София ще работи с известния урбанист Ян Геел за създаването на по-зелен град

София ще работи с известния урбанист Ян Геел за създаването на по-зелен град

© Анелия Николова



Кметът на София Йорданка Фандъкова покани световноизвестния датски архитект и урбанист Ян Геел да консултира работата за изработване на дългосрочната визия за развитието на София в частта "развитие на градски зелени пространства", съобщава пресцентърът на Столичната община, цитиран от БТА.


Днес се състояла среща между Йорданка Фандъкова и Ян Геел, на която са присъствали главният архитект на София Здравко Здравков, председателите на постоянните комисии към Столичния общински съвет по устройство на територията и по екология - Силвия Христова и Лорита Радева.


Поканих архитект Ян Геел да консултира изработването на дългосрочната визия за развитие на София като зелен град с културно-историческо наследство, е казала кметът Фандъкова.




С това София се нарежда до Ню Йорк, Лондон, Москва и десетки градове из целия свят, потърсили услугите на "Ян Геел Архитекти". Дългогодишните изследвания на датчанина върху градския живот и добрите обществени пространства дават резултат в днешния вид на Копенхаген, който има една от най-дългите пешеходни зони в света и редовно се нарежда начело в класации за качество на живот.


"Градове за хората" е първата книга на Геел на български език, която бе представена вчера в Софийската градска художествена галерия. Той е заявил, че е налице желание и воля от ръководството на Столичната община за визия за града, с която да се подобрят условията на живот.


Датският архитект ще консултира Столичната община в изработването на дългосрочна визия за подобряване на градската среда и за гарантираното развитие на София като зелен град. Работата ще подпомогне планирането и създаването на зелени и качествени публични пространства със запазване на културно-историческия облик на София.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Човека ще се хване за главата, като види какви простотии правим тука! Що градинки и паркове се бетонираха, а около София пълно с голи поляни, които така си стоят.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на BIKER
    BIKER
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Хубава инициатива, ама да видим дали Фандъкова ще позволи нещо да се случи или всичко пак е ПР, не че не сме виждали как става това и преди, то бяха зелени трамваи, велоалеи, паркове, пешеходни зони, а после резултатът е "фонтанът на Витошка"

    БСП и ДПС вън от политиката
  3. 3 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 213 Неутрално
  4. 4 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1144 Весело

    софия май си намери читав главен архитект най-после...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1257 Неутрално
  6. 6 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 863 Неутрално

    След торнадото Петър Диков ... .... .... и 10 урбанисти да доведат...все тая.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  7. 7 Профил на Melancholy Beloved
    Melancholy Beloved
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Таман шоферите да паркират на меко.

    Не си правете труда ме ме цитирате, нямам намерение да чета или отговарям. Поканите за физическа саморазправа - при католикоса.
  8. 8 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Абе те и за разни консултанти за трафика платиха милиони, ама техния доклад и препоръки така си и останаха на нечие бюро в общината.
    А за греховете на Диков плащаме всички и със здравето си. И ще плащаме още дълги години. Този трябва да получи доживотна...

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  9. 9 Профил на boris_ivanov
    boris_ivanov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Всъщност, градоустройствената философия на Ян Геел стъпва върху идеята за по-ЧОВЕШКИ градове. Освен зеленина, това означава приоритетно развитие на пешеходния, вело и обществения транспорт, за сметка на автомобилния; ниско строителство и др. Геел настоява, че най-важен от всички видове транспорт е пешеходството, което, освен да ни придвижва от точка А до точка Б, открива многобройни възможности за общуване, съпреживяване на пейзажи, събития, хора и др. Твърди, че другите видове транспорт не предлагат подобни възможности (автомобилния) или не ги предлагат в същата степен (обществения и велосипедния).

    Би било жалко, ако тази философия бъде редуцирана до "зелена София" от предизборната платформа на Йорданка Фандъкова.

  10. 10 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1144 Весело

    когато човек се придвижва ходейки, той усеща, чува и вижда много повече от заобикалящата го действителност и по този начин я опознава и осмисля на базата на действително проверени факти, което прави аналитичните му умозаключения по-верни и устойчиви на опровегание...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    След което София ще бъде една от малкото градове, които са неглижирали съветите и проектите му защото друго си е нашенското разбиране за закона като "врата у поле". Справка Кемпински и "Арабаджиеви архитекти"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#9] от "boris_ivanov":

    Градовете май станаха място не за хората, а за колите и другите видове транспорт. Вкараха хората под земята - подлези, надлези, метро, тунели. Градовете ли са за хората или хората за градовете.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  13. 13 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Дано да се вслушат в съветите му!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  14. 14 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 814 Любопитно

    Позакъсняло действие, но по-добре късно, отколкото никога! Някакви наказания за неумейковци от близкото минало, които са упражнявали дейности, без да имат способности, можем ли да очакваме?

  15. 15 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Сигурен съм, че ако се реализират зелените идеи на този архитект доста софиянци ще започнат да реват и псуват, защото няма да могат да карат колата до тоалетната. Представете си Цариградско шосе да лъкатуши вместо да е направо, да се стесни до две ленти и да има доста широки велоалеи.

  16. 16 Профил на tediblabla
    tediblabla
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Брей, толкова хубаво звучи,чак не е за вярване. Дано не останем само с проекта.

  17. 17 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Ако кметицата се вслуша в съветите на Ян Геел предстоят мрачни дни за автоталибаните...

  18. 18 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Абе тротоарите оправете, бе, Фандъкова! Около НДК все едно не е ремонтирано - гьол до гьола в дъжда!

    4itatel
  19. 19 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    [quote#18:"4itatel"]Около НДК все едно не е ремонтирано - гьол до гьола в дъжда![/quote]

    То да е само около НДК...
    Дъщеря ми доведе една група приятели от различни държави да им показва София, питали защо са ни такива тротоарите и защо колите са върху тях, а пешеходците на платното.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  20. 20 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#9] от "boris_ivanov":

    Много точно казано!

    Дано проумеят, че условията за пешеходци и велосипедисти са нещо необходимо! Надявам се да има резултат!

  21. 21 Профил на gargarmel
    gargarmel
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Дано най-накрая да решат да ограничат автомобилния трафик и изобщо автомобилите в София - това е един от най-големите проблеми. Също така, е време да започне да се популяризира придвижването пеша и с градски транспорт, а не от врата до врата с кола и да се чудят къде да построят паркинги за да им е удобно на хората придвижване с кола......

  22. 22 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 521 Неутрално

    модерен зелен град с Бай Ганьо в него би довел до барбекю на патици от езерото и чеверме насред парка. Ганьо още не може да се научи да не паркира по тротоарите и да не си хвърля боклука по улицата, да събира фъшкиите на кучтата си и да не се облекчава в подлеза

  23. 23 Профил на polikarpos
    polikarpos
    Рейтинг: 373 Неутрално

    защо не са били присъствали и видните представители на сивия и тъмно червения сектор? все пак те имат най-голямо отношение и влияние във вземането на решения...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK