За да са сигурни, пешеходните пътеки трябва да са надигнати

За да са сигурни, пешеходните пътеки трябва да са надигнати

© Юлия Лазарова



Пешеходните пътеки трябва да са надигнати. Не може да се вменяват задължения на пешеходеца, защото в битката му с автомобилите, е неравностойна. Това заяви Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите от катастрофи. "Дневник" го потърси във връзка със становището на Висшия адвокатски съвет (ВАдС) по тълкувателното дело на Върховния касационен съд (ВКС) свързано с практиката по дела с пътнотранспортни произшествия. Според адвокатския съвет пешеходецът би имал предимство само ако е заел пътеката правомерно - да се е съобразил със скоростта, посоката на движение и отстоянието на приближаващите коли


Заседание във ВКС по тълкувателното дело е насрочено за 6 октомври. То бе образувано след въпроси от главния прокурор Сотир Цацаров, министъра на правосъдието Екатерина Захариева и председателя на ВКС Лозан Панов. През август стана известно становището на Инспектората към ВСС, според което правото за пресичане на пешеходна пътека е относително.


Повод за въпросите към върховния съд стана делото за смъртта на Лора Казанлиева от Варна, която беше прегазена от моторист на пешеходна пътека. В края на март ВКС намали наказанието на обвинения Диян Станчев на две години затвор, но това, което предизвика остри реакции на близките на загиналото момиче, беше решението на мнозинството от състава на съда, че Казанлиева е съпричинила инцидента.





Според Владимир Тодоров в закона за движение по пътищата има противоречие. Там вече има разписано задължение на пешеходците да се съобразяват, пресичайки пешеходна пътека с идващите автомобили. Същевременно обаче, няколко текста след това, е записано, че шофьорите са длъжни, приближавайки пешеходна пътека да намалят или да спрат.


"Пешеходецът не може да се прави на радар, да мисли за скоростта и спирачния път на приближаващия автомобил",


смята Тодоров. По думите му може да се разшири разписаното в закона задължение на шофьорите задължително да са внимателни при приближаването на пешеходна пътека. Сега подобен текст има и е свързан с пресичащи деца.


В София до преди няколко години половината от жертви на катастрофи са били пешеходци. След поставянето на легнали полицаи и наддигнатни пешеходни пътеки, данните са се променили. Проверка на "Дневник" наскоро показа, че от 2013 г. до края на юни 2016 г. в трите най-големи града в България - София, Пловдив и Варна са станали над 2 000 катастрофи на пешеходни пътеки.


"Не сме европейска държава по отношение на пешеходците. Единственото спасение е пешеходните пътеки да са надигнати. Така те физически възпират автомобила и намаляват скоростта му", заяви още Тодоров. Все още надигнатите пешеходни пътеки са прекалено малко и то не във всички градове на страната. Тодоров очаква ВКС да отсъди в полза на пешеходците.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (118)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Много би било добре, ако отбележете и скоростта при сблъсъка на убиеца Станчев с Лора 88.9 км/ч. Най-вероятно келешът се е движил с много по-голяма скорост преди да види пресичащата Лора. В населено място ограничението е 50 км/ч

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1904 Неутрално

    Повдигането на пешеходната пътека не е достатъчно, трябва да се направи нещо на поне 5 метра преди пешеходната пътека, защото водач, който не знае, че има повдигната пешеходна пътека няма да намали и пак може да нанесе сериозни поражения на пешеходец.

  3. 3 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Хубаво е и парапети да се поставят.

  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Разкарват се сегашните корумпета, взимат се под наем пътни полицаи някъде от Европа дето да спират и взимат точки и книжки за недадено предимство на пешеходец, линейка и т.н. и за 6 месеца Ганю ще стане съвестен шофьор и ще спазва всички правилници.

  5. 5 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Пешеходните пътеки НИКОГА не могат да са 100% сигурни - ако шофьорът е с много промили, или надрусан, или е в "гонка", или кой знае какво ... не разбирам тази неистова съпротива срещу толкова елементарно нещо - преди да стъпиш на пътеката, да погледнеш наляво, а като стигнеш средата на платното - надясно ... толкова ли е трудно ???

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  6. 6 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 479 Неутрално

    На всички булеварди и големи кръстовища трябва да се направят подлези или светофари, не може да се разчита на добрата воля на водачите на МПС защото в България такава не съществува. В цивилизованият свят щом стъпиш на пешеходната пътека колите спират, но ние сме далеч от цивилизацията, тук важи закона на джунглата.

  7. 7 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Ако "задкормилното устройство" не намали скоростта КАТО ВИДИ пешеходна пътека, фактът че тя в "вдигната" няма да спаси пешеходеца намиращ се на нея. На "дигната" пътека колата "се тресе" когато я мине с над определена скорост, демек вече е помела пешеходеца.

    В някои държави поставят едни ленти 100-200 м' преди кръстовищата/училища, които причинявам МНОГО неприятно вибриране на колелата, ако се шофира с над определена скорост. ТОВА би помогнало за намаляване на скоростта преди кръстовища/училища. Но "легналият милиционер" е ултимативното решение май!

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  8. 8 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    много ми хареса сравнението с куршума-ако жертвата на огнестрелна рана не е съобразила поведението си със скоростта и посоката на куршума-значи има съпричиняване.За да се прикрие една законова грешка-чл.113 от ЗДвП и няколко грешни съдебни решения много хора се раздават и пишат глупости.

  9. 9 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Слагайте пешеходни пътеки тук и там и се надявайте, че няма да стават задръствания и да има ранени. Задачка за размисъл, защо метрото е по-добро от трамвая, а защо на магистралите се слагат ограждения, а когато се правят скоростни ЖП линии се правят подлези и надлези? Като си отговорите на това, хайде пак към това трябва ли при днешния трафик, да има пешеходни пътеки.

  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3562 Весело

    Според адвокатския съвет пешеходецът би имал предимство само ако е заел пътеката правомерно - да се е съобразил със скоростта, посоката на движение и отстоянието на приближаващите коли."А защо чертаем пешеходни пътеки,като същите условия важат и тогава когато се пресича на места където няма пешеходни пътеки.

  11. 11 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#5] от "роджър":

    Роджър, разбира се, че човек трябва да се огледа, когато пресича, не сме идиоти. Но да изчислиш скоростта на всеки шофьор и/или моторист който се движи в радиос от 50 метра от пешеходната пътека, за да видиш дали ще можеш да пресечеш, е нелепо.

  12. 12 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#10] от "chicago514":

    Резонен въпрос.
    След тълкуването на ВАдС, единственият правилен отговор е:
    За да се усвояват едни държавни пари

  13. 13 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Решението е подлези и надлези - вярно, скъпичко, но напъло сигурно.
    Пешеходни пътеки като на Цариградско например са безумие, ако ще пет светофара да имат. Хем правят задръствания, хем са опасни. Булевардите трябва да са свободни за трафик и НЕВЪЗМОЖНИ за пресичане от пешеходци.
    Вътрекварталните пътища трябва да имат ограничение 30 км/час и там пътеките трябва да са надигнати така, че да не могат да се преминават с повече от 40-50 км/час.

    Знанието е сила, информацията - власт
  14. 14 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Това с надигането е добре. Може и още: камера на всяка пешеходна пътека и ограничение на скоростта до 30 кмч. А най-добре е да вземем и да преведем германския закон и да спрем да импровизираме.

  15. 15 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1171 Гневно

    "Пешеходецът не може да се прави на радар, да мисли за скоростта и спирачния път на приближаващия автомобил"

    Ще излезе , че е напълно законно и на пешеходна пътека да се газят пешеходци

  16. 16 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#12:"Chubachubs"]След тълкуването на ВАдС,[/quote]
    Висшия адвокатски съвет според Вас съд ли е ???
    Да знаете ВАдС да е "осъдил" някого ?
    Що се филмирате толкова ???
    И щом така пише в ЗдвП и Правилника, какво различно становище да даде ВАдС ???

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  17. 17 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#10] от "chicago514":

    Наистина може да се пресича където искаш, НО само на двулентови пътища в населено място.

  18. 18 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    [quote#5:"роджър"]преди да стъпиш на пътеката, да погледнеш наляво, [/quote]

    Половината пешеходци първо гледат надясно, а като стигнат средата - наляво.
    Като му направиш забележка, се зъби - "кво искаш ве, що да се оглеждам, длъжен си да ме пазиш" и цепят по диагонал извън всякакви пътеки.........
    На един, който заяви, че "като го сгазя, ще го лежа", се наложи да му обяснявам по-подробно, че на оня свят ще му е слабо утешение, че може и "да го лежа".
    Монетата има две страни както винаги, само на тукашните форумни талибани им дай някаква "кауза", че да я прегръщат яко до пълното й задушаване.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    [quote#12:"Chubachubs"]Резонен въпрос. [/quote]Ами да.Това решение е абсолютен нонсенс.

  20. 20 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1288 Весело

    [quote#14:"galapagas"]А най-добре е да вземем и да преведем германския закон и да спрем да импровизираме.[/quote]

    Съгласен съм - там никой не смее да пресича извън пешеходна пътека (може да отнесе поне забележка, а понякога - и глоба), а ако го направи - оглежда се 16 пъти и припка като кошута, защото там се кара бързо и никой не му спира.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  21. 21 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#15:"daam"]Ще излезе , че е напълно законно и на пешеходна пътека да се газят пешеходци [/quote]
    Според няколко тукашни "автори" може и така да "излезе", к'во ви пука каква е истината ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  22. 22 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Първо - подкрепям с две ръце това пешеходните пътеки да са повдигнати (шофьор съм). Но трябва да има стандарт за височината - едни са прекалено ниски, други се катериш с автомобила и караш известно време, и тогава слизаш, на места пристъргваш дори..

    Второ - за следния текст от горе:

    "Пешеходецът не може да се прави на радар, да мисли за скоростта и спирачния път на приближаващия автомобил"

    Пешеходецът трябва да е длъжен да се оглежда преди да пресича - ВИНАГИ. Това не е нужно да е закон, на това се учат децата до 3-4 годишна възраст. Проста логика и чувство за самосъхранение. Ако такива изказвания станат повече някои немислещи просто ще пресичат без да гледат. В много ситуации пешеходците го правят това - просто тръгва, а вече има автомобил в непосредствена близост до пешеходната пътека... какво да направи човека, като няколко закона от физиката му пречат да спре на секундата?

    Малко да се мисли като се говори и като се прави.

  23. 23 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#16] от "роджър":

    Може ли да ми пуснеш параграфа от закона, където пише че пешеходецът трябва да измери скоростта на движещите се автомобили в участъка където пресича? Нещо ми обягва от чл. 113, чл. 114 и чл. 119.

    Наясно съм какво е ВАдС и е притеснително когато говорим за ВИСШ адвокатски съвет, ако теб не те притеснявам, не се хаби да пишеш тук.

  24. 24 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#23:"Chubachubs"]Може ли да ми пуснеш параграфа от закона, където пише че пешеходецът трябва да измери скоростта на движещите се автомобили в участъка където пресича? [/quote]
    А ти можеш ли да ми кажеш кой твърди това, освен форумните разбирачи ?
    И да - няма смисъл да се хабя в малоумни препирни, успех !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  25. 25 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Направо светофари най-добре.. За да е ясно, че както пешеходците имат право да преминават, така и автомобилите и да е ясно кой кога..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  26. 26 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#22] от "popovp":

    Когато има пешаходна пътека (обикновенно има и знак) шофьора ще кара с такава скорост за да не му пречат физ. закони да спре и това трябва да е регламентирано с закон. Знаеш ли че има много пешаходни пътеки на които не намаляват и не можеш да минеш.

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  27. 27 Профил на Kimi
    Kimi
    Рейтинг: 217 Гневно

    Задачка:С колко километра в час се движи автомобил,който идва от аерогарата и иска да се включи в Цариградско шосе. И вижда,че някой ама много умен гений е сложил пешеходна пътека точно там. Нямам думи!

  28. 28 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 531 Неутрално

    МВР е най-големият работодател в страната. Защо не осигурят полицаи сутрин, обед и вечер да помагат на децата да пресичат на пешеходните пътеки?
    В Пловдив след инцидент на затъмнен участък на пешеходна пътеща вече има монтирано специално осветление, заедно с други мерки - контрол на скоростта на автомобилите, правилно пресичане на пешеходците, повдигнати пешеходни пътеки според мен би имало полза.

  29. 29 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 793 Весело

    бе да ги дигнат на метър височина примерно.....прекрасна идея!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  30. 30 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 973 Неутрално

    За да са сигурни пешеходните пътеки трябва да са надигнати поне 30 см, с формата на пресечена пирамида с остри ръбове по края.
    Преди една седмица бях в Хасково. Нито една от колите с хасковска регистрация/които бяха около мен разбира се/, не даде предимство на пешеходци на пешеходните пътеки/добре обозначени със син и жълт цвят и съответните знаци/. На три пешеходни пътеки на които спирах, пешеходците ме гледаха недоверчиво и едва след кратък размисъл се осмеляваха да преминат. Съответно спрелите зад мен местни водачи недоволстваха, натискаха клаксони, присветваха с фарове а двама юнака си изпилиха гумите, възмутени от това, че някой ги е забавил.

  31. 31 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#25:"ostin22"]и да е ясно кой кога.. [/quote]
    то и сега е ясно кой кога, то това е проблема, че някакви джигити газят на пешеходни пътеки и сега аверите им се чудят как да извъртят закона, че да не лежат по 100 години, аккто си му е реда....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  32. 32 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#5] от "роджър":

    Нали не забравяте слепите хора?

    Подпис - електронен ;)
  33. 33 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    [quote#5:"роджър"]не разбирам тази неистова съпротива срещу толкова елементарно нещо - преди да стъпиш на пътеката, да погледнеш наляво[/quote]

    Никой не се противи, това е изискване го има във всички закони за движение, които познавам. Само че, ако стъпи пешеходецът, той е този който има предимство. Затова и водачи, като наближат пешеходна пътека трябва да са готови да му дадат предимството. Затуй се слагат знаците за пътека, а не за красота. Ослушваш се така, както ако наближаваш нерегулирано кръстовище да пуснеш колата отдясно. Там така ли обясняваш на колата вдясно физичните закони.

  34. 34 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 431 Любопитно

    Повдигнатите пътеки и т.нар. "легнали полицаи" са най-голямата недомислица у нас. Това е ярък пример за палиативно решение, което не бори причината, а следствието, при това го бори на цената на разбити и одраскани коли. След като шофьорите не са възпитани, превъзпитание с камери е много по-ефективно, а и пари ще се съберат.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  35. 35 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 322 Неутрално

    За простака зад волана е много по-важно да не си одраска таратайката, отколкото премазването на пешеходец. Като прегази човек, отива, плаща си където трябва и получава условна присъда,а при одраскана кола, трябва да отиде на автомонтьор, който реже главата до кръста.

  36. 36 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    [quote#34:"Mark Twain"]След като шофьорите не са възпитани,[/quote]

    А бе те каквито са шофьорите, такива са и пешеходците. Просто КАТ не си върши работа, нацвъкани са пешеходни пътеки на всеки пет метра. Там където има голям поток от пешеходци трябва да се поставят светофари, там където пътеки са близо една до друга, просто трябва да се съкратят.

  37. 37 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1151 Гневно

    Абе я мръднете някъде на запад, където се спира по стопове, ЧАКАТ се пешеходците докато наближават пешеходните пътеки и други странни за нас неща. Как са се научили? Защо не са им повдигнати пешеходните пътеки? Ама най-лесно е да се харчат пари, за да може да се открадне нещо, вместо да се въведе ред!

  38. 38 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Каквото и да измислят, докато полицията не започне да работи нищо няма да се промени.
    Не знам колко от вас си спомнят, но преди 15-тина години използването на колан беше екзотика. После ченгета започнаха да гонят здраво и сега всеки се закопчава.
    Това е рецептата и за неправилното паркиране и за спиране на пешеходни пътеки и за спазване на ограниченията за скорост.
    Така че лелята министър да почва да бачка, а не да разтяга локуми по всички телевизии.

  39. 39 Профил на Kati Tzacheva
    Kati Tzacheva
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#9] от "ivanko77":

    Не знам защо коментарът ти има отрицателен вот. Много си прав. Който е ходил на запад, знае, че пешеходни пътеки се слагат в краен случай, светофарите в градовете също са малко. Вместо това има подлези и надлези - по-малко трафик и по-малко предпоставки за ПТП. Друг е въпросът, че това би станало доста бавно в България, защото все пак инвестицията е значително по-голяма.

  40. 40 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#39] от "dqvolski_angel":

    Цивилизованите хора отдавна са осъзнали, че в града най-важен е пешеходеца, после е пешеходеца в градски транспорт, след тях е колоезача и чак на опашката е автомобила.
    Затова хората правят пешеходни пътеки, подобряват градския транспорт и велоинфраструктурата.
    Затова да си паркираш бараката в центъра на голям град струва майка си и баща си.
    А глупостта с подлезите и надлезите я има само тук.

  41. 41 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 217 Гневно

    До коментар [#14] от "galapagas":
    Надигането на пешеходната пътека е абсолютно грешно: когато шофьорът не е в ред и прави грешка, нещо трябва да го спре преди пешеходната пътека, т.е. преди пешеходеца.
    Какво от това, че е надигнато, това не пази зоната на пешеходната пътека...
    Толкова е просто и всеки шофьор го е изпитвал на гърба си...

  42. 42 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    до попов-човече приближаваш пешеходна пътека,виждаш че има пешеходец, който се чуди дали да тръгне да пресича или не, или дали шофьорът ще спре или не.Това винаги говори на нормалния шофьор-натисни спирачка,той може да тръгне точно пред колата ми.Ако си действал така пешеходецът никога няма да те изненада.

  43. 43 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 217 Разстроено

    До коментар [#30] от "subaru": ти брато не си нито пешеходец, нито шофьор....
    Той като се напие или като си гледа в телефона, каквото и да има на пътя ще го прескочи и ще те удари....
    Въпросът е как да го ударим преди да мине през пешеходната пътека, дали можеш да го разбереш????


  44. 44 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#42] от "dolna4erti4ka":
    въпросът е когато не виждаш, какво правим тогава....

  45. 45 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Нормално е пешеходецът да се оглежда, като пресича. това си е инстинкт за самосъхранение, особено по нашите земи. Но шофьорите са длъжни да се движат с максимум 50 км/ч в града, а при приближаване на пътека да намалят и да могат спрат винаги, когато има пешеходец. За да убиеш човек на ппешеходна пътека, значи ти не само не си спазил закона за движение по пътищата, ти не си спазил никакви морални закони, за да си част от това обчество. Ти просто един убиец. И затова не мога да се съглася с това изопачено тълкуване на закона, което вменява вина и съучастие на жертвата. Тя е жертва на социопат, който трябва да си понесе заслуженото.

  46. 46 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Това нещо като лежащи полицай ли са?
    Едва ли ще имат ефект такива надстройки,
    освен финансови за изпълнителите им !!!

  47. 47 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 988 Неутрално

    [quote#37:"Лео"]Абе я мръднете някъде на запад, където се спира по стопове, ЧАКАТ се пешеходците докато наближават пешеходните пътеки и други странни за нас неща. [/quote]
    Не е само "на запада"Споменавал съм това странно (за мен, след последното 10 г' отсъствие) явление вече няколко пъти:

    В кв. Иван Вазов (на Витошка, И на малките улички), и в центъра, МНОГО шофьори спират на пешеходците още преди да са стъпили на пешеходната пътека През почивните дни-ПОЧТИ всички А мнозинството от тези които не спират са такива с коли регистрирани извън София.

    Масовото изключение (демек НЕспиращите) са т.н. "баничарки"/доставчици на стоки (те "на специален режим" ли са?!? Баш тях най много ще ги заболи ако се въведат (И СЕ НАЛАГАТ ЕФЕКТИВНО) малко по строги санкции: Глоба (събираема) за всяко нарушение, за рецидивистите-увеличена глоба+отнемане на книжка/кола за месец до няколко и т.п. Това ги удря директно в джоба (далеч не всички от тях са баровци, на които не им пука от 100-200 лв/месец глоби), и след време И ТЕ ще се научат (ПРЕЗ ДЖОБА) да спазват правилата!





    До коментар [#37] от "Лео":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#5] от "роджър":

    А като минавам на зелено да се оглеждам ли пак? А когато ходя по тротоара? Щото някой надрусан идиот може да изкочи с колата на тротоара, нали? Тогава може да съм виновен, че не съм го предвидил там...

    Абе, ти... верно ли? Да, всеки се оглежда на пешеходна пътека, ама шофьорите трябва да си набият в тиквите, че там не пешеходеца пресича улица, а улицата пресича пешеходна част.
    [quote#22:"popovp"]какво да направи човека, като няколко закона от физиката му пречат да спре на секундата?
    [/quote]
    Човекът до пешеходната пътека трябва почти да е спрял. Тогава законите на физиката не са проблем.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    ето още едно малоумно решение на Пловдивск съдии да видите за какво говорим https://legalacts.justice.bg/Search/GetMotiveContentByActId?actId=dyOYcJmwa9Q%3D

  50. 50 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    вижте едно малоумно решение на пловдивски съд-ще разберете за какво говорим-малкото дупенце кара със 100 в града,съдът му казва браво -https://legalacts.justice.bg/Search/GetMotiveContentByActId?actId=dyOYcJmwa9Q%3D

  51. 51 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#10] от "chicago514":

    Не е съвсем така, на много места където няма пешеходна пътека пресичането не е позволено.

  52. 52 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#41] от "pur6ing":

    Освен това от повдигането, колата излита нагоре.

    Трябват съоръжения, които са вдадени в земята, за да забият предницата преди самата пешеходна.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  53. 53 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#27] от "Kimi":

    Трябва да се движи с 50, колкото е ограничението. А не да лети със 100, мислейки си, че от летището до центъра кара по магистрала.

  54. 54 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    [quote#6:"exit13"]В цивилизованият свят щом стъпиш на пешеходната пътека колите спират[/quote]

    В някои цивилизовани държави спират даже още като те видят, че си застанал на бордюра до пешеходната пътека. Това просто не спира да ме удивлява.
    А тука според новите гениални тълкувания трябва да изчислявам скорост, траектория, спирачен път и да ръкомахам. Нищо чудно скоро да ми вменят и задължението да подсвирквам кодирани сигнали.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  55. 55 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    Държавата отново абдикира от задълженията си. В случая, държаната структура КАТ, иска да прецака всички граждани, дори и пътниците в ГТ само защото нейните служители са неспособни да опазят закона дори на такива къси отсечки, каквито са пешеходните пътеки.
    Високите пешеходни пътеки, означава пълзящ (не просто бавен, а именно пълзящ) трафик, бавни автобуси и тролеи, означава по-дълго време задръствания, означава повече форсиране и от там по-кофти въздух в градовете, означава повече потрошени автобуси и автомобили, което бърка в джоба дори на всички данъкоплатци (от къде мислите се вземат парите за дотиране на градския транспорт), означава калпаво снегопочистване и куп още неприятни последици. И защо? Защото плащаме над милиард от бюджета за полиция, която не е способна да наложи спазването на законите дори на пешеходните пътеки.
    Да, между другото, по-високите автомобили (джиповете) и микробусите имат възможност за активно окачване, което обезсмисля дори "седналите полицаи"*.

    ------------------------------------
    * Гърбиците на жаргон се наричат "легнал полицай", а по-високите са: направо седнал полицай...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  56. 56 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#15] от "daam":

    Вижда ми се че много взе да се спекулира с темата. Разбира се че пешеходеца трябва да се огледа преди да тръгне да преминава. Това че е на пешеходна пътека не значи че трябва да се стрелне рязко през тази пешеходна пътека без да му мисли, защото една кола и с 20 км да кара пак няма как да реагира ако някой рязко изскочи на пешеходната в посления момент.
    Всеки който е карал в населено място знае че много често има хора просто стоящи на тротоара на пешеходната, разговарящи си или чакащи нещо, да се спира на пешеходна когато виждаш че някой се кани да преминава е нормално, но няма как винаги водача на автомобил да спира всеки път когато има пешеходна пътека.

  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8286 Неутрално

    До коментар [#54] от "Хриси":
    Никакви правила и закони не могат да спрат недисциплиниран човек. Но и на мен ми се е случвало да съм още на тротоара, и шофьор да спре ,и изчака да пресека. А ми се е случвало да ме засекат на зелено и да се чудя накъде да вървя.

  58. 58 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#55] от "gost22":

    Освен всичко изброено от теб, това означава, че и вероятността да ти се повреди по бързо колата е много по-голяма защото някой легнали полицаи са такива "ръбове" дето зле ти става за колата като минеш през тях, представям си какво ще е ако през 50 метра трябва да минаваш "легнал полицай".

  59. 59 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    [quote#47:"Мойше! Толкоз!!!"]Масовото изключение (демек НЕспиращите) са т.н. "баничарки"/доставчици на стоки (те "на специален режим" ли са?!? Баш тях най много ще ги заболи ако се въведат (И СЕ НАЛАГАТ ЕФЕКТИВНО) малко по строги санкции:[/quote]
    Нищо подобно. Точно те могат да си структурират бизнеса така, че да фучат извън натоварения трафик. Просто българина е устроен първо да ближе сол, после да яде бой, а накрая да си плати...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  60. 60 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    До коментар [#58] от "Modestmouse":

    Ми именно де — аз ще плащам двойно и тройно заради КАТ, дето не могат да свият сърмите на десетина автоталибани профучаващи на пешеходните пътеки. Останалите 90 мераклии сами ще си седнат на задниците, като видят какво им се е случило на първите 10... Особено пък на онези с моторите, дето се чуват още от съседния квартал.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  61. 61 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Гневно

    [quote#2:"442"]Повдигането на пешеходната пътека не е достатъчно, трябва да се направи нещо на поне 5 метра преди пешеходната пътека[/quote]
    Така е - направо трябва да се заличи улицата! Щото статистиката дава, че по кърските пътища няма убити пешеходци.
    Ако може да се забранят автомобилите, че българинът е тъп, кьорав, сакат и куц и не може да ползва такива неща. Само детски колички по кърските пътища!

  62. 62 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 678 Неутрално

    [quote#11:"Chubachubs"]Роджър, разбира се, че човек трябва да се огледа, когато пресича, не сме идиоти. Но да изчислиш скоростта на всеки шофьор и/или моторист който се движи в радиос от 50 метра от пешеходната пътека, за да видиш дали ще можеш да пресечеш, е нелепо.[/quote]
    Да, много по-яко е, когато автомобилът е на 5м от пешеходната пътека, пешеходецът да скочи на нея и да чака автомобилът да "закове" на място. Не стават така нещата, в крайна сметка зад автомобила вероятно идва друг автомобил, който не вижда, че някой е скочил на пътеката и когато предният "закове" задният се хаква в него. Има изискване в закона - да не се спира рязко, освен ако не е абсолютно необходимо.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  63. 63 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Любопитно

    [quote#7:"Мойше! Толкоз!!!"]които причинявам МНОГО неприятно вибриране на колелата[/quote]
    Сиреч предизвикват загуба на управлението на автомобила, което си опит за предумишлено убийство, нали!?
    Тоест Гуманитарно трябва да убиваме по-грамотните участници в пътното движение?

  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#56] от "Modestmouse":

    Я да си представим чисто хипотетичната случка - искаш да се качиш с колата си на тротоар поради някаква причина (за много хора всъщност е ежедневие като гледам). Тогава какво правиш, разчиташ хората да се огледат или ти внимаваш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Весело

    [quote#10:"chicago514"]А защо чертаем пешеходни пътеки[/quote]
    Сега попитай и защо "чертаем" кръстовища, като може да се завие на "повдигнат участък" (тротоар), който според дебилите бил продължение на уличното платно!
    Опитай се да си отговориш дали кръстовището е "продължение на уличното платно" или там предимствата се преформулират!

  66. 66 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#64] от "Darth Plagueis":

    Какво е връзката със случая, разбира се че независимо дали караш по пътя или искаш да се качиш на тротоара трябва да се внимава, това не значи че пешеходеца не трябва да се оглежда преди да пресича на пешеходна, децата от малки се учат да внимават като пресичат, пешеходна пътека и тротоар не са едно и също нещо. И не че се качвам на тротоари с кола, но не винаги качването на кола на тротоар е нарушение.

  67. 67 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Весело

    [quote#4:"lustmord"]взимат се под наем пътни полицаи [/quote]
    Защо да се харчим излишно!? Има по-просто решение - турга се минимален данък на МПС от 10000 лв., хем постъпления за общината (за да бразди улиците според желанията на дебилите), хем ще има здравословно ходене, хем кварталните бакалии ще се развиват ... на хляб и вода, пак здравословно и екосъобразно.

  68. 68 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Любопитно

    [quote#14:"galapagas"]Може и още: камера на всяка пешеходна пътека и ограничение на скоростта до 30 кмч.[/quote]
    И за какво са тия разходи!? Има ли някой, който да може да прегледа записите ... с отверка!? Къде по-просто решение - затваря се улицита, ни пожарни миниват, ни линейки ... и дебилите намаляват.

  69. 69 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Весело

    [quote#34:"Mark Twain"]Повдигнатите пътеки и т.нар. "легнали полицаи" са най-голямата недомислица у нас.[/quote]
    Как ще е недомислица!? Това е "голям удар" на автосервизното лоби. Ако го нямаше това увреждане на уличното пратно, я смениш кормилна рейка или амортисьор на пет години, я не смениш. А сега всяка година се ходи до сервиз по ходовата част. Ако не друго, поне два тампона са за смяна.
    А "умните" пешеходни едни технически преглед на минават на това, с което са обути.

  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#66] от "Modestmouse":

    Зададох ти съвсем ясен въпрос, а връзката е очевидна. Когато се казваш на тротоар (не коментирам дали е нарушение или не), очакваш ли от пешеходците да се оглеждат, или това действие е изцяло твое?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    [quote#48:"Darth Plagueis"]А като минавам на зелено да се оглеждам ли пак? А когато ходя по тротоара?[/quote]
    Задължително! За какво са ти дадени очи!? Дори и гкогато се возиш в превозно средство се пропоръчва да си ги държиш отворени, защото:
    "(2) Целта на този закон е да се опазват животът и здравето на участниците в движението по пътищата, да се улеснява тяхното придвижване, да се опазват имуществото на юридическите и физическите лица, както и околната среда от замърсяването от моторните превозни средства."
    Сиреч отговорен си, макар и косвено, и за идиотите дето се хвърлят на пътя и не разбират какво е път.

  72. 72 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#70] от "Darth Plagueis":

    И пак ще ти кажа, че тротоара и пешеходната пътека не са едно и също нещо. На тротоара пешеходеца не се очаква да се оглежда защото по тротоара не се движат коли, най-много някой да паркира с 2 км, на пешеходната пътека ситуацията е съвсем различна и всеки разумно мислещ знае, че правилното е да си внимателен, нищо че по закон си с предимство.

  73. 73 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 988 Неутрално

    [quote#7:"Мойше! Толкоз!!!"]В някои държави поставят едни ленти 100-200 м' преди кръстовищата/училища, които причиняват МНОГО неприятно вибриране на колелата, ако се шофира с над определена скорост.[/quote]

    [quote#63:"wanderer"]Сиреч предизвикват загуба на управлението на автомобила, което си опит за предумишлено убийство, нали!? [/quote]

    Явно не си срещал тези ленти, та за туй пишеш че те "предизвикват загуба на управлението на автомобила" Нещата са различни: Над определена скорост усещаш вибрация, която ТИ НАПОМНЯ че трябва да намалиш скоростта, по някаква причина (надвишена позволена скорост на специфичен участък на улицата, например). ВВибрациите не са такива та да загубиш управлението на колата, те са на всичките 4 колела. Освен може би ако не шофираш на 150 км/ч и подпираш волана с коляното, щото в лявата ръка държиш пица от която си хапваш, а в дясната държиш смартфон и гледаш клипче

    Апропо, по италианските и австрийските магистрали има нещо подобно на цветната линия между най дясното платно/лента и...май "банкета"..."аварийната лента). Така че ако не се усетиш че се отклоняваш в дясно от дясното платно/лента, тази лека вибрация те информира за това. Често подобни неща има и на цветната линия в ляво
    До коментар [#63] от "wanderer":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  74. 74 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5243 Неутрално

    Пешеходните пътеки ще станат безопасни и после излишни, когато всеки ударил пешеходец бъде осъден ефективно по бързата процедура

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  75. 75 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5243 Неутрално

    Отбележете, един немалък процент ударени/убити пешеходци се се намирали на тротоар

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  76. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#72] от "Modestmouse":

    И аз пак ще ти кажа, че именно в това разбиране е грешката. На пешеходна пътека автомобилът пресича пешеходна зона, а не пешеходецът - автомобилна зона. Пешеходната пътека е нищо повече от един тротоар, улеснен и за автомобили. Там шофьорът трябва да се държи точно все едно си качва таратайката на тротоар. Не да профучава с 80 и да си мисли, че пешеходецът му е длъжен с нещо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 77 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    [quote#42:"dolna4erti4ka"]човече приближаваш пешеходна пътека,виждаш че има пешеходец, който се чуди дали да тръгне да пресича или не[/quote]
    Много от пешеходните пътеки са поставени баш на кръстовище и когато шофьорът завива, няма време да се чуди като идиота, чоплещ семки на тротоара, защото ще застраши живота на останалите участици в пътното движение.
    За чудещите се и люпещи семки има изградени паркове и градинки, където на воля могат да се чудят колкото си искат.

  78. 78 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#76] от "Darth Plagueis":

    С това си мнение не правиш услуга и на самите пешеходци. На пешеходна зона автомобили не се движат. Пешеходната пътека е място за пресичане не пътя а не пешеходна зона и е нормално както водача на автомобила да внимава така и пресичащия пешеходец да внимава. Пешеходната пътека не е южия парк или витошка.

  79. 79 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#78] от "Modestmouse":
    Бъркаш. Не пешеходната зона пресича пътя, а пътят пресича пешеходна зона.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  80. 80 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Съгласна съм да има т.н. ""спящи полицаи"",това е добро решение,но не можем да вменяваме вина за пешеходцит,които не могат да се ""съобразят"" със скоростта на автомобилите,това е нон сенс.

  81. 81 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 509 Любопитно

    [quote#9:"ivanko77"]защо метрото е по-добро от трамвая[/quote]

    А защо в цивилизованите европейски страни да се возиш в градския транспорто не е срамно и защо тук селяндурите си мислят, че ще се случи бедствие, ако слязат от автомобилите си и използват метро, трамвай, тролейбус или автобус?
    В Западна Европа е рядкост някой въобще да си ползва личния автомобил в работно време (обикновено го правят през уикендите и то само, когато не са на разходка или излет с велосипедите си или пеша)?
    И защо, там пешеходеца е господар на пътя, никой не скърца със зъби, а хората чинно намаляват или спират само при намек, че някой се приближава към пешеходна пътека?

  82. 82 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#56:"Modestmouse"]Разбира се че пешеходеца трябва да се огледа преди да тръгне да преминава. Това че е на пешеходна пътека не значи че трябва да се стрелне рязко през тази пешеходна пътека без да му мисли, защото една кола и с 20 км да кара пак няма как да реагира ако някой рязко изскочи на пешеходната в посления момент. [/quote]
    Аз съм шофьор с повече от 1 300 000 км зад гърба си и винаги съм учил децата си,че никога не се пресича на бегом и трябва да се убедят,че шофьора на приближаващия автомобил трябва да ги вижда и да не е прекалено близко.Неспазването на законите,измислени от хората,невинаги води до лоши последици,но неспазването на законите на физиката,почти винаги води до трагични последици.

  83. 83 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Весело

    [quote#76:"Darth Plagueis"]На пешеходна пътека автомобилът пресича пешеходна зона, а не пешеходецът - автомобилна зона.[/quote]
    Дрън-дрън, та пляс! "Зона" означава забранено (не пресичане или преминаване, а появавяне и пребиваване) за някого. Пешеходни зони са парковете - автомобил там не стъпва, освен ако не е със специално предназначение (пожарна, линейка, залесяване след разрешение). "Автомобилни зони" са само тунелите на магистралите (пешеходец, каруца или карач не трябва да има), "релсите" са друга зона - забранена и за автомобили, и за пешеходци.

  84. 84 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Надигнатите пътеки, нито помагат-нито пречат, би помогнало ако колегите са по-културни, а пешеходците по-умни.
    Това шарено боядисване с червено жълто и бяло е много опасно когато пътеката е на пъстра сянка и по нея преминава мацка облечена в същите цветове, направо е като разузнавач маскиран в гората.

  85. 85 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Любопитно

    [quote#80:"Cara Mia"]Съгласна съм да има т.н. ""спящи полицаи"",това е добро решение[/quote]
    През нощта каква работа ще вършат? Ни пешеходец, ни осветление ... остава пак да си спят както всички полицаи.

  86. 86 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Всяка промяна трябва да започне с пребоядисването на пешеходните пътеки. 90% от зебрите в България са изтъркани и едва се забелязват. Разбира се, пред тях често има вертикална сеигнализация, но тя не е достатъчна.

  87. 87 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#83] от "wanderer":

    Що, тротоарите какво са, не са ли пешеходни зони?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  88. 88 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Това с легналите полицаи е абсолютна идиотщина, с която просто се усвояват едни пари. И линейките ли трябва да спират, за да не се счупи хатъра на девойките с мобифони и слушалки в ушите?

    Никога повече мутри начело на България.
  89. 89 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#73:"Мойше! Толкоз!!!"]Над определена скорост усещаш вибрация, която ТИ НАПОМНЯ че трябва да намалиш скоростта, по някаква причина (надвишена позволена скорост на специфичен участък на улицата, например). ВВибрациите не са такива та да загубиш управлението на колата, те са на всичките 4 колела.[/quote]
    Това за мен е най-доброто решение,защото вибрациите те "връщат" на пътя ментално,защото в доста случаи сме на пътя само физически,а умът ни е на друго място.

  90. 90 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Даже в съседна Турция ги има тези ленти-приближаваш кръстовище и на определено разстояние вибрациите те предупреждават да намалиш.Като приближиш още има следващи вибрации-и така докато намалиш и стигнеш кръстовище.Легналите и седналите полицаи са опасни,защото по ниските коли си оставят картерите на тях.А за онзи дето се натресъл в предната кола,която спряла за пешеходец-ами да като не спазваш дистанция ще се натресеш на спряла кола.Като се натресеш два три пъти ще се научиш ,че на пешеходна пътека може да минават пешеходци понякога и тези от предните коли да спирт.

  91. 91 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    [quote#87:"Darth Plagueis"]Що, тротоарите какво са, не са ли пешеходни зони?[/quote]
    Не, не са пешеходни зони. Те са част от пътя, от пътната инфраструктура, предназначена за предвижване на пешеходци, а също и предпазващи уличното платно от "замърсяване" както и резервен вариант за пропускливостта на уличното платно.
    Де юре, няма дефиниция за тротоар (общинските инспектори броят за тротоар и банкета, и калните локви, ако и общината като собственик на пътя да има задължение за изграждане и поддържане и на тротоари - равна настилка, не задържаща вода и не подхлъзваща пешеходеца). Има само един нормативен акт, една инструкция на Столична община за изграждане на тротоари, но без определяне на изрични права и задължения.

  92. 92 Профил на slavy_
    slavy_
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Заради някои водачи на МПС пешеходните пътеки не само трябва да са повдигнати, но и оградени със зид, най-малко 1,5 метра висок.

    Но съм сигурен, че и това няма да гарантира необходимата безопасност.

  93. 93 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1051 Весело

    Много ми е смешно на улици, по които трудно се движи колата поради трапове, ама са с нови подигнати пешеходни пътеки. Както каза Вежди Рашидов, "Малко бабуни имаме по улиците, та си слагаме сега и още изкуствени".

  94. 94 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1051 Весело

    Що за дивотия е да слагаш повдигнати пешеходни пътеки на булеварди с по няколко ленти за движение в едната посока! Направо им сложете бордюри!

  95. 95 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    [quote#81:"trafopost"]В Западна Европа е рядкост някой въобще да си ползва личния автомобил [/quote]
    Въпрос на данъчна и подоходна политика. Щото в Западна Европа също е рядкост да видиш човек с 80 евро месечен доход, нали?
    [quote#81:"trafopost"]И защо, там пешеходеца е господар на пътя[/quote]
    Така ти изглежда, когато всеки си спазва задълженията и не претендира за фантазийни права. В Гьотеборг наистина всеки водач спира на пешеходна пътека ... защото пътеките са през километър и повече, а не като у нас през 20 метра. И основно, има булеварди, където пешеходец на стъпва, а у нас само Цариградско шосе е такова.

  96. 96 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 756 Неутрално

    За българското население пешеходните пътеки трябва да бъдат по-високи от тези в държавите с нормални водачи на МПС. У нас примитивите каращи мотори, мотоциклети и леки коли са повече като численост, а и като по-прости не променят соростта си при преминаване на надигнатите пешеходни пътеки. За съжаление излишното форсиране на двигателите няма как да бъде предотвратено по този начин.

  97. 97 Профил на Rosicams
    Rosicams
    Рейтинг: 128 Неутрално

    До коментар [#5] от "роджър":

    Роджър, съпротивата не е срещу това да се огледаме, повечето го правим, ако ни е скъп животът. Съпротивата е срещу това да се акцентира върху поведението на пешеходеца, защото е абсурдно страничен наблюдател да съди дали си се огледал или не. Главната цел на този закон трябва да е за да ни пази, независимо от поведението ни.

  98. 98 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#91] от "wanderer":

    Ясно, щом де юре няма дефиниция за тротоар, то значи не знаем тротоарът пешеходна или автомобилна зона е.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  99. 99 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    [quote#72:"Modestmouse"]по тротоара не се движат коли, най-много някой да паркира с 2 км[/quote]
    За паркирането върху тротоара трябва да уточните, че ще паркира временно, по изключение (за товарно-разтоварна дейност) и то при условия на чл. 94 (3):
    "(3) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, само на определените от собствениците на пътя или администрацията места, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 2 метра за преминаване на пешеходци."
    И забраните на чл. 98:
    Чл. 98. (1) Престоят и паркирането са забранени:

    1. на място, където превозното средство създава опасност или е пречка за движението или закрива от другите участници в движението пътен знак или сигнал;

    2. до престояващо или паркирано пътно превозно средство от страната на движението;

    3. в тунели и подлези, на мостове, надлези, стеснени участъци от пътя и в участъци с ограничена видимост;

    4. върху трамвайни и железопътни линии или в такава близост до тях, която може да затрудни движението на релсовите превозни средства;

    5. на пешеходни или велосипедни пътеки и на разстояние, по-малко от 5 метра преди тях;

    6. на кръстовище и на по-малко от 5 метра от тях;

    7. на платното за движение, където разстоянието между пътното превозно средство и пътната маркировка, забранена за пресичане, е по-малко от 3 метра или с пътен знак е забранено изпреварването;

    8. върху пътна лента, предназначена за движение на бавнодвижещи се пътни превозни средства, обозначена с пътен знак.

    (2) Освен в посочените в ал. 1 случаи паркирането е забранено:

    1. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) пред входовете на паркове, театри, кина, предприятия, както и на други места, където е възможно да влизат или да излизат пътни превозни средства;

    2. на платното за движение и на тротоара непосредствено пред входовете на жилищни сгради и гаражи, когато това затруднява достъпа до тях;

    3. на спирките на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници;

    4. (изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) на места, определени за хора с трайни увреждания;

    5. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) на пътя - за регистрирани пътни превозни средства, свидетелството за регистрация на които е отнето или върнато в Министерството на вътрешните работи;

    6. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) пред входовете и на прилежащите тротоари на детските заведения и училищата.

  100. 100 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#97:"rosicams"] това да се акцентира върху поведението на пешеходеца, [/quote]
    Не мисля, че е така - нима по някакъв начин са отменени задълженията и ограниченията на водачите на МПС ?
    Проблемът с пешеходците е, че много от тях наистина не се оглеждат, преди да стъпят на пътеката ... не сте ли виждали безброй такива, които чатят, говорят по тел. и прочие, докато пресичат, и не забелязват изобщо околния свят ?
    Честно казано, не съм виждал някъде в Европа такава безотговорност към личната си безопасност ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK