Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
В България винаги е виновна несъобразената скорост. Преди години имаше катастрофа с жертви заради дупка на магистралата но.. разбира се оказа се че шофьора бил с несъобразена скорост и заспал и незнам какво.
Преди няколко години един турчин с ТИР смаза едно семейство, заради заледен участък от пътя... несъобразена скорост. Осъдиха го да плати на роднините и на 2 или 3 год. условно, а народонаселението се тресеше от възмущение, как не са го обесили гадния турчин дето трепе хора, а защо е било заледено и кой го е пуснал с ТИРа там при тези условия, никой се не сеща да пита.
Така че.. тия АПИ, Мапи, Лилето.. кога да ги вкарат в затвора, все е късно. Що народ е измрял заради тях...
От полицията препоръчват ... А направили ли са необходимото за отклоняване на движението? Или след като е станало скандално задръстване, сега пускат за медиите лека препоръка.
Действително има някои мостове / виадукти, които са на завои, при заледяване се хлъзга, а металните снадки през цялото платно толкова не си съвпадат, че автомобилите подскачат от тях.
Виновни - ние, които търпим всички тези безобразия
[quote#3:"uq"] АПИ, Мапи, Лилето[/quote]
[quote#3:"uq"]Преди няколко години един турчин с ТИР смаза едно семейство,[/quote]
След като Баце и лебералните туркофони излязат от властта има признаци ,че ще се регулира транзита на турските тирове за да може петък вечер ,събота, неделя национални празници ,няма да ни правят джихат по пътищата!
[quote#2:"edin drug"]ако караш лудо по виадуктите зима или в дъжд при тези температури е ясно ,че трудно може да улучиш моста [/quote]
Мостовете се заледяват най-напред.През целият път може да чувстваш добро сцепление на гумите с асвалта,но когато стъпиш на моста-ледена пързалка.Ужас!Никаква спирачка не бива да се ползва.
Бог да прости загиналият човек! Бързо въдстановяване на пострадалите. Трябва да се шофира с внимание но не винаги можеш да контролираш обстоятелствата...
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев.
Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
Боце е виновен! Да го накажем! Тези, дето се трепят по пътищата са ангели небесни, обаче оная тиква от Банкя... Виж, сега като станем отново дружки с Путин, като излезем от ЕС и НАТО, мед и масло ще потече...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Каква е причината за катастрофата?
Ако е грешка на шофьора да, но ако е поради заледяване, трябва да се острани причината за него.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
[quote#11:"Незнайко в Слънчевия град"]Виж, сега като станем отново дружки с Путин, като излезем от ЕС и НАТО, мед и масло ще потече...[/quote]
Стига с тия глупости бе!
До коментар [#9] от "Вячеслав Атанасов":
"Мостовете се заледяват най-напред."
Факт. В Алпийските части на Швейцария, Австрия,Италия, Франция, Германия и Лихтенщайн не се заледяват.
[quote#9:"Вячеслав Атанасов"]Мостовете се заледяват най-напред.[/quote]
Би трябвало поне да се опесъчават към края на нощта, а сигурно може да се направи и повече по намаляване силата на вятъра около тях.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
[quote#7:"tokkay"]Трябва да сме внимателни и съобразителни, особено на мостовете, при тези температури. Изненадите винаги са за наша сметка.[/quote]
На първо време гумите трябва да са зимни.
Някои продължават да използват летни гуми. Точно от такива...джигити трябва най-много да се пазим през зимата.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
До коментар [#15] от "subaru":
А защо се получава така можеш ли да обясниш?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Причината е абсолютно ясна....виадуктът е бил като стъкло.....Пътните служби си барат.......
Катовците ще го пишат "несъобразена скорост ", летни гуми итн...
Лилето пак ще цъкли очичики и ще подрусва сланинки....
Мога. Но ще отнеме време. Въпрос на организация, стандарти, постоянна грижа, технологии, ....... и още и още все такива дребни нещица. Които, вероятно някога ще се случат и при нас. На юг.
До коментар [#21] от "subaru":
Аз питах за конкретно техническо решение, с което отстраняват или значително намаляват заледяването.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Веднъж и мен ме изненада такъв замръзнал мост, на всичкото отгоре със завой в полето. Благодарение на зимните гуми от скандинавски производител овладях автомобила. Десетина минути след това се уби мъж с Витара.
[quote#24:"tokkay"]Десетина минути след това се уби мъж с Витара[/quote]
Сигурно е карал с "разрешените" от БайХ 150 км/ч (140+10).
В Гърция, където магистралите им са дори по-добри от нашите разрешената скорост не бе ли 120 км/ч?
Всяка година десетки умират в Германия дори и не на виадукти точно заради това - лед, а навън е 2-3 градуса. Ледът не се вижда, но е много фин слой върху пътя. Колите се пързалят страшно. Затова и малко по-новите коли, които имат вградени термометри пиукат, когато температурата спадне на 3 градуса.
Зимата сутрин при ниски температури видите ли леко влажен участък карайте внимателно, за да не се въртите.
Специално виадуктите на Тракия там имат завои, в завоя може колата лесно да поднесе.
принципно преди всеки виадукт има табела за ограничение на скоростта в зимни условия = ниски температури и влажност (не задължително снеговалеж, но и при слана или дъжд).
Всеки шофьор би трябвало да знае, че на мостовете има опасност от заледяване при относително по-висока температура, отколкото на останалата част от пътя. Затова там и скоростта е ограничена до 90. Но, разбира се, са виновни Бай Кой/комунетата, в зависимост от политическите предпочитания, а не лошата култура на каране.
[quote#11:"Незнайко в Слънчевия град"]Тези, дето се трепят по пътищата са ангели небесни, обаче оная тиква от Банкя...
Виж, сега като станем отново дружки с Путин,[/quote]
пич, не съм путинист, нито рублофил, но управлението на една държава е сложно нещо, и не се състои само в "усвояване" на еврофондове. Не че в БСП, ДПС, АВ, разни патреотари са по-умни
Кофти.
Аз не съм кой знае колко възрастен, но не помня кога последно е минавал някой през мантинелите на виадукт..
Простете мнителността ми, но е ли възможно да са сложили мантинели-ламаринки при скорошния ремонт?
Ясно, че ТИР трудно се спира от мантинела ама все пак..
Просто питам..
За него не зная, в това слънчево и прекрасно ноемврийско утро аз карах със сигурност с над 100, може би 120. Тъй като буквално след 2-3 минути съпругата ми получи трагична вест, се наложи да се върна, минах с 60 и нямах никакъв проблем.
По моста имаше доста натрошена пластмаса, вероятно не един или двама са били изненадани.
[quote#16:"Храбър"]Би трябвало поне да се опесъчават към края на нощта, а сигурно може да се направи и повече по намаляване силата на вятъра около тях. [/quote]
И това е хубаво да се прави,но и водачите трябва да си имат обеца на ухото-влезеш ли в такъв участък,не натискай силно спирачката!Този рефлекс е пагубен понякога.
До коментар [#35] от "Captain Shakespeare":
Абсолютно вярно. Винетките трябва да са около 900лв. Цената на горивото и свързаните с него данъци и акцизите да се увеличат двойно, да не бъдем толкова мързеливи а да си повишим производителността на труда и т.н. и т. н........
Прави сте за всичко, но да паднеш от виадукт дори и да си стъпил на лед, означава, че технически в обезопасяването му/активна и пасивна сигурност/, нещо не е както трябва. И понеже говорите за зимните гуми/които на лед не помагат/, в Швеция, където те са задължителни, дълбочината на грайфера не трябва да е по - малка от 3мм. В БГ, където законодателят не посмя да ги направи/все още/ изцяло задължителни иска дълбочина на грайфера не по - малка от 4мм, и за зимна и за лятна гума/която според същия законодател, може да се кара и през зимата, стига да има такъв грайфер!!???/. С аргумента, че в България имало места, където сняг много рядко падал. Това просто е тотален нонсенс. Законодателен.
Самите виадукти са тъпо проектирани и изпълнени според мен. Просто никой не е съобразил, че те се заледяват при студено време по-лесно от останалата част на пътя и вместо прави, са направени особено по Тракия дъговидни.
Няма мантинела, която да спре засилен тир, но поне колите би трябвало да спира.
Друг е въпросът, че никой не спазва знаците и малко хора знаят за заледяването.
Всяка зима по тези виадукти поне един мерцедес или бмв изпитват силата на комбинацията от завой, заледен път и задно предаване, но мантинелата ги спира за по-смели опити за летене
Много ясно, че се заледяват мостовете. Ама вчера под статията за зимните гуми Андрешковците се радваха, че няма да са задължителни и ще могат да си карат кенефите с летните сликове.
Пълно е с лаладжии. На един ББ му бил виновен, че вдигнал ограничението на скоростта на 140 км/ч, сякаш това означава задължителна минимална скорост. На друг мантинелите му били виновни. На трети законодателят му бил виновен. На четвърти Голямата Дунда му била виновна, че не била там да духа на моста, че да не се заледи. Пети пък "умно" обяснява, как "новите" коли имали термометри и пиукали под 2 градуса. Да, "новите" коли - от 1995 г. насам и не под 2, а под 4 градуса
Да ви обобщя накратко - когато си прост и все някой друг ти е виновен, тогава и Господ не може да те спаси.
Миналата седмица се заледяваше Аспарухов мост във Варна. Това, че мост се заледява едва ли ще учуди някой. Учудващото беше, че въпреки прогнозите от общината не си мръднаха Г да направят нещо и разбира се, след дъжд качулка, обещаха да има "дежурен екип" да следи състоянието на моста. Нормалната практика беше, дори миналата година, да слагат луга когато температурите приближат нулата, независимо от това дали се заледява или не. Тази година очевидно зимата, която май тази година няма да дойде във Варна, отново изненада общината.
Забавното беше, че задръстването не беше от страната на катастрофите, а от страната на сеирджиите. И двата дни!!
А това, което ме вбесява в цялата ситуация са КАТ, Общинска полиция и РПУ. Добре общината се успала, шофьорите не са внимавали, но къде са тези тюлеци, които протестират за запазване на привилегиите си?!?!? Както показва опита от миналата година две фуражки, дори без много усилия и даже без мърдане правят чудеса със задръстването.
Относно годността на мантинелите - може и да не е наред, но по нашите пътища се движат едни камиони, в най-често срещания случай, със зърно, които са зверски претоварени , над максимало допустимото натоварване на ос. Представям как едни 50 тона се пързалят и не мога да си представя каква трябва да е мантинелата, че да го издържи...
И се сетих за нещо, което дъвчат от години в България - информационната система по магистрали и пътища.
Как хората могат за една катастрофа да пускат светлинна индикация, че и мобилни светлини изкарват, а ние години наред само да си дъвчем как се открива топлата вода.
Винаги е виновна скоростта. На виадуктите си има знаци че при мокро време ограничението не е 140. Да се прехвърля вината от високата скорост към снега, леда и врабчетата е глупаво. Като във тунела преди година на витиня. Ако са карали с препорачителната скорост за тунел - 80 нямаше 20 коли да се наденат. После оправдания ама хлъзгаво било такова били.
[quote#37:"Captain Shakespeare"]е, и какво искаш да кажеш? [/quote]
Каквото го написах. Управлението на държавата е сложно нещо, и не бива да се предоставя на подобни ентусиасти като БайХ (ритнитопковеца), ейджънт Гоуци (руски солташак), и не дай Боже в ръцете на новата картечарка Нинова!
На мокър път летните гуми спират по-добре, отколкото зимните гуми. А за заледяването по отношение на гумите няма друго решение освен вериги или шипове + ниска скорост . Друг е въпроса, че на север в белите държави настилката на виадуктите е специална и се отоплява, отделно се пръскат и химикали против заледяване.
Въртял съм се със зимни гуми върху лед, покрит с прясно навалял сняг и не го пожелавам на никого.
Вината в голяма степен е на поддържащите пътя.
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Най-обичам да ми се обяснява за белите държави. Кой да отоплява мостовете, като имаме нищожен 10% данък и половината фирми и ФЛ не го плащат и него? Регистрират си колите товарни та да плашат 5лв данък за 400кс, въртят по 5 ортака една винетка, точат ДДС и тн и тн - Андрешковщина без край.
Вие и другите нагоре дето сравнявате с белите държави готови ли сте да плащате 40% данък върху личните и фирмените си доходи, та да ви е като в бяла държава? Въпросът е риторичен. Ясно че не искате и няма да платите, но претенциите ви са повече от на норвежците.
Останете със здраве.
До коментар [#26] от "historama":
[quote#26:"historama"]Сигурно е карал с "разрешените" от БайХ 150 км/ч (140+10).
В Гърция, където магистралите им са дори по-добри от нашите разрешената скорост не бе ли 120 км/ч? [/quote]
Абсолютно на всички виадукти на магистралата има знак за ограничение 90 км. или дори 70 км. със снежинка отдолу. Тоест точно при такова време. Не е случайно.
Повечето завъртени автомобили са с предно предаване. Там задния мост е по-твърд по ред причини и масата е концентрирана върху предния мост, което улеснява завъртането при неравности и завой или рязко отнемане на газта в завой.
На автомобил със задно на 5-та (6-та) предавка тягата на двигателя не е достатъчна за да преодолее силата на триене при търкаляне на гумите с асфалта, а масата на автомобила е по-равномерно разпределена.
Аз самият съм виждал Опел Астра, завъртян обратно на движението и паркиран в канавката. Виждал съм и БМВ, но той по-скоро си беше ударил предната броня в мантинелата - т.е. надозавиване.
Отделно никой не санкционира ТИР-овете за изпреварване в непозволени участъци. Пред очите ми във вторник 3 ТИР-а се изпреварваха един друг малко преди тунела на Вакарел, в посока София. Последния изпревари втория, после пак се размениха.
[quote#27:"alabalko"]Специално виадуктите на Тракия там имат завои, в завоя може колата лесно да поднесе.[/quote]
Имат също и знаци за ограничение на скоростта до 90км/ч. при мокра настилка, но...ние сме над тези неща! Бог да прости загиналите...
Слушкаш Шорош, папкаш грантове!
(Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
Хем не сте от троловете пък това сега...
Колко пък да са достатъчни? За какво да са достатъчни? За отопление на виадукти определено са далеч от достатъчните.
Стигат колкото за криви кръпки и корупция с приоритет върху второто.
А и от акцизи и ДДС основно се пълни хазната, че да могат да се платят пенсии и социални разходи (голямото перо), сигурност, образование, здравеопазване и тн, колкото и да са пробити системите.
Няма такава песен - колкото си събрал от акциз на горива и винетки - толкова да отива за пътища - каквото там е събрано отива в един чувал и оттам изтича из пробитите системи.
срещу обледяване не опесачава, а се ползват химикали - ама това е в развитите и нормални "бели" страни. Имат си регулация при какви температури и метео-условия как да действат.
Ама тука чакай опесачаване
"Who controls the Past controls the Future; who controls the Present controls the Past"
[quote#56:"WALL-E"]Регистрират си колите товарни та да плашат 5лв данък за 400кс, въртят по 5 ортака една винетка, точат ДДС и тн и тн - Андрешковщина без край. [/quote]
А всичко това дали става без комбина с държавни чиновници? Защо БайХ не иска винетката да е електронна?
[quote#64:"WALL-E"]Няма такава песен - колкото си събрал от акциз на горива и винетки - толкова да отива за пътища - каквото там е събрано отива в един чувал и оттам изтича из пробитите системи. [/quote]
е това пич е по комунистически, всичко в една кошница, и "мъдрият" ръководител (БайХ, Станише, Орешарски, Гоце) "справедливо" ги разпределя, и усвоява.
Тираджията е изпреварвал и за да спаси катастрофиралите вече, е затрил себе си и невинните в колата отдясно, а дали мантинелата е можело да бъде по стабилна? Като гледам как смениха тази на Цариградко шосе - подпорите са два-три пъти по-нагъсто, но дали ги забиха само в почвата, дали имат малко цимент за основа, дали са на поне 60см. в бетон...?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Nikoi
Рейтинг: 740 Неутралноако караш лудо по виадуктите зима или в дъжд при тези температури е ясно ,че трудно може да улучиш моста
uq
Рейтинг: 1340 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
В България винаги е виновна несъобразената скорост. Преди години имаше катастрофа с жертви заради дупка на магистралата но.. разбира се оказа се че шофьора бил с несъобразена скорост и заспал и незнам какво.
Преди няколко години един турчин с ТИР смаза едно семейство, заради заледен участък от пътя... несъобразена скорост. Осъдиха го да плати на роднините и на 2 или 3 год. условно, а народонаселението се тресеше от възмущение, как не са го обесили гадния турчин дето трепе хора, а защо е било заледено и кой го е пуснал с ТИРа там при тези условия, никой се не сеща да пита.
Така че.. тия АПИ, Мапи, Лилето.. кога да ги вкарат в затвора, все е късно. Що народ е измрял заради тях...
kaloianski
Рейтинг: 479 НеутралноОт полицията препоръчват ... А направили ли са необходимото за отклоняване на движението? Или след като е станало скандално задръстване, сега пускат за медиите лека препоръка.
Действително има някои мостове / виадукти, които са на завои, при заледяване се хлъзга, а металните снадки през цялото платно толкова не си съвпадат, че автомобилите подскачат от тях.
Виновни - ние, които търпим всички тези безобразия
[quote#3:"uq"] АПИ, Мапи, Лилето[/quote]
chicago514
Рейтинг: 1017 НеутралноВсяко денонощие умират хора по пътищата на страната.Не се виждат начини да се спре тази война.
Коки
Рейтинг: 531 Неутрално"Видимите резултати" на комунетата....
Тодор Пеев
Рейтинг: 273 НеутралноТрябва да сме внимателни и съобразителни, особено на мостовете, при тези температури. Изненадите винаги са за наша сметка.
No Pain No Gaincomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2881 Неутрално[quote#3:"uq"]Преди няколко години един турчин с ТИР смаза едно семейство,[/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleСлед като Баце и лебералните туркофони излязат от властта има признаци ,че ще се регулира транзита на турските тирове за да може петък вечер ,събота, неделя национални празници ,няма да ни правят джихат по пътищата!
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 796 Неутрално[quote#2:"edin drug"]ако караш лудо по виадуктите зима или в дъжд при тези температури е ясно ,че трудно може да улучиш моста [/quote]
Мостовете се заледяват най-напред.През целият път може да чувстваш добро сцепление на гумите с асвалта,но когато стъпиш на моста-ледена пързалка.Ужас!Никаква спирачка не бива да се ползва.
пустиняк
Рейтинг: 479 НеутралноБог да прости загиналият човек! Бързо въдстановяване на пострадалите. Трябва да се шофира с внимание но не винаги можеш да контролираш обстоятелствата...
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5267 ВеселоДо коментар [#1] от "442":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевБоце е виновен!
Да го накажем!
Тези, дето се трепят по пътищата са ангели небесни, обаче оная тиква от Банкя...
Виж, сега като станем отново дружки с Путин, като излезем от ЕС и НАТО, мед и масло ще потече...
Храбър
Рейтинг: 1318 НеутралноКаква е причината за катастрофата?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Ако е грешка на шофьора да, но ако е поради заледяване, трябва да се острани причината за него.
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#5] от "chicago514":
Начини има, желание няма. И тия по пътищата и тия дето трябва да ги контролират са си ганьовци.
Приказки под шипковия храст
Рейтинг: 269 Неутрално[quote#11:"Незнайко в Слънчевия град"]Виж, сега като станем отново дружки с Путин, като излезем от ЕС и НАТО, мед и масло ще потече...[/quote]
Стига с тия глупости бе!
subaru
Рейтинг: 927 НеутралноДо коментар [#9] от "Вячеслав Атанасов":
"Мостовете се заледяват най-напред."
Факт. В Алпийските части на Швейцария, Австрия,Италия, Франция, Германия и Лихтенщайн не се заледяват.
Храбър
Рейтинг: 1318 Неутрално[quote#9:"Вячеслав Атанасов"]Мостовете се заледяват най-напред.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Би трябвало поне да се опесъчават към края на нощта, а сигурно може да се направи и повече по намаляване силата на вятъра около тях.
Храбър
Рейтинг: 1318 Неутрално[quote#7:"tokkay"]Трябва да сме внимателни и съобразителни, особено на мостовете, при тези температури. Изненадите винаги са за наша сметка.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"На първо време гумите трябва да са зимни.
Някои продължават да използват летни гуми. Точно от такива...джигити трябва най-много да се пазим през зимата.
Храбър
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#15] от "subaru":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"А защо се получава така можеш ли да обясниш?
Нефертити
Рейтинг: 1379 НеутралноДо коментар [#2] от "edin drug":
Предразсъдъците са за ограничените.Е, по принцип там има ограничение 90, но кой го спазва ...
elevation04
Рейтинг: 547 ВеселоПричината е абсолютно ясна....виадуктът е бил като стъкло.....Пътните служби си барат.......
Катовците ще го пишат "несъобразена скорост ", летни гуми итн...
Лилето пак ще цъкли очичики и ще подрусва сланинки....
subaru
Рейтинг: 927 НеутралноДо коментар [#18] от "Храбър":
Мога. Но ще отнеме време. Въпрос на организация, стандарти, постоянна грижа, технологии, ....... и още и още все такива дребни нещица. Които, вероятно някога ще се случат и при нас. На юг.
subsonic
Рейтинг: 492 НеутралноПричината вероятно е заледяване на моста. Виждал съм завъртени коли там по това време на годината.
Лошо за загиналите. Бог да ги прости и дано не се случват повече такива инциденти. Но за да стане това трябва превенция.
Пръскане със сол, контрол на скоростта и т.н.
Храбър
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#21] от "subaru":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Аз питах за конкретно техническо решение, с което отстраняват или значително намаляват заледяването.
Тодор Пеев
Рейтинг: 273 НеутралноДо коментар [#17] от "Храбър":
No Pain No GainВеднъж и мен ме изненада такъв замръзнал мост, на всичкото отгоре със завой в полето. Благодарение на зимните гуми от скандинавски производител овладях автомобила. Десетина минути след това се уби мъж с Витара.
4ort
Рейтинг: 898 НеутралноДо коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Имам време да питам всеки идиот.Кой ти ги нашепва тези неща дрогарьо?
historama
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#24:"tokkay"]Десетина минути след това се уби мъж с Витара[/quote]
Сигурно е карал с "разрешените" от БайХ 150 км/ч (140+10).
В Гърция, където магистралите им са дори по-добри от нашите разрешената скорост не бе ли 120 км/ч?
alabalko
Рейтинг: 426 НеутралноВсяка година десетки умират в Германия дори и не на виадукти точно заради това - лед, а навън е 2-3 градуса. Ледът не се вижда, но е много фин слой върху пътя. Колите се пързалят страшно. Затова и малко по-новите коли, които имат вградени термометри пиукат, когато температурата спадне на 3 градуса.
Зимата сутрин при ниски температури видите ли леко влажен участък карайте внимателно, за да не се въртите.
Специално виадуктите на Тракия там имат завои, в завоя може колата лесно да поднесе.
alabalko
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#22] от "subsonic":
принципно преди всеки виадукт има табела за ограничение на скоростта в зимни условия = ниски температури и влажност (не задължително снеговалеж, но и при слана или дъжд).
Yotce
Рейтинг: 1793 НеутралноВсеки шофьор би трябвало да знае, че на мостовете има опасност от заледяване при относително по-висока температура, отколкото на останалата част от пътя. Затова там и скоростта е ограничена до 90. Но, разбира се, са виновни Бай Кой/комунетата, в зависимост от политическите предпочитания, а не лошата култура на каране.
historama
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#11:"Незнайко в Слънчевия град"]Тези, дето се трепят по пътищата са ангели небесни, обаче оная тиква от Банкя...
Виж, сега като станем отново дружки с Путин,[/quote]
пич, не съм путинист, нито рублофил, но управлението на една държава е сложно нещо, и не се състои само в "усвояване" на еврофондове. Не че в БСП, ДПС, АВ, разни патреотари са по-умни
P.S.
Рейтинг: 426 НеутралноКофти.
Аз не съм кой знае колко възрастен, но не помня кога последно е минавал някой през мантинелите на виадукт..
Простете мнителността ми, но е ли възможно да са сложили мантинели-ламаринки при скорошния ремонт?
Ясно, че ТИР трудно се спира от мантинела ама все пак..
Просто питам..
Cara Mia
Рейтинг: 322 НеутралноВсичли тези инциденти можеха да бъдат избегнати,ако шофьорите караха съобразно условията - гъста мъгла,влажна магистрала,заледяване на виадукта!
Тодор Пеев
Рейтинг: 273 НеутралноДо коментар [#26] от "historama":
No Pain No GainЗа него не зная, в това слънчево и прекрасно ноемврийско утро аз карах със сигурност с над 100, може би 120. Тъй като буквално след 2-3 минути съпругата ми получи трагична вест, се наложи да се върна, минах с 60 и нямах никакъв проблем.
По моста имаше доста натрошена пластмаса, вероятно не един или двама са били изненадани.
Slick
Рейтинг: 426 ГневноКакво да сме внимателни? Магистралите, с които Боеко толкова се тупа в гърдите, са в плачевно състояние. Това Хемус според вас магистрала ли е?
Captain Shakespeare
Рейтинг: 646 ВеселоДо коментар [#21] от "subaru":
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!Само си забравил да споменеш, че всичко е и ... въпрос на паричен ресурс ..
Captain Shakespeare
Рейтинг: 646 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "p_s":
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!Май не ти е ясно,как се спира с мантинела 40-50 тонен ТИР със скорост над 100км/ч..
Captain Shakespeare
Рейтинг: 646 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "historama":
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!... е, и какво искаш да кажеш?
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 796 Неутрално[quote#16:"Храбър"]Би трябвало поне да се опесъчават към края на нощта, а сигурно може да се направи и повече по намаляване силата на вятъра около тях. [/quote]
И това е хубаво да се прави,но и водачите трябва да си имат обеца на ухото-влезеш ли в такъв участък,не натискай силно спирачката!Този рефлекс е пагубен понякога.
subaru
Рейтинг: 927 ВеселоДо коментар [#35] от "Captain Shakespeare":
Абсолютно вярно. Винетките трябва да са около 900лв. Цената на горивото и свързаните с него данъци и акцизите да се увеличат двойно, да не бъдем толкова мързеливи а да си повишим производителността на труда и т.н. и т. н........
subaru
Рейтинг: 927 НеутралноДо коментар [#38] от "Вячеслав Атанасов":
Прави сте за всичко, но да паднеш от виадукт дори и да си стъпил на лед, означава, че технически в обезопасяването му/активна и пасивна сигурност/, нещо не е както трябва. И понеже говорите за зимните гуми/които на лед не помагат/, в Швеция, където те са задължителни, дълбочината на грайфера не трябва да е по - малка от 3мм. В БГ, където законодателят не посмя да ги направи/все още/ изцяло задължителни иска дълбочина на грайфера не по - малка от 4мм, и за зимна и за лятна гума/която според същия законодател, може да се кара и през зимата, стига да има такъв грайфер!!???/. С аргумента, че в България имало места, където сняг много рядко падал. Това просто е тотален нонсенс. Законодателен.
victortrt
Рейтинг: 330 НеутралноСамите виадукти са тъпо проектирани и изпълнени според мен. Просто никой не е съобразил, че те се заледяват при студено време по-лесно от останалата част на пътя и вместо прави, са направени особено по Тракия дъговидни.
Няма мантинела, която да спре засилен тир, но поне колите би трябвало да спира.
Друг е въпросът, че никой не спазва знаците и малко хора знаят за заледяването.
Всяка зима по тези виадукти поне един мерцедес или бмв изпитват силата на комбинацията от завой, заледен път и задно предаване, но мантинелата ги спира за по-смели опити за летене
WALL-E
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#9] от "Вячеслав Атанасов":
Умен и красив жълтопаветник.Много ясно, че се заледяват мостовете. Ама вчера под статията за зимните гуми Андрешковците се радваха, че няма да са задължителни и ще могат да си карат кенефите с летните сликове.
Smoke
Рейтинг: 656 НеутралноПълно е с лаладжии. На един ББ му бил виновен, че вдигнал ограничението на скоростта на 140 км/ч, сякаш това означава задължителна минимална скорост. На друг мантинелите му били виновни. На трети законодателят му бил виновен. На четвърти Голямата Дунда му била виновна, че не била там да духа на моста, че да не се заледи. Пети пък "умно" обяснява, как "новите" коли имали термометри и пиукали под 2 градуса. Да, "новите" коли - от 1995 г. насам и не под 2, а под 4 градуса
Да ви обобщя накратко - когато си прост и все някой друг ти е виновен, тогава и Господ не може да те спаси.
sasoss
Рейтинг: 705 НеутралноМиналата седмица се заледяваше Аспарухов мост във Варна. Това, че мост се заледява едва ли ще учуди някой. Учудващото беше, че въпреки прогнозите от общината не си мръднаха Г да направят нещо и разбира се, след дъжд качулка, обещаха да има "дежурен екип" да следи състоянието на моста. Нормалната практика беше, дори миналата година, да слагат луга когато температурите приближат нулата, независимо от това дали се заледява или не. Тази година очевидно зимата, която май тази година няма да дойде във Варна, отново изненада общината.
Забавното беше, че задръстването не беше от страната на катастрофите, а от страната на сеирджиите. И двата дни!!
А това, което ме вбесява в цялата ситуация са КАТ, Общинска полиция и РПУ. Добре общината се успала, шофьорите не са внимавали, но къде са тези тюлеци, които протестират за запазване на привилегиите си?!?!? Както показва опита от миналата година две фуражки, дори без много усилия и даже без мърдане правят чудеса със задръстването.
marinyotov
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#3] от "uq":
Това с дупката на магистралата затри цялото семейство на един волейболен национал ако не се лъжа
shileto
Рейтинг: 1054 НеутралноТира турски ли е ?
sasoss
Рейтинг: 705 НеутралноОтносно годността на мантинелите - може и да не е наред, но по нашите пътища се движат едни камиони, в най-често срещания случай, със зърно, които са зверски претоварени , над максимало допустимото натоварване на ос. Представям как едни 50 тона се пързалят и не мога да си представя каква трябва да е мантинелата, че да го издържи...
sasoss
Рейтинг: 705 НеутралноДо коментар [#38] от "Вячеслав Атанасов":
И се сетих за нещо, което дъвчат от години в България - информационната система по магистрали и пътища.
Как хората могат за една катастрофа да пускат светлинна индикация, че и мобилни светлини изкарват, а ние години наред само да си дъвчем как се открива топлата вода.
znayko84
Рейтинг: 820 ЛюбопитноЗащо не кажат истинскта причина? Лед. Необработен лед на пътното платно. Просто като фасул.
lele266
Рейтинг: 419 НеутралноДо коментар [#3] от "uq":
Винаги е виновна скоростта. На виадуктите си има знаци че при мокро време ограничението не е 140. Да се прехвърля вината от високата скорост към снега, леда и врабчетата е глупаво. Като във тунела преди година на витиня. Ако са карали с препорачителната скорост за тунел - 80 нямаше 20 коли да се наденат. После оправдания ама хлъзгаво било такова били.
svetlio_rm
Рейтинг: 280 НеутралноНай-смешното в този чат, е че показвате колко не ви интересуват другите, което е и основният проблем в България..
Точно това се случва и по-пътищата.
Всеки се чуства като най-важен, бог, с когото всички трябва да се съобразяват. Но реалноста далеч не е такава..
Присъсващите в този чат, показвате същите качества като повечето шофьори по пътищата.. Хронична българщина..
galapagas
Рейтинг: 830 Неутрално[quote#10:"пустиняк"] Трябва да се шофира с внимание но не винаги можеш да контролираш обстоятелствата... [/quote]
Не можеш да контролираш обстоятелствата, но можеш да контролираш себе си.
historama
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#37:"Captain Shakespeare"]е, и какво искаш да кажеш? [/quote]
Каквото го написах. Управлението на държавата е сложно нещо, и не бива да се предоставя на подобни ентусиасти като БайХ (ритнитопковеца), ейджънт Гоуци (руски солташак), и не дай Боже в ръцете на новата картечарка Нинова!
mitko11
Рейтинг: 1818 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "WALL-E":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовНа мокър път летните гуми спират по-добре, отколкото зимните гуми. А за заледяването по отношение на гумите няма друго решение освен вериги или шипове + ниска скорост . Друг е въпроса, че на север в белите държави настилката на виадуктите е специална и се отоплява, отделно се пръскат и химикали против заледяване.
Въртял съм се със зимни гуми върху лед, покрит с прясно навалял сняг и не го пожелавам на никого.
Вината в голяма степен е на поддържащите пътя.
uporit
Рейтинг: 584 Неутрално[quote#19:"Нефертити"]Е, по принцип там има ограничение 90, но кой го спазва ... [/quote]
Ограничението е при сняг и/или дъжд - днес няма такива!
WALL-E
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#54] от "mitko11":
Умен и красив жълтопаветник.Най-обичам да ми се обяснява за белите държави. Кой да отоплява мостовете, като имаме нищожен 10% данък и половината фирми и ФЛ не го плащат и него? Регистрират си колите товарни та да плашат 5лв данък за 400кс, въртят по 5 ортака една винетка, точат ДДС и тн и тн - Андрешковщина без край.
Вие и другите нагоре дето сравнявате с белите държави готови ли сте да плащате 40% данък върху личните и фирмените си доходи, та да ви е като в бяла държава? Въпросът е риторичен. Ясно че не искате и няма да платите, но претенциите ви са повече от на норвежците.
Останете със здраве.
subsonic
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#28] от "alabalko":
Така е, но ограничението не се спазва. Ако някой кара с 90 ще го отнесат другите участници в движението. Или най-малкото ще го освиркат.
Един патрул на 200-300 м. преди моста би имал добра превантивна функция.
Важно и пътищата да са обработени против заледяване при първивите падания на температурата, а не в разгара на зимния сезон.
Роси
Рейтинг: 6963 НеутралноАми , като се знае, че мостовете се заледяват първи, най-логично е те да бъдат обработени. А защо не са?
zegi
Рейтинг: 283 НеутралноДо коментар [#26] от "historama":
[quote#26:"historama"]Сигурно е карал с "разрешените" от БайХ 150 км/ч (140+10).
В Гърция, където магистралите им са дори по-добри от нашите разрешената скорост не бе ли 120 км/ч? [/quote]
Абсолютно на всички виадукти на магистралата има знак за ограничение 90 км. или дори 70 км. със снежинка отдолу. Тоест точно при такова време. Не е случайно.
mitko11
Рейтинг: 1818 ЛюбопитноДо коментар [#56] от "WALL-E":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовЗа 2015 г. приходите от винетки са около 200 милиона лева, а от акциз на горивата към милиард и половина. Не са ли достатъчни?
subsonic
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#41] от "victortrt":
Повечето завъртени автомобили са с предно предаване. Там задния мост е по-твърд по ред причини и масата е концентрирана върху предния мост, което улеснява завъртането при неравности и завой или рязко отнемане на газта в завой.
На автомобил със задно на 5-та (6-та) предавка тягата на двигателя не е достатъчна за да преодолее силата на триене при търкаляне на гумите с асфалта, а масата на автомобила е по-равномерно разпределена.
Аз самият съм виждал Опел Астра, завъртян обратно на движението и паркиран в канавката. Виждал съм и БМВ, но той по-скоро си беше ударил предната броня в мантинелата - т.е. надозавиване.
subsonic
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#47] от "sasoss":
Отделно никой не санкционира ТИР-овете за изпреварване в непозволени участъци. Пред очите ми във вторник 3 ТИР-а се изпреварваха един друг малко преди тунела на Вакарел, в посока София. Последния изпревари втория, после пак се размениха.
Скакауец
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#27:"alabalko"]Специално виадуктите на Тракия там имат завои, в завоя може колата лесно да поднесе.[/quote]
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)Имат също и знаци за ограничение на скоростта до 90км/ч. при мокра настилка, но...ние сме над тези неща! Бог да прости загиналите...
WALL-E
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#60] от "mitko11":
Умен и красив жълтопаветник.Хем не сте от троловете пък това сега...
Колко пък да са достатъчни? За какво да са достатъчни? За отопление на виадукти определено са далеч от достатъчните.
Стигат колкото за криви кръпки и корупция с приоритет върху второто.
А и от акцизи и ДДС основно се пълни хазната, че да могат да се платят пенсии и социални разходи (голямото перо), сигурност, образование, здравеопазване и тн, колкото и да са пробити системите.
Няма такава песен - колкото си събрал от акциз на горива и винетки - толкова да отива за пътища - каквото там е събрано отива в един чувал и оттам изтича из пробитите системи.
the next K
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#16] от "Храбър":
"Who controls the Past controls the Future; who controls the Present controls the Past"срещу обледяване не опесачава, а се ползват химикали - ама това е в развитите и нормални "бели" страни. Имат си регулация при какви температури и метео-условия как да действат.
Ама тука чакай опесачаване
historama
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#56:"WALL-E"]Регистрират си колите товарни та да плашат 5лв данък за 400кс, въртят по 5 ортака една винетка, точат ДДС и тн и тн - Андрешковщина без край. [/quote]
А всичко това дали става без комбина с държавни чиновници? Защо БайХ не иска винетката да е електронна?
historama
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#64:"WALL-E"]Няма такава песен - колкото си събрал от акциз на горива и винетки - толкова да отива за пътища - каквото там е събрано отива в един чувал и оттам изтича из пробитите системи. [/quote]
е това пич е по комунистически, всичко в една кошница, и "мъдрият" ръководител (БайХ, Станише, Орешарски, Гоце) "справедливо" ги разпределя, и усвоява.
Tademan
Рейтинг: 754 РазстроеноТираджията е изпреварвал и за да спаси катастрофиралите вече, е затрил себе си и невинните в колата отдясно, а дали мантинелата е можело да бъде по стабилна? Като гледам как смениха тази на Цариградко шосе - подпорите са два-три пъти по-нагъсто, но дали ги забиха само в почвата, дали имат малко цимент за основа, дали са на поне 60см. в бетон...?
penetrating
Рейтинг: 8123 НеутралноЛошо обезопасена магистрала, освен ако тирът не е "щурмувал" оградата заедно с автомобила
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertTademan
Рейтинг: 754 ГневноЕто по тези снимки само, мозъчната ми клетка преценява, че някой е усвоил много пари, а не си е свършил работата. Всички знаем, че цената на правилно поставена мантинела е изключително висока и спасява животи! Моля някой инженер (по възможност не работещ в Бг за фирма изпълнител) да ми обясни? Правилно ли е поставена и какво издържа или пак ще ми се оправдават с липса на стандарти? https://webnews.bg/uploads/images/82/4682/204682/o rig.jpg?_=1447498798 ; http://dariknews.bg/uploads/news_images/201309/pho to_verybig_1141534.jpg ; http://dariknews.bg/uploads/news_images/201309/pho to_verybig_1141534.jpg