Защо липсата на квалификация не трябва да ни спира да кандидатстваме за нова работа

Актуални предложения за професионалисти в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси...

Защо липсата на квалификация не трябва да ни спира да кандидатстваме за нова работа

© pixabay



Обикновено когато смятаме, че не сме достатъчно квалифицирани за определена позиция, дори не си правим труда да кандидатстваме. Ако обаче позицията наистина ни харесва, кариерните експерти препоръчват да се рискува - в крайна сметка няма какво да губим, дори и да не получим очакваното обаждане.


Но как да изпъкнете сред кандидатите, въпреки че нямате необходимата квалификация? Можете да се откроите, като наблегнете на мотивацията си да кандидатствате за конкретната позиция и желанието ви да учите и да се развивате в дадената област. Демонстрирайте как уменията, които притежавате, биха могли да се приложат в работата, която се очаква да вършите. Изобщо покажете самоувереност на всички етапи от подбора и накарайте работодателя да ви гласува доверие, като ви наеме.


Е, готови ли сте за нови предизвикателства? Ето и селекцията с топ обявите от Karieri.bg, в която може да откриете следващата си работа, независимо колко сте квалифицирани за нея.




"Скания файнанс България" търси Jr. Financial Representative (Jr.FR) / Financial Analyst


KPMG търси Human Resource Advisor, Recruitment


"Винпром Карнобат" търси Технолози по винопроизводство


Baker Tilly Bulgaria търси Senior Audit Associate


Hill International Bulgaria търси Customer Marketing Professional


Resolute Asset Management търси CRM Developer


Адвокатско дружество "Георгиев, Тодоров и Ко" търси Secretary (Office Manager) of the Managing


Български хелзинкски комитет търси Юрист


Асоциация на банките в България търси Юрисконсулт


Американският колеж в София търси Режисьор на театралната програма на български език


Още обяви за работа можете да намерите на www.karieri.bg.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1062 Весело

    Защо липсата на квалификация не трябва да ни спира да кандидатстваме за нова работа?
    Каот гледам след демокрацията колко от премиерите ни са юристи или икономисти се хващам за главата! И виждате, държавата НЕ Е пропаднала с тях, нали! Даже магистрали се троят! Затова дерзайте! Не че в България има много работни места! И не че скоро ще има! Над половината работещи българи работят В ЧУЖБИНА! Но вие си кандидатствайте! Тук!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Весело

    Значи препоръката е , ако нямаш квалификация, да бъдеш поне упорит !!!

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Защо да ни спира, те онези от подпора на персонала без друго толкова и разбират... пък и те трябва да имат работа и да отсяват неподходящите, нали... иначе ще е твърде лесно

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Ама КОЙ го спира бе !!! Ние за това сме най-бедната и най-корумпираната територия на Европа, щото всеки върши това от което не разбира и като пример давам целият министерски съвет, комплект.

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Любопитно

    До коментар [#1] от "Крадолюб ДемоКРАДов":

    Има - има работни места, ама явно няма кадри - В бюджетния сектор - държавната и общинската администрация, през 2015 г. са работили малко над 20 хил. пенсионирани служители. През 2014 г. те са били под 17 хил.

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5341 Неутрално

    "...Изобщо покажете самоувереност на всички етапи от подбора и накарайте работодателя да ви гласува доверие, като ви наеме..."
    А като почнеш и нищо не разбираш се започва едно оправдаване, шикалкавене работата не се върши. Самочуствието пада и малкото което знаеш не можеш да го свършиш.

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Неутрално

    Защо е пълно с некадърници на места, които не са за тях - защото от двете страни (избиращи и избира и) се водят от този глупав принцип
    Поощрително е да си пробивен, но в съчетание с некадърен е диагноза за провал. Пример: Бойко Борисов

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1062 Весело

    [quote#2:"karabastun"] Значи препоръката е , ако нямаш квалификация, да бъдеш поне упорит !!! [/quote]
    Точно така! Ако имаш квалификация и опит за поправка на покриви, кандидатствай като преводач от немски или сис админ, докато някой те наеме!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  9. 9 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    Тук става дума за минимални разминавания в изискванията. Понякога списъкът с исканите документи и квалификации е ненужно голям. Давам ви само пример: В голям апонски завод в провинцията търсят инженер. Едно от изискванията е перфектен английски език. Отхвърлят се много кадърни инженери, само защото не говорят добър английски, а се назначават завършили езикова гимназия недобри инженери. В крайна сметка се усетиха и си назначиха в инженерния отдел преводач, и си наеха добри инженери.
    Аз като кандидатствах за настоящата си работа също не отговарях 100% на всички изисквания по документи. Но ме допуснаха до интервю, харесаха ме и ме взеха (за тяхно добро :) ).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  10. 10 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Весело

    По въпроса за тази обява- Български хелзинкски комитет търси Юрист- в самата обява пише:“...Предимства на кандидатите: Предимство е, ако кандидатът/ката: - е правоспособен/ на и вписан/на в адвокатска колегия; ...Работно време: Пълен работен ден Тип заетост: Постоянна...“ Хахаха... Ето до колко бхк спазват националното българско законодателство- Закон за адвокатурата Чл. 5.(2) Не може да бъде вписано като адвокат лице, което: 3. (изм. - ДВ, бр. 101 от 2010 г.) работи по трудово правоотношение, освен ако заема академична длъжност по правни науки във висше училище или научна организация;
    ЗАКОНА ЗА АДВОКАТУРАТА ЗАБРАНЯВА НА АДВОКАТИТЕ ДА РАБОТИМ НА ТРУДОВО ПРАВООТНОШЕНИЕ И СЛЕД ВПИСВАНЕТО НИ КАТО АДВОКАТИ -Чл. 2. (1) Упражняването на адвокатската професия е дейност, предвидена в Конституцията, за правно съдействие и защита на свободите, правата и законните интереси на физическите и юридическите лица. Тя се осъществява в съответствие с принципите на независимост, изключителност, САМОУПРАВЛЕНИЕ И САМОИЗДРЪЖКА

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  11. 11 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#9:"Athanatos"]Тук става дума за минимални разминавания в изискванията. [/quote]напротив- бхк така са се оакали, че са в ПЪЛНО ПРОТИВОРЕЧЕНИЕ със Закон за адвокатурата и то по принципни положения, които би следвало да са служебно известни на адв. маргарита илиева- правния директор на програмите на бхк От което съдя, че масово юристите в бхк не познават българското национално законодателство, а видите ли, предоставяли правна защита

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  12. 12 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2078 Весело

    Дочут разговор :
    - Шефче и оти ме взе на работа като бъкел не разбирам от компютърни компоненти и английски ?
    - Точно за това бе Баце, оти не знаеш какво да ме крадеш .
    - Па я че си взимам от всичко по малко па дома децата, че ми кажат кое що е.
    - Уволнен си байо.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  13. 13 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 352 Весело

    Точно тези, които нямат нужната квалификация, са така пробивни и агресивни във фирмата, така добре се вписват в офиса на шефа(НЕ в екипа), такива "успешни" кадри се оказват, че за отрицателно време се превръщат в дясната ръка на шефа. И твърде често заради тях си отиват нужните и ценни кадри. А тоя дето няма необходимата квалификация започва кариерно развитие, напредък, прогрес, ама не благодарение на професионалните си качества, а благодарение на едни други качества.

  14. 14 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Че ние по принцип от всичко си отбираме, , как така "нямали сме квалификация", ха.

  15. 15 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 601 Гневно

    Демек , читавите хора избягаха приемаме всякакви.
    При липса на кандидати за работа ще приемат всеки който има желание да се научи . Държавата дава милиони за образование , за да може после тези образованите да подпомагат наготово икономиките на богатите държави .
    А тук ще назначават все по необразовани и все по некомпетентни , но на народа не му пука нали започва нов епизод на Биг брадър , или поредната турска сапунка целяща да образова дивите анадолци.

  16. 16 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Кандидатствай си, ако си нямаш друго занимание, дали имаш квалификация, дали можеш да вършиш нещо, ти си кандидатствай. Това са такива глупости, че нямам думи. Само много приближени до властта могат да получат пост, за който нямат никаква квалификация, промери много, калинки много.Истината е, че работни места няма и само ни баламосват или морочат голову, както казват руснаците.

  17. 17 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5179 Неутрално

    Да те пази Господ от некадърен, но работлив човек!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  18. 18 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 601 Весело

    До коментар [#14] от "testimone":
    Е чак пък от всичко , само от политика , футбол и жени .
    Да работят японците , немците и китайците които само това могат .


  19. 19 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Весело

    Я- да не би нЕкой мастит юрист от бхк да пише тук, че да разбира смисъла на коментар № 11, че чак се е обидил и му сложил едно минусче? Ако иска- да поспорим с него какво е правното значение на чл.2 от ЗАдв., м? Не че нещо, ама аз съм адвокат и претендирам, че познавам сравнително добре съдържанието на българския закон, който урежда правното положение на адвокатите

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  20. 20 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#16] от "proza":
    Грешиш те даже и не кандидатстват , Бойко ги намира по кръстовищата и даже да не искат пак ги назначава .
    Особено обича глуповатите жени , тях веднага ги прави я министри, я кметове.

  21. 21 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 637 Неутрално

    "Защо липсата на квалификация не трябва да ни спира да кандидатстваме за нова работа"

    Защото политиката на ниски разходи за труд направи така че вече няма квалифицирани кадри и се търсят всякакви. Скоро и неквалифицираните кадри ще са кът.

    О, Музо, възпей оня гибелен гняв на Ахил ..........
  22. 22 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    [quote#1:"Крадолюб ДемоКРАДов"]Каот гледам след демокрацията колко от премиерите ни са юристи или икономисти се хващам за главата![/quote]

    СърГей към кои го слагаш?
    До коментар [#1] от "Крадолюб ДемоКРАДов":

  23. 23 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Леле, много сме зле откъм можещи и знаещи, щом такива идиотизми се пишат в сравнително нежълти сайтове. Нищо не знаеш, но ако много искаш можеш да станеш ядрен физик с една седмица обучение (досущ като в "България търси талант", ядеш вафла Кукуруку или бонбонки Щрак - Щрак и ставаш най-умният и най-готиният.
    Навремето в казармата имаше такъв лаф
    - Колко време ти трябва да се подготвиш за ....(за незнаещите и там имаше изпити)
    - Да си лъсна обувките и съм готов!

    Но,... това беше майтап, а и изпитите в казармата си бяха майтап. А тук най-сериозно се твърди същото. Лошо, лошо!

  24. 24 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2538 Весело

    Ми то в страна, управлявана от пожарникари, физкултурници и калинки, където МО обединява органичната и неорганичната химия, където по-голямата част от работодателите са бивши борчета и милиционери, защо ти е необходима квалификация?

  25. 25 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2502 Весело

    [quote#19:"Логика"]мастит юрист от бхк да пише тук, че да разбира смисъла на коментар № 11, че чак се е обидил и му сложил едно минусче?[/quote]
    Хелзинските комити са си обидчиви по принцип, ама едва ли има някой от тях толкова квалифициран, че да "цъкне" каквото и да е.
    По-вероятно минусите да ги е праснал някой патриот, обиден, че подливането на вода на националната сигурост в бхк се смята за работа.

  26. 26 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2502 Весело

    [quote#1:"Крадолюб ДемоКРАДов"]Каот гледам след демокрацията колко от премиерите ни са юристи или икономисти се хващам за главата![/quote]
    Е само (царят) Симеон Сакскобургготски е без "квалификация". Всички останали са "доктор по науките" без Филип Димитров, който обаче е юрист - бракоразводен адвокат как един президент, един главен прокурор и един върховен съдия.
    Иначе Любен Беров е професор и "голям доктор" по икономиката (на икономическите науки), а "малък доктор" и дясна ръка му беше Малкат Секира (прегоря с негарантиран депозит в КТБ);
    Жан Виденов - "малък доктор" по икономика; Иван Костов пък е като "два малки доктора" по икономика и по математика; Пламен Орешарски, кат Жан Виденов - доктор по икономика със "специалитет" - държавни дългови книжа.
    Станишев, Баце и Доган са също "малки широко-скроени докторчета" кой по копчалъка на руските униформи, кой по психологията на пожарникаря, а третият направо ги "удря в земята" с Асиметричната онтология на социално-либералния вектор", където, разсъждавайки върху трансцеденталната субстанция на семантичната еманация, разпределя баницата.

  27. 27 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    Егати, Дневник, излагате се. Не може да кандидатстваш за работа, без да си с нужната кфалификация. После нали ще свършиш работа, като кучето на нивата - вместо да я изореш, ще я по..реш.
    Когато се дава обява за работа, изискванията се степенуват и кандидатът може и да не отговаря само на по-малозначителните и странични условия. Но да не отговаряш на капитални изисквания и да се явиш на конкурс си е наглост.

    E PLVRIBVS VNVM
  28. 28 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2174 Любопитно

    До коментар [#10] от "Логика":

    Ми явно, че обявата не е писана от човек с правни познания, карал е по общото течение и е нормално да се получи саката обява — та те търсят адвокат именно защото им липсва човек с такива познания. Ми ти, ако ти се наложи да пуснеш обява за професионалист от бранш, за който имаш общи познания, дали ще можеш да сътвориш адекватна обява с тънкостите за съответния бранш? Не бе, не че точно за БХК-то пишеш и имаш някакво отношение към тях, а по принцип щом търсиш човек с някакви специфични умения, значи точно тези негови умения ти липсват и е нормално да напишеш нещо непремерено. Също като обявите, дето търсеха строители за изграждане на обекти..."под ключ". Ми като си наеха свестни строители, и някой им каза че онова в обявата е "до ключ".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  29. 29 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2174 Любопитно

    До коментар [#27] от "PavelCZ":

    Не всички професии изискват определен ценз, нито ценза, гарантира че кандидата е подходящ. При някои позиции, може ценза да е едно от последните важни неща за работодателя, та дори се срещат работни места, при които високия ценз е пречка, въпреки че е точно за съответната област.
    Света е прекалено голям и шарен, та е трудно да се вкара в някакви рамки.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  30. 30 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#28:"gost22"]Ми явно, че обявата не е писана от човек с правни познания[/quote] но с нея се търси юрист, като умишлено не се уточнява юрисконсулт или адвокат, а се посочват единствено косвените признаци на един трудов договор- напр,- пълен работен ден и постоянна заетост Адвокатите НЕ СМЕ на пълен работен ден- напр. имаме приемно време от 12:00 до 13:00 ч. и от 17:00 до 18:00 ч.- през другото време може да сме в съдебно заседание , ДА НЕ РАБОТИМ, или да изготвяме юридически документи Никой не може да задължи един адвокат да спазва работно време от 9:00 ч. до 17 :00 ч.! Изобщо- бхк се изложиха за пореден път изключително много и лично аз съм доволна от липсата на ниво на правната им култура

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  31. 31 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#28:"gost22"], карал е по общото течение[/quote] Май не сте наясно- лицето, каращо по “общото течение", получава не по-малко от 1200-1500 лева месечна заплата в София- обичайно това са ейч арите или бившето им название- човешки ресурси, а е некадърно да направи една нормална обява!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2502 Весело

    [quote#29:"gost22"]дори се срещат работни места, при които високия ценз е пречка[/quote]
    Хм, като позицията "мъжка секретарка", шеф на тото-то или на КФН или на БНБ.

  33. 33 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2502 Весело

    [quote#31:"Логика"]обичайно това са ейч арите [/quote]
    Така, като нямат една библиотекарска специализация за "засекретяване" на туй и онуй:
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/02/20/2476542_doktorski_disertacii_na_shefove_v_dans_sa_zasekreteni/

  34. 34 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    До коментар [#29] от "gost22":

    Не се сещам за специалности, при които високият ценз е пречка. Обикновено се съгласявам с вас, но сега наистина не се сещам и ще се радвам да дадете пример. Дори моята чистачка има висока и отговаряща специализация - знае кой препарат за каква повърхност е, точно как се използва, търси си статии - и по интернет - за новини в бизнеса - чак съм се шашвал.

    E PLVRIBVS VNVM
  35. 35 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#34] от "PavelCZ": Дръжте тази жена на работа при Вас, стимулирайте я с малки символични подаръчета по повод празниците, извън заплатата й, увеличете й с малък процент заплатата по повод някакъв празник - ако имате тази възможност и зависи конкретно от Вас, и няма да сбъркате! Ще имате на разположение изключително ценен кадър, който ще влага много усилия, за да си върши работата перфектно!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  36. 36 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Преди няколко години ми се случи да не ме вземат защото "прекалено съм учил", в България всичко е възможно

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9185 Неутрално

    "Ако обаче позицията наистина ни харесва, кариерните експерти препоръчват да се рискува"
    Можеха поне да пояснят,че става дума за недостатъчно квалифициран за определена работа, но все пак да имаш някакви познания в областта.

  38. 38 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2174 Любопитно

    [quote#31:"Логика"]Май не сте наясно- лицето, каращо по “общото течение", получава не по-малко от 1200-1500 лева месечна заплата в София- обичайно това са ейч арите или бившето им название- човешки ресурси[/quote]
    Май вие не сте наясно. Трябва им човек с юридически познания, и пишат необмислени обяви именно защото нямат в екипа си човек с такива познания. Та ако имаха човек, нали нямаше да пускат обява? Такова лично отношение да имате към БХК, че дори обикновената логика за произхода на грешката в една тяхна обява, ви убягва заради личното ви отношение...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2174 Любопитно

    [quote#34:"PavelCZ"]Не се сещам за специалности, при които високият ценз е пречка. [/quote]
    Търговец. Мда, звучи странно, но един специалист в дадена област изключително рядко е и добър търговец в същата област. Обикновено, тези с висок ценз рядко са успешни търговци. Самият висок ценз им пречи да... използват подходящите за завършване на сделката доводи, с които да убеждават клиентите. Особено добре се вижда в директни преговори. Има и други капани около "прекалено висок ценз" или "ценз от съседна област", но те не са предмет на спора, защото работодателите рядко нарочно търсят подобно несъответствие — да наемат хора с по-нисък ценз, или с ценз, но не за съответната област.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2174 Весело

    [quote#20:"lout66"]Грешиш те даже и не кандидатстват , Бойко ги намира по кръстовищата и даже да не искат пак ги назначава .
    Особено обича глуповатите жени , тях веднага ги прави я министри, я кметове. [/quote]
    Ми ще ги назначава я, щото ценза за длъжността "бушон" е именно такъв какъвто го описваш...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2174 Любопитно

    [quote#8:"Крадолюб ДемоКРАДов"]Точно така! Ако имаш квалификация и опит за поправка на покриви, кандидатствай като преводач от немски или сис админ, докато някой те наеме! [/quote]
    Смешно е, обаче лично аз, имам усещането че е често срещана практика. Много специалисти, така си пазят хляба — като се разширява щата, гледат да наемат хора с... да го наречем странна квалификация или странен ценз именно за да не се превърнат в заплаха на един по-късен етап. Друг вариант е, че този дето наема не прави разлика между съседни специалности (примерно огромна част от хората не правят разлика между психолог и психиатър), а от там назначения прави всичко възможно да поддържа това незнание, за да си получава заплатата по-дълго време...
    Хората сме толкова много, че има варианти и случки всякакви.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK