "Sitting Duck":

    Истинска гробница с кости на комунисти е. На това място били спрели танковете 9-и, като идвали да ни освободят. Разбирам, че имат наследници, които си ги тачат, но не сме ли мнозинство ние, които смятаме че това са престъпници и анти-човеци

  32. 32 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#19] от "Virgin":

    "Опитай да си спомниш дали преди 12 години тази бирария я имаше там! "

    Няма да ти влизам в тона и да обиждам, само да ти кажа, че бирария Ариана има поне от 30-те години на XX век. Разрушиха я около 1970 и направиха някакви простотии с пеещи фонтани в езерото, които не помня дали изкараха и 2-3 години.
    Чел съм, че Ариана, заедно с Дълбок зимник, Грозд и Червения рак са били любими заведения на софиянци през 30-те и 40-те години.

  33. 33 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8763 Весело

    До коментар [#26] от "Без коз":


    [quote#26:"Без коз"]Съучастник си ти,бастуне на разграбването. [/quote]
    Поласкан съм, ама не е така ...

    karabastun1@abv.bg
  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10842 Неутрално

    Да се направи хубав парк не винаги означава застрояване. На други места има решения да се остави див кът в парка, който не покрива големи територии и има понякога смешни табели, обясняващи на "будните граждани", че тази част от парка не е запусната, а нарочно е оставена в диво състояние. Това е обаче много малка част.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#21] от "m_todorov":

    Не зная колко от коментиращите ходят в Борисовата, но като човек, който честичко (а съпругата ми по два пъти на ден) минава през нея, съм очарован да попадна в този "пущинак" в центъра на София след лудницата на Орлов мост и Цариградско.

    No Pain No Gain
  36. 36 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#19] от "Virgin":

    Точно тази - не.Прав си!

  37. 37 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 340 Гневно

    И за далаверата трябва някаква степен на интелигентност, някаква фантазия. Повтарят се едни и същи хватки. Да не говорим за по-стари грехове, стига далаверата с алейките и чешмичките на бандата на Симеон, как покрай Токуда порастна в гората цял бизнес комплекс и продължава да расте, хотел на някакъв от Перник, Уж за децата Софияленд, а де факто усвояване на огромен терен в който сега се изгради зял жилищен комплекс и още....

  38. 38 Профил на Филателист
    Филателист
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#5] от "чочу":

    Всеки "софиянец" на когото София му е пренаселена може да се изнесе да живее в провинцията. Там е тихо, въздуха е чист и няма автомобилен трафик.

  39. 39 Профил на чочу
    чочу
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#38] от "Филателист":

    Защо пишеш "социянец" с кавички, няма ли софиянци ?

  40. 40 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    [quote#32:"aralambi"]Няма да ти влизам в тона и да обиждам[/quote]
    Първо - отговарям на:
    [quote#18:"doroteus"]Личи си,че си "столичанин в повече" ...[/quote]
    Второ - в момента насред и около водните площи има не един, а 3 ресторанта.
    Визирах наколната бирария, която е превзела част от езерото.
    Заедно с второто заведение служат като параван зад който посетителите на парка трудно виждат водните площи.
    А Ариана дори не бе възстановена, на нейно място има някаква евтина бутафория, имитираща селски чар. На някои им харесва, на мен - не, но пак казвам - не тази бутафория имах предвид.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1052 Любопитно

    До коментар [#17] от "Virgin":

    Тази бирария на Ариана на А Сталийски ли е? Един от главните герои на Клана на Борисов

  43. 43 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    От протести има все по-малко смисъл.
    Първо, лесно ги яхват, манипулират, разделят на каращи се агитки.
    Второ, пред кого е този протест? На теория: пред някой, който уж може да поправи нередното, нали? На практика: пред причинителя на повода за протеста.
    Все едно се оплаквате на Али баба от злочинството на някой от разбойниците му. Предизвестен край.

    Зарежете протестирането, тоест думите.
    Нужно е пряко действие, а за това пряко действие е нужно подтигане на съгласие сред недоволните какво да е действието, а затова е нужен механизъм за вземане на решение, тоест практикум по пряка демокрация.
    Не искате изсичане на дървета - спрете секачите, откажете ги.

    Другото са успокояване на съвестта, а за някои - стъпки в кариерата.

    властта ражда паразити
  44. 44 Профил на joroistinata
    joroistinata
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#32] от "aralambi":

    Точно така е, ма явно народа пощръкля, всякаква паплач стана меродавна и София бавно и методично се превръща в град на болни и алчни мозъци!

  45. 45 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Номерът с увеселителните паркове, детските площадки и спортните съоръжения вече го гледахме на Погребите. Просто някой запознат трябва да каже след колко време може да се промени статута на земята.
    Отделно "санитарната" сеч в гората до "Изгрев", защото там си е гора, вероятно ще улесни изграждането на още алеи, подходящи за коли за да се отиде на площадка. До площадката кафенце за мама и бирария за тате. И в най-добрия случай ще стане кръчма до кръчма.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  46. 46 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    Усетила се Мара..... та то реконструкцията кога започна?
    Тези не са влизали в градината поне 12месеца!!☺☺☺☺

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  47. 47 Профил на Liliana Simeonova
    Liliana Simeonova
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Като прочетох колко паркинги ще бъдат направени в Борисовата, стана ми лошо! Паркинг за 150 коли пред къпалнята "Мария-Луиза", друг - за 50 кули пред залата за бадминтон и т.н. Не може ли в парка да се ходи без кола или на новите "софиянци" им е нужно и там да си демонстрират колите?!

  48. 48 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    [quote#17:"Virgin"] където Борисов разреши насред езерото да се построи бирария на негови приятели. [/quote]
    Не се изхвърляй неподготвен.... бирария на това място е имало далече преди дедо ти да се роди!!!! 😉😉😉😉

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  49. 49 Профил на Liliana Simeonova
    Liliana Simeonova
    Рейтинг: 229 Неутрално

    печатна грешка: да се чете "коли", а не "кули".

  50. 50 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#47] от "Liliana Simeonova":
    Не може селячество, в София не може, прекалено голям град стана в последните 70 и нещо години 🙁🙁🙁🙁🙁

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  51. 51 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":


    Не знам колко хора ще се съберат,
    ----------------
    10 човека, 5 от тях - "журналисти" от Дневник за отразяване на събитието.
    Колко трябва да си тъп, за да приравняваш санитарна сеч със изсичане.
    Тия същите рИваха наремето, когато клон уби човек точно в Борисовата

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  52. 52 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2979 Неутрално

    До коментар [#28] от "Sitting Duck":
    [quote#28:"Sitting Duck"]това там си е истинска гробница пълна с комунисти[/quote]

    До коментар [#31] от "чочу":
    [quote#31:"чочу"]Истинска гробница с кости на комунисти е[/quote]

    Не е истинска - фалшива е както всичките работи на комунистите. Те твърдяха, че там били погребани 18 антифашисти. В 1991 год. се оказа обаче, че костите на Антон Иванов и другите 17 души са захвърлени в костницата под паметника в сандъчета от патрони!?! И правителството на Филип Димитров уреди да бъдат погребани по човешки и християнски обичай в Централните софийски гробища. Така, че никаква гробница не е - може и трябва да се премахне. И то по-бързичко - десният кмет и дясното мнозинство в СОС стига са се ослушвали. А също да престанат да се размотават с почистването на петокрилия пред НДК - да изпълнят собственото си решение, потвърдено окончателно и от съда.

  53. 53 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Принципно градските паркове не трябва да приличат на джунгла. Но виждайки , какво сътвориха в Северния парк е по добре тези екземпляри да заобикалят парковете отдалеч. Там под същия предлог : "санитарна сеч" и "детски площадки" , изсякоха огромна част от гората до голо.... Дори не махнаха пъновете. Засадиха някакви дръвчета в съотношение 1:10 спрямо изсечените , но половината вече ги няма. Асфалтираха една площ и направиха футболна площадка - за няколко години се разпадна. И тъй като най-вероятно инициаторите, спонсорите и изпълнителите са същите : СТОЙТЕ ДАЛЕЧЕ ОТ БОРИСОВАТА

    Dum Spiro, Spero
  54. 54 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Борисовата градина е джунгла и не прилича на парк. Само около езерото Ариана до Езерото с рибките е парк Трябва доста внимателно да се поразредят дърветата, за да престане тази висока смъртност на задушаващите се дървета и масовото самоповаляне, особено на боровете и американските дъбове. Има много хубави малки фиданки (особено липи и дъбове )и дръвчета, които могат да се пренесат в планините и голите хълмове около София, за да дадат началото на нови гори. Пейки отдавна няма, беседки съшо. Спомняте ли си едно време пространството около Баба Яга_... сега само краката й са останали.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  55. 55 Профил на Филателист
    Филателист
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#39] от "чочу":

    "Защо пишеш "социянец" с кавички, няма ли софиянци ? "

    Защото етикета "софиянец" е символ на парвенющина, на една надменна арогантност от страна на хора които поради липса на други качества изтъкват единствено адресната си регистрация.
    Защото сме преди всичко БЪЛГАРИ.

  56. 56 Профил на чочу
    чочу
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#55] от "Филателист":

    Софиянец е някой, който има предци живяли също в София. Няма точно определение.

  57. 57 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#39] от "чочу":

    Щото софиянецът е космополит и не се занимава с глупости от рода на кой може да идва да живее в София. " Софиянецът" е друг биологичен вид. За него най-голямата драма е отпадането на софийското жителство.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  58. 58 Профил на Rosicams
    Rosicams
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Не е пущинак, а гора с пейки, спортни съоръжения, въжен парк за децата, само че не върху бетон,а върху пръст. Много приятно място за разходка и тичане. Най-хубавата част от парка е некултивираната. Все едно да кажеш, че Витоша е пущинак, при условие че има туристически пътеки, места за почивка и др. Просто няма бетон.

  59. 59 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#33] от "karabastun":

    Лъскайте си герберастките бастуни и стойте на страна от гражданското общество,овце!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK