Пешеходните пътеки би трябвало да се слагат на места където ограничението на скоростта позволява на водача да предприеме спиране дори и когато пешеходец пресича в "последния момент". Това, че се кара с над 50 в града е друг въпрос.
Абсолютно вярно! При ограничение от 50 км/ч. няма как да не можеш да спреш. Дори да видиш, че има човек и си на метър от пешеходната пътека, скачаш на волана и на самата пътека колата е спряла.
You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
Твърде едностранчиво.. И какво излиза, че докато кара шофьорът ли трябва да преценява дали дете или хора с увреждания може би ще се наканят да пресечат..Що за глупост.. Та това са части от секундата, докато пешеходците имат цялото време на света да стъпят на пешеходната и се огледат. Как си го представяте шофьор гледащ тротоарите да не би някой да е близо до пешеходна пътека, а не пътят..
There is no way to happiness, happiness is the way!
Вчера пред мен на една зебра блъснаха дете с майка му и проблема беше че телето завиваше на ляво и искаше да изпревари идващите му от дясно коли
случката става на малка квартална улица.
ТЪП ТЪП та вдлъбнат
Поначало всеки път, когато се пресича нещо - пътно платно, ж.п. прелез или друга транспортна инфраструктура, би следвало човек да се огледа и когато прецени, че е безопасно, да продължи. Но не всеки път това се случва - някои пешеходци (както и водачи на МПС) са твърде разсеяни, самонадеяни или бързат, друг път шофьори не дават предимство или въобще не спазват знаците. Така че трябва да се внимава. Докато стигнем западняците в културата на движение, ще мине още време. Въпросът е дотогава жертвите да бъдат сведени до минимум, въпреки абсурдните законодателни решения. Лична отговорност, най-вече.
Вместо да се правят на интересни Клуб "Безопасни улици" би трябвало да се опитат да ограмотяват и пешеходците. Че точно на тази пешеходна пътека може да се видят най-много случаи как пешеходците не трябва да пресичат.
Цялата тази шумотевица е превратни разсъждения на закона и неговото тълкуване.
Същността е, че не може да има единствено прав и единствено виновен в ситуация, в която ВСЕКИ участник в движението трябва да се съобразява с условията, независимо дали има предимство или не в дадена ситуация.
Становището на ВАС е безумно, още повече в градски условия, където ТРЯБВА да се кара с 50 км/ч. Да се опитваш да прехвърлиш вината, по този елементарен начин е безумно.
Или пък да назначат "преводачи за пешеходни пътеки" - специални служители със сигналноярки жилетки и знак "стоп", които периодично спират движението по ключови пешеходни пътеки, така че да премине човекопотокът. Днес даваха как при строежа на метростанцията на бул. "Мадрид" светофарите за пешеходци с минути не светват зелено, и хората се изнервят и тръгват напред.
[quote#8:"ostin22"] Как си го представяте шофьор гледащ тротоарите да не би някой да е близо до пешеходна пътека, а не пътят.. [/quote]
Едно време инструкторът ни учеше като наближим пешеходна пътека (обикновено има знак 50-100 метра преди пътеката) да намалим скоростта леко, за да имаме по-добри възможности да огледаме.
И каква ще да е тази скорост та пешеходец изскачащ в последният момент да не бъде блъснат??5 или 2 км в час??Та то минава почти секунда само от осъзнаването до натискането на педала на спирачката.. Ти кола карал ли си??
There is no way to happiness, happiness is the way!
[quote#8:"ostin22"] че докато кара шофьорът ли трябва да преценява дали дете или хора с увреждания може би ще се наканят да пресечат[/quote]
Имаше някаква "глупост" в Закона за движение по пътищата, че шофьорът трябва да кара със съобразена с пътните условия скорост и да бъде особено внимателен, когато наоколо има деца.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
[quote#8:"ostin22"] Как си го представяте шофьор гледащ тротоарите да не би някой да е близо до пешеходна пътека, а не пътят.. [/quote]
Честно казано аз винаги имам едно наум, когато има деца по тротоарите и няколко пъти ми се случва да си казвам „гледай ги тия хлапета всеки момент може да им щукне и да изскочат на улицата (няма пешеходна пътека, няма нищо)“ и това и правят и трябва да се мятам на спирачките.
1. За шофьорите има ред изисквания, над 18 г, да издържат изпит по кормуване, писмен тест, добро зрение, да не се водят в психодиспансер и др.
За пешеходците няма такива изисквания.
2. Кой е по-редно да ес налага да преценява - едно дете или или този, който е зад волана на ППС.
3. Как е в "белите" страни?
4. В крайна сметка за какво е пешеходната пътека?
Шофьорът има отговорност за пътното платно/шосето/. Ако някой е стъпил на него и има пешеходна пътека и му е възможно. трябва да спре.Няма възможност да гледа тротоари за някой пешеходец в последният момент..
There is no way to happiness, happiness is the way!
Преди пешеходна пътека винаги има знаци, които указват, че водача наближава такава. Има и знаци, че трябва да намали скоростта. И понеже това не се спазва, пешеходците трябва да се оглеждат като гръмнати зайци, защото стана ясно, че при инцидент, най много да се окажат виновни тези дето са пеша...
Знакът за пешеходната пътека е на няколко метра преди самата пътека. Шофьорът е длъжен да намали скоростта, когато приближава пешеходна пътека, дори да няма никой около нея. Пешеходецът пък е длъжен да преценява дали не създава опасност на пътя ако изскача на пешеходната пътека, без да може да бъде видян - понякога има дървета, коли и други пречки пред видимостта около пешеходните пътеки. В крайна сметка ако всички започнем да се държим малко по-цивилизовано, както го правим, като ходим в чужбина, ще спечели цялото общество и децата ни, за които ще намалее шанса да бъдат сгазени на пешеходна пътека. А може и да се превърнем в цивилизована държава.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
[quote#10:"Читател - подкрепям budd.bg"] Докато стигнем западняците в културата на движение[/quote]
Има една малка, но съществена разлика в правилата за пресичане. В Испания поне шофьорът е длъжен да спре дори когато пешеходецът е на тротоара пред пешеходната пътека, докато по нашия закон пешеходецът трябва да е стъпил на пътеката.
Тази малка разлика има огромно значение за инцидентите ако се замислите. Защото в този случай още отдалеч ако шофьора види, че пешеходецът е на тротоара пред пътеката, то ще може отрано да намали и спре. Ако трябва да го прави при стъпването, то може вече да е късно. А и пешеходецът може спокойно и безопасно да изчака спирането докато е на тротоара, а не да стъпи на пътеката и да почне да се моли да не го сгази някой.
Ако спазва законът, водачът би могъл да реагира дори ако на пешеходната изскочи дете или куче. Защото това означава да се съобрази със знаците и правилата за движение в градски условия. Аз ако застана на кръстовище със светофар и пешеходна за пет минути, ще събера 10 000 лв от глоби, щото на зелено скоростта се превишава поне двойно в някои ситуации на липса на трафик...
[quote#23:"diegos"]защото стана ясно, че при инцидент, най много да се окажат виновни тези дето са пеша.[/quote]
Няма да се окажат виновни, но ще поемат СВОЯТА ЧАСТ от вината за инцидента. Малка, голяма или никаква – решава съдът.
За да шофира, човек трябва да отговаря на много условия, и най-вече, да има способности да вижда и да преценява.
За да си пешеходец, няма изисквания.
Оказва се, че трябва да има изисквания към съдии и адвокати - да не са прости.
Пешеходната пътека е за да дава предимство НО САМО на пешеходеца видян от шофьорите от определена дистанция.. Определено няма да върне здравето на пешеходец невидян от шофьорите и блъснат ако ще и на смърт да осъдят "провинилият" се автомобилист..
There is no way to happiness, happiness is the way!
[quote#20:"stenli1"] В крайна сметка за какво е пешеходната пътека? [/quote]
Единственото разрешено място за пресичане на пътното платно от пешеходци. Носи за пешеходците права и отговорности. Освен това има два типа (обикновена и зебра), което дава и различно предимство – на ППС или на пешеходците.
Има и обозначена и необозначена със знаци и/или маркировка. Пример за необозначената са продължението на тротоарите на кръстовище. Там пешеходците имат предимство (неабсолютно както стана ясно) само пред завиващите ППС. Демек ако пресичаш тъкова кръстовище на такава необозначена пешеходна пътека и напреко идва автомобил, то нямаш предимство.
Всичко това шофьорите го знаят, защото са чели и закон и правилник, и изпит са държали. Само че гледам, че разни пешеходни талибани си тълкуват правилата както им дойде. Това, че не си шофьор познаваш закона и правилата не означава, че законите не важат за теб.
Да, пешеходецът има специална закрила, но никой не може да те закриля от собствената ти глупост и неразумно поведение на пътя!
Ми в становището си има отделна точка за деца например ама кой да ти чете становището...по лесно е да се правиш на циркаджия. Гражданите ни са толкова и те граждани .. повечето циркаджии.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Ама то лесно ли е да обясниш на овцете дето претендират да са граждани или народ що е това съпричиняване...че не означава оневиняване на другата страна...ама пак...кой да седне да помете малко като е по лесно да заблееш в тон с другите овчици. То ще се види и на 6ти колко са овцете в кошарата..
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
[quote#31:"dissident"]За да си пешеходец, няма изисквания. [/quote]
Има и още как! Ако си участник в движението като пешеходец, то ТРЯБВА да знаеш правилата за движение. Как ще ги научиш е отделен въпрос – в училище, от родителите, с четене на ЗДП и ППЗДП, от вестници и т.н.
[quote#20:"stenli1"]3. Как е в "белите" страни? [/quote]
Пробвай в бяла страна да пресечеш на пешеходна пътека без преди това да си спрял пред нея и да се огледаш(може пътьом да си джиткаш на смартфона) и ще разбереш какви са глобите за пешеходци там...
Заяждаш се на дребно.. Никой шофьор няма право да не вижда пресичащ пешеходец.. Ама и пешеходецът няма право да не оглежда за "невиждащи" го шофьори..щом си участник в движението..независимо с кола или пеша имаш задължение да си съобразителен. Който не може трябва да е с придружител.
There is no way to happiness, happiness is the way!
До коментар [#20] от "stenli1":
Пропуснах! Ако в бяла държава пресечеш неправилно на Зебра и те блъсне кола, най-вероятно като излезеш от болница ще платиш и щетите по колата...
До коментар [#26] от "diegos":
[quote#26:"diegos"]Ако спазва законът, водачът би могъл да реагира дори ако на пешеходната изскочи дете или куче.[/quote]
Скъпи приятелю, колегата "Darcas" е напълно прав в своя коментар # 24. Необходимо е внимание и дисциплина и от двете страни. Точно на тази пешеходна пътека съм виждал следната случка: Младеж се затича от градинката до Художествената академия и притича пред тръгващ тролейбус. И за малко не беше блъснат от такси движещо се успоредно на тролейбуса, чийто водач нямаше как да го види, че се хвърля пред тролейбуса. Не намирате ли, че младежът в този случай също имаше някакви задължения? И отново ще подкрепя колегата "Darcas" като припомня, че целта на закона не е да има осъдени водачи, а да няма блъснати пешеходци.
Аре стига с тия "бели държави" Ти ходил ли си в Сащ да речем? За да идеш до магазина на 100 метра на отсрещната страна на улицата палиш колата, караш 3 километра, хващаш кръговото и се връщаш 3..Щото НЯМА пешеходна.. Ако ти изнася..
There is no way to happiness, happiness is the way!
Никакво намерение нямам да се заяждам точно с теб. Просто, така прочетох това
[quote#32:"ostin22"]Пешеходната пътека е за да дава предимство НО САМО на пешеходеца видян от шофьорите от определена дистанция..[/quote]
[quote#45:"stenli1"]Абе човек, в Англия още преди да съм стъпил на пешеходната пътека, автомобилите вече са спрели.[/quote]
Да, защото са те видели, че стоиш пред пътеката и се готвиш да пресичаш. И едва ли е спряла колата дето е била на 2 метра от теб в момента, в който си наближил пътеката...
[quote#44:"lz73"]Ако в бяла държава пресечеш неправилно на Зебра и те блъсне кола, най-вероятно като излезеш от болница ще платиш и щетите по колата...[/quote]
Това къде го прочете???
Много е интересно
[quote#40:"stenli1"]В "белите" държави[/quote]
[quote#31:"dissident"]За да си пешеходец, няма изисквания. [/quote]
[quote#20:"stenli1"]Как е в "белите" страни? [/quote]
Ами ето какво са изготвили КАТ в Испания. Много полезно са разяснени всички правила, както и са дадени най-различни примерни ситуации. Основното е прилагането на здрав разум на пътя. Например съветват да не се пресича непосредствено пред и зад спрели автомобили или автобуси.
[quote#54:"MyTwoCents"]Например съветват да не се пресича непосредствено пред и зад спрели автомобили или автобуси.[/quote]
А съветват ли да не се изпреварва пред Зебра??
Трябва да спреш да се оглеждаш дали са спрели и ти гарантирам проблем.. През 2014-та в "бялото Юкей" има над 450 жертви пешеходци.. Иди на ук.гов ако не вярваш..
There is no way to happiness, happiness is the way!
До коментар [#45] от "stenli1":
[quote#45:"stenli1"]Абе човек, в Англия още преди да съм стъпил на пешеходната пътека, автомобилите вече са спрели.[/quote]
Скъпи приятелю, преди много години видях в Лондон как пешеходците не пресичат поединично, а спират на тротоара и изчакват да се съберат няколко души и след това тръгват. Сега не зная как е там. Зная, че в София не става. Веднъж опитах на "Баба Неделя" - спрях на тротоара за изчакам. Къде ти - наперена девойка почти ме блъсна и се хвърли пред една кола. Разменихме разбиращи погледи с набилия спирачките шофьор пък тръгнах и аз.
Значи защитават напълно пешеходците щом е забранено, а заради здравето на пешеходците ги СЪВЕТВАТ да не пресичат пред спрял автомобил. Заради евентуален малоумник, който нарушава забраната
Хубаво..ето ти ооще по-точни данни за Юкей...През 2013-та при пресичане на пешеходни пътеки са пострадали 14% от 5800 случая..Това значи 700 и повече катастрофи на пешеходни пътеки..
There is no way to happiness, happiness is the way!
От мързел ще е ЪТ-ът.. Извинявам се.. А иначе съм на същото мнение..за пешеходната..НО пешеходците са участници в процесА/тук не греша, нали?/ също като шофьорите.. Всички трябва да внимават! А иначе знаеш приказката..един миг невнимание и цял живот..
There is no way to happiness, happiness is the way!
До коментар [#62] от "stenli1":
Да, пресичайки пешеходецът се уверява (минимум заради собственото му здраве и живот), че шофьорът ще може да го види и после ще може да спре. Логично не мислите ли?
И каква е вината на шофьор блъснал пешеходец на пешеходна пътека ако в единия случай е можел, но не е спрял и безотговорно е извършил ПТП, а в другия случай пешеходецът тичайки се метне на пешеходната пътека при идващ автомобил на два метра от него. Еднаква ли? Или във втория е по-малка, т.к. пешеходецът също трябва да поеме част от нея заради безотговорното си поведение?
До коментар [#1] от "briton":
Пешеходната пътека за УМНИЯ шофоьор е като знак за ограничение, което си поставяш ти. Има глупак, спрял пред пешеходната пътека, караш с 10. Има спряла кола отдясно, почти сигурно има пешеходец, караш с 5. Има ограда, лоша видимост... МИСЛИШ. Заради малоумниците, заради които стават много произшествия, наслагаха много повдигнати пътеки. А може би преди това трябваше глобата да за неспрял джигит да е 500 лева и 6 месеца. Без книжка, първия път. Втория път - в кауша.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
До коментар [#66] от "ostin22":
Той ще е цял живот мъртъв, а на теб цял живот ще ти изскачат нощем кървави трупове. Та затова остави пешеходците, почти няма случай умно караш шофьор да не може да спре. Всеки пешеходец отдясно във всеки миг може да полети към теб. Извън населени места не съм много стриктен в ограниченията, но има ли хора наоколо, полека!
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
"Почти"..е една думичка като "ако".. Всеки случай е различен и уникален.. и на най-внимателният шофьор може да се случи произшествие.. И не приемам презумпцията "виновен" до доказване на противното при никакви обстоятелства..
There is no way to happiness, happiness is the way!
"Така според становището пешеходецът би имал предимство само ако е заел пътеката правомерно. Висшия адвокатски съвет означава, че пешеходецът трябва: да се е съобразил със скоростта, посоката на движение и отстоянието на приближаващите към нея моторни превозни средства; да сигнализира водача с ръка за намерението си да пресича, т.е. да е изпълнил задълженията си по Закона за движение по пътищата."
Не, това вярно ли е?! И това е мнение на висш адвокатски съвет. Все съм виждал безумия, но това надхвърля и най-дивото въображение. Предполагам, че адвокатите печелят тлъсти суми от оправдаване на говедата, които газят майки и деца по пешеходните пътеки. Та затова и тълкуването им е такова. Пожелавам на всеки адвокат, който се бори с нокти и зъби да измъкне поредното говедо от затвора, където му е мястото, да бъде блъснат на пешеходна пътека с високо вдигната ръка.
До коментар [#15] от "Читател - подкрепям budd.bg":
В някои държави на децата се раздават малки палки - стопове, които те вдигат, когато пресичат улицата.
У нас пускаме автоджигитите да вилнеят по платното, а накрая само пешеходците го отнасят.
Преди няколко години един "бързак" щеше да ме прегази на пешеходна пътека и на зелен за мене светофар, а той караше по трамвайното платно и то насрещно за него. Не знам защо, както бях тръгнала да слизам, спрях и се качих обратно на тротоара, ако не бях го направила, децата ми щяха да останат без майка.
Е, как може в цял свят пешеходците на зебрите да се пазят и да са с пълно предимство (виж, например, Япония, Великобритания, САЩ и Русия), а само у нас да се водят подобни тъпи спорове? Нима в четирите упоменати по-горе държави трафикът да е по-рехав, отколкото в най-големия ни (нека дори приемем, че е вече тримилионен) столичен град? Дайте да не забравяме, че с цялото си население нашата мила република е горе-долу колкото едно средно-голямо китайско село. Но с подобни "тълкувания" на закона представяте ли си колко и какви хонорари биха се осигурили с десетилетия напред за адвокати, "вещи" лица и тем подобни "производители" в сектора на услугите? Да не би в това да е разковничето?
До коментар [#75] от "jappy68":
Не трябва да има никакво съмнение, че там е разковничето. Трябва да има вратичка в закона и тълкуването му, за да могат джигитите, станали убийци, да бъдат издоени, но все пак свободни.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
[quote#42:"lz73"]Пробвай в бяла страна да пресечеш на пешеходна пътека без преди това да си спрял пред нея и да се огледаш(може пътьом да си джиткаш на смартфона) и ще разбереш какви са глобите за пешеходци там...[/quote]
Норвегия достатъчно бяла ли ти е?
Щото там, още като те видят, че се приближаваш към зебрата, спират.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
[quote#1:"briton"]Пешеходните пътеки би трябвало да се слагат на места където ограничението на скоростта позволява на водача да предприеме спиране... [/quote]
Обратно - където има пешеходна пътека следва скоростта да бъде ограничена така, че водача да може да спре.
Отлична идея. Некадърниците от Инспектората и адвокатския съвет трябва да са потънали в земя от срам (ако имат съвест) след недоносчето, което снесоха.
Впрочем, учуден съм че не предлагат промяна в закона в следния смисъл. "Пешеходец няма право да пресича пешеходна пътека без адвокат. Направилия го се глобява 100 платими в адвокатския съвет." Може би защото ги е страх да не попаднат под колелата на гневен шофьор
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
№42
"Пробвай в бяла страна да пресечеш на пешеходна пътека без преди това да си спрял пред нея и да се огледаш(може пътьом да си джиткаш на смартфона) и ще разбереш какви са глобите за пешеходци там... "
№44
"Пропуснах! Ако в бяла държава пресечеш неправилно на Зебра и те блъсне кола, най-вероятно като излезеш от болница ще платиш и щетите по колата..."
Абе кой си ти, типичен нашенецо, който бълваш глупости с такова самочувствие? Коя или кои са страните, за които говориш? Близо 10 години шофирам в САЩ и съм глобявана 4-5 пъти като шофьор, но никога като пешеходец! Тука не глобяват пешеходци изобщо и няма "правилно" и "неправилно" пресичане на пешеходец, дори да няма зебра! Пешеходците имат абсолютно предимство! Винаги внимавам, когато има пешеходци на тротоара, дори да няма кръстовище и да е малко вероятно да пресичат. И какви са тези шофьори, които са се изказали по-нагоре, че гледали платното само, а не и тротоара - тези са пълни некадърници! Гледа се не само платното напред, а и обстановката отстрани, и се поглежда периодично и в огледалото за обратни виждане - шофьорът трябва да има ПЪЛНА картина за обстановката наоколо!
И още нещо: има много малко - някакви изключителни единични случаи - в които пешеходецът да изкочи "внезапно". В преобладаващото болшинство от случаите всеки шофьор може доста от далече да види, че има пешеходец, запътил се да пресича, или движещ се в опасна близост до платното.
До коментар [#80] от "penetrating":
[quote#75:"jappy68"]с пълно предимство (виж, например... Русия)[/quote]
До коментар [#73] от "ivanof":
Да видим какво ще кажат защитниците на „абсолютното право“ на пешеходеца за тези случаи и нека отново да се размислят над темата за „правомерното“ пресичане: https://www.youtube.com/watch?v=sv0CP-CK6gw
Ама Вие в действителност ли не правите разлика между места, на които има "зебра" и на такива, където няма, или просто сте си навил на пръста някаква теза и сте готов през девет дерета вода да донесете, но да докажете колко сте "прав"? Казусът, който се разглежда в тази статия се отнася изрично до случаите с наличие на пешеходна пътека. Повтарям, в случай, че не сте ме разбрали: н а л и ч и е на пешеходна пътека.
[quote#84:"jappy68"]Ама Вие в действителност ли не правите разлика между места, на които има "зебра" и на такива, където няма[/quote]
Много добре правя разликата разбира се. Просто си представете, че подобни ситуации стават на зебра. При абсолютно право на пешеходеца на зебра, как си представяте, че шофьорът ще може да спре? Защото това са реални ситуации. При условие, че се пресича без никакво внимание където падне, то представете си как ще се пресича на зебра?
Идеята за абсолютно предимство би създала опасна самоувереност, че нищо не може да ти се случи ако си на пешеходна пътека. Може и още как след като нямаш нищо между ушите! Кел файда, че си имал предимство след това.
Ако трябва да направя някаква груба аналогия ползването на презерватив не е 100% гаранция срещу болести ако си го пъхаш непрекъснато където ти падне.
До коментар [#86] от "penetrating":
Ами не е съвсем така. Пешеходецът пресича на червено. Заради слънцето не се вижда добре светофара, но на 4:24 се вижда добре зеленото за автомобилите.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
briton
Рейтинг: 372 НеутралноПешеходните пътеки би трябвало да се слагат на места където ограничението на скоростта позволява на водача да предприеме спиране дори и когато пешеходец пресича в "последния момент". Това, че се кара с над 50 в града е друг въпрос.
Бойко е зависимКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноДо коментар [#1] от "briton":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!дай пример !
loy30529393
Рейтинг: 316 НеутралноДано да бъдат видени и чути, от когото трябва!
forum_terrorist
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#1] от "briton":
You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!Абсолютно вярно! При ограничение от 50 км/ч. няма как да не можеш да спреш. Дори да видиш, че има човек и си на метър от пешеходната пътека, скачаш на волана и на самата пътека колата е спряла.
Гошко
Рейтинг: 367 ВеселоПредлагам да ни задължат да пресичаме по пътеките само с развято червено байраче.
stenli1
Рейтинг: 932 НеутралноХаха, браво
loy30529393
Рейтинг: 316 ВеселоДо коментар [#1] от "briton":
Въх! Титан на логичната мисъл! Само дето логиката се губи преди първата пропусната запетая.
ostin22
Рейтинг: 624 ЛюбопитноТвърде едностранчиво.. И какво излиза, че докато кара шофьорът ли трябва да преценява дали дете или хора с увреждания може би ще се наканят да пресечат..
Що за глупост.. Та това са части от секундата, докато пешеходците имат цялото време на света да стъпят на пешеходната и се огледат. Как си го представяте шофьор гледащ тротоарите да не би някой да е близо до пешеходна пътека, а не пътят..
There is no way to happiness, happiness is the way!MititU
Рейтинг: 556 ВеселоВчера пред мен на една зебра блъснаха дете с майка му и проблема беше че телето завиваше на ляво и искаше да изпревари идващите му от дясно коли
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХслучката става на малка квартална улица.
ТЪП ТЪП та вдлъбнат
Читател
Рейтинг: 1291 НеутралноПоначало всеки път, когато се пресича нещо - пътно платно, ж.п. прелез или друга транспортна инфраструктура, би следвало човек да се огледа и когато прецени, че е безопасно, да продължи. Но не всеки път това се случва - някои пешеходци (както и водачи на МПС) са твърде разсеяни, самонадеяни или бързат, друг път шофьори не дават предимство или въобще не спазват знаците. Така че трябва да се внимава. Докато стигнем западняците в културата на движение, ще мине още време. Въпросът е дотогава жертвите да бъдат сведени до минимум, въпреки абсурдните законодателни решения. Лична отговорност, най-вече.
Един препатил
Рейтинг: 2538 НеутралноВместо да се правят на интересни Клуб "Безопасни улици" би трябвало да се опитат да ограмотяват и пешеходците. Че точно на тази пешеходна пътека може да се видят най-много случаи как пешеходците не трябва да пресичат.
loy30529393
Рейтинг: 316 ВеселоДо коментар [#5] от "batgosho":
Е, защо точно червено знаме?
MyTwoCents
Рейтинг: 548 НеутралноЦялата тази шумотевица е превратни разсъждения на закона и неговото тълкуване.
@)----,--'--Същността е, че не може да има единствено прав и единствено виновен в ситуация, в която ВСЕКИ участник в движението трябва да се съобразява с условията, независимо дали има предимство или не в дадена ситуация.
deymus
Рейтинг: 944 НеутралноСтановището на ВАС е безумно, още повече в градски условия, където ТРЯБВА да се кара с 50 км/ч. Да се опитваш да прехвърлиш вината, по този елементарен начин е безумно.
Читател
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#5] от "batgosho":
Или пък да назначат "преводачи за пешеходни пътеки" - специални служители със сигналноярки жилетки и знак "стоп", които периодично спират движението по ключови пешеходни пътеки, така че да премине човекопотокът. Днес даваха как при строежа на метростанцията на бул. "Мадрид" светофарите за пешеходци с минути не светват зелено, и хората се изнервят и тръгват напред.
blaf
Рейтинг: 589 Неутрално[quote#8:"ostin22"] Как си го представяте шофьор гледащ тротоарите да не би някой да е близо до пешеходна пътека, а не пътят.. [/quote]
Едно време инструкторът ни учеше като наближим пешеходна пътека (обикновено има знак 50-100 метра преди пътеката) да намалим скоростта леко, за да имаме по-добри възможности да огледаме.
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#1] от "briton":
Та то минава почти секунда само от осъзнаването до натискането на педала на спирачката.. Ти кола карал ли си??
There is no way to happiness, happiness is the way!И каква ще да е тази скорост та пешеходец изскачащ в последният момент да не бъде блъснат??5 или 2 км в час??
Хриси
Рейтинг: 1460 Весело[quote#8:"ostin22"] че докато кара шофьорът ли трябва да преценява дали дете или хора с увреждания може би ще се наканят да пресечат[/quote]
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Имаше някаква "глупост" в Закона за движение по пътищата, че шофьорът трябва да кара със съобразена с пътните условия скорост и да бъде особено внимателен, когато наоколо има деца.
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#8:"ostin22"] Как си го представяте шофьор гледащ тротоарите да не би някой да е близо до пешеходна пътека, а не пътят.. [/quote]
@)----,--'--Честно казано аз винаги имам едно наум, когато има деца по тротоарите и няколко пъти ми се случва да си казвам „гледай ги тия хлапета всеки момент може да им щукне и да изскочат на улицата (няма пешеходна пътека, няма нищо)“ и това и правят и трябва да се мятам на спирачките.
stenli1
Рейтинг: 932 ВеселоДо коментар [#8] от "ostin22":
1. За шофьорите има ред изисквания, над 18 г, да издържат изпит по кормуване, писмен тест, добро зрение, да не се водят в психодиспансер и др.
За пешеходците няма такива изисквания.
2. Кой е по-редно да ес налага да преценява - едно дете или или този, който е зад волана на ППС.
3. Как е в "белите" страни?
4. В крайна сметка за какво е пешеходната пътека?
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#16] от "blaf":
There is no way to happiness, happiness is the way!Шофьорът има отговорност за пътното платно/шосето/. Ако някой е стъпил на него и има пешеходна пътека и му е възможно. трябва да спре.Няма възможност да гледа тротоари за някой пешеходец в последният момент..
stenli1
Рейтинг: 932 Неутрално...МПС...
diegos
Рейтинг: 583 НеутралноПреди пешеходна пътека винаги има знаци, които указват, че водача наближава такава. Има и знаци, че трябва да намали скоростта. И понеже това не се спазва, пешеходците трябва да се оглеждат като гръмнати зайци, защото стана ясно, че при инцидент, най много да се окажат виновни тези дето са пеша...
whitemare
Рейтинг: 1081 НеутралноЗнакът за пешеходната пътека е на няколко метра преди самата пътека. Шофьорът е длъжен да намали скоростта, когато приближава пешеходна пътека, дори да няма никой около нея. Пешеходецът пък е длъжен да преценява дали не създава опасност на пътя ако изскача на пешеходната пътека, без да може да бъде видян - понякога има дървета, коли и други пречки пред видимостта около пешеходните пътеки. В крайна сметка ако всички започнем да се държим малко по-цивилизовано, както го правим, като ходим в чужбина, ще спечели цялото общество и децата ни, за които ще намалее шанса да бъдат сгазени на пешеходна пътека. А може и да се превърнем в цивилизована държава.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациMyTwoCents
Рейтинг: 548 Любопитно[quote#10:"Читател - подкрепям budd.bg"] Докато стигнем западняците в културата на движение[/quote]
@)----,--'--Има една малка, но съществена разлика в правилата за пресичане. В Испания поне шофьорът е длъжен да спре дори когато пешеходецът е на тротоара пред пешеходната пътека, докато по нашия закон пешеходецът трябва да е стъпил на пътеката.
Тази малка разлика има огромно значение за инцидентите ако се замислите. Защото в този случай още отдалеч ако шофьора види, че пешеходецът е на тротоара пред пътеката, то ще може отрано да намали и спре. Ако трябва да го прави при стъпването, то може вече да е късно. А и пешеходецът може спокойно и безопасно да изчака спирането докато е на тротоара, а не да стъпи на пътеката и да почне да се моли да не го сгази някой.
diegos
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#24] от "Darcas":
Ако спазва законът, водачът би могъл да реагира дори ако на пешеходната изскочи дете или куче. Защото това означава да се съобрази със знаците и правилата за движение в градски условия. Аз ако застана на кръстовище със светофар и пешеходна за пет минути, ще събера 10 000 лв от глоби, щото на зелено скоростта се превишава поне двойно в някои ситуации на липса на трафик...
V.Iliev
Рейтинг: 418 Разстроено[quote#5:"batgosho"]Предлагам да ни задължат да пресичаме по пътеките само с развято червено байраче.
[/quote]
Скоро ще стане - с полумесец на него
stenli1
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#23] от "diegos":
Така е. А и пешеходеца първо се обръща, стъпва на бордюра, прави още поне 2-3 крачки и тогава е в обсега на автомобила
dmarev
Рейтинг: 418 НеутралноМен са ме учили да се огледам и тогава да пресека. Шофьора като види някой да се оглежда нормално е да му се повиши концентрацията.
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#23:"diegos"]защото стана ясно, че при инцидент, най много да се окажат виновни тези дето са пеша.[/quote]
@)----,--'--Няма да се окажат виновни, но ще поемат СВОЯТА ЧАСТ от вината за инцидента. Малка, голяма или никаква – решава съдът.
dissident
Рейтинг: 726 НеутралноЗа да шофира, човек трябва да отговаря на много условия, и най-вече, да има способности да вижда и да преценява.
За да си пешеходец, няма изисквания.
Оказва се, че трябва да има изисквания към съдии и адвокати - да не са прости.
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#20] от "stenli1":
There is no way to happiness, happiness is the way!Пешеходната пътека е за да дава предимство НО САМО на пешеходеца видян от шофьорите от определена дистанция.. Определено няма да върне здравето на пешеходец невидян от шофьорите и блъснат ако ще и на смърт да осъдят "провинилият" се автомобилист..
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноДо коментар [#24] от "Darcas":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ако пеш. е с нарушено психично здраве, зрение или слух как да преценява ? Или ако е малко дете ???
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#20:"stenli1"] В крайна сметка за какво е пешеходната пътека? [/quote]
@)----,--'--Единственото разрешено място за пресичане на пътното платно от пешеходци. Носи за пешеходците права и отговорности. Освен това има два типа (обикновена и зебра), което дава и различно предимство – на ППС или на пешеходците.
Има и обозначена и необозначена със знаци и/или маркировка. Пример за необозначената са продължението на тротоарите на кръстовище. Там пешеходците имат предимство (неабсолютно както стана ясно) само пред завиващите ППС. Демек ако пресичаш тъкова кръстовище на такава необозначена пешеходна пътека и напреко идва автомобил, то нямаш предимство.
Всичко това шофьорите го знаят, защото са чели и закон и правилник, и изпит са държали. Само че гледам, че разни пешеходни талибани си тълкуват правилата както им дойде. Това, че не си шофьор познаваш закона и правилата не означава, че законите не важат за теб.
Да, пешеходецът има специална закрила, но никой не може да те закриля от собствената ти глупост и неразумно поведение на пътя!
bludniq_sin
Рейтинг: 1022 НеутралноМи в становището си има отделна точка за деца например ама кой да ти чете становището...по лесно е да се правиш на циркаджия. Гражданите ни са толкова и те граждани .. повечето циркаджии.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlstenli1
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#32] от "ostin22":
Значи, този който е зад волана има "право" да не вижда определени пешеходци пресичащи на пешеходна пътека тип Зебра?
bludniq_sin
Рейтинг: 1022 НеутралноДо коментар [#30] от "MyTwoCents":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlАма то лесно ли е да обясниш на овцете дето претендират да са граждани или народ що е това съпричиняване...че не означава оневиняване на другата страна...ама пак...кой да седне да помете малко като е по лесно да заблееш в тон с другите овчици. То ще се види и на 6ти колко са овцете в кошарата..
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#31:"dissident"]За да си пешеходец, няма изисквания. [/quote]
@)----,--'--Има и още как! Ако си участник в движението като пешеходец, то ТРЯБВА да знаеш правилата за движение. Как ще ги научиш е отделен въпрос – в училище, от родителите, с четене на ЗДП и ППЗДП, от вестници и т.н.
ostin22
Рейтинг: 624 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "MyTwoCents":
There is no way to happiness, happiness is the way!Няма лошо в екстра внимание на такива места..Но дори и това не винаги може до предотврати птп.. И тогава какво? Смърт чрез разстрел??
stenli1
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#34] от "MyTwoCents":
В "белите" държави няма такива "особености", на Зебра автомобила е спрял още преди пешеходеца дори да и стъпил на бордюра
stenli1
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#34] от "MyTwoCents":
На Зебра отговорност за пешеходеца има само в Тиквостан
lz73
Рейтинг: 1604 НеутралноДо коментар [#20] от "stenli1":
[quote#20:"stenli1"]3. Как е в "белите" страни? [/quote]
Пробвай в бяла страна да пресечеш на пешеходна пътека без преди това да си спрял пред нея и да се огледаш(може пътьом да си джиткаш на смартфона) и ще разбереш какви са глобите за пешеходци там...
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#36] от "stenli1":
There is no way to happiness, happiness is the way!Заяждаш се на дребно.. Никой шофьор няма право да не вижда пресичащ пешеходец.. Ама и пешеходецът няма право да не оглежда за "невиждащи" го шофьори..щом си участник в движението..независимо с кола или пеша имаш задължение да си съобразителен. Който не може трябва да е с придружител.
lz73
Рейтинг: 1604 НеутралноДо коментар [#20] от "stenli1":
Пропуснах! Ако в бяла държава пресечеш неправилно на Зебра и те блъсне кола, най-вероятно като излезеш от болница ще платиш и щетите по колата...
stenli1
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#42] от "lz73":
Абе човек, в Англия още преди да съм стъпил на пешеходната пътека, автомобилите вече са спрели. Какво трябва да "пробвам"?
Един препатил
Рейтинг: 2538 НеутралноДо коментар [#26] от "diegos":
[quote#26:"diegos"]Ако спазва законът, водачът би могъл да реагира дори ако на пешеходната изскочи дете или куче.[/quote]
Скъпи приятелю, колегата "Darcas" е напълно прав в своя коментар # 24. Необходимо е внимание и дисциплина и от двете страни. Точно на тази пешеходна пътека съм виждал следната случка: Младеж се затича от градинката до Художествената академия и притича пред тръгващ тролейбус. И за малко не беше блъснат от такси движещо се успоредно на тролейбуса, чийто водач нямаше как да го види, че се хвърля пред тролейбуса. Не намирате ли, че младежът в този случай също имаше някакви задължения? И отново ще подкрепя колегата "Darcas" като припомня, че целта на закона не е да има осъдени водачи, а да няма блъснати пешеходци.
ostin22
Рейтинг: 624 ВеселоДо коментар [#40] от "stenli1":
There is no way to happiness, happiness is the way!Аре стига с тия "бели държави" Ти ходил ли си в Сащ да речем? За да идеш до магазина на 100 метра на отсрещната страна на улицата палиш колата, караш 3 километра, хващаш кръговото и се връщаш 3..Щото НЯМА пешеходна.. Ако ти изнася..
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноДо коментар [#43] от "ostin22":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!наистина си много зле. Коментирай № 33.
stenli1
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#43] от "ostin22":
Никакво намерение нямам да се заяждам точно с теб. Просто, така прочетох това
[quote#32:"ostin22"]Пешеходната пътека е за да дава предимство НО САМО на пешеходеца видян от шофьорите от определена дистанция..[/quote]
lz73
Рейтинг: 1604 НеутралноДо коментар [#45] от "stenli1":
[quote#45:"stenli1"]Абе човек, в Англия още преди да съм стъпил на пешеходната пътека, автомобилите вече са спрели.[/quote]
Да, защото са те видели, че стоиш пред пътеката и се готвиш да пресичаш. И едва ли е спряла колата дето е била на 2 метра от теб в момента, в който си наближил пътеката...
stenli1
Рейтинг: 932 ВеселоДо коментар [#47] от "ostin22":
Не съм. Ама не бих я дал за пример.
Имам предвид Англия например
stenli1
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#50] от "lz73":
Спират коли, които са близко до теб. Просто дисциплината на шофьорите там съвсем е друга.
stenli1
Рейтинг: 932 Весело[quote#44:"lz73"]Ако в бяла държава пресечеш неправилно на Зебра и те блъсне кола, най-вероятно като излезеш от болница ще платиш и щетите по колата...[/quote]
Това къде го прочете???
Много е интересно
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#40:"stenli1"]В "белите" държави[/quote]
@)----,--'--[quote#31:"dissident"]За да си пешеходец, няма изисквания. [/quote]
[quote#20:"stenli1"]Как е в "белите" страни? [/quote]
Ами ето какво са изготвили КАТ в Испания. Много полезно са разяснени всички правила, както и са дадени най-различни примерни ситуации. Основното е прилагането на здрав разум на пътя. Например съветват да не се пресича непосредствено пред и зад спрели автомобили или автобуси.
stenli1
Рейтинг: 932 Неутрално[quote#54:"MyTwoCents"]Например съветват да не се пресича непосредствено пред и зад спрели автомобили или автобуси.[/quote]
А съветват ли да не се изпреварва пред Зебра??
ostin22
Рейтинг: 624 ЛюбопитноДо коментар [#45] от "stenli1":
There is no way to happiness, happiness is the way!Трябва да спреш да се оглеждаш дали са спрели и ти гарантирам проблем.. През 2014-та в "бялото Юкей" има над 450 жертви пешеходци.. Иди на ук.гов ако не вярваш..
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#46:"Един препатил"]целта на закона не е да има осъдени водачи, а да няма блъснати пешеходци. [/quote]
@)----,--'--Това е правилната гледна точка!
Останалото са заяжданици и разлайване на кучетата.
stenli1
Рейтинг: 932 ЛюбопитноДо коментар [#56] от "ostin22":
Това са различни неща.
Говорим за пресичане по Зебра.
Иначе особено през почивните дни и не само там се въргалят пияни навсякъде.
Един препатил
Рейтинг: 2538 НеутралноДо коментар [#45] от "stenli1":
[quote#45:"stenli1"]Абе човек, в Англия още преди да съм стъпил на пешеходната пътека, автомобилите вече са спрели.[/quote]
Скъпи приятелю, преди много години видях в Лондон как пешеходците не пресичат поединично, а спират на тротоара и изчакват да се съберат няколко души и след това тръгват. Сега не зная как е там. Зная, че в София не става. Веднъж опитах на "Баба Неделя" - спрях на тротоара за изчакам. Къде ти - наперена девойка почти ме блъсна и се хвърли пред една кола. Разменихме разбиращи погледи с набилия спирачките шофьор пък тръгнах и аз.
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#55:"stenli1"]А съветват ли да не се изпреварва пред Зебра?? [/quote]
s/didacticos/did_adultas/peatones.pdf
@)----,--'--Това си е забранено навсякъде. Защо питаш?
Изпуснал съм линка между другото:
http://www.dgt.es/PEVI/documentos/catalogo_recurso
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#48] от "КМЕТ В СЯНКА":
There is no way to happiness, happiness is the way!Отговор в 43
stenli1
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#60] от "MyTwoCents":
Значи защитават напълно пешеходците щом е забранено, а заради здравето на пешеходците ги СЪВЕТВАТ да не пресичат пред спрял автомобил. Заради евентуален малоумник, който нарушава забраната
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноДо коментар [#61] от "ostin22"
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не ставааш за шофьор. Въпрос на време е да си направиш голяма беля.
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#58] от "stenli1":
There is no way to happiness, happiness is the way!Хубаво..ето ти ооще по-точни данни за Юкей...През 2013-та при пресичане на пешеходни пътеки са пострадали 14% от 5800 случая..Това значи 700 и повече катастрофи на пешеходни пътеки..
UJC4040
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#8] от "ostin22":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Мноого важна част от "пътЯТ" е пешеходната пътека. Там си отваряш очите на четири.
И си оправи членЪТ!
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#65] от "UJC4040":
А иначе съм на същото мнение..за пешеходната..НО пешеходците са участници в процесА/тук не греша, нали?/ също като шофьорите.. Всички трябва да внимават! А иначе знаеш приказката..един миг невнимание и цял живот..
There is no way to happiness, happiness is the way!От мързел ще е ЪТ-ът.. Извинявам се..
MyTwoCents
Рейтинг: 548 ЛюбопитноДо коментар [#62] от "stenli1":
@)----,--'--Да, пресичайки пешеходецът се уверява (минимум заради собственото му здраве и живот), че шофьорът ще може да го види и после ще може да спре. Логично не мислите ли?
И каква е вината на шофьор блъснал пешеходец на пешеходна пътека ако в единия случай е можел, но не е спрял и безотговорно е извършил ПТП, а в другия случай пешеходецът тичайки се метне на пешеходната пътека при идващ автомобил на два метра от него. Еднаква ли? Или във втория е по-малка, т.к. пешеходецът също трябва да поеме част от нея заради безотговорното си поведение?
UJC4040
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#1] от "briton":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Пешеходната пътека за УМНИЯ шофоьор е като знак за ограничение, което си поставяш ти. Има глупак, спрял пред пешеходната пътека, караш с 10. Има спряла кола отдясно, почти сигурно има пешеходец, караш с 5. Има ограда, лоша видимост... МИСЛИШ. Заради малоумниците, заради които стават много произшествия, наслагаха много повдигнати пътеки. А може би преди това трябваше глобата да за неспрял джигит да е 500 лева и 6 месеца. Без книжка, първия път. Втория път - в кауша.
UJC4040
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#66] от "ostin22":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Той ще е цял живот мъртъв, а на теб цял живот ще ти изскачат нощем кървави трупове. Та затова остави пешеходците, почти няма случай умно караш шофьор да не може да спре. Всеки пешеходец отдясно във всеки миг може да полети към теб. Извън населени места не съм много стриктен в ограниченията, но има ли хора наоколо, полека!
Бай Благой
Рейтинг: 534 НеутралноТози на снимката пресича неправилно - макар че сигнализира с ръка, не виждам къде му е радара, за да прецени скоростта на приближаващите коли!
Роси
Рейтинг: 7368 НеутралноГраждани показаха, какви малоумни закони приема българският парламент. Всеки си ги тълкува, както му е удобно.
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#69] от "UJC4040":
Всеки случай е различен и уникален.. и на най-внимателният шофьор може да се случи произшествие.. И не приемам презумпцията "виновен" до доказване на противното при никакви обстоятелства..
There is no way to happiness, happiness is the way!"Почти"..е една думичка като "ако"..
*****
Гневно"Така според становището пешеходецът би имал предимство само ако е заел пътеката правомерно. Висшия адвокатски съвет означава, че пешеходецът трябва: да се е съобразил със скоростта, посоката на движение и отстоянието на приближаващите към нея моторни превозни средства; да сигнализира водача с ръка за намерението си да пресича, т.е. да е изпълнил задълженията си по Закона за движение по пътищата."
Не, това вярно ли е?! И това е мнение на висш адвокатски съвет. Все съм виждал безумия, но това надхвърля и най-дивото въображение. Предполагам, че адвокатите печелят тлъсти суми от оправдаване на говедата, които газят майки и деца по пешеходните пътеки. Та затова и тълкуването им е такова. Пожелавам на всеки адвокат, който се бори с нокти и зъби да измъкне поредното говедо от затвора, където му е мястото, да бъде блъснат на пешеходна пътека с високо вдигната ръка.
ikar_01
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#15] от "Читател - подкрепям budd.bg":
В някои държави на децата се раздават малки палки - стопове, които те вдигат, когато пресичат улицата.
У нас пускаме автоджигитите да вилнеят по платното, а накрая само пешеходците го отнасят.
Преди няколко години един "бързак" щеше да ме прегази на пешеходна пътека и на зелен за мене светофар, а той караше по трамвайното платно и то насрещно за него. Не знам защо, както бях тръгнала да слизам, спрях и се качих обратно на тротоара, ако не бях го направила, децата ми щяха да останат без майка.
jappy68
Рейтинг: 264 НеутралноЕ, как може в цял свят пешеходците на зебрите да се пазят и да са с пълно предимство (виж, например, Япония, Великобритания, САЩ и Русия), а само у нас да се водят подобни тъпи спорове? Нима в четирите упоменати по-горе държави трафикът да е по-рехав, отколкото в най-големия ни (нека дори приемем, че е вече тримилионен) столичен град? Дайте да не забравяме, че с цялото си население нашата мила република е горе-долу колкото едно средно-голямо китайско село. Но с подобни "тълкувания" на закона представяте ли си колко и какви хонорари биха се осигурили с десетилетия напред за адвокати, "вещи" лица и тем подобни "производители" в сектора на услугите? Да не би в това да е разковничето?
UJC4040
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#75] от "jappy68":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Не трябва да има никакво съмнение, че там е разковничето. Трябва да има вратичка в закона и тълкуването му, за да могат джигитите, станали убийци, да бъдат издоени, но все пак свободни.
Хриси
Рейтинг: 1460 Гневно[quote#42:"lz73"]Пробвай в бяла страна да пресечеш на пешеходна пътека без преди това да си спрял пред нея и да се огледаш(може пътьом да си джиткаш на смартфона) и ще разбереш какви са глобите за пешеходци там...[/quote]
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Норвегия достатъчно бяла ли ти е?
Щото там, още като те видят, че се приближаваш към зебрата, спират.
Един препатил
Рейтинг: 2538 НеутралноДо коментар [#54] от "MyTwoCents":
[quote#54:"MyTwoCents"]Основното е прилагането на здрав разум на пътя.[/quote]
По-добре не може да се каже! Кой къде кога какво предимство има не е въпрос на закони.
А на вменен в добро възпитание здрав разум.
blagoj
Рейтинг: 540 Неутрално[quote#1:"briton"]Пешеходните пътеки би трябвало да се слагат на места където ограничението на скоростта позволява на водача да предприеме спиране... [/quote]
Обратно - където има пешеходна пътека следва скоростта да бъде ограничена така, че водача да може да спре.
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноОтлична идея. Некадърниците от Инспектората и адвокатския съвет трябва да са потънали в земя от срам (ако имат съвест) след недоносчето, което снесоха.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВпрочем, учуден съм че не предлагат промяна в закона в следния смисъл. "Пешеходец няма право да пресича пешеходна пътека без адвокат. Направилия го се глобява 100 платими в адвокатския съвет." Може би защото ги е страх да не попаднат под колелата на гневен шофьор
rrumito
Рейтинг: 8 Неутрално№42
"Пробвай в бяла страна да пресечеш на пешеходна пътека без преди това да си спрял пред нея и да се огледаш(може пътьом да си джиткаш на смартфона) и ще разбереш какви са глобите за пешеходци там... "
№44
"Пропуснах! Ако в бяла държава пресечеш неправилно на Зебра и те блъсне кола, най-вероятно като излезеш от болница ще платиш и щетите по колата..."
Абе кой си ти, типичен нашенецо, който бълваш глупости с такова самочувствие? Коя или кои са страните, за които говориш? Близо 10 години шофирам в САЩ и съм глобявана 4-5 пъти като шофьор, но никога като пешеходец! Тука не глобяват пешеходци изобщо и няма "правилно" и "неправилно" пресичане на пешеходец, дори да няма зебра! Пешеходците имат абсолютно предимство! Винаги внимавам, когато има пешеходци на тротоара, дори да няма кръстовище и да е малко вероятно да пресичат. И какви са тези шофьори, които са се изказали по-нагоре, че гледали платното само, а не и тротоара - тези са пълни некадърници! Гледа се не само платното напред, а и обстановката отстрани, и се поглежда периодично и в огледалото за обратни виждане - шофьорът трябва да има ПЪЛНА картина за обстановката наоколо!
rrumito
Рейтинг: 8 НеутралноИ още нещо: има много малко - някакви изключителни единични случаи - в които пешеходецът да изкочи "внезапно". В преобладаващото болшинство от случаите всеки шофьор може доста от далече да види, че има пешеходец, запътил се да пресича, или движещ се в опасна близост до платното.
MyTwoCents
Рейтинг: 548 НеутралноДо коментар [#80] от "penetrating":
@)----,--'--[quote#75:"jappy68"]с пълно предимство (виж, например... Русия)[/quote]
До коментар [#73] от "ivanof":
Да видим какво ще кажат защитниците на „абсолютното право“ на пешеходеца за тези случаи и нека отново да се размислят над темата за „правомерното“ пресичане:
https://www.youtube.com/watch?v=sv0CP-CK6gw
jappy68
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#83] от "MyTwoCents":
Ама Вие в действителност ли не правите разлика между места, на които има "зебра" и на такива, където няма, или просто сте си навил на пръста някаква теза и сте готов през девет дерета вода да донесете, но да докажете колко сте "прав"? Казусът, който се разглежда в тази статия се отнася изрично до случаите с наличие на пешеходна пътека. Повтарям, в случай, че не сте ме разбрали: н а л и ч и е на пешеходна пътека.
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноДо коментар [#83] от "MyTwoCents":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertМного свежо
Само че не видях нито едно пресичане на пешеходна пътека. Грешка, само на едно, но там беше на червен светофар
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноДо коментар [#83] от "MyTwoCents":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВсъщност виждам едно перфектно преминаване на пешеходна пътека, засечено от автомобил на 4:26 мин.
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#84:"jappy68"]Ама Вие в действителност ли не правите разлика между места, на които има "зебра" и на такива, където няма[/quote]
@)----,--'--Много добре правя разликата разбира се. Просто си представете, че подобни ситуации стават на зебра. При абсолютно право на пешеходеца на зебра, как си представяте, че шофьорът ще може да спре? Защото това са реални ситуации. При условие, че се пресича без никакво внимание където падне, то представете си как ще се пресича на зебра?
Идеята за абсолютно предимство би създала опасна самоувереност, че нищо не може да ти се случи ако си на пешеходна пътека. Може и още как след като нямаш нищо между ушите! Кел файда, че си имал предимство след това.
Ако трябва да направя някаква груба аналогия ползването на презерватив не е 100% гаранция срещу болести ако си го пъхаш непрекъснато където ти падне.
MyTwoCents
Рейтинг: 548 НеутралноДо коментар [#86] от "penetrating":
@)----,--'--Ами не е съвсем така. Пешеходецът пресича на червено. Заради слънцето не се вижда добре светофара, но на 4:24 се вижда добре зеленото за автомобилите.
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноДо коментар [#88] от "MyTwoCents":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЕ, тогава дори това малко парченце не става за антитеза на правата на пешеходците... но Дилма е свеж от типа Анри Дарвин закони.
MyTwoCents
Рейтинг: 548 Неутрално[quote#89:"penetrating"]Дилма [/quote]
@)----,--'--Филма?
[quote#89:"penetrating"]Анри [/quote]
Анти?