Превозвачи ще искат оставки заради бавните проверки по границата (видео)

архивна снимка

© Надежда Чипева, Капитал

архивна снимка



Автомобилни превозвачи, които днес блокираха няколко гранични пункта, заплашиха, че след месец ще поискат оставките на ръководствата на Агенция "Митници" и на "Гранична полиция". Причина за гнева им е бавното обслужване на товарните превози на граничните пунктове.


Според първоначалния план между 10 и 12 ч. протестиращите са блокирали преминаването през няколко гранични пункта, сред които Дунав мост 1 и 2, Калотина, Капитан Андреево и Лесово. По данни на държавното радио прекъсване на преминаването през тези пунктове на практика няма.


Председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Илиян Филипов определи ситуацията като нетърпима.




"Наистина сме изправени до стената и сме принудени на тези действия. Два часа не е никакъв проблем, тъй като се чака по много повече часове. Ще търсим отговорните институции за опашките. Даваме срок от 1 месец и ще искаме оставките", обяви той, цитиран от агенция "Фокус".


Председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов допълни, че само в международния транспорт работят 300 хил. българи. "Искаме наистина да има граница. За един мост дадохме 420 млн. лв. (втория мост на Дунав - бел. ред.), а той работи наполовина", посочи той.


Лалов обяви, че протестът ще продължи, докато не започнат да се взимат правилните решения.


"Един шофьор стоял 12 часа на границата е една торпила на пътищата", заяви още той.


Днешният национален протест на превозвачите няма никакъв политически характер и елементи. Това каза Христо Христов, председател на Комитета по транспорт към КРИБ.


"Шофьорите ни са живи хора и имат семейства. Вместо да отделят някой час да се видят с тях, те престояват десетки часове по полетата. На ден губим между 300 и 400 хил. лв. Това са преките загуби, косвените са много повече. Конкретните ни искания са осигуряване до 2 часа на пропускателна възможност на българско-румънската и българско-гръцката граница и до 4 часа на българско-сръбската и българско-турската граница", обясни Христов.


Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев също подчерта, че дават един месец на компетентните институции трайно да решат проблема с престояването на товарните автомобили по границата. По думите му се обработват 700 - 800 превозни средства за 24 часа.


"Има лоша организация от страна на институциите. Има нежелание на служителите да работят качествено. Те са приели за даденост опашките и не решават проблеми. Не работят на максимална степен. За нас е важно нашите гранични органи да работят бързо и ефикасно.


Той разказва, че на ГКПП "Капитан Андреево" влизат 8 коридора и всички се събират само в един, където се проверява за бежанци. На Дунав мост 2 има шест коридора, от които два не работят, два работят за леки и два за товарни автомобили.


Според него липсва желание за справяне с проблема.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1169 Любопитно

    "Един шофьор стоял 12 часа на границата е една торпила на пътищата", заяви още той."

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Другият проблем е, че на шофьорите им се плаща на километър и всяко чакане си е за тяхна сметка. За един курс в седмицата губят около ден, за месец са около 4. Никой не им плаща за това, отделно им се намалява времето за почивка.

  3. 3 Профил на bladerz
    bladerz
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Точно това е начинът - протести, за да се намери решение на проблема. Не може тировете да са принудени да се редят на опашки постоянно само за да бъдат проверени. Ако се отворят повече коридори и на всеки служител се заложи норматив за смяната му, това няма да се случва.

  4. 4 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Интересно, не знаех, че България е въвела търговско ембарго спрямо своите съседни страни...защото чакането по 48 часа на граница (мен ако питате дори чакане от 5-6 часа е безумно) си е равносилно на такова. Държава, която стои на пътя между изтока и запада и немалко важни транспортни коридори минават през нея, не може да си позволи да губи, заради неадекватна организация на граничните пунктове.

  5. 5 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#2] от "neznaiko.bg":

    В последните години намаля рязко делът на шофьорите, на които се плаща на км. Това са основно превозвачи, които карат от България за западна Европа и обратно. Които работят "вътрешно" в Европа им се плаюа в 90% от случаите на ден.

  6. 6 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Хора, не разбрахте ли, че политиците не решават проблеми, а само обещават? Много отдавна се знае колко е средното време за проверка на един камион, от колко човека се прави и колко камиона минават всеки ден от даден граничен пункт. Въпрос на желание е да се наемат повече хора и да се увеличат гишетата за проверка, а колкото повече пътува един камион толкова повече приходи и за държавата.

  7. 7 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Превозвачите могат да ускорят проверките с подходящи парични суми!Да не се ослушват,а да действат!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  8. 8 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Аз искам оставката на Московски. Всичко свързано с транспорт в БГ е ад от гледна точка на организация. Пътувам с влак по международната линия Будапеща - София. Влакът редовно остава да пренощува във Видин и тръгва на сутринта от там, въпреки че по разписание трябва да е вече в София. Никой не те уведомява за това, служители на гарата не могат да кажат 2 думи на английски, и малкото чужди пътници се чудат за какво става въпрос. Снощи, бях си заплатил за спален вагон, уви, на Видин, поради някаква причина ни прекачиха всички в кушет вагон. НИкой нито ми върна парите, нито ми даде някакво обяснение за ситуацията.

  9. 9 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    оставки?
    за подобна некадърност трябва да се искат присъди!

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  10. 10 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Много често ставам свидетел, че и обикновените пътници с автомобили страдат от лошата организация и мудност на граничните служители. Тръгваш на път от 2000 км, а още на Калотина висиш 2 часа, ходят разни униформени насам-натам , опашката не помръдва и никой не дава никакви обяснение какво се случва. Отделно от това, нареждаш се на опашка със зелена сигнализация, след известно чакане се разбира, че там служител няма. Започва се едно местене на други опашки, изнервени шофьори, търкане на брони, псувни. И това дори не в туристическия сезон, когато вече е ад.
    А като ги видя километричните колони от камиони, ги ожалвам нещастните шофьори.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5046 Неутрално

    Моето мнение е че не "пускат" на митницата и затова ги бавят умишлено.

  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#8] от "mtzvetkov":
    Едвали ще стане - нали си държи портретче на Бай Хай на бюрото като талисман срещу уруки. Долно дъбнишкия клан е непоклатим!

  13. 13 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#1] от "Beyond":
    [quote#1:"Beyond"]
    "Един шофьор стоял 12 часа на границата е една торпила на пътищата"[/quote]
    То пък едни пътища...

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  14. 14 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 450 Весело

    Миличките митничари, няма рушвети вече, няма работа, излеко, по-полека се работи. По-полека, забави, забави !!! ))

  15. 15 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    Необяснимо е бавенето автомобилите по граничните пунктове.Има достатъчно надеждна техника да се проверяват много бързо и ефикасно за укрити сред товарите хора.

  16. 16 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#4:"mapuhcku"]Интересно, не знаех, че България е въвела търговско ембарго спрямо своите съседни страни...защото чакането по 48 часа на граница (мен ако питате дори чакане от 5-6 часа е безумно) си е равносилно на такова. Държава, която стои на пътя между изтока и запада и немалко важни транспортни коридори минават през нея, не може да си позволи да губи, заради неадекватна организация на граничните пунктове.[/quote]

    след като ислямопитеците почнаха да ни щурмуват от товарни вагони и ремаркета на камиони, да ги държат и 5 дена на границата, ако трябва - може турците да се сетят да проверяват за камилари всичко, което пускат към нашата граница...

    reddit.com/r/The_Donald/
  17. 17 Профил на nsa17624486
    nsa17624486
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    Ходя често до Българските покрайнини в Сърбия. Пътувам през Калотина. Не съм виждал нашите митничари да се мотаят. Просто работят малко КПП-та.

  18. 18 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 678 Неутрално

    За българо-турската граница разбирам да има проверки и забавяне. На българо-сръбската може би има някакви причини за забавяне. Ама защо изобщо има проверки на гръцко-българската и на румънско-българската граници?! Какво има да се проверява на камиони, които се движат в общо митническо пространство? Аз не съм видял (нито пък има подходящо място къде) камионите между Франция и Германия да спират за проверка. На магистралата просто има знак, че вече влизате на територията на другата държава. Няма нищо друго.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4207 Неутрално

    До коментар [#2] от "neznaiko.bg":

    ++++++++++++++++++++++
    Прави са си хората да негодуват,защото негативите са само за тяхна сметка.Да си професионален шофьор е много тежка професия,защото си почти през цялото време далече от семейството и дома.

  20. 20 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#18:"Дразнител"]Ама защо изобщо има проверки на гръцко-българската и на румънско-българската граници?![/quote] по същата причина, като на турската граница - ислямопитеци, които се опитват да стигнат до германия. в гърция знаеш ли колко камилари има? нали не мислиш, че им е минал меракът за германски социал и щипане на моми-бюргерки по мегданите на джърманито? а сърбите и власите се пазят от нас по същата причина, поради която ние се вардим от турция и гърция.

    reddit.com/r/The_Donald/
  21. 21 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#20] от "zzatke":

    Скенер на камион отнема няколко минути. Тия на границата бавят за рушвети.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  22. 22 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 777 Неутрално

    [quote#21:"Дразнител"]границата бавят за рушвети. [/quote]
    така е ако си камион рушвета се казва ,,Кафе'' той е 1-2 евро.
    Аз преди 3 седмици минах през калотина и дадох 25 евро рушвет да мина в унгария и словакия не съм правиш рушвети.Сърбите станаха много нагли.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK