Европейската инвестиционна банка ще консултира България по железопътните проекти

Европейската инвестиционна банка ще консултира България по железопътните проекти

© Цветелина Белутова, Капитал



Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще сключат споразумение за консултантски услуги. Това реши на днешното си редовно заседание Министерският съвет.


С документа се предвижда ЕИБ да предостави експертна помощ на НКЖИ при реализацията на железопътни проекти, изпълнявани по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".


Българската компания е започнала да изпълнява редица проекти, свързани с внедряване на интелигентни транспортни системи. Правителството е преценило, че за тази цел е необходимо използване на външна експертиза от висококвалифицирани международни консултанти и това е довело до потърсения контакт с Европейската инвестиционна банка.


Консултантските услуги ще бъдат изцяло финансирани от техническата помощ по оперативната програма.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Хайде, първо БДЖ да си върне кредитите към Сименс , пък тогава да се мисли за ново заробване !

  2. 2 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Ееее, що? Малко експерти има в БДЖ-то? Те ще оправят сами работата, няма какво да се харчат допълнително пари.

  3. 3 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 450 Любопитно

    А за да се изплатят, трябва да се концесионира летището . Някой да е чул нещо ?

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Айде и тея се качиха на комисионното, абе то пари за обектите не останАха от толкова консултанти.

  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    икономика на консултантите

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3615 Неутрално

    Aко пак ще ни давате акъл да правим свръхскоростно трасе Лом - Брусарци и други проекти "дайте да дадем, както първо вземем заем", тогава да ви няма....Бързо ще се разбере, що за стока сте!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  7. 7 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 778 Весело

    [quote#6:"cinik"]Aко пак ще ни давате акъл да правим свръхскоростно трасе Лом - Брусарци и други проекти "дайте да дадем, както първо вземем заем", тогава да ви няма...[/quote]
    Подобни "гениални" идеи се зараждат приоритетно в родните соц-кратуни, решили че това е разковничето за съживяване на северозапада (да се чете за обиране на гласовете на шараните там). Още чакаме Химко Враца да възкръсне като един социалистически феникс и да блъсне от трона им BASF, Bayer и подобните му там концернчета завладявайки европейския пазар.
    ЕИБ като цяло стоят зад доста по-издържани от икономическа гледна точка проекти, и финансират само такива.

  8. 8 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 459 Любопитно

    Тия, заедно със Световната банка - консултанти навсякъде и във всичко.
    Някой знае ли каква е схемата и на кого се пълни джобчето от тия сите договори?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6699 Неутрално

    Ами държавата си е лош стопанин! Консултации няма да помогнат.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#1] от "evelin_m":


    До коментар [#2] от "Компетентен":

    БДЖ и НКЖИ са различни неща.
    БДЖ е превозвач, НКЖИ управлява инфрастуктурата и като част от сухопътния коридор към Китай е интересна на инвеститорите.

  11. 11 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 452 Любопитно

    Защо бе, консултантската фирма на Йордан Недев чрез която се източваше БДЖ не свърши ли работа?

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8843 Неутрално

    То влакове няма, ние линии ще строим.

  13. 13 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    А инвестиции за самите железопътни проекти?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK