Софиянци протестират заради задръствания по Околовръстното шосе (видео)

Софиянци протестират заради задръствания по Околовръстното шосе (видео)

© Велко Ангелов, Капитал



Жители на село Владая и столичните квартали "Горна баня" и "Княжево" се заканват да блокират кръстовища в знак на протест срещу всекидневните задръствания.


"Задръстването започва в 7 сутринта и продължава до 8 вечерта, и това е всеки ден. То започва от кръстовището на Околовръстен път и булевард "Бъкстон" и продължава може би чак до Суходол. Аз лично пътувам не в час пик, и един час ми отнема стигането до центъра на София", заяви пред БНР един от протестиращите, които се събраха тази сутрин на кръстовището между бул. "Никола Петков" и ул. "Любляна".


Няколко квартала са засегнати от интензивния трафик по Околовръстното шосе – "Люлин", "Суходол", "Горна баня", "Овча купел", "Бояна", "Княжево" и "Филиповци", както и стотиците хора, които пътуват от и до Перник.




"Получихме писмо от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), че проектът за разширяване на Околовръстното шосе е върнат за преразглеждане в Столичната община. Искаме да знаем защо той отлежава, а не се работи по него", попита протестираща пред "Нова телевизия".


От АПИ заявиха, че на този етап не могат да се ангажират със срок, в който проблемът на протестиращите може да се реши, тъй като по трасето има да се изграждат изключително сложни съоръжения.


Видео, заснето от читател на "Дневник", показва какъв е проблемът със задръстванията в района.

Ключови думи към статията:

Коментари (119)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2353 Неутрално

    А едни техни съседи по имот, не протестират. Тия дето накупиха терените по трасето имам предвид.

  2. 2 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4286 Любопитно

    Вярно има огромни задръствания там, не знам дали КАТ могат да вземат мерки за да променят това.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    Общината и АПИ си разиграват топката,за никъде не бързат и никакви срокове не дават.

  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Номера е да се уплътни трафика, т.е. с по-малко МПС-та да се превозват повече хора. Това може да стане с добре развита мрежа на градския транспорт.
    Всеки да си вози трътката сам в колата... няма как да стане номера.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    "Аз лично пътувам не в час пик, и един час ми отнема стигането до центъра на София",
    Тоа па смешник! Като отиваш в центъра, що щеш на околовръстното?
    Верно е това за задръстването, но то се предизвиква основно от Люлинчани и перничани, работещи в Бизнеспарка, и не мисля, че пречи кой знае колко на хората от Горна Баня и Княжево.

  6. 6 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Беден народ. Едвам свързва двата края. Няма пари за кола и за бензин по 2 лева, данъци, застраховки, поддръжка и ремонт. Няма пари и за колело. Ходи пеша и носи закърпени дрешки. Улиците са свободни, моловете са празни. Беднотия.

    TAKE THE RED PILL!
  7. 7 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#5] от "uq":

    Верно? Пред нас в Овча Купел 2 има всяка сутрин задръстване от Околовръстното чак до старите оранжерии.

  8. 8 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Новата светофарна система за 8 млн. лева работи с пълна сила. На главен път 20 сек. зелено, след това 3 мин. червено да може от второстепенния да се включват.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  9. 9 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Този участък от околовръстното в скоро време не го виждам как ще се отпуши. Доколкото знам, има някакъв проект в идейна фаза за разширвние и безконфликтно пресичане, но той е силно "фантастичен". С тунел и виадукт. Точно откъде докъде не помня, но за да се изпълни ще са необходими много средства и много строителство. Не е като да прекараш 4 ленти през полето.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  10. 10 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    Мноо кефят шопите кат' почнат да се оплакват...

  11. 11 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 615 Весело

    Който не иска да се задръства да си седи на село

  12. 12 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 658 Неутрално

    [quote#6:"Beyond"]Беден народ. Едвам свързва двата края. Няма пари за кола и за бензин по 2 лева, данъци, застраховки, поддръжка и ремонт. Няма пари и за колело. Ходи пеша и носи закърпени дрешки. Улиците са свободни, моловете са празни. Беднотия.[/quote]

    Кръчмите. Забрави да включиш кръчмите, приятелю!

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    Разкошни коментари.. шопи, бедняци, богаташи...
    А пътят, по който е поел града ни е трагичен и това, което се случва е просто логичното следствие.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 443 Неутрално

    ха ха,препоръчвам им да организират една разходка до някой друг средно голям град и да видят какво се казва задръстване...

  15. 15 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#5] от "uq":

    Точно на тях пречи, понеже където и да тръгнат, са в това задръстване.

  16. 16 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 443 Неутрално

    ...в друга държава имам предвид...

  17. 17 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darth Plagueis":

    Какво точно му е трагичното на пътя?

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    До коментар [#17] от "taratanki":

    Ми последствията например.
    София се отвори изцяло към автомобилите и строи автомобилна инфраструктура. Да, това е лошо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    А, а стига бе? Ма нали като пуснеха АМ "Люлин" и ССТ всичко щяло да минава оттам . Еййй, обърка се този свят!

    Още малко и ще започнат да протестират на жълтите павета, които по градоустройствен план имат статут на "експресна пътна връзка между Обеля и Дружба"

  20. 20 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Хахаха, да протестират срещу себе си! Точно тия дето се бутат с таратайките си в задръстването са причината за него!

  21. 21 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    [quote#12:"952"]Кръчмите. Забрави да включиш кръчмите, приятелю! [/quote]

    Вярно, забравих ги. Празни са. Кой има пари за кръчми? Беднотия.

    TAKE THE RED PILL!
  22. 22 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 444 Неутрално

    прекалено много коли има в столицата, а движението им не се ограничава по никакъв начин никъде.

  23. 23 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    По параметри - жители, площ и т.н. сме най-близо до Виена. И там стават дста големи задръствания и там потока леки автомобили с един пасажер е доста голям, но алтернативата е налице - добър градски транспорт.
    Общо взето, макар и бавно, нещата и у нас се бутат натам и ако се съчетаят с по-солени такси за паркиране ( нещо срешу което също се шротестира, но искаме или не също ще става), вероятно ще се стигне до някакво равновесие.
    Но ако някой разчита да прави магии с транспортния поток, просто ще остане излъган и това псоред мен е основната причина за т.н. бавене на идейния проект - просто не сме случили на магьосници.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    [quote#10:"Хи-хи"]Мноо кефят шопите кат' почнат да се оплакват...[/quote]

    Щом оплакванията за задръствания почват още от кварталите по Околовръстното, смятай след година-две какво ще настане в централните райони...Сигурно ще имаме първия в света протест, че "дотам изпаднахме, по метра и тролеи ни натириха....". Предствям си какво ще пише по транспарантите, а заканите ще гласят: "Онея горе ще ги докараме за яката да видят, как се ходи всеки ден 200 метра до метростанция и после обратно! Ляв ли крак да вдигаш, десен ли...Да еба кучешки живот да еба!"

  26. 26 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Какво ли ще е, ако у нас се въведе такова ограничение?
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/12/06/2877593_zaradi_smog_parij_spira_dnes_kolite_s_nechetni_nomera/?ref=yellow_fp

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  27. 27 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    До коментар [#23] от "tsvetko_51":

    ГЕРБ ухажват доста сериозно автоталибаните, без да се усещат, че градът заприлича на дупнишка автокъща и накрая пак ще ги изритат, защото "вече не моем ъ си плАтим нафтата по теа дзадръствания! А ъ не ти гуорим ка се вЪртим секи ден, доато наерим мЕсто!"

  28. 28 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#18] от "Darth Plagueis":

    Работата по метрото, например, не е "отваряне към автомобилите".

    Аз не зареждам в Лукойл.
  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    До коментар [#23] от "tsvetko_51":

    Не се бутат нещата натам. София и Виена си приличат по население и площ, но приликата свършва до тук. А, и пропускаш нещо много важно - БВП на града.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на ravegrave
    ravegrave
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#23] от "tsvetko_51":

    Последният път, когато бях във Виена - септември тази година - в неделен ден видях в центъра по малко от 50 движещи се автомобила (СУМАРНО за деня) на булеварди, далеч по широки от софийските. Всеки да си прави изводите за количеството коли в двата града.

  31. 31 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#27:"cinik"]ГЕРБ ухажват доста сериозно автоталибаните, без да се усещат, че градът заприлича на дупнишка автокъща[/quote]

    ББ като беше кмет на времето, използваше термина "икономически активна част от населението" за автоталибаните в задръстванията. Явно е БГ е задължително ако имаш прилична заплата веднага да си купиш таратайка и да ходиш навсякъде с нея...

  32. 32 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    [quote#30:"ravegrave"]Всеки да си прави изводите за количеството коли в двата града.[/quote]

    За мен и теб - количество коли. За ГЕРБ - количество лоялен електорат. Само на паркинга на националния стадион ще видиш почивен ден повече коли да обикалят като самолетоносач да търсят място, отколкото си видял по целия ринг на Виена

  33. 33 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    "Искаме да знаем защо той отлежава, а не се работи по него"


    Безотговорност, некадърност и липса на мисъл - заради това. Сигурно се търсят и "подходящи" фирми, че все едни и същи извършвали проектите

  34. 34 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#30] от "ravegrave":

    Не изкривявайте нещата. В неделя в София е същото. В голям европейски град навсякъде в работни дни е кошмар.

  35. 35 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    Стига мрънкане! В момента се прави метро до Овча купел. Просто трябва да се направи и голям паркинг на крайната спирка.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  36. 36 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Споделено пътуване, това е истината. От един вход, блок, кооперация, като се качват по 4 човека в една кола, а не 4 човека в 4 коли, задръстванията ще намалеят със 75%. Друг начин не виждам.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  37. 37 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#29] от "Darth Plagueis":


    [quote#29:"Darth Plagueis"]София и Виена си приличат по население и площ, но приликата свършва до тук. А, и пропускаш нещо много важно - БВП на града.[/quote]

    Това което казвам, го казвам от първо лиоце и директни впечатления и нека да не забравяме, че само допреди 30-на години Виена не е била най-уреденото място на света.
    Разбира се БВП на Виена, а и на целокупна Австрия са несравними с нашите и на това се дължи времевото забавяне и качествените разлики на сегашното положение.
    Но дори само миналата година, когато се извършваха ремонти на вътрешните обиколни пътища във Виена, задръстванията дори през лятото бяха ужасни, а какво стана през септември не е за разправяне.
    Така че процеса си е обективен и въпроса е да ни узреят тиквите, че да имаш, да караш и паркираш кола, няма как да е безплатно.

  38. 38 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#35] от "tribiri":

    И трябва да се научат , че нема нищо лошо да си паркираш колата и да Фанеш метрото!

    Не е признак за нисък социален статус!с

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  39. 39 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 445 Неутрално

    "...проектът за разширяване на Околовръстното шосе е върнат ..."
    Та, има едни имоти не само по Околовръстното а и по бул. Европа", незаконно построени, на едни "величия", заради които няма как да стане едно законно разширение и се отлага с години. Това е.

  40. 40 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 254 Неутрално

    докато пътуването с кола е по-евтино от това с градски транспорт ще е така. Все повече хора карат коли по 1000 евро, не плащат никакви данъци, част от тях карат с крадено (пак от същия този градски транспорт или от ТИР) гориво, други със съмнително от разни странни бензиностанции на колела.
    от друга страна ако се въведе това в Париж ще се види невъзможността на градския транспорт да поеме хората в София. Дори метрото вече изнемогва дори не в час-пик.

  41. 41 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Въобще не виждам начин в близките 10 години, да се изгради продължението от Южната дъга до колелото на Люлин. Това е някаква научна фантастика, дори Баце 5 пъти да го изберем и да хвърли оставка.

  42. 42 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#31] от "tvr18355030":

    ББ е мурзилка, работеща на комисионна в Лукойл.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  43. 43 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#32] от "cinik":


    [quote#32:"cinik"]Само на паркинга на националния стадион ще видиш почивен ден повече коли да обикалят като самолетоносач да търсят място, отколкото си видял по целия ринг на Виена[/quote]

    Затова и казвам, че всичко е въпрос на пари - когато не ти струева нищо или малко е така, като ти поискат 3 и повече евро за час паркиране...ще си помислиш.
    Що се отнася до най-големия безплатен паркинг на Балканите, имам предвид и около стадиона, но и в целия парк...нямам думи и тук е наистина въпрос на общината, да прекрати това безобразие.
    Досега, единствено около тенис клуба, вкараха малко ред, но останалата част от Борисовата градина е някакво средно между парк, паркинг и писта за колоездачни надбягвания,кучкарник, съчетани с майки, малки деца и бебешки колички и е цяло чудо, че все още не се е случило някакво нещастие.

  44. 44 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Виждам, че много хора са се ентусиазирали, но смисълът на това разширение е именно да държи колите извън града, а не в него. Ако карате колело, или искате по-малко коли в центъра и вътрешните квартали, би следвало да подкрепяте разширението.

  45. 45 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Ми скачате на колелетата и сте в центъра за 20 минути. Така стават нещата.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  46. 46 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Ми като всичко се е скупчило по Софето така ще бъде.. Скапаната политика на изоставянето на целият северозапад..Видин, Монтана, Лом, Враца, Бяла Слатина, Плевен, Ловеч, Троян, Габрово..и югозападът Перник, Дупница, Кюстендил.. дава резултати.. Сега всички щастливо си живуркат в задръстванията и отровните изпарения в София..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  47. 47 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    [quote#28:"simval"]Работата по метрото, например, не е "отваряне към автомобилите".[/quote]
    То метрото хубаво, но целият останал градски транспорт става все по-трагичен. - Спират се линии, разрежда се честотата на движение и т.н.
    Нали видя вчера какъв ад настана, като спря метрото? Оказва се, че в някои части на София то е, общо взето, единственият градски транспорт.
    Това изобщо не е далновидна политика за насърчаване на ползване на градския транспорт.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  48. 48 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Тая част от околовръстното не я виждам кога ще се сбъдне.
    Толкова частни имоти с толкова висока средна цена на квадрат...

    Работил съм и съм пътувал точно по-това трасе и още преди години картинката беше подобна. А при положение, че всяка година се увеличават и живущите в района, няма как да стане по-добре...

    За жалост лесна алтернатива няма и няма изгледи за евтин вариант как да се отпуши района..

  49. 49 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Трафика ще се отпуши когато пуснат третия лъч на метрото. Дотогава ще е така.

  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    До коментар [#37] от "tsvetko_51":

    БВПто го споменах със съвсем различна цел - Виена генерира в пъти повече оборот - на пари, на стоки, на всичко, а това неизменно генерира и в пъти по-голяма нужда от транспорт - и товарен и на хора. Затова прилики в тази част няма, макар да са със сходно население и площ.
    Подходът към решаването на транспортната част също е съвсем различен - тук се набляга на автомобилния трафик, като градският транспорт е забутан в нищото. Там се набляга на разкошен градски транспорт и огромна пешеходна част, която поема значителна част от транспорта в центъра. Огромна е и разликата в отношението към велосипеда като средство - рингът във Виена е разкошен за каране на колело, докато в София трудно се сещам за нормална велоалея.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "Хи-хи":

    Те поне правят нещо. Не се подпират на леглото и да чакат някой месия да се появи, та да ги оправи.

  52. 52 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    "От АПИ заявиха, че на този етап не могат да се ангажират със срок, в който проблемът на протестиращите може да се реши, тъй като по трасето има да се изграждат изключително сложни съоръжения."

    Какви са пък тия толкова сложни съоръжения? Иначе е логично като оправиш една част от околовръстното задръстването да се пренасочи най-вече към по-старата неоправена част каквато е участъка от бъкстон до суходол.

  53. 53 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Айде само да не си говорим глупости, а?

    http://www.wetter.com/hd-live-webcams/wien/5508178c2ac1c/

    Тръгнали да ми сравняват Виена със София, пхаха. Такъв неорганизиран трафик като софийския няма НИКЪДЕ в ЕС !!!
    Един булевард няма със зелена вълна...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel. Има ли тролове под статията, има и политически келепир !
  54. 54 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#47] от "Хриси":

    Не бих казъл, че става по-трагичен. Просто няма развитие.
    Единственото хубаво при него са новите машини.

    За жалост масово в София преобладават хората, които се возят или с метро или по 1 в автомобил. Което гарантира ниска ползваемост на линиите на градския и съответно, това подсигурява намаляването им..

    Развитие и насарчаване би имало ако се сложи 1 забрана (или такса/винетка) за пътуване в центъра.. Хем по-чист въздух ще дишаме, хем ще се наблегне на градския извън метрото..

  55. 55 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#50] от "Darth Plagueis":

    Вярно е, че града генерира големи приходи, но характера им въобще не е такъв, че да искат голям транспорт на товари или хора - приходите идват от банково дело, маса фирми перални ( това не е от вчера, а поне от 60 години) и разбира се туристи, повечето от които не са дошли с колите си. Виена е всичко друго, но не и промишлен град. Логистиката е извън града, ОМВ също, а другото си е обичайната строителна и сервизна дейност.
    Между другото и там санирането си върви регулярно, така както преди 5-6 години вървеше вътрешната газификация и Щраубах си печелят "държавните' поръчки, т.е. няма никаква принципна разлика, изключая това, срещу което тука ние много пискаме, а именно доста силната полицейщин. Но може би благодарение на това, там даже и ние от балканите сме доста по-цивилизовани.
    То ако става въпрос, тамошния автопоток от леки коли, май основное с балкански произход, имам предвид огромния брой комшии живеещи там и най-вече турци и сърби, за които е под достойнството да ползват градския транспорт.

  56. 56 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#53] от "Канасубиги":

    Само дето там хората не се бутат да пътуват по 1 в автомобил.
    За разлика от бедните българи, които ако могат ще пуснат 1 от 2та си семейни автомобила, сам да обикаля в града..

    Застани на 1 кръстовище в центъра и опитай да преброиш в рамките на 3-4 светофара, колко автомобила имат само шофьор, колко имат 2ма и колко повече пътника. Резултата ще е плачебен..

    Истината е, че сме по-бедни от Виена, но пък сме гЪзари в автомобили..

  57. 57 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#35] от "tribiri":

    Точно частта до Овча Купел в момента не се прави.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  58. 58 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#21] от "Beyond":

    Недей така, още навремето Елин Пелин и Йовков ни срещат с бедните селяни в кръчмата, може децата да няма какво да ядят, но ракийката, тютюнчето и каручката са на почит от време оно.

  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4016 Неутрално

    [quote#40:"bj_int"]Все повече хора карат коли по 1000 евро, не плащат никакви данъци, част от тях карат с крадено (пак от същия този градски транспорт или от ТИР) гориво,[/quote]
    1000 евро или лв? Изобщо тъпанарите от т.нар. "правителства" на България имат ли някаква визия за следващите 5 години за развитието на страната, столицата и регионите? Вече 10 години се умува за някакви магистрали или поне скоростни пътища свързващи градовете от Северна България. Вече разбрахме, че нов модерен път между Дунав мост 2 и София няма да има (или се изчаква имотите за отчуждаване да попаднат в точните хора)?

  60. 60 Профил на ravegrave
    ravegrave
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#34] от "taratanki":

    В неделя уличките на София стават булеварди ли?

    Наистина не знам как е в София, но знам как е в Младост. Можеш да дойдеш в неделя да видиш за какво става въпрос като не вярваш.

  61. 61 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Разбирам да протестират заради мръсния въздух или прегазени хора на пътя. Ама да протестираш срещу задръстване, щото няма място за твоята каруца в него? Не е ли малко като да отидеш да пушиш в пушилня и да се оплакваш, че много миришело на цигари?

  62. 62 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Градският транспорт вместо да привлича инцидентни пътници ги отблъсква.. Да платиш 4 лева за един ден висене по спирките и приблизително стигане до крайната цел на два километра когато си платил данък, винетка, гражданска тъй или иначе е все едно да идеш в магазина, ама по-далечният и да дадеш за една бутилка олио да речем4 лева вместо 2..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  63. 63 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4016 Неутрално

    [quote#54:"sv3tli0"]Развитие и насарчаване би имало ако се сложи 1 забрана (или такса/винетка) за пътуване в центъра.. [/quote]
    очаквам следващо гениално прозрение - забрана за движения в община Средец на всякакви автомобили без софийска регистрация.


  64. 64 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 719 Неутрално

    От Горна баня през околовръстното към центъра има само една единствена линия на градския транспорт - автобус 260. Бавен, с изключителни стари коли, винаги претъпкан. Връзка с близко метро няма.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  65. 65 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 719 Неутрално

    А за "качеството" на улиците в този район да не говорим. Сигурно в Дамаск и в Донбас се поддържат по-добре.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  66. 66 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Аз предлагам лесно решение - в големите градове с влошено качество на въздуха да се допускат за движение единствено автомобили с екологичен клас евро 4 и нагоре.
    Лошото е, че който кмет го прокара няма да го изберат после на избори, може би трябва да е държавна политика за определени места.

  67. 67 Профил на yane_
    yane_
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Всичките мрънкачи могат да си купят скутерчета и да се джиткат където си искат без проблеми и забавяния. Ама е по-лесно да си мрънкат и да задръстват улиците с по сам човек в кола. Явно голямата част от колегите не им пречат задръстванията - седят си кротко и си чакат, даже си дават път един на друг - просто идилия.

    Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!
  68. 68 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    [quote#43:"tsvetko_51"]Що се отнася до най-големия безплатен паркинг на Балканите, имам предвид и около стадиона, но и в целия парк...нямам думи и тук е наистина въпрос на общината, да прекрати това безобразие. [/quote]

    Последното заседание на стария общински съвет приключи с единодушно решение 61 от 61 гласа, паркингът на стадиона първо да се запази, второ да е безплатен. Най-популистките изказвания направиха уж "десни" общински съветници, някои от които бяха дошли по този повод под видимот въздействие на психотропни вещества и говореха бъртвежи като "ние дължим това на гражданите" и "призовавам колегите да покажем социален и хуманен ангажимент, за да може и бедните да имат вариант за достъп с автомобил до парка".

    Същите хора се пренесоха в новия общински съвет, така че нищо ново да не очакваме от тях.

  69. 69 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 941 Неутрално

    До коментар [#56] от "sv3tli0":

    Изобщо не е това причината. И там, както и навсякъде си се возят по един-двама.
    Тук се спира по платна, по завои, по всякакви забранени за паркиране места, кара се в насрещното, спира се по спирки, какво да описвам като всеки качвал се в кола знае за какво иде реч. От там забавяне, забавяне, забавяне.
    Водещото е, че градския транспорт функционира, ползва се и е надежден и удобен. Управлението на трафика е другия важен аспект, но най НАЙ-важното е респекта, уважението м/у участниците. Да се пререждаш, да завиваш от другата лента - такова нещо не съм видял след сръбската граница, а съм пообиколил тук-там...

    Да не започвам с качеството на пътната настилка, тука повече внимаваш за дупки, отколкото за другите участници... само да напомня за удоволствието да караш в дясна лента по АМ "Тракия"...

    И още, и още ... най-малкия проблем е това, че хората се возят по 1 в автомобил. Тоест проблем е, но не оправя трафика.

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel. Има ли тролове под статията, има и политически келепир !
  70. 70 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    До коментар [#51] от "Компетентен":

    Ми то само там остана'а хора. Дет' се вика - критична маса

  71. 71 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#69] от "Канасубиги":

    Сметни колко автомобила са равни на 1 автобус..
    Да кажем 5 - 5 шофьора..
    В 1 не голям автобус ще влезат без много бутаница 70 човека.
    Това са 14 пъти повече от 5те автомобила..
    Сиреч 1 задръстване на 1 светофар, би се свело до 2 макс 3 автобуса...
    Коментарите са излишни

  72. 72 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#68] от "cinik":

    Няма такива изроди като в Столична община. Ако човек следи дебилните отговори на сигналите за влизането на коли в Борисовата, това за стадиона не е учудващо. Просто не разбирам как вкарахме такава измет в СО.
    Честно казано се надявах на решение за разширяване на зоните за платено паркиране, дано дочкаме такова 2017 г.

  73. 73 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    [quote#72:"borkar"]Ако човек следи дебилните отговори на сигналите за влизането на коли в Борисовата, това за стадиона не е учудващо. [/quote]

    Oбикновено в такива случаи общинските съветници сядат в неформална обстановка по сепаретата на централните хотели, претеглят колко са засегнатите на едната везна и от другата, и 99% от случаите заключението е: "майки с колички малко - хора с коли много", "хора на джогинг малко - хора с кола до лятната бирария в парка - много". И накрая "сори, бате, есно е койч' лаа патката, ако сакаме ъ с'челиме изорите!"

  74. 74 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1154 Весело

    Ващия десен Боко ви праи пътища, но вий пак задръствате всичко с колите си! Бензина ви е твърде йевтин!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  75. 75 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#73] от "cinik":
    Ами такова им е нивото- като на люлински пич с 15 годишно беемве и лети джанти. Идея си нямат колко хора страдат от автонашествието и ще приветстват решения за повсеместно платено паркиране.

  76. 76 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#72:"borkar"]Честно казано се надявах на решение за разширяване на зоните за платено паркиране, дано дочкаме такова 2017 г.[/quote]

    Хората, които живеем на ръба на зелената зона се молим това да се случи така както едно време неандерталците са се молили за дъжд и слънце. Аз лично под поне 2 подписка за това съм се подписвал и досега нищо!

    Veritas odium parit obsequim amicos
  77. 77 Профил на spacemarine
    spacemarine
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Не мисля че разширяването на точно този участък ще промени ситуацията.
    Просто повече хора ще решат да го ползват след като са решили, че вече няма да има задръствания, което в крайна сметка ще доведе до нови задръвтвания.
    Изобщо разширяване/ремонт/обновяване на даден булевард или участък има краткосрочен "положителен ефект", след което пак се установява някакво равновесие.

    Като човек пътуващ с кола всеки ден до работа аз съм против да се правят разширения по големите входни булеварди и околовръстното, натоящото крехко равновесие е на път да се сгромоляса, а вкарването на още коли в града с отпушване на тапите само ще влоши ситуацията в средносрочен план.

    Много по-евтино и лесно(спрямо отчуждавания и купуване на скъпа земя) ще е подобряването на градския транспорт.При това не мисля че са нужни инвестиции в нова техника, по-скоро е въпрос на организация, контрол и внедряване на автоматизирани системи.Както и паркинги по периферията.

    П.С. Споделеното пътуване работи сутрин, но вечер всеки има различни планове и е трудно да се пътува с една кола. При мен е комбинация от кола сутрин и градски вечер, когато съм в различна посока, но много хора не са сколонни да се съобразяват по този начин и си искат свободата която предлага личният автомобил.

  78. 78 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    До коментар [#75] от "borkar":

    Kaкво да правиш, когато докато ние залягахме над книгите да станем хора, тея си прекарваха времето в "да дуем джигулата у квартало", а на стари години почнаха да си режат гумите, да ръсят обущарски габъри пред гаражите на комшиите и да ги заливат с вряла вода от прозореца, когато някой им паркига "на тяхното си място".

    Това е горе-долу интелектуалното равнище на СОС, така че няма как мушмуловото дърво да почне да ражда праскови. То ще ражда все мушмули.

  79. 79 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 498 Гневно

    До коментар [#4] от "БМЗ":

    ами да вдигнат още цените на билетите в градския транспорт и тогава пък съвсем няма да се движат с него!!! лично на мене ми е по-евтино и изгодно да пътувам с колата си сам, отколкото да чакам градски транспорт на по-висока цена!!!

  80. 80 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Аз кола ще карам и ще гласувам срещу всеки оптимист, който се опитва да ограничи това мое прави и свободата, която ми дава. Дали ще се возя сам или с 10 маймуни си е изцяло и единствено моя работа стига да спазвам закона за движение по пътищата.
    Като гледам и мнозинството мои съграждани мисли, така че ще е хубаво независимо колко сложни съоръжения трябва да се изградят, да се започне. Не може околовръстно на двумилионен град да има такива тапи.

  81. 81 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#67] от "yane_":

    Като водиш или вземаш детето си от детска градина/училище нямаш друг избор. Градския транспорт е невъзможно да се използва. Първо е претъпкан и с малко дете е много трудно да влезеш, второ след три дни в градския транспорт детето е болно. После трябва да вземаш болничен, за да го гледаш. И ако работиш далече, едно е да се прибереш за 30-40 минути с колата в задръстването, друго е с градския транспорт за 60-70 минути. Затова си вися кротко в колата в задръстването и се радвам, че не съм в някой от големите градове в Европа или САЩ където в задръстване трябва да висиш по 2-3 часа.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  82. 82 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#80] от "johnniewalker":

    [quote#80:"johnniewalker"]
    Аз кола ще карам и ще гласувам срещу всеки оптимист, който се опитва да ограничи това мое прави[/quote]

    Не си познал съвсем. Колата няма да я караш а ще си киснеш в задръстването с нея. Ако си мислиш, че е "престижно" да губиш два часа от живота си в задръствания всеки ден, проблема си е твой. Щом така си решил, никой няма да те спира :-Д

  83. 83 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    [quote#81:"Симо"]едно е да се прибереш за 30-40 минути с колата в задръстването, друго е с градския транспорт за 60-70 минути. Затова си вися кротко в колата в задръстването и се радвам[/quote]

    Радостта ти ще трае, докато 30-40 минути бавно и неусетно станат 2 часа. Най-доброто, което можеш да направиш за себе си, е да подкрепяш активно протестите за по-добър градски транспорт. За да не ти се тръснат още 100 000 каляски, защото в капацитета има "точка на насищане" и веднъж като я достигнеш, след нея следва тоталният срив с автомобилите вътре в кръстовището, колони, които затапват вливанията от второстепенните улици и т.н. Накрая нищо чудно Гражданска защита да пусне високоговорителите и да обяви "Вниииимааниеее, внимаааанеее, тревогаааа, призоваваме гражаните да не напускат колите си и да не продължават пеша към къщииии!

  84. 84 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Брой регистрирани автомобили на 1000 жители за Виена: 386

    Брой регистрирани автомобили на 1000 жители за София: 600

    Повече коментари не са нужни...

    (източници: http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2016-10-24&article=266881 ; http://gulfnews.com/news/uae/for-every-two-dubai-residents-there-is-one-car-1.1472177)

  85. 85 Профил на bastaa
    bastaa
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Не е вярно, че се строи само автомобилна инфраструктура, при положение, че се строят метролинии непрекъснато от над 10 години. Факт е, че София няма изграден околовръстен път. Има частично и няма как да няма гигантски задръствания, където е тясно. Виена има няколко ринга. Солун има ширико, бързо и, най-вече, завършено околовръстно.
    Когато има цял ринг и има такива задръствания, тогава псувайте по тия, които се возят. Дотогава предлагам да псуваме по общината, АПИ, министерствата и КАТ, че толкова години не са си свършили работата, а само се чудят от къде да гепят някой милион.

  86. 86 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#23] от "tsvetko_51":МНого точно си го казал-ПО ПАРАМЕТРИ! Животът ми (досега) мина в тези 2 града и ако има някой който може да сравнява най-точно то аз съм един от тях. За мен София и Виена се разделечиха в последните 15ина години.. Тоталитарният строй преди 89 години направи София "безцветна " но задушавнето или отсъствието на частната инициатива имаше един положителен страничен ефект- не позволи да излезнат на преден план липсата на вкус,на култура на оргнизация на обществото.. Това което десетилетия не е било възпитавано няма как изведнъж да дойде. Виена става с всяка година все по удобна за живеене(въпреки проблемите които има всеки един голям европейски град) но напр,проблемът със задръстванията (особено на Тангентата) бе преди 10год жесток а сега е само в пик часовете или петък следобед..Виена е с отличен градски транспорт , не евтин, но на който може да се разчита. Прави ми впечатление че външните райони (21,22 ) се разрастват като едновремено расте инфраструктурата там.. Няма струване на сгради ,повечето решения които се взимат са успешни. София през това време се дозадръсти,единствено метрото и булеварда към Люлин са нещо положително. Може би с 4-5 линии на метрото (знам че това не става бързо но изостването е голямо) нещата ще изглеждат по-добре. Въпреки това продължавам да смятам че материалното се догонва по-бързо от ..... другото... А там разликата е от няколко поколения..

  87. 87 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 719 Неутрално

    [quote#48:"sv3tli0"]За жалост лесна алтернатива няма [/quote]

    Има - промяна във философията на общината и фаворизиране на велотранспорта в комбинация с редовен градски транспорт, който има и външни багажници за колелета.

    Ще заспи.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  88. 88 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Това се решава с добър и евтин градски транспорт. За съжаление в Сф, транспортът не е нито добър (с изкл. наметрото) нито евтин. С кола и то на бензин би ми излизало малко по-скъпо да ходя на работа (сам) отколкото с два буса, при това живея далеч от местоработата. Ако тръгна преди или след задръстванията стигам за 15-20 мин., а с ГТ + пеша поне за час.

    Ами ако сме двама и съм на газ ?! Браво на учителницата, че направи картите по 60 кинта и билетчето по 1.6.

    Трябва да се води политика за скъп билет и евтини карти (по 30 кинта) + яки глоби.

    Отделно точно в този участък не виждам как ще се рашат проблемите , а и връзката с м-ла Тракия след Младост кога .

  89. 89 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 941 Неутрално

    До коментар [#71] от "sv3tli0":

    [quote#69:"Канасубиги"]Водещото е, че градския транспорт функционира, ползва се и е надежден и удобен. [/quote]



    I don't debate. Too much Word, not enough Excel. Има ли тролове под статията, има и политически келепир !
  90. 90 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#27:"cinik"]ГЕРБ ухажват доста сериозно автоталибаните, без да се усещат, че градът заприлича на дупнишка автокъща[/quote]
    Не е само София така.В цяла България автомобилите станаха много.За две години има над 300 хиляди новорегистрирани автомобила.Преди 10 години караха предимно мъже,а сега почти всяка жена в активна възраст кара кола.Освен това младежите до 25 години също повечето имат вече собствени коли .А и циганите се качиха на коли.

  91. 91 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#89] от "Канасубиги":

    Водещо за кого?
    Ако говориш за Виена, прав си функционира. Но това не е заслуга само на общината, а и на гражданите и техният манталитет.

    Нещата са доста навързани..
    В София градският транспорт често се разминава с разписанието си и все обвиняват общината.. Само дето реалността е, че масово той закъснява заради лошият трафик породен от нас и най-вече именно от факта който споменах 1 човек в автомобил (макс 2). Масово мигрират хора към София за по-добър живот, а това утъжнява ситуацията и пак обвиняваме общината.

    Лесно е да упрекваме този и онзи, но града не е само общината която го ръководи, града са хората които живеят, работят и се забавляват в него. Това е извън манталитета ни уви и за всичко търсиме някой да ни е виновен, за да може да си изкараме недоволството..

  92. 92 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#5] от "uq":

    Ми ако човека живее в Горна баня или Суходол, откъде предлагащ да мине, че да не е по околовръстното?

    "We're not gonna take it! Anymore."
  93. 93 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#86] от "magelan":

    Нищо не става от само себе си и нищо не минава без последствия, та в този смисъл нещата у нас и и Виена няма как да са еднакви и ние трябва и ще си носим последствията от загубеното време, както и от, може би обективно по-оскъдните средства, с които разполагаме.
    Но доколкото още навремето Виена е била нещо като пример, след като София е започнала да се изгражда като столица, струва ми се, че има подобна тенденция и днес, то с времето нещата ще се движат, дай Боже де в тази посока.
    Имаме доста прилична планина на 30 минути, града все още е доста зелен, а останалото се прави и ако не сменяме посоката, би трябвало да има резултат.

  94. 94 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Пише се много за време и кое е по-бързо? А въздуха, който дишаме и шума - това ни уврежда.

  95. 95 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#93] от "tsvetko_51":Всичко е така както си го написал в твоя коментар. Да Виена е била пример когато е строена София но за съжаление е липсвала (може би е нац черта) последователност!! Трябва дълго време да се работи в една посока. Но затова не стига само ти и твоето поколение да знаеш а да ВЪЗПИТАШ следващите. Ето там ние загубихме .. При всичките кадърни българи които страната ни е родила в последните да кажем 50 години най-слабото звено си остана възпитанието и образованието.. Истинското образование , не тоталната девалвация на раздадените дипломи..А природа Софиа е има(ла),няма спор.. Но като срваня напр как се строи например в Клостернойбург и нагоре и сравня с Драгалевци ;Сименоново ,Бояна.... Какво да ти кажа.. Освен срам друго не изпитвам като водя австрийци там.. Но те са достатъчно възпитани да не ме питат за очевадната простотия..Нито природа,нито средства могат да компенсират липсата на култура на обществото. А тя е сума от културата на всеки един...

  96. 96 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#62] от "ostin22":
    +++++++++
    Така е.

  97. 97 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#9] от "simval":

    в Дубай така са направени пътищата ,че на главен път няма нито кръстовище ,нито светофари ,напротив с надлези и подлези се включват и изключват в движението колите и въпреки това има задръствания ,така че софиянци да свикват , проблема е в тях ,трябва огромни цени на паркинг местата в центъра и съответно такса за да влизаш в София с лично МПС , това ще облекчи задръстванията ,а иначе те са навсякъде ,българина плаче че е беден ,но на ден дава по 20-30 лв за да се дондурка до завода на работа с личен автомобил ,нещо непознато по света .

  98. 98 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#88] от "olimpipanov":

    никога не е късно да ти направи таксата 20 лв за паркоместо в центъра и ще се откажеш бързо от 20 те мин,а и ще се радваш колко е евтин транспорта ,в Париж метрото е 5 евра такса ,пак ви е евтино и то в пъти по евтино

  99. 99 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    ГЕТО СТЕ,ОТ ДЕСЕТИЛЕТИЯ ЗА ТИЯ РАЬОНИ НЕ СЕ ДАВА И СТОТИНКА ИНФРАСТРУКТУРАТА И ВСИЧКО Е В РАЗПАД,ГЛЕДАМ ЗА МЛАДОСТ И ДРУЖБА ЗА РАЬОНЕТЕ ОКОЛО ТАКУДА КАКВИ ПАРИ СЕ НАЛИВАТ И МИ СТАВА ОТВРАТИТЕЛНО,МЕТРО УЛИЦИ ПОДЛЕЗИ НАДЛЕЗИ БУЛЕВАРДИ КАКТО СЛЪНЦЕ,ПРЕДПОЛАГАМ ЧЕ ОЩЕ УТРЕ ТИЯ ОТ ГЕТАТА ЩЕ ГЛАСУВАТЕ ПАК ЗА ТИЯ ДЕТО СЕ РАЗПРХА ОТ КРАДЕНЕ,ГЕТО СТЕ

  100. 100 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Аман от нагли софиянци. Защо не протестирахте когато някой цървул реши да концентрира трафика на цяла България в София. Европарите се изхарчиха само за пътища в София и до София. Трафикът трябва да се разтоварва, да се вкарва в паралелни и скоростни трасета, а не да се концентрира. Когато концентрираш трафик в дадено трасе и му накъсаш скоростта с пешеходни пътеки, сфетофари и легнали полицаи и т.н., то резултата задължително е задръстване.

    не съм избягал




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK