За МВР не е важно дали предадените на Турция седем нейни граждани са гюленисти (допълнена в 18:15)

За МВР не е важно дали предадените на Турция седем нейни граждани са гюленисти (допълнена в 18:15)

© Красимир Юскеселиев



Гранична полиция не коментира твърденията за връзки с организацията на проповедника Фетхуллах Гюлен на предадените вчера от българските на турските власти седмина граждани на съседната държава. Зам.-директорът на Гранична полиция Светослав Манолов заяви, че всеки има право да твърди каквото иска и те не коментират информациите в турските медии, че седмината са издирвани в Турция за участие в опита за военен преврат от юли.


От думите на Манолов се разбра, че на 14 октомври на "Дунав мост" при опит да излязат нелегално от България са задържани деветима чужденци, превозвани от турски шофьор. Те са били открити в каросерията на камион. Седмина от тях са граждани на Турция, а двама - на Сирия. Сирийците са настанени в дирекция "Миграция" на МВР.


Спрямо шофьора Окръжната прокуратура в Русе е образувала досъдебно производство за незаконно транспортиране на чужди граждани през границата. Манолов препрати към прокуратурата въпроса защо не е образувано разследване и срещу деветимата задържани нелегални мигранти.




Пред "Дневник" окръжният прокурор на Русе Георги Георгиев заяви, че производство е образувано и срещу деветимата чужденци, но е прекратено с мотива, че "обществената опасност от тяхното деяние е явно незначителна". Той допълни, че шофьорът е в ареста, след като съдът му е наложил най-тежката мярка за неотклонение "задържане под стража".


Зам.-директорът на Гранична полиция обясни, че седмината турски граждани са били задържани с полицейска мярка за 24 часа и след изтичането ѝ спрямо тях е приложена принудителна административна мярка по Закона за чужденците за принудителното им извеждане от България заради нелегалното проникване в страната. От думите му се разбра, че те са предадени в Турция по силата на споразумението за реадмисия, което за турските граждани се изпълнява от 2014 г. За пример от полицията дадоха и статистика, според която по силата на това споразумение през тази година на Турция са върнати 72 нейни граждани, а на Гърция - 194.


Манолов заяви, че няма информация дали при предаването на седемте турски граждани са присъствали представители на неправителствени организации и омбудсмана, каквото е изискването по закон. Каза само, че са им били осигурени преводачи и че те са имали 24 часа да обжалват мярката или да поискат закрила, но не са го сторили.


Той обаче не коментира дали са имали адвокати, като заяви: "На всеки един гражданин му се разяснява правото да поиска адвокат. Това, че не са поискали такъв, е всеизвестно", без да уточни как дадено обстоятелство може да е "всеизвестно", като за него се съобщава за първи път.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Нима за МВР е без значение,че тези граждани търсят закрила след т.н. опит за преврат на Ердоган?Прати ги направо в устата на вълка!

  2. 2 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Значи "гюленисти" връщаме, но афганистанци, иракчани, пакистанци и "сирийци" не можем да връщаме? Борисов много се изложи, много! - цитат на коментар #3 от “EP”

    Миналата седмица у нас са се проникнали над 800 пришълци, предимно икономически от Афганистан, Пакистан и други райони БЕЗ война. А България е изгонила 8. Сърбия е затегнала границата, т еостават тук, защото "не са гюленисти"! Но в НАТО е така! Правиш каквото ти каже ГОлемия Брат Турция!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    "Нима за МВР е без значение,че тези граждани търсят закрила ..."

    "... на "Дунав мост" при опит да излязат нелегално от България са задържани деветима чужденци, превозвани от турски шофьор."

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Дори по времето на Хитлер, когато България е била де факто ОКУПИРАНА от нацисткия си т.нар. съюзник, не предадохме евреите! Сега сме по-зле! Ново турско робство, под благовидния европейски и евроатлантически предтекст! С мъдрото водачество на Бойко ЕНП от Банкя! И с подкрепата на РъБ чета като МИЖИТУРКИТЕ ненчев, и другите

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Добре, съгласихте ме, айде утре целия миллет от бежанския център в Любимец, в други ден от Харманли по същия път в Турция. СУПЕР.

  6. 6 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Ердоган освен Гюленистите утре ще си поиска и Родопите! И това ще бъде далеч по-голям "успех" България, Бойко, и младежа Митов, от колкото фиаското на Кристалина за ООН!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  7. 7 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#2] от "Евроатлантически вилает Булгаристан!":

    това е по важно политически за България ,отколкото Ердоган да ни пусне 800000 най законно ,само да преминат през границата , ясно е ,че и за в бъдеще това ще е правилната политика на страната ни ,защото сме външна граница и щем не щем си гледаме първо интереса на нашия народ ,после на другите .

  8. 8 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1831 Любопитно

    не се ли умориха българските управляващи да лазят пред диктатора ердоган ?

  9. 9 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 839 Неутрално

    То наистина няма значение дали са гюленисти. Самият Гюлен беше просто нарочен. Каквито и да са тези хора, кристално ясно е, че са абсолютно невинни. Това има значение.

  10. 10 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6267 Разстроено

    До коментар [#6] от "Евроатлантически вилает Булгаристан!":

    Значи преди един месец излишно празнувахме двата празника - нито сме независими от Високата порта и Султана - нито сме се съединили за дълго - Южна Румелия - ще бъде мюсюлманска...

    karabastun1@abv.bg
  11. 11 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 497 Гневно

    с други думи МВР пак се осра

  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3479 Разстроено

    Незаконно преминаващите са журналист ,преподаватели и полицейски началници. Смятайте какво ги чака в Турция. МВР и правителството са подлоги.

  13. 13 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Имам само един въпрос: със същата пъргавина и отдаденост ли МВР предава на Турция мигрантите които пресичат Българо-турската граница? Турция със същите отворени обятия ли ги приема тези мигранти?

    Просто питам.

  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3519 Неутрално

    [quote#9:"kazushi"] Каквито и да са тези хора, кристално ясно е, че са абсолютно невинни.[/quote]
    за кое са невинни ? че са преминали нелегално границата ? именно затова са върнати

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3519 Неутрално

    [quote#13:"Chubachubs"]Имам само един въпрос: със същата пъргавина и отдаденост ли МВР предава на Турция мигрантите които пресичат Българо-турската граница? [/quote]
    а турски граждани бягат от ? или и "бежанци"

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#1] от "Cara Mia":

    по-важно правилната наведена позиция на "бащата" по оста Москва - Анкара

    Birds of a feather flock together.
  17. 17 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 225 Неутрално

    В закона за чужденците няма отделно предвидена процедура за гюленисти.

    ПУТИН АКБАР
  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3519 Неутрално

    [quote#1:"Cara Mia"]Нима за МВР е без значение,че тези граждани търсят закрила след т.н. опит за преврат на Ердоган?Прати ги направо в устата на вълка![/quote]
    търсенето и намирането на закрила става по начин различен от нелегално преминаване на граници . Турция като член на Нато и кандидат ЕС не попада в графа недемократична държава . нали ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на danfan
    danfan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Срам за МВР! Срам за България! Срам за Бай Х.!

  20. 20 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    [quote#4:"Евроатлантически вилает Булгаристан!"]Дори по времето на Хитлер, когато България е била де факто ОКУПИРАНА от нацисткия си т.нар. съюзник, не предадохме евреите! Сега сме по-зле![/quote]

    напълно съгласен - това е отвратително

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  21. 21 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    [quote#17:"voltron"]В закона за чужденците няма отделно предвидена процедура за гюленисти. [/quote]

    Обаче има предвидена такава за хора, бягащи от преследване в родните си страни по политически, религиозни или етнически причини.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6587 Неутрално

    За бирисов няма значение, но предава само такива, които впрочем са бежанци от страна с наскоро извършен опит за преврат

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#21:"Умерена джихадистка с канибалски наклонности"]Обаче има предвидена такава за хора[/quote]
    Има в закона за бежанците. И какво от това, в Турция има легитимно и демократично избрано правителство и президент, няма смъртно наказание, няма и предвидени мъчения по закон. А и амуджите не са поискали убежище. Може полицаите да са им казали - подпиши тук, тук и тук, няма как да знаем. А и то всеки бежанец ще стане гюленист ако мине номера, както джихадистите които бягат от Русия, все Путин ги преследвал. Къде ще му излезе края.

    ПУТИН АКБАР
  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8473 Неутрално

    Ами тези дето влизат от Турция без документи, за тях не се ли отнася тази договорка. И те може да са турски граждани без документи.

  25. 25 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#8] от "Stewie": [quote#8:"Stewie"] не се ли умориха българските управляващи да лазят пред диктатора ердоган ?[/quote] Не! не се умориха нито да лазаят, нито да изпълняват щенията им! Боко и Целцо лазят пред ЕрдоАгаН, а родните реформаторчета лазят пред Боко и Цецо! А "автентоичния десен избирател" умира да лази пред Меглена, Петър, Ненчев и т.н.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  26. 26 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    допълнение към коментар# 25-защото лазенето е СТАБИЛНОСТ! Най-стабилната поза е на 4 крака! Било пред Ердоган, било пред Доган, било пред БОйко!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  27. 27 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    И правилно !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  28. 28 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#16] от "Xumpomo name":

    Прав си,човече,но е дълбоко нехуманно,това,което сториха властимащите - не само се наведоха , а и на****ха.

  29. 29 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 633 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK