Предпоследно: Падат ограниченията за 35 изборни секции в ЕС

Данаил Кирилов

© Надежда Чипева

Данаил Кирилов



Ограничението за разкриване на до 35 изборни секции в страни в ЕС ще падне, но ще остане за останалия свят. Това решиха депутатите от правната комисия, които разгледаха на първо четене 12 законопроекта за изменение на Изборния кодекс. До изборите за президент остават 17 дни.


Беше прието предложението на ГЕРБ при необходимост от ЦИК, включително в изборния ден, да може да се разреши гласуване в избирателни секции, извън страната с повече от една избирателна кутия.


За броенето на гласовете в в квадратчето "Не подкрепям никого" се приеха две леко противоречащи си предложения. Това на ГЕРБ е във всички видове избори този вот да се отчита като действителен. Второто предложение бе внесено от депутати от ГЕРБ, РБ и ПФ, след срещата им с премиера Бойко Борисов за заздравяване на пукнатините в коалицията, и също бе прието. То предвижда при мажоритарни избори (за президент и вицепрезидент, както и при избори за кметове) "Не подкрепям никого" да се брои за действителен глас, но при пропорционални избори (парламент, общински съвет) то няма да се брои за да не повдига изкуствено бариерата от 4% за влизане в парламента.




Останалите 9 предложения не бяха приети. Едното от тях (внесено от Радан Кънев и депутати от РБ) предвиждаше отмяна на ограниченията за откриване на изборни секции. Гроздан Караджов от РБ се мотивира, че изискването за 60 заявление за откриването на секция е достатъчно ограничение.


Отпадането на задължителното гласуване също не бе прието,


Депутатът от ДСП Хамид Хамид заяви, че всички държави ще узнаят за безумията с изборното ни законодателство, защото дневният ред на заседанието на Съвета на Европа включва в първата си точка президентските избори в България на 6 ноември. Това му твърдение предизвика известен спор с председателстващия заседанието Данаил Кирилов (ГЕРБ), който се усъмни. "Президеншъл елекшън ин Булгария шести новембър" зачете от дневния ред в имейла си Хамид.


Председателят на ЦИК Ивилина Алексиева обясни, че новите промени в ИК ще струват усилия и финансов ресурс, който трябва да се предоговори, но в комисията биха могли да реагират бързо. Тя се спря на обсъжданите възможности за отпадане на "квадратчето" и методиката за отчитането му за тези избори, което би предизвикало трудности и нови бюлетини, но това предложение отпадна.


Според Василий Такев, постоянен секретар на МВнР, след промените в ИК, свързани с броя на секциите в чужбина в ИК трябва да се обмислят нови срокове.


За да станат факт промените в изборния закон, те трябва да бъдат гласувани на второ четене от комисия и два пъти в пленарна зала. Гледането в зала в предвидено за петък.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    А за Великобритания след Брекзит-а?А за САЩ?

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2091 Весело

    Ограничението за разкриване на до 35 изборни секции в страни в ЕС ще падне, но ще остане за останалия свят."Това беше като един от вариантите който беше предложен от патриотичния агент на ДС - Иван.

  3. 3 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4099 Неутрално

    Е то ограничението свърши работата до сега.
    Отмениха го току пред изборите!
    Сега кой ще подава декларация та да се натрупат хора за нови секции?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    [quote#1:"Cara Mia"]А за Великобритания след Брекзит-а?А за САЩ?[/quote]Ами до 35 секции.

  5. 5 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4099 Неутрално

    До коментар [#1] от "Cara Mia":
    До коментар [#2] от "chicago514":

    Нали разбирате, че и това решение се използва за ПР пред избирателите!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    [quote#5:"Храбър"]Нали разбирате, че и това решение се използва за ПР пред избирателите[/quote]Чи как.

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6527 Неутрално

    Тази дъвка , че падат ограниченията за 35 изборни секции в ЕС, а в другите държави с български граждани остават - КС ще я изплюе, защото елементарно противоречи на Конституцията !

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Коалиционен алъш- вериш и накрая всички псуват Боко.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  9. 9 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    И какво то това? Англия е с единия крак извън ЕС, така че това ограничение е абсолютно БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ.

  10. 10 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    "Президеншъл елекшън ин Булгария шести новембър"

    Бареков Номер ..225 !!

  11. 11 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#3] от "Храбър":

    е за следващите ще смогнат

    гошо
  12. 12 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Любопитно

    До коментар [#2] от "chicago514":

    извинявай но единствените които се интересуват са тия по Турция другите просто се правят на оригинални
    Бих искал да видя бройката на гласували и приблизителния брой на българи в съответните страни в които са открити секциите

    гошо
  13. 13 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Третирането на българските граждани по различен начин, на основа на местоположението им, е противоконституционно. Този ИК няма да го бъде. Изборите вървят към касиране, поради идиотското хрумване правилата да се променят, когато играта вече е почнала.

  14. 14 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#12] от "гошо":

    Тук има числа: http://www.segabg.com/article.php?id=802391. Една секция има повече избиратели в чужбина, отколкото в България, средностатистически.

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8726 Неутрално

    Последното ще е в деня на изборите.

  16. 16 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#14] от "lechevalier":

    не бе чакай да минат изборите де
    после да се види и какво е участието от съответните секции

    гошо
  17. 17 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#16] от "гошо":

    Какво да му чакам? Предните избори малко ли са мерило?

  18. 18 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#1] от "Cara Mia":

    Тва не е важно, ся. Важното е да направим мръсно на гадните български граждани, дето живеят в Турция. Те са много лоши и виновни за всичко. Над милион гласоподаватели на ГЕРБ/БСП в България за нищо не са виновни, те са и грамотни и български говорят, ама все някак си ги излъгват, бе! Българите в Турция са виновни. За всич-ко! Ако не го знаеш тва, никъв патриот не си, ей!

  19. 19 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#17] от "lechevalier":

    е от написаното личи че не са
    Това в статията са общи приказки ,тоя казал оня рекъл
    На изборите се дава конкретно ,ако го намериш това в официална таблица на ЦИК от миналите избори прати страничката

    гошо
  20. 20 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1068 Весело

    Предпоследно? Лайк'ва т'ва Ама сополЯ не го лайк'ва, и се очакват развития до петък! И след петък, но до 6/11-ако ония мърди от КС се сетят да кажат дотогава че това противоречи на конституцията. И след 6/11-като Д(п)С поиска да касира изборите (за съжаление-с право).

    Скучно нЕма да бъде!

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  21. 21 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6527 Неутрално

    До коментар [#14] от "lechevalier":

    Тази информация, че броят на избирателите е 300 , а в България е по-малък, ми се вижда изсмукана , поне във Варна - участвал съм много пъти в преброявания - една секция е към 1000 човека -гласуват 450-650 - според избирателната активност .

    karabastun1@abv.bg
  22. 22 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#18] от "lechevalier":

    Еее,lechevalier,оля се!Защо да са ни виновни българските турци в Турция.Забрави ли кой ги натири и прати на ""голямата екскурзия"'
    Точно БКП/БСП и производни днес/.Това не е патриотизъм,това е лишаване от правото на избор!

  23. 23 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#5] от "Храбър":

    Естествено,Храбър!Всичко е заради изборите,да си запазим статуквото,а електоратът- матр,ялът - кучета го яли!

  24. 24 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#19] от "гошо":

    Иди на сайта на ЦИК, всичко си има там. Май само си дошъл врява да вдигаш. Общи приказки било. Път твоите са мнооого конкретни.

  25. 25 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#21] от "karabastun":

    Във Варна може. Ама повечето секции са по села и паланки. И там хиляда души зор ще събереш.

    България не е само големите градове.

  26. 26 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1068 Весело

    [quote#22:"Cara Mia"]Еее,lechevalier,оля се!Защо да са ни виновни българските турци в Турция.[/quote]
    Неговият коментар е иронизиращ/саркастичен май. Поне според мен де

    П.С. И на мен не ми се харесва как Д(п)С е яхнала "българските турци" в Турция, и манипулира българските избори там. По памет: Имало е секции в които средностатистичното време за гласуване на гласоподавател е било под минута-явна фалшификация!

    От друга страна НИКОГА не е имало повече от 100,000 гласа в Турция, което е под 3% от общият брой на гласуващите в изборите. И този "турски вот" би бил лесно елиминиран ако поне още 100,000 с право на глас бих гласували.

    Е да ама не: Прочетох някъде че поне 3-400,000 живеещи в София НЕ СА регистрирани като такива, а се водят живеещи ...от където са. И те НЕ гласуват там където са регистрирани в почивния си ден на село/в провинцията-имат си други "неотложни" занимаФки.
    До коментар [#22] от "Cara Mia":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  27. 27 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#22] от "Cara Mia":

    А моят коментар беше ироничен. Прочети го пак.

  28. 28 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#26:"Мойше! Толкоз!!!"]Прочетох някъде че поне 3-400,000 живеещи в София НЕ СА регистрирани като такива, а се водят живеещи ...от където са. [/quote]

    вече е много лесно да си смениш мястото за гласуване, без да имаш постоянно местожителство там, където искаш да гласуваш. става с едно ходене до общината и един формуляр.

    иначе, другото престъпно поведение е да можеш да гласуваш, да не го правиш. било по "адресни" съображения, било заради мързел, било заради "то така и така нищо не се променя". после обаче бай булгар е цар на пцуенето и бай ганьовото "всички са маскари".

    בני אתה אני היום ילדתיך
  29. 29 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#27] от "lechevalier":

    Прав си!Хубава вечер!

  30. 30 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#26] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Така е,беше наистина саркастичен и му се извиних.Приятна вечер!

  31. 31 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1068 Весело

    [quote#28:"abdelhaqq"] става с едно ходене до общината и един формуляр. [/quote]
    Да бе да! Ти как виждаш СТОТИЦИ ХИЛЯДИ съзнателни и ОТГОВОРНИ гласоподаватели се редят на опашки в сифийските оПщини, САМО И САМО да гласуват (вече не е само право, А И ЗАДЪЛЖЕНИЕ) на изборите?!?

    Лично аз не го видях НИКОЙ път като си сменях адресната регистрация като сменях кваертири през последните 6 г'. Веднъж се случи 2-3 месеца преди избори, Почти еднакво време-15 мин' чакане на опашка, и 5 мин' разговор със служителката. Почти толкоз ми взе да си сменя ЛК в полицията. А, в банките ми взе ДЕСЕТОРНО повече време (сумирано де)
    До коментар [#28] от "abdelhaqq":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  32. 32 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#31:"Мойше! Толкоз!!!"]Лично аз не го видях НИКОЙ път като си сменях адресната регистрация като сменях кваертири през последните 6 г[/quote]

    е да, размечтах се и аз...

    בני אתה אני היום ילדתיך
  33. 33 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#24] от "lechevalier":

    е дай го тоя сайт де
    Аз нали за това ти казвам да се чакат изборите , за да сме коректни

    гошо
  34. 34 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Този от снимката като го видя и не се чудя защо по 10 пъти ги променят току що приетите закони.

  35. 35 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ти да не си Иван Доносникът.
    До коментар [#12] от "гошо":

  36. 36 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#33] от "гошо":

    Не те зная за каква коректност говориш, като не си способен да намериш сайта на ЦИК. На един гугъл от отговора си. Ето ти протоколите от чужбина от последните парламентарни избори, гледай, чети и се радвай: https://results.cik.bg/pi2014/protokoli/32/list.html

    И, от мен да знаеш, нямаш капацитет.

  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10407 Неутрално

    Хаосът бе обхванал Борисов и ГЕРБ отдавна. Сега обаче вече им личи много...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#36] от "lechevalier":

    Том Сойер чел ли си , там дето трябва да боядисва


    гошо
  39. 39 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ще има ли време да се отворят нови секции преди президентските избори?

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  40. 40 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#13:"lechevalier"]Третирането на българските граждани по различен начин, на основа на местоположението им, е противоконституционно. Този ИК няма да го бъде. [/quote]
    +++++++++
    Искаме или не искаме това е точно така. Няма как това да остане в ИК, би било грубо нарушение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK