Петър Стоянов: Демокрацията пречи на българите заради деморализацията

Архивна снимка на Петър Стоянов.

© Надежда Чипева, Капитал

Архивна снимка на Петър Стоянов.



Демокрацията трябва да има фундамент, наречен традиция, а тази традиция липсва на българите и заради това те продължават да се лутат. Тази теза изказа в интервю за Би Ти Ви президентът на България (1997 - 2002 г.) Петър Стоянов.


"Грешно разбрани са принципите на демокрацията. Тя не е просто закони, не просто правила, не просто човешки права и свободи. Демокрацията трябва да има един неизбежен фундамент и този фундамент се казва традиция. Историята отреди малко време на българското демократично развитие след Освобождението от турско робство. Тази традиция ни липсва, поради което ние продължаваме да се лутаме", заяви той.


По думите му всички политици започват с една и съща клетва. "Ние не поставяме под съмнение нашите приоритети в НАТО и ЕС, но, оттук нататък започва "но"-то. А то започва заради грешно разбраните принципи на демокрацията.




Петър Стоянов определи демокрацията като "рамка, която не дава, не прави по-богат или по-щастлив". "Защо на нас ни пречи демокрацията", попита той и даде отговор: "Заради деморализацията по времето на първите години на прехода. Първите членове на комунистическата партия станаха първите капиталисти. Хората си казаха: щом това е възможно, значи вече всичко е възможно", подчерта президентът.


"Нашите деца трябва да бъдат възпитавани от малки, нашите църковни архиереи трябва да ни възпитават в църквата, да ни говорят на вменяем, на нормален език какво точно се иска от нашето общество. Това е големият проблем на България", смята Петър Стоянов.


Проблемът, който тревожи днес българите, е чувството на справедливост, обобщи той.


Според Петър Стоянов ролята на президента не е на всекидневен политик. "Тази политика се прави от правителството и в този смисъл то е по-важно от президента. Президентът се превръща в много важна фигура във времена на национални сътресения", смята той.


"Когато аз стъпих и се заклех като президент нямах три дни, за да обиколя да видя къде се намират офисите на "Дондуков" 2, хората протестираха, нямаше парламент правителство, правителството на Жан Виденов беше подало оставка. Президентът беше единствената институция в държавата и аз бях президент с три дни стаж. Представете си президент без никакъв опит, беше ясно, че трябва да се свършат две-три неща и най-важното да се предотврати кръвопролитие при протестиращите", спомня си Петър Стоянов.


Той подчерта, че президентът не е маргинална фигура, която се избира просто така, защото Конституцията го е казала и Великото народно събрание го решило. "Може да се случи два пъти в мандата, но президентът може да изиграе решаваща роля", каза Петър Стоянов.


Той добави, че всеки президент допуска гафове и грешки, но те нямат голямо значение. "От значение са моментите, в които оставаш в историята", заяви президентът.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (172)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2899 Любопитно

    Много точно казано г-н Президент!!С прости и манипулирани хора демокрация трудно се прави.Още повече с пуснати 25000 агенти на ДС,налазили всички институции.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 806 Любопитно

    Цитатите от интервюто са безспорна истина. Интересно че докато беше президент и говореше нищо не му разбирах ,сигурно съм поумнял малко...

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  3. 3 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Поздравления за г-н президент Петър Стоянов.Радвам се,че така спонтанно всички певци ,които обичаме,го почетоха по случай 20 годишнината от избора му за президент!

  4. 4 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Добре казано. И разбираемо казано, браво, Стоянов.

    Доброто е заразно
  5. 5 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    [quote#2:"kasko"]сигурно съм поумнял малко...[/quote]
    И той също, не само ти.
    До коментар [#2] от "kasko":

    Доброто е заразно
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9228 Любопитно

    Аз доколкото схванах П.Стоянов е останал в историята, без да е ползвал традиции, защото не е бил деморализиран - а точно напротив !
    Нали тъй ?

    [email protected]
  7. 7 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#2] от "kasko":

    Посланията му са ясни за всеки здравомислещ,така че всички сме помъдряли!

  8. 8 Профил на gem36507964
    gem36507964
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Президента за който не съм гласувал, но който е на светлинни години пред настоящите десни и наричащи се демократи.

  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Весело

    До коментар [#6] от "karabastun":

    Не, не е това. Прочети пак или направо гледай интервюто. Едно от силните му интервюта според мен.
    [quote#6:"karabastun"]Аз доколкото схванах П.Стоянов е останал в историята, без да е ползвал традиции, защото не е бил деморализиран - а точно напротив !
    Нали тъй ?[/quote]

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Еми Пепи що не пробваш отново, че като гледам ни липсват кандидати за президент...цели 23! Дай Боже не стигнем до американската драма и простотия и да се чудем за кого после да гласуваме.

  11. 11 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Почти е прав.
    Но за "деморализацията по времето на първите години на прехода" вина носят всички,избрани да управляват.

    От уикито за деморализацията:
    .....В психологически аспект това може да значи довеждането на противника до състояние на екзистенциално страдание: безнадеждност, песимизъм, безпомощност, загуба на мотивация, социална изолация, отчуждение

  12. 12 Профил на gem36507964
    gem36507964
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#2] от "kasko":

    Основен проблем на политиката, и в частност нашата, докато са на власт трябва да бъдат удобни.
    Помня, че Клюна успя да стигне само дотам да изрече "кажи си Иване". Първанов и дотам не стигна. За Плевн да не говорим.
    Деградация, абсолютна, истински демократи имаше само в началото на 90-те и още тогава се брояха на пръсти.

  13. 13 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#11] от "xmm":

    Той не отрече нито за момент това. Поне аз не чух. Да не съм пропуснала?

    Доброто е заразно
  14. 14 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4030 Неутрално

    А защо избрахме отново БКП в първите свободни избори от 50 години?! И какво ни попречи да изберем правилните хора за да управляват?

    klimentm
  15. 15 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 918 Весело

    ...Президентът беше единствената институция в държавата ....

    По повод тези думи ще спомена едни други на сина на Добрев по повод Пешо Институцията :
    ..........Баща ми уважаваше Костов като политик. Между двамата имаше мъжко отношение. Не беше същото към Петър Стоянов. В един случай 45 минути с Първанов чакат Стоянов - президента да се свърже с Костов, за да разберат ще има ли Консултативен съвет.
    Баща ми се върна бесен :Какво е това?........

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  16. 16 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Абсолютно съгласен с г- н президента Стоянов!

    Липсата на демократични традиции означава липса на ценностна система.
    Все едно да нямаш датчик, сензор, реле за болшевизъм.

    Въпреки че, пак да кажа- източно европейците в това отношение сме далеч по- добре от западните .
    Ляво- толерастката зараза завладя Западна Европа в много по- тежка степен. На Изток все още се съпротивляваме.

    Съвременната диктатура е ляво- толерастка.

    Но по отношение на другите атрибути на демокрацията изоставаме сериозно.



    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  17. 17 Профил на gem36507964
    gem36507964
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Има две основни тези - едната е проблема е в системата, другата е проблема е в хората.
    Е проблема е в матряла. Как би успял Победител Орбан, ако нямаше подкрепата на сънародниците си - никак.
    Обществените клетки тръгват от индивида, от семейството, от приятелите.
    Ако ме попитат как бихте определили българина с две думи, ще кажа старата поговорка - двама са малко, трима са много.

  18. 18 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#8:"gem36507964"]Президента за който не съм гласувал, но който е на светлинни години пред настоящите десни и наричащи се демократи.[/quote]

    Президентът , който никога не се отрече от СДС, за разлика от много други.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  19. 19 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Ми традиции - добре. Ама те се създават столетия.... та, ще изчакаме...

  20. 20 Профил на gem36507964
    gem36507964
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#14] от "klimentm":

    Кои? Аз мога да посоча по спомени само Дертлиев, който се отврати от СДС рано-рано.
    А единственият доказан български дисидент, личен приятел на Митеран, не е допуснат от т.н. измислени дисиденти на срещата при посещението му у нас.

  21. 21 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Много е прав...

    "Проблемът, който тревожи днес българите, е чувството на справедливост"

    Май на липсата на справедливост.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  22. 22 Профил на gem36507964
    gem36507964
    Рейтинг: 0 Неутрално

    При сегашните кандидатури, много вероятно би било макар че аз съм неизменно ляв, ако бай Пеко се беше кандидатирал, вероятно бил гласувал за него.

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    "Проблемът, който тревожи днес българите, е чувството на справедливост".
    Това го кажи на твоя приятел Борисов.

  24. 24 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    "Грешно разбрани са принципите на демокрацията" - ами, Очителите, БУДИтелите, РАКоводителите ни ги наложиха, та явно са го правили неразбираемо.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  25. 25 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1040 Весело

    комунистческата отрова ше изветрей чак когато умре секи роден преди 1980 година... дотогаз ше ни трови по един или друг начин

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  26. 26 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    Демокрацията трябва да има един неизбежен фундамент и този фундамент се казва традиция."Е,то няма как да го изградим този фундамент след като още управляват бивши и настоящи комунисти и агенти на ДС.

  27. 27 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 638 Любопитно

    ,,Демокрацията пречи на българите".......................но не пречи на циганите.

  28. 28 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Възхищавам се на бат Петьо защото визуално е замръзнал през годините. Този човек не остарява ли? За 20 год. видима промяна у него няма - същия си е.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  29. 29 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Ех бат Петьо, пак само сладки приказки и пак нищо не разбра от прехода. Да демокрацията трябва да има фундамент, но това е средната класа създадена в справедлива пазарна икономика. Само човек със собственост има нужда от държава и закони. Този дето има само 2 ръце и търси как да се нахрани, не му трябва демокрация. А в България има 78 % бедни и гладни хора, 20 % слуги на бандитите и 2% супер богати крадци и бандити, които искат да изгонят от България ония, които не желаят да им слугуват.

  30. 30 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Така, че ако някой желае да оправи България трябва да започне не от манталитета, а от средната класа. Европроектите трябва да се оценяват в Брюксел. Да се дават само на малките фирми. Мафията трябва да бъде изритана от люлката на държавата.

  31. 31 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#26:"chicago514"]Е,то няма как да го изградим този фундамент след като още управляват бивши и настоящи комунисти и агенти на ДС. [/quote]

    И края му не се види: комунистът Плевнелиев ще предаде щафетата на комунистката Цачева. Не напразно Мойсей е водил племето си 40 години сред миниатюрната по размери пустиня.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  32. 32 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Пешо, а ти къде спа, когато трябваше да приемете закона за лустрацията и да предотвратите ДС да заеме власта отново? Хората били виновни. Може би сме, като не ги избесихме всичките 89а година...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  33. 33 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Бе де да имаше някой с по-твърда ръка.....

  34. 34 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#30:"proizvoditel"]Европроектите трябва да се оценяват в Брюксел. Да се дават само на малките фирми. [/quote]

    Един в студиото при Ризова заяви, че парите от европроектите си заслужават да се крадат, за да се дисциплинират производителите да произвеждат, а не да разчитат само на европейски субсидии.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  35. 35 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Глупости!
    Това, което пробутвате като "демокрация", е измама, прикритие на олигархичната система - и това безобразие НАИСТИНА пречи и не съцдава НИКАКВИ традиции.
    Впрочем, традициите за взаимно погаждане ги ИМА, оцелявали са всякога, даже при болшевишкия държавен капитализъм упорито вирееха, на едно чисто битово, междусъседско ниво.
    Ама при "демокрацията" се строшха в лицемерието, по-отвратително от това на бекапейските тартори, днешни "демократи" (с които западните "демократи" нямат НИКАКЪВ проблем да въртят далаверите).

    ИСТИНСКАТА демокрация е само ПРЯКАТА.
    За да я има, е нужно просто да се започне, усвоява се единствено практически, като каране на колело, ката плуване, като четмо и писмо.
    С чакане да ни "озари" нещо си НЕ СТАВА.

    Демагог скапан.

    властта ражда паразити
  36. 36 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Тотален провал на прехода! Вижте ни кандидат президентите!

  37. 37 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#14] от "klimentm":

    Хора, които избираш да те управляват, НИКОГА не може да са правилни, ако искаш хем да те управляват, хем демокрация да има.
    Това са взаимноизключващи се неща.

    властта ражда паразити
  38. 38 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#36] от "ban":

    провал ли?
    Сценаристите питал ли си ги дали е провал?
    Защото не прилича на провал. Станало е каквото са планирали.
    Това, че наивниците очаквахме друго, въобразявахме си други цели на тоя "преход" - това е за наша сметка. Би трябвало да си извадим поуки.
    Ама не би.
    Продължавате да вярвате в дядо Коледа.

    властта ражда паразити
  39. 39 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 908 Неутрално

    "Проблемът, който тревожи днес българите, е чувството на справедливост, обобщи той."
    Дефицитът на справедливост накара стотици хиляди бЪлгари да обърнат гръб на България и да я напуснат. Нищо не деморализира хората така, както липсата на справедливост. Вследствие на абсолютно неравностойното разпределение на държавното имущество по време на прехода, хората изгубиха доверие в държавата, в институциите и всеки взе да се спасява поединично, Сега и да ни обясняват как държавата се грижи за нашия интерес, няма кой да им повярва. Защото държавата си има мафия и мафията си има държава.

  40. 40 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#14] от "klimentm":
    [quote#14:"klimentm"]А защо избрахме отново БКП в първите свободни избори от 50 години?! И какво ни попречи да изберем правилните хора за да управляват? [/quote]

    Мани за тогава !Тогава стана грандиозна изборна измама и комунистите използваха липсата на опит в СДС.
    А и като се сетя кои ни пробутваха "да ни водят" ме обзема гняв и срам :
    Ал.Шелудко, Ч.Кюранов, К.Тренчев, А.Вагенщайн, П.Симеонов, П.Берон, Р.Воденичаров, П.Воденичаров , Г.Спасов, Ж.Желев, П.Слабаков, Ст.Продев, Ст.Гайтанджиев, Ал.Каракачанов, Р.Данов, Д.Луджев ,.................................
    Въпросът е защо след четвърт век все още са избирани наследниците на БКП @?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  41. 41 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#25] от "tucker case":

    Изкушаваш се да ускориш процеса?

    властта ражда паразити
  42. 42 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    "Първите членове на комунистическата партия станаха първите капиталисти. Хората си казаха: щом това е възможно, значи вече всичко е възможно", подчерта президентът."

    Позволявам си да не се съглася с президента Стоянов. Това, че комунистите станаха първи капиталисти никого не изненада. Всички знаехме, че те са мръсници не защото са комунисти, а са комунисти защото са мръсници. Хората си казаха: "щом това е възможно, значи всичко е възможно" когато Симеон Последни се впусна в политиката, спечели с измама изборите и стана министър-председател. Именно тогава отпаднаха повечето задръжки основани на традиция и морал. А последните остатъци от тези задръжки погинаха, когато бившето величество направи коалиция с комунистите. Това показване на всякакви понятия за морал, традиция и лична хигиена нямаше как да не доведе до варварските времена на ГЕРБ.


  43. 43 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Стокхолмският синдром на един народ. Бяхме им заложници 45 години. И границите бяха затворили даже, освен за себе си и отрочетата си. Конституционни съдии, магистрати, полиция-всичко бяха узурпирали. Така че нямаше начин сами да си се осъдят та чак и лустрират. Опозицията се роди в инвалиден стол.
    Така нареченият "народен съд" си беше техен механизъм за да избият и премахнат изворите на каквато и да е съпротиа срещу себе си.
    Единственото спасително решение беше да бъдат ударени с тяхните камъни по тяхната глава. Но от кого?!
    От заложниците??!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  44. 44 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Смислено изказване.. ТАка си е - най-големия враг на България е ДЕМОРАЛИЗАЦИЯТА.. Всичко друго се оправя, когато има МОРАЛ !

  45. 45 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Пешо пак си плеще 5 за 4....На нас все не ни стига времето: 66 години ( 1878-1944)не ни стигнаха да спрем на крадеме тарикатстваме....после 45 години не ни стигнаха да крадем и да строиме социализъма,,,след това вече четвърт век пак не можем да се накрадем и нахитреем..
    Ами имаме си традиции ние, ама в хайдутлука

  46. 46 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7386 Неутрално

    Някога говореше, говореше и нищо не казваше или почти нищо.

  47. 47 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#42] от "Един препатил":

    ++++++++++++++++

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  48. 48 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#20] от "gem36507964":

    Дертлиев не беше наясно на кой свят се намира.
    След лагерите, вярно, не се пречупил, ама "легнал на дъното" като подводница; ДС не искаше това от него, ама ги удовлетвори.
    Едва в средата на 1980-те се посъбудил, та изплува... и се нахака в гафове, в проекта на ДС, невъобразим бълвоч, сбиротък от формално десни и формално неболшевишки леви.

    Колкото до Митеран, не бих хвалил хора, които са другарували с тоя кретен, сменил практически всички партии във Франция.

    властта ражда паразити
  49. 49 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#41] от "Николай Теллалов":

    аз процеса отдавна съм го приключил, бейби... вие сте тея дето още стискате връвчицата...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  50. 50 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#43] от "достатъчно":

    Няма такъв синдром, освен в болното въображение на психолозите на щат в ченгеджийници

    властта ражда паразити
  51. 51 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    Безспорно това беше най-добрият български президент. И той, и Плевнелиев се справиха в две тежки кризи на останалите държавни институции - справиха се с това, което Петър Стоянов смята за най-важна роля на президента.

  52. 52 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#44] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Когато кучетата са гладни подвиват опашка и слушат тоягата. Гладният човек не се вълнува от демокрация, морал, правила... Той просто се опитва да си задоволи естествените потребности. За това слугува даже и на Дявола. Затова мафията се грижи да унищожи малкият бизнес и да държи стадото гладно.

  53. 53 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    Освен от дИмУкратични трЪдиции, страдаме и от липса на историческа памет. Преди 9-ти също е имало честа смяна на властта, също са получавани подкупи при покупка на негодно ФРЕНСКО оръжие. Само че те са били 10пъти по-малки от сегашните, като размер в%. Тогава са били само 3-4%! Тогавяа също е имало заиграване с турски депутати. Също е имало нещо като КТБ, някой си Ляпчев притежавал банка, и плащал на политици и конкуренти, за да научава какво кроят... ТОгава-пред 9-ти, е имало ЗАКОН ЗА съдене на поУитическата класа! И осъдени поУитици! Това е единствената ралзика от сега! Незрял народ тогава, незрал народ-сега! След Освобожението от Турско робство, не друг, а Русия налага прекалено либерална конституция, за да настане ХАОС, и българите да не могат да се оправят сами. И да потърсят някой друг, който да въведе ред. Например руския цар...ТОгава също е имало туркофили, германофили, русифили, англофили, и предатели, които са получвали купища пари от САЩ, като Г.М. димитров, на Мозар баща и'!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  54. 54 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    [quote#37:"Николай Теллалов"]Хора, които избираш да те управляват, НИКОГА не може да са правилни, ако искаш хем да те управляват, хем демокрация да има.
    Това са взаимноизключващи се неща.[/quote]
    Разсъждаваш грешно, защото подохждаш с погледа на човек възприел едноличното управление за правилно.
    Ако хората които избираш се вслушват в исканията на народа, а когато смятат че тези искания са грешни, обясняват защо са против са основните проводници на демокрацията.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  55. 55 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    Тогава обаче, във визираната от П Стоянов епоха, никой не е обещавал Родопите на Турция, срещу тяхно съгласие да ни приемат в НАТО! Но за сметка на това, когато България е молила САЩ и Англия да ни окупират преди руснаците, Англия е предложила България да бъде окупирана от Турция! Нека някой незнаещ трол да не ме обижда, преди да провери!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  56. 56 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#54] от "Храбър":

    Да се ВСЛУШВАТ?
    Те трябва да козируват и изпълняват.
    Което в представителната система е невъзможно, тя не предполага императивен мандат (гугъл ще ти каже какво е това).

    Предположението ти в първото твое изречение е нелепо трижди.

    властта ражда паразити
  57. 57 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    [quote#11:"xmm"]довеждането на противника до състояние на екзистенциално страдание: безнадеждност, песимизъм, безпомощност, загуба на мотивация, социална изолация, отчуждение[/quote]
    А противникът за ДС и комунистите се оказа нарадът. И как го доведоха до тези състояния – групировки, рекет върху дребния частен бизнес, кредитни милионери, източване на държавните предприятия, неморални коалиции (цар с комунисти)...

  58. 58 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    ПЕТРЕ, КАЖИ СИ !!!!

    Петре Стоянов,
    Не демокрацията,а

    ЛИПСАТА НА ДЕМОКРАЦИЯ
    ЛИПСАТА НА ЛУСТРАЦИЯ
    ЛИПСАТА НА ДЕКОМУНИЗАЦИЯ
    ЛИПСАТА НА ДЕСЪВЕТИЗАЦИЯ
    ЛИПСАТА НА ДЕЧЕНГЕНИЗАЦИЯ

    е ПРИЧИНАТА ЗА ЛИПСАТА НА МОРАЛ
    и за РАЗВРАТА В ОБЩЕСТВОТО
    Недостойно е точно Ти да твърдиш
    неверни и недостойни неща

  59. 59 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#49] от "tucker case":

    Брей какво правят вече технологиите, щом пишеш от оня свят. БЕЙБИ.

    властта ражда паразити
  60. 60 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3851 Неутрално

    Историята отреди малко време на българското демократично развитие след Освобождението от турско робство. Тази традиция ни липсва, поради което ние продължаваме да се лутаме", заяви той.
    ==========
    Имам конкретен въпрос , Телялов :
    Тук гн. Стоянов не е ли налучкал за момент истината ?
    В периода 1878....1925 та година , не се ли е сформирала оригинален БГ модел демокрация ? Без никакви оттенъци на англо саксонски манталитет. ....!
    Питам понеже в момента България консумира един вид експортна демократична система , чужда и понякога вредна за естествения Балкански манталитет .....
    А иначе , Стоянов е стигнал до един страхотен извод ! До коментар [#50] от "Николай Теллалов":

    Bukalemun
  61. 61 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    [quote#60:"eti"]В периода 1878....1925 та година , не се ли е сформирала оригинален БГ модел демокрация ? Без никакви оттенъци на англо саксонски манталитет. ....! [/quote]
    Тук си в тотална грешка.
    Идеите и на Левски,и на Ботев и на Стамболов
    са повлияни от идеите на държавниците
    и политиците на САЩ в борбата
    им за независимост и
    свободно от аристокрацията
    и средновековието общество
    Точно затова РУСКАТА КРЕПОСТНИЧЕСКА
    ИМПЕРИЯ изобщо НЕ Е БИЛА НА ПОЧИТ
    сред ВЪЗРОЖДЕНЦИТЕ
    Затова и се оформя КРИТИЧНА МАСА
    ПАТРИОТИ,които ДА СЕ ПРОТИВОПОСТАВЯТ
    НА КРЕПОСТНИЧЕСКА РУСИЯ
    И ДА ЕМАНЦИПИРАТ БЪЛГАРИЯ от РУСИЯ

  62. 62 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Аре, бегай, мазен! Ти беше този, който се изцепи публично: "Иване, кажи си"! Какво да си каже, че нещо не съм разбрал десетилетие след това изказване?

  63. 63 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    "Нашите деца трябва да бъдат възпитавани от малки, нашите църковни архиереи трябва да ни възпитават в църквата, да ни говорят на вменяем, на нормален език какво точно се иска от нашето общество. Това е големият проблем на България"

    Това са думи на Стоянов, които може да са естествени за властник, но аз не мога да се съглася с тях. Децата трябва да бъдат възпитавани в добро, но само толкоз. Повечето от образованите хора са или атеисти, или агностици, като мен, и аз не бих доверил представите на децата си на поп или ходжа.

    Еретик
  64. 64 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    [quote#14:"klimentm"]А защо избрахме отново БКП в първите свободни избори от 50 години?! [/quote]
    Между БКП, БКП (без червени книжки) и БКП (комунисти дето "с кръв вземат и с кръв дават" каквото им скимне) хората избраха, тия които по-малко лъжат. Кое ти е чудното!?

  65. 65 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#61] от "Hawaii":

    За Стамболов може да си прав, за Левски вече не толкова, а за Ботев - изцяло грешиш.
    Дано от незнание.

    властта ражда паразити
  66. 66 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    Петър Стоянов и Росен Плевнелиев са най-успешните ни президенти в историята на тази институция. И двамата бяха стожери да стабилността, когато върлуваха най-големите политически кризи у нас. Аз бих гласувал за Петър Стоянов, ако се беше кандидатирал на изборите за президент сега, пък дори и като независим. Даже съм убеден, че Стоянов ще събере повече гласове на изборите, отколкото Трайков и Цачева взети заедно. Точно човек като Стоянов ни трябва, за да бъде коректив на правителството на Борисов и да води позитивна международна политика от името на България. Още ме е яд как преди 15 години московското протеже успя да обърне резултата на балотажа, но тогава си имаше субективни причини - самата партия на Стоянов играеше срещу него, заради разприте между Костов и президента.

    Прав е бившият ни президент, че демокрацията е нещо, което българинът не разбира. Днес вече активно е не онова поколение от 1990-1995 г, а техните деца, които не са живели в комунизма съзнателно. Старото комунистическо поколение си мислеше, че демокрацията, също както комунизмът, ще ги нахрани, ще им намери работа, ще им строи апартаменти, ще им дава ниски цени и безплатни социални услуги. Но те не знаеха и нямаше как да знаят, че демокрацията е ценност и възможност за собствено развитие, демокрацията не се яде. А политическите и финансовите игри на бившите комунисти, които присвоиха държавните капитали и станаха първите капиталисти, омерзиха хората. Още помня онази измама с боновете, където стотици хора хвърлиха луди пари, а накрая малцина хитреци взеха всичко.
    Но има нещо по-страшно от лошата демокрация. Нарича се модерен социализъм, който нито е модерен, нито е социализъм, но пък другарЕтЕ тръпнат да се обогатят от него. И тревожното е, че точно днес, в началото на 21 век, ние отново обръщаме взор към умрелия комунизъм и си мечтаем как кифлата била 5 стотинки, а бозата 3 стотинки. И в същото време забравяме, че живеехме като скотове тогава, не можехме да отидем до Петрич без разрешение и дори не ни съобщиха, когато Чернобил гръмна и марширувахме под първомайския радиационен дъжд.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  67. 67 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#60] от "eti":

    Ми лицето Телялов да ти отговори.

    властта ражда паразити
  68. 68 Профил на lemonadejoe
    lemonadejoe
    Рейтинг: 329 Неутрално

    "нашите църковни архиереи трябва да ни възпитават в църквата, да ни говорят на вменяем, на нормален език какво точно се иска от нашето общество"

    Колкото и ужасно да е дереджето ни, не може църквата да е единствената ни надежда. Това е доста нереалистично - те със лимузините и златните часовници - да се погрижат за нашата демокрация . . .

  69. 69 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    [quote#65:"Николай Теллалов"]а за Ботев - изцяло грешиш.
    Дано от незнание.[/quote]
    Няма да споря с теб.
    Прочети произволно избрани неща
    написани от Ботев
    ПРОТЕСТАНСКО ПО ДУХ
    СВЕТСКО и в НАЙ-ДОБРИТЕ
    ТРАДИЦИИ на тогавашния АВАНГАРД
    - АМЕРИКАНСКАТА ПРОТЕСТАНТСКА
    ПОЛИТИЧЕСКА МИСЪЛ
    Няма как човек да сбърка Ботев
    с ПРАВОСЛАВНАТА СХОЛАСТИКА
    от онова време...

  70. 70 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#61:"Hawaii"]очно затова РУСКАТА КРЕПОСТНИЧЕСКА
    ИМПЕРИЯ изобщо НЕ Е БИЛА НА ПОЧИТ
    сред ВЪЗРОЖДЕНЦИТЕ [/quote]
    Разбира се американската робовладелческа система е била на по-голяма почит... Ех само да се освободим... пък ще си накупим за роби тъмни арапи...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  71. 71 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    До коментар [#31] от "Кристалин Боков":

    Мойсей е водил племето си 40 години сред миниатюрната по размери пустиня.
    Това е еврейски фолклор. Голяма международна експедиция ред години търси в Синай и доказа,че подобен поход не е имало. Но е записано в Свещена книга и хората вярват. Македонска история.

  72. 72 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2342 Любопитно

    [quote#4:"dogwoman"]И разбираемо казано, браво, Стоянов. [/quote]
    Какво разбрахте? Хората се лутат, защото нямат традиции или защото нек'ви евроатлантски Коня им ги подменят с измислени ценности?
    Какво е това "Велико народно събрание" ("защото Конституцията го е казала и Великото народно събрание го решило"? Такива институция има в монархическата Търновска конституция. Ако имаме "Велико народно събрание", трябва да имаме и цар, а нямаме. Или имаме и двете (цар и Велико събрание) или нямаме и двете (както си беше при комунизма) или имаме нелегитимна Конституция.
    Какво имаме? Празнословци и празноглавци като г-н Петър Стоянов дал Бог. Друго?

  73. 73 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3851 Неутрално

    Идеите и на Левски,и на Ботев и на Стамболов
    са повлияни от идеите на държавниците
    и политиците на САЩ в борбата
    им за независимост и
    свободно от аристокрацията
    и средновековието общество
    ==========
    Възможно е , Hawaii ,но но тук става за оригиналност на място.....
    В статията , за Стоянов големия проблем е темела на тая работа а не както днес !
    В днешния ден се забелязват два варианта :
    1......след обилна реклама , в България се наложи един прозападен модел , нещо като нож с две остриета и както се вижда резултатите не са много хубави.
    2.....Българския гражданин (не се засягай) сам тръгна да си търси демокрацията на запад , с цел да консумира от самия и извор.
    Ако веднага след 09.10.1990 година би се стигнало до това заключение и би се повдигнал въпроса на генерално ниво , смятай какво би станало ....! До коментар [#61] от "Hawaii":

    Bukalemun
  74. 74 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Браво агент "Виктор" от шести отдел на шесто управление. Много си прав, заради такива като теб, хората намразиха демокрацията...

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  75. 75 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Пешо, имам два въпроса под формата на запитване.
    Какво се съдържаше в думите :" Иване, кажи си"
    За какви твои качества си на блага служба във Виена в някаква фондация?

  76. 76 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    "Проблемът, който тревожи днес българите, е чувството на справедливост, обобщи той."

    Точно така е. А справедливостта би могло да започне и от елита - точно най-успелите българи биха могли да дадат личен пример. Това засега много малко се случва, но дано все пак стане при някое следващо поколение.

  77. 77 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Българската традиция на себепочитание и любов (люби ближния, както себе си/ става дума за духовна любов) към ближния е унищожена от комунизма. Не им беше лесно на българите по времето на социализма. Системата ги направи такива - някои бяха повече доносници от другите. Залюбиха света и се отдадоха на разточителства и гулай. И все още се изкушават от вида на състоянието в наличието на обменна единица. Но имат неспокоен и винаги търсещ от положението изходен дух. С дълбокото уважение към науките и спорта съумяват и все още и оцеляват. Regards,

  78. 78 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9228 Любопитно

    До коментар [#73] от "eti":

    Поколенията на прехода са продукт на скудоумното травестиране на обществото ни в уж демокрация!
    Като свръхреакция срещу задушливия соц техните родители им внушиха, че трябва да живеят по собствени закони, без да се съобразяват с околните - и колкото и да ти обясняват, че виновни са комунизмът, паметникът на съветската армия и агентите на ДС, турското робство и изискванията на Брюксел... вече е време да се погледнем в огледалото?!!

    [email protected]
  79. 79 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    [quote#60:"eti"]В периода 1878....1925 та година , не се ли е сформирала оригинален БГ модел демокрация ? Без никакви оттенъци на англо саксонски манталитет. ....! [/quote]По-скоро до 1918 г. ПСВ прекъсва демократичната традиция, вследствие краха на традиционните буржоазни партии. Така идването на Стамболийски на власт е логичен завършек на тази традиция, а той е бил доста тираничен спрямо политическите противници. БРСДП по това време се превръща в БКП, т.е. във филиал на Коминтерна и тлеещата гражданска война у нас продължава до 1944 г., с едно прекъсване през 1931-1934 г., когато наистина имаме демократично управление по образец.
    Демократичният модел у нас след 1878 г. копира едно към едно английския модел с една консервативна и една либерална партия, които след това се разрояват.

  80. 80 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Това е защото Иван не поиска да си каже

  81. 81 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3851 Неутрално

    По думите му всички политици започват с една и съща клетва. "Ние не поставяме под съмнение нашите приоритети в НАТО и ЕС, но, оттук нататък започва "но"-то. А то започва заради грешно разбраните принципи на демокрацията.
    ==========
    Тук Стоянов отново набляга ,че още първичната нивелация на самите демократични промени , самото им начало е започнало с грешни координати.
    Според мен диагнозата му е абсолютно точна , но с поне 20 години закъснение.

    Bukalemun
  82. 82 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9228 Неутрално

    До коментар [#77] от "Nazlim S":

    Нищо подобно - още от началото на Третата българска държава - обществото се разделя почти веднага и почти автоматично на фукара народ и малка прослойка, която с пълни шепи граби от държавния бюджет - и по време на войните, даже особено разбогатява по време на войните !

    [email protected]
  83. 83 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    До коментар [#19] от "Добрин Велков":

    Точно !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  84. 84 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Г-н Стоянов греши, 25 години "преход" създадоха "стабилна традиция" - "елити" родени от гнусната утроба на ДС/КГБ, наглост,изпростяване, свързано с трансформацията на един народ в електорални единици и "предатели" / 2 млн. емигранти /,"соросоиди" / 2-300 000 /....
    И можем уверено да кажем ,че въпреки леки словесни забежки, конят добре се вписа в пейзажа на тази традиция....

  85. 85 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#80:"shileto"]ова е защото Иван не поиска да си каже [/quote]
    Ми защо Пешо не го каза вместо Ваньо? Трябват ташаци за тази работа, а не китара и Битълс

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  86. 86 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Прочетох всичките коментари, и ми направи впечатление че НИКОЙ не реагира на това...странно заглавие (нямащо нищо общо с цитираното в статията):
    [quote#0:"заглавието"]Демокрацията пречи на българите[/quote]

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  87. 87 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#62:"Арон"] Ти беше този, който се изцепи публично: "Иване, кажи си"! Какво да си каже, че нещо не съм разбрал десетилетие след това изказване?[/quote]

    Да си каже защо при него червената буржоазия изкупи всичките т.н. РМД- та и придоби България.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  88. 88 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#86] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Прав си, но вероятно става въпрос за грешка в заглавието.

  89. 89 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#86] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Прочети пак статията.

  90. 90 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#86] от "Мойше! Толкоз!!!":

    "Защо на нас ни пречи демокрацията", попита той и даде отговор: "Заради деморализацията по времето на първите години на прехода.

  91. 91 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 854 Разстроено

    До коментар [#25] от "tucker case":

    Няма. Вгледай се в тези, родени след 1980-та и ще посърнеш.

  92. 92 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#76] от "ijj":

    Елитът сам по себе си е веднъж продукт, а нататък причинител нанесправедливостта.
    Да очакваш от елита подобни жестове е... наивно? проява на тънка ирония?

    властта ражда паразити
  93. 93 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#30] от "proizvoditel":

    С две ръце +++++++++++++++ и за двата Ви коментара.

  94. 94 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#82] от "karabastun": Нищо подобно! Материалните богатства не е задължително да те направят богат или беден. Ако духът ти е беден, ще си останеш такъв. Но дори да беше беден, ако духът ти е богат, няма начин да не преуспееш. Но никога богатството не трябва да ти е главната цел в живота. Хич не ми ги разправяйте тия масали, че "временната са били такива". Това е клишето на онези, които са свикнали да се оправдават. И как пък все на едни и същи хора и места "времената са такива". Запитахте ли се поне веднъж кое кара хората да грабят с шепи?

  95. 95 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#87] от "mr. wonderworld.":

    Е, това е спорно, защото пък ще попитат защо американските ТЕЦ-ове са толкова облагодетелствувани от държавата, примерно. истибата е, че от 1997 до 2000 г., Иван Костов остави като наследство на тези след него една работеща държава, която беше разсипана от Виденов и компания. Абсолютно съм убеден, че ако този способен държавен мъж беше избиран колкото Бойкло Велики, нямаше изобщо да сме в това окаяно състояние, 17 години след неговото управление. Напротив, България щеше да бъде една просперираща държава на нивото, да кажем на Полша. Най-малкото.

  96. 96 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    " тази традиция липсва на българите и заради това те продължават да се лутат"
    ТЕ?
    А вие сте какъв? марсианец?

    В Русия съм! В Русия съм!
  97. 97 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    До коментар [#85] от "Кристалин Боков":

    Бога ми, до ден днешен не ми е ясно каква беше тази голяма "тайна", която остана покрита с паяжина...

  98. 98 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#69] от "Hawaii":

    О, чел съм достатъчно неща от Ботев и за Ботев.
    Бъркаш, че се е вдъхновявал от ДЪРЖАВНИЦИ, при положение, че пише онова за съгласието с Прудона и признаването на всяко правителство за заговор срещу свободата на човечеството...
    Тъй че и аз няма да споря - тук просто няма място за спор, фактите са неоспорими.

    Симпатия към империи, подобни на Османската, ама православни, изобщо не коментирам, абсурдо е да допускаме подобно предположение спрямо Ботев, както и до голяма степен спрямо Левски.
    Със Стамболов обаче хич не ми се занимава. От революционер станал мутра - отврат.

    властта ражда паразити
  99. 99 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#95] от "Арон":

    Американските ТЕЦ са друга тема, нямаща общо с българската червена буржоазия,която задебеля при Костов.

    Призивът на Стоянов към Костов:"Иване, кажи си!" касаеше точно далаверите около "приватизацията".

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  100. 100 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#86] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Шалом Мойше, много си прав, бившият президент е пълен идиот, аз поне като националист и чист ариец мога да го кажа без да ме обвинят в еврейска конспирация...

    "Който търси истината, Бог вижда..."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK