Цитат на деня: В най-мрачните периоди железниците са ни били "крепости"

Цитат на деня: В най-мрачните периоди железниците са ни били "крепости"

© Цветелина Белутова, Капитал



"В най-мрачните периоди на бедност и войни за народа ни именно железниците са били една от малкото "крепости", които са му помогнали да оцелява и да се надява."


Това казва в интервю пред "Стандарт" Милчо Ламбрев, генерален директор на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).


Заключението му е в отговор на въпрос за отбелязаната наскоро 150-годишнина от построяването на първата жп линия в България, която свързва Русе с Варна.




Ламбрев посочва още, че според него железниците са транспортът на бъдещето, защото е най-екологичният и евтиният. Дава примери от други държави - за последните 10 години ползването на този транспорт в Австрия е нараснало с 23%, в Германия - с 24%, в Италия - с 14%.


Според директора и бизнесът, и хората биха избрали по-бързия, по-евтиния и по-удобния транспорт. Според него не било мечта разстоянието София - Пловдив да се пропътува за 2 ч. и 20 мин. "С добри влакове, разбира се. И това съвсем не се мечти."


Не уточнява какво има предвид под "скоро".


В жп инфраструктура през тази година са похарчени около 64.5 млн. лв.


До края на годината се очаква жп трасето от Пловдив до турската граница да е напълно готово, както и отсечките Пловдив - Бургас и Септември - Пловдив.


През 2017 г. пък предстои сключването на договор за инженеринг за трасето Елин Пелин - София, трябва да се проектира трасето Елин Пелин - Костенец до Септември.


До края на 2020 г. пък трябва да се изгради трасето Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември, където ще има тунели и виадукти. С това трасе ще приключи обновяването на целия път от София през Пловдив до Бургас.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7533 Гневно

    А пък от 25 години насам БДЖ е крепост на некадърни и корумпирани кадри !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на alex2
    alex2
    Рейтинг: 374 Весело

    Със сигурност - по време на бедност народът винаги се е обръщал към нафтата във влаковете на НКЖИ/БДЖ <3

    От нашта крепост на нашта маса

  3. 3 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 414 Неутрално

    "трябва да се проектира трасето Елин$пелин-Костенец до Септември"

    Така е, има да се усвояват едни $$$ около "проектирането". Покрай нашето БДЖ някои хора си вдигнаха буквални КРЕПОСТИ.

    Every cradle is a grave.
  4. 4 Профил на alex2
    alex2
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Само от 25 години?

  5. 5 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 799 Неутрално

    среда на крадливост и корупция, вярно е "крепост". умалено копие на държавата, т.е.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  6. 6 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 799 Неутрално

    бошкеле, "тунели" и "виадукти". това ще бъде голямото наяждане.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  7. 7 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3435 Неутрално

    Ами преди да открият парната машина талигите ни са били "като крепости", ама после са се превърнали в автомобили с най-съвремено оборудване.
    Това значи, че железниците наистина биха били транспорт на бъдещето, но само тогава когато станат високоскоростни рентабилни и сигурни.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  8. 8 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 648 Неутрално

    София-Пловдив да се пропътува за 2ч. и 20 мин.

    Разстоянието София-Пловдив е 150 км. С модерни влакове това разстояние би трябвало да се минава за около час, час и нещо. Да не говорим, че има влакове, които се движат с по 300 км/ч и би трябвало да може да се слезе под час. Но това са вече истински мечти.

  9. 9 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"karabastun"]А пък от 25 години насам БДЖ е крепост на некадърни и корумпирани кадри ![/quote]
    НЕ!! Тука нящо ней наред!! Оти отведнажка преди 25 годин сичкити кадри са превръщат у некадърни, и у корумпирани!!! Като как защо са получава таз работа язе са питам??!?

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  10. 10 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Само ЖП транспорта е достатъчно показателен за нивото на една държава.

    В нашите железници има много намесени интереси, предимно частни. И никой няма да тръгне да обновява, модернизира и тн, докато съществуват тея структури. За жалост "интересите" се предават наследствено и няма да имат край. Управляващите нямат интерес, народа спи.

    С прости думи - Дневник, започнете да пишете за наука повече, по-малко за политика.

  11. 11 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#8] от "ilinko":

    Йоди у Русия, тамо растоянийто Москва - Ст Петербург е 700 км, изминува са за 4 часа сас скорос 250 км/ч и ща ти са збъднат мичтити!!

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  12. 12 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Пак виртуални митове...

  13. 13 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 868 Весело

    До коментар [#4] от "alex2":
    ++++++++++++++

  14. 14 Профил на Питър Паркър
    Питър Паркър
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Жал ми е.. работил съм в Белгия и Франция и там всички пътуват с влакове или велосипеди. Само тук няма оправия..

  15. 15 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 868 Неутрално

    [quote#11:"niko_tin"] тамо растоянийто Москва - Ст Петербург е 700 км, изминува са за 4 часа сас скорос 250 км/[/quote]
    Така е.И се изминава ето с този влак:
    http://sapsan.su/train-info.htm
    По маршрут,между двата най-големи града в Русия,които са показната витрина,рекламата,демонстрацията,или както искате наречете това нещо...Излезте от този маршрут и пътувайте от Москва до Самара/примерно/.Разстояние от 1044 км./по железопътната линия/,най-бързият влак"Жигули",го изминава за 13ч.15мин. Пресметнете средната скорост.
    Това,разбира се,в никакъв случай не оправдава безобразието наречено БДЖ и идиотщините,които властват в тази организация, смучеща парите на данъкоплатците като черна дупка.Просто примерът не беше много подходящ.Защото, РЖД не са ориентир за БДЖ.Или,поне,не би трябвало да бъдат.Руснаците имат една дума-"показуха",та това е едно олицетворение на тази дума,което не дава представа за истинското състояние на нещата там.Има достатъчно по-подходящи примери и ориентири,но...
    https://money.bg/economics/11-te-strani-s-nay-razvita-infrastruktura-v-sveta.html


  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8027 Неутрално

    За някои всичко лошо е станало през последните 25 години. Преди това всичко цъфтеше и връзваше.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK