Как се гласува на президентските избори и референдума

Как се гласува на президентските избори и референдума

© Юлия Лазарова



На 6 ноември българските граждани ще избират президент и вицепрезидент и ще дадат своя отговор "да" или "не" на въпросите "Подкрепяте ли народните представители да се избират с мажоритарна избирателна система с абсолютно мнозинство в два тура?", "Подкрепяте ли въвеждането на задължително гласуване на изборите и референдумите?" и "Подкрепяте ли годишната държавна субсидия, отпускана за финансиране на политическите партии и коалициите, да бъде един лев за един получен действителен глас на последните парламентарни избори?".


За първи път гласуването на изборите у нас е задължително, като право да гласуват имат гражданите, които са навършили 18 години, не са поставени под запрещение и не изтърпяват наказание лишаване от свобода. Заявилите в срок да гласуват по настоящ адрес, могат да го направят срещу документ за самоличност. Учениците и студентите редовно обучение могат да гласуват в секция по избор в населеното място, където учат, ако то е различно от постоянния им адрес. Проверка на секцията, в която се гласува, може да се направи и в интернет.


В един от най-големите столични райони - "Младост", ще има избори и за районен кмет. За гласуване на тях се изисква уседналост от шест месеца.




Гласуването започва в 7.00 часа и приключва в 20.00 часа. Изборният ден може да бъде удължен по преценка на Централната избирателна комисия, ако в 20.00 часа пред изборните помещения има желаещи да гласуват, но удължаването може да е най-много с един час - до 21.00 часа.


Бюлетините за президентския вот са с номер, за референдума - в плик


Всяка бюлетина за президентските избори и за частичните местни избори е отпечатана на бяла и непрозрачна хартия. На гърба й има място за два печата на секционната избирателна комисия (СИК). В долния й десен ъгъл има осемцифрен номер, който се откъсва по перфорирана линия от член на СИК след гласуването.


От лявата страна на бюлетината за президентския вот са вписани наименованията на всички партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати, а от дясната - имената на кандидатите, които са общо 21. Номерата са по средата, като от бюлетината липсват номер 1 и номер 9, които са на отпаднали кандидати. Има и опция "Не подкрепям никого".


Бюлетините за гласуване в националния референдум съдържат и трите въпроса, като срещу всеки от тях има опция "да" или "не".


Гласува се само в тъмната стаичка. Не се показва вотът, защото в противен случай гласът ще бъде недействителен и няма да се брои.


В изборния ден гласоподавателят се явява в секционната избирателна комисия. Легитимира се пред член на комисията с личната си карта (със зелен паспорт – само гласоподавателите, родени до 31.12.1931г.).


След вписване на данните от личната карта на избирателя в два отделни списъка той получава бюлетина за избор на президент, която се откъсва от съответния кочан и на гърба й се поставя един печат на СИК. Бюлетината за референдума се получава с непрозрачен плик.


Само със син химикал и знаците "Х" и "V"


След като вземе бюлетините, избирателят влиза в кабината за гласуване. Той отбелязва вота за президент и вицепрезидент като поставя знак "Х" или "V" в квадратчето с номера на избрания от него кандидат. Отбелязването с тези знаци е действително, само ако е с химикал, пишещ със син цвят. Бюлетината се сгъва така, че да не се вижда отбелязването.


За националния референдум се гласува отново със знак "Х" или "V" с химикал, пишещ със син цвят, върху квадратчето с избрания отговор на въпроса – "ДА" или "НЕ". Избирателят поставя бюлетината в плика. Не е задължително да се отговаря на всички въпроси в допитването.


Избирателят излиза от кабината за гласуване, подава сгъната бюлетина с вота за президент на член на СИК и следи за точното сверяване дали номера върху нея съответства на номера върху кочана, от който е откъсната. Ако това е така, номерът се откъсва и се поставя в прозрачна кутия, а върху бюлетината се поставя втори печат. След това се пуска в прозрачната урна.


Ако избирателят е гласувал и в националния референдум пуска плика в друга урна. За да е действителен вотът, бюлетината не трябва да се пуска в урната без плик. По броя на намерените в изборните кутии пликове се определя и броят на гласувалите, съответно прагът на валидност на допитването.


Едва след това се полага подпис в избирателния списък и в списъка за гласуване в националния референдум, получава обратно документите си и напуска помещението.


Ако сгрешите бюлетината


Ако избирателят допусне грешка при гласуване, той връща сгъната сгрешената бюлетина на СИК и получава нова за същия вид избор. Това право се предоставя на избирателя само веднъж.


Избирателят трябва да проследи, че сгрешената бюлетина, без да се разгъва, се унищожава с надпис "Сгрешена", подпечатва се с печата на СИК и се подписва от председателя, секретаря и член на СИК, предложени от различни партии и коалиции. Сгрешените бюлетини се описват в протокола на СИК.


При несъответствие на номера на сгрешената бюлетина с номера от кочана, тя се обявява за недействителна. Това обстоятелство се отбелязва върху бюлетината и в графа "Забележки" на избирателния списък, а избирателят не се допуска повторно до гласуване.


Вписването в бюлетината на специални символи като букви, цифри или други знаци прави гласа недействителен.


В 500 секции ще се гласува с машини


За президент и вицепрезидент ще може да се гласува с машини в 500 секции в цялата страна. Този път машинното гласуване не е експериментално, а официална алтернатива на традиционното гласуване с хартиени бюлетини.


Повечето от избраните секции за машинно гласуване са в окръжните градове и в София, където например такава възможност ще има в 66 секции. Машини за гласуване ще има и в някои секции в по-малки градове, като например Алфатар, Ракитово, Попово, Чирпан, Долни Дъбник, Долна Митрополия, Брезник, Вършец, Берковица, Ябланица, Димово, Бобошево, Аксаково и др., пише в. "Капитал".


Гласуването чрез машина става в отделeно с параван място, където е разположено устройство с дисплей. Времето за машинно гласуване е ограничено до 6 минути. Стартът се дава от председателя на изборната комисия. Избирателят отбелязва предпочитанията си върху електронна бюлетина чрез докосване на сензорния екран върху квадратчето с номера на съответния кандидат или на квадратчето "Не подкрепям никого". Той има право да променя избора си, като накрая трябва да даде потвърждение "Гласувам". След това машината му дава хартиена разписка, на която трябва правилно да е отбелязан изборът му. Ако това е така, тя се пуска в непрозрачна кутия.


Ако до 3 минути избирателят не е гласувал, машината издава предупредителен сигнал. Ако не се справи с машинното гласуване, избирателят има право да пусне хартиена бюлетина.


Забранено е...


Предварително раздаване на изборни книжа и материали.


Изнасянето на избирателните кутии, избирателните списъци и бюлетините извън изборното помещение.


Гласуването извън изборното помещение, с изключение на случаите за гласуване с подвижна избирателна кутия.


Присъствието в кабината за гласуване на други лица, освен избирателя, с изключение на случаите, в които е разрешено гласуване с придружител.


Присъствието на други лица, извън гласуващите в момента избиратели, на разстояние по-малко от 3 метра от кабината за гласуване, когато в нея има избирател.


Заснемането на начина на гласуване, като се използват мобилни телефони, фотоапарати или друга възпроизвеждаща техника.


Разгъването на бюлетината след попълването и преди пускането й в избирателната кутия, по начин, който позволява да се види начина на гласуване.


Влизането в изборното помещение с оръжие и/или предмети, опасни за живота и здравето на гражданите.


Да се извършват действия пред и в изборното помещение, които накърняват добрите нрави и обществения ред.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    С хладен ум и горещо сърце се гласува.

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1203 Весело

    [quote#1:"dogwoman"]С хладен ум и горещо сърце[/quote]
    Знаете ги в МВР-то указанията на тагариш Дзерджински.

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1911 Весело

    За първи път гласуването на изборите у нас е задължително......с едно уточнение,преди 1990 година пак беше задължително,ама тогава си беше наистина задължително,а сега е на майтап.Да накажеш нежелаещия да гласува като го лишиш от правото му да гласува и то след 12 или 15 години си е майтап.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  5. 5 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 583 Неутрално

    "Бюлетината за референдума се получава с непрозрачен плик."

    Задължително ли се дава и бюлетина за референдум? Ако някой не желае да гласува на референдума?

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  6. 6 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1016 Любопитно

    Задължителното гласуване пробно ли е? Ако не е, защо тогава в референдума има въпрос "Подкрепяте ли задължителното гласуване"?
    И защо отпадна електронното гласуване?!

  7. 7 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Сложно, сложно.. поне тая сложнотия да даваше плодове!...

  8. 8 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#5] от "The.Teacher":

    Ако не желае, няма да гласува. Къде е проблемът?

  9. 9 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 583 Неутрално

    "Ако не желае, няма да гласува. Къде е проблемът?"

    Въпросът е чисто технически - подават му се две бюлетини и отказва примерно една от двете и взима само едната или предварително казва за кой избор иска бюлетина ...

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  10. 10 Профил на НЕгласуващ
    НЕгласуващ
    Рейтинг: 492 Весело

    Какви ще бъдат последствията ако не гласуваме на президентските избори Тази година българският парламент прие закон за въвеждане на задължителното гласуване. Наближават президентските избори и този въпрос тревожи най-много гражданите, особено които са в чужбина. Хората се интересуват дали ще бъдат глобени, ако не отидат до урните. Какво трябва да се направи, ако имаме уважителна причина да не участваме в изборите. Наложило ни се е да пътуваме или сме били в болница.

    За тези случаи има решение- просто трябва да изискаме съответен документ. С него трябва да отидем до административната служба, която изготвя избирателните списъци за нашия район и да занесем епикриза, билет или друго свидетелство, с което да удостоверим нашата невъзможност да гласуваме в дадения момент. Няма определен срок за това.

    Важното е, че ако не гласуваме парична санкция няма да има.

    Санкция ще има само, ако на едни и същи по вид избори не сме отишли да пуснем своя глас два поредни пъти. Например ако не гласуваме на тези президентски избори, както и на президентските избори след 5 години- през 2021, тогава ще бъдем изключени от избирателните списъци и няма да можем да упражним това свое право.

    Закона за задължителното гласуване не важи за хората на възраст над 70 години. http://worldbg.eu/%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B8-%D1%89%D0%B5-%D0%B1%D1%8A%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D0%BE-%D0%BD%D0%B5-%D0%B3%D0%BB/

    Ако Изборите можеха да променят нещо в живота на хората,то те щяха да са ги забранили отдавна. Изборите променят живота само на политиците и техните близки !
  11. 11 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1206 Весело

    "Времето за машинно гласуване е ограничено до 6 минути. Стартът се дава от председателя на изборната комисия."

    Това със старта звучи комично

  12. 12 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#9:"The.Teacher"]Въпросът е чисто технически - подават му се две бюлетини и отказва примерно една от двете и взима само едната или предварително казва за кой избор иска бюлетина ...[/quote]


    Отказваш бюлетината за референдума, вземаш си само тази в която е ТРАЙЧО ТРАЙКОВ и си готов.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  13. 13 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Естествено че ДА за мажоритарни избори. Нека се поизпотят на следващите избори и аз искам аз да си избирам моя представител!

    Естествено че ДА за намаляване на субсидията. Само един лев е отива малко в другата посока, но те сами си го докараха. Колко години бляха и не ги намалиха до нормални граници затова сега ще им ги вземем всичките. При 3 милиона гласуващи за 4 години партиите вземат общо 132 милиона лева за "партийна дейност"! Какво правят с тия пари?!

    За задължителното ясно че и там ДА. Сега ще видим какъв ще е ефекта върху активността.

    Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  14. 14 Профил на wwwtoчkacom
    wwwtoчkacom
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    [quote#4:"voltaire"]да се лекува от заразата, наречена ГЕРБ[/quote]
    КОЙ предлагаш да ги замести?

  15. 15 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#11:"daam"]Времето за машинно гласуване е ограничено до 6 минути. [/quote]


    Тъй като няма сухи тренировки предварително, дават Му се пет минути да изучи машината и една да гласува! Ако не се включи във времето, може да тегли един сиктер на машината и да се нареди отново, този път за бюлетини.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  16. 16 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#5] от "The.Teacher":

    Не, не е задължително. Друг списък е. Дори можеш да гласуваш на изборите, да не гласуваш за референдума, а ако по-късно през деня решиш, че все пак искаш и в референдума, можеш да се върнеш и да си гласуваш.

    Доброто е заразно
  17. 17 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Весело

    До коментар [#2] от "dobrich":

    А ти откъде ги знаеш, хм?
    Смешко.

    Доброто е заразно
  18. 18 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 452 Неутрално

    ако случайно минаваш покрай избирателната , ;благославяш; Ги и си отминаваш с ведро сърце

  19. 19 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#14:"napitbratmu"]КОЙ предлагаш да ги замести?[/quote]


    Аз предлагам ОДС от 97-ма година и ИВАН КОСТОВ - премиер! Събираме 132-ма депутати в парламента и изпращаме комунистите, ксенофобите и етническите партии в пенсия, както беше само и единствено през 1997-2001 г. Само за 4 г. влязохме в ЕС и НАТО и изработихме парите за магистралите, които вече четири правителства подпомагани от делян пеевски не могат да изхарчат.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  20. 20 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    До коментар [#9] от "The.Teacher":

    Пусто дърво. Дава му се възможност да каже какво мнение има по определени въпроси - той не искал. После обаче на дълго и на широко обяснява
    " В Швейцария така, при нас онака".

  21. 21 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#16:"dogwoman"]...ако по-късно през деня решиш, че все пак искаш и в референдума, можеш да се върнеш и да си гласуваш.[/quote]


    ...но може и да не се върнеш, което е по-вероятно.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  22. 22 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#13] от "emil ВСИЧКИ НА РЕФЕРЕНДУМА!":
    Глупости, мажоритарно ще си избираш твоя представител, но само от БСП, ГЕРБ и ДПС! Твърдо НЕ.
    За субсидията - също простотия, откъде тоя един лев!? И пак основно удар върху малките партии без тъмни схеми на финансиране. Пак НЕ.
    Задължителната простотия я има и сега уж, и при бай Тошо я имаше... Айде нЕма нужда, нищо не решава това. Пак НЕ.

    НЕ, НЕ, НЕ - три пъти НЕ или въобще без мен на тоя чалгарски референдум, още се чудя кое от двете.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  23. 23 Профил на НЕгласуващ
    НЕгласуващ
    Рейтинг: 492 Гневно

    НЕ ИГРАЙТЕ ЗА СИСТЕМАТА
    Поради възмущението от кандидатите има призиви да се гласува в квадратчето „не подкрепям никого“.

    Трябва да знаете – тези гласове се вадят от действителните гласове и дали някой е взел повече от 50% от гласовете се изчислява само върху бюлетините с вот, който посочва някой от кандидатите. Което означава, че колкото повече хора използват наказателната опция, токова повече се вдига шансът водещият кандидат да спечели още на първи тур (ако в гласуването са участвали повече от половината избиратели).

    Изводът е – не мислете, че играете срещу системата, за нея играете. http://terminal3.bg/ne-igrajte-za-sistemata/

    Ако Изборите можеха да променят нещо в живота на хората,то те щяха да са ги забранили отдавна. Изборите променят живота само на политиците и техните близки !
  24. 24 Профил на Elena Dimitrova
    Elena Dimitrova
    Рейтинг: 638 Неутрално

    На 06.11.2016г. - Трайчо Трайков и три "НЕ"-та!

    4itatel
  25. 25 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#22:"virtual brain"]НЕ, НЕ, НЕ - три пъти НЕ или въобще без мен на тоя чалгарски референдум, още се чудя кое от двете[/quote]


    Точно! Най-добре е второто, за да не наливаме вода в мелницата на учиндолския дългуч, пръв приятел на мутрите от ВИС-2!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  26. 26 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#23:"НЕгласуващ"]Изводът е – не мислете, че играете срещу системата, за нея играете.[/quote]


    А най-добре, си гласувайте за ТРАЙЧО ТРАЙКОВ, за да играете не само за себе си, но и за децата си.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  27. 27 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 426 Неутрално

    На първия тур с № 7 , референдума го отсвирваме. На втория тур...както изглежда с е...е си м@йк@т@ . Ако се класират Цеца и Радев, трябва да им покажем пренебрежението, което те демонстрират спрямо нас през цялата кампания.

  28. 28 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#24:"4itatel"]На 06.11.2016г. - Трайчо Трайков и три "НЕ"-та![/quote]


    И аз съм така, само че трите НЕ-та мисля да си ги отнеса в къщи за спомен от учиндолския дългуч!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4347 Неутрално

    [quote#24:"4itatel"]На 06.11.2016г. - Трайчо Трайков и три "НЕ"-та! [/quote]

    "Как се гласува на президентските избори и референдума"

    Гласува се с № 7 за президент и с три пъти НЕ за референдума!

  30. 30 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#21] от "Rim":

    Аз изобщо няма да гласувам в референдума, така че дори теоретично тази възможност отпада при мен

    Доброто е заразно
  31. 31 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Любопитно

    До коментар [#28] от "Rim":

    Как така? Не се ли отбелязва, че си взел бюлетина? Как ще си отнесеш вкъщи?

    Доброто е заразно
  32. 32 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#25] от "Rim":

    Да, май най-правилното е да не се гласува на референдума. Ако се гласува вдигаме активността и може да съберат нужните гласове, а НЕ-тата едва ли ще са повече от поръчковите ДА-та на сценаристите зад Дългуча.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  33. 33 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#24] от "4itatel":

    И какво ще постигнеш с трите НЕ-та? Искаш да вдигнеш активността, за да може 70-те процента са ДА-то да имат повече шанс, или как?

    Доброто е заразно
  34. 34 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#30:"dogwoman"]Аз изобщо няма да гласувам в референдума, така че дори теоретично тази възможност отпада при мен[/quote]


    И аз май на там отивам...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  35. 35 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#33:"dogwoman"]И какво ще постигнеш с трите НЕ-та? Искаш да вдигнеш активността, за да може 70-те процента са ДА-то да имат повече шанс, или как?[/quote]


    Именно!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  36. 36 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Хихихих, десебарките ги е страх от задължителен и мажоритарен вот!

    А като стане дума за намаляване на субсидията , направо припадат!

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  37. 37 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#31:"dogwoman"]Как така? Не се ли отбелязва, че си взел бюлетина? Как ще си отнесеш вкъщи?[/quote]


    Ще я открадна! Нали не е заведена с изходящ номер...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  38. 38 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#22] от "virtual brain":

    Виж какво приятелче. Аз ще гласувам с ДА, не защото ще е добре за тая или оная партия. Ще гласувам така както считам че ще е по-добре за България. А на тебе отрицанието ти произтича от това кое ще е добре или зле за твоята файтонна партийка. Хайде сега ще продължаваме да избираме Анни Бараковки, Фидосовки, Воленовци и всякаква друга паплач в изобилие само и само за да устроим твоята партийка, че да е сигурно че и тя вкарва депутати.

    Като искат да влязат и като искат да са фактор да си стават от задниците и да отиват да се конкурират. ЗА ДА НАЗНАЧАВАНЕ НА МАШИНОПИСКА СЕ ПРАВИ КОНКУРС, А НИЕ ТИЯ ОТ КОИТО НИ ЗАВИСИ СЪДБАТА ГИ НАЗНАЧАВАМЕ ПО СПИСЪК. Защото от 20 години не можем да се справим с интереса на партиите.

    Освен това кметските избори като са мажоритарни да не би само две партии да имат кметове? И вие си имате кметове горе долу в съотношението от парламента. Хората не са толкова балами колкото ги изкарваш. Един път някой ще ги излъжат ама втория път ще му духнат под опашката щото са си в махалата и си избират собствения представител.

    Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  39. 39 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#36:"mr.lottalove. I vote for Alice Cooper!"]Хихихих, десебарките ги е страх от задължителен и мажоритарен вот[/quote]


    Много! Умиргаме от страх...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  40. 40 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#37] от "Rim":

    Чакай така. Щом ти дадат бюлетина и плик, после не трябва ли да пуснеш нещо в урната? Не вярвам да раздават бюлетини на желаещите за спомен?
    На твое място не бих си правила експерименти. Мисля, че нямаш право да изнасяш бюлетина в никакъв вид от секцията.

    Доброто е заразно
  41. 41 Профил на ЧеГоБараш
    ЧеГоБараш
    Рейтинг: 463 Неутрално

    [quote#9:"The.Teacher"]Въпросът е чисто технически - подават му се две бюлетини и отказва примерно една от двете и взима само едната или предварително казва за кой избор иска бюлетина ... [/quote]
    Взимаш двете бюлетини и ако не искаш да гласуваш примерно за референдума, просто не я попълваш или им теглиш една в писмен вид и си ги пускаш в урната. Кое не е ясно ???

  42. 42 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#37] от "Rim":

    Виж, теоретично можеш да пуснеш празен плик в урната, предполагам, но с това само ще захраниш шоумена и гениалните му сценаристи после да питат "КОЙ НИ ВЗЕ БЮЛЕТИНИТЕ" и "ЗАЩО СА ПРАЗНИ ПЛИКОВЕТЕ".
    Наистина не го прави, няма никакъв смисъл. Ако толкова държиш да имаш сувенир, разпечатай си вкъщи образец на бюлетината.

    Доброто е заразно
  43. 43 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 909 Весело

    [quote#19:"Rim"]Аз предлагам ОДС от 97-ма година и ИВАН КОСТОВ - премиер! Събираме 132-ма депутати в парламента и изпращаме комунистите, ксенофобите и етническите партии в пенсия[/quote]

    Хубу, приема се.
    Ама реалната действителност е малко по-различна от десбарските фантазии.

    [quote#19:"Rim"]Само за 4 г. влязохме в ЕС и НАТО и изработихме парите за магистралите[/quote]

    Това е по-смешно даже и от предишното.
    Забавни сте.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  44. 44 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#22] от "virtual brain":

    Недей да се чудиш, а не гласувай в реф.,щом имаш такива нагласи. Всеки, който би гласувал с три пъти НЕ, по-добре да не гласува, защото само налива вода в мелницата на привържениците на ДА-то.
    Виж последните социологически изследвания. За субсидията има над 70% подкрепа "за". Също и за мажоритарните избори. Само за задълж. гласуване е нещо като "на кантар".
    Аз затова няма да гласувам изобщо, иначе съм на твоето мнение и по 3 въпроса

    Доброто е заразно
  45. 45 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#36] от "mr.lottalove. I vote for Alice Cooper!":

    Не знам откъде ти дойде наум това за десебарките. Аз никога не съм гласувала за ДСБ и никога няма да гласувам, обаче съм категорично Не и на трите въпроса.

    Доброто е заразно
  46. 46 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#1] от "dogwoman":

    "С хладен ум и горещо сърце се гласува....против ГЕРБ!

  47. 47 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 863 Неутрално

    на изборите се гласува ЗА Трайчо Трайков

    а референдума се игнорира и НЕ се участва

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  48. 48 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 909 Любопитно

    [quote#44:"dogwoman"]Недей да се чудиш, а не гласувай в реф.,щом имаш такива нагласи. Всеки, който би гласувал с три пъти НЕ, по-добре да не гласува, защото само налива вода в мелницата на привържениците на ДА-то. [/quote]

    Те така са свикнали - от много умуване да се нахендрят.
    На референдума за АЕЦ-а точно Светиня Му Костов ги призова да гласуват с "НЕ", в резултат на което резултатът очаквано беше "ДА", но точно тяхната активност го направиха И легитимен. Оттогава комунетата го размахват като "волята на народа", а "най-умните" се хапят отзад.
    Те така и сега......

    Знанието е сила, информацията - власт
  49. 49 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#44:"dogwoman"]не гласувай в реф.,щом имаш такива нагласи. Всеки, който би гласувал с три пъти НЕ, по-добре да не гласува, защото само налива вода в мелницата на привържениците на ДА-то.
    Виж последните социологически изследвания. За субсидията има над 70% подкрепа "за". Също и за мажоритарните избори. Само за задълж. гласуване е нещо като "на кантар". [/quote]

    съгласен - ако си Против и трите въпроса - просто НЕ гласувай, ясно е, че популистките въпроси ще имат повече ДАта, референдума трябва да се игнорира за да не се дига участието и да стане задължителен

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  51. 51 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#38:"emil ВСИЧКИ НА РЕФЕРЕНДУМА!"]Аз ще гласувам с ДА, не защото ще е добре за тая или оная партия. Ще гласувам така както считам че ще е по-добре за България. [/quote]


    Ако през 1997-ма година изборите бяха мажоритарни, в парламента щяха да влязат само ОДС, руското дпс и двама, трима комунисти за разплод! Как щеше да се управлява, след като половината българи нямаше да имат представители в НС...? Как се управлява със слаба опозиция или дори без опозиция? През ден ще се вдига стачки и протести! Пропорционалната система с преференции е най-доброто за България! Аз така мисля, ти мислиш различно, гласувате и решаваме! Демокрация. Няма по-добра политическа система от демокрацията!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  52. 52 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 909 Неутрално

    [quote#44:"dogwoman"]Аз затова няма да гласувам изобщо, иначе съм на твоето мнение и по 3 въпроса[/quote]

    Аз - също няма да гласувам на референдума.

    Знанието е сила, информацията - власт
  53. 53 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#9:"The.Teacher"]Въпросът е чисто технически - подават му се две бюлетини и отказва примерно една от двете и взима само едната или предварително казва за кой избор иска бюлетина ...
    [/quote]

    би било НЕЗАКОННО да ти дадат две бюлетини - гласуването за референдума е пожелание, дори нямат право да те питат дали искаш да гласуваш, ти трябва да поискаш бюлетина за него изрично

    и да ти я дадат - просто им я връщаш и няма се подписваш че си гласувал

    НЕ на Референдума

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  54. 54 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Гласувайте за Трайчо! Да изметем гербаджийско-мутренската мафия, завличаща държавата към дъното.

  55. 55 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#44] от "dogwoman":

    Явно е така. Трите НЕ-та няма да свършат работа. На тоя съмнителен референдум не трябва да се гласува.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  56. 56 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 909 Неутрално

    [quote#51:"Rim"]Пропорционалната система с преференции е най-доброто за България! Аз така мисля, ти мислиш различно, гласувате и решаваме![/quote]

    Напротив, аз също смятам, че пропорционалната система с преференции е най-подходяща и че представителната демокрация е най-добрата политическа система за България.

    Дразнят ме обаче десебарските претенции, че са единствените носители на демокрацията и дясното мислене. Еми - не са!

    Знанието е сила, информацията - власт
  57. 57 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#40:"dogwoman"]На твое място не бих си правила експерименти. Мисля, че нямаш право да изнасяш бюлетина в никакъв вид от секцията.[/quote]


    Може и да си права! Не съм на ясно с този казус.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  58. 58 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#55] от "virtual brain":

    Не, няма да свършат работа наистина. И ако повишим активността, само ще си нахлузим сами примката.

    Доброто е заразно
  59. 59 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1722 Любопитно

    [quote#32:"virtual brain"]правилното е да не се гласува на референдума.[/quote]
    Не трябва да се гласува за нито един въпрос от този референдум.
    Всеки от тях е в полза на големите партии. Посочен отговор само на един въпрос се зачита като участие в другите два, понеже бюлетината е обща.

  60. 60 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#56:"pag"]Дразнят ме обаче десебарските претенции, че са единствените носители на демокрацията и дясното мислене. Еми - не са![/quote]


    Еми, добре! Съгласен съм.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  61. 61 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#57] от "Rim":

    По-долу в коментар ти пиша, че е напълно възможно да си изнесеш бюлетината, щото от стаичката излизаш само с плик в ръка (празен). Ама за къкв дявол ти е тая хартийка глупава, а после ще се създаде повод за приказки и конспиративни теории.

    Доброто е заразно
  62. 62 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Добре е, че рейтинга на Т.Т. е по нисък от от този на Пищова. Снощи на дебатите беше най-слабият.

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  63. 63 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3739 Любопитно

    секи 4ти км

    Надяваме се изборните книжа да съдържат #7.

    Нямаше ли да е по-честно ако Суверенът е предварително информиран какво го очаква в тъмната стаичка?

    В Ден за размисъл да смята, разъждава и обмисля...

    "Забранено е...

    Предварително раздаване на изборни книжа и материали."


  64. 64 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#61:"dogwoman"]Ама за къкв дявол ти е тая хартийка глупава[/quote]


    Нямам разумен отговор. Този път успя да ме убедиш.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  65. 65 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#40] от "dogwoman":
    До коментар [#41] от "ЧеГоБарат":

    За референдума ще се броят ПЛИКОВЕТЕ а не бюлетините.
    Нищо не трябва да се пуска там - нито попълнена, нито надраскана, нито празен плик.

    Умен и красив жълтопаветник.
  66. 66 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 426 Весело

    [quote#14:"napitbratmu"]да се лекува от заразата, наречена ГЕРБ- цитат на коментар #4 от “voltaire”
    КОЙ предлагаш да ги замести?[/quote]

    Все едно си писал КОЙ е ДП

    ГЕРБ = КОЙ ако още не си разбрал

    Stef
  67. 67 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#65] от "WALL-E":

    Има логика да е така

    Доброто е заразно
  68. 68 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Има ли още накой който ще гласува за Т.Т.? НЕ!

    Издигнатият за кандидат-президент от Реформаторския блок Трайчо Трайков е получил над 70 000 евро (около 140 000 лева), за да защити българските национални интереси по арбитражното дело за АЕЦ "Белене".

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  69. 69 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    До коментар [#61] от "dogwoman":

    Правилно,още повече,че за референдума се отчитат пликовете,а не съдържанието.

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  70. 70 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Всичко е толкова просто - щом нещо, измислено от политиците за политиците, е задължително, просто го игнорираш.

    Или пускаш в неделя една седмѝца и домой.

    No Pain No Gain
  71. 71 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Аз съм дежурен в петък и в събота, но в неделя ще ида до посолството в Прага да гласувам. За референдума не съм решил какво да правя. Ще видя на място на какъв акъл ще съм.

    Иначе миналия месец имахме избори за Сенат и избори за провинциални събрания (тук всяка от 14-те провинции си имат собствени еднокамерни парламенти, президенти и правителства).
    Бюлетините се разпращат на избирателите по пощата - по един комплект за всеки, но можеш да си вземеш и на място, ако си си ги забравил в къщи. Неизползваните бюлетини можеш да си ги вземеш за спомен. Аз не си ги взех - в самата избирателна стая има кош за хартиени отпадъци - рециклират ги.

    E PLVRIBVS VNVM
  72. 72 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#69] от "nessarox":

    Единствено не знам по какъв начин се отчита празен плик. Ясно е, че повишава активността. Но дали се отбелязва в протокола? Доколкото знам, в протокола пише "брой на намерените в урната бюлетини" и после "брой действителни" и "недействителни".
    Не че е важно, просто ми е интересно дали се отразяав.

    Доброто е заразно
  73. 73 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    До коментар [#72] от "dogwoman":

    При референдума недействителна бюлетина,предполагам се зачита за гласувал.Тоест,както писахте- за активност.
    Бюлетината е недействителна,но плика е пуснат.
    Това са мои разсъждения.......

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  74. 74 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#73] от "nessarox":

    Да, и аз така смятам.

    Доброто е заразно
  75. 75 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#23] от "НЕгласуващ":

    Това ВЕЧЕ не е така. Промениха методиката, и на 1 тур се броят само гласовете "ЗА".

  76. 76 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1316 Разстроено

    Цитат от статията :
    """... Повечето от избраните секции за машинно гласуване са в окръжните градове и в София, ..."""
    - - - -
    """... са в окръжните градове ..."""
    ------------------
    Някой да се сеща поне за един ОКРЪЖЕН град в България !
    От 1987-ма в България НЯМА ОКРЪЗИ ! ! !
    Има само общини и области !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  77. 77 Профил на Светлозар Колев
    Светлозар Колев
    Рейтинг: 302 Неутрално

    До коментар [#27] от "zle_platen_trol":

    Абсолютно съм съгласен!+++++++++++

  78. 78 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Полезна информация. Благодаря!

  79. 79 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 426 Любопитно

    И си носете собствен син химикал! Защото може с химикала на комисията , гласа Ви да изчезне след 2 часа !

  80. 80 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    До коментар [#48] от "pag":

    Не беше легитимен, събра се само мнозинство за разглеждане на въпросите в НС и толкова, но не и мнозинство необходимо за задължително действие.

  81. 81 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#79] от "evelin_m":


    [quote#79:"evelin_m"] химикала на комисията [/quote]
    Химикалките на всички СИК в България имат един и същ произход и са еднакви !
    Прочети Изборния кодекс, който е изключително подробен и доста дълъг и в него ще намериш , че е забранено в изборните помещения да се внасят други материали освен тези , които са одобрени и раздадени от ЦИК !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  82. 82 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1509 Весело

    Какво трогателно единомислие цари между всички според които сегашната избирателна система е съвършена и селектира за депутати най - подходящите за това граждани на България. Обменят си идеи, напътствия, инструктажи. И за какво - само да провалят един референдума който поставя за пръв път действително важен въпрос.
    Довчерашни противници днес вият, блеят и скимтят под каузата която временно ги е събрала като в лодката на Дончева.

  83. 83 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 909 Неутрално

    [quote#80:"dorn"]Не беше легитимен, събра се само мнозинство за разглеждане на въпросите в НС и толкова, [/quote]

    Ами това "толкова" беше напълно достатъчно, за да се търкаля тази тема и до днес. Референдума мина на косъм, с около един процент над минимума, ако не се лъжа.
    Ако Костов не беше призовал да се гласува, нямаше да събере достатъчно и темата щеше да е окончателно закрита.

    Тезата ми в случая е, че много внимателно трябва да се обмисля какво и как се прави, иначе реално се помага на другата страна........

    Знанието е сила, информацията - власт
  84. 84 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    [quote#83:"pag"]
    Тезата ми в случая е, че много внимателно трябва да се обмисля какво и как се прави, иначе реално се помага на другата страна........[/quote]
    Не знам коя е твоята страна, но моята е НС да се избира мажоритарно.

  85. 85 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1509 Весело

    До коментар [#62] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":

    [quote#62:"Али Ибн Абдул Обстул Бей"]Добре е, че рейтинга на Т.Т. е по нисък от от този на Пищова. Снощи на дебатите беше най-слабият.[/quote]
    Рейтингът на ТТ винаги е бил много висок, особено когато става въпрос за близко разтояние. А пък срещу араби е неотразим.

  86. 86 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 909 Неутрално

    [quote#84:"dorn"]Не знам коя е твоята страна, но моята е НС да се избира мажоритарно.[/quote]

    Смятам, че пропорционалната система с елементи на преференция е по-подходяща.
    Мажоритарна система бих одобрил САМО в съчетание с реална процедура за отзоваване на депутата от избирателите му. Иначе става абсолютно безотговорен и цял мандат може да прави каквото му хрумне без да се смущава от нищо. Бедна ви е фантазията на какво са способни иначе свестни хора, ако им падне власт, съчетана с липса на отговорност (всъщност всички го виждаме - в съдебната власт).

    Знанието е сила, информацията - власт
  87. 87 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Правилното поведение е да не се гласува на референдума. Отговор с НЕ или гласуване дори само на един от въпросите се смята за участие и глупавият референдум се легитимира.

  88. 88 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#86] от "pag":
    Вярно. Най-демократична е пропорционална с-ма с преференциален вот /като в Белгия/. При мажоритарна с-ма печели само един, дори да е в малцинство спрямо останалите.

  89. 89 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5034 Неутрално

    До коментар [#14] от "napitbratmu":

    На някои хорица им харесва тройната коалиция от станишко, местани и волния. Разни хора-разни идеали.

  90. 90 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5034 Неутрално

    До коментар [#87] от "валентин николов":

    Точно +++++++++++

  91. 91 Профил на Радост вкъщи
    Радост вкъщи
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Така и не ми стана ясно за Референдума само при поискване ли ще се дава бюлетина?

  92. 92 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    'Да се извършват действия пред и в изборното помещение, които накърняват добрите нрави и обществения ред.'

    Да гласуваш за комунисти и съветски агенти, както и други мастурбации....

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  93. 93 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#87] от "валентин николов":

    Да, за да може партийните ти приятелчета да плюскат субсидии в пъти повече от германска партия...

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  94. 94 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Балотажът брои ли се за гласуване втори път? Ако първият път не отидеш и вторият път,на балотажа - пак не отидеш, автоматично отпадаш от избирателните списъци, така ли или условието важи само за отделни избори? И въобще - в Германия например, и в САЩ, гласуването задължително ли е или само в Северна Корея? Въобще защо т.нар. народни представители не извикат Пената да им нареди системата както трябва? Що се отнася до референдума - със сигурност ще успее - чалгата е най-популярната музика у нас, и Славея й също.

  95. 95 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#93] от "Dr_Doolittle":

    Не е така ,според мен. И двете неща са погрешни - партиите НЕ ТРЯБВА да получават субсидии от държавата. Трябва да се издържат само от членски внос и дарения. Това е единственият начин да се гарантира отпадане на навлеците, които кльопат от джобовете ни за наша сметка.

  96. 96 Профил на Zoro Traykov
    Zoro Traykov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Чичковци и лелки , извинявам се ама сте много празни ... Все си мислите, че ще ви мамят. И много ги разбирате кой на кого какъв бил ВИС МИС... Яжте си това дето сте си забъркали щом сте доволни от всичко, а не се оплаквайте. Нямало да гласуват на референдум защото пак има конспирация видиш ли хахахахха
    Всички много знаят, всичко им е ясно и са много умни !!
    А сега повтаряйте : Беееее, ние не сме роби !! Бееее , ние сме умни няма да ни измамите !! Ебати добитъка !! без извинение





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK