Бюджетът на НОИ мина първо четене, пенсиите се повишават с 2.4% от 1 юли

Димитър Байрактаров

© Анелия Николова

Димитър Байрактаров



Бюджетът на Националния осигурителен институт бе приет от парламента, като 77, от присъстващите 133 депутати в залата, гласуваха "за". Против бяха депутатите от БСП (19) и от ДПС (10). "Патриотите", които по време на дебатите се обявиха "против" проекта за бюджета, в крайна смета гласуваха "въздържал се" без един.


Според проекта за Държавното обществено осигуряване (ДОО) размерът на вноската за фонд "Пенсии" ще се увеличи с един процентен пункт до 18.8% за родените преди 1 януари 1960 г., като 10.5% ще се плащат от работодателя, а 8.3% - от работника. За родените след 31 декември 1959 г. предложеният размер на осигуровките за държавния фонд "Пенсии" е 13.8%.


Предлага се диференцираният минимален осигурителен доход за самоосигуряващите се да се увеличи съответно на 460 лв., 500 лв., 550 лв. и 600 лв. според облагаемия доход за 2015 г. Максималният осигурителен доход остава 2600 лв.




От 1 януари 2017 г. процентът за всяка година осигурителен стаж в пенсионната формула ще се увеличи от 1.1 на 1.126. От 1 юли 2017 г. пенсиите, отпуснати през предходната година, ще се преизчислят с този коефициент, което ще ги увеличи с 2.4 на сто. Така от 1 юли минималният размер на пенсията за стаж и възраст ще се повиши до 165.25 лв. Средният размер на пенсията през 2017 г. се очаква да стигне 341 лв.


Депутът Димитър Байрактаров от Патриотичния фронт заяви, че е против проекта и подигравката, с която се индексира пенсията с 3 лв. В дълго изказване и процедурни хватки, даващи му право на реплики, Байрактаров разви в теория на конспирациите, че минималните пенсиите могат да бъдат увеличени двойно и без допълнителни средства от държавата. Според него имало организирана схема за взимането на социална пенсия за инвалиди, каквато се давала на около 500 хиляди души. От разследване, което той и съпартийците му направили, се оказало, че около 190 хиляди от тях били с инвалидност над 90%, но "светнали с трудови договори регистрирани в НАП". Байрактаров "изчисли", че загубите са от 1 млрд. лева а освен това имало "над 600 хиляди фантома в пенсионната система", т.е. организираната престъпност прибирала тези пенсии.


Д-р Хасан Адемов от ДСП, който е бивш социален министър, отговори на Байрактаров, че всички в работоспособна възраст, които взимат пенсия за инвалидност, са 47 000, а бюджетът за социално-инвалидните пенсии е едва 200 млн. Според Адемов освен взимането на заем за вдигане на размера на пенсиите единствените начини са повишаване на БВП и реалната заетост в икономиката и увеличаването на осигурителната вноска.


Утре депутатите продължават с гледането на първо четене на държавния бюджет за 2017 г,


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1911 Весело

    Байрактаров пожела да е социален министър.Следващия министър председател да го има предвид.

  2. 2 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    много бе, огромно повишение

  3. 3 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 8 Весело

    "Десните" в държавата продължават тихо - мълком да вдигат данъци

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 688 Неутрално

    "Патриотите", които по време на дебатите се обявиха "против" проекта за бюджета в крайна смета гласуваха "въздържал се" без един.

    Тези май се оказаха най-големите поврътковци в парламента.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До патрЕота Димитър Байрактаров ...

    Не можете да увеличите минималната пенсия, а другите да останат на същото ниво. Идете на лекар, не е срамно.

  6. 6 Профил на Зора Чернева
    Зора Чернева
    Рейтинг: 531 Неутрално

    АЗ СЪЩО ЗНАМ ЗА ЦЕЛИ СЕМЕЙСТВА НА СОЦИАЛНИ ПЕНСИИ, ПРИ ТОВА БЕЗ ДА СА РОМИ. Нека да се дадат на прокурор тези неща и се се изясни какво се случва. Не харесвам обаче това, че са се съсредоточили само върху ниските пенсии. По-скоро увеличене на пенсиите- в зависимост от осигурителния стаж.

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2447 Любопитно

    А вноската и издръжката на бюджетните служители !!!???

    [email protected]
  8. 8 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1244 Весело

    Всеки 10 у нас с инвалидна пенсия! Как да не му повярваш на Байрактаров?

  9. 9 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Пак се подиграха с пенсионерите, с тези 5-10, лева едва ли ще решат проблемите на пенсионерите. Просто разчитат на малоумието на материала, който уж ще отчете това блаоволение. Но разчитайки на глупоостта на електората, рискуват да сбъркат, както и направиха.

  10. 10 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Поредната подигравка.

  11. 11 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 509 Разстроено

    А кога ще спрат пенсиите на фалшивите инвалиди?
    Кога ще се спре корупцията в ТЕЛК?
    Мечтая само....

  12. 12 Профил на latsy
    latsy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    ПатрЕотите се осмърдяха прекалено популиски - съгласиха се на 165 лева.

  13. 13 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#9] от "proza":
    До коментар [#10] от "el__paco":

    По принцип пенсията не е социално плащане. Тя се изчислява по формула /друг е въпроса права или крива/ и е къразмерна на вноските , които са начислени в съответния пенсионен фонд.
    За пропуски и други изкривявания и далавери не говорим. Единственото , което може да се направи за пенсиите е да се увеличават с процента на инфлацията .....
    За тези дето нямат вноски в пенсионните фондове е предвидена социална пенсия на принципа и те са хора. Но напълно неоснователно се дава. И затова тя е най ниска. Защото нямат право и на нея.За инвалидите има инвалидни пенсии. Какво неясно има...

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6798 Неутрално

    "Патриотите" си мислеха , че на избори всичко е позволено и могат да обещават на воля. Затова Байрактаров сипе лъжи и полуистини, без да се замисля. Двойни пенсии, високи заплати, само че не казват, кой ще ги плати.

  15. 15 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 269 Неутрално

    кога ще започнат да си плащат сами осигуровките т.нн държавни служителчета, тия от силовите министерства ,тия от народното събрание ,мин.съвет,държавен съвет, ит.н. и т.н.

  16. 16 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#15] от "galiwer1880":

    Предполагам, когато им бъдат увеличени заплатите с размера на осигуровките.
    Може би не знаете колега, че когато тези хора минаха от трудови договори към държавни служители, заплатите им бяха намалени точно с размера на осигуровките.
    Така че тази операция, коятто предлагате, няма реален ефект , а по-скоро успокоителен ефект за народонаселението, че справедливостта е възтържествувала. На практика обаче е друго.

  17. 17 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 269 Гневно

    До коментар [#13] от "1_bulgarin":

    Не знам дали сте чували и знаете ли какво е ЕДИННА ЩАТНА ТАБЛИЦА? Това беше таблица на всички длъжности в НРБ ,респективно и заплатите които получаваш .Е от това нямаше мърдане!!! Колкото пише ,толкова получаваш !!! Аз ли съм виновен ,че последните години преди 89- год беше 205 лв малко клас прослужени години и това е !! Да не говорим за заплатите след 89-та там беше трагедия. И на базата на това сега ти дават някаква пенсия и казват пак ТОЛКОВА заслужаваш!!

  18. 18 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#16] от "sega_007":

    Да имаше нещо такова ,но после тихомълком започна едно преназначаване да ти се завие свят от началник отдел в директор -дирекция, то не бяха старши инспектори, главни специалисти , е да не ги изреждам и почти всички се оправиха по този начин

  19. 19 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Въпросът с осигуровките на държавните служители странно напомня за случая с падналата Берлинска стена през далечната вече 1989 г.
    Сега в двете Германии настроенията са такива, че и западните и източните германци ... си искат обратно стената.
    Предполагам, че повечето държавни служители /без началниците/ биха си искали веднага трудовите договори, поради една проста причина, а тя е, че когато си на трудов договор заплатата ти расте всяка година поради увеличен трудов стаж.
    Държавните служители нямат трудов стаж и мълчаливо търпят как работодателя си прави каквото си иска.

  20. 20 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#15] от "galiwer1880":


    [quote#15:"galiwer1880"]ога ще започнат да си плащат сами осигуровките т.нн държавни служителчета, тия от силовите министерства ,тия от народното събрание ,мин.съвет,държавен съвет, ит.н. и т.н. [/quote]
    Няма как да стане. И няма смисъл. Все са от държавата парите.

  21. 21 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#16] от "sega_007":

    Обяснили сте го ...

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#19] от "sega_007":


    [quote#19:"sega_007"]Държавните служители нямат трудов стаж[/quote]
    Много интересно...

  23. 23 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    С това символично увеличение на пенсиите може само да се компенсира инфлацията и няма как възрастните хора в България ще продължават да живеят мизерно.

  24. 24 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    До коментар [#2] от "edin drug":

    Това повишение на пенсиите показва за пореден път колко окаяна от икономическа гледна точка е ситуацията у нас.

  25. 25 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    Според един виц маймуната гълта плодове с големи кокички, но преди това проверява дали кокичката може да излезе отзад.
    По тази логика, всеки който предлага харчове трябва да предлага и план сметка от кого да се вземат парите.

    подпис
  26. 26 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    "вноската за фонд "Пенсии" ще се увеличи с един процентен пункт до 18.8% за родените преди 1 януари 1960 г., като 10.5% ще се плащат от работодателя, а 8.3% - от работника"

    Вноската за фонд "Пенсии" беше 29%. Правителството на Станишев я намали на 25%, след това на 18%, а първото правителство на Борисов се изсили - на 16%. Получи се неприемливото положение при нарастващ осигурителен доход вноската на едно лице да намалява. Това доведе до огромен дефицит на НОИ, което е една от големите пакости на ГЕРБ. Оттогава се въртят страхливо и първо измислиха вноска от 17,8%, а сега ще я увеличават с 1% докато я върнат на 22%.
    През 2000 год. вноската за фонд "Пенсии" се делеше 70% за работодателя, 30% за работника. Беше предвидено постепенно да се променя и в 2005 год. да стане 50% на 50%. Да, ама не - стигна се до 60% на 40% и оттогава всички правителства се правят на умрели лисици и накрая ГЕРБ като най-големи умници измислиха някакво странно разпределение на рошави проценти. Ако изберем едно наистина дясно и смело правителство, каквото беше правителството на Иван Костов вноската за пенсиите трябва да стане веднага 22% и да бъде разделена 50% на 50%. Същото деление и за здравната вноска. При това положение заедно с другите вноски работодателите ще плащат мъ-ъ-ъничко по-малко, а наетите - малко повече. Но финансите на НОИ и НЗОК ще се стабилизират и ще престанат ежегодните разправии и експерименти с процентите.

  27. 27 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 545 Неутрално

    [quote#22:"Добрин Велков"]Държавните служители нямат трудов стаж- цитат на коментар #19 от “sega_007”
    Много интересно...[/quote]

    В смисъл, че по цял ден си го "местят", вместо да работят....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  28. 28 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2041 Любопитно

    До коментар [#13] от "1_bulgarin":

    Има много неясни неща:
    1. Защо социалните и инвалидни пенсии се изплащат от общия пенсионен фонд, а не са към социалното министерство?При 2 и половина милиона пенсионери около 800 000 са със социални, инвалидни, пенсии по болест и т.н.
    2.Кой ще връща национализирания Сребърен фонд и откраднатите пенсионни фондове?
    3. Защо тихомълком пенсиите се изчисляват върху 35% от осигурителния стаж, а не върху 70% както в останалите държави и както беше тук до 2010 г.?
    4. Защо от няколко години реформите рефлектират само върху пенсионерите 3-та категория?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  29. 29 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#13] от "1_bulgarin":

    просто е Инвалидните и социалните пенсии се вадят от НОИ и се дават на социалното министерство, защо да подяждат пенсиите на тези които са се осигурявали. Изобщо и военните и полицейските пенсии защо са в НОИ след като Държавата им плаща само 50% от дължимите вноски ,но не им дават 50% от пенсията

  30. 30 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#26] от "Един препатил":

    ами да я плащат, до миналата година Държавата внасяше 50% от необходимите вноски. За тази година беше поела ангажимент 55%, но не знам пенсиониран полицай да получава 50% от изчислената му пенсия

  31. 31 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    "минималните пенсиите могат да бъдат увеличени двойно и без допълнителни средства от държавата"

    Не, не могат. Защото това не е въпрос на бюджета. А е въпрос на пенсионната система. Минималната пенсия от 161,38 лв. се получава ако имате 40 години стаж и сте се осигурявали върху около 370 лв. Пенсия от 300 лв. се получава при същия стаж ако сте се осигурявали върху около 680 лв. Ако минималната пенсия стане хей така 300 лв. то този който е правил вноски върху 370 лв. и този който е плащал върху почти два пъти повече - 680 лв. ще получат една и съща пенсия. А това не трябва да става. И затова при 300 лв. минимална пенсия ще трябва да се преизчислят всички пенсии. Това вече е проблем на бюджета. Защото за да се намерят толкова много пари трябва да се вдигнат почти двойно всички данъци, акцизи, осигуровки и т.н.

  32. 32 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2087 Весело

    Ха ха, 3 (три) лева повишение на 160лв база... Сега ще казват: "ние ви вдигнахме пенсиите, та пак за нас да гласувате"...
    Ама те не са виновни, виновни са бълъците, дето очакват големи пенсии от нищото и гласуват яко за "увеличение" а не за обещана цифра.
    За по-късопаметните, когато ББ подаде оставка първия път, същите тези обещаваха "намаление на тока" и намалиха сметките с 1% (един процент) като дойде Орешарски, ама само за няколкото месеца намалени сметки изтеглеха милиони заеми да покриват "намалението" с яка лихва дето нали се сещате кой я плаща.
    Ама нали народа късопаметен, кво му е пак да се гъбаркаш с "повишения на доходи и намаления на сметки"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  33. 33 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    До коментар [#28] от "mitko11":
    [quote#28:"mitko11"]3. Защо тихомълком пенсиите се изчисляват върху 35% от осигурителния стаж, а не върху 70% както в останалите държави и както беше тук до 2010 г.? [/quote]

    Извинявайте, нещо грешите. Така, както сте го написали не зная дали го има някъде, ама у нас не е било. До 2000 год. пенсията се изчисляваше на 70% от средната работна заплата на лицето за 3 последователни години от последните 15. Реформата от 2000 г. въведе изчисляване на личен коефициент като съотношение между дохода, върху който лицето е правило вноски след 1997 год. и средния осигурителен доход за страната за същото време. Взема се и съотношението за три последователни години преди 1997 г. С този личен коефициент се умножава средномесечния осигурителен доход за страната през последните 12 месеца преди месеца на пенсионирането. Полученият размер за изчисляване на пенсията се умножава по осигурителния стаж като 1 год. стаж е равен на 1,1%. От 2017 год. този процент става 1,126% и се преизчисляват всички пенсии, което прави увеличение от 2,4%.

  34. 34 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Ще има песни и танци до зори по пенсионерските клубове

  35. 35 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#28:"mitko11"]4. Защо от няколко години реформите рефлектират само върху пенсионерите 3-та категория?[/quote]
    Служителите от така наречените силови ведомства могат да се пенсионират при 55 години възраст.А преди промените можеха да се пенсионират на 43 години само при 25 години трудов стаж ако са почнали на 18 години.Ако смятате,че 12 години увеличена пенсионна възраст не е нищо,то не знам какво е.

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#33:"Един препатил"]Извинявайте, нещо грешите. [/quote]
    Може и да греши, защото не знае, че държавата от дъжд на вятър внася осигуровките на държавните чиновници и служители. Тъй нар. социални пенсии се изплащат от пенсионните осигуровки, не съм сигурен дали и 20-те пенсии на държавните служители не се изплащат от същи фонд (напр. 140 000 лв за шапкарина - президент Радев).
    Друга тема са здравните услуги, които са абсолютно безплатни точно за тези, които не внасят нищо в ЗК.

  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#3:"Драгомир Дончев"]"Десните" в държавата продължават тихо - мълком да вдигат данъци[/quote]
    Кого наричаш "десни"? Тулупите които дърпат от всички страни държавния резерв ли?

  38. 38 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    До коментар [#11] от "antikvarno":

    фалшивите инвалиди могат да се хванат много лесно , просто се бърка в базата на НЗОК ,всеки един от тях има заболяване ,с което е диспансерен при лекар специалист ,ако пациента 3 години назад не е посещавал лекаря ,не си е вземал лекарствата ,които са и в 90% от случаите с намаление за него ,нали е беден инвалид ,не е изпълнявал препоръки , изследвания и консулти ,просто му се отказва инвалидна пенсия , това значи ,че този е симулант и му няма нищо ,а е само по документи ,за пари и привилегии ,сега е много модерно също да идват от чужбина , 20 години не са давали лев данъци тук ,изведнъж увредени и хоп на нашата социална и здравна система ,трябва да има давност за ползване на социални услуги и пенсии ,ако не си внасял 20 години ,ами търси си парите за увредите от там където си внасял , същото да важи и за нови ,млади пенсонери по болест ,същите да имат привилегии , ама ако са деца или до 26 години учащи ,да се провери социалния и здравен статус на родителите в семейството ,в повечето случаи това са семейства без нито един лев внесен за здравна или пенсионна осигуровка , а имат мнооого големи претенции , вкл и за случаи ,при които те самите не са изпълнявали лекарски препоръки или профилактика и са увредени поради това , време е всеки като иска социални придобивки ,да се проверява какво е внасял ,а не само големи претенции и едни само да ползват и да са недоволни ,а други само да внасят цял живот ,а накрая като им се налага помощ ,точно за тях няма никакви пари и социални привилегии ,системата не е солидарна ,а социалистическа .

  39. 39 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#36] от "historama":


    [quote#36:"historama"] 20-те пенсии на държавните служители н[/quote]
    Споко ,уе! Толкова си се разпенил, че бъркаш заплати от обезщетения с пенсии. И недей завижда. Да беше станал и ти пилот...

  40. 40 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    До коментар [#36] от "historama":

    абсо лютно точен и правилен коментар ,парите от данъците ни се ползват от хора ,които никога не са плащали напр здравна осигуровка , пенсионерите напр никога не са дали нито лев здравна осигуровка , учащите ,особено тези над 18 години ,дето учат до 26 и после крайно недоволни напускат страната без да са дали един български лев каквито и да са данъци ,само са ползвали безплатно образование ,здравни услуги безплатно , привилегии и всички блага ,които са заплащани с данъците на останалите ,разбира се ,че те са най недоволни от държавата ,я си плати висшето образование и всички осигуровки ,както е на запад за студентите , и бягай където ти харесва ,няма лошо .

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#40] от "edin drug":

    имах предвид "ромеите".

  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#39] от "Добрин Велков":

    "...И недей завижда. Да беше станал и ти пилот..."

    Ако ги нямаше такива като мен, държавата нямаше да има.
    Пич, аз плащам ДАНЪЦИ!
    Моята фирма с 4-ма служители барабар с мен има приходи годишно по 300 - 400 хил. лв., внася по 40-50 хил. лв. ДДС годишно, и по около 16-17 хил. лв. осигуровки към НОИ. Една все пак добре функционираща туристическа фирма, която едва би смогвала да издържа един-единствен шапкарин.
    Във всяка една държава коректните данъкоплатци са уважавани хора.
    У нас уважавани са лешперите.

  44. 44 Профил на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Рейтинг: 1699 Весело

    [quote#2:"edin drug"]много бе, огромно повишение [/quote]
    ЦЦЦЦЦЦ милионери станаха тези наши пенции

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  45. 45 Профил на uvx36507936
    uvx36507936
    Рейтинг: 217 Неутрално

    ".. „САЩ се изтеглят от България и цяла Източна Европа. Америка трябва да погледне към себе си и да се погрижи за себе си. САЩ има 20 трилиона дълг, у нас има наистина голяма безработица и много социално-икономически проблеми вътре в страната. Тези проблеми трябва да се решават. Щатите нямат пари, с които да продължават да осигуряват военно присъствие по света“. Това заяви Джонатан Галавис – първи стратегически съветник на новия американски президент Тръмп, дадено за програма „Хоризонт“ на Българското национално радио..."

    .. и всекиму своето, бих добавил аз!

  46. 46 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Любопитно

    До коментар [#41] от "avalon2468":

    Като не ти харесват моите коментари не ги чети и толкова-!

  47. 47 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1239 Любопитно

    тц, тц, тц... впечатляващо... пенциите резко забогатели с по цели 3 кинта, м

  48. 48 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Безсрамие. Близо 400 хил. военни пенсионери с максимални пенсии, които не са чули пушка да пукне, полковници и старшини, още толкова ченгета и "организационни работници", изпомпват пенсионния фонд, без да имат принос в икономиката на страната. Остатъците от фонда се разпределят между тези, които са създавали материални блага, учители, лекари и т. н. с мизерни пенсии. Значи, безделника полковник ще вземе 24 лв. а учителя 4 лв. Браво!

  49. 49 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    [quote#31:"Един препатил"]Минималната пенсия от 161,38 лв. се получава ако имате 40 години стаж и сте се осигурявали върху около 370 лв.[/quote]
    тея с минималните пенсии ги е "осигурявало" бекапето драги и ако за нещо са криви въпросните "осигуряващи се", то е за това че 90-та не избесиха червените метили до крак

  50. 50 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Така от 1 юли минималният размер на пенсията за стаж и възраст ще се повиши до 165.25 лв."

    Съседа ни в България, който през комунизма е работил без да плаща данъци, получава минималната пенсия в България. Беше навремето(2006 г.), при управлението на социалистите и рязаните(БСП+ДПС) близо 100 лв, които не стигат основно за закупуване на хранителни стоки. Със 165 лева не знам на месец колко стока може да закупи от Кауфланд или Лидл.

    Проруско ориентираните държави са винаги бедни, ела ме обори!!!

    Es muß Geld fließen!
  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Весело

    До коментар [#51] от "avalon2468":

    Смешкото е този на когото му липсват първите/а може би и повече/ години....................разпознаваш се нали-?!

  53. 53 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#4] от "EU defender":

    А добър ден! И се пише патрЕоти! Нито са патриоти нито работят за държавата, както е написал Чикаго да направят Байрактаров телевизионния войвода следващото правителство или още служебното социален министър!

    Дела трябват, а не думи.
  54. 54 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#33] от "Един препатил":

    Точно така:имам 15 г. трудов стаж,добре платен,преди 1997г.,"избират" ми 3 последователни-останалите 12 подарък за мангали и лентяи!И "тежестта" на тези 3 години преди 1997 г. е много малка,съотнесени с останалите след 1997 г. по формулата ,закоято вие пишете.И като резултат-пенсия под социалния праг на бедност и 12 подарени години,без някой да е искал съгласието ми!Благодаря и да ви еВа роднините на всички тези,които са измислили този рекет!

  55. 55 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Къде са повечето депутати от БСП и ПФ и АБВ, които щяха да гласуват уж срещу бюджета ? Другарката Корнелия пак ли лъже, че била опозиция.

  56. 56 Профил на limoncho
    limoncho
    Рейтинг: 8 Неутрално
  57. 57 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    До коментар [#54] от "val1320":
    [quote#54:"val1320"]И "тежестта" на тези 3 години преди 1997 г. е много малка,съотнесени с останалите след 1997 г. по формулата ,закоято вие пишете.И като резултат-пенсия под социалния праг на бедност и 12 подарени години[/quote]

    Не е съвсем така. Тази формула се прие през 2000 г. В следващите години тежестта на тези 3 години съвсем не беше малка. Тя намалява колкото повече се отдалечаваме от 1997 год. и това е нормално. В момента те са 15% от годините, които се вземат за изчисляване на пенсията. Доколкото зная в един момент те въобще няма да се вземат (мисля след 2018 г. но не съм сигурен). Уверявам Ви от собствен опит - пенсионирах се през месец май - че и сега тежестта никак не е за пренебрегване. При мен тези 3 години по-добре да ги нямаше - намалиха ми пенсията с 35 лв. тъй като преди 1997 г. заплатата ми беше малко над средната. Във Вашия случай е обратното - щом сте имали висока заплата (например 2 -2,2 пъти над средната) това повишава пенсията Ви и то не с малко. И нека не се лъжем - никакви 12 години не са подарени никому - малката пенсия в никакъв случай не е резултат от малката тежест на тези 3 години, а от малките осигуровки, които са правени след 1997 г.
    Нали така?

  58. 58 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#13] от "1_bulgarin":

    Две думи написах, в отговор сте написал ферман. Нищо смислено и съществено.
    Пенсиите не били социално плащане. Те и заплатите не са социално плащане, ама хората получават заплати, колкото помощ от социала, а в замяна полагат труд.
    Какви вноски очаквате да имат хората в пенсионните фондове, след като МРЗ изкуствено се държи на мизерно ниво?! Какви вноски очаквате, след като великите меринджеи изкуствено осигуряват хората на МРЗ?! Защо мислите, че хората недоволстват от нищожните заплати и замразените т.нар. прагове?! Защо държавата се поддава на всеки натиск от страна на Работодателските организации, които не желаят по- висока МРЗ и по- високи осигур. прагове, посягат на почивните и празничните дни и пр.?!
    Ще ви отговоря- държавата обрича хората на мизерно съществуване днес, когато са в работоспособна възраст(с ниска МРЗ и ниски осигур. прагове в услуга на бизнеса), обрича ги на мизерно съществуване и утре, когато вече ще са пенсионери. Нещата са взаимосвързани.
    Да не споменавам какво се случи със здравните вноски и какво щеше да се случи с допълнителното пенсионно осигуряване. На къде щяха да бъдат пренасочени партидите. Не ми е толкова къса паметта. Спирам до тук!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK