Над 700 хил. лева ще струва новият план за градска мобилност в София

Над 700 хил. лева ще струва новият план за градска мобилност в София

© Цветелина Белутова, Капитал



Столичната община ще плати над 700 хил. лева за осъвременяване на плана за градска мобилност, който бе приет през 2011 г. Това става ясно от обществената поръчка, която бе обявена от зам.-кмета по транспорт Евгени Крусев.


Изпълнителят ще трябва да надгради съществуващия транспортен модел на града, който е изготвен през 2010 г. от консултантската фирма "Мот Макдоналд" за 2,3 млн. лева. Новият документ ще обхване периода 2016-2035 г., като определи основните насоки за устойчиво развитие на мобилността и възможностите за кандидатстване по европрограми за финансиране на обществения транспорт.


Фирмата, която ще осъвременява и надгражда плана за движение в столицата, ще трябва да проучи настоящата ситуация в обществения транспорт и да анализира актуалните данни за пътниците , които общината ще й предостави.




Според документите проучването на общината е от 2014 г. . Пак на базата на общинските данни фирмата ще анализира състоянието на транспортната инфраструктура в града какво въздействие оказват платените зони за паркиране.


Срокът за приемане на оферти е удължен до края на септември.

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Ако някой се чуди къде отиват онези 60 стотинки от билетчетата....и доколкото разбирам ако от ЕС не дадат някое евро ще си останем само на етап план...за 700 хил.лв.

  2. 2 Профил на grajdanina
    grajdanina
    Рейтинг: 8 Неутрално

    къде са 700 хилки, къде са 1.2млрд, къде са 4млрд и т.н.

  3. 3 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1326 Разстроено

    Добре, че в София има Метро!
    Другият транспорт в София е като на Фред Флинстоун и Барни Ръбъл!!!!

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    ЧЕРНА ДУПКА. Няма запълване. Матряла плаща.

  5. 5 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1090 Любопитно

    До коментар [#1] от "newgenerations":

    Докато тази "територия" е населявана от "меринос" така ще е.

    Вече ГЕРБ планира да ни заменят с "мигранти -мюсюлмани". В допълнение на ромите, които са верен техен електорат

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    Последния план го "взеха за сведение" и направиха точно обратното. В него пишеше, че придвижване в града, основано на автомобила рано или късно ще се сгромоляса.

    Гербаджите го прочетоха и си казаха "да напълним града с автодебили, пък после да видим, ще смеят ли да гласуват за друга партия...".

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  7. 7 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    За този план или стратегия, няма ли достатъчно компетентни хора в общината или СГТ, та се налага да се плаща на външни фирми? С какво образование и визитка са хората които отговарят за транспорта в София? Или най-лесно е да се дават едни пари за това което ние сме некадърни да направим.

  8. 8 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Плана? Демек бумащината?
    Олеле.

    властта ражда паразити
  9. 9 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Някой знае ли какво пише в сегашния план, спазва ли се или събира прах по рафтовете...Ако не се спазва- по какви причини, ако е лош ,защо е приет ? Ако е хубав и има нужда от равитие- нормално е да се даде на същата фирма.
    Или....требва да се усвоят едни пари...

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9484 Неутрално

    Това трябва да е неявно признание за несъстоятелността на предходния план. Никой не пуска основни пътища на 2-3 години.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 643 Неутрално

    [quote#7:"neznaiko.bg"]няма ли достатъчно компетентни хора в общината или СГТ, та се налага да се плаща на външни фирми[/quote]

    Ти ако си компетентен в нещо и имаш избор да започнеш работа някъде, дали общината ще ти е първия избор?

    На мен ми е по-интересно няма ли един път, когато се мисли нещо толкова мащабно, да се допитат и до хората нещо. Знам, че хората не са им важни (съдя особено по последните общински инициативи), но все пак. Ето това за жълтите "умни" светофари например. Те дори не се постараха да информират хората за промяната, пък камо ли да попитат дали някой иска и има нужда от нея. Всъщност точно тези светофари са добър пример за "експертния" капацитет на общината.

  12. 12 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1667 Любопитно

    [quote#6:"cinik"]Гербаджите го прочетоха и си казаха "да напълним града с автодебили, пък после да видим, ще смеят ли да гласуват за друга партия...". [/quote]
    Ми кво чакате в ДЕОС? Обещавайте че ще отпушите автотрафика и ще осигурите още паркоместа навсякъде из столицата... и направете ГТ безплатен. Може и пробно, за година-две години, което е напълно достатъчно, онези със старите коли тотално да се откажат и да ги продадат в провинцията. Два месеца след старта на безплатния ГТ, започнете да миете улиците веднъж месечно (ще го дадете на правилните хора ако не ви се бъркат в управлението). Така ще разкарате колите на трупчета и другите, дето шофьорите са минали на безплатния ГТ... с което ще изпълните обещанието за повече паркоместа...
    Трябва да давате, да сте ларж, щото бедните обичат да получават, да имат аванта.
    Може дори да обещаете, да замразите данъците на МПС-тата, и да си удържите на думата, щото така или иначе, точно тези мижави кинти не оправят нещата, а и доста МПС-та ще излязат от играта...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  13. 13 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#11:"laveol"]Ти ако си компетентен в нещо и имаш избор да започнеш работа някъде, дали общината ще ти е първия избор? [/quote]
    На определени позиции в общината, за отрицателно време ставаш милионер.
    Но те са запазени за ГЕРБери

  14. 14 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    [quote#7:"neznaiko.bg"] няма ли достатъчно компетентни хора в общината или СГТ,[/quote]
    Така като гледаш какви дивотии се вършат постоянно, според теб има ли?

    Например, как може да се прави план за градска мобилност за 20 години напред, на базата на данни отпреди две години, при това вероятно не особено пълни?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  15. 15 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Няма да се плашите, Лилето ще стане кмет на мястото на новия президент и София ще цъфне.

  16. 16 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Този нов план е нужен, но качеството му изцяло зависи от качеството на заданието и от готовността на общинарите да изпълняват плана. Предишният ГПОД попадна в кръглата папка, за което си имаше някои причини, но главната - сред ръководството липсва разбиране защо и как града да премине към устойчиви форми на транспорт. Това разбиране липсва и в администрацията. Оттам трябва да си тръгнат някои хора, но за съжаление батака е такъв, че всяко човече е жива памет на системата и тя трудно може да си позволи да го освободи. Формулата се крие в дигитализация, изследвания с актуални данни и смели стъпки, дори да са на пръв поглед непопулярни. Това без план не става, но и с план може да не стане - всичко зависи от управлението.

  17. 17 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Крадливи селтаци с калпаци.
    Тая да прават президент, та да се свърши гербеляшката разсипия.

  18. 18 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 524 Любопитно

    ""
    [quote#0:"статията"]Срокът за приемане на оферти е удължен до края на септември.[/quote]

    1. Кога е обявена поръчката и кога се е разбрало за нея, след като Дневник пише чак сега?

    2. Какъв е бил първоначалния срок за приемане на оферти, че сега се удължава до края на септември (т.е. с цели 5 (пет) дена)?

  19. 19 Профил на bgzdravka
    bgzdravka
    Рейтинг: 351 Неутрално

    спокйно , в бургас струваше няколко милиона

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5954 Неутрално

    До коментар [#16] от "radost.petrova":

    значи признаваш, че старият план НЕ СТРУВА !?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#11] от "laveol":

    Съгласен съм с коментара ти, но в структура като СГМ задължително трябва да има компетентни хора които да могат да анализират въпросните данни и да актуализират стратегиите си. Това трябва да е постоянен процес, а не през няколко години да плащат яки суми на външни хора.

  22. 22 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Дано поне свършат нещо свестно за тези пари

  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    За близо 5г. транспортният план на столицата ще се ъпгрейдва на стойност повече от 30% от този изготвен през 2010г.
    Течи в СОС парите за нищо ги нямат?!

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    [quote#19:"bgzdravka"]спокйно , в бургас струваше няколко милиона[/quote]
    ...*да надгради съществуващия транспортен модел на града, който е изготвен през 2010 г. от консултантската фирма "Мот Макдоналд" за 2,3 млн. лева.* - с новите 700 хилки, та кръгло 3 милиона. Ма като има бунаци да преизбират гербелящината.

  25. 25 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    [quote#19:"bgzdravka"]в бургас струваше няколко милиона[/quote]

    Не знам колко е струвал, но това лято ми направи впечатление, че добре се е получило в Бургас.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  26. 26 Профил на Raegan
    Raegan
    Рейтинг: 279 Гневно

    Ама разбира се, че София има нужда от нов план за градска мобилност! Но защо толкова евтин? Нямаше ли от плановете по 3-5 млн евро??

  27. 27 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 567 Неутрално

    "и да анализира актуалните данни за пътниците , които общината ще й предостави.
    Според документите проучването на общината е от 2014 г. . Пак на базата на общинските данни фирмата ще анализира състоянието на транспортната инфраструктура в града какво въздействие оказват платените зони за паркиране."

    Общината или има излишни пари за даване/парите на данъкоплатците/, или няма капацитет/има обаче, всички данни/, да направи анализ, който не би затруднил и продавачите от "Женския пазар".

  28. 28 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    Значи план за 5 години - над 2 млн
    план за 20 години - 700 хил?!

  29. 29 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#21] от "neznaiko.bg":

    Не сте прав. Обикновено за тази дейност се наемат специализирани фирми, като Мот Макдоналд. Тяхното предимство е, че имат достъп до специализиран софтуер и последни тенденции в планирането на транспорта. Трябват ви хора с докторски степени в областта, а тези хора с много скъпи.

    За сведение, моделът на градския транспорт в Амстердам струва няколко млн. евро, като отчита неща като кога студентите отиват на лекции. Много работа и софтуер ви трябват за това.

    Идеята, че с Ексел може да изпланирате такава сложна система е меко казано наивна.

  30. 30 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#27] от "subaru":

    Целта на това упражнение е да намери оптималното съотношение качество на транспорта/разход/емисии газове. Ако въобще сте взимали някога математически методи, ще си спомните, че и най-обикновената транспортна задача не е проста работа.

  31. 31 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 567 Весело

    До коментар [#30] от "peaspiring":

    Благодаря, че ми помогнахте да се ориентирам в сложната материя по "надграждане на съществуващия транспортен модел". Казваам го без ирония. Значи в столичната община няма зам. кмет по транспорта/а имало такъв, той е обявил поръчката/ и съответните специалисти в съответните дирекции. Които получават заплати за това, което работят. Много жалко. За нас. Данъкоплатците.

  32. 32 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#29] от "peaspiring":

    Да, специализирания софтуер и микромоделирането за общо 2,3 млн лв се оказват толкова успешни, че в Общината и СГМ още не могат да вденат за какво става въпрос и дават още 700 000 лв за да им се дообясни поне в частност за градския транспорт.

  33. 33 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    най-лесно се харчат бюджетни средства, особено при такъв мат'рял, дето ще се вдигне на бунт ако му пуснат 2 сметки за тока наведнъж, но ако някой завлече милиарди или окендза поредната природна даденост, пасува.

  34. 34 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Какви 700 бона? По белия свят за това ще са нужни няколко дипломанта и доцента по съответните специалности, едните ще си напишат дипломните, другите по една дисертация и ще разделят едни титли и евентуално пари.
    Дори може да се обяви конкурс, да се сравнят резултатите, да има обществено обсъждане на заданието и на резултатите. Ама така ако стане ще бъде прекалено открито и не предполага корупция...

  35. 35 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#31] от "subaru":

    Изграждането и анализът на един модел е нещо съвършено различно от ежедневното управление на транспорта, което го правят в общината. Разликата е като изграждането на офис сграда и последващото й управление и поддръжка - за първото имате нужда от поне едно архитектурно студио и строителна компания. За второто - най-много от един строителен инженер плюс електричар, ВиК и почистване.

    На база на модела изграждате стратегия, и след това я изпълнявате. Това е добре отработен процес, който се прилага в обществения и частния сектор по цял свят.

  36. 36 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#34] от "Лео":

    Дрън дрън. Явно не сте били в белия свят. Няма кой да даде такова нещо на дипломант, тъй като има и договорна отговорност за качество и т.н.

    Естествено, в БГ всички всичко знаят. Затова, естествено, сме най-богата държава, пардон, най-бедната в ЕС.

  37. 37 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#32] от "neznaiko.bg":

    Общината не прие препоръките на Мот Макдоналд. Дали са ги разбрали - съмнявам се. Новият зам - кмет обаче е учил точно това, и то не в УНСС, така че има надежда.

  38. 38 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 536 Неутрално

    [quote#35:"peaspiring"]На база на модела изграждате стратегия, и след това я изпълнявате.[/quote]

    + за коментарите Ви.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  39. 39 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    [quote#36:"peaspiring"]и т.н.[/quote]
    Точно тук е проблемът. Един план за градска мобилност се основава на един алгоритъм и входни данни. Входните данни ако ги нямаме, някой трябва да ги събере. Алгоритъма ако го нямаме, трябва да го препишем или измислим и проверим. И всичко това не струва 700 бона!

  40. 40 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 629 Весело

    До коментар [#39] от "Лео":

    Ами кандидатствайте за проекта. Щом мислите, че е толкова просто, сигурно е ....

  41. 41 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#39] от "Лео":

    Проблемът, колега е, че тоя алгоритъм трябва да обработва бая данни, да екстраполира в бъдещето, да прави бак тестинг, да оптимизира, и т.н. Освен това, консултантът трябва да има опита да прецени дали това, дето го вади алгоритъма, е реалистично или не.
    И накрая, консултантът гарантира, че алгоритъмът работи. И ако утре се окаже, че е бъгав, ще си носи последствията. Което вашият доцент няма как да направи.

  42. 42 Профил на Филателист
    Филателист
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#7] от "neznaiko.bg":

    Естествено че могат да си го направят държавните чиновници на които така или иначе им се плащат заплати за това но .......... според съвременната стратегия на България за "демократично развитие" всичко трябвало да се прави от външни фирми и да се премахне участието на държавата, защото тя била лош стопанин. Така например вместо енергото да си остане държавно, сложиха едни външни фирми (кърлежи) които да смучат от едни изцяло държавни ресурси.
    А относно образованието и ценза на служителите гаранция няма. В нашите университети и маймуна да кандидатства ще я приемат и ще завърши. Това е така наречената "инфлация в образованието". Нивото пада.

  43. 43 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 296 Неутрално

    До коментар [#20] от "КМЕТ В СЯНКА":

    аз нямам нищо за признаване Който го е правил, приемал и плащал да си признава. Чела съм само част от документацията от стотиците страници, които оформят плана и доклада към него. За експертите беше ясно че ГПОД има проблем с набирането на качествени данни за транспорта. Това е част, но само малко част, от причините администрацията да не желае да го изпълнява.

  44. 44 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Столична община притежава софтуер за транспортно моделиране, но май не работи много с него (PTV Vissim или Vissum). Би трябвало чрез новата Интелигентна система за управление на трафика да има данни за трафика, вкл. в реално време. Вече съм писала тук, че такива данни от тази интелигентна система за десетки милиони НЕ се събират. Иначе няма причина за тази обществена поръчка данните на общината да са едва от 2014 г.

  45. 45 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    До коментар [#12] от "gost22":

    Ще обещаем, че ще обрамчим София с кофраж по околовръстното, ще излеем една обща бетонова плоча върху целия град, така че всеки да може да си ходи с кола до всяка точка и всеки гражданин ще има възможност да отпори гъз метър на декар, шкембето му да пристига навсякъде 5 минути преди него и като се тупа отгоре след ядене, да може с гордост да казва "Под голем камък - голема риба!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  46. 46 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#42] от "Филателист":

    Пич, май не си виждал длъжностна характеристика на чиновник в община.

  47. 47 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    [quote#45:"cinik"]ще излеем една обща бетонова плоча върху целия град, така че всеки да може да си ходи с кола до всяка точка и всеки гражданин ще има възможност да отпори гъз метър на декар, шкембето му[/quote]
    Шега, шега, обаче можете да обещаете улици за всяка новопостроена сграда... а като ви изберат, ще давате разрешително за строеж, само, ако улицата и комуникациите до обекта са изградени. Така хем ще изпълните обещаното, хем няма да има как обектите да "стъпват" на тротоара и да остава за пешеходците две педи и един бордюр. То и самите тротоари ще може да са по-широки и да има място за велоалеи, щото ще се правят преди застрояването и няма строежа да излезе от парцела... И да не забравите да им оставите авантата с тесните стълбища и смешните размери на стаите — Ганьо обича авантата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK