Тези цифри ми звучат абсолютно измислени - това са по близо 20 глобени пешеходци и 10 шофоьори не дали предимство на ден - все за толкова години би следвало я аз или някой познат да е ставал свидетел на подобен феномен или поне малко да се отрази в манталитета и на едните и на другите. Отделен въпрос, че самото съотношение звучи някак абсурдно.
,,Двете институции застъпват тезата, че правото на пешеходеца на зебрата не е абсолютно."...............................И какво излиза от цялата работа,че като минавам по зебрата може и да ме сгазят,зависи от джигита който прелита ниско.
Ама как звучи само, а, 30000 глобени(по-точно глоби) за 5 години. Всеки ден в София се разхождат над милион души, тези 30 хил. за 5 години са нищожен брой. Същото е и за автомобилити.
Не разбирам за какво са тези страсти. Законът е пределно ясен - пресича се съобразно пътната обстановка, т.е. правото не е абсолютно. Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. Логиката е съвсем нормална.
[quote#5:"zenola"] Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. Логиката е съвсем нормална. [/quote]
ти при такива пътни условия с каква скорост караш ???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Скоростта трябва да е съобразена. Така че и водачът на МПС би имал вина. Всъщност проблемите идват именно заради неспазване на ограничението на скоростта на пешеходна пътека и изпреварването, което е забранено.
Двете институции се включват в борбата срещу наглите пешеходци!
А цвъки ни подготвя с усмивка закон,който ще ни ограничи още повече гражданските права.
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
30 000 за 5 години ???
Толкова би трябвало да са глобените за ден !!!
Няма държава с такова дивашко и безотговорно поведение на пешеходците !
П.П. Участвам в движението и в двете качества ...
Каква поредна драма си измислихме за нищо. Логично е че както водача на автомобил трябва да е внимателен, така и пешеходеца пресичащ на пешеходна пътека трябва да е внимателен. Още повече пък пешеходец пресичащ на продължението на тротоар или бордюр, пешеходеца в такава ситуация е в правото си да пресече, но когато няма знак за пешеходна шофьорите карат малко по-бързо, пък и за съжаление май нито пешеходците нито шофьорите знаят че пешеходеца е в правото си в такава ситуация.
Стига сте писали клишета, масове вече поне в София се спира на пешеходни пътеки, за разлика от други съседни за нас държави. И ако сме толкова прецизни с глобите то това значи на ден да глобяваме и поне по 5 хиляди пресичащи неправилно пешеходци.
[quote#5:"zenola"]Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. [/quote]
Ако ще и лед да е. Шофьорът трябва да пъпли с такава скорост, че да е готов да спре, дори да изкочи дете, гонещо топка.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Поредните правила, които са само на хартия без реален контрол. За мен всяка пешеходна пътека трябва да е маркирана и добре осветена нощем и там правото на пешеходеца да е абсолютно независимо от къде на къде се движи. Навсякъде другаде обаче ако се блъсне пешеходец на пътното платно шофьорите не трябва да носят отговорност стига да не са пили и да са карали съобразно ограниченията.
Не съвсем. Има много пешеходни пътеки, които не са означени и маркирани като такива (не е и нужно). За съжаление обаче, като че ли нито шофьорите, нито пешеходците са наясно, че ги има.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
ТОВА Е НАЙ ГОЛЯМАТА ПРОСТОТИЯ„ИЗМИСЛЕНА НАПОСЛЕДЪК!в белите държави ако пешеходец се приближи на метър от пътеката колата трябва да намали!А когато съм бил в б-я пред мен на пътеката са минавали и като им тегля една се обиждат.
Представям си какво ще стане ако всичко почнат да пъплят както предлагаш по основни булеварди като България, Цариградско и т.н., а от там следва задължително масово задръстване и по всички останали улици и следователно София става едно огромно задръстване от което 5-6 часа не можеш да излезеш. И всичкото това само защото хората не искат да проумеят, че и пешеходеца има някаква отговорност спрямо движението на пътя, нещо което децата ги учат още от първи клас, че и по рано.
Тук често даваме за пример западните държави, но моите впечатления от Виена са, че ако шофьорите там са по-отговорни от нашите шофьори, то пешеходците им са 5 пъти по отговорни от нашите пешеходци. Вярно е приближиш ли пешеходна или светне светофара там ще ти спрат на момента, но ако пресичаш неправилно направо ще те отнесат, ще ти свиркат и т.н., защото се очаква и пешеходеца да спазва правилата. На велоалеите им колоездачите карат с по 35-40 км и никой не смее да пристъпи на велоалея, тук майките бутат колички на велоалеята на Гоце Делчев щото им е по приятно отколкото на тротоара, разхождат си 3-4 годишни деца, възрастни блеят по средата на велоалеята и после се чудят защо им звънкаш и т.н. Мисълта ми е че особено в градски условия всеки още от малък трябва да се научи на някой основни правила за движение.
На България и Цариградско няма пешеходни пътеки, а подлези. Както би трябвало да е и на доста от другите улици. Колкото до задръстванията - чудесно. Тъкмо мърдите ще станат от колите и ще се качат на градския транспорт.
[quote#25:"Modestmouse"]Вярно е приближиш ли пешеходна или светне светофара там ще ти спрат на момента[/quote]
Именно. Ей тук е разликата и не знам що не я проумяваш.
[quote#25:"Modestmouse"]в градски условия всеки още от малък трябва да се научи на някой основни правила за движение. [/quote]
Факт. Основното правило във всеки град е, че пешеходецът е на първо място. Всички останали се съобразяват с него.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
[quote#20:"Modestmouse"]на ден да глобяваме и поне по 5 хиляди пресичащи неправилно пешеходци[/quote]
Да. И няма проблем с това - ако всички ще спазваме правилата, трябва и да ни наблюдават по равно. Пак залагам, че с автомобил има много повече шанс да те глобят.
Моля някой сведущ да ми обясни какво значи "неправилно пресичане на пешеходна пътека"??????
Не чорчик ли са вървели нередовните пешеходци, на вереф ли, та да бъдат глобени???
Че и повече пешеходци нарушители, от колкото шофьори????
Май са по-лесната жертва.
До коментар [#12] от "Михаил Маринов":
Маринов, пешеходците са най-недисциплинирания участник в пътното движение.
А иначе в БГ за никой не е добре, в това съм съгласен...
Какъв е смисълът от пешеходни пътеки , ако пешеходците и на тях не са защитени ? Можеби за да има основание пресичащите на нерегламентирани места да бъдат глобявани , а на пешеходните да бъдат само прегазвани !
Идете по на Запад от Калотина, особено в северните страни и ще видите какво е отношението на водачите към пешеходците.
С това тълкувателно решение следва всеки пешеходец да има радар, дистанционен дрегер и да може да смята в реално време спирачния път на автомобила срещу него.
Аз като заклет пешеходец се питам, дали ще трябва да си нося сигнализираща палка при пресичане на пешеходна пътека? Явно следващият ход ще бъде неправилно пресичане на светофар със светлина зелено за пешеходеца, понеже е било жълто и автомобилът е решил да премине.
"Първо си пренебрегнат, после осмиван, сетне бит, и накрая победител."
Логиката е нормална,но това е личната логика на всеки човек, който трябва да направи преценка дали може да мине. А когато някой друг прави преценката вместо тебе и съди за неща,които няма как да се докажат с точност, може да се стигне до злоупотреби.
Дълго е и не знам, кой ще си направи труда да го прочете, щото нали всички сме спецове и много разбираме, но да пешеходеца има задължения и трябва да се съобразява с определени правила. И не, това че пресичаш на пешеходна пътека не значи че имаш абсолютните права да пресичаш както си поискаш. Ето някой от нещата, които казва закона:
Като пешеходец:
- съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение. Пешеходната пътека е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка (зебра) и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци като мен. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.
Важно! При пресичането на пешеходна пътека не трябва да удължавам ненужно времето на преминаване като се бавя нарочно (напр. да спра и да си говоря по телефона, да си връзвам връзките на обувките или да “поздравявам” водачите).
- трябва да спазвам същите правила и ако пресичам път извън населено място, където няма пешеходна пътека;
Важно! При сигнал от превозно средство със специален режим на движение, напр. линейка, полицейска кола, съм длъжен незабавно да освободя платното и мога да пресека едва след като то е преминало.
Като пешеходец ми е забранено да:
- навлизам внезапно в платното за движение;
- пресичам платното при ограничена видимост. Ограничена видимост е налице при стръмнини, завои и други препятствия, които пречат на видимостта. Не трябва да я бъркам с намалената видимост, която е налице при здрач, мъгла, валеж, запрашеност, задименост и други подобни;
Погледни предния ми коментар и спри да заблждаваш и останалите. Има си правила, които всеки пешеходец трябва да съблюдава, това че е пешеходец не му дава абсолютното предимство навсякъде по-пътя.
Колко пък да е трудно да се проумее, че и пешеходеца има някакви задължения, независимо че пресича на пешеходна. За всички вас, ето част от предния ми коментар относно пресичането:
Като пешеходец:
- съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение.
Колко пък е трудно да се проумее, че един ден и вие ще станете само пешеходец, и ще искате да разчитате на здравия разум, адекватните реакции и нормалността на шофьорите, когато пресичате?
Такава доброволна лоботомия сте си спретнали, че когато сте пеша, само шофьор на вашия акъл може да ви докаже кой крив и кой прав.
Това е известно, но на шофьорите известно ли им е, че ми омръзна да чета заглавията като "Пиян шофьор уби.", "Шофьор уби "неправилно" пресичащ на зебра, макар че до момента има 62 нарушения на пътя, но не е с отнета книжка и все още има право на свободен живот". Тогава щом се пренебрегват зебрите, дайте да направим умни светофари и да видим какви оправдания ще има на невнимателните шофьори? Сърбите навремето казваха "Светът е твърде голям за нас, пешеходците."
"Първо си пренебрегнат, после осмиван, сетне бит, и накрая победител."
Пишеш глупости без да ме познаваш и най-вече без изобщо да знаеш как шофирам. Достатъчно дълго съм бил само пешеходец и колоездач, и продължавам да бъда и сега от време на време и не си позволявам да карам кола безотговорно. Но точно откакто карам по-активно кола съм още по-внимателен като пешеходец, защото добре си давам сметка, че има ситуации, в които шофьора е безсилен. Не случайно закона е формулиран по този начин, но трябва и да се проумее смисъла на това нещо а явно доста хора действат първично и не искат да проумеят.
В България шофьорите са някоко милиона, няма как всички шофьори да ги поставим под общ знаменател, не всички са невнимателни. И на мен ми се е случвало пресичайки пешеходна до мен да премине кола, най-често жена шофираща джип. Като шофирам също виждам хиляди глупости на пътя от други шофьори. Не се опитвам да защитавам безотговорните шофьори, те трябва да понасят цялата тежест от деянията си, просто колкото по-бързо се проумее, че и пешеходеца има задължения толкова по-добре за всички. Странно е как толкова много хора не могат да вдянат нещо толкова логично като задължението на пешеходеца да е внимателен когато пресича.
И аз все пак продължавам да твърдя, че е леко пресилен мита за неспиране на пешеходни пътеки в България. Моите наблюдения са, че в България масово се спира на пешеходни, впечатленията ми от Македония и Гърция примерно не са такива.
хахахах.... 30 000.... хааха.. от години в София всички правят каквото си искат по улиците... и пешеходци и шофори.. даже 90те имаше повече респект към правилата
Преди години, полицаят щеше да ме глобява за неправилно пресичане на пешеходната пътека. Спомням си, като му казах за къде бързам, ми каза да побързам. Него полицай специално, много готино постъпи. Ей сега ми се ще са му дам бакшиш, щото ми помогна да тичам по устремено.
Досега съм чувал за хиляди шофьори, убили пешеходец на пътя, тротоара, пешеходна пътека. И не съм чул нито един случай пешеходец да е убил шофьор. Факт. Но пешеходецът е злодеят и трябва да бъде наказан. Всеки шофьор да се чувства свободен, където види пешеходец да се разхожда по тротоар или пътека, да го сгази, застреля, блъсне или каквото друго измисли.
Все едно живеем в някакъв абсурд. На запад само да бутнеш леко пешеходец на зебра ти правят живота черен, а тук пешеходецът трябвало да се съобразява с шофьорите. За целта вече всеки пешеходец трябва да носи раница, в която да си носи скоростомер, дистанционен датчик за алкохол и наркотици. Всичко е необходимо, за да се прецени дали шофьорът е пиян, дрогиран и с каква скорост се движи колата. След това пешеходецът трябва да реши дали да рискува да премине или да изчака. Както казва Иво Сиромахов - в царството на лудите всеки ден е панаир.
И мен преди години щяха да ме отнесат на тротоара, докато си вървях - някакъв си паркираше колата на самия тротоар с над 60 км/ч, без да се съобразява с пешеходеца пред него...
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Факт. Има правило, и то е, че на пешеходна пътека пешеходецът е с безусловно предимство. Автомобилът пресича зона, която е изрично за пешеходци (щото някакъв дебил се заяде за термина пешеходна зона, та дано така ви се набие в тиквите). Когато с таратайката минаваш през пешеходна пътека трябва да си на тръни, все едно минаваш през тротоар или парк. Щото точно това е ситуацията. Един град е на гражданите, а не на автомобилите. В селата не знам как е, там правете каквото искате.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Ако това беше вярно, улиците щяха да бъдат преградени с бетонни бариери там където има пешеходни пътеки.
А "зона, която е изрично за пешеходци" се нарича ТРОТОАР.
Не че и там някои авто-идиоти не се качват. Един ТИР-ия даже се беше нанесъл с ТИР-а в една къща, някъде около Лом беше. А за нинджите-пешеходци които тичат по тротоара и продължават по пешеходна пътека без да се огледат, НЕ МИ СЕ ГОВОРИ.
Ми хайде пак, понеже не искаш може би да четеш ето каква е ситуацията:
Като пешеходец:
- съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение. Пешеходната пътека е част от платното за движение,
Ясно е написано че "Пешеходната пътека е част от платното за движение", не е никаква зона "изрично за пешеходци". Това е място от платното за движение, на което е позволено да се пресича и то както се вижда спазвайки определени правила, като съобразяване с разстоянието до приближаващи се превозни средства, като не се забавя излишно преминаването, като се прави път на превозни средства със специален режим, като не се навлиза внезапно на платното и т.н. и т.н. Има си закон, не може да си интерпретираш нещата както ти е угодно, няма такова нещо като пешеходна пътек "изрично" за пешеходци, това са пълни глупости, това значи колите да прелитат през тази пешеходна. В София има няколко стотин хиляди автомобила, ти ли ще определяш дали този град е на пешеходци или на шофьори, а в много случаи хората са понякога шофьори понякога пешеходци. За това е измислен закон, който да помогне за нормалните отношения на пътя между пешеходци и автомобили, и вече ти споделих какво гласи що се отнася до пресичането на пешеходна пътека, ти какви доказателства имаш за собствената си теория?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
lustmord
Рейтинг: 279 НеутралноТези цифри ми звучат абсолютно измислени - това са по близо 20 глобени пешеходци и 10 шофоьори не дали предимство на ден - все за толкова години би следвало я аз или някой познат да е ставал свидетел на подобен феномен или поне малко да се отрази в манталитета и на едните и на другите. Отделен въпрос, че самото съотношение звучи някак абсурдно.
daam
Рейтинг: 1044 Неутрално"Двете институции застъпват тезата, че правото на пешеходеца на зебрата не е абсолютно"
Явно правото на шофьора е абсолютно. Скоро и за това, че ни газят по тротоарите ще бъдем виновни
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 572 Любопитно,,Двете институции застъпват тезата, че правото на пешеходеца на зебрата не е абсолютно."...............................И какво излиза от цялата работа,че като минавам по зебрата може и да ме сгазят,зависи от джигита който прелита ниско.
ivanko77
Рейтинг: 439 ВеселоАма как звучи само, а, 30000 глобени(по-точно глоби) за 5 години. Всеки ден в София се разхождат над милион души, тези 30 хил. за 5 години са нищожен брой. Същото е и за автомобилити.
zenola
Рейтинг: 580 НеутралноНе разбирам за какво са тези страсти. Законът е пределно ясен - пресича се съобразно пътната обстановка, т.е. правото не е абсолютно. Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. Логиката е съвсем нормална.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 ГневноПешеходецът - враг № 1 на софийската селищна система под Гробарското управление !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноДо коментар [#5] от "zenola":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Правото на живот абсолютно ли е или не ???
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 Неутрално[quote#5:"zenola"] Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. Логиката е съвсем нормална. [/quote]
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ти при такива пътни условия с каква скорост караш ???
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 ГневноДо коментар [#2] от "daam":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!доста често газят и вътре в къщите !!!
truly
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":
Скоростта трябва да е съобразена. Така че и водачът на МПС би имал вина. Всъщност проблемите идват именно заради неспазване на ограничението на скоростта на пешеходна пътека и изпреварването, което е забранено.
goshe55
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Русия е бензиностанция маскирана като държава!"В бг, правото на живот е условно от едно известно време... Като в джунглата.
Михаил Маринов
Рейтинг: 470 НеутралноДа не си пешеходец в нашата държава...
marinov1018penetrating
Рейтинг: 8107 ВеселоОчевидно, че в България пешеходците пречат. Крайно време е да се забранят
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertzidane
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#12] от "Михаил Маринов":
направо да не си какъвто и да е в нашата "европейска" държава...
Без коз
Рейтинг: 829 НеутралноДвете институции се включват в борбата срещу наглите пешеходци!
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !А цвъки ни подготвя с усмивка закон,който ще ни ограничи още повече гражданските права.
Imaginary Friend
Рейтинг: 667 НеутралноАко органите на реда си вършеха работата, можеха да изравнят броя на глобите за една седмица на произволна пешеходна пътека.
Не цъкам плюсове и минуси.роджър
Рейтинг: 829 Неутрално30 000 за 5 години ???
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgТолкова би трябвало да са глобените за ден !!!
Няма държава с такова дивашко и безотговорно поведение на пешеходците !
П.П. Участвам в движението и в двете качества ...
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноКаква поредна драма си измислихме за нищо. Логично е че както водача на автомобил трябва да е внимателен, така и пешеходеца пресичащ на пешеходна пътека трябва да е внимателен. Още повече пък пешеходец пресичащ на продължението на тротоар или бордюр, пешеходеца в такава ситуация е в правото си да пресече, но когато няма знак за пешеходна шофьорите карат малко по-бързо, пък и за съжаление май нито пешеходците нито шофьорите знаят че пешеходеца е в правото си в такава ситуация.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноТази сума 35 хиляди глобени пешеходци ми е малко съмнителна. Досега нито съм чувал нито съм виждал някой да глобява пешеходец за неправилно пресичане.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#16] от "Imaginary Friend":
Стига сте писали клишета, масове вече поне в София се спира на пешеходни пътеки, за разлика от други съседни за нас държави. И ако сме толкова прецизни с глобите то това значи на ден да глобяваме и поне по 5 хиляди пресичащи неправилно пешеходци.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1329 Неутрално[quote#5:"zenola"]Ако в дъждовен ден, на жълтите паяета, изскоча на пешеходна пътека на метър пред автомобил, не мога да очаквам, че водачът ще успее да спре. [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАко ще и лед да е. Шофьорът трябва да пъпли с такава скорост, че да е готов да спре, дори да изкочи дете, гонещо топка.
Batezuzi
Рейтинг: 1480 НеутралноПоредните правила, които са само на хартия без реален контрол. За мен всяка пешеходна пътека трябва да е маркирана и добре осветена нощем и там правото на пешеходеца да е абсолютно независимо от къде на къде се движи. Навсякъде другаде обаче ако се блъсне пешеходец на пътното платно шофьорите не трябва да носят отговорност стига да не са пили и да са карали съобразно ограниченията.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1329 НеутралноДо коментар [#22] от "Боян Дуков":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе съвсем. Има много пешеходни пътеки, които не са означени и маркирани като такива (не е и нужно). За съжаление обаче, като че ли нито шофьорите, нито пешеходците са наясно, че ги има.
Jeck Mayer
Рейтинг: 213 ГневноТОВА Е НАЙ ГОЛЯМАТА ПРОСТОТИЯ„ИЗМИСЛЕНА НАПОСЛЕДЪК!в белите държави ако пешеходец се приближи на метър от пътеката колата трябва да намали!А когато съм бил в б-я пред мен на пътеката са минавали и като им тегля една се обиждат.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#21] от "Darth Plagueis":
Представям си какво ще стане ако всичко почнат да пъплят както предлагаш по основни булеварди като България, Цариградско и т.н., а от там следва задължително масово задръстване и по всички останали улици и следователно София става едно огромно задръстване от което 5-6 часа не можеш да излезеш. И всичкото това само защото хората не искат да проумеят, че и пешеходеца има някаква отговорност спрямо движението на пътя, нещо което децата ги учат още от първи клас, че и по рано.
Тук често даваме за пример западните държави, но моите впечатления от Виена са, че ако шофьорите там са по-отговорни от нашите шофьори, то пешеходците им са 5 пъти по отговорни от нашите пешеходци. Вярно е приближиш ли пешеходна или светне светофара там ще ти спрат на момента, но ако пресичаш неправилно направо ще те отнесат, ще ти свиркат и т.н., защото се очаква и пешеходеца да спазва правилата. На велоалеите им колоездачите карат с по 35-40 км и никой не смее да пристъпи на велоалея, тук майките бутат колички на велоалеята на Гоце Делчев щото им е по приятно отколкото на тротоара, разхождат си 3-4 годишни деца, възрастни блеят по средата на велоалеята и после се чудят защо им звънкаш и т.н. Мисълта ми е че особено в градски условия всеки още от малък трябва да се научи на някой основни правила за движение.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1329 НеутралноДо коментар [#25] от "Modestmouse":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНа България и Цариградско няма пешеходни пътеки, а подлези. Както би трябвало да е и на доста от другите улици. Колкото до задръстванията - чудесно. Тъкмо мърдите ще станат от колите и ще се качат на градския транспорт.
[quote#25:"Modestmouse"]Вярно е приближиш ли пешеходна или светне светофара там ще ти спрат на момента[/quote]
Именно. Ей тук е разликата и не знам що не я проумяваш.
[quote#25:"Modestmouse"]в градски условия всеки още от малък трябва да се научи на някой основни правила за движение. [/quote]
Факт. Основното правило във всеки град е, че пешеходецът е на първо място. Всички останали се съобразяват с него.
Imaginary Friend
Рейтинг: 667 Неутрално[quote#20:"Modestmouse"]на ден да глобяваме и поне по 5 хиляди пресичащи неправилно пешеходци[/quote]
Не цъкам плюсове и минуси.Да. И няма проблем с това - ако всички ще спазваме правилата, трябва и да ни наблюдават по равно. Пак залагам, че с автомобил има много повече шанс да те глобят.
rrumito
Рейтинг: 8 НеутралноМоля някой сведущ да ми обясни какво значи "неправилно пресичане на пешеходна пътека"??????
Не чорчик ли са вървели нередовните пешеходци, на вереф ли, та да бъдат глобени???
Че и повече пешеходци нарушители, от колкото шофьори????
Май са по-лесната жертва.
pur6ing
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#12] от "Михаил Маринов":
Маринов, пешеходците са най-недисциплинирания участник в пътното движение.
А иначе в БГ за никой не е добре, в това съм съгласен...
tily_lily
Рейтинг: 526 НеутралноАбсолютна лъжа и евтин опит да се наложи "правото" на шофьорите да карат както си искат.
Nice try.
(отвратено)
Роси
Рейтинг: 7368 НеутралноА колко шофьори?
the_axel
Рейтинг: 264 НеутралноКакъв е смисълът от пешеходни пътеки , ако пешеходците и на тях не са защитени ? Можеби за да има основание пресичащите на нерегламентирани места да бъдат глобявани , а на пешеходните да бъдат само прегазвани !
olimpipanov
Рейтинг: 770 НеутралноДневник не отклонявайте проблема.
Идете по на Запад от Калотина, особено в северните страни и ще видите какво е отношението на водачите към пешеходците.
С това тълкувателно решение следва всеки пешеходец да има радар, дистанционен дрегер и да може да смята в реално време спирачния път на автомобила срещу него.
slunchev_den
Рейтинг: 264 НеутралноАз като заклет пешеходец се питам, дали ще трябва да си нося сигнализираща палка при пресичане на пешеходна пътека? Явно следващият ход ще бъде неправилно пресичане на светофар със светлина зелено за пешеходеца, понеже е било жълто и автомобилът е решил да премине.
"Първо си пренебрегнат, после осмиван, сетне бит, и накрая победител."Rosicams
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "zenola":
Логиката е нормална,но това е личната логика на всеки човек, който трябва да направи преценка дали може да мине. А когато някой друг прави преценката вместо тебе и съди за неща,които няма как да се докажат с точност, може да се стигне до злоупотреби.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#28] от "rrumito":
Дълго е и не знам, кой ще си направи труда да го прочете, щото нали всички сме спецове и много разбираме, но да пешеходеца има задължения и трябва да се съобразява с определени правила. И не, това че пресичаш на пешеходна пътека не значи че имаш абсолютните права да пресичаш както си поискаш. Ето някой от нещата, които казва закона:
Като пешеходец:
- съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение. Пешеходната пътека е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка (зебра) и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци като мен. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.
Важно! При пресичането на пешеходна пътека не трябва да удължавам ненужно времето на преминаване като се бавя нарочно (напр. да спра и да си говоря по телефона, да си връзвам връзките на обувките или да “поздравявам” водачите).
- трябва да спазвам същите правила и ако пресичам път извън населено място, където няма пешеходна пътека;
Важно! При сигнал от превозно средство със специален режим на движение, напр. линейка, полицейска кола, съм длъжен незабавно да освободя платното и мога да пресека едва след като то е преминало.
Като пешеходец ми е забранено да:
- навлизам внезапно в платното за движение;
- пресичам платното при ограничена видимост. Ограничена видимост е налице при стръмнини, завои и други препятствия, които пречат на видимостта. Не трябва да я бъркам с намалената видимост, която е налице при здрач, мъгла, валеж, запрашеност, задименост и други подобни;
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#26] от "Darth Plagueis":
Погледни предния ми коментар и спри да заблждаваш и останалите. Има си правила, които всеки пешеходец трябва да съблюдава, това че е пешеходец не му дава абсолютното предимство навсякъде по-пътя.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#30] от "tily_lily":
До коментар [#32] от "the_axel":
До коментар [#33] от "olimpipanov":
До коментар [#34] от "slunchev_den":
Колко пък да е трудно да се проумее, че и пешеходеца има някакви задължения, независимо че пресича на пешеходна. За всички вас, ето част от предния ми коментар относно пресичането:
Като пешеходец:
- съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение.
boson
Рейтинг: 418 Неутрално[quote#18:"Modestmouse"]но когато няма знак за пешеходна шофьорите карат малко по-бързо, [/quote]
А когато има знак за пешеходна пътека шофьорите натискат газта до дупка, да не мине някой пешеходец случайно.
tily_lily
Рейтинг: 526 НеутралноДо коментар [#38] от "Modestmouse":
Колко пък е трудно да се проумее, че един ден и вие ще станете само пешеходец, и ще искате да разчитате на здравия разум, адекватните реакции и нормалността на шофьорите, когато пресичате?
Такава доброволна лоботомия сте си спретнали, че когато сте пеша, само шофьор на вашия акъл може да ви докаже кой крив и кой прав.
slunchev_den
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#38] от "Modestmouse":
"Първо си пренебрегнат, после осмиван, сетне бит, и накрая победител."Това е известно, но на шофьорите известно ли им е, че ми омръзна да чета заглавията като "Пиян шофьор уби.", "Шофьор уби "неправилно" пресичащ на зебра, макар че до момента има 62 нарушения на пътя, но не е с отнета книжка и все още има право на свободен живот". Тогава щом се пренебрегват зебрите, дайте да направим умни светофари и да видим какви оправдания ще има на невнимателните шофьори? Сърбите навремето казваха "Светът е твърде голям за нас, пешеходците."
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#40] от "tily_lily":
Пишеш глупости без да ме познаваш и най-вече без изобщо да знаеш как шофирам. Достатъчно дълго съм бил само пешеходец и колоездач, и продължавам да бъда и сега от време на време и не си позволявам да карам кола безотговорно. Но точно откакто карам по-активно кола съм още по-внимателен като пешеходец, защото добре си давам сметка, че има ситуации, в които шофьора е безсилен. Не случайно закона е формулиран по този начин, но трябва и да се проумее смисъла на това нещо а явно доста хора действат първично и не искат да проумеят.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#41] от "slunchev_den":
В България шофьорите са някоко милиона, няма как всички шофьори да ги поставим под общ знаменател, не всички са невнимателни. И на мен ми се е случвало пресичайки пешеходна до мен да премине кола, най-често жена шофираща джип. Като шофирам също виждам хиляди глупости на пътя от други шофьори. Не се опитвам да защитавам безотговорните шофьори, те трябва да понасят цялата тежест от деянията си, просто колкото по-бързо се проумее, че и пешеходеца има задължения толкова по-добре за всички. Странно е как толкова много хора не могат да вдянат нещо толкова логично като задължението на пешеходеца да е внимателен когато пресича.
И аз все пак продължавам да твърдя, че е леко пресилен мита за неспиране на пешеходни пътеки в България. Моите наблюдения са, че в България масово се спира на пешеходни, впечатленията ми от Македония и Гърция примерно не са такива.
stttt
Рейтинг: 470 Неутралнохахахах.... 30 000.... хааха.. от години в София всички правят каквото си искат по улиците... и пешеходци и шофори.. даже 90те имаше повече респект към правилата
dearblue
Рейтинг: 514 Неутралноайде на гражданска застраховка за пешеходците
като стане птп да има кой да плаща разходите
Nazlim S
Рейтинг: 316 НеутралноПреди години, полицаят щеше да ме глобява за неправилно пресичане на пешеходната пътека. Спомням си, като му казах за къде бързам, ми каза да побързам. Него полицай специално, много готино постъпи. Ей сега ми се ще са му дам бакшиш, щото ми помогна да тичам по устремено.
Lou
Рейтинг: 1702 НеутралноДосега съм чувал за хиляди шофьори, убили пешеходец на пътя, тротоара, пешеходна пътека. И не съм чул нито един случай пешеходец да е убил шофьор. Факт. Но пешеходецът е злодеят и трябва да бъде наказан. Всеки шофьор да се чувства свободен, където види пешеходец да се разхожда по тротоар или пътека, да го сгази, застреля, блъсне или каквото друго измисли.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Все едно живеем в някакъв абсурд. На запад само да бутнеш леко пешеходец на зебра ти правят живота черен, а тук пешеходецът трябвало да се съобразява с шофьорите. За целта вече всеки пешеходец трябва да носи раница, в която да си носи скоростомер, дистанционен датчик за алкохол и наркотици. Всичко е необходимо, за да се прецени дали шофьорът е пиян, дрогиран и с каква скорост се движи колата. След това пешеходецът трябва да реши дали да рискува да премине или да изчака. Както казва Иво Сиромахов - в царството на лудите всеки ден е панаир.
И мен преди години щяха да ме отнесат на тротоара, докато си вървях - някакъв си паркираше колата на самия тротоар с над 60 км/ч, без да се съобразява с пешеходеца пред него...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1329 НеутралноДо коментар [#37] от "Modestmouse":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКФакт. Има правило, и то е, че на пешеходна пътека пешеходецът е с безусловно предимство. Автомобилът пресича зона, която е изрично за пешеходци (щото някакъв дебил се заяде за термина пешеходна зона, та дано така ви се набие в тиквите). Когато с таратайката минаваш през пешеходна пътека трябва да си на тръни, все едно минаваш през тротоар или парк. Щото точно това е ситуацията. Един град е на гражданите, а не на автомобилите. В селата не знам как е, там правете каквото искате.
mandzo
Рейтинг: 394 НеутралноДо коментар [#48] от "Darth Plagueis":
Ако това беше вярно, улиците щяха да бъдат преградени с бетонни бариери там където има пешеходни пътеки.
А "зона, която е изрично за пешеходци" се нарича ТРОТОАР.
Не че и там някои авто-идиоти не се качват. Един ТИР-ия даже се беше нанесъл с ТИР-а в една къща, някъде около Лом беше. А за нинджите-пешеходци които тичат по тротоара и продължават по пешеходна пътека без да се огледат, НЕ МИ СЕ ГОВОРИ.
deymus
Рейтинг: 944 НеутралноКо?!
Кога?!
Не!!
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#48] от "Darth Plagueis":
Ми хайде пак, понеже не искаш може би да четеш ето каква е ситуацията:
Като пешеходец:
- съм длъжен да пресичам платното на пешеходна пътека като преди да навляза в платното трябва съобразя разстоянието до приближаващите се превозни средства и скоростта им на движение. Пешеходната пътека е част от платното за движение,
Ясно е написано че "Пешеходната пътека е част от платното за движение", не е никаква зона "изрично за пешеходци". Това е място от платното за движение, на което е позволено да се пресича и то както се вижда спазвайки определени правила, като съобразяване с разстоянието до приближаващи се превозни средства, като не се забавя излишно преминаването, като се прави път на превозни средства със специален режим, като не се навлиза внезапно на платното и т.н. и т.н. Има си закон, не може да си интерпретираш нещата както ти е угодно, няма такова нещо като пешеходна пътек "изрично" за пешеходци, това са пълни глупости, това значи колите да прелитат през тази пешеходна. В София има няколко стотин хиляди автомобила, ти ли ще определяш дали този град е на пешеходци или на шофьори, а в много случаи хората са понякога шофьори понякога пешеходци. За това е измислен закон, който да помогне за нормалните отношения на пътя между пешеходци и автомобили, и вече ти споделих какво гласи що се отнася до пресичането на пешеходна пътека, ти какви доказателства имаш за собствената си теория?