Борисов нареди на НСО да върне високопроходимите автомобили на горските

Автомобилите бяха част и от кортежа, с който Борисов разходи унгарския си колега Виктор Орбан при оградата на българо-турската граница

© Надежда Чипева, Капитал

Автомобилите бяха част и от кортежа, с който Борисов разходи унгарския си колега Виктор Орбан при оградата на българо-турската граница



Министър-председателят Бойко Борисов разговаря с началника на Националната служба за охрана ген. Ангел Антонов и поиска на държавните горски предприятия да бъдат върнати превозните средства, които са били предоставени на службата, съобщи правителствената информационна служба. Около трите високопроходими и свръхлуксони "Тойота Секвоя" скандалите не спират вече близо година.


Те бяха купени от държавните горски предприятия в Благоевград, Смолян и Сливен. Като аргумент за покупката на автомобилите беше посочено, че те ще се ползват за ловен туризъм от платежоспособни гости.


Първо стана ясно, че за колите са платени доста по-високи цени от пазарните. После се оказа, че фирмата, от коята са взети, е собственост на съученик на министъра на земеделието Десислава Танева.




След няколко месеца екплоатацията, автомобилите тихомълком бяха прехвърлени към НСО, за да се ползват при бъдещото председателво на ЕС от България. Докато дойте то, част от високопроходимите коли станаха част от кортежа на премиера, като често той лично сяда зад волана.


В съобщението на пресслужбата на МС се казва, че за охраната и транспорта на премиера отговаря НСО и по преценка на службата, министър-председателят и екипът му, са ползвали превозните средства при командировки извън столицата. Автомобилите са ангажирани също и за нуждите на чужди държавни и правителствени ръководители при посещенията им в страната, както и за обиколките по границата и бежанските центрове.


По-рано днес, заместник-министърът на земеделието Георги Костов, обяви по Би Ти Ви, че не е рядкост държавните горски предприятия да предоставят техника на други държавни служби. В момента техни автомобили се ползвали за охрана на границата с Турция от Гранична полиция. Имало и автомобили, предоставени на МВР, на пожарната, както и на манастира в Атон.


Според изчисленията на неговото ведомство разликата в приходите от организиран ловен туризъм между 2015 и 2016 г. е над 500 хил. лв., което почти покрива инвестицията в тойотите. "Тези коли са държавна собственост, те изпълняват държавни задачи Нищо порочно няма. Това са държавни разходи", заяви още Костов.


Той не скри, че високопроходимите автомобили са били нужни на горските стопанства, но подчерта, че НСО е държавна служба с по-голям приоритет.


"Тойота Секвоя" е модел разработен основно за американския пазар и произвеждан в Индиана. С малки изключение, в Европа високопроходимият автомобил не се предлага. "Секвоя" има дължина 5.21 метра и се оборудва само с 5.7-литров V8 бензинов двигател с 381 конски сили.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK