Превозвачи ще искат оставки заради бавните проверки по границата (видео)

архивна снимка

© Надежда Чипева, Капитал

архивна снимка



Автомобилни превозвачи, които днес блокираха няколко гранични пункта, заплашиха, че след месец ще поискат оставките на ръководствата на Агенция "Митници" и на "Гранична полиция". Причина за гнева им е бавното обслужване на товарните превози на граничните пунктове.


Според първоначалния план между 10 и 12 ч. протестиращите са блокирали преминаването през няколко гранични пункта, сред които Дунав мост 1 и 2, Калотина, Капитан Андреево и Лесово. По данни на държавното радио прекъсване на преминаването през тези пунктове на практика няма.


Председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Илиян Филипов определи ситуацията като нетърпима.




"Наистина сме изправени до стената и сме принудени на тези действия. Два часа не е никакъв проблем, тъй като се чака по много повече часове. Ще търсим отговорните институции за опашките. Даваме срок от 1 месец и ще искаме оставките", обяви той, цитиран от агенция "Фокус".


Председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов допълни, че само в международния транспорт работят 300 хил. българи. "Искаме наистина да има граница. За един мост дадохме 420 млн. лв. (втория мост на Дунав - бел. ред.), а той работи наполовина", посочи той.


Лалов обяви, че протестът ще продължи, докато не започнат да се взимат правилните решения.


"Един шофьор стоял 12 часа на границата е една торпила на пътищата", заяви още той.


Днешният национален протест на превозвачите няма никакъв политически характер и елементи. Това каза Христо Христов, председател на Комитета по транспорт към КРИБ.


"Шофьорите ни са живи хора и имат семейства. Вместо да отделят някой час да се видят с тях, те престояват десетки часове по полетата. На ден губим между 300 и 400 хил. лв. Това са преките загуби, косвените са много повече. Конкретните ни искания са осигуряване до 2 часа на пропускателна възможност на българско-румънската и българско-гръцката граница и до 4 часа на българско-сръбската и българско-турската граница", обясни Христов.


Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев също подчерта, че дават един месец на компетентните институции трайно да решат проблема с престояването на товарните автомобили по границата. По думите му се обработват 700 - 800 превозни средства за 24 часа.


"Има лоша организация от страна на институциите. Има нежелание на служителите да работят качествено. Те са приели за даденост опашките и не решават проблеми. Не работят на максимална степен. За нас е важно нашите гранични органи да работят бързо и ефикасно.


Той разказва, че на ГКПП "Капитан Андреево" влизат 8 коридора и всички се събират само в един, където се проверява за бежанци. На Дунав мост 2 има шест коридора, от които два не работят, два работят за леки и два за товарни автомобили.


Според него липсва желание за справяне с проблема.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK