Бъчварова се отчете за административната реформа и електронното управление

Бъчварова се отчете за административната реформа и електронното управление

© Георги Кожухаров



Избори 2022

Вицепремиерът Румяна Бъчварова публикува отчет за извършеното по линия на административната реформа и електронното управление. Преди дни, при подаването на оставката на кабинета си, министър-председателят Бойко Борисов заяви, че всички министри следва да публикуват такива отчети на страниците си.


"Политиките и реформите, проведени през последните две години в областта на административната реформа и електронното управление, осигуряват повече прозрачност и създават необходимите условия за улесняване на бизнеса и гражданите при получаване на административни услуги, по-високо ниво на електронизиране, оптимизиране на процесите в администрацията и премахване "разнасянето" на удостоверения от граждани от една администрация на друга", изтъкват от екипа ѝ.


Сред отчетеното от вицепремиера е изготвянето и приемането на Закона за електронната идентификация. "Създаде се нормативна, организационна и технологична основа за устойчиво развитие на електронното управление, в т.ч. националната схема за електронна идентификация, с която гражданите ще могат да ползват електронни административни услуги", отчитат от екипа на Бъчварова.




Оттам посочват изготвянето и приемането на промените в Закона за електронното управление, с който се създаде Държавна агенция "Електронно управление"; приемането на Пътна карта за развитие на държавната администрация с мерки за подобряване на работата на чиновниците, включително и въвеждането на обслужване на едно гише; изготвяне на концепции за въвеждане на споделени услуги и стандартизиране на структура в администрациите; въвеждане на централизирана система за управление на човешките ресурси и единна информационна система на държавната администрация, която заработи през януари 2016.


В отчета се посочва приемането на промени в Закона за нормативните актове, с които се въведе изискването за оценка на въздействието на законодателството преди приемането му. "Тя дава представа как точно законите ще се отразят на гражданите, дали съответният закон е необходим и какви разходи би наложил", казват от екипа на вицепремиера.


Изтъкват се и промените в Закона за държавния служител, с които се въведе централизиран подбор на администрацията, както и промените в Закона за достъп до обществена информация, с които държавните органи бяха задължени да поддържат портал за отворени данни. "В резултат бяха отворени над 1400 публични масива от данни на единния портал за отворени данни, за да могат хората да следят администрациите по-добре, а бизнесът да има повече информация", отчитат от екипа на Бъчварова и посочват, че благодарение на това страната се е изкачила от 51-о до 16-о място в света по отворени данни.


Всичко, което трябва да знаете за:
Избори 2022

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK