Над 30 хиляди пешеходци са глобени в София за пет години

Над 30 хиляди пешеходци са глобени в София за пет години

© Юлия Лазарова



За последните пет години на територията на София са глобени 35 328 пешеходци заради неправилно пресичане на пешеходна пътека. За сравнение глобените шофьори за отнемане на предимство за същия период са 16 348. Това показа отговор на запитване на "Дневник" до Столична полиция.


Данните за глобените и пешеходци, и шофьори касаят се отнасят, както за актове, така и за фишове - до 50 лв. Стойността на санкцията при акт зависи от тежестта на нарушението.


От СДВР не можаха да отговорят колко шофьори са глобявани заради неправилно паркиране на пешеходна пътека, тъй като данните при тях са общи - за неправилно паркиране по принцип.




Темата за правата на участниците в движението по пътищата влезе отново в публичното пространство при образуване на тълкувателно дело във Върховния касационен съд (ВКС) за отстраняване на противоречивата съдебна практика по дела с катастрофи на зебрата. Въпроси до върховните магистрати отправиха главният прокурор Сотир Цацаров, министърът на правосъдието Екатерина Захариева и председателят на ВКС Лозан Панов.


Повод за искането за тълкувание от ВКС стана делото за смъртта на Лора Казанлиева от Варна, която беше прегазена от моторист на пешеходна пътека. В края на март ВКС намали наказанието на Диян Станчев на 2 години затвор, но това, което предизвика остри реакции на близките на загиналото момиче, беше решението на мнозинството от състава на съда, че Казанлиева е съпричинила инцидента.


Така един от централните въпроси по тълкувателното дело стана характерът на правото на пешеходеца и дали той е съпричинител при катастрофа, ако тя е на пътека, на светофар или на място, което е продължение на тротоара или бордюра.


Заседание по тълкувателното дело е насрочено за 6 октомври. До момента становище по темата са изказали Инспектората към Висшия съдебен съвет и Висшия адвокатски съвет. Двете институции застъпват тезата, че правото на пешеходеца на зебрата не е абсолютно. Очаква се становището на прокуратурата.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 344 Неутрално

    Тези цифри ми звучат абсолютно измислени - това са по близо 20 глобени пешеходци и 10 шофоьори не дали предимство на ден - все за толкова години би следвало я аз или някой познат да е ставал свидетел на подобен феномен или поне малко да се отрази в манталитета и на едните и на другите. Отделен въпрос, че самото съотношение звучи някак абсурдно.

  2. 2 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    "Двете институции застъпват тезата, че правото на пешеходеца на зебрата не е абсолютно"

    Явно правото на шофьора е абсолютно. Скоро и за това, че ни газят по тротоарите ще бъдем виновни

  3. 3 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 627 Любопитно

    ,,Двете институции застъпват тезата, че правото на пешеходеца на зебрата не е абсолютно."...............................И какво излиза от цялата работа,че като минавам по зебрата може и да ме сгазят,зависи от джигита който прелита ниско.

  4. 4 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 690 Весело

    Ама как звучи само, а, 30000 глобени(по-точно глоби) за 5 години. Всеки ден в София се разхождат над милион души, тези 30 хил. за 5 години са нищожен брой. Същото е и за автомобилити.

  5. 5 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Не разбирам за какво са тези страсти. Законът е пределно ясен - пресича се съобразно пътната обстановка, т.е. правото не е абсолютно. Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. Логиката е съвсем нормална.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5395 Гневно

    Пешеходецът - враг № 1 на софийската селищна система под Гробарското управление !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5395 Неутрално

    До коментар [#5] от "zenola":

    Правото на живот абсолютно ли е или не ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5395 Неутрално

    [quote#5:"zenola"] Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. Логиката е съвсем нормална. [/quote]
    ти при такива пътни условия с каква скорост караш ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5395 Гневно

    До коментар [#2] от "daam":

    доста често газят и вътре в къщите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Скоростта трябва да е съобразена. Така че и водачът на МПС би имал вина. Всъщност проблемите идват именно заради неспазване на ограничението на скоростта на пешеходна пътека и изпреварването, което е забранено.

  11. 11 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В бг, правото на живот е условно от едно известно време... Като в джунглата.

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  12. 12 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Да не си пешеходец в нашата държава...

    marinov1018
  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5709 Весело

    Очевидно, че в България пешеходците пречат. Крайно време е да се забранят

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#12] от "Михаил Маринов":

    направо да не си какъвто и да е в нашата "европейска" държава...

  15. 15 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Двете институции се включват в борбата срещу наглите пешеходци!
    А цвъки ни подготвя с усмивка закон,който ще ни ограничи още повече гражданските права.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  16. 16 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Ако органите на реда си вършеха работата, можеха да изравнят броя на глобите за една седмица на произволна пешеходна пътека.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  17. 17 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 930 Неутрално

    30 000 за 5 години ???
    Толкова би трябвало да са глобените за ден !!!
    Няма държава с такова дивашко и безотговорно поведение на пешеходците !
    П.П. Участвам в движението и в двете качества ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  18. 18 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Каква поредна драма си измислихме за нищо. Логично е че както водача на автомобил трябва да е внимателен, така и пешеходеца пресичащ на пешеходна пътека трябва да е внимателен. Още повече пък пешеходец пресичащ на продължението на тротоар или бордюр, пешеходеца в такава ситуация е в правото си да пресече, но когато няма знак за пешеходна шофьорите карат малко по-бързо, пък и за съжаление май нито пешеходците нито шофьорите знаят че пешеходеца е в правото си в такава ситуация.

  19. 19 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Тази сума 35 хиляди глобени пешеходци ми е малко съмнителна. Досега нито съм чувал нито съм виждал някой да глобява пешеходец за неправилно пресичане.

  20. 20 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#16] от "Imaginary Friend":

    Стига сте писали клишета, масове вече поне в София се спира на пешеходни пътеки, за разлика от други съседни за нас държави. И ако сме толкова прецизни с глобите то това значи на ден да глобяваме и поне по 5 хиляди пресичащи неправилно пешеходци.

  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    [quote#5:"zenola"]Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. [/quote]

    Ако ще и лед да е. Шофьорът трябва да пъпли с такава скорост, че да е готов да спре, дори да изкочи дете, гонещо топка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Поредните правила, които са само на хартия без реален контрол. За мен всяка пешеходна пътека трябва да е маркирана и добре осветена нощем и там правото на пешеходеца да е абсолютно независимо от къде на къде се движи. Навсякъде другаде обаче ако се блъсне пешеходец на пътното платно шофьорите не трябва да носят отговорност стига да не са пили и да са карали съобразно ограниченията.

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    До коментар [#22] от "Боян Дуков":

    Не съвсем. Има много пешеходни пътеки, които не са означени и маркирани като такива (не е и нужно). За съжаление обаче, като че ли нито шофьорите, нито пешеходците са наясно, че ги има.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Jeck Mayer
    Jeck Mayer
    Рейтинг: 233 Гневно

    ТОВА Е НАЙ ГОЛЯМАТА ПРОСТОТИЯ„ИЗМИСЛЕНА НАПОСЛЕДЪК!в белите държави ако пешеходец се приближи на метър от пътеката колата трябва да намали!А когато съм бил в б-я пред мен на пътеката са минавали и като им тегля една се обиждат.

  25. 25 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Представям си какво ще стане ако всичко почнат да пъплят както предлагаш по основни булеварди като България, Цариградско и т.н., а от там следва задължително масово задръстване и по всички останали улици и следователно София става едно огромно задръстване от което 5-6 часа не можеш да излезеш. И всичкото това само защото хората не искат да проумеят, че и пешеходеца има някаква отговорност спрямо движението на пътя, нещо което децата ги учат още от първи клас, че и по рано.
    Тук често даваме за пример западните държави, но моите впечатления от Виена са, че ако шофьорите там са по-отговорни от нашите шофьори, то пешеходците им са 5 пъти по отговорни от нашите пешеходци. Вярно е приближиш ли пешеходна или светне светофара там ще ти спрат на момента, но ако пресичаш неправилно направо ще те отнесат, ще ти свиркат и т.н., защото се очаква и пешеходеца да спазва правилата. На велоалеите им колоездачите карат с по 35-40 км и никой не смее да пристъпи на велоалея, тук майките бутат колички на велоалеята на Гоце Делчев щото им е по приятно отколкото на тротоара, разхождат си 3-4 годишни деца, възрастни блеят по средата на велоалеята и после се чудят защо им звънкаш и т.н. Мисълта ми е че особено в градски условия всеки още от малък трябва да се научи на някой основни правила за движение.

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    До коментар [#25] от "Modestmouse":

    На България и Цариградско няма пешеходни пътеки, а подлези. Както би трябвало да е и на доста от другите улици. Колкото до задръстванията - чудесно. Тъкмо мърдите ще станат от колите и ще се качат на градския транспорт.


    [quote#25:"Modestmouse"]Вярно е приближиш ли пешеходна или светне светофара там ще ти спрат на момента[/quote]
    Именно. Ей тук е разликата и не знам що не я проумяваш.



    [quote#25:"Modestmouse"]в градски условия всеки още от малък трябва да се научи на някой основни правила за движение. [/quote]
    Факт. Основното правило във всеки град е, че пешеходецът е на първо място. Всички останали се съобразяват с него.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#20:"Modestmouse"]на ден да глобяваме и поне по 5 хиляди пресичащи неправилно пешеходци[/quote]
    Да. И няма проблем с това - ако всички ще спазваме правилата, трябва и да ни наблюдават по равно. Пак залагам, че с автомобил има много повече шанс да те глобят.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  28. 28 Профил на rrumito
    rrumito
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Моля някой сведущ да ми обясни какво значи "неправилно пресичане на пешеходна пътека"??????
    Не чорчик ли са вървели нередовните пешеходци, на вереф ли, та да бъдат глобени???
    Че и повече пешеходци нарушители, от колкото шофьори????
    Май са по-лесната жертва.

  29. 29 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#12] от "Михаил Маринов":
    Маринов, пешеходците са най-недисциплинирания участник в пътното движение.
    А иначе в БГ за никой не е добре, в това съм съгласен...

  30. 30 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Абсолютна лъжа и евтин опит да се наложи "правото" на шофьорите да карат както си искат.

    Nice try.
    (отвратено)

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално
  32. 32 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Какъв е смисълът от пешеходни пътеки , ако пешеходците и на тях не са защитени ? Можеби за да има основание пресичащите на нерегламентирани места да бъдат глобявани , а на пешеходните да бъдат само прегазвани !

  33. 33 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Дневник не отклонявайте проблема.

    Идете по на Запад от Калотина, особено в северните страни и ще видите какво е отношението на водачите към пешеходците.

    С това тълкувателно решение следва всеки пешеходец да има радар, дистанционен дрегер и да може да смята в реално време спирачния път на автомобила срещу него.

  34. 34 Профил на slunchev_den
    slunchev_den
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Аз като заклет пешеходец се питам, дали ще трябва да си нося сигнализираща палка при пресичане на пешеходна пътека? Явно следващият ход ще бъде неправилно пресичане на светофар със светлина зелено за пешеходеца, понеже е било жълто и автомобилът е решил да премине.

    "Първо си пренебрегнат, после осмиван, сетне бит, и накрая победител."
  35. 35 Профил на Rosicams
    Rosicams
    Рейтинг: 70 Неутрално

    До коментар [#5] от "zenola":

    Логиката е нормална,но това е личната логика на всеки човек, който трябва да направи преценка дали може да мине. А когато някой друг прави преценката вместо тебе и съди за неща,които няма как да се докажат с точност, може да се стигне до злоупотреби.

  36. 36 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#28] от "rrumito":

    Дълго е и не знам, кой ще си направи труда да го прочете, щото нали всички сме спецове и много разбираме, но да пешеходеца има задължения и трябва да се съобразява с определени правила. И не, това че пресичаш на пешеходна пътека не значи че имаш абсолютните права да пресичаш както си поискаш. Ето някой от нещата, които казва закона:

    Като пешеходец:
    - съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение. Пешеходната пътека е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка (зебра) и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци като мен. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.

    Важно! При пресичането на пешеходна пътека не трябва да удължавам ненужно времето на преминаване като се бавя нарочно (напр. да спра и да си говоря по телефона, да си връзвам връзките на обувките или да “поздравявам” водачите).

    - трябва да спазвам същите правила и ако пресичам път извън населено място, където няма пешеходна пътека;

    Важно! При сигнал от превозно средство със специален режим на движение, напр. линейка, полицейска кола, съм длъжен незабавно да освободя платното и мога да пресека едва след като то е преминало.

    Като пешеходец ми е забранено да:

    - навлизам внезапно в платното за движение;
    - пресичам платното при ограничена видимост. Ограничена видимост е налице при стръмнини, завои и други препятствия, които пречат на видимостта. Не трябва да я бъркам с намалената видимост, която е налице при здрач, мъгла, валеж, запрашеност, задименост и други подобни;

  37. 37 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#26] от "Darth Plagueis":

    Погледни предния ми коментар и спри да заблждаваш и останалите. Има си правила, които всеки пешеходец трябва да съблюдава, това че е пешеходец не му дава абсолютното предимство навсякъде по-пътя.

  38. 38 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#30] от "tily_lily":

    До коментар [#32] от "the_axel":

    До коментар [#33] от "olimpipanov":

    До коментар [#34] от "slunchev_den":

    Колко пък да е трудно да се проумее, че и пешеходеца има някакви задължения, независимо че пресича на пешеходна. За всички вас, ето част от предния ми коментар относно пресичането:

    Като пешеходец:
    - съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение.

  39. 39 Профил на boson
    boson
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#18:"Modestmouse"]но когато няма знак за пешеходна шофьорите карат малко по-бързо, [/quote]

    А когато има знак за пешеходна пътека шофьорите натискат газта до дупка, да не мине някой пешеходец случайно.

  40. 40 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#38] от "Modestmouse":

    Колко пък е трудно да се проумее, че един ден и вие ще станете само пешеходец, и ще искате да разчитате на здравия разум, адекватните реакции и нормалността на шофьорите, когато пресичате?

    Такава доброволна лоботомия сте си спретнали, че когато сте пеша, само шофьор на вашия акъл може да ви докаже кой крив и кой прав.

  41. 41 Профил на slunchev_den
    slunchev_den
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#38] от "Modestmouse":

    Това е известно, но на шофьорите известно ли им е, че ми омръзна да чета заглавията като "Пиян шофьор уби.", "Шофьор уби "неправилно" пресичащ на зебра, макар че до момента има 62 нарушения на пътя, но не е с отнета книжка и все още има право на свободен живот". Тогава щом се пренебрегват зебрите, дайте да направим умни светофари и да видим какви оправдания ще има на невнимателните шофьори? Сърбите навремето казваха "Светът е твърде голям за нас, пешеходците."

    "Първо си пренебрегнат, после осмиван, сетне бит, и накрая победител."
  42. 42 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#40] от "tily_lily":

    Пишеш глупости без да ме познаваш и най-вече без изобщо да знаеш как шофирам. Достатъчно дълго съм бил само пешеходец и колоездач, и продължавам да бъда и сега от време на време и не си позволявам да карам кола безотговорно. Но точно откакто карам по-активно кола съм още по-внимателен като пешеходец, защото добре си давам сметка, че има ситуации, в които шофьора е безсилен. Не случайно закона е формулиран по този начин, но трябва и да се проумее смисъла на това нещо а явно доста хора действат първично и не искат да проумеят.

  43. 43 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#41] от "slunchev_den":

    В България шофьорите са някоко милиона, няма как всички шофьори да ги поставим под общ знаменател, не всички са невнимателни. И на мен ми се е случвало пресичайки пешеходна до мен да премине кола, най-често жена шофираща джип. Като шофирам също виждам хиляди глупости на пътя от други шофьори. Не се опитвам да защитавам безотговорните шофьори, те трябва да понасят цялата тежест от деянията си, просто колкото по-бързо се проумее, че и пешеходеца има задължения толкова по-добре за всички. Странно е как толкова много хора не могат да вдянат нещо толкова логично като задължението на пешеходеца да е внимателен когато пресича.
    И аз все пак продължавам да твърдя, че е леко пресилен мита за неспиране на пешеходни пътеки в България. Моите наблюдения са, че в България масово се спира на пешеходни, впечатленията ми от Македония и Гърция примерно не са такива.

  44. 44 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 515 Неутрално

    хахахах.... 30 000.... хааха.. от години в София всички правят каквото си искат по улиците... и пешеходци и шофори.. даже 90те имаше повече респект към правилата

  45. 45 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    айде на гражданска застраховка за пешеходците
    като стане птп да има кой да плаща разходите

  46. 46 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Преди години, полицаят щеше да ме глобява за неправилно пресичане на пешеходната пътека. Спомням си, като му казах за къде бързам, ми каза да побързам. Него полицай специално, много готино постъпи. Ей сега ми се ще са му дам бакшиш, щото ми помогна да тичам по устремено.

  47. 47 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Досега съм чувал за хиляди шофьори, убили пешеходец на пътя, тротоара, пешеходна пътека. И не съм чул нито един случай пешеходец да е убил шофьор. Факт. Но пешеходецът е злодеят и трябва да бъде наказан. Всеки шофьор да се чувства свободен, където види пешеходец да се разхожда по тротоар или пътека, да го сгази, застреля, блъсне или каквото друго измисли.

    Все едно живеем в някакъв абсурд. На запад само да бутнеш леко пешеходец на зебра ти правят живота черен, а тук пешеходецът трябвало да се съобразява с шофьорите. За целта вече всеки пешеходец трябва да носи раница, в която да си носи скоростомер, дистанционен датчик за алкохол и наркотици. Всичко е необходимо, за да се прецени дали шофьорът е пиян, дрогиран и с каква скорост се движи колата. След това пешеходецът трябва да реши дали да рискува да премине или да изчака. Както казва Иво Сиромахов - в царството на лудите всеки ден е панаир.

    И мен преди години щяха да ме отнесат на тротоара, докато си вървях - някакъв си паркираше колата на самия тротоар с над 60 км/ч, без да се съобразява с пешеходеца пред него...

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    До коментар [#37] от "Modestmouse":

    Факт. Има правило, и то е, че на пешеходна пътека пешеходецът е с безусловно предимство. Автомобилът пресича зона, която е изрично за пешеходци (щото някакъв дебил се заяде за термина пешеходна зона, та дано така ви се набие в тиквите). Когато с таратайката минаваш през пешеходна пътека трябва да си на тръни, все едно минаваш през тротоар или парк. Щото точно това е ситуацията. Един град е на гражданите, а не на автомобилите. В селата не знам как е, там правете каквото искате.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":

    Ако това беше вярно, улиците щяха да бъдат преградени с бетонни бариери там където има пешеходни пътеки.
    А "зона, която е изрично за пешеходци" се нарича ТРОТОАР.
    Не че и там някои авто-идиоти не се качват. Един ТИР-ия даже се беше нанесъл с ТИР-а в една къща, някъде около Лом беше. А за нинджите-пешеходци които тичат по тротоара и продължават по пешеходна пътека без да се огледат, НЕ МИ СЕ ГОВОРИ.

  50. 50 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 788 Неутрално
  51. 51 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":

    Ми хайде пак, понеже не искаш може би да четеш ето каква е ситуацията:

    Като пешеходец:
    - съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение. Пешеходната пътека е част от платното за движение,

    Ясно е написано че "Пешеходната пътека е част от платното за движение", не е никаква зона "изрично за пешеходци". Това е място от платното за движение, на което е позволено да се пресича и то както се вижда спазвайки определени правила, като съобразяване с разстоянието до приближаващи се превозни средства, като не се забавя излишно преминаването, като се прави път на превозни средства със специален режим, като не се навлиза внезапно на платното и т.н. и т.н. Има си закон, не може да си интерпретираш нещата както ти е угодно, няма такова нещо като пешеходна пътек "изрично" за пешеходци, това са пълни глупости, това значи колите да прелитат през тази пешеходна. В София има няколко стотин хиляди автомобила, ти ли ще определяш дали този град е на пешеходци или на шофьори, а в много случаи хората са понякога шофьори понякога пешеходци. За това е измислен закон, който да помогне за нормалните отношения на пътя между пешеходци и автомобили, и вече ти споделих какво гласи що се отнася до пресичането на пешеходна пътека, ти какви доказателства имаш за собствената си теория?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK